دانلود

تمام پرسش و پاسخ خبرنگاران رسانه‌ها با مديرعامل فارابي : درباره «فرزند صبح»، «حضرت یوسف ع»، جشنواره کودک،سرمایه‌گذاری روی فیلم‌ها و ... :: سينمای ما ::

   


News
  • صدف طلایی جشنواره سن سباستین به فیلم فرانسوا اوزون رسید
    تورج اصلانی جایزه بهترين فیلمبرداری را براي «فصل كرگدن» گرفت
  •  
  • در مستندی جدید حقایقی درباره اینگمار برگمان فقید فاش شد:
    کارگردان معروف سینمای هنری شیفته فیلم‌های سبک هالیوودی بود
  •  
  • گزارشی کوتاه از افتتاحیه جشنواره نیویورک
    جشنواره ایی که تمایلش به تولیدات اروپایی است تا هالیوودی!
  •  
  • علاقمندان مامور 007 نكات جالبي را درباره فيلم تازه‌اش بخوانيد: يان فلمينگ رقيب ديكنز و تولستوي شد!
    «اسکای‌فال» یک فیلم هنری نیست/ آیا جدیدترين فیلم مجموعه‌‌ جیمز باند در مراسم اسکار موفق می‌شود؟
  •  
  • حرف‌هاي جاني دپ درباره تیم برتون، فیلم «سایه‌های تاریک» و حضور در ويدئوكليپ پل مک‌کارتنی
    تیم برتون هميشه من را شکنجه می‌دهد!
  •  
  • ‌ترانهٔ جیمز باند با صدای آدل هفتهٔ اول اکتبر رونمایی می‌شود/ ترجمه متن اين ترانه را در "سينماي ما" بخوانيد
    نفس‌ات را در سینه حبس کن و تا ده بشمار ... گوش کن که چگونه قلبم دوباره منفجر می‌شود
  •  
  • کمپانی کلمبیا به موفقیت قسمت دوم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» امید بسته است
    آیا مارک وبر سرانجام به ساختن قسمت دوم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» رضایت داد؟
  •  
  • «بن کینگزلی» پادشاه می شود
    تولید پیش درآمد «مصائب مسیح»ِمل گیبسن در خاورمیانه
  •  
  • حواشي اختتاميه دوازدهمين جشنواره فيلم مقاومت: صداي شليك تير،‌ توپ و خمپاره و «خجالت بكشيد» نثار مهمانان و اهالي رسانه شد
    برگزيدگان سينماي دفاع مقدس معرفي شدند/ «روزهاي زندگي»، «ملکه» و «بوسیدن روی ماه» پيشتاز دريافت جوايز
  •  
  • آلبوم عكس‌هاي پشت‌صحنه اولين تجربه كارگرداني مصطفي شايسته
    «من همسرش هستم» از چهارشنبه 5 مهر روي پرده سينماها رفت
  •  
  • اولين ساخته مصطفي شايسه بدون سينماهاي حوزه هنري هم بيش‌تر فروخت + آلبوم عكس تازه
    «من همسرش هستم» از «بغض» و «بوسيدن روي ماه» جلو زد/ جدول فروش فیلم‌های روی پرده
  •  
  • ‌داستان فيلم جدید ترنس مالیک با نقش‌آفرینی رایان گاسلینگ و رونی مارا + گالری تصاویر
    همگام با فیلم‌سازی که در چهل سال چهار فیلم ساخت و در یک سال سه فیلم!
  •  
  • غروب جمعه هفتم مهر بر اثر عوارض سرطان ريه اتفاق افتاد
    بهروز مسروري ‌بازيگر سينما، تلويزيون و راديو درگذشت
  •  
  • جزئيات تازه‌اي از توليد فيلم موهن به پيامبر اسلام + طرح چهره اين خلافكار مسیحی مصري در دادگاه
    سازنده «بي‌گناهي مسلمانان» روانه زندان شد/ پلیس آمریکا دلیل بازداشت او را اعلام نكرده است
  •  
  • مارتین اسکورسیزی از زندگي، عشق به سينما، دي‌كاپريو و دختر 12 ساله‌اش می گوید:
    من و دی‌کاپریو از دو نسل متفاوتیم اما مقصد‌مان یکی‌ست/ هرگز از اشتياق داستان‌گویی سیراب نمی‌شوم
  •  
  • ده نکتهٔ خواندنی از زندگی شخصی و حرفهٔ رایان گاسلینگ، ستاره و بازيگر معتبر اين روزهاي سينماي جهان
    در کودکی دچار بیش‌فعال بود. به‌خاطر پرتاب چاقو از مدرسه اخراج شد، سعی می‌کرد از مارلون براندو تقلید کند و ....
  •  
  • "سينماي ما" به بهانه اکران «بغض» و اجرای «روایت ناتمام یک فصل معلق» بررسي مي‌كند: روايت‌ها و روايان دهه شصتي
    نسلی که تصویر خود را ثبت می‌کند
  •  
  • همزمان با نشست روسای جمهور اتفاق افتاد: حضور ستاره سینمای هند در مقر سازمان ملل
    دلیل حضور آیشواریا رای در سازمان ملل و ملاقات با بان کی مون و مایکل داگلاس چه بود؟
  •  
  • جی.کی رولینگ در حاشیه رونمایی از کتاب جدیدش چه گفت؟
    «هری پاتر» به دنیای ادبیات برمی‌گردد؟
  •  
  • زندگينامه بازیگر دوست‌داشتني نقش‌های مکمل سینما و تلویزیون و نویسنده دو کتاب
    بازیگر «پلنگ صورتی» و «قاتلین پیرزن» درگذشت
  •  
     


     



       




    تمام پرسش و پاسخ خبرنگاران رسانه‌ها با مديرعامل فارابي
    درباره «فرزند صبح»، «حضرت یوسف ع»، جشنواره کودک،سرمایه‌گذاری روی فیلم‌ها و ...

    سینمای ما- در نشست خبری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، خبرنگاران چند رسانه از احمد میرعلایی سوالاتی پرسیدند که متن این سوال و جواب‌ها را در این‌جا می‌خوانید:

    احمد ميراعلايي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا به عنوان اولين پرسشگر اين نشست درباره‌ي نحوه حمايت فارابي از آثار سينمايي گفت:اين حمايت به دو صورت انجام مي‌شود،يكي تجهيزات كه با سوبسيد در اختيار فيلم‌هايي قرار مي‌گيرد كه مجوزش صادر شده باشد و بعد از اعلام سياست‌هاي جديد فيلم اولي‌ها براي تبديل به سينمايي در جايي ديگر از اين نوع فيلم‌ها حمايت مي‌شود.

    در هيچ فيلمي صد درصد سرمايه‌گذاري نخواهيم كرد

    وي در عين حال خاطرنشان كرد:اما فيلم‌هايي كه وام مي‌گيرند فيلم‌نامه‌شان در شوراي فرهنگي خوانده مي‌شود و اين حمايت‌ها از دادن امكانات شروع مي‌شود كه حداكثر 40 ميليون تومان است و يك وام هم با حداكثر 100 ميليون تومان داريم كه به بعضي از فيلم‌ها تعلق مي‌گيرد و به غير از وام، بحث سرمايه‌گذاري هم وجود دارد كه از 10 درصد تا 90 درصد خواهد بود و تصميم گرفته‌ايم در هيچ فيلمي به صورت 100‌در100 سرمايه‌گذاري نكنيم، مگر در بعضي موارد خاص اين اتفاق خواهد افتاد.

    معرفي اعضاء شوراي تسهيلات فارابي

    وي درباره‌ي معرفي اعضاي شوراي تسهيلات بنياد سينماي فارابي كه دادن امكانات به فيلم‌ها را بررسي مي‌كنند، گفت:اين شورا از مدير عامل فارابي، قائم مقام، خزانه‌دار، معاونت فرهنگي، مسوول امور قرار‌داد‌ها و دو يا سه نفر از افرادي كه مي‌توانند در امر توليد تاثير‌گذار باشند، براي كمك در امر برآورد فيلم‌ها تشكيل شده است.

    «فرزند صبح» كاملا به بنياد فارابي واگذار شود تا آن را كامل كنيم

    ميراعلايي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايسنا، درباره‌ حمايت فارابي از فيلم «فرزند صبح» اظهار داشت: حيف است در كشور جمهوري اسلامي ما شخصي مانند امام خميني (ره) داشته باشيم و باز همه به دنبال سوژه بگرديم و به دنبال آن نباشيم. درباره امام (ره) كارهاي زيادي مي‌شود انجام داد. اما وضعيت فيلم «فرزند صبح» باعث شده بقيه فيلمسازان سراغ آن نروند و متاسفانه مركزي كه متصدي‌ نشرآثار و افكار امام (ره) است و تمام مسووليت‌ها به آن واگذار شده اين وضعيت را رقم زدند.

    وي يادآور شد:ساخت دكور‌هاي اين فيلم در سال 78 آغاز شده و الان كه در سال 89 هستيم هنوز اين فيلم آماده نشده است و اگر مشكل مالي است ما حاضريم «فرزند صبح» كاملا به بنياد سينماي فارابي واگذار شود تا آن را كامل كنيم و نشان بدهيم، چرا كه مردم به‌خصوص جوانان تشنه ديدن اين فيلم هستند.

    اصلا به صلاح نيست كه بهروز افخمي نامش را از فيلم حذف كند

    ميراعلايي با اشاره به گفت‌وگوي بهروز افخمي با ايسنا درباره اين فيلم گفت: ايشان از حذف نامشان صحبت كرده‌اند كه اين اصلا به صلاح نيست، من نمي‌خواهم اعتراض بكنم و خطابم هم با بهروز افخمي نيست اما درسينماي ايران كارگردان‌هايي مسابقه مصرف نگاتيو و طولاني‌بودن زمان فيلمبرداري دارند كه فرزندصبح هم دچار اين مشكل شده است.

    وي افزود: من از آقاي شرف‌الدين به عنوان تهيه‌كننده اين فيلم مي‌خواهم كه هرچه زودتر اقدام كنند تا تكليف اين فيلم مشخص شود و اميدوارم در جشنواره فيلم فجر شاهد نمايش فيلم «فرزند صبح» باشيم.

    وي در پاسخ به خبرنگار باني‌فيلم درباره جلسه معاونت سينمايي با هيات مديره خانه سينما با بيان اين‌كه در آن جلسه نبوده است گفت: اما شنيدم جلسه‌ي خوبي بوده و وقتي رودررو مي‌شويم، قلبمان هم نزديك‌تر مي‌شود. خانه سينما علاقه‌مند به خدمت است و شمقدري هم كه خود سينماگر است و خانه سينما بايد خود را كنار معاونت سينمايي بداند. اين جلسه اثرات خوبي داشته كه اعلام قوانين جشن خانه سينما به تبع آن بوده است و اميدوارم روز‌به‌روز شاهد همدلي سينماگران باشيم.

    پيشنهاد خريد نسخه‌ي سينمايي حضرت يوسف (ع) يكي از مسئولان ارشاد داد

    ميراعلايي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ جام جم درباره خريد نسخه سينمايي «يوسف پيامبر» توسط فارابي به قيمت يك‌ميليارد و 600 ميليون تومان گفت: ما اگر بخواهيم هزينه سينماي اين فيلم را پرداخت كنيم اين رقم برايش كم است. آقاي سلحشور كه از دوستان نزديك من است نامه‌اي براي من آوردند و ما با ايشان مانند ديگران برخورد كرديم و حمايت از فيلم را موكول به گرفتن مجوز سينمايي كرديم.

    وي ادامه داد: پيشنهاد خريد اين فيلم از سوي يك مقام مسوول از وزارت ارشاد كه نظرش مهم است مطرح شد و پس از بررسي‌هايي كه صورت گرفت يك‌سوم قيمت پيشنهادي فيلم را خريديم كه براي آماده‌كردن نسخه سينمايي پرداخت شد و در نهايت مبلغ كمي است و همين الان رايت ويدئويي اين فيلم را سه برابر بيشتر از آن مبلغ از ما مي‌خرند.

    مدير عامل بنياد سينمايي فارابي گفت: همه رايت‌هاي اين فيلم و حتي پخش جهاني آن را گرفته‌ايم و اين رقم بسيار كمتر از 200 ميليون تومان است. من درباره مسائل مالي حس مي‌كنم نماينده همه هستم و اگر سلحشور دوست من نبود مبلغ بيشتري بايد به او مي‌داديم.

    يكي از اشكالات واحد بين‌الملل، عدم اطلاع‌رساني است

    وي هم‌چنين درباره‌ي‌ جداشدن بخش بين‌الملل فارابي اظهار داشت: اگر اين اتفاق قرار باشد بيفتد خيلي محكم در خدمت اين واحد هستيم و علاقه‌مند هستم فعاليت خوبي داشته باشد. براي من خود كار مهم است و يكي از اشكالات اين واحد، عدم اطلاع‌رساني است كه از آقاي اسفندياري مي‌خواهم خبررساني داشته باشند.

    ميراعلايي با بيان اين‌كه متاسفانه به يكسري از چيز‌هاي جزيي بيشتر پرداخته مي‌شود، گفت: اگر توجه كنيد مي‌بينيد اخبارهاي ما خالي‌بودن فلان صندلي در كن، نداشتن روسري فلان خانم و ممنوع‌الكار بودن است و كساني هم كه درباره پناهي حرف مي‌زنند، بيشتر افرادي هستند كه دوست داشتند روي آن صندلي بنشينند.

    وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره حمايت از سينماي كودك گفت:بايد به سمتي برويم كه در هر دوره اكران حداقل يك فيلم كودك اكران شود و آثار موفقي داشته باشيم كه به هدف‌هايمان نزديك باشد و از آن هرگونه حمايتي خواهد شد.

    ميراعلايي درپاسخ به سوال ايرنا درباره بودجه اختصاص‌ يافته به توليدات سينمايي از سوي فارابي اظهار داشت: خوشبختانه امسال 50 درصد بودجه توليدات سينمايي بالا رفته و توقع داريم سه برابر اين رقم به سينما اختصاص پيدا كند.

    مدير عامل بنياد سينمايي فارابي در پاسخ به سوال خبرنگار ايكنا برلزوم حمايت از آثار دفاع مقدس تاكيد كرد و گفت: هميشه به موضوع دفاع مقدس احتياج داريم و بايد مردم آنها را ببينند.

    وي درباره حمايت از آثار ارزشي نيز اظهار داشت: پخش‌كنندگاني كه در كارنامه يكساله‌شان فيلم‌هاي ارزشي اكران كنند و موفق بوده باشد جوايزي تعلق خواهد گرفت، ضمن اين‌كه حمايتي كه ما از اكران «طلا و مس» و «كودك و فرشته» داشتيم تا به حال نبوده است و اگر از اين حمايت‌ها خوب استفاده شود، تكرار خواهد شد.

    ميراعلايي در پاسخ به سوال ايلنا درباره توليد آثار مشترك گفت: ما در اولين استارت از كساني كه در كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به غزه بودند درخواست كرديم مشاركت كنند تا يك فيلم جهاني حداقل با مشاركت ايران و تركيه در اين زمينه ساخته شود.

    هنوز مكان برگزاري جشنواره كودك مشخص نشده است

    وي درباره‌ي جشنواره كودك و نوجوان نيز اظهار داشت: با تغيير استاندار همدان صحبت‌هايي كه در خصوص برپايي جشنواره شده است هنوز به نتيجه نرسيده و اين‌كه اين دوره از جشنواره در همدان يا شهرهاي ديگر باشد مشخص نيست اما در تلاشيم جشنواره‌ي پرباري داشته باشيم ضمن اين‌كه وضعيت توليدات مشترك فيلم كودك را هم در همان استان برپا‌كننده جشنواره مشخص خواهيم كرد.

    در اين نشست كه اجراي آن را جعفر گودرزي، مدير روابط عمومي بنياد سينماي فارابي برعهده داشت، حسن نجاريان، امير اسفندياري، تابش، قوام و عليزاده از ديگر مديران فارابي حضور داشتند كه هيچ‌كدام صحبتي نكردند و در رديف جلوي سالن نشسته بودند.


    منبع : ایسنا

    به روز شده در : دوشنبه 17 خرداد 1389 - 18:14

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 144459
    بازديد ديروز: 429278
    متوسط بازديد هفته گذشته: 312627
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 437633275



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات