News
  • رييس هيات مديره‌ خانه سينما اعلام كرد
    بازگشايي خانه سينما تا رسيدن به فضاي مطلوب و بدون تنش به تعويق افتاد
  •  
  • محسن اميريوسفي مي‌گويد آن‌قدر با مرگ شوخي كردم تا او هم تصميم گرفت تلافي كند!
    براي اولين بار يک منتقد سينما باعث نجات جان فيلمساز مي‌شود!
  •  
  • دوشنبه از ساعت 18 با حضور عوامل و بازيگران فيلم
    «خنده در باران» به ياد هديش بيگدلي شاملو به نفع كودكان سرطاني به نمايش درمي‌آيد
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت اول
    هر فیلم تازه برایم مثل اختراع مجدد چرخ است!/ کار کردن برایم جانشین لذت‌هایی شده که دیگر لذت‌بخش نیست
  •  
  • نگاهی به فیلم «روزهای زندگی» ساخته پرویز شیخ طادی
    چرا تاثیر «روزهای زندگی» روی مخاطب از یک درام هیجانی فراتر نمی رود؟
  •  
  • همراه با "سینمای ما" در مرکز سینمایی جهان شهر ساحلی کن فرانسه باشید
    اخبار و گزارش، نقد و بررسی و گفتگوهای بزرگان سینما در فستیوال کن 2012 را در سایت "سینمای جهان" دنبال کنید
  •  
  • بازتاب نمایش «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی در جشنواره کن 2012 در رسانه ها مثبت است
    جهشی فوق العاده در فرم سینمای ایران/ نوع جدیدی از فیلم ایرانی‌ برای مخاطب جهانی‌
  •  
  • یادداشت مينا اكبري درباره نقض حکم انحلال خانه سینما
    عقلانيت و آينده نگري و دلسوزي براي سينما قابل نقض نيست
  •  
  • بهروز افخمی براساس رمان همسرش فیلمنامه نوشته است
    مرجان شیرمحمدی «آذر، شهدخت، پرویز و ... دیگران» را کارگردانی می‌کند
  •  
  • نظر کارگردان «تلفن همراه رییس جمهور» درباره مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت و وضعیت اکران فیلم چیست؟
    سجادپور با پنبه سر می بُرد!/ به ما گفتند آقایی فیلم را دیده و گفته «این فیلم اکران نشود»
  •  
  • بسته خبری دوم سایت "سینمای ما" از نقض حکم انحلال خانه سینما و حواشی تازه آن
    اگر حکم شورای فرهنگ عمومی قطعی باشد، انحلال خانه سینما پابرجاست/ هیچ سابقه ای از تذکر قبلی به خانه سینما وجود ندارد
  •  
  • مدیرعامل فارابی رسماً از پذیرش استعفای معاون فرهنگی بنیاد خبر داد
    پژمان لشگری‌پور سرانجام از بنیاد سینمایی فارابی جدا شد
  •  
  • شبکه سه در تدارک سریالهای تازه است
    فصل دوم «ساختمان پزشکان» و «ستایش»، فصل سوم «هوش سیاه» و ادامه «خانه اجاره ای» ساخته می شود
  •  
  • علی عطشانی می گوید اولین فیلم سه بعدی ایران را با تکنولوژی «آواتار» می سازد
    آنا نعمتی و فرزاد حسنی بازیگران «آقای الف» هستند / «طلبه» محصول مشترک ایران و کانادا منتظر پروانه ساخت است
  •  
  • اختلاف نظر بر سر کیفیت فیلم تازه عباس کیارستمی در کن ادامه دارد
    نیویورک تایمز: نوبت كيارستمي است كه نخل طلاي دوم را تصاحب كند/ گاردین: فیلم کیارستمی تاثیرگذار نیست/ ژاپن دیلی: در زمره بهترین آثار کیارستمی است/
  •  
  • «برنده» درباره زدوبندهای پشت پرده ورزش در مرحله تدوین است
    سامان استرکی برای دومین تجربه سینمایی سراغ ژانر کمدی اجتماعی رفت
  •  
  • به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و حمایت کامل سازمان سینمایی
    پروانه ساخت فیلم سینمایی «چ» صادر شد
  •  
  • بسته خبری سایت "سینمای ما" از نقض حکم انحلال خانه سینما و همه بازتابهای پس از آن
    حکم انحلال نقض شد/ لازم بود مراحل قانونی با دقت بیشتری دنبال شود/ خانه سینما فعالیت‌ش را از سوم خرداد شروع می کند/ در صورت لزوم دستور انحلال دیگری برای خانه سینما صادر می‌شود
  •  
  • خودش می گوید به دلیل مشغله‌های فراوان این پیشنهاد را قبول نکردم
    محمد خزاعی تهیه‌کنندگی برنامه سینمایی «هفت» را نپذیرفت
  •  
  • پای صحبت عباس کیارستمی و خبرنگار "نیویورک تایمز" درباره «مثل یک عاشق» + نگاه منتقد و استاد دانشگاه آمریکایی به فیلم
    من همان پروفسور پیر، آن عاشقِ جوان و کمی هم آن دختر دانشجو هستم!/ هنوز هزاران داستان عاشقانه ناگفته وجود دارد
  •  
     


     



       




    حرف‌های پیمان قاسم‌خانی درباره حواشی «سن‌پترزبورگ»و حرف‌های بهروز افخمی
    با افتخار اسم‌ام را روی این فیلم زیر نام بهروز افخمی می‌گذارم

    سینمای ما- پیمان قاسم‌خانی، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر «سن‌پترزبورگ، در گفت‌وگوی کوتاهی درباره این فیلم و حرف‌ها و ادعاهای بهروز افخمی درباره نسخه نهایی و نقش قاسم‌خانی به عنوان نماینده کارگردان در مراحل پس از تولید حرف زده است. متن این گفت‌وگو را این‌جا بخوانید. مصاحبه بهروز افخمی در این زمینه را هم می‌توانید در سایت ببینید.


    - حتماً مصاحبه تازه آقای افخمی را درباره سن‌پترزبورگ خوانده‌اید. نظرتان درباره حرف‌های ایشان چیست؟

    راستش خیلی دوست ندارم وارد دعوای تهیه‌کننده و کارگردان سن‌پترزبورگ بشوم و چندان هم از دلایل و جزئیات اختلافات‌شان خبر ندارم. تنها چیزی که این وسط به من ارتباط پیدا می‌کند، موضوع کیفیت نهایی فیلم سن‌پترزبورگ است و امیدوارم فیلم وسط این اختلاف‌ها قربانی نشود.
    نسخه نهایی فیلم را که قرار است اکران عمومی شود، دیده‌اید؟
    بله، طبعاً دیده‌ام. چیزی که باید در موردش از خودم دفاع کنم این است که برخلاف نظر آقای افخمی در مصاحبه‌شان، وظایف مربوط به نمایندگی معنوی کارگردان را تمام و کمال انجام دادم. وقتی این پیشنهاد از جانب افخمی رسید، می‌دانستم چه مسوولیت سختی‌ست. ولی به خاطر اعتقادی که به سن‌پترزبورگ داشتم قبول کردم و تا همین الان که دارم با شما صحبت می‌کنم، هنوز درگیر مسائل مختلف فیلم هستم.

    با این وصف، صحبت‌ها و گلایه‌های آقای افخمی چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

    دلایلش را نمی‌دانم. بعد از نامه آقای افخمی که در آن گفته بود نمی‌خواهم اسمم روی این فیلم باشد، با ایشان تماس گرفتم و درباره کیفیت خوب نسخه نهایی به او اطمینان دادم و گفتم سن‌پترزبورگ فیلمی شده که تمام آن‌هایی که دیده‌اند، از تماشایش حسابی کیف کرده‌اند؛ از تک تک عوامل پس از تولید و فنی و مسولان ارشاد و فارابی تا بینندگان و مخاطبان عادی. همه این‌ها را تلفنی برای آقای افخمی توضیح دادم و ایشان به خاطر اعتمادی که به نظر من دارد، قبول کرد اسمش به عنوان کارگردان سن‌پترزبورگ باقی ‌بماند. انصافاً هم حیف بود که اسم بهروز افخمی در تیتراژ نباشد، چون کارگردانی خیلی خوب فیلم در خور نام افخمی‌ست.

    - همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین اشکالی که افخمی مطرح می‌کند، نگرانی از بابت تدوین نهایی فیلم است که به قول ایشان بدون هماهنگی و نظارت‌شان انجام شده است. شما درباره تدوین سن پترزبورگ چه نظری دارید؟

    من به قدری از تدوین سردرمی‌آورم که یک فیلمنامه‌نویس لازم دارد. با این اندازه دانش تدوین می‌توانم بگویم فیلم خوب مونتاژ شده و از آن مهم‌تر این‌که بسیار به نسخه تدوین اولیه آقای افخمی و پسرش نزدیک است. شک ندارم اگر افخمی فیلم را مونتاژ می‌کرد، ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌هایی می‌داشت که در حیطه تخصصی من نمی‌گنجد، ولی می‌خواهم به ایشان اطمینان بدهم که هیچ کدام از لحظه‌ها و شوخی‌های فیلم در مرحله تدوین هدر نرفته است. پس از سال‌ها کار کمدی فرق کات خوب و بد را در به ثمرنشستن یک شوخی خوب سینمایی می‌فهمم و می‌توانم بگویم در کار خانم مستانه مهاجر از این جور برش‌های غلط وجود ندارد. گمان می‌کنم نسخه تدوین خانم مهاجر با فیلمی که خود آقای افخمی در ذهن‌شان تدوین کرده‌اند، بیش‌تر از ده الی 15 درصد تفاوت ندارد و این درصد اندک هم بیش‌تر موضوع سلیقه‌ای‌ست تا ایراد و مشکلات تدوین.

    - شما در دوره‌ای که مسوولیت نمایندگی افخمی را داشتید، با ایشان در تماس بودید؟ در مصاحبه‌ها و نامه‌ها خیلی از بی‌خبری و بی‌جواب ماندن پی‌گیری‌هایش گفته است.

    من با ایشان در تماس بودم و هر تغییری در مرحله تدوین را با ایشان هماهنگ می‌کردم. مثلاً قرار شد به جای چند سکانس فلاش‌بک فیلمنامه که دیگر امکان فیلمبرداری آن‌ها وجود نداشت، از تصاویر آرشیوی مستند با یک نریشن خاص استفاده کنیم. من جزئیات این چند بخش اضافه‌شده را تلفنی برای ایشان توصیف کردم. آقای افخمی از این اضافات خوشش آمد و اعلام رضایت کرد. قطعا اگر با این بخش‌ها مخالفت می‌کرد یا از آن‌ها خوش‌شان نمی‌آمد، به فیلم اضافه‌اش نمی‌کردیم. اگر فاصله بین تماس‌های ما زیاد بوده دلیلش طولانی‌بودن روند تدوین است. طبعاً با توجه به این‌که نماینده ایشان بودم، برای هر تغییر جزئی یا جابجایی پلان‌ها نیازی به تماس و هماهنگی نبود و فقط موارد موارد کلیدی و نتایج کار را به ایشان اعلام می‌کردم.

    - شما گفتید هنوز هم درگیر کارهای سن‌پترزبورگ هستید. مگر فیلم قرار نیست دو سه هفته دیگر اکران شود؟

    یکسری اصلاحات از طرف اداره نظارت و ارزشیابی رسیده و من برای این‌که به کلیت فیلم لطمه نخورد، چند بار با مسولان ارشاد مذاکره کردم و خوشبختانه به نتیجه مشترکی رسیدیم. دو سه جای فیلم کوتاه شد و یکی دو مورد هم تغییر دیالوگ لازم است که دیالوگ‌های جدید را نوشته‌ام و منتظر صداگذاری مجدد این صحنه‌ها هستم.

    - آقای افخمی خیلی درباره دخالت تهیه‌کننده در شکل‌گیری نسخه فعلی حرف می‌زنند. شما که از نزدیک درگیر فیلم هستید، چقدر با این حرف موافقید؟

    در تمام مدتی که گرفتار کارهای مختلف فیلم هستم، چهار پنج بار بیشتر آقای اعتباریان را ندیدم و تلفنی هم حرف زیادی نزدیم، چون ایشان اغلب اوقات در ایران نیستند. تهیه‌کننده مطلقاً در تدوین فیلم دخالت نکرد و حتی جالب است بدانید که تنها مورد اختلاف من و آقای اعتباریان در تدوین فیلم مربوط به صحنه‌ای بود که آقای افخمی نوشته بود و دوست داشت در فیلم باشد، ولی من در موردش دودل بودم. اما به خاطر علاقه و درخواست آقای اعتباریان در نسخه نهایی باقی مانده است. حتی می‌خواستم برای حذف این سکانس از آقای افخمی اجازه بگیرم، منتها در نهایت آقای اعتباریان زیر بار حذف این صحنه نرفت. این تنها مورد دخالت مستقیم ایشان در تدوین بود.

    - از حرف‌های افخمی این‌طور به نظر می‌رسد که نگران است فیلم ضعیفی به کارنامه‌اش اضافه شود.

    این فقط نگرانی کارگردان نیست. کارنامه این سال‌های من نشان می‌دهد که به شدت روی اسم و اعتبار خودم حساس هستم. مطمئناً اگر احساس می‌کردم سن‌پترزبورگ فیلم خوبی نشده، اولین نفری بودم که اسمم را حذف می‌کردم. الان با افتخار اسمم را روی این فیلم زیر نام بهروز افخمی می‌گذارم و شک ندارم که آقای افخمی هم با تماشای فیلم همین نظر را خواهد داشت.




    به روز شده در : شنبه 6 شهريور 1389 - 14:7

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    ریما
    چهارشنبه 10 شهريور 1389 - 16:17
    -3
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من قاسم خانی داره بیش از حد به خودش مغرور میشه همچین با اطمینان حرف میزنه که انگار فکر میکنه کیه!ادم همیشه باید متواضع باشه و در عین حال زیرک فکر میکنم مرگ هنرمند زمانی هستش که گرفتار غرور میشه همین!

    مهربان
    چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 19:42
    5
    موافقم مخالفم
     

    من كه فيلم رو ديدم و اعتراف ميكنم كه بازيه پيمان قاسم خاني معركه بود

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 69605
    بازديد ديروز: 195477
    متوسط بازديد هفته گذشته: 222780
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 406149541



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات