جمعه 8 بهمن 1389 - 21:25
















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 

                       



همه چیزهایی که ممکن است درباره فیلم جدید اصغر فرهادی ندانید
از قطع فیلمبرداری توسط محمود کلاری تحت تاثیر حسی صحنه‌های فیلم تا بازی پیمان معادی در نقش یک عاشق شجریان

سینمای ما- محمد تاجیک: «جدایی نادر از سیمین » آخرین ساخته اصغر فرهادی است که چند روز پیش نمایش آن در جشنواره معتبر فیلم برلین قطعی شد. فیلمی که همه علاقه مندان سینمای فرهادی در انتظار نمایش آن در جشنواره فیلم فجر امسال هستند . فیلمی که با توجه به حضور در جشنواره برلین تنها می تواند در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر حضور داشته باشد .

فرهادی به روایت امیر نادری و تقوایی /
اصغر فرهادی فیلمساز جوانی است که با فیلمهایی که تا کنون ساخته خود را به عنوانی کار گردانی شاخص و محبوب مطرح کرده است .مهرماه امسال بود که مصاحبه کوتاهی از امیر نادری در رسانه های ایرانی منتشر شد که امیر نادری در پایان مصاحبه خود درباره ايران صحبت کرده و گفته بود : حتماً به فرهادي سلام برسانید . او از فیلمسازان نيك است.
ناصر تقوایی نیز در مصاحبه ای درباره فرهادی گفته :فرهادی وقتی جوان بود من در جشنواره‌ای جایزه‌ای برای فیلم اولش به او اهدا کردم و عنوان کردم تو فیلمساز بزرگی خواهی شد و می‌بینم اینگونه می‌شود.

ماجرای متوقف شدن فیلم فرهادی/
به خاطر اظهار نظر اصغر فرهادی در جشن خانه سینما،معاونت سینمایی در اقدامی عجیب و غیر منتظره اقدام به لغو مجوز فیلم فرهادی کرد. همان زمان خبر لغو مجوز و توقف فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی با واکنش ها و انتقادات فراواني مواجه شد . محمد مهدي عسگر پورمديرعامل خانه سينما در واكنش به اقدام اخير معاونت سينمايي در لغو مجوز فيلم جديد فرهادي گفته بود : من چند توصيه به دولتمردان وتصميم گيران دارم .آنها دائما اعلام مي كنند كه مادر كشوري زندگي مي كنيم كه مهدآزادي است .... عسگر پور با ذكر اين نكته تنها زماني كه به شئون اسلامي ،ديني ،مقامات امنيتي و مراجع ومقدسات توهين شده باشد پيگردهاي قانوني و برخورد با سخنران درنظر گرفته مي شود گفت:سوال من اين است كه آقاي فرهادي در صحبتهايش به كدام يك از اينها توهين كرده است ؟

انتقاد شديد كيارستمي/
عباس كيارستمي كارگردان مطرح سينماي ايران نيز به توقف فيلم اصغرفرهادي واكنش شديدي نشان داد . آقاي كيارستمي گفته بود كه در واكنش به اتفاقات اخير سينماي ايران بار ديگر درايران فيلم نمي سازد .كيارستمي در مصاحبه خود گفته بود قرار بود فيلم بعدي ام پدر و پسر را درايران بسازم ولي تصميمهاي فردي و مجموعه اتفاقاتي كه اين روزها درسينماي ايران اتفاق مي افتد باعث شد كه به اين نتيجه برسم كه فيلم بعدي ام را هم در خارج از ايران كار كنم .اين كار گردان مشهور بااشاره به لغو مجوز ساخت فيلم اصغر فرهادي گفته است :مثلا همين داستان مربوط به اصغر فرهادي و فيلمي كه مجوز گرفته بود و بعد ناگهاني تصميم مي گيرند آن را متوقف كنند . اصلا باورم نمي شود . چطور مي توان نسبت به ارزشهاي معنوي يك كار فرهنگي بي توجه بود .درباره حرفهاي اصغر فرهادي در جشن سينما كه از سوي شمقدري دليل لغو مجوز فيلم او اعلام شد مي گويد :اين حرفها آرزوي يك فيلمساز بوده براي ديگر همكارانش كه درايران نيستند تا فيلم در كشور مادري شان بسازند . ممكن است اين حرف آرزوي يك نفر نباشد ،اما طبيعتا نبايد با فردي كه آرزويش شبيه او نيست به شكل تاديبي برخورد كنيم .مثل اين مي ماند كه ما براي همه بيماران شفاي عاجل طلب كنيم و ميان اين انسانهاي بيمار ،فرد گناهكاري هم باشد ،پس بايد براي كسي كه چنين دعايي كرده مجازات هم در نظز بگيريم .

جدایی نادر از سیمین بهتر از درباره الی؟/
شنیده های ما درباره فیلم جدایی نادر از سیمین حاکی از آن است که این ساخته فرهادی ،حتی نسبت به فیلم بسیار تحسین شده درباره الی ،فیلم قوی‌تری است و باید گفت فرهادی روند رو به رشد خود در سینمای ایران را با فیلم جدایی نادر از سیمین  ادامه داده است .

باز ماندن از جشنواره کن/
پیش از آنکه فیلم جدایی نادر از سیمین حضورش در جشنواره فیلم برلین قطعی شود خبرهایی مبنی از احتمال حضور این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن شنیده می شد و گویا دست اندرکاران فیلم ،در حال مذاکره با دست اندر کاران جشنواره کن بودند که در نهایت با پذیرفته شدن در بخش مسابقه جشنواره برلین ،عملا حضور این فیلم در بخش مسابقه کن منتفی شد .

لیلا حاتمی و شهاب حسینی/
«جدايي نادر از سيمين» فیلمی است که با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود.

لیلا حاتمی وماجرای باز ماندن از درباره الی/
لیلا حاتمی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که در فیلم جدید فرهادی از بازیگران مهم فیلم است.او نقش سیمین را درفیلم بازی می کند. خانم حاتمی قرار بود در فیلم قبلی فرهادی یعنی درباره الی بازی کند .به نوشته ماهنامه فیلم در آن زمان ،لیلا حاتمی برای فیلم درباره الی چند بار به دفتر فیلم رفت او که باردار بود حساب روزها را می کرد و امیدوار بود این موضوع مانع کارش نشود .اما صحنه های پر تنش فیلم مناسب حالش نبود .اما اینقدراین نقش و فیلم برایش مهم بود که به فرهادی نگفته بود که بار دار است اما نشد.


ماجرای جالب قطع فیلمبرداری توسط کلاری /

محمود کلاری فیلمبرداری فیلم جدایی نادر از سیمین را برعهده داشته .البته بد نیست بدانید فیلم جدایی نادر از سیمین برای آقای کلاری بسیار تاثر‌برانگیز بوده به گونه ای که خود او دراین باره گفته :پس از نزدیک به سی سال حضورم در سینما و فیلمبرداری بیش از پنجاه فیلم بلند داستانی،این برای اولین بار بود که تحت تاثیر حسی پاره ای از صحنه های فیلم ،ناگریز از قطع فیلمبرداری شدم !این واکنش ناخواسته از ناحیه فیلمبردار باسابقه ای مثل من ،اتفاقی بی سابقه در سینماست .(گفت وگوی کلاری با ماهنامه صنعت سینما)

معادی و بازی در نقش یک عاشق شجریان/
پیمان معادی فیلمنامه نویس سینمای ایران که در فیلم قبلی فرهادی ،درباره الی بازی کرده وبازی جالبی نیز ارائه داده بود در فیلم جدایی نادر از سیمین نیز بازی کرده .او برای بازی دراین فیلم به مدت ۲ماه در خانه واتومبیل به آواز شجریان گوش می کرده چون دراین فیلم نقش آدمی رابازی می کند که عاشق شجریان است .

مریلا زارعی و بازی در سکانسهای مهم /
مریلا زارعی نیز از جمله بازیگران فیلم است که به نظر می رسد نقش چندان بلندی در فیلم ندارد .او دراین فیلم در ۴سکانس از فیلم جدایی نادر از سیمین بازی کرده که سکانسهای مهمی در مجموع داستان است .

نقش مادر سیمین /
شیرین یزدانبخش از بازیگران غیر حرفه ای سینمای ایران است که در جدیدترین ساخته اصغر فرهادی نقش مادر "سیمین" با بازی لیلا حاتمی را بازی کرده .او به دعوت اصغر فرهادی دراین فیلم در یک نقش خیلی کوتاه بازی کرده است.



منبع : آرمان

به روز شده در : دوشنبه 4 بهمن 1389 - 2:45

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

mani
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 3:41
-1
موافقم مخالفم
 

man asheghe karhaye aghaye farhadiam.omidvaram hamishe movafagh bashan


دوشنبه 4 بهمن 1389 - 9:51
0
موافقم مخالفم
 

قبلا شنیده بودیم سر فیلم کنعان لیلا حاتمی قرار بوده بازی کنه ولی چون باردار بوده نتونسته ترانه به جای اون بازی کرده حالا میگید سر فیلم درباره الی باردار بوده کدومش درسته؟

مسعود
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 10:56
1
موافقم مخالفم
 

اقای فرهادی تو مایه افتخار سینمای ایرانی.بی صبرانه برای جدایی نادر از سیمین لحظه شماری میکنیم.


دوشنبه 4 بهمن 1389 - 11:51
1
موافقم مخالفم
 

بي صبرانه منتظره فيلم جديدشم

mahdi
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 11:58
2
موافقم مخالفم
 

اقای فرهادی یکی از بهترین فیلم سازان این دهه اخیر است . من هنوز فیلم به یاد ماندنی شهر زیبا را از خاطرم نرفته است .

فهيمه
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 15:8
1
موافقم مخالفم
 

من بي صبرانه منتظر جشنواره و ديدن اين فيلم هستم

سينماي ايران بايد به وجود آقاي فرهادي عزيز افتخار كند

خيلي دوسشون دارم

مليكا
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 20:53
1
موافقم مخالفم
 

لحظه شماري براي ديدن فيلم ديگري از افتخار سينماي ايران

اصغر فرهادي وتمام گروهش هميشه و هميشه دوست داشتني هستن

حامد
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 21:4
-1
موافقم مخالفم
 

بی صبرانه منتظر این فیلمم

اگر تو جشنواره تونستم ببینم که عالی میشه ولی اگه نشد بازم منتظر میمونم تا اکران شه ببینم

mohammad reza kaharipoor@yahoo.com
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 23:2
1
موافقم مخالفم
 
جدایی نادرازسیمین

آقای فرهادی مثل صاایران هرروزبهترازدیروز{به امیددریافت یک خرس نقره ای دیگروافتخاردیگر

معین از دیار کریمان
دوشنبه 4 بهمن 1389 - 23:41
-1
موافقم مخالفم
 
فقط اصغر فرهادی

ما که نمیتونیم بیایم جشنواره ولی بی صبرانه منتظر اکران عمومی میمونیم دوست دارم آقای فرهادی

محمد حیدری
سه‌شنبه 5 بهمن 1389 - 8:30
0
موافقم مخالفم
 

خدمت اون آقا یا خانوم بگم که خانم لیلا حاتمی دو تا بچه کوچیک دارند که یک بار سر پسرش فیلم کنعان رو از دست داد و یک بار هم سر دخترش درباره الی رو از دست داد

امیر حسین
سه‌شنبه 5 بهمن 1389 - 12:43
2
موافقم مخالفم
 

آقای فرهادی و خانم بخت آور چه در تآتر وچه در سینما بهترین هستند .

محسن
سه‌شنبه 5 بهمن 1389 - 22:5
0
موافقم مخالفم
 
عاشق فرهادی

تو رو خدا بگید من چطوری میتونم تا 10 روز دیگه صبر کنم تا فیلم فرهادی عزیز رو ببینم

غشقاش
چهارشنبه 6 بهمن 1389 - 13:55
-1
موافقم مخالفم
 
همه چیزهایی که ممکن است درباره فیلم جدید اصغر فرهادی ندانید از قطع فیلمبرداری توسط محمود کلاری تحت تاثیر حسی صحنه‌های فیلم تا بازی پیمان معادی در نقش یک عاشق شجریان

چرا نظر م رو ثبت نکردید؟

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • افتتاحیه آیین سینمایی جشنواره فجر شنبه 16 بهمندر برج میلاد برگزار می‌شود / آزاده نامداری و محمد سلوکی از گزینه‌های اجرای مراسم افتتاحیه جشنواره امسال هستند
  • پوران درخشنده از داوری بخش مسابقه سینمای ایران کناره‌گیری کرد / ترکیب احتمالی هیات داوران جشنواره بیست‌ونهم شامل جهانگیر الماسی، ابوالقاسم طالبی، اکبر عالمی، علی معلم و جابر قاسمعلی به علاوه دو نام دیگر خواهد بود
  • احتمال حضور فیلم جمال شورجه در بخش بین‌الملل / «راه آبی ابریشم» و «نسیان» برای بخش بین‌الملل جشنواره فجر انتخاب شد
  • ده روز تا آغاز جشنواره فجر 29 / فهرست اسامي 13 فيلم بخش «نمايش‌هاي ويژه» جشنواره فيلم فجر اعلام شد
  • فيلمبرداري با مريلا زارعي و فرهاد اصلاني شروع شد / پرویز پرستويي هفته آينده جلوي دوربين «خرس» مي‌رود
  • / حبيب رضايي به گروه بازیگران «بغض» پيوست
  • نیکی کریمی پرکارترین بازیگر جشنواره نیست / خوشحال مي‌شدم اگر پركارترين بازيگر جشنواره‌ي فيلم فجر مي‌بودم
  • روایت کمال تبریزی از بازی بازیگران «خیابان‌های آرام» / از ممنوع​الخروجی هدیه تهرانی تا جوانمردی نیکی کریمی
  • سیروس الوند می‌گوید نوع پذیرش «پرتقال خونی» را نوعی توهین به خودم تلقی می‌کنم و می‌کوشم فیلم در جشنواره نباشد / بعضی اسامی برای توجیه نام خودی‌ها به بخش مسابقه فرستاده شده‌اند
  • بخش سوم فهرست مسابقه سینمای ایران اعلام شد / بهروز افخمی و مسعود ده‌نمکی هم به بخش مسابقه جشنواره فجر رسیدند
  • مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی می‌گوید لزومی نمی‌بینم مسائل را رسانه‌ای کنم / علیرضا سجادپور: مشکل کاهانی را خصوصی بین خودمان حل می‌کنیم
  • علیرضا داودنژاد می‌گوید انتخاب فیلم‌ها برای بخش نوعی نگاه کاملاً سیاسی است / آقای سجادپور با مسوولیت خودش از حذف قسمت‌هایی از «مرهم» صرف‌نظر کرد
  • سه شرط عبدالرضا کاهانی برای نمایش «اسب حيوان نجيبي است» در جشنواره فجر / مگر فيلم من بخاري است که جشنواره‌تان را گرم کند و خانه من سرد بماند؟!
  • اعلام اسامي 5 فيلم ديگر بخش مسابقه سينماي ايران / مسعود كيميايي، کمال تبريزي و رضا ميركريمي هم به سوداي سيمرغ رسيدند
  • علیرضا سجادپور می‌گوید بايد براي راه‌اندازي بخش «نوعي نگاه» به دبير جشنواره تبريك گفت / فیلمسازانی كه كنار مي‌كشند، نمي‌خواهند در معرض مقايسه قرار بگيرند
  • واکنش تهیه‌کننده «باد و مه» به اعلام خروج فیلم توسط کارگردان / به دليل منافات شركت هم‌زمان فيلم در دو جشنواره، ترجيح داديم در جشنواره برلين شركت كنیم
  • محمدعلی طالبی می‌گوید عملکرد هيات انتخاب جشنواره غيرحرفه‌اي است / فيلم «باد و مه» از حضور در بخش «نوعی نگاه» جشنواره فجر کنار رفت
  • حاشیه‌های اعلام نام فیلم‌های بخش «نوعی نگاه» شروع شد و به نظر می‌رسد که ادامه داشته باشد / تهمینه میلانی می‌گوید هیچ فرمی برای شرکت در جشنواره فجر پر نکرده است
  • تقدیر از یک عمر فعالیت سینمایی مسعود کیمیایی در جشنواره فجر 29 / مسعود کیمیایی برای نخستین‌بار در جشنواره فجر سیمرغ بلورین می‌گیرد
  • مهدی مسعودشاهي درباره بخش تازه جشنواره 29 فجر توضیح داد / «نوعي نگاه» به منظور احترام به فيلمسازان و شرايط مناسب نمايش آثار ارزشمند توليد امسال به جشنواره اضافه شد










  • استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Parsis Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com




    Page created in 2.28214383125 seconds.