یادداشت خواندنی یکی از کاربران «سینمای ما» درباره دلایل فروش فیلم مسعود ده‌نمکی؛
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سینمای ما - سعید حسینی: فروش بسیار بالای اخراجی های 2 علی رغم شادی ظاهری که تعدادی از تهیه کنندگان را در بر گرفته یک علامت خطر است علامت خطری برای سینما برای مخاطبانی که نتوانستیم به درستی سلیقه انها را مدیریت کنیم. آنقدر از طریق تلویزیون و سینما کمدی های سطحی و نازل به خوردشان دادیم تا سر انجام به این روز افتادند که برای دیدن اخراجی ها حاضرند تا ساعت 2 شب هم در صف بایستند. اتفاقی که افتاده آنقدر تاثر اور است که هر چه سریعتر باید همه دست به کار شویم. فروش بالای اخراجی های 2 یک شروع است شروع فیلم هایی به سبک اخراجی ها و سقوط سینمای بدنه ایران که به واقع مهمترین بخش سینمای هر کشور است چون سینمای هنری و روشنفکرانه به هر صورت کار خود را می کند اما این سینمای بدنه هر کشور است که قدرت سینمای آن کشور را نشان می دهد . این سینمای بدنه است که سطح فرهنگی جامعه ان کشور را نشان می دهد. اینجا است وقتی که می گوییم رسیدن سینمای بدنه به اخراجی ها یک سقوط است .سینمایی که زمانی با اثاری مثل چهارشنبه سوری-مارمولک-زیر پوست شهر و مهمان مامان حرکت می کرد امروز و در اغاز سال 1388 برای ادامه حیات دست به دامان اخراجی ها شده است. در وقوع این اتفاق همه مقصرند از مسئولان که با ندادن مجوز اثاری مثل سنتوری -کتاب قانون -صدسال به این سالها - و آتشکار نگذاشتند سطح سلیقه مخاطب عام سینما بالا برود و کارگردانانی مثل داریوش مهر جویی - محسن امیر یوسفی و سامان مقدم نا امید شدند. از سینما گرانی مثل تهمینه میلانی -کمال تبریزی-بهروز افخمی -رخشان بنی اعتماد که به جای این که نگران مخاطبشان باشند، به جای این که به سینما به مثابه یک ضیافت جمعی در مسیر رهایی انرژی نهفته جامعه و رسیدن به یک لذت جمعی بنگرند، همه یا روشنفکر شدند یا منتقد اجتماعی یا فییلسوف و به این نکته دقت نکردند که هنر این نیست که سینما را کلاس درس کرده و مخاطب را موعظه کنیم بلکه تاثیر گزاری باید از طریق ناخودآگاه باشد. تهمینه میلانی دقت نمی کند که آتش بس فیلم انسانی تر و معناگرا تری است نسبت به سوپر استار چون لاقل نخستین هدف سینما که رساندن مخاطب به یک لذت بصری است به انجام می رساند. کاری که سوپر استار در انجامش ناتوان است و هر وقت کارگردانی از ابزار کارش، از خود سینما لذت نبرد، فیلمش هم باعث آزار مخاطب آگاه خواهد شد. اوج سینمای تهمینه میلانی دیگه چه خبر و اتش بس است چون شیطنت و هوش تهمینه میلانی در این دو فیلم نهفته است نه در اثاری مثل سو پر استار که کارگردان خوش ذوق ما به فیلسوف تغییر جایگاه داده است. اینجاست که کمال تبریزی هم سقوط می کند وقتی می خواهد در همیشه پای یک زن در میان است حرف فلسفی بزند به واقع بدترین لحظه های سینمایی اش را رقم می زند چون نمی داند که فیلسوف بزرگ سینمای ما داریوش مهر جویی لذت مخاطبش از سینما را به همه حرف های فلسفی که که از همه این دوستان بهتر بلد است ترجیح می دهد و اینجا است که سنتوری ساخته می شود که هم انسان شناسی دارد هم نقد اجتماعی هم زیبایی و در نهایت رساندن مخاطب به یک لذت بصری. وقتی داریوش مهر جویی نمی تواند فیلمش را اکران کند وقتی کمال تبریزی و تهمینه میلانی از مسیر اصلی شان منحرف می شوند وقتی جوانانی مثل سامان مقدم -اصغر فرهادی-محسن امیر یوسفی و مازیار میری در اکران اثرشان با مشکل مواجهند وقتی مسعود کیمیایی به رییس می رسد و بیضایی از سگ کشی به فیلم اعصاب خرد کن وقتی همه خوابیم، پس حقمان است که بنشینیم و اینچنین رقص اخراجی ها را در میانه سینمای بدنه مان ببینیم بنشینیم تا مسعود دهنمکی به ما سر کوفت بزند که ببینید مردم این جور سینما را می‌پسندند. و حیف که نمی داند فروش بالای اخراجی ها فقط یک واکنش است. واکنش به لذتی که مخاطب سالهاست از سینما در این کشور نبرده و به جای سنتوری و درباره الی مجبور است با اخراجی ها ببرد.


منبع : سینمای ما

به روز شده در : شنبه 15 فروردين 1388 - 22:59

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

سهیل
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 5:27
2
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

نه اولی رو دیدیم و نه دومی رو خواهم دید. اگر چه این تصمیم چندان ربطی به بالا و پایین بودن سطح فیلم نداشت. شخصا دیدن فیلمی که اون آقا کارگردانش باشه رو توهینی بزرگ به خودم حساب میکنم. همین.

علیرضا پارسی
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 6:28
14
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

من هم موافقم.سلیقه هنری مردم بدجوری داره به قهقهرا میره


يکشنبه 16 فروردين 1388 - 6:48
7
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

عجب تحلیل درستی مرسی.

در آرزوی سینمایی بهتر
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 7:31
-14
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

این قدر شلوغ اش نکنید. سنتوری هم یک جور اخراجیها بود، منتها با کارگردانی داریوش مهرجویی. درباره الی هم قطعاً آنقدر ها که برایبش تبلیغ می کنند و انتظارش را دارند نمی فروشد. به جای توهین های مکرر به سلیقه مخاطب عام، بهتر است کمی حرص بخورید. دردسرش کمتر است.

پویا نبی
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 8:9
11
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

به نظر من اگر اقتصاد دانان سینمای ایران و حتی برخی منتقدین آن یک ارزیابی سر انگشتی می کردند از این حرف های پوچ را نمی زدند . زمانی که اخراجی های 1 اکران شد بلیت سینما ها 1500 تومان بود اما حالا 3000 هزار تومان است یعنی درست دو برابر در ضمن شما افزایش دست مزد عوامل و احداث حداقل 10 مجتمغ سینمای در تهران و داشتن بیش از 30 سالن نمایش در تهران برای این فیلم را از یاد برده اید با این تقاسیر به نظر شما اخراجی های 2 پر فروش است ؟ آیا فیلم آتش بس خانم میلانی با بلیت 1000 تومان که ذر 4 سال پیش به رقم 1 میلیارد رسید پر فروش است یا اخراجی های 2 ؟ جمیعت تهران از 2 سال پیش به این ور حداقل 1 میلیون افزایش یافته با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت فیلم آقای ده نمکی باید به رقم 4 میلیارد برسد تا رکورد نسخه یک خودرا بشکند و به سود دهی برسد!!!!!!!

معین
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 9:2
4
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

مقاله ی جالبی بود ولی با قسمتی که نوشته شده (( فیلم اعصاب خرد کن وقتی همه خوابیم )) مخالفم.رست است سگ کشی عالی بود و مقتی همه خوابیم در حد آن نیست ولی استفاده از این جمله هم برای فیلم استاد خوب نیست.

ساناز
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 9:26
-38
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

نوشته جالبي بود

به اميد ارتقاي سطح سليقه و سواد سينمايي و بصري مردم (البته همينطور تهيه كنندگان و سينماداران) و به اميد ديدن فيلمهاي خوب كارگردانان خوب كشورمان بر پرده سينماها

sepide
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 10:49
5
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

.....................................!

چه میشه گفت واقعا....!!!!

فواد
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 11:43
-2
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

این حرفها همه درست و منطقی و بجا است.ولی دیر زده شده چون مدت هاست که این گونه کمدی های سطحی در صدر فروش قرار دارند مثل چارچنگولی.زنها فرشته اند.توفیق اجباری.کلاغ پر.دلداده و........سلیقه مخاطب عام ما مدت هاست که پایین اومده ومتاسفانه با این روند هرروز پایین تر هم می آید

مجنون
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 14:19
-8
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

شما باید اول مشخص کنید که با فیلم اخراجی ها مشکل دارید یا با مسعود ده نمکی؟ از نوشته بر می یاد بیشتر از فیلم ها نام ها اهمیت دارند .

حالا ببین کار به کجا رسیده که برای داغون کردن مسعود ده نمکی و تحقیر اون مجبور شدی به کارگردان هایی که بهشون علاقه داری هم بد و بیراه بگی تا بالاخره یه جوری به این بچه بسجی که از سینما سر در نمی آره ( به قول شما !!!) یه چیزی بگی !!!

متاسفم براتون..

مصطفی
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 14:42
4
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

چقدر فیلسوف و روشنفکر و... تو این سایت هست لطفا به مردم توهین نکنید همین مردم سطحی گر نباشند دیگه سینمایی نیست

راستی اگه کارگردان فیلم یکی دیگه بود بازم اینجوری فیلمو میکوبوندید

حسین لامعی
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 17:5
3
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟
سلام به همگی دوستان..... قبل از نوشتن این مطلبم بگویم که احتمال زیادی میدهم که این مطلبم تایید نشود اما برای این که حرف دلم را گفته باشم این مطلب را مینویسم و به تایید شدن یا نشدنش فکر نمیکنم....! من در زندگیم فقط 1 بار با ابراهیم حاتمی کیا سخن گفتم و آن هم تقریبا 1 دقیقه بود.....! از استاد حاتمی کیا پرسیدم شما چقدر در فیلمهایتان بی طرف هستید؟! ایشان هم گفت: هیچ کارگردان یا نویسنده ای در دنیا نمیتونی پیدا کنی که کاملا بی طرف باشه...... همه آدمها یک طرفی دارن....! آن روز برای حاتمی کیا کف زدم اما اگر اکنون ایشان را ببینم میگویم حرف شما را رد میکنم....! من یک استثنا پیدا کردم.....! اگر اسم استثنا را برسد به سرعت میگویم: "امیر قادری!" وجدانا امیر قادری بی طرف ترین انسان بر روی کره ی زمین است.....!!! فقط یک نگاه جزیی به برخوردش با مسعود ده نمکی همه چیز را عیان میسازد!!! نویسنده ی این مطلب "سعید حسینی" را میشناسم و پسر با سواد و با فهمیست اما با این مطلب کاری ندارم و نظری در مورد مطلب نمیدهم..... آقای امیر قادری.....روی سخن من مستقیم به شماست..... و با شما کار دارم...... شما آیا وجدانا در مورد ده نمکی انصاف را رعایت میکنید؟! شما دوستدار حاتمی کیا بودی و هستی اما بعد از فیلم "دعوت" 4 نقد بر روی صفحه ی اصلی گذاشته بودی در انتقاد از حاتمی کیای دهه ی 80!..... که شایدم بر خلاف نظرات خودت بود.... سر قضایای درگیری شدیدت با بیضایی سر فیلم "وقتی همه خوابیم" نظران مخالفانت را بر روی صفحه ی اصلی گذاشته بودی..... حتی یادم میاید یک نفری در نقدش, نقد خودت بر علیه وقتی همه خوابیم را زیر سوال برده بود! و از مطالبت انتقاد کرده بود.... و در اوج تعجب آن مطلب را بر صفحه ی اصلی وبت گذاشته بودی!!!.... مطلبی که بر علیه نقد های خودت بود....! اما نمیدانم چرا در مورد "ده نمکی" و اخراجی ها" چنین سیاستی در پیش گرفتی..... چشم و گوش بسته فقط بلدی بتازی تا کمی حداقل آرام شوی.....؟؟!! بدون کوچکترین تعادلی فقط میخواهی کینه ات از ده نمکی را بروز دهی؟! اگز اسم سایتت به جای "سینما ما" بود "سینمای من!" هیچ کاری با سایتت نداشتیم و بازدید سایتت هم اینقدر سر به فلک نمیکشید..... اما وجدانا گمان بردیم این سایت برای همه است.....فکر کردیم در این سایت نظر موافق و مخالف هر 2 اجازه ی دیده شدن دارند.... نمونه اش همین مطلب سعید حسینی را که جزو نویسنده های سایت نبود آما بر روی سایت گذاشتی!.... اما با احترام به سعید حسنی دلیلش جز این بود که چیزهایی را بر روی کاغذ نوشت که خودت موافقش بود؟! من طرفدار افراطی ده نمکی و فیلمش نیستم که بخواهم پیرهن چاک دهم تا شاید برای خود جامه ای تازه بدوزم...... اما آقایه قادری همه حرف من این است که سر قضیه ده نمکی و اخراجی ها بیشتر از این که ده نمکی را خراب کنی خودت را خراب کردی..... یعنی یک نفر نقدی موافق اخراجی ها نگذاشته بود که توجهت را جلب کند..... من خدا را شکر خودم تا به حال هیچ نقدی در مورد این فیلم ننوشته ام اما دیده ام کسانی نقد بسیار زیبا از این فیلم نگاشتند, و با این که انتقاد هم میکردند اما در کل نگاه مثبتی از فیلم داشتند..... اما بر عکس همیشه مثل این که این دفعه چشمان شما فقط خودت و تفکر خودت را میبیند..... چون تنفرتان از ده نمکی و اخراجی ها چشمتان را کور کرده...... و از فیلمی که رکورد تاریخ سینمای ایران را زده و در کمتر از 20 روز 3 میلیارد فروش را هم رد کرد "حتی 1 نقد مثبت" نگذاشتید.....حتی 1 نقد مثبت..... اگر اسم سایتت بود "سینمای من!" مشکلی نبود.... اما جالب این جاست! که اسم سایتت هست: "سینما ی ما....." البته شاید من اشتباه کنم و منظورت از "سینما ما" سینمای خودت و نیما حسنی نسب است....! و کلا کلمه ی "ما" در 2 نفر خلاصه شود..... یا علی مدد.

امیر: در وب‌هایی که من سر می‌زنم، نقد مثبت ندیده‌ام. اگر مطلب خوبی با این موضع دیدی یا خودت نوشتی و استانداردهای سایت را داشت، خیلی هم خوشحال می‌شوم.

يکشنبه 16 فروردين 1388 - 17:37
18
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

کاملا مخالفم.شما هنوز نمی دونید که یک فیلم رو به خاطر اسم یا سوابق کارگردانش زیر سوال نمی برن.به نظر من که هر چقدر به آقای ده نمکی توهین کنید و یا 300 تا استاد به اول اسم آقای بیضایی اضافه کنید باز هم نه از ده نمکی چیزی کم می شه و نه به بیضایی اضافه میشه.به جای افراد فیلم رو بدون پیش داوری نقد کنید.

محسن
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 18:53
7
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

اتفاقا به نظرم مصداق کامل مطلب حسین لامعی مسعود دهنمکی است نه امیر قادری مسعود دهنمکی هیچ وقت کسی جز خودش رو ندید هر زمان ما فیلمی از ایشون رو داشتیم فیلم های دیگر یک جوری متضرر شدند ایشان اتفقا خود را کل سینما می دانند در جشنواره اعتراض می کنند چرا ؟ چون جایزه مشترک با سنتوری به فیلمشان داده اند در مطلبی که همان زمان می نویسد می گوید اگر اسمم داریوش بود برخوردتان این نبود اما خوب است بداند که اگر فامیلش هم مهرجویی بود همین برخورد بود اصلا ما با اسم چه کار داریم این عمل افراد است که می ماند اگر با اخراجی ها مشکل داریم به خاطر سابقه مسعود دهنمکی نیست دانشجوی سالهای 76-80 هم نیستیم اما مشکلمان این است که فیلم ایشان مملو از انسان هایی است که به هیچ چیز تو این دنیا اعتقاد ندارند مشکل ما دقیقا حرف حسین معززی نیا است اینکه کسی کوچکترین حرف مخالف را بر نمی تابد چگونه در پایان فیلمش دم از وحدت ملی می زند مشکل ما این است که خود مسعود دهنمکی هم اخراجی ها را جدی نگرفته اینکه وسط فیلم می آید اهنگ فوتبال برتر را در خیال شریفی نیا پخش می کند و ان مسابقه مضحک فوتبال را نمایش می دهد چه معنای جز این دارد که خود فیلمساز هم فیلمش را جدی نگرفته اینکه اکبر عبدی می گوید الآن مانتوی کوتاه مده و نویسنده نمی داند که فیلم متعلق به دهه 60 است که اصلا از این مدها نداشت اینکه رقصی که امین حیایی می کند اصلا متعلق به آن دوره نبود اینکه آهنگی که در ذهن شریفی نیا جریان دارد اصلا آن زمان ساخته نشده بود فقط مانده بود سپند امیر سلیمانی در اردوگاه لب تاب و موبایل بیاورد آقای دهنمکی ما به اینها می گگوییم گاف !!!! پس بهتر است روراست باشیم مسعود دهنمکی -هدایت فیلم و چند نفر دیگر دو هم جمع شدند پولی وسط گزشتند و خواستند سودش را ببرند کدام هنر کدام سینما و فکر نکردند چیزی که این وسط به بازی گرفته می شود شعور مردم است .


يکشنبه 16 فروردين 1388 - 19:34
-3
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

اتفاقا بر عکس! مرسي آقاي قادري و سينماي ما که کمي اين وسط حرف حق مي زنين. اخراجي ها خيلي ناجوانمردانه اکران شد و بعدشم خيلي بچه گانه مورد تشويق قرار گرفت !

آقاي لامعي واقعا و واقعا چه طور مي توني اصلا به نقد مثبت درباره اخراجي ها حتي فکر کني؟!!!!! مي دونيد بعضي وقتا يه چيزايي اصلا ارزش 1 دقيقه فکر کردن رو هم ندارن چه برسه به...

eh3an
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 21:30
8
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

با عرض سلام خدمت حسين آقا/

نظرت رو خوندم، گفتم منم نظرم رو بگم شايد بد نباشه

اول كه لازم نيست ذربين به دست بگرديم نظر و نقد مثبت تو سايت ها و وبلاگها پيدا كنيم، اگر نگاهي به نظرات خوانندگان همين جا در زير خبرهاي مربوط به اخراجي ها و قسمت فيلمهاي روي پرده بيندازيد، واضح است كه نظرات منفي بسيار است و نظرات مثبت بدون استدلال و دليل بسيار كم!

آيا درست است كه بيشتر نظرات سايت منفي باشد و يك نفر بيايد و نقدي بي سر و ته در تمجيد از اخراجي ها بنويسد و بر روي سايت بازتاب داده شود!؟ آنوقت منم كه ميگويم اينجا سايت ما نيست! چون به اين همه نظر منفي اهميتي داده نشده؛

پس بايد يك مشت از اين خروار از طرف كاربران بر روي صفحه اصلي قرار گيرد! / پس اينجا سينماي ماست!/

دومم اينو ميخواستم بگم كه اگر خواستيد مطلبي در تمجيد از اخراجي ها بنويسيد و به نقاط مثبتش اشاره بفرماييد چند نكته را فراموش نكنيد!

لطفا در نوشته هايتان نياوريد كه اين فروش به سينماي ايران كمك ميكند و مردم را با سينما آشتي ميدهد و درمقايسه با فيلم صمد به مدرسه ميرود فيلم بهتري است(يعني اگر "توانستيد" مقايسه اش نكنيد) و ... ؛

اگر شد بيشتر به خود فيلم و زيبايي شوخي ها و روابط بين شخصيت ها و آينه تمام نما بودن فيلم از آن زمان و ... بپردازيد./ مرسي

وحید
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 21:38
-6
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

جالب بود 90% این حرفها را قبول دارم ...

اما: چرا اخراجی ها 2 را با بلیط 3000 تومن را با آتش بس با بلیط 1000 تومن مقایسه میکنید ؟؟؟؟؟

به عقیده من پرفروش ترین فیلم سینمای ایران فیلم ((ایو الله)) به کاگردانی مرحوم منوچهر نوذری .

این فیلم كه با آن بليط دو تومان و هجده زار در همان هفته اول 700 هزار تومان فروخت

که به گفته خود منوچهر نوذری: آنموقع اگر يك فيلم در سه هفته 400 هزار تومان در 10 سينما مي‌فروخت همه به هم تبريك مي‌گفتند

در ضمن تعداد سینماهای دوران ((ایو الله)) را با دوران ((آتش بس)) و بلاخره با دوران ((اخراجی ها 2)) را هم در نظر بگیرید .

همچنین جمعیت مردم را .

مریم
يکشنبه 16 فروردين 1388 - 23:5
-14
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

آقای قادری در مقابل این هجمه عظیم طرفداران ده نمکی باید بهت خسته نباشید بگیم لاقل یک نفر هست که فکر سینمای خوب تو این کشور باشه ضمننا این کاری که یک مدته شروع کردیدی و کامنت هایی که در حد مقاله های سایت هستند می گزارید رو سایت خیلی عالیه لاقل باعث می شید بهتر دیده بشوند

علی
دوشنبه 17 فروردين 1388 - 0:33
-3
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

اوضاع به واقع عجیب و آشفته است. موج های روشنفکری، یکی پس از دیگری می آیند و می روند و تنها چیزی که بر جای می گذارند، تاثیراتی مخرب بر روی روح و روان مخاطبان این سینماست. در یک برهه ای جریان روشنفکری ای ایجاد شد که فیلم مسعود ده نمکی و خود اوی "کارگردان" را به باد انتقاد و تحقیر فراوان گرفت. این جریان نه برای انتقاد از فیلم بسیار بی ارزش اخراجی ها، بلکه صرفا به خاطر پیشینه ی مسعود ده نمکی ایجاد شده بود.... به خاطر پیشینه ای که در عالم سینما نباید برای ما مهم باشد. و حالا در مواجهه با فیلم بی ارزش تر اخراجی های 2، موج کوتاه ولی بسیار مخربی با آروغ های بودار روشنفکری ایجاد شده که ابراهیم حاتمی کیا، به طور غیرمستقیم زمینه سازش شد و مسعود فراستی نیز استارتش را زد! مسئله ی آسانی است. طبق معمول دسته ای هستند که برای ژست های روشنفکری، در مقابله دو دسته فیلم، موضع مخصوص می گیرند : یکی فیلم های بسیار خوب، یکی هم فیلم های بسیار ضعیف. این دسته افراد تلاش می کنند تا مخالف جریان کلی حرکت کنند تا خود را نشان دهند و بگویند ما می دانیم نه شما! حالا در قبال خزعبل اخراجی ها، دسته ی معدودی وجود دارد که با این رویکرد به حمایت از این فیلم می پردازد و با سفسطه گری خاص، پیشینه ی ده نمکی را وارد ماجرا می کنند و می گویند به این دلیل، به او و فیلمش ظلم شده! اما دسته ی دیگر : حتما می دانید که ابراهیم حاتمی کیا کارگردان بسیار محبوبی است. او در زمان فیلمبرداری اخراجی ها 2، اقدامی کرد و به پشت صحنه ی آن فیلم رفت و طرح رفاقت با ده نمکی ریخت. از آن پس، بخش بزرگی از طرفداران او، با کنار گذاشتن ایدئولوژی ها و تفکرات خودشان، ناگهان تغییر موضع دادند و گفتند ما هم ده نمکی را دوست داریم و از همین رو، شدند حامی سرسخت ده نمکی و اثرش! خود امیر قادری حتما مصداق هایش را می شناسد. مثلا محمد تاجیک، دوست خودش، که زمانی ده نمکی را به فحش می بست و حالا به خاطر عشق به حاتمی کیا، حامی ده نمکی شده است! دوست خوبمان حسین لامعی عزیز نیز در این دسته قرار دارد. دوستانمان در حمایت از "توهین" اخراجی ها، در بسیاری اوقات رو به مغلطه می آورند و حرفهایی می زنند که همچون ده نمکی در فیلمش، خودشان هم به آنها اعتقاد ندارند! نمی دانم چطور بگوییم. به مقدسات سوگند میخوریم که مشکلی با ده نمکی نداریم. پیشینه سیاهش، پیش خدا سیاه است. به ما چه مربوط. ما داریم ده نمکی کارگردان را نقد می کنیم. ده نمکی در دو اثرش، تصاویری را به مخاطبان تحویل داده که سراسر ابتذال، کثافت و توهین و از حیث سینمایی، فاقد ارزش است. آخر چطور می توان از اخراجی های 2 حمایت کرد؟ مد جدید است که بنده خدا امیر قادری را مدام به غرض ورزی و فلان و فلان متهم می کنند. او نشان داده که نسبت به اکثریت ما و منتقدان، بسیار دموکرات تر است(مثالش را همان دوست خوبمان زد). حالا بیاید و برای ده نمکی غرض ورزی کند؟ ده نمکی ای که با آن مسخره بازیش سر یک کامنت، نشان داد چه سطح پایینی دارد، آیا در حدی است که قادری بخواهد با او دشمنی کند؟ نقد مثبت می خواهید؟ از کجا برایتان پیدا کند؟ من هم نقد مثبتی بر این فیلم ندیده ام. نکند نقدهایی که ده نمکی در وبش می گذارد را می گویید؟ یادداشتهایی که عملا فاقد شعور سینماییند، یا انقدر سطحی و کمیک تحلیل کرده اند که در حد قرار دادن در یک سایت تخصصی نیستند. کسانی در وب ده نمکی کامنت میگذارند و از فیلمش تعریف می کنند و ده نمکی لینک تحلیلهایشان را می گذارد، که می گویند حیف که سیمرغ را ندادند به فیلم شما و دادند به چهارشنبه سوری! حالا تناسب زمانی این دو فیلم را خودتان پیدا کنید! این کلام فقط از زبان یک بی سواد مطلق سینما می تواند بیرون بیاید! یک سایت، باید با توجه به سلیقه ی اکثریت کاربرانش و اهمیت یک فیلم، به آن فیبم بپردازد، یا نقد موافق و مخالف بگذارد. خودتان این سایت را زیر و رو کنید. اکثریت کامنتها منفی اند و شدیدا اخراجی ها را بی ارزش می دانند. این از کاربران این سایت. منتقدان نیز که به گمانم اکثریت دایره ی تو پر و تو خالی به فیلم داده اند. کسی هم که دارای اندک مطالعه ای نسبت به سینما باشد، تاحالا نقد مثبتی بر این فیلم ننوشته. خب پس این سایت چه کند؟ از کجا نقد مثبت برای شما و ده نمکی گیر آورد؟ خود امیر قادری بنویسد؟!!! یا هر روز یک مطلب از رکوردشکنی قابل انتظار یک همچین فیلمی بگذارند تا همه بفهمند چه حماسه ای روی داده؟!! کاش دوستانی که دارند از اخراجی ها حمایت می کنند، می دانستند که دارند در سرنوشت سینمای ایران، چه گام مخربی بر می دارند. حمایت از اخراجی ها، خیانت است به سینمای ایران و هنرمندان حقیقیش. در خبرگزاری فارس دیدم که آقای غزل ایاق گفته بودند فروش اخراجی ها، علاقه ی مخاطبان را به اینجور فیلمها نشان داده و راه جدیدی را برای پرفروش شدن فیلمها، در پیبش روی سینماگران گذاشته!! یعنی در عین وقاحت، می گویند مردم اینجور فیلمها را دوست دارند. پس باید از اخراجی ها الگو برداری کنیم تا فیلمها پرفروش شوند!! این یعنی همان موج مخرب و کثیف این فیلم که تیشه به ریشه سینمای ما در کوتاه مدت و بلند مدت خواهد زد. ده نمکی دارد سینمای ما را به حضیض می رساند، آنوقت برخی ها با داعیه ی حمایت از سینمای ایران، آمده اند و به خاطر ژست روشنفکری، یا یک بازدید کارگردان محبوبشان از پست صحنه ی آن فیلم، از همچین فیلمی حمایت می کنند! این یعنی تا مدتی کوتاه، تمام تولیدات ما، 20 تا 40 بازیگر سرشناس و محبوب را می آورند در فیلم، همه را به رقص و حرکات موزون در می آورند، چند جوک را مصور می کنند و چون شوخی مبتذل می کنند، آن موقع می روند کیسه هایشان را دم خروجی می گیرند تا سودهای کلانشان را ببرند! ما الان نیاز به یک تحول عمده در سینمایمان داریم. برنامه ی اکران کشور بهتر شده و اکران همزمان در شهرستانها، بسیار مفید است. سالن های جدید و خوبی ساخته شده و با تداومش، تحولی عظیم ایحاد می شود. حال می ماند خود فیلم ها : در این بخش، همه ی ما مسئولیم. باور کنید ما همه مان وظیفه ی سنگینی بر دوش داریم. من از خانواده ای هستم که هر چند همه شان تحصیل کرده اند، ولی نسبت به سینما مطالعه ی دقیق ندارند و شاید عام باشند. پس من باید برای خانواده و فامیل و دوستانم جریان سازی کنم و دیگران هم همینطور. باید سطح سلیقه مخاطب را بالا ببریم و سینماگران هم در همین راستا، کاری کنند که آثارشان، هم ارزشمند باشند و هم دارای قدرت جذب انبوه مخاطب(نه اینکه از اینور بوم، بیفتد اونور بوم!). اگر می خواهند کمدی بسازند، کمدی ای بسازند که بشود بی پولی. اگر می خواهند درام بسازند، درامی بسازند که بشود درباره الی. آثاری که هم ارزشمندند و هم قدرت جذب انبوه مخاطب را دارند. مردم هم نباید در کمدی به کمتر از بی پولی ها قناعت کنند. نه اینکه از کمترینش(اخراجی ها)، بیشترین استقبال را کنند! باور کنید که اخراجی ها موج عظیم مخربی را برای سینمای ما ایجاد کرده و زنگ خطر به صدا درآمده. حال، آنها که در خواب خرگوشیند و این وسط پی حمایت از دهنمکی و اثر قبیح و ناپاکش و متهم کردن منتقدی که نظر تمامی سینمادوستان حرفه ای ایران را دارد، هستند و سرمستند از رکورد شکنی اخراجی ها، حق ندارند به هیچ وجه خود را دوستدار سینمای ایران بنامند. چون بزرگترین خیانت و دشمنی را در حق آن دارند می کنند. حسین لامعی و دوستانی که نظرات مختلفی دارند، برایمان عزیز و محترمند. اما با این تفکر نمی توانیم کنار بیاییم. اگر یک اقدام درست در سینمای ما در برهه ی کنونی وجود داشته باشد، آنهم عدم حمایت از اخراجی ها و آثاری چون آن است. جمله ی کلیشه شده و نخ نماییست. ولی حقیقت محض است و دوای درد ما : از ماست که بر ماست... فقط امیدمان به درباره الی است که بیاید و راه نیمه تمام سنتوری را به انتها برساند. درباره الی می تواند با ایجاد موجی در مقابل موج مخرب اخراجی ها، پادزهری برای آن باشد. اخراجی ها، ما را به سمت ساخت آثار کمدی، مبتذل و بی ارزش و کاسبی می برد و درباره الی، به طرف ساخت آثاری با ساختاری قدرتمند و بدیع، از دل جریان اصلی سینما و دارای قدرت جذب انبوه مخاطب. امیدمان فقط به درباره الی است که بیاید و انشاالله با موفقیتش در اکران عمومی، زهر اخراجی ها را بگیرد.... امیدواریم....

javab
دوشنبه 17 فروردين 1388 - 0:48
-12
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سلام اقای قادر ی نمیدونم جواب میدین یا نه ولی برای من خیلی سوال واقعا چرا نقد میکنیم نقد میکنیم که یه کارگردان و فیلملشو بهتر کنیم یا نقد میکنیم اسممون تو زبونا بچرخه و همه بشناسنمون من نفهمیدم واقعا منتقد های خیلی محترم واقعا محترم نقد رو واسه چس انجام میدن تا جایی که یکی از کاگردان ها که گفته من کار خودم و خودم نقد میکنم امسال تو جشنواره تو نشت یکی از فیلمها که اسمشو نمیگم یکی از منتقد ها یه سوال در مورد فیلم از کاگردانش پرسید .پرسید منظورتون از ساختن فیلم چی گفت قصد و منظوری نداشتم و به اطر خودم فیلم و ساختم و گفت کار من نقد نداره

م
دوشنبه 17 فروردين 1388 - 16:27
18
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

جدا اینقدر این آدم و فیلمهای بدش جدی هستن که اینقدر نقد می نویسید

حسین لامعی
دوشنبه 17 فروردين 1388 - 22:7
6
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سلام به همگی دوستان.... اصلا علاقه ندارم وقتی چیزی مینویسم و بعضی از دوستان جوابم را در نوشته هایشان میدهند خوشحال و سر ذوق بپرم وسط و بگویم: بیاین ادامه ی بازی....! من به عنوان کسی که به "سایت سینما ما" علاقه دارم و برای شخص امیر قادری بسیار احترام قائلم, خواستم یک دلنوشته ای با کیبورد تایپ کنم و فقط و فقط برای شخص امیر قادری بفرستم که فقط خودش بخواند, اما متاسفانه این جا نظر خصوصی ندارد و نظرم بر روی قسمت نظرات قرار گرفت و همه خواندند.

امیر: راحت باش حسین جان. این جا همه محرم‌اند.

حسین لامعی
دوشنبه 17 فروردين 1388 - 22:59
3
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سلام به همگی دوستان....

اصلا علاقه ندارم وقتی چیزی مینویسم و بعضی از دوستان جوابم را در نوشته هایشان میدهند خوشحال و سر ذوق بپرم وسط و بگویم: بیاین ادامه ی بازی....!

من به عنوان کسی که به "سایت سینما ما" علاقه دارم و برای شخص امیر قادری بسیار احترام قائلم, خواستم یک دلنوشته ای با کیبورد تایپ کنم و فقط و فقط برای شخص امیر قادری بفرستم که فقط خودش بخواند, اما متاسفانه این جا نظر خصوصی ندارد و نظرم بر روی قسمت نظرات قرار گرفت و همه خواندند و بعضی از دوستان گلم عکس العمل نشان دادند......

احسان عزیز در جواب من فرمود: وقتی همه میگویند اخراجی ها افتضاح است! پس امیر قادری باید نقدهای مخالفش را بگذارد....!

* من به عنوان یک انسان ناقص العقل! مگر گفتم نقد مخالف اخراجی ها نباشد؟! من فقط گفتم چرا فقط و فقط نقد مخالف؟! و چرا حتی یک نقد که دید مثبتی به فیلم دارد در سایت قرار نمیگیرد؟! و همه ی سایت یک پارچه شده کوبیدن اخراجی ها.....

و حتی گفته بودم که: من نسبتی با ده نمکی ندارم که بخواهم برایش پیراهن پاک دهم تا جامه ای از نو بدوزم!

من حتی کوچکترین حمایتی از ده نمکی و اخراجی ها نکردم و فقط و فقط گفتم سایت کور کورانه عمل نکند....

علی رضای عزیز لطف کرده و پرده برندازی! کرده و فرموده: "چون ابراهیم حاتمی کیا از ده نمکی حمایت کرد آدمهای بزرگی چون محمد تاجیک از ده نمکی حمایت میکنند! و آدم های کوچک چون حسین لامعی! هم از فیلم پشتیبانی میکنند....!!!!

این قضیه که جای ابراهیم حاتمی کیا در درون قلب ماست! بر کسی پوشیده نیست اما من به عنوان یک انسان((فقط یک انسان معمولی)) حق دارم در مورد یک انسان ها دیگر نظر بدهم.....

از نظر من ناقصل العقل! از روزی که ده نمکی وارد عرصه ی هنر شد مسیرش از "الله کرم ها" جدا شد! و از وقتی فیلمهایش ((چه مستند چه داستانی-سینمایی)) به بازار ارائه شد نشان داد پتانسیل پاک کردن اشتباهات گذشته اش را دارد.....

"1:فقر و فحش ها!"

"2:کدام استقلال کدام پیروزی!"

"3:اخرا جی های 1 و 2"

اطلاعی از شناخت فنی و شناخت تخصصی و سینمایی ده نمکی ندارم و خوب میدانم تازه ابتدای راه است اما باید پذیرفت ده نمکی در ارائه ی موضوعات آثارش شجاعتی مثال زدنی داشت و دارد....

او حرفهایی را زد که شاید بوده اند کسانی که اجازه ی بیان چنین حرفهایی را داشته اند! اما متاسفانه سر سوزن جرات بیانش را نداشته و ندارند....!

به روزنامه های ی کیهان, اصلاعات و ..... بنگرید و ببینید چگونه رفیقانه! شفیقه! قدیمه! ده نمکی بر علیهش خنجر میکشند....

باز هم میگویم: کاری به ساختار فنی اخراجی ها و اصول و قوائد سینمایش ندارم! و انتظار هم ندارم که ده نمکی در دومین فیلمش آسمان را با زمین بدوزد! فقط این را آشکارا میبینم که او قدم در مسیری گذاشته که بسیاری از آتشین بودن جاده اش هراسان بودند.....

این که ابراهیم حاتمی کیا به پشت صحنه ی اخراجی ها میرود و دوشا دوش مسعود ده نمکیی مینشیند که روزی در مقاله ای آتشین نوشته بود: "آژانس شیشه ای یا آژانس گیشه ای؟!!" بسیار بسیار حرف دارد......این حرکت حاتمی کیا بسیار حرف دارد....

آغازین حرفش این است که: منه حاتمی کیایی که کم از ده نمکی دشنام نشنیدم! اکنون گذشته اش را فراموش کردم و حالش را میبینم...."

کاش ما مردم ایران این سخن "مولا علی(ع)" را درک کنیم که فرمود: "ننگر که چه کسی سخن میگوید! بنگر که چه میگوید!"

گمانم بر این است که کسی با حرفهای اخراجی ها کار ندارد! و همه بر علیه این فیلم خنجر میکشند, زیرا با گذشته ی ده نمکی نسبتی ندارند.....!

در یک جمله تمام حرفهایم را خلاصه میکنم: اخراجی ها شاید از نظر "اصول فنی و ساختاری-تخصصی سینمایی" بسیار اشکال داشته باشد که "قطعا چنین است" اما پیامهای بلندی دارد....

"شاید خوب حرف نزند اما حرفهای خوبی میزند....!"

پس بیایید با ده نمکی مهربان تر باشیم....!

یا علی مدد

مريم
سه‌شنبه 18 فروردين 1388 - 8:27
-7
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

وا... من نه خيلي روشنفكرم نه خيلي اهل فيلم ديدنم ولي اخراجي‌هاي 1 اونقدر مزخرف بود كه نتونستم تحمل كنم و از وسط فيلم از سالن سينما اومدم بيرون. حالا نمي‌دونم چه جوري اخراجي‌هاي 2 كه ميگن خيلي مزخرف‌تر از اخراجي‌هاي 1 اينقدر فروخته؟!؟!

علی
سه‌شنبه 18 فروردين 1388 - 19:8
-5
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

حسین جان حرفهایت درست است. اما به صحبتهای ما دقت نکردی : ما به پیشینه ده نمکی کاری نداریم. روی صحبت ما با دهنمکی "کارگردان" است. اخراجی ها(بی توجه به اینکه چه کسی کارگردانش است)، اثر بسیار ضعیف و قبیحیست و همچون غذه سرطانی برای سینمای ایران می ماند. به همین دلیل باید به فکر علاجش بود. ما با فیلم کار داریم و نه پیشینه کارگردان. خودت که بهتر می دانی. مثلا سعید سهیلی سابقه طویلی در ساخت آثار ضعیف و متوسط دارد. مثل تارا و تب توت فرنگی و غوغا و سنگ کاغذ قیچی و...، اما اینها آثار محترمیند. چون فیلمساز با دید شریفی آنها را ساخته. اما خودت دیدی که وقتی سهیلی کیسه به دست گرفت و با نهایت وقاحت و بی شرمی، فیلم شرم آور و مبتذل چارچنگولی را بابت کاسبی ساخت، چقدر همه از جمله من به او و فیلم ناپاکش انتقاد کردیم. چون فیلمش همچون یک غذه چرکین بود. اخراجی ها هم همچون چارچنگولی است و باید همان برخورد با او شود. اما به خاطر پیشینه ده نمکی، بعضی دوستان بی دلیل این انتقادات را به این موضوع ربط می دهند. حسین جان اندکی دقیق تر تامل کن. ما نه به کسی ظلم می کنیم، نه نیت بدی داریم. دلمان می سوزد برای این سینما....

سورنا وحید
سه‌شنبه 18 فروردين 1388 - 22:18
5
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

آقا علی که گفتی: امیدمان فقط به درباره الی است که بیاید و انشاالله با موفقیتش در اکران عمومی، زهر اخراجی ها را بگیرد

از این امید ها نداشه باش که فروش فیلم اخراجی ها چیزی کاملا طبیعی است .فیلمی مثل درباره ی الی با همه خصوصیات برترش فیلمی نیست که برای بدنه و عامی مردم باشه و نباید اوضاع صف های جشنواره ها را برای این فیلم در اکران عمومی درباره الی تصور کرد

و این اتفاق فقط به فرهنگ و سواد بصری ملت ایران محدود نیست

ساغر
چهارشنبه 19 فروردين 1388 - 12:9
-10
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

بابا شما هم خیلی شلوغش می کنین...غده چرکین دیگه چیه؟

اشکان
چهارشنبه 19 فروردين 1388 - 22:31
5
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سوالم اينه په اشکالي داره يکي به فيلم فقط و فقط به ديد سرگرمي نگاه کنه؟ نميخواهيم چيزي ياد بگيريم. بذار چيزايي رو که قراره ياد بگيريمو از کساي ديگه بشنويم. به اين آقاي دن نمکي هم فقط به ديد کسي نگاه کنيم که مي خواد 2 ساعت سرگرممون کنه. بلده يا نه رو نميدونم. مخاطباش جواب ميدن. من که نديدمو نميبينم. اما اگه قراره يه عده لذت ببرن خوب بذارين ببرن. مگه تو فيلم چيز غير عادي و نامعقولي يادمون ميده که نگران تبعاتش باشيم. خوبه به شرطي که مقايسه نشه. همين. قرار نيست بگيم از فيلمي بدتر يا بهتر. من نميدونم اين چيه که اگه فيلمي ممنوع بشه دائم پدر مادر دار ميشه. من عاشق مهر جوئيم. عاشق وقتي ساده حرف ميزنه. اما چرا اينقدر سنتوريو بزرگ ميکنيد؟ ببينم اگه اون سکانس روحاني حذف ميشد به کجاي فيلم لطمه وارد ميشد که آقاي مهرجويي اينقدر به ساده ترين فرم بيان دست به مسخره زدن ميکنه؟ چون مجوز نميگيره ميشه بت. آخه اين کجا سادگي ليلا و مهمان مامان و حس زيباي درخت گلابي کجا؟ بذارين هر کي هر جور بلده حرف بزنه، مخاطبشو خودش جمع ميکنه، فقط اهانتي نکنه، فرهنگ بدي رو رواج نده، کسي هم کارشو با چيز ديگه اي مقايسه نکنه. اما نميشه اگه من ننويسم کي بشناسه منو؟ چاره اي نيست. بايد حرف زد. آره؟ اينجوريه؟

حافظ
پنجشنبه 20 فروردين 1388 - 8:5
3
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سلام دوستان

من این فیلم رو با یک نگاه بیطرفانه دیدم خندیدم ومعتقدم ضعیفه و زود از یادها می رود

اما اگه دیوید فینچر در جوانی چاقوکش باشه باشگاه مشتزنی فیلم بدی میشه؟

البته من به آقای دهنمکی خیلی ارادت دارم و از نزدیک دیدمش

معتقدم کارگردان بزرگی خواهد شد

کارگردانان کمی بودند که از اول فیلم خوب بسازن

علی
جمعه 21 فروردين 1388 - 13:59
5
موافقم مخالفم
 
آیا فروش «اخراجی‌ها 2» به ضعف‌های فیلمی مثل «سوپر استار» ربط دارد؟

سورنا وحید عزیز، بحث فروش یک فیلم، اصلا اهمیتی ندارد. استقبال از یک فیلم "خوب"، فقط بابت اینکه آثار خوب هم دیده می شوند و مردم عادی هم جرقه هایی برای امیدواری سینما می زنند، اهمیت دارد. همین. وگرنه بالاتر از فروش، کیفیت اثر است که ارزشمند است. اما در مورد درباره الی، یک نکته را بگویم و آن اینکه ارجاعت می دهم به فیلم های برنده سیمرغ بلورین تماشاگران جشنواره فجر طی 5 سال اخیر. مارمولک، چهارشنبه سوری، اخراجی ها، سنتوری، همیشه پای یک زن در میان است، درباره الی و بی پولی. تمامی این فیلم ها از فروش فوق العاده ای بهره مند شدند(سنتوری هم اگر اکران میشد، همینگونه بود). حتی مثلا آواز گنجشک ها که سال 86 رتبه دوم را بدست آورد، با نابازیگرانش 400 میلیون فروخت و عامل حیرت همه شد. این یعنی سیمرغ فیلم برگزیده تماشاگران، حکم تاییدی بر پرفروش شدن یک فیلم است. و امسال هم بی پولی که یک کمدی مفرح و ناب و سرپاست، فروش میلیاردی خواهد داشت. ماند درباره الی که همین سیمرغ، فروش بسیار بالایش را تضمین می کند و تعاریف دهان به دهان اخیر و حواشیش، بر فروشش دو چندان اضافه می کند. درباره الی به طرز عجیبی نفس مخاطب را می گیرد و مخاطب از آن به معنای واقعی کلمه "کیف" می کند. به طرز عجیبی هم مردم پسند است. تردیدی نباید داشت که این فیلم، نخستین فیلم میلیاردی دور از کمدی ایران خواهد شد و همه را شگفت زده خواهد کرد. دلیل این آرزوی مشتاقانه همه، فقط اینست که درباره الی جدای موج هنری ای که ایجاد کرده، می تواند یک موج دیگر نیز در گیشه ایجاد کند. می تواند اثبات کند که بدون طنز و ابتذال هم می توان پرفروش و محبوب شد(در حالیکه شخصیت های متعددی گفته اند باید برای فروش فیلم ها، از اخراجی ها الگو برداری کرد!! و این یعنی سم مهلکی برای سینمای ایران). شما هم امیدوار باش. موفقیت درباره الی، موفقیت تمام دوستداران سینماست....

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���