کیفیت برنامه "ماه عسل" و اجرای احسان علیخانی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است
این دکور برنامه تلویزیونی است یا تزئین اتاق عقد؟!

سینمای ما- فاطمه عودباشی: برنامه "ماه عسل" با سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیار دارد، اما کاش‌ برنامه‌سازان این برنامه همان‌طور که برای محتوا وقت گذاشته‌اند، سعی می‌کردند دکور بهتری بسازند تا طراحی دکور شبیه اتاق عقد نشود. هر سال تلویزیون در ماه رمضان برنامه‌های ترکیبی قبل یا بعد از افطار تهیه و پخش می‌کند. یکی از برنامه‌ها "ماه عسل" است که همیشه مخاطبان پر و پا قرص خودش را داشته است. گرچه این برنامه در سال 88 به دلیل اجرای حسن جوهرچی با افت مخاطب رو به رو شد و حتی پرویز فارسیجانی دییر سابق شورای معارف سیما در نشست خبری که سال 89 برای ویژه برنامه‌های ماه رمضان داشت، اعلام کرد تغییر مجری این برنامه منجر به افت مخاطب شد. اما در مجموع این برنامه هر سال مخاطبان بسیاری را جذب خودش کرده است.

همچنین در یکی از سال‌ها نیز محسن افشانی چند قسمت از این برنامه را اجرا کرد، اما به دلیل اجرای خوبی که نداشت بعد از چند قسمت مجری تغییر کرد و احسان علیخانی اجرا را بر عهده گرفت.

امسال برنامه "ماه عسل" رنگ و لعاب دیگری به خودش گرفته است و کافی است بیننده یک قسمت از این برنامه را تماشا کند تا متوجه تغییرات احسان علیخانی در نوع اجرا شود. او که همیشه به دلیل اینکه از موضع بالا با مهمان برنامه صحبت می‌کرد و مرتب وارد حرف مهمان می‌شد و همین مسئله منجر به ابتر ماندن برخی موضوع‌ها می‌شد، اما امسال یک اجرای خوب از او شاهد هستیم.

او بسیار متواضعانه با مهمانان برنامه برخورد می‌کند. اجرای او به دل می‌نشیند و مخاطب بهتر می‌تواند با او همذات‌پنداری کند. این ویژگی را در سال‌های قبل شاهد نبودیم. در یکی از قسمت‌های برنامه از زنی دعوت شده بود که همسرش 20 سال اعتیاد داشت و 18 سال در زندان به سر برده بود، اما عاشقانه همسرش را دوست داشت و باعث شده بود که او اعتیادش را ترک کرده و ادامه تحصیل بدهد. در این برنامه احسان علیخانی سئوالی از این زن پرسید و بعد از جواب دادن زن از او به دلیل اینکه سئوال خوبی نپرسیده بود، عذرخواهی کرد.

دیدن چنین صحنه‌ای از احسان علیخانی غیر قابل پیش‌بینی بود. کمتر پیش می‌آید مجری در یک برنامه زنده برای پرسیدن سئوالی که خوب نبوده، عذرخواهی کند، اما چنین اتفاقی در "ماه عسل" افتاد.

از اجرا که بگذریم، محتوای برنامه "ماه عسل" رنگ و بوی دیگر نسبت به سال‌های قبل دارد. در سال‌های گذشته بیشتر سعی می‌شد افراد موفق به برنامه دعوت شوند، اما امسال این برنامه روایت کننده داستان جالب زندگی آدم‌های مختلف است. کاملاً مشخص است گروه سازنده "ماه عسل" برای محتوای این برنامه زحمت بسیاری کشیدند. ویژگی برنامه امسال انتقال مفاهیم امید به زندگی، توکل کردن و ...است.

این مفاهیم با انتخاب دقیق مهمانان به مخاطبان منتقل می‌شود. انتخاب مهمان یکی از مهمترین بخش‌های یک برنامه محسوب می‌شود که گاهی تهیه‌کنندگان آن را مورد توجه قرار نداده و صرفاً چند نفر در برنامه دعوت می‌کنند و به این فکر می‌کنند زمان برنامه را پر کنند، اما گروه محتوایی برنامه "ماه عسل" این گونه عمل نکرده و مشخص است برای انتخاب سوژه‌ها وقت گذاشتند.

آوردن دو زنی که اسید به صورت‌شان پاشیده بود، گرچه موضوع‌اش تلخ و گزنده بود، اما با هدایت مجری، برنامه برای مخاطب آزاردهنده نبود و با روایت زندگی دو آدم آشنا می‌شد و از آنها درس زندگی می‌آموخت.

اسیدپاشی موضوعی است که بیشتر روزها در صفحه حوادث به آن پرداخت می‌شود، اما هر زمان که در یک برنامه تلویزیون این موضوع مورد بررسی قرار گرفته، تلخ بود؛ اما برنامه "ماه عسل" قرار نیست به تلخی‌ها بپردازد، بلکه سعی دارد واقعیت‌ها را با زبانی متفاوت بیان کند که آنقدر هم برای بیننده گزنده نیست و اینکه او امید به زندگی را از دست نمی‌دهد.

دعوت از مرد کوری که خیاطی می‌کرد، مسافری که در سقوط هواپیمای ارومیه زنده مانده بود از دیگر موضوع‌های جالب این برنامه بود. همچنین در یکی از قسمت‌ها از زنی دعوت شد که سرطان گرفته و بعد از ترک همسرش، اما به زندگی‌‌اش ادامه داده بود و در نقطه مقابل او زنی بود که پای همسرش که سرطان داشت، نشسته بود.

مقوله امید در زندگی در دعوت از زن و شوهری که فرزند نداشتند و در کنارشان زن و شوهری که پنج قلو داشتند از دیگر سوژه‌های جالب این برنامه بود. پخش پشت صحنه این برنامه که مسئول بهزیستی با خانواده‌ای که فرزندی نداشتند، تماس گرفته بود و قرار شد سرپرستی بچه‌ای که آنها می‌خواستند را به آنها بسپارند، برای بینندگان جذابیت دیگری داشت و لبخند را بر لب آنها نشاند.

شاید تنها ایرادی که می‌توان به برنامه "ماه عسل" امسال گرفت دکور برنامه است که مثل اتاق عقد می‌ماند که ای کاش احسان علیخانی که تهیه‌کننده این برنامه را بر عهده دارد، درباره دکور هم این وسواس را داشت. گرچه نمی‌توان زحمت طراحی دکور را نادیده گرفت، اما دکور برنامه با روایت جالب زندگی مهمانانی که دعوت می‌شوند، همخوانی ندارد.

گرچه این ایراد از دید مردم ممکن است چندان هم بزرگ نباشد، اما انتظار می‌رفت که دکور تطابق بیشتر با سوژه‌های جالب این برنامه داشت.

عکس‌هایی از برنامه‌های سال‌های گذشته برای مقایسه فضای برنامه‌ها و یادآوری حال و هوای آن‌ها لازم به نظر می‌رسد:










  • منبع : مهر

    به روز شده در : شنبه 22 مرداد 1390 - 2:8

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    مریم
    شنبه 22 مرداد 1390 - 10:31
    -5
    موافقم مخالفم
     

    اتفاقا به نظرم یکی از مهم ترین امتیازات ماه عسل دکور جذاب و خاص و کاملا مرتبط با محتوای برنامس!یادمه سالهای قبل هم بیخودی از دکور ایراد میگرفتن خود علیخانی هم سیصد بار توضیح داده منظورش از این دکور چیه!

    نرگس
    شنبه 22 مرداد 1390 - 12:38
    0
    موافقم مخالفم
     

    دکور چیش بده؟به این خوبی.

    همخونی نداره؟؟داره دیگه!پرده کنار میره و قسمتی از زندگی آدما رو میبینیم.

    راستی اون خانمی که نوشتین سرطان گرفته....فکر کنم منظورتون اون آقایی بود که ام اس داشت و همسرش ترکش کرده بود و از طرف دیگه خانومی که ام اس داشت (قبل از ازدواج) و همسرش باهاش زندگی میکرد.سرطان ما یادمون نمیادا!!

    م
    شنبه 22 مرداد 1390 - 14:34
    2
    موافقم مخالفم
     

    یعنی نویسنده ی این مطلب وقتی به مجلس عقدی می رن اتاق عقدشون این جوریه؟؟!!

    سوگند
    شنبه 22 مرداد 1390 - 15:44
    0
    موافقم مخالفم
     
    گلایه

    واقعآ متاسفم برای نظرات بیهوده شما که به دکوراسیونهای سیاه وقهوه ای عادت کرده اید واین از شعور پایین شماست که این همه تلاش این مجری را برای زندگی بهتر ونشان دادن زندگیهای مختلف وامید وتجربه را ندیده می گیریدمتاسفم

    عبدالسلام
    شنبه 22 مرداد 1390 - 18:41
    -14
    موافقم مخالفم
     

    بی خود انتقاد الکی نکنین

    من ماه عسلو دوس دارم زیاد چون با دیدنش حسو حالم خوب میشه

    علیخانی هم مثه همیشه بیسته بیسته

    احسان جون دوست داریم

    نگین
    شنبه 22 مرداد 1390 - 19:34
    -15
    موافقم مخالفم
     

    نمیدونم اما کجای این دکور به اتاق عقد شبیه!!!! اگه به برنامه دقت میکردید احسان علیخانی در مورد دکور هم توضیحاتی داده بود که به صحنه ی تئاتر شبیه نه به اتاق عقد!!!

    vahid la
    شنبه 22 مرداد 1390 - 20:3
    -10
    موافقم مخالفم
     

    ببینید امسال به نظر من دکور ماه عسل ضعیفه اما واقعا با وقت

    کمی بچه های ماه عسل داشتند به نظر من همین ابتکار که یک

    پرده ای باشه و وقایع پشت اون پرده روایت بشه خیلی قشنگه !!!

    نکته دیگه اینکه در مطلب عنوان شد حسن جوهرچی مجری برنامه

    ماه عسل 88 بوده که اشتباهه و مجری ماه عسل 89 بوده

    مونا
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 1:19
    8
    موافقم مخالفم
     

    متاسفم !

    احسان عالیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

    همه چی اش از برنامه اش تا شخص خودش و دکور برنامه اش

    عمیق تر باشیم خواهشا

    زهرا
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 6:8
    -9
    موافقم مخالفم
     

    اتفاقا امسال دکورش خیلی خوشگل و شیک شده در ضمن کجاش شبیه اتاق عقده؟؟؟؟ به ابتکار میگین اتاق عقد؟؟؟

    تازه امسال نورپردازیش هم عالی شده

    پس گیر ندین!!!!

    مجریش حرف نداره ازش ممنونیم

    مرضیه
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 7:3
    2
    موافقم مخالفم
     

    دکور به این خوبی! واقعا جذاب و متفاوته!

    سمیه مروتی
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 8:3
    -3
    موافقم مخالفم
     

    ماه عسل امسال با اون موسیقی اول برنامه و صدای زیبای مهدی یغمایی و اجرای بی نظیر احسان علیخانی ، با اون مهمونای محشرش ، با اون پلی بک برنامه روز قبلش و حس خوبی که دم افطار به آدم میده ...و در آخر صدای مهدی یراحی با اون سوز و گذازش....رمضون امسالو دوباره نوستالوژیکش کرد....مرسی به تمام بچه های ماه عسل!

    مریم نورانی
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 8:44
    6
    موافقم مخالفم
     

    واقعا نمیدونم به این برداشتتون از دکور چی بگم ، فکر کنم تنها کسی که این برداشت (اتاق عقد) رو داشته شما بودین!!!

    اون از انتقادتون به مجری و مقایسه ش با اپرا وینفری اینم از این!

    هادی
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 10:45
    -6
    موافقم مخالفم
     

    با سلام و احترام

    متاسفانه چند وقتی است در گوشه کنار برنامه های تلویزیونی، با ساخت مجموعه های این چنین و حتی اخبار فرهنگ مردم را تحت الشاع قرار می دهند.

    فرهنگ گدا صفتی ، و گدایی را رواج می دهند.

    برنامه های از قبیل 90 - نیمروز - ماه عسل- برخی اخبار و ...

    به گونه ای برنامه می سازند که افراد در جلوی دوربین برای رفع نیاز مالیشان گدایی می کنند.

    و غرور انسانیت را له می کنند.

    ملکی
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 10:53
    -11
    موافقم مخالفم
     

    حرفتون کاملا بی منطقه...ایشون همون روزای اول گفتند دکور ما شبیه صحنه تئاتره...اما فرقش با تئاتر اینه که اینجا قصه ها واقعیه...برای مهمونامون هم فرش قرمز پهن کردیم چون عزیزن (نقل به مضمون کردم)

    ولی حتی توی این تعریف کردنتونم کلی تیکه بود...شاید شما یه همچین فکری راجع به اجراشون در سالهای پیش داشتید که از بالال به مهمون نگاه می کنند البته من احتمال زیاد می دم که برنامه رو نصفه نیمه می دیدید.

    خیلی وقتا برداشتای شخصیمونو مثل یک رای قطعی در مورد آدما صادر می کنیم...اقلا ماه عسل امسالو "خوب" ببینید چون تاکید زیادی روی زود قضاوت نکردن داره..

    مصطفی
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 10:54
    -8
    موافقم مخالفم
     

    دکور بسیار زیباست

    نظر شخصی تون رو تعمیم ندید لااقل با چند نفر در میون بگذارید بعد رسانه ای اش کنید.

    مرجان
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 13:31
    -11
    موافقم مخالفم
     

    نرگس جان وقتي همه قسمتها رو با دقت نمي بيني ديگه چرا از نويسنده ايراد مي گيري؟ مهمون مبتلا به سرطان هم داشتن تو برنامه.

    در مورد اجرا هم درسته واقعا بهتر شده البته امسال احسان عليخاني اينقدر سعي داره قضاوت نكنه و منصف باشه كه باعث ميشه بعضي مواقع نسبت به مهموناش موضع تندي بگيره نمونش نحوه برخوردش با پدرخونده لاله و لادن بود!

    پپپپرنیا
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 13:49
    30
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من که این برنامه هیچی کم نداره دکورش خیلی هم خوشگل و نازه

    همه چیش بیسسسسسسسسسسسسسسسته

    PPPPPPPPPPPerfect

    We LOVE U EHHHHHHSAN

    بهترین مجری ایران

    Farzad
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 15:26
    -6
    موافقم مخالفم
     

    اتفاقا دکور عادیه من هر چی تامل کردم شباهتی بین این و اتاق عقد ندیدم

    علیخانی که یه مجری بسیار بسیار بسیار مسلط و با وقار و با ادب و پر انرژی هست که درک خوبی از مهمون ها داره و اجراشون بسیار زنده هست

    محمد امین
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 18:54
    -6
    موافقم مخالفم
     

    دکورش خیلی هم خوبه

    alireza_just_yeganeh
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 20:48
    -12
    موافقم مخالفم
     
    alireza_just_yeganeh

    در مورد دکور کاملا مخالفم ... دکور فوق العاده منلسب برنامه ای و املا روانشناسانه طراحی شده ...

    نازیلا
    يکشنبه 23 مرداد 1390 - 23:43
    6
    موافقم مخالفم
     

    خیلی هم قشنگه. واقعا عالیه. کجاش شبیه اتاق عقده.

    بیخودی انتقاد الکی نکنید.

    احسان کارت عالیه اجرا 20

    خسته نباشی خیلی دوستت دارم

    Maryam
    دوشنبه 24 مرداد 1390 - 7:8
    -9
    موافقم مخالفم
     

    برای نرگس

    در یکی از برنامه های ماه عسل فکر میکنم برنامه چهارم یا پنجم مهمان برنامه خانم دکتری بود که به خاطر بیماری اش (سرطان)

    یکی از پاهایش را قطع کرده بودند و در مقابل پسری به نام مصطفی که با داشتن بیماری سرطان همسرش او را ترک نکرده بود

    یکی از بهترین برنامه ها بود به نظرم و یکی از بهترین مهمانها مصطفی بود با اون روحیه فوق العاده اش


    دوشنبه 24 مرداد 1390 - 8:21
    -9
    موافقم مخالفم
     

    به نظرم دکور خوبه اجرای احسان عیخانی هم معرکه هستش

    محمد
    دوشنبه 24 مرداد 1390 - 8:49
    7
    موافقم مخالفم
     

    طبق تعریفی که آقای علیخانی از دکور به عنوان صحنه نمایش واقعی زندگی داشتند، به نظر من دکور جالبیه.

    ولی وجه تشابه این دکور رو با اتاق عقد اصلا متوجه نمیشم.

    مهسا
    دوشنبه 24 مرداد 1390 - 14:13
    -6
    موافقم مخالفم
     

    اتفاقا یکی از نکات مثبت برنامه دکور ساده و در عین حال زیبای برنامه است.

    من که تا حالا اتاق عقد اینطوری ندیدیم.شاید سال های قبل دکور شباهت بیشتری به سفره عقد داشت تا امسال!

    نوشین(بهرام رادان)
    دوشنبه 24 مرداد 1390 - 19:4
    -8
    موافقم مخالفم
     

    بهتراز ماه عسل برنامه نداریمممممممممممممممممممممم!!!!

    الناز
    سه‌شنبه 25 مرداد 1390 - 11:19
    3
    موافقم مخالفم
     

    من دکور ماه عسل رو دوست دارم و به نظرم جالبه.

    برنامه ماه عسل امسال فوق العادس .

    سعیده
    چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 7:39
    9
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من احسان علیخانی بهترین مجری تلویزیون در سالهای اخیره.

    من عاشق همه دیوونه بازیاشم که منحصر به خودشه.به کسیم بر نمیخوره.

    اگه مجری همش بخواد قربون صدقه مهمان بره و به همه باج بده نتیجش میشه پارسال و حسن جوهر چی.

    امسان احسان خیلی بزرگ شده انگار به خانه عقل نشسته.اما من سالهای قبلشم دوست داشتم.کلا گوله نمکه.

    دکور به نظر منم خیلی غلو شده و اغراق آمیزه!این برنامه اصلا نیاز به دکور خاص و عجیب برای جذب مخاطب نداره!دکور ساده بیشتر به مضمون برنامه نزدیکه تا دکور فعلی!

    مهدی
    چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 12:41
    12
    موافقم مخالفم
     

    این برنامه اگه هر چیزیش قابل تحمل باشه اجرای لوس و بعضاً بی ادبانه و گستاخانه ی مجریش از هر چیزی بدتره

    واقعا این مردم سطح سلیقشون چقدر به دست این تلویزیون پایین اومده که هنوز به دیدن این برنامه با موضوعات تکراری اونم قبل از افطار اینجور به وجد میان

    شاهکار امسال برنامشون که واقعا تاسف آور بود قرار دادن اون خانمی که همسرش به خاطر بیماریش اونو رها کرده بود ، در کنار زوجی که بر عکس این اتفاق براشون بوجود اومده بود حتی تو پخش زنده هم میشد فهمید که اون خانم چقدر از اون وضعیتی که قرارش داده بودن ناراحت بود

    گذشت اون زمانی که فرزاد حسنی این برنامه رو عالی می گردوند

    کسی که کارش درست باشه تو تلویزیون پیداش نمیشه

    س.آ
    چهارشنبه 26 مرداد 1390 - 18:32
    -1
    موافقم مخالفم
     

    دکور این برنامه کجا اتاق عقد کجا؟تازه اگه دقت کنیم پر معنا و مفهومه همون طور که بارها خود آقای علیخانی توضیح داده.

    بهتره به جای اینکه به فکر ایرادای الکی باشیم یه کم به محتوا دقت کنیم .

    shirin
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 19:41
    7
    موافقم مخالفم
     

    چقدر آشكارا حسادت مي كنيد؟؟ ماه عسل امسال بي نظيره.. مرسي از عليخاني كه با عزمي جزم به كارش ادامه ميده...موفق باشي..خدا با توست

    ایمان
    شنبه 29 مرداد 1390 - 14:1
    -1
    موافقم مخالفم
     

    اون جایی که شما رفتید اتاق عقد نبوده اتاق مرحوم خدا بیامرز بوده

    فاطمه
    شنبه 29 مرداد 1390 - 22:8
    0
    موافقم مخالفم
     

    واقعا که! چرا ایراد بیخود میگیرید....

    بعضی ها فقط دوست دارن رو هر چیزی یه عیبی بزارن...

    نازنین
    دوشنبه 31 مرداد 1390 - 15:4
    5
    موافقم مخالفم
     

    دکوری پر معناتر از این ندیده بودم.

    اتاق عقد آخه؟!!

    از این سایت معتبر انتظار چنین نویسندگی ناشیانه ای نداشتم.

    در مورد بقیه متن مواففقم.

    ش.م
    دوشنبه 31 مرداد 1390 - 18:51
    -7
    موافقم مخالفم
     

    چه اتاق عقد ساده و بی تجملاتی دارن اینا!!!


    پنجشنبه 24 شهريور 1390 - 10:42
    -9
    موافقم مخالفم
     

    واقعا که باهاتون موافقم....


    چهارشنبه 13 مهر 1390 - 9:3
    4
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من که همه چیز ماه عسل عالی بود مخصوصا احسان علیخانی

    mohammad
    شنبه 24 تير 1391 - 14:20
    4
    موافقم مخالفم
     

    اقا احسان باور کن ماه رمضان91بدون اجرای تو واسمون بیمعنیه بخدا.دوست دارم

    محمد

    علی
    جمعه 6 مرداد 1391 - 23:8
    0
    موافقم مخالفم
     

    واقعا من نمی دونم وقتی یک برنامه ویک کار گروهی انقدر مورد استقبال مردم قرار میگیره چرا باید با عوض کردن مجری دوباره تجربه سال 89 تکرار کنید آخه چه اسراری بابا....

    زهرا صدری
    يکشنبه 8 مرداد 1391 - 18:30
    -1
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من ماه عسل امسال (91)از سالهای خیلی بهتر وشادتره

    ندا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 13:43
    -3
    موافقم مخالفم
     

    اين احسان بيچاره چه هيزم تري به بعضيها فروخته كه اينقدر حسوديشو ميكنن؟تونظرات هم حسودي پسرابهش معلوم بود!ماه عسل كذابي سال91واقعاآشغاله...

    مسئولين محترم خسته شديم ازبس گفتيم.احسان عليخاني رو ميخواييم!

    شکیبا 5
    جمعه 20 مرداد 1391 - 19:18
    3
    موافقم مخالفم
     

    احسان عالی هستییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���