دانلود

 گزارشی از پشت صحنه برنامه «ماه عسل» : مردم نقشی بر تابلوی ماه عسل باقی می‌گذارند و می‌روند :: سينمای ما ::

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند




گزارشی از پشت صحنه برنامه «ماه عسل»
مردم نقشی بر تابلوی ماه عسل باقی می‌گذارند و می‌روند

نقد و نظرتان را درباره کیفیت و ویژگی‌های برنامه امسال «ماه عسل» در بخش کامنت‌های این گزارش بنویسید
سینمای ما- آزاده خواجه‌نصیری: ماه عسل حالا پس از گذشت چند سال برنامه‌ای آشناست برای آنها كه افطارشان را همراه با شبكه3 سیما به لحظات ناب اذانگاهی پیوند می‌زنند و امسال آمده است تا متفاوت‌تر از گذشته، بیننده را با خود همراه كند. بازی نور و رنگ استودیو 11 ساختمان پخش و تولید سیما روز شلوغی را سپری می‌كند. عوامل پشت صحنه در تلاشند تا اندكی پیش از شروع برنامه، دكور ماه عسل آماده ضبط شود. حتی احسان علیخانی كه علاوه بر اجرا، تهیه این برنامه را نیز عهده دار است، پیش از آن‌كه در اتاق گریم حاضر شود، در استودیو و با دقت، جزیی‌ترین موارد را با همكارانش در میان می‌گذارد.
تیم طراحی و اجرای دكور به سرپرستی پیمان قانع، بخش‌های مختلف صحنه و محل قرارگیری صندلی مجری و مهمانان را از طریق دوربین اصلی با اتاق فرمان چك می‌كند. پروژكتورهای سقفی، درست بالای صحنه روشن می‌شود و بخش‌های دیگر استودیو در تاریكی فرو می‌رود.

ماه عسل، امسال روایتگر زندگی آدم‌هایی است كه شاید هر یك از ما در پس روزمرگی‌ها و دنیای اجتماعی بیرون، بی هیچ توجهی از كنار آنها بگذریم و میزبان قصه‌ای است كه از زبان مهمانانش روایت می‌شود و احسان علیخانی در این برنامه بیش از هر چیز می‌كوشد در كنار شكل روایی و داستان‌گونه گفت‌و‌گوهایش، نتیجه‌گیری را به دست مخاطب بسپارد. او معتقد است: «در ماه عسل سال‌های قبل بیشتر بر وجه اسمی مهمانان تكیه داشتیم اما امسال افرادی را در برنامه دعوت كرده‌ایم كه از میان مردم معمولی جامعه هستند و بر عمومیت مهمانان نظر می‌كنیم. در ضمن قصد داریم نتیجه‌گیری را به عهده مخاطبان بگذاریم و ماه عسل در رمضان90 قصد دارد مردم به فكر فرو روند تا درخصوص قصه آدم‌های مختلف از خود سوال كنند.

دكور برنامه ماه عسل نیز در همین راستا طراحی شده است. پیمان قانع می‌گوید: «ایده اصلی كه از ابتدا بین من و احسان مطرح شد، نمایش قطعه‌ای از زندگی آدم‌های دعوت شده به برنامه بود كه قرار است هر روز در قالب گفت و گوهایی تعریف شود. برای این منظور ما به یك صحنه نوستالژیك نیاز داشتیم كه بیننده را به سمت تئاتر‌های قدیمی ایران سوق دهد و احسان علیخانی در بخشی از دكور به عنوان دانای كل داستان، پلاتوی شروع برنامه را اجرا كند و با اشراف بر قصه هر یك از مهمان‌ها، پرده زندگی‌شان را باز كند و در انتهای برنامه ببندد.»
طراح دكور ماه عسل صحبت هایش را چنین ادامه می‌دهد: «در ساخت این دكور بیش از هر چیز به دنبال فضای جدیدی در رسانه بودیم. یعنی طراحی دكوری به شكل سن تئاتر؛ چراكه مخاطب تئاتر لحظه به لحظه بااین نمایش همراه است. ما نیز در ماه عسل قصد داریم مخاطب را در این همدلی و حس مشترك شریك كنیم. صندلی خالی نیز كه در دكور متحرك برنامه كنار احسان علیخانی قرار گرفته، گویای این مساله است تا به مردم بگوییم در ماه عسل جایی هم برای حضور شما وجود دارد.»

ماه عسل همواره مخاطبان شبكه 3 سیما را عادت داده تا در این ماه مبارك، بیننده تلفیقی از فرم و رنگ باشند؛ ویژگی بصری‌ای كه میان برنامه‌های تلویزیون منحصربه‌فرد و حاصل همفكری علیخانی و قانع بوده است. پیمان قانع كه تا به حال دكور برنامه‌های آشنایی چون كوله پشتی، هفت، نیمروز و... را طراحی كرده در این‌باره می‌گوید: «معتقدم در برنامه‌های مناسبتی با تم مذهبی می‌توان از طیف وسیعی از رنگ‌ها بهره برد. مثلا در ماه عسل سال‌های گذشته از آبی فیروزه‌ای استفاده كردیم كه كاملا مطابق با المان‌های مذهبی است یا رنگ صورتی كه تداعی‌كننده خواب و رویاست. امسال نیز تلاشمان بر این بود تا دكور بسیار ساده و صحنه خالی از هرگونه وسایل اضافی باشد. در ضمن برای مهمانان احترام ویژه‌ای قائل شدیم و برایشان فرش قرمزی پهن كردیم.»

قانع صحبت‌هایش را با توضیحی درخصوص فضای كلی دكور برنامه ماه عسل، اینچنین پایان می‌دهد: «بیننده این برنامه یك ساعت با ما همراه است و در این مدت می‌بایست خودش را با محتوای برنامه همسو كند و در ذهنش به جای شخصیت‌ها تصمیم بگیرد. همان‌طور كه می‌بینید بخشی از دكور ماه عسل در سیاهی فرو رفته است كه من آن را خلأ می‌نامم. وقتی چیزی در خلأ قرار گیرد، به این معناست كه به جایی وصل نیست. درست مثل مهمان‌های ما كه شاید در یك ثانیه ورق زندگی‌شان برگشته است و در وضعیتی دیگر قرار گرفته‌اند. من و احسان علیخانی قصد داشتیم تمركز نوری، بصری و فكری دكور در این سیاهی اتفاق بیفتد تا از سوی بیننده بخوبی دریافت شود.»

بخش دیگری از نمای بصری ماه عسل بر پایه نورپردازی صحنه استوار است. مسعود رجبیان (طراح نور) در این‌باره می‌گوید: «در هر نوع برنامه‌ای تعریف خاصی از نورپردازی ارائه می‌شود. قصه ماه عسل با وجود فضای مناسبتی برنامه، تراژیك نیست. طی صحبت‌هایی كه با طراح دكور این برنامه داشتیم، به نقاط مشتركی رسیدیم تا دور از محدودیت‌های ساختاری دكور، به‌گونه‌ای نورپردازی صورت بگیرد كه روی دكور بنشیند و خدا را شكر این كار انجام شد.»

رجبیان كه به عنوان مدیر تولید نیز در ماه عسل فعالیت دارد، ادامه می‌دهد: «امسال برخلاف دوره‌های قبل، پیش تولید برنامه را از چند ماه قبل آغاز كردیم. در اردیبهشت ماه درخواست استودیو دادیم و خیلی زود مراحل مقدماتی ساخت دكور، موسیقی و تصویربرداری تیتراژ انجام شد. مساله دیگر انتخاب استودیو بود كه بسیار انرژی می‌گرفت و خوشبختانه استودیوی 11 با وجود امكانات فضایی مناسب، امكان بهره‌مندی از ادواتی چون كرین، استیج متحرك با ارتفاعی نزدیك به 2 متر و نیز نورپردازی‌های سقفی متعددی را در اختیار ما گذاشت.»

ماه عسل از ابتدا با حضور احسان علیخانی متولد شد و در این چند سال با وجود تغییراتی در تیم برنامه‌سازی، مخاطبان شبكه 3 سیما همچنان این برنامه را با نام او می‌شناسند.
احسان علیخانی، اما مخاطبانش را عادت داده است تا در نوبرانه‌ای یكماهه و در ایام مباركی چون رمضان شاهد حضورش در رسانه ملی باشند؛ چرا كه اعتقاد دارد: «در این سال‌ها با ماه عسل قد كشیده‌ام و اجرایم پخته شده است. این برنامه را بسیار دوست دارم و می‌خواهم هر چه بیشتر بخوانم، بدانم و عمیق‌تر شوم و فكر می‌كنم ماه رمضان فرصتی است برای مخاطب تا دلی تر پای تلویزیون بنشیند.» او ادامه می‌دهد: «فكر می‌كنم نباید تاریخ مصرف مجری برای مخاطب بگذرد و آنچه در چنته دارد در چند برنامه به پایان برسد. به همین دلیل بیشتر مایلم در برنامه ماه عسل حضور داشته باشم تا چیزهای جدیدتری را به بیننده‌ ارائه كنم چون اگر دائم روی آنتن باشی هر آنچه ‌داری برای مخاطب رو می‌شود.»

علیخانی همچنین درخصوص تقابل حوزه اجرا و تهیه ماه عسل می‌گوید: «این دو مقوله كاملا از یكدیگر جدا هستند و هیچ یك بر دیگری همپوشانی ندارد. طرح ماه عسل 90 از ابتدای فروردین ماه آماده ارائه بود و تمام كارهای مربوط به اتاق فكر، ساختار و محتوای برنامه را در ذهن داشتم و اگر می‌خواستم با توجه به آنچه در نظر دارم از همكاری فرد دیگری به‌عنوان تهیه‌كننده بهره گیرم، مسلما دچار اختلاف نظر‌هایی می‌شدیم. به‌هر حال امسال قصد داریم مردم درباره ما قضاوت كنند. به همین دلیل یك صندلی خالی برای آنها در نظر گرفته‌ایم.»

برنامه‌سازی در ماه عسل كاملا مبتنی بر كار تیمی است و به گفته عوامل، تقسیم وظایف با دقت صورت گرفته، اما بیشترین انسجام كاری و تبادل نظر میان گروه كارگردانی و عوامل حاضر در استودیوست. در حین اجرای برنامه، هر آنچه داخل استودیو در جریان است، توسط عوامل اتاق فرمان جهت دهی می‌شود؛ از جمله گفت‌وگوهای برنامه كه باید به شكل كاملا رئال به بیننده عرضه شود. نادیا جمشیدی (كارگردان تلویزیونی) ابتدا به تعریف كوتاهی در زمینه برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیون می‌پردازد:«برنامه‌های گفت‌وگو محور در وهله اول باید بیننده را مجذوب بحث كنند، حتی اگر دكور یا المان خاصی در ویژگی‌های بصری و ساختاری آنها به كار نرفته باشد. در چنین برنامه‌هایی بار اصلی بر دوش مجری است تا بتواند محتوای بحث را پیش ببرد و همچنین كارگردان تلویزیونی كه با بهره‌گیری به موقع از نما‌های بسته، باز و... بیننده را با موضوع درگیر كند.»

نادیا جمشیدی همچنین به اولین حضورش در برنامه ماه عسل اشاره می‌كند و می‌گوید: «خوشحالم كه بعد از چند سال در این برنامه و كنار احسان علیخانی و دیگر همكاران فعالیت دارم؛ چراكه تجربه اول برایم بسیار خوشایند و شیرین بود. ماه عسل را سال 80 با این گروه آغاز كردم و از همان ابتدا صحبت بر سر این مساله بود كه یك برنامه گفت‌وگو محور برای جذابیت نیازمند چه المان‌ها و فاكتورهایی است. از جمله ویژگی‌های دیداری برنامه این بود كه تصاویر اسكوپ شوند؛ یعنی بالا و پایین تصویر بسته و با توجه به رنگ زمینه دكور كه در آن سال آبی ـ‌ سفید بود، به رنگ آبی در آید. فاكتور دیگر، استفاده از دوربین پرتابل بود كه زوایای متنوعی از استودیو را در اختیار بیننده بگذارد. این ویژگی‌ها در ماه عسل 90 نیز اعمال می‌شود.»

محمد پیوندی به عنوان مدیر هماهنگی و دستیار كارگردان در تیم برنامه سازی ماه عسل فعالیت دارد. او نیز همچون دیگر عوامل تا پایان برنامه مسیر بین استودیو و اتاق فرمان را طی می‌كند تا برنامه با كیفیت روی آنتن رود.
او كه از اعضای تیم اتاق فكر برنامه است، درخصوص انتخاب سوال‌ها می‌گوید: «اولین ویژگی موضوعی برنامه امسال این است كه از حرف‌های تكراری دوری كنیم و دچار شعار زدگی نشویم. روند برنامه به‌گونه‌ای است كه برخلاف دیگر برنامه‌ها، بخشی با عنوان طراحی سوال وجود ندارد و هریك از مهمانان جدا از این‌كه چه شغلی دارند و در جامعه با چه شخصیتی شناخته می‌شوند، قابلیت كتاب و جلد شدن را داشته باشند. در ضمن احسان علیخانی می‌تواند به صورت بداهه مهمانان را هدایت كند.»
پیوندی در ادامه می‌افزاید: «در تهیه گزارش‌ها سعی شده است با نگاهی سطحی به یك دید كلی درباره مهمانان دست یابیم و در ادامه و با ورود به استودیو به حقیقت زندگی این افراد برسیم و فكر می‌كنم چنین تناقضی برای بیننده جذاب است.»

وی درپایان می‌گوید: «امیدوارم ماه عسل 90 با نگاه سیاه یا سفید صرف دیده نشود، چون ما برشی از زندگی خود مردم هستیم و این مردم هستند كه نقشی بر تابلوی ماه عسل باقی می‌گذارند و می‌روند.»
برنامه كم‌كم رو به پایان است. مهمانان برنامه استودیو را ترك می‌كنند. پروژكتورها خاموش می‌شوند و مانیتورهای اتاق فرمان، غروب آفتاب یك روز دیگر را به صدای مهدی یراحی پیوند می‌زنند و عوامل ماه عسل آماده افطار می‌شوند.

عوامل برنامه ماه عسل:
تهیه‌كننده و مجری: احسان علیخانی، مدیر تولید: مسعود رجبیان، تدوین: سیدحامد میرفتاحی، طراح‌دكور: پیمان قانع، دستیار كارگردان: محمد پیوندی، كارگردان تلویزیونی: نادیا جمشیدی، تصویربرداران: تورج مجد، مرتضی كوشایی، بهرام اعلایی و محسن نجفی، صدابرداران: اكرم شهابی، حمیدرضا كویز، تداركات: مرتضی محمدی، دستیار تدوین: امیر تهرانی و میلاد پیوندی، مشاوران سوژه‌ها: مریم نوابی‌نژاد، محمد اشعری و حسین كلهر.


منبع : جام جم

به روز شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 1:43

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

سونيا
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 6:39
-7
موافقم مخالفم
 

برنامه امسال از هر لحاظ خوب و قابل قبوله شايد كمي تلخ باشه ولي چون حقايق زندگي ها رو بيان ميكنه دلنشين و جذابه اميدوارم هرسال شاهد برنامه پر محتواي ماه عسل با سوژه هاي ناب باشيم

سما
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 9:58
2
موافقم مخالفم
 
ماه عسل

من تبريك ميگم به آقاي عليخاني كارشون خيلي درسته برنامشون فوق العادست اميدوارم هميشه موفق باشن

هلیا
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 10:33
12
موافقم مخالفم
 

بسیار برنامه خوب و از نظر موضوعی جدیده .. با یه اجرای خیلی‌ خوب که خیلی‌ کمتر اشتباه‌های گذشته رو توش میبینیم .. به نظرم ممکن این انتقاد وارد باشه که نزدیک افطار بعضی‌ وقت‌ها کام مردم تلخ می‌شه اما خیلی‌ خوب که خیلی‌ محکم به کارشون ادامه بدهند تا بالاخره مردم احساسی‌ ما رو، که تحمل دیدن غم یا مشکل یه هموطن رو ندارند با حقایق جامعه آشنا کنند ... و این بیشتر اتفاق می‌‌افتاد و لمس میشود وقتی‌ که بیننده می‌بینه که راوی قصه از دلم همین مردمه .


پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 22:18
6
موافقم مخالفم
 

مه عسل امسال یک واقعیت نمایی عالی است و قابل تحسین.

هادی فرزین
جمعه 28 مرداد 1390 - 9:34
1
موافقم مخالفم
 

به نظر من برنامه ماه عسل سال به سال ضعیف تر شده ، و با احترامی که به اقای علیخانی قائلم باید بگم آقای علیخانی سال به سال جوگیر تر میشن!!!! دکور ، اجرا و حتی مهمان های اولین برنامه ماه عسل بهترین بودن، آدم با دیدن ماه عسل امسال یه جورایی کسل میشه

!!!

nevisandeh
شنبه 29 مرداد 1390 - 14:34
-7
موافقم مخالفم
 

امسال هم فکر کردم با اجرای مزخرف علیخانی روبه رو می شم اما دیدم امسال دیگه کم کم انگار داره علیخانی بزرگ می شه....اجراش داره کم کم پخته می شه!

خوش حالم

vahid la
شنبه 29 مرداد 1390 - 14:37
13
موافقم مخالفم
 

به نظر من امسال تنها برنامه تلویزیون در ماه رمضان اعم از سریال

و برنامه های زنده که ارزش دیدن دارد همین ماه عسل است چرا

که واقعا برنامه ها و سریالهای دیگر تنها با هدف خرج کردن بودجه

صدا و سیما تهیه شده است.

و تنها دلیل من برای این حرفم این است که ماه عسل امسال

بیشتر به وقایع جامعه می پردازد وگرنه دعوت از قاری و حافظ

قرآن و یا بازیگران و خواننده ها کار آسانی است و حضور این قبیل

افراد در برنامه های رمضان واقعا تکراری شده است اما میبینیم

که احسان علیخانی و تیمش با پرداختن به بخشهایی از جامعه

که محجور مانده نگاه ما را نسبت به اطرافیان بهتر می کند و من

به شخصه امیدوارم این روند کاری خوبی احسان عزیز و تیمش

مورد حسادت برخی افراد تنگ نظر سیما واقع نشه و اجازه بدن

امسال و سالهای آینده ماه عسل وقایع جامعه را به تصویر بکشد.

اما بزرگترین نقطه ضعف ماه عسل امسال اولا وقت بسیار کم

برنامه است که باعث میشه برخی بحثهای مهمانان ناقص بمونه و

ثانیا پخش آگهی های ده دوازده دقیقه ای بین برنامه است که باعث

میشه بیننده از بحث عقب بیفته ...

شهاب
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 0:33
-3
موافقم مخالفم
 

به نظرم ماه عسل امسال بهترین سال خودشو داره تجربه می کنه...

امسال اولا که مهمونا بلا استثنا جذاب بودن و یه جورایی می تونم بگم احسان علیخانی امسال بیشتر از 30 تا قهرمان از بین مردم خودمون داره معرفی می کنه و این خیلی دیدن داره که ببینیم یکی از خودمون تبدیل به قهرمان می شه. می خوام اشاره کنم به اون قسمت که داستانش مربوط به غلام کاردی و همسرش بود یا اون معلمی که فداکاری بزرگی کرد و یا همین برنامه امروز یعنی همون بحث تصادف و قطع شدن پا و از کار افتادن قلب همسر و در نهایت پیوند قلب یه نوجوون مثل مرتضی یا خیلی دیگه از برنامه های امسال ماه عسل

ثانیا به نظرم احسان علیخانی که به نظرم خیلی خوب بود امسال دیگه عالی شده و به شدت تبدیل به یه مجری همه چی تموم شده و امسال به نظرم تمام ضعف هایی که قبلا به نظر خیلی از مردم داشت مثل از بالا نگاه کردن به مهمونا و کمی ادعایی که به زعم بعضی از مردم داشت رو از بین برده و بهتر از هر مجری دیگه ای امکسال برنامش رو اجرا می کنه.

ثالثا در مورد دکور هم با وجود این که یه سری انتقاداتی بهش وارد می شه ولی به نظر من خیلی دوست داشتنی از آب در اومده.

در کل امسال به نظرم بهترین ماه عسل رو داریم می بینیم و به امید موفقیت های آینده احسان علیخانی

السانا
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 1:6
3
موافقم مخالفم
 

همچنان احسان علیخانی و ماه عسل رو دوست دارم .

سراغ موضوعات خوبی میره .

M.S.M
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 8:29
-14
موافقم مخالفم
 

اقای علیخانی با تحت تاثیر قرار دادن احساسات مردم می خوان چی رو ثابت کنن به نظرم اجراشون و حتی برنامشون چیزی جز تحریک احساسات پاک روزه داران نیست متاسفم براشون

اعظم
دوشنبه 6 شهريور 1391 - 0:13
2
موافقم مخالفم
 

جاتون خیلی خیلی خالیه آقای علیخانی. برنامه شما کجا این برنامه درب و داغون امسال کجا؟ اسمشم گذاشتن :ماه عسل...!

خدا رو شکر که تموم شد

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���