واکنش‌های متفاوت داود رشیدی، رضا صادقی،احمد نجفی ، مرتضی شایسته و حامد بهداد به شوخی‌های «خنده بازار»
هجو و شوخی یا توهین و تحقیر؟ ظرفیت نقدپذیری و تحمل شوخی در جامعه را آزمایش می‌شود

بخش کامنت‌های این گزارش فرصتی برای بحث درباره کیفیت طنز این برنامه و دشواری‌های شوخی با چهره‌های مشهور است
سینمای ما- مجموعه طنز «خنده بازار» در هفته‌های اخیر به دلیل پرداختن به سوژه‌های معروف موسیقی و ورزش و سینما هم محبوبیت و مخاطب بیشتری پیدا کرده و هم به دلیل حساسیت‌های موجود در جامعه و ظرفیت نقدپذیری و تحمل شوخی و طنز در جامعه دچار دردسرها و اعتراض‌هایی هم شده است. اولین واکنش‌های مثبت متعلق به فریدون جیرانی بود اما جرقه این اعتراض‌ها را علی دایی با واکنش تندش به تقلید از او در این برنامه زد و اکنون کار تا جایی پیش رفته که روزنامه تماشا مدعی شد عده‌ای از اهالی هنر در واکنش به اتفاقات و برخی سو‌استفاده ها در طنز خنده بازار ‌اقدام به تهیه بیانیه ای کرده اند که با امضای همه، به مقامات عالی رتبه صدا وسیما تقدیم کنند . این‌جا بخش‌هایی از این اظهارات و واکنش‌های متفاوت را گردآوری کردیم و واکنش مدیر شبکه سه و جند سوژه مشهوری که در این برنامه به هجو کشیده شد را می‌خوانید:

داود رشیدی +
داود رشیدی بازیگر مطرح سینما تلویزیون وتئاتر از اینکه در برنامه خنده بازار ادای او در آورده شده نه تنها ناراحت نیست بلکه خیلی خوشحال هم هست. وی می‌گوید:  من از این اتفاق خیلی خوشحالم. قاعدتا ادای آدمهای معروف را در آورده اند . ادای آدمهای کوچه بازار را که در نیاورده اند . این دلیل شهرت وقبولی عام این چهره هاست .من به شخصه از این کار ناراحت نمی شوم .همان طور که دیدید ادای من را هم در آوردند وناراحت هم نشدم .باید ظرفیتمان را بالا ببریم .

رضا صادقی -
رضا صادقی در گفتگویی با روزنامه تماشا گفته است: متاسفانه مشتی ملیجک های دربار قدیم و دلقک های سیرک این روزها پایشان به صداو سیما باز شده و با به سخره گرفتن شخصیتهای مختلف سعی دارند مخاطبان بیشتری را برای خود دست وپا کنند و ازاین طریق بین مردم بیشتر شناخته شوند . وی ادامه داده است : برخی طنزها را باید لودگی نام گذاشت و معلوم نیست با کدام هدف مدیران صدا وسیما اجازه وپخش انتشار آنها را از تریبونی به این وسعت وسادگی می دهند .متاسفم برای کسانی که تصمیم گیرنده ها وسازندگان این قبیل برنامه ها هستند .به گزارش پارس توریسم ،رضا صادقی درادامه گفته است : جوابیه ای تصویری را دردست تهیه دارم که در اختیار مردم پاک ومحترم ایران قرار خواهم دادو دراین ویدئو مواضع خودرا به صورت کاملا صریح وبی پرده بیان خواهم کرد.

احمد نجفي +
احمد نجفي هم كه اين روزها به عنوان يكي از سوژه‌هاي برنامه «خنده بازار» مطرح است، گفت: اين برنامه طنز است و من هم مشكلي با آن ندارم چون مردم به شادي احتياج دارند و علاقه‌مند هستند كه با ديدن برنامه‌هاي مفرح، لبخند بزنند.  من مشكلي با اين برنامه ندارم و هيچ ايرادي ندارد كه سازندگان برنامه با اجراي من شوخي كنند.
وي ادامه داد: شهرت با خود طنز به همراه مي‌آورد و اصلا موضوع عجيب و غريبي نيست كه در اين برنامه طنز اداي من را درآورند. به هر جهت مردم به شادي احتياج دارند و علاقه‌مند هستند كه با ديدن برنامه‌هاي مفرح، لبخند بزنند. نجفي تصريح كرد: «خنده بازار» حاصل كار گروهي جوان است و يك كار تئاتري محسوب مي‌شود، مردم هم با ديدن آن لذت مي‌برند و با ديدن آن خوشحال مي‌شوند.
وي افزود: اميدوارم اين برنامه كم كم از دايره هنرمندان خارج شده و كم كم بتواند با وكلا و مديران و مسئولان هم شوخي كند، البته سازندگان برنامه بايد مراقب باشند تا به تمسخر نزديك نشوند، آن وقت شايد در قالب طنز، بسياري از افراد نسبت به نقايص خود آگاه شوند.
اين هنرپيشه، مجري و كارگردان، گفت: شهرت براي چنين مواقعي است، هميشه كه نمي‌شود خوب ما را بگويند، شايد در اين برنامه برخي شوخي‌ها درست هم نباشد ولي در كل ايراد ندارد، طنز و حضور آن در جامعه لازم است.

مرتضی شایسته  -
مرتضی شایسته تهیه کننده شناخته شده سینما که برنامه خنده بازار به او نیز دریکی از برنامه هایش پرداخته  به شدت از برنامه خنده بازار انتقاد کرده است .شایسته در گفت وگویی کوتاه با روزنامه تماشا گفته :من نمی دانم چرا جلوی این برنامه را نمی گیرند این برنامه توهین به افراد است . عوامل این برنامه باید از تمام کسانی که ادایشان را در آوردند حلالیت بطلبند . این برنامه اشکال شرعی دارد .چطور این همه در برنامه های مختلف مارا موعظه می کنند که غیبت نکنید ،همدیگررا مسخره نکنید ،آن وقت یکی را می گذارند وسط ومدام مسخره اش می کنند تا مردم بخندند. اصلا این آدمها در چه حدی هستند که ادای مهمترین آدمها را دربیاورند .
اگر این برنامه ماهی یک بار پخش می شد یک چیزی ،ولی من شنیدم هرروز این برنامه پخش می شود و این اصلا قابل گذشت نیست .

حامد بهداد +
حامد بهداد بازیگر مطرح سینما هم در پاسخ به این سوال سینمانگار که آیا موضع و سخنی در مواجه با برنامه «خنده بازار» که طی برنامه چند شب پیش خود ادای شما را درآورد و این روزها صدای بزرگان بسیاری از علی دایی تا رضا صادقی را درآورده، دارید؟ گفت: من شخصا مشکلی با این چیزها و چنین برنامه هایی ندارم. من به آزادی بیان معتقدم و به نظرم یکی از جنبه هایش می تواند همین باشد. اصولا این جور مسائل برای من مهم نیست. من با دلقک و بازیگر درجه هشتی که این کار را می کند مشکلی ندارم و دوست دارم که اینها کار کنند و در کارشان پیشرفت کنند. من با کسانی در می افتم که در قالب روشنفکر به تخریب دیگران مشغول هستند. کسانی که از سوادشان به عنوان یک سلاح برای تخریب دیگران استفاده می کنند. من با اینها مسئله دارم و در می افتم نه با آن طفلی ها. با «خنده بازار» و کسانی که سعی می کنند مردم را بخندانند مشکلی ندام. همه دور هم می خندیم.

واکنش مدیر شبکه سه سیما چیست؟
مدير شبكه سه سيما گفت: برنامه «خنده بازار» قصد توهين به كسي را ندارد، اميدوارم تحمل كساني كه در اين برنامه مورد نقد يا طنز قرار گرفته‌اند، بالاتر برود تا ما بتوانيم چنين برنامه‌هايي را پخش كنيم.

علي‌اصغر پورمحمدي درباره برنامه «خنده بازار» گفت: پخش اين برنامه ادامه دارد تا پايان ماه رمضان ادامه دارد و فقط در شب‌هاي قدر پخش نمي‌شود، در عيد فطر هم برنامه‌اي براي پخش دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه پخش اين برنامه منجر شده تا برخي شكايت كنند، اگر آمار شكايت از اين برنامه بالا برود، چه پاسخي براي شاكيان داريد؟ تصريح كرد: شكايت كنند، بالاخره ما هم مي‌رويم و جواب مي‌دهيم، ما در اين برنامه قصد توهين به كسي نداشته‌ايم و هرچه روي آنتن رفته و پخش شده، طنز بوده است. اول هم از خود مديران صداوسيما شروع كرديم تا بينندگان بدانند قصد تمسخر وجود ندارد.

پورمحمدي ادامه داد: اميدوارم تحمل كساني كه در اين برنامه مورد نقد يا طنز قرار گرفته‌اند، بالاتر برود تا ما بتوانيم چنين برنامه‌هايي را پخش كنيم.

مدير شبكه سه همچنين درباره اين كه امكان دارد اين برنامه به شوخي با قشرهاي ديگر نظير افراد سياسي بپردازد؟ گفت: «خنده بازار» با اهالي سياست هم شوخي مي‌كند و هر قسمت شوخي با اين گروه دارد، اتفاقا برعكس برخي نظرات، بيشتر شوخي‌هاي «خنده بازار» با سياسي‌ها بوده است.








  • به روز شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 2:8

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    سونيا
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 6:45
    -4
    موافقم مخالفم
     

    كيفيت طنز تو بعضي آيتم ها خوبه ولي بعضي ها ضعيفه . شوخي با شخصيتها ديگه تكراري شده و بعضي ها توهين محسوب ميشه اي كاش بيشتر به فكر مردم و ذائقه اونها باشند

    مهدی
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 8:30
    -23
    موافقم مخالفم
     

    این برنامه به هیچ وجه طنز نیست لطفا ساحت طنز رو خراب نکنید این برنامه توهین به افراد همراه با لودگیه حتی هجو هم نیست

    خدا حفظ کنه علی دایی رو حرف قشنگی زد اگه میخواید طنز بسازید و میخواید تحمل ببرید بالا اونایی که باید نقد پذیر باشن علی دایی و حامد بهداد و رضا صادقی نیستن،در این برهه اقایون سیاسی باید نقدپذیر باشن نه این بیچاره ها که جایی مسئول نیستن

    بعدشم اگه برن سراغ سیاسیون اینقده خوراک طنز هست که مجبور به مسخره کردنشون نباشی

    مردود
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 9:52
    -6
    موافقم مخالفم
     
    سینما

    اصولا بازیگران ومجریان با این سریال مشکلی ندارند خواننده ها و فوتبالیست ها تحمل ندارند...به نظر من سریال فوق العاده خوب وزیبایی

    اگر یه ادم نقد ناپذیر مثل دایی یا صادقی تحمل نداره کسانی مثل بهداد..

    جیرانی ..نجفی..رشیدی . سینما گران خیلی هم دوست دارند

    ک ل
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 9:56
    47
    موافقم مخالفم
     

    هنرمندان -ورزش کاران وهر کسی که باهاش شوخی شده باید ظرفیت داشته باشند.

    محمد علی
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 10:27
    -15
    موافقم مخالفم
     
    قصد تمسخر یا نقد

    این برنامه قصد تمسخر دارد و به همین شکل در پی جذب بیننده است ولی بهتر بود شسازندگان این برنامه ذبه نقد چهره های معروف تا مسخره کردن آنها می پرداختند.

    khatoon
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 10:38
    -20
    موافقم مخالفم
     

    فقط آدمهاي بي جنبه كه اعتماد به نفس پاييني دارند ميتونن از اين برنامه دلخور بشن..واقعا براي همشون متاسفم:(((

    hb
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 11:50
    -32
    موافقم مخالفم
     

    به نظرم تمسخر افراد باید متوقف بشه

    بعضی از افرادی که مسخره می شن به شدت ناراحت شدند و موضع گرفتند .

    شوخی کردن با ویژگی های ذاتی افراد مثل شیوه صحبت کردن علی دایی بسیار بی شرمانه و غیر انسانی است


    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 11:51
    33
    موافقم مخالفم
     

    خوب برنامه های صدا و سیما مسخره کردنم داره دیگه!!

    نیما
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 12:55
    4
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من آقای بازیگری که در نقش علی دایی و فردوسی پور و رضا صادقی ظاهر شده خیلی تواناست و واقعا تعجب مردم رو با اجرای این نقش ها برمی انگیزه .

    با تشکر از سایت

    مسعود
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 12:58
    -2
    موافقم مخالفم
     

    چرا هیشکی به فردوسی پور اشاره نمی کنه ؟

    از همون اول هر کی اداشو در آورده ، چه صوتی چه تصویری استقبال کرده و تو مصاحبه اش گفته که همه اشو گوش میدمو میبینمو می خندم!

    علي
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 13:11
    19
    موافقم مخالفم
     

    اين گوراني كارش خيلي درسته هيولايي خدايي .

    مصطفی
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 13:32
    27
    موافقم مخالفم
     
    انتقاد پذیری

    باسلام

    چندتکته

    اولا

    هر انسان میتواند از تمسخر خود ناراضی باشد پس این حق برای همه افراد محفوظ است که انتقادی درباره تمسخشان در هر برنامه فرهنگی اعم از روزنامه تا تلوزیون داشته باشد.همچنین طنز پردازان هم باید رعایت اعتدال را فراموش نکند.

    دوما

    باتوجه به شرایط عمومی کشور که روزی نیست که اخباری درباره قتل و...می شنویم و این اخبار اکثر مردم را ناراحت هم میکند.آیا آمدن لبخند ساده روی لبان مردمان ایرادی دارد؟ تا با این خنده حداقل فضا آرامی برای خانواده هایمان ایجاد شودوساعتی باهم بودن وآرامش داشتن را همه مردم ایران تجربه کنند؟

    خنده بازار برنامه ای است که بعضی ها از افراد جامعه راپی تلوزیون می برد وبه این تلوزیون اعتبار میدهدبالاخره خنده های بعضی افراد دیده می شود ان هم نه برای تمسخرکردن قومیت ها ولهجه یا مسایل غیراخلاقی آیا این اتفاق خوبی نیست؟

    متاسفانه بعضی آقایان هنرمند توهین هایی به هنرمندان خنده بازار کرده اند که واقعا ...است "ملیجک یا دلقک"آیا خود این هنرمند خوششان می آید به ایشان "مطرب"گفته شود؟این نحوه صحبت کردن یک هنرمند است که می تواند با حرف زدنش بین جوانان ما تاثیر بگذارد وخدای نـــــــــــاکرده الگو جوانان ما بشود؟

    وحرف آخر

    هنرمندان زیادی با توانایی های فوق العاده در زمینه های مختلف تا الان آمده اند ورفته اند ولی اسامی بعضی از آن ها در بین نسل هادرخشان است.بنظرم یکی از این اسم ها "استاد داوود رشیدی"است که امروز به من درس "انتقاد پذیری" داد

    باتشکر ازهمه


    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 14:21
    13
    موافقم مخالفم
     

    دستشون درد نكنه كلي هم تو اين ماه رمضوني به خاطر شادكردن دل مردم ثواب ميبرن,آلبته آقاي بهداد لازم به تذكره خيلي ازين بازيگراي به اصطلاح درجه هشتي از كسايي كه ادعاي هنرمند بودن دارن بهتر و باورپذيرتر بازي ميكنن و به هيچ عنوان نه شما نه صادقي حق اينكه بهشون برچسب دلقك بودن رو بزنين ندارين...

    احمدی
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 15:24
    29
    موافقم مخالفم
     

    فضای خشک و رسمی رسانه ی ملی، مدتی است تلطیف شده است... بهتر است دوستانی هم که به طنز به نقد کشیده می شوند کمی روحیات خود را از این فضای خشک و رسمی دور کرده و با مردم باشند... و به جای نقد از یک برنامه طنز، به نقد نقاط ضعف خود بپردازند. نقاط ضعفی که به سادگی دستمایه طنز می شوند.

    ارشام فرهمند
    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 15:55
    -4
    موافقم مخالفم
     
    لطفن به خودتان بیایید

    به نظر من حق با استاد رشیدی است . وقتی برنامه ای نقطه نظر خود را بر پایه ی طنز و هجو بنا می نهد ، نباید توقع داشت کسی (یا کسانی) که شهرتش را مدیون مردم است ، از هجو خودش ناراحت شود .

    همین اتفاق سالها پیش ، زمانی که کاریکاتور ، تازه راهش را به ایران یافته بود ، خبر ساز می شد . عده ای از مشاهیر از اینکه چهره هایشان با اغراق رسم می شد اعتراض می کردند .

    به نظر من این نشان از کمبود اطلاع آن عزیزان از کاریکاتور ، اهداف و ساختارش بوده است .

    بنده با نظر آقای صادقی به شدت مخالفم . ایشان به دلیل اینکه متوجه هستند محبوبیتشان (به دلیل کیفیت پایین آقارشان) در بین مردم رو به نابودی است ، می خاهند آن را به گردن فرد دیگری بیندازند .

    آقای بهداد هم مانند همیشه جانب ادب را رعایت نمی کنند . اینکه چنین بازیگرانی را با نام های زشتی مانند دلقک و چه و چه بخانیم ، به دور از شان یک "چهره" است .

    از سوی دیگر ، هر ساله شاهد برنامه ها و یا حتا فیلم های سینمایی هجو آمیز ، در سراسر دنیا هستیم . چرا دیگران اینطور شاکی نمی شوند ؟ تا کی می خاهیم به خاطر کمبودهایمان کاری کنیم که غریبه ها را در سرمان بکوبند ؟ آقای بهداد و یا آقای صادقی ، آیا کسی می گوید ادای ارشام فرهمند را در آورده اند یا اسم شما را می برند ؟ آیا نباید توجه داشت هجو یک شخصیت بر میزان شناخت و نیز شهرت فرد تاثیر به سزا دارد ؟ تا کی بایستی مانند قاجاریه رفتار کنیم ؟

    لطفن به خودتان بیایید . زمانه زمانه ی پست مدرن است . و پست مدرن چیست غیر از زبان هجو ؟

    من به شخصه از سازندگان این برنامه تشکر دارم ولی اگر شوخی ها کیفیت بهتری داشته باشند به نظرم برنامه زیباتر و شکیل تر می شود . تنها ایراد ، پایین بودن سطح کیفی شوخی هاست .

    از بازیگران نکته بین نقش آقای فراستی و جیرانی نیز تقدیر می کنم .


    پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 22:28
    21
    موافقم مخالفم
     

    فکر می کنم استفاده از کلمه ی "هجو" به جای "طنز" کمی ناعادلانه باشد:

    "چند سوژه مشهوری که در این برنامه به هجو کشیده شد"

    هادی فرزین
    جمعه 28 مرداد 1390 - 9:23
    29
    موافقم مخالفم
     

    خیلی خوشحالم از اینکه حداقل تعداد زیادی از اونایی که باهاشون شوخی شده به خودشون نگرفتند و جبهه نگرفتند، شوخی با شخصیت های مشهور در همه جای دنیا هست و یکی از جنبه های طنزه ، امیدوارم همه ظرفیت شوخی رو داشته باشن، و از رضا صادقی هم انتظار داشتم جنبه طنز قضیه رو ببینه و علیه برنامه خنده بازار جبهه نگیره!

    مریم نورانی
    جمعه 28 مرداد 1390 - 14:9
    -10
    موافقم مخالفم
     

    من خودم تا به حال طنز "خنده بازار" را به طور جدی دنبال نکرده ام فقط بعضی وقت ها که کانال های تلویزیون را به امید یک برنامه قابل قبول ، عوض میکنم و اتفاقی می بینم کانال3 این برنامه را روی آنتن فرستاده، یکی دو دقیقه ای صبر میکنم که اگر این آیتمش به نظرم جالب آمد ،تماشایش کنم!

    خب هرانسانی ظرفیتی دارد برای اینکه با او شوخی کنند؛ شاید بهتر بود سازندگان این برنامه از قبل، آدم های معروفی را که قرار است سوژه شان باشند، در جریان می گذاشتند که آقا ما قرار است یک همچین تصویری از شما بدهیم! اگر بدل عادل فردوسی پور ، فریدون جیرانی و ... که دیگر جزء آیتم ثابت برنامه شده اند، اعتراضی نمی کنند و شاید هم خیلی برایشان جالب باشد خب حتما ظرفیت و جنبه اش را دارند!

    من از واژه های اعتراضی رضا صادقی یا علی دایی که با آنها مردم را خطاب قرار دادند، خوشم نیامد ولی به این اعتقاد دارم که "آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند!"


    جمعه 28 مرداد 1390 - 21:56
    -30
    موافقم مخالفم
     

    ز نظر شرع این برنامه ایراد دارد .

    نمیشود که من رضایت بدهم رو من گناهی انجام شود!!!

    بگویم:آقای فلانی حق دارد بیاید من را بکشد!!

    فلان برنامه تلوزیونی حق دارد فیلم خصوصی عروسی من و زنم را پخش کندذ

    فلانی پشت سرم غیبت کند.....

    یه بخش حق اناس است و بخش دیگر حق الله....

    من از حق خودم بگزرم خدا چه؟

    این برنامه کم مخاطب و مزخرف و بی مفهوم حداقل باید از بخش مسخره کردن هایش دست بردارد.

    saeed
    شنبه 29 مرداد 1390 - 1:41
    -5
    موافقم مخالفم
     

    بهتر بود عوامل خنده بازار قبا از این که ادای کسیو در بیارن ازش اجازه میگرفتن.شاید اینجوری معلوم نمیشد کیا جنبه دارن کیا ندارن.

    س.پ
    شنبه 29 مرداد 1390 - 5:42
    6
    موافقم مخالفم
     

    با سلام به دست اندرکاران برنامه خنده بازار بسیار بسیار برنامه جالبی است متاسفانه نمیدانم چرا اینقدر هنرمندان ما اینقدر بی جنبه شده اند. آخه این بیچاره ها با این موضوع هاست که میتوانند ظنز عامه پسند داشته باشند. باید با افرادی شوخی کنند که برای مردم عامه ملموس باشند بهر حال دست شما درد نکند بسیار بسیار عالی است. متشکر

    مسعود
    شنبه 29 مرداد 1390 - 8:58
    2
    موافقم مخالفم
     

    اگر واقعا موضوع فقط برای سرگرمی و خنداندن ملت است بد نیست سازندگان این طنز سراغی هم از سیاسیون و حکومتیها بگیرند

    سروناز
    شنبه 29 مرداد 1390 - 9:18
    13
    موافقم مخالفم
     

    بسیار برنامه جالبی هستش و اصلا توهین آمیز نیست ، خیلی هم شاد و مفرح است ، ای کاش هنرمندان ما ذره ای جنبه طنز داشتند...

    همیشه که نباید تعریف و تمجید بشنوند

    گاهی هم طنز

    چطور بعضی ها خوشحال می شوند بعضی ها بشدت ناراحت؟!

    این نشان دهنده ضعف آدم ها عدم اعتماد به نفسشون و ظرفیتشونه

    هر کسی خودش رو اینجا نشون میده نه جایی که ازش تقدیر و تشکر و تمجید میشه

    m
    شنبه 29 مرداد 1390 - 11:47
    -20
    موافقم مخالفم
     

    هر چی باشه بهتراز این فیلم های مسخره ی صدا و سیماست .


    شنبه 29 مرداد 1390 - 12:51
    -9
    موافقم مخالفم
     

    برنامه ای بسیار مفرح و خوبی است. امیدوارم ادامه بدن

    ایمان
    شنبه 29 مرداد 1390 - 13:53
    -10
    موافقم مخالفم
     

    جنبببببببببببببببببه ی خود را ببببببببالا ببرید

    vahid la
    شنبه 29 مرداد 1390 - 13:53
    -22
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من خنده بازار یک برنامه ای است که فقط هدفش پرکردن

    کنداکتور شبکه سه است چرا که یا نباید سراغ شوخی کردن با

    افراد سرشناس رفت و یا باید ظرافت هنری بالایی در این زمینه

    داشت و منظورم از ظرافت هنری همون فن نویسندگی و همچنین

    کارگردانی است که متاسفانه شهاب عباسی و تیمش این دو هنر

    رو اصلا ندارند.

    اما در زمینه بازیگران ، به نظر من بازیگران توانایی در این مجموعه

    حضور دارند که یقینا در آینده پدیده های خوبی خواهند شد به

    خصوص سامان گوران ولی همونطور که گفتم به دلیل نبود متن قوی

    و کارگردانی قوی این استعدادها در این مجموعه به هدر می روند.

    در کل به نظر من وجود طنز با اشخاص معروف یک جامعه بیانگر

    حداقل آزادی بیان در اون جامعه است به شرطی که این فضا در

    اختیار اشخاصی قرار بگیره که واقعا کار بلد باشند.

    سورج
    شنبه 29 مرداد 1390 - 16:52
    36
    موافقم مخالفم
     

    خنده بازار برنامه ضعیفیست اما کاملا درون مایه طنز دارد و تمام انتقادها از سر کم سوادیست که صد برابر تاوان سنگین تری نسبت به بیسوادی دارد ! اتفاقا طنز یعنی ادا در قالب نقد.تمسخر یعنی ادا در قالب اغراق ! برای دانستن تشریح ماجرا بیشتر بخوانید و ببینید و بعد اظهار نظر کنید که خدایی نکرده چیزی از سطح فرهنگ و شعور شما در بیانیه ها کاسته یا کم جلوه نکند؛هرچند که در این مملکت، مثل زمینی هستیم که تا شخم بر آن زده نشود، قابل برداشت ثمره های بهتر نخواهیم بود ! ریشه، هرزه تر از این حرفها شده.....فقط برید و حداقل کتابهای پشت ویترین را بیشتر بخوانید تا ردیفهای جلویی.متشکر.

    milad64
    شنبه 29 مرداد 1390 - 17:49
    38
    موافقم مخالفم
     
    lodegi

    جالبه که از دوره ی دبستان به ماها یاد میدن که امام سجاد گفتن هرگز یکدیگر را مسخره نکنید...اونوقت خودشون یاد میدن تورسانه ملی که فقط مسخره کنید.

    این برنامه جز تمسخرافراد کار دیگه ای انجام نمیده.

    امیر
    شنبه 29 مرداد 1390 - 18:10
    -14
    موافقم مخالفم
     

    تمسخر و مسخره کردن کسی مثل استاد رشیدی یا دایی اشتباه محض است

    مهربان
    شنبه 29 مرداد 1390 - 21:32
    -37
    موافقم مخالفم
     

    واسه حامد بهداد متاسفم

    خیلی توهین آمیز درباره بازیگراk این مجموعه حرف زده

    درسته که چهره های ناشناخته ان و کیفیت کارشون هم خیلی پایینه ولی دلقک خواندنشون به بالا رفتن بهداد کمکی نمی کنه !

    Reza
    شنبه 29 مرداد 1390 - 22:15
    -6
    موافقم مخالفم
     

    با سلام اينكه اين طنز كيفيت پاييني داره نقدي از لحاظ فنييه ولي از لحاظ ارزش ما بايد استانه ي صبرمون رو بالا ببريم و واقعا بايد از اقاي رشيدي تشكر كرد اما حامد بهداد وقتي كه مي گه بازيگر درجه ي هشت قصد تخريب اون بازيگر رو داره و اينكه رضا صادقي وقتي به اين بازيگر ها لقب دلقك مي ده اين صفت به خودش نزديك تره وقتي كه اون اهنگ هاي بي خود وةجو رو مي خونه واقعا براي بعضي از دوستان به شدت متاسفم و خوشحالم كه هنر ما إفرادي چون اقاي رشيدي رو داره

    آزاده
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 0:2
    12
    موافقم مخالفم
     

    طنز بايد سازنده باشه. نقد(به اصطلاح سازندگان) آقايوني مثل صادقي چه دردي از مردم درمان ميكنه بهتر نيست به نقد آقايون سياسيون بپردازيد . تازه خيلي خنده دارتر هم ميشود

    الهام
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 4:13
    -35
    موافقم مخالفم
     

    اوایل کار خیلی بی مزه بود ولی حالا هر چی پی میره با اضافه کردن بخش آشپزی کمونه ، انشا ، نقاشی باب راس ، موفق تر شده .من فکر میکردم اجازه گرفته شده برای تقلید .

    کار زیبایی است انتقاد ، اما بهتر بود اجازه هم میگرفتند

    ميلاد
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 9:7
    27
    موافقم مخالفم
     

    برنامه بسيار جالبي است.بايد جنبه بعضي ها بالا بره...

    ستاره
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 10:29
    -22
    موافقم مخالفم
     

    اون هایی که شخصیت محکمی دارند و می دونند عزتشون رو از چیزهای اساسی تری مثل هنر و پشتکار دارند، از چنین برنامه هایی ناراحت نمی شن، شاید براشون جالب هم باشه.

    یه سوال از اون هایی که ناراحت می شن دارم: هجویه تریلر مایکل جکسون رو هم ساختن، آیا ذره ای از محبوبیتش برای ما کم شد؟؟

    سینا
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 11:18
    -6
    موافقم مخالفم
     

    بهداد واقعا عقده ای هست و معلومه حسابی دردش گرفته که میگه دلقک و درجه 8! طفلی بیماری بی ادبی داره!

    مهیار
    يکشنبه 30 مرداد 1390 - 16:8
    5
    موافقم مخالفم
     

    بابا توهین کجا بود؟؟ اصلا در مورد این نباید حتی بحث بشه، توی کارتونهای آمریکایی چندین برابر بدتر از این رو سر سلبریتی ها میارن، حالا ما که تو ایران اصلا سلبریتی هم نداریم

    وحید
    دوشنبه 31 مرداد 1390 - 13:11
    19
    موافقم مخالفم
     

    از نظر کیفیت طنز خیلی ضعیفه اما بازیگرای طنز خوبی داره.

    متاسف
    دوشنبه 31 مرداد 1390 - 17:44
    -60
    موافقم مخالفم
     
    يه كم گذشت يه ذره تواضع

    دوست داريم خنده بازار زيييييياد آقايوني كه به خنده بازارياي عزيز ميگين دلقك خجالت داره اين بي احتراميتون شما اين جايگاهو پيدا كرديدو بيشترازاينكه تلاش خودتون بوده لطف مردم بوده كه به شما

    شهرت دادن و محبوبيت حالا گرفته شما رو جو فضا اينجوري زورتونو به رخ كسايي مي كشونيد كه از خودتون پايين ترن ولي مردم نسبت بهشون حس خوبي دارن چون ديگه از شماها قطع اميد كردن من نميگم انتقادپذيري نيست چون نقدي نميبينم ولي مطمئنا اين چيزا از اون شهرت و محبوبيت شما كم نمي كنه و اگرم بخواد كم كنه چه بهتر كه كم كنه شماهم از مردميد همين مردمي كه افسردگي و اخم شده نقل و نباتي كه بايد به هم بدن پس ازتون چيزي كم نميكنه يه لبخند

    مونا
    دوشنبه 31 مرداد 1390 - 22:4
    -33
    موافقم مخالفم
     

    یه قسمت هایی از این برنامه خوبه و یه قسمت هایی ضعیف.اما در کل میتونه جنبه ی جامعه رو نسبت به انتقاد بالا ببره.تا کی میخواییم احساس کنیم که ما تافته ی جدا بافته هستیم و نباید ازمون انتقاد بشه.چرا هیچ کس به پولی که هر سال برای ساخت این سریالهای مناسبتیه بی کیفیت خرج میشه خرده نمیگیره و چون تو قالب مذهب به خورد مردم میشن هیچکس اعتراضی نداره.من خودم از طرفداران اقای بهداد هستم ولی فکرشم نمیکردم ایشون انقدر بی ادبانه به بازیگرای این برنامه بگن دلقک.مگه خود شما چی هستید یه کم به خودمون و رفتارمون دقیق شیم بد نیست.شاید این برنامه هم قصدش همین باشه.

    مهسا
    يکشنبه 20 شهريور 1390 - 7:39
    18
    موافقم مخالفم
     

    بابا شما ديگه چه ملتي هستين؟ ماه عسل پخش ميكنن ميگيد چرا اينقدر تلخ؟ خنده بازار ميذارن ميگين چرا اينقدر شاد؟ از يه طرف ديگه هم ميگين برنامه ها رو تنوع بدين!

    مشكل ما با خنده بازار اينه كه چون هميشه عادت داريم پاي برنامه هاي صدا و سيما خنده رو تعطيل كنيم الان نميتونيم باهاش كنار بيايم. چرا اينقدر بي جنبه ايد؟ فداي حامد خودم بشم كه گفت: "همه با هم ميخنديم" والا راست ميگه.

    من كه از همين جا از تمام دست اندر كاراي اين برنامه ي جذاب و ديدني تشكر ميكنم. يه ذره قدر بدونيد...

    امير
    يکشنبه 27 شهريور 1390 - 14:14
    0
    موافقم مخالفم
     

    خنده بازار واقعا عاليه

    1 مشت آدم بي حنبه هر غلطي بخوان ميكنن

    حالا يكي پيدا شده اداشونو در مياره ناراحت ميشن

    ادم اگه كارش درست باشه از هيچي نميترسه

    بذاريد 1 كم آزادي بياد تو اين جامعه

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���