نگاهی انتقادی به مضامین سریال‌های ماه رمضان 1390
از بازگشت الیاس تا دختربازی یک روح سرگردان!

از کاربران سایت دعوت می‌کنیم در بخش کامنت‌ها درباره کیفیت، ضعف و قوت  و ویژگی‌های سریال‌های رمضان امسال بحث و تبادل نظر کنند
سینمای ما- سال گذشته و درست همزمان با پایان ماه مبارک رمضان خبرهایی منتشر شد که مسوولان صدا و سیما تصمیم گرفته اند تا از این پس سر و سامانی به سریال‌های مناسبتی بدهند قرار هم بر این بود که از اولین مناسبت پیش رو این اتفاق بیفتد. یعنی از چند ماه، قبل از رسیدن مناسبت، گروهی برای انتخاب فیلم نامه و باقی مقدمات تولید تشکیل داده شود تا همه چیز به آخرین فرصت‌ها موکول نگردد. دلیل این تمهیدات نیز در آن بود که انتقادات از سریال‌های مناسبتی ماه رمضان گذشته بالا گرفته و به نظر می‌آمد این مجموعه‌ها نتوانسته اند آنچنان که باید نظرات مدیران رسانه ملی را برآورند.
اما بعد،ماه مبارک امسال وسریال‌های رمضانی آن داستانی دیگر داشت که اصلا به این مقدمات نمی‌آمد. سه، چهار سریال که از چند شبکه سیما پخش می‌شود که از میان آنها دست کم سه تایشان ماورایی و یکی کمدی است.

شبکه یک؛ بازگشت الیاس یا او یک فرشته بود که سقوط کرد!

دو دختر جوان که با هم بزرگ شده اند، در یک محله زندگی می‌کنند، یکی از دخترها به همراه مادرش و تحت سرپرستی او تولیت یک امام زاده را دارند و دختر دیگر نیز با پدرش زندگی می‌کند. داستان از آنجا آغاز می‌شود که فرزند حشمت صراف که پسری جوان است به محل بازمی‌گردد و وارد زندگی این دو دختر می‌شود. همه مقدمات حضور این پسر از تاثیرات شیطانی خبر می‌دهند و...

قصه تکراری حضور شیطان در یک سریال که از "او یک فرشته بود" آغاز شد و در داستان الیاس ادامه پیدا کرده است با تنها تغییر کارکترها یک بار دیگر کپی برداری شده تا زمانی چهل و پنج دقیقه ای را که از ساعت 22:30 تا آغاز سریال شبکه دیگری از سیما است پر کند البته در این میان آگهی‌های بازرگانی هم به مدد می‌آیند. اما آیا "سقوط یک فرشته" را می‌توان حتی یک سریال نامید؟ سقوط یک فرشته یک کلاژ بدون سلیقه از آدم‌های شناسنامه دار است که به ضرب و زور موسیقی‌های وحشتناک و اتفاقات نچسب می‌کوشد تا رمق ادامه داستان را در خود حفظ کند. شاید اگر اندکی و تنها اندکی روند دراماتیک ساختن این سوژه نخ نما و چندین بار ساخته شده پرداخت شده بود می‌شد درباره محتوای آن نیز سخن گفت، اما وقتی چیزی به اسم اثر تلویزیونی نمایش داده نمی‌شود و تنها چند باصطلاح هنرمند- فارغ از نقش آفرینی مسعود رایگان و چند بازیگر صاحب نام- در مقابل دوربین راه می‌روند و دیالوگ می‌گویند دیگر نمی‌توان درباره محتوای فیلم نامه و تاثیر و داستان صحبت کرد.
هیچ بخشی از وقایع به تصویر کشیده در داستان این سریال را نمی‌توان حتی با عجیب ترین تصورات ذهنی به هم پیوند زد، همه چیز کپی برداری است و معلوم نیست این اتفاقات در کجا و در چه جامعه ای در حال رخ دادن هستند.

شبکه دو؛ وقتی فرشته بر یک قاتل نازل می‌شود

اصل داستان یک خط است؛ جوانی در نزاعی ناخواسته، دیگری را به قتل می‌رساند؛ به اعدام محکوم می‌شود ولی وقتی بالای دار می‌رود، طناب دار یک دفعه بریده و جوان نجات پیدا می‌کند، اما درست بعد از نجات از مرگ است که یک فرشته بر او نازل می‌شود و خبر می‌دهد که به خاطر فطرت پاکش از قصاص نجات پیدا کرده! و البته ماموریتی دارد که باید تا سی روز آینده انجام دهد و پس از آن از دنیا خواهد رفت.
شبکه دو سیما هم کوشیده تا از قافله به تصویر کشیدن روح و فرشته و شیطان از دیگر شبکه‌ها عقب نماند و در میان تقسیم وظایف، احتمالا فرشته که با روحیات کودکانه این شبکه سازگار تر بوده به این شبکه رسیده است. باید خدا را شکر کرد که فرشته محترم نازل شده بر این قاتل نجات یافته به همین ابلاغ ماموریت یا بهتر بگوییم رسالت اکتفا کرده و کارگردان محترم هوس نکرده اند تا جناب قاتل را به مقام نبوت رسانده و از آن سو فرشته هم آیه ای بر او نازل نکرده است.
آش در بخش‌هایی از این سریال آن قدر شور می‌شود که در یک نما کارشناس مذهبی حاضر در سریال- که کلیشه روحانی مهربان و راهنما است- حتی باطل السحر نیز به این محکوم یاد می‌دهد تا فرشته اش را امتحان کند تا قلابی نباشد و به او می‌آموزد که العیاذ بالله در مقابل ملک نام حضرت ولی عصر(عج) را بر زبان بیاور اگر تعظیم کرد که این ملک اصل است و اگر نه... .
مشهور است که افراد در زمانی که به تنگنا برخورد می‌کنند به کشفیات جدیدی می‌رسند؛ به نظر می‌رسد تنگنای زمانی در سریال سازی امسال سیما جواب داده و فرمول سحر آمیز (فیلم فارسی+ عنصر ماورایی" اعم از فرشته،روح یا شیطان"= سریال موفق) توسط عوامل تولید در رسانه ملی کشف شده اند.

شبکه سه؛ دوست دختر یک روح سرگردان یا سریال ماورایی از نوع هندی

جشنواره فیلم‌های روح و شیطان در سیما در اینجا تمام نمی‌شود، از قضا شبکه سه هم سریالش به اصطلاح ماورایی از آب در آمده است، البته از نوع هندی آن. پسری مذهبی و اهل دین و قرآن که پدرش از اعتیاد مرده و مادرش نیز او را رها کرده و خودش هم از 15 سالگی تحت تکفل مردی متمول بزرگ شده است و حال 25 ساله است؛ دلداده دختر قیم خود شده و از همین جا قصه شروع می‌شود. پس از آن که همایون (داریوش فرهنگ) پدر دختر او را از رسیدن شخصین مثبت قصه به محبوبش نا امید می‌کند در همان شب دزد به اموال همایون می‌زند و از اتفاق پسر که امیر حسین نام دارد طوری مجروح می‌شود که احتمالا به کما می‌رود و بازی ارواح شروع می‌شود.

قصه روح بازی در تلویزیون از آن زمانی شروع شد که سریال سازان متبحر به این نتیجه رسیدند که حالا که نمی‌شود به دلایل شرعی و تفاوت دیدگاه‌های قرآن با خرافات مسیحیت پدیده روح سرگردان را توجیه کرد، از روح آدم‌های به کما رفته به عنوان روح سرگردان استفاده کنند و نمونه اول آن نیز سال گذشته تست شد و عجیب اینکه با همه انتقاداتی که از این سریال به عمل آمد که خود در افتضاحات برنامه سازی تبدیل به استانداردی قابل توجه شد، همان تجربه امسال باعث شد تا خط تولید چنین سریال‌هایی افتتاح شود. این سریال نیز در به سخره گرفتن منطق داستانی و شخصیت پردازی دست کمی‌از سقوط یک فرشته ندارد. شخصیت‌های بی ریشه و بی منطق که تنها منطق فیلم هندی آنها را به هم پیوند می‌دهند، امیر حسینی که اصلا معلوم نیست چطور مذهبی و حافظ قرآن از آب در آمده است و معلمش در این مسیر چه کسی بوده -پدر معتاد یا قیم سکولارش – و یا روح دختری که نقش راهنمای روح امیر حسین را برعهده دارد و دوست دختر بازی را این بار در عالم ارواح سرگردان به نمایش می‌گذارد و دیگر قسمت‌های این لحاف چهل تکه که هیچ تکه اش به تکه دیگر نمی‌آید مخاطب خوشبین را هم دچار دل به هم خوردگی می‌کند.
الغرض "پنج کیلومتر مانده تا بهشت" توانست فرمول جدیدی را به برنامه سازان معرفی کند، (فیلم هندی+ عنصر ماورایی" اعم از فرشته،روح یا شیطان"= سریال موفق) که باید دید کدام یک از این فرمول‌ها در نهایت گوی سبقت را خواهد ربود، باید منتظر گفت و گو‌های مردمی‌سیما و نظرخواهی‌های کوچه و خیابانی خبرنگاران این سازمان از مردمی‌بود که مجبورند از بین این سریال‌ها یکی را نام ببرند.

شبکه پنج؛ طنز شبانه با هنرمندی بابا اتی و رفقا


در میان همه شاهکار‌های رسانه ملی برای ماه مبارک رمضان امسال تنها یک چیز کم بود و آن هم یک سریال کمدی است که در ساعت‌های پایانی شب بتواند ترسی را که سریال‌های ژانر وحشت قبلی به ارمغان آورده اند را اندکی تعدیل کند. کارگردان این یکی سریال البته سعی کرده است تا کارش را بیمه کند، چند هنرپیشه که قبلا امتحان پس داده اند و تکیه کلام‌ها و نوع گویششان در سریالهای قبلی جواب پس داده است را گرد هم آورده است.

محمد کاسبی، مرجانه گلچین و سیروس گرجستانی مثلث طلایی است و البته بابا اتی. جواد عزتی هم با ته مایه‌هایی که از بازی اش در قهوه تلخ مدیری با خود دارد بازار گرمی‌می‌کند. یک داستان تخت، شوخی‌ها کلیشه طنزهای شبانه و در نهایت پیدا کنید ربط این طنز را با ماه مبارک رمضان.
*****
در پایان این آسمان و ریسمان بافی دو پیشنهاد می‌شود داشت؛ یکی برای مسوولان رسانه ملی و دیگری برای مخاطبین آن در ماه مبارک؛ به نظر می‌رسد اگر مسوولین رسانه ملی عنایتی داشته باشند و اجازه دهند زین پس سریال‌های مناسبتی بدون هیچ تمهیدی و به شکل سنتی ساخته شود، نتیجه بهتری خواهند گرفت و اقل کم می‌شود آثار تولید شده را تا حدودی نقادی کرد و پیشنهاد به مخاطبین نیز این است که پس از لحظه افطار در جهت صرفه جویی بیشتر با توجه به هدفمندی یارانه‌ها تلویزیون‌های خود را خاموش کرده و از محیط مجالس مذهبی استفاده کنند.


منبع : شفاف - سیمرغ

به روز شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 2:40

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات


پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 5:42
13
موافقم مخالفم
 

دلم برای سریالی مثل صاحبدلان و خانه به دوش تنگ شده

سونيا
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 6:15
8
موافقم مخالفم
 

سال به سال سريالها ضعيفتر و بي محتواتر ميشن من نميدونم بازيگراي خوبي مثل مسعود رايگان ،پژمان بازغي و داريوش فرهنگ و ... چرا بازي تو اين سريالهاي سطحي رو قبول ميكنن حتي سريال طنز هم با بازيهاي تكراري نتونسته امسال مردمو راضي كنه اميدوارم سالهاي بعد شاهد سريالهاي مناسبتي بهتري باشيم

مهسا
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 6:23
14
موافقم مخالفم
 

والا خودتون كه اينطوري نقد مي كنين ، چه برسه به ما كه به زور بايد نگاه كنيم

امین
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 8:48
27
موافقم مخالفم
 

من به شخصه تاحالا مزخرف تر و آبکی تر از سریال 5 کیلومتر تا بهشت ندیدم... بعد از افطار سعی می کنم برم جایی تا حتی صداشم نشنوم... کلیشه ای، شعارزده، بازی های لوس و ...

hamed
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 9:40
-32
موافقم مخالفم
 

در بین سریال های این چند سال رمضان فقط یک سریال خوب بود اونم اغما بود که به دلیل بازی خوب حامد کمیلی وکارگردانی قوی سیروس مقدم پیش می رفت...واقعا من به سریال های امسال شبکه ی 1 و 2 و 3 می خندم الحق مسخره و بی درو پیکره ..خرافات پرستی ایجاد می کنه جملات بازیگر خانم کنار مهدی سلوکی ( روح) فکر می کنم یک کمدی رمانتیکه نه یک سریال خیالی جدی......البته اگر سیروس مقدم در بین سریال های امسال حضور داشت خوب در میومد...شبکه ی 1 اوج تکرار و کلیشه است ..شبکه دو که اصلا نمیدونم چیه نمی خوامم بدونم ..

شبکه ی 3 هم به کل داره مسخره میکنه گرچه یه ضره از 1 و 2 بهتره ..3 که هر ساله کمدی می داد اونم قاطی کرده....فکر می کنم وقتی که اغما و او یک فرشته بود پخش می شد یه ضره جذابیت داشت ولی دیگه الون تکراری شده وکسی نمی خواد

م
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 10:4
-4
موافقم مخالفم
 

تنهاموردی که خیلی منوناراحت کرد این بودکه توی قسمتی ازسریال آقای احمدلو سه پسرخانواده بدون دلیل به ترتیب هرکدام یک درگوشی رابه بازیگرنقش ابراهیم زدندوواقعانمی دونم که این زدن ها چه دلیلی جزتوحش می تونه داشته باشه؟!!

khatoon
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 10:31
-12
موافقم مخالفم
 

در واقع ميتوان گفت: هر سال دريغ از پارسال... تقريبا همشون افتضاح هستن... پنج كيلومتر تا بهشت خوش ساخت تره...بازيهاش هم خيلي خوبه..ولي قصه خيلي تكراريو پيش پا افتادست


پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 10:46
6
موافقم مخالفم
 

ببینید "اغما" رو نمی شه کپی برداری "او یک فرشته بود" دونست ، درسته هردو موضوع اصلی شون شیطان بود ولی تفاوت هاشون خیلی زیاد بود، جذابیت فیلمنامه ی "اغما" بیشتر بود و بازی بازیگراش هم بهتر .

اما "سقوط یک فرشته" بعد از "اغما" واقعا تکراری و خسته کننده به نظر میاد، خصوصا" با داشتن راوی! گیج کننده هم هست،تکلیفش با خودشم معلوم نیست،چه برسه با بیننده!

5کیلومتر تا بهشت هم که به معنی واقعی کار ضعیفیه، بازیگراش به جز آقای فرهنگ واقعا" خنده دار بازی میکنن!


پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 11:20
7
موافقم مخالفم
 

این مشکل شماهاس که نمی‌تونید بفهمید سریال‌های به قول شما ماورایی، همونجور که خودتون روش اسم گذاشتین، "ماورایی" هست. یعنی چیزی بالاتر از حالت طبیعی. چیزی که در "واقعیت" دیده نمیشه. پس این حرفتون واقعاً چرنده که می‌گین معلوم نیست داستان سقوط یک فرشته تو کدوم جامعه رخ میده.

از شما که تو کار سینما هستید بعیده که ندونید یه داستان ماورایی، از نظر "بصری" کاملاً غیر واقعیه، ولی از نظر رخ‌دادهای داستانی، واقعی.

که خب فهمیدن واقعی بودن رخ‌دادها نیازمند کمی، فقط کمی تفکر هست که از این اظهار نظرهای شما کاملاً مشخصه که از نعمت تفکر بی‌بهره‌اید!


پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 11:48
16
موافقم مخالفم
 

فقط میشه گفت همه سریالا افتضاحن!!

مریم
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 12:26
10
موافقم مخالفم
 

امسال سریال ها یکی از یکی بدتره خیلی نسبت به سال های قبل افت کرده هیچ کدوم ذره ای باور پذیر نیستن شبکه 1 که افتضاحه 2و3هم همینطور دیگه از بازی تکراری کمدین های شبکه تهران هم حالم به هم میخوره یاد طنز های عطاران به خیر جراحت خم پارسال عالی بود.

علي
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 13:2
1
موافقم مخالفم
 

سريالا اونقدر بي مايه هستن كه جاي بحث ندارن. ديگه تموم شد عمرن كسي سريال مثلا ماورايي بسازه!!


پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 14:9
-4
موافقم مخالفم
 

سرال سقوط يك فرشته به اون خوبي,من نميفهمم چرا اين سريالو با بقيه سريالها يكيش ميكنن؟نيست كه همه فيلمها وسريالهامون كپي نيس(حتي از كپي كردن اسمشون هم ابايي ندارن)حالا شما اينو ميبريد زير سؤال!اتفاقا بهترين سريالييه كه تو اين چندوقت ديدم همه چيش عاليه.موسيقيشم بينظيره.

alireza
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 14:19
-3
موافقم مخالفم
 

واقعا این سریالها شرم آورند...

سینا
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 16:25
7
موافقم مخالفم
 
خاطره یا نقد!!!

واقعا این متن شبیه به یک خاطره است نه یک نقد حساب شده. نویسنده این متن شاید یک قسمت بیشتر از سقوط یک فرشته رو نگاه نکرده باشه که انقدر بد در موردش صحبت میکنه یا بقیه سریال ها جای ییشتری برای صحبت کردن در موردشون داشت. سایت سینما ما لطفا نوشته های تخصصی رو سایت بذارید نه نوشته ساده و خاطره مانند رو.

سیما
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 17:57
-5
موافقم مخالفم
 

حتی یک قسمت از هیچ کدام از این شاهکارها را ندیده ام اما این متن عجیب چسبید. ممنون

mustafa
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 19:14
16
موافقم مخالفم
 
سينما

چرا تا يه فيلم بد ميسازيد ميگيد فيلم هندي فيلم هندي بابا ديگه فيلم هندي دورش تموم شد به خدا تموم شد ديگه تموم شد اون دوره كه چهار تا بچه گم ميشدن و بعد سي سال همديگرو پيدا ميكردن . الان شما بريد فيلمهاي هندوستان رو ببينيد چقدر خوشساختن بربد فيلم ربنه بنادي جوري رو ببينيد تا بفهميد فيلم يعني چي. يك فيلم هندي الان همزمان در 30 كشور جهان اكران ميشه ولي فيلماي خودمون تو دو تا كشورم اكران نميشن فقط يك فيلم ايراني در خارج از مرز ايران اكران شد و اونم به خاطر اصقر فرهادي بود. اگه شما فيلمهاي خوب سينماي هندوستان رو نديديد بهتون پيشنهاد ميكنم حتما بريد اين فيلمارو ببينيد. پيپلي ليو ، گجيني ، ربنه بنادي جوري ، تره زمين پر ، لاگان ، رنگدبسنتي ، تري ايديتس ، دوداس ، جانتو يا جاننا ، بلك

sh
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 20:46
7
موافقم مخالفم
 

vaghan sharm avareh har sal bad tar az sale ghabl ye zare be saligheye mardom ehteram bezaran badnist masalan in kargardanaye mohtaram jaye mardom fekr mikonaan bichare mardom

امين
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 20:54
-12
موافقم مخالفم
 

من از نويسنده اين موضع يك سوال درام؟مگه شما اسم سايت تون سينما نيست؟چرا از سينما انتقاد نميكنيد؟چرا زوم كرده ايد روي تلوزيون ؟خيلي هم سريال هاي ماه رمضان خوب و عالي و مردم پسند است شما با يكي مشكل دراي برو يه جور ديگه مشكل تو حل كن نه با انتقاد الكي ومغرضانه ؟

هدیه
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 21:20
28
موافقم مخالفم
 

به نظر من سریال شبکه 1 یعنی سقوط یک فرشته خیلی بهتر از بقیه اس و حتی یه جورایی پدیده است. چون تو این سریال توی هر قسمتش پر از المان های مختلف و نشانهای مختلف مبنی بر وجود شیطان در نزدیکی این خانوده است. تو او یک فرشته بود که همش اون دختره بود و اینکه مادرش و مرد و از این داستان ها. در حالی که تو این سریال از همون اول کلی المان و عنصر جور می کنن که خبر یه اتفاق بد رو جلو جلو بدن.

در ضمن تیتراژ این سریال عالیه و در حد سریالهای خارجیهههههه.....امیدوارم بهتر دقت کنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

چطوری می تونید اینقدر بی سلیقه راجع این سریال صحبت کنید؟! سریالی که هر دفعه تیتراژ پایانی اش تغییر می کنه و روش دقت شده؟! واقعا متاسفم برای کسایی که همه چیز رو یه کاسه می کنن! خوب موضوعش تکراری باشه مهم پرداختن به این موضوعه! مهم روند تند سریاله...اینکه تو هر قسمت حداقل چند تا اتفاق مهم می افته تو کدوم یک از سریالها بوده؟! مگه همین او یک فرشته چی بود که این همه ازش تعریف میشه این روزها؟! اون هم در اون حدی نبود که سقوط یک فرشته هست! لطفا نقدتون رو درست انجام بدین و حداقل 2 قسمت از سریال رو کامل ببینید!

solmaz
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 22:29
19
موافقم مخالفم
 

هر سال دريغ از پارسال از ميوه ممنوعه رسيدين به كجا!!!!!

با اين وضعيت توقع دارن مردم نرن سراغ سريالهاي ماهواره!!!!

تازه يه چيز ديگه من نمي دونم چي جوري مي شه كه كسي اسمه يه بچشو بذار آيدا و اسم اون يكي و بذار جمشيد!!

تازه اين آيدا خانم چي جوري ه كه چادر سرش مي ذاره

آخه آقاي افخمي چرا اصرار داريد كه آدمي كه دلش پاك حتما چادري بايد باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سارا
پنجشنبه 27 مرداد 1390 - 22:38
8
موافقم مخالفم
 

سلام.

به نظرم این مطلب یک نگاه انتقادی نیست.بلکه از آن دست مطالبی است که خیلی تند نوشته شده و به نظر یک تصور قالبی از تاریخ سریال های ماه رمضان را به رخ خواننده می کشد.سریال های شبکه 1و3 درست است در شکل تکراری ای به مخاطب ارائه شده اند،اما با توجه به شرایط و مقتصیات زمانی جامعه محتوای گیرایی دارند.صحبت علاقه مندی صریح یک دختر از طیف تقریبن مذهبی به یک جنس مخالف در سقوط یک فرشته و چگونگی وجود روح های از بدن جدا و دیالوگ های دینی بین انها در پنج کیلومتر...به نظرم در این قالب تصویری خیلی خوب از آب درآمده و مخاطب را دنبال دیالوگ و محتوا می کشاند تا اینکه مثل سریال های قبلی ساخته شده بخواهد با چند چهره ی جذاب حول یک مسئله ی بی اهمیت بگردد.به نظرم این دو سریال به شدت از شخصیت محوری به سمت محتوا محوری رفته اند.چیزی که جامعه این روزها به آن نیاز دارد.

م.ر
جمعه 28 مرداد 1390 - 1:12
-5
موافقم مخالفم
 

امسال بعضی شبکه ها سریالهای تکراری پخش کردند والا دیدن اونها بسیار قابل تحمل تر بودند از دیدن سریال بی محتوای شبکه 2 ،سریال بی سرو ته شبکه 1 ،سریال سبک شبکه 3 و در این قحطی برنامه شبکه 5 بعلت طنز بودنش -صرفا - مخاطبینی جذب کرده که البته یک سری کلمات زیبا به دایره لغات ما اضافه نمود.

م.ن.ن.م
جمعه 28 مرداد 1390 - 1:30
-11
موافقم مخالفم
 

دم نویسنده اش گرم با اینکه سریال شبکه ملی رو اصلا نگاه نمیکنم ولی این نوشته اش از صدتا قهوه تلخ با نمک تربود

م
جمعه 28 مرداد 1390 - 2:12
-10
موافقم مخالفم
 

کار بهرامیان که هیچ منطقی ندارد. گاف های عجیبی که یک ذهن معمولی را هم آزار می دهد. آخر لازم نیست فیلمنامه نویس باشی تا بفهمی کسی را برای تعقیب یک ماشین متهم به قتل نمی کنند. اگر هم بکنند می تواند وثیقه بگذارد بیاید بیرون. لازم نیست حاج آقا صدملیون چک به شاکی بدهد. ضمن اینکه این وسط معلوم نیست راننده ی کامیونی که مرتکب قتل غیرعمد شده کجاست. این سریال انقدر گاف های فیلمنامه دارد که آدم نمی فهمد از کجایش شروع کند. صرفا می توان گفت شخصیت های منفی همانقدر خنگ هستند که شخصیت های مثبت. والبته میانگین ضریب هوشی همه شان احتمالا دوبرابر ضریب هوشی سازندگان است. به نظر می رسد بجای نظارت کیفی تلویریون احتیاج به برگزاری آزمون هوش دارد تا زیر هفتادی ها نتوانند سریال بسازند. درباره ی سه دونگ سه دونگ هم خدا صبر بدهد به کسانی که تنها وسیله دریافت تصویرشان تلویزیون ملی است که مجبورند محصولات چندبار بازیافت شده ی کانال سه را در کانال پنج تماشا کنند.این عطاران هم مثل خدابیامرز ال احمد استت. یکسری ادم را به اقتضای کارش وارد می کند و خوب هم برایش کار می کنند. اما مسئله ایینجا است که دیگر نمی توان از نقش شان بیرونشان آورد. حکایت پیرمردها و پیرزن هایی که وارد تلویزیون کرده و بعد آنقدر همان نقش را در کار دیگران تکرار کرده اند به علاوه ی مرجانه گلچین که هنوز میانسال است تراژدی نسل ما خواهد بود. سی امین روز را ندیده ام.اما درباره ی پنج کیلومتر ، من در نقدی که اینجا منتشر کرده اید ایراد بیشتری می بینم. مثلا مگر هر کس که مذهبی می شود باید اطرافیانش مذهبی باشند؟این دیگر چه ایرادی است؟ نقد ایشان در این بخش شبیه سریال سقوط فرشته است. چیزهایی می گوید ولی معنی اش را نمی داند.آنهایی را هم که می فهمد بیجا بکار می برد. مثلا نقد نویس همه چیزدان ما از کجا نتیجه گرفته همایون سکولار است؟ مگر او درباره ی جدایی دین از حکومت صحبتی کرده؟ خوب معلوم است که جناب نمی فهمد سکولار یعنی چه و فکر می کند یعنی آدمی که ریشش را می تراشد و نماز نمی خواند. اما اصطلاح لمپنی دختر بازی را خوب می فهمد ولی بجای آنکه از آن در جمع رفقایی از جنس خودش استفاده کند وارد نقدش می کند. به نظرم بهتر است نقد نویس به تیم بهرامیان اضافه شود تا جمع فضلا کاملا جمع شود. سریال افخمی در کل استاندارد های درام را رعایت می کند.تکراری است ولی مثل این نقد یا سریال بهرامیان پرمدعا و میان تهی نیست.

سعید
جمعه 28 مرداد 1390 - 8:10
-8
موافقم مخالفم
 

شما بلیدید خودتون دست به کار شیدو سریال بسازید من از سریال شبکه سه خیلی خوشم اومده

هادی فرزین
جمعه 28 مرداد 1390 - 9:7
0
موافقم مخالفم
 

واقعاً مزخرفن فاجعه واسه سریالهای امسال خیلی اسم با مسمائیه ، پول بیت المال صرف ساخت این سریالها میشه ، سریالهایی که واقعا شعور مخاطب رو در نظر نمی گیرن !!!! واقعا! واسه خودمون متأسفم که مجبوریم وقتمون رو پای سریالهایی تا این سخیف و بی ارزش طلف کنیم !!!!!

فهیمه
جمعه 28 مرداد 1390 - 9:27
-7
موافقم مخالفم
 

به نظر من که سه دونگ سه دونگ از همشون بهتره. من که خیلی میخندم. موضوعش بامزه است. بعدشم سقوط یک فرشته. بقیه تو باقالین.

مهدی
جمعه 28 مرداد 1390 - 11:40
9
موافقم مخالفم
 

سریال شبکه 2 رو که اصلا ندیدم در مورد سریال شبکه 5 هم حرف خاصی نمشه زد فقط فکر میکنم از باقی سریال ها قابل تحمل تره

ساختن سریال تو تلویزیون دقیقه نودیه . وقتی آقای افخمی با افتخار از این موضوع یاد میکنه که میتونه سریالهاشو تو کمترین زمان ممکن بسازه و مدیران صدا و سیما از این موضوع استقبال میکنن یعنی کیفیت کمترین اهمیت رو داره و صرفاً کاری از سر رفع مسئولیت ساختن و مردم هم که انتخاب دیگری ندارن و باید تحمل کنن

تجربه نشون داده با سپردن سریال ها به کارگردان های خوب و بازیگران نخبه ، با داشتن یک فیلمنامه ی قوی و جدید و با فرصت زمانی و پیش تولید مناسب ، تلویزیون هم میتواند کارهای مثبتی داشته باشد مثل سریال جراحت در سال گذشته یا سریال های چهار دیواری و پایتخت

تا کی موضوه نخ نما شده ی ارواح و ملکوت خیالی و غیر واقعی که مخاطب به هیچ وجه با اون نمیتونه ارتباط برقرار کنه و همذات پنداری داشته باشه ، قراره سوژه ی کار این آقایون بخصوص افخمی باشه

یعنی دیگه ما مسئله ای برای پرداختن نداریم که درد امروز جامعه ی ما باشه

گاهی یک فیلمنامه ضعیف رو می توان با یک کارگردانی قوی و بازیهای خوب پوشش داد ولی متاسفانه امسال بازیها و کارگردانی از نوشته ی کارم ضعیفتره مخصوصاً سریال شبکه یک که بدترین بازیهایی عمرم رو در اون دیدم (دریغ از یک بازی متوسط تلویزیونی )

سریال کانال 3 هم از ژانر معناگرا خارج شده و هم ردیف فیلمهایی مثل ای تی اسپیلبرگ شده و بعضاً آدم رو میخندونه

انقدر سوتی های ریز درشت و ضعف های کوچک و بزرگ در این سریال ها هست که میشه کتابش کرد

حرف آخر اینکه پاسخگوی اصلی این سریال ها نه کارگردانه نه نویسنده نه بازیگر بلکه اون مدیریه که اجازه ساخت این چنین سریال هایی رو میده

baran
جمعه 28 مرداد 1390 - 21:37
12
موافقم مخالفم
 

سریال های ماه رمضان هر سال بد تر از سال پیش می شوند . چقدر حرف ها و داستان های تکراری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


جمعه 28 مرداد 1390 - 21:58
2
موافقم مخالفم
 

,hsi ild

وقتی تو فیس بوک نظرسنجی میشود آیا فیلمهای ماه رمضون رو میبینید یا نه؟

و در پاسخ

88درصد میگویند خیر؛،به همین دلیل است....

فیلم سازان ما با اب بشستن تو سریال هاشان به شعور بیننده توهین میکنند.

مگه مجبورند فیلم بسازند؟خب اینهمه عجله برای چیست؟کمی تئامل در فیلم سازی خوب است....

Paradise
جمعه 28 مرداد 1390 - 22:34
-27
موافقم مخالفم
 

بسيار نقد ضعيفي ست!!!!

فكر ميكنم كسي كه اين نقد رو نوشته خودش با دقت لازم سريال ها رو دنبال نكرده و به صرف چند قسمت اين نظرات رو داده!

از اونجايي اين نكته كاملا" مشخص ميشه كه ايشون حتي متوجه نشدن كه شخصيت نيما در سريال"سقوط يك فرشته" شيطان فيلم نيست و در اصل همين نكته جذابيت و نوآوري اين سرياله! اينكه تا اينجاي كار هنوز معلوم نيست شيطان كيه!(بر خلاف سريال هاي "اغما" و "او يك فرشته بود")

به هر حال درباره ي سريال هاي شبكه 1 و شبكه 3 (كه من به شخصه ميبينم) اصلا" با ايشون هم نظر نيستم!!!!!

رامين
شنبه 29 مرداد 1390 - 1:56
8
موافقم مخالفم
 

كلا مسئولين تلويزيون به روح اعتقاد دارن! تو دوره ى اقاى ضرغامى ما سريالى كه مثل خط قرمز،مسافرى از هند، خانه سبز ، تب سرد، خواب و بيدار كه خيابونارو خلوت كنه نديديم، تمام تلاش آقايون متمركز شده رو شبكه خبر و بيستو سى

مسعود
شنبه 29 مرداد 1390 - 8:51
-5
موافقم مخالفم
 
تکرار سریال های سالیان قبل

با تایید مطالب بالا از آنجایی که به نظر می آید کار بلدان سینما و تلویزیون رغبتی برای کار با صدا و سیما ندارند , پیشنهاد میکنم برای سالهای آتی به جای صرف هزینه ای گزاف و ساختن سریالهایی بس سخیف و ضعیف محصولات قبلی جواب پس داده را تکراری پخش نمایند مطمئنا بیننده بیشتری خواهد داشت. مانند آثار رضا عطاران , میوه ممنوعه و ...


شنبه 29 مرداد 1390 - 10:28
-2
موافقم مخالفم
 

halam az in filmaye bedard nakhoro tavahomi beham mikhore,khob mage majborin seryal neshon bedin to mahremezon vaghti idasho nadarin?!!??!?!??!?!?!??!?!?!?????????????????????????

مونا
شنبه 29 مرداد 1390 - 12:6
5
موافقم مخالفم
 

کاملا موافقم با این انتقاد ها..مردم ایران همینطوری خرافاتی هستند و به جای این که تلوزیون درست فکر کردن و درست زندگی کردن رو نشاون بده داره خرافاتو ترویج میده..به جای اینکه یاد بگیریم مسئولیت اشتباهاتمونو به گردن بگیریم همه رو می اندازیم گردن شیطان !!!تا کی میخوان ادامه بدن به این وضع خدا میدونه!


شنبه 29 مرداد 1390 - 14:15
-15
موافقم مخالفم
 

بحث سریالهای امسال بحث افول و سقوط سیماست چرا که

دقیقا از سال 87 به بعد سریالهای رمضان سیما یک سیر نزولی

عجیبی در پیش گرفت که در سال 88 و با وجود سریالی نظیر

پنجمین خورشید همه منتظر زمین خوردن سریالهای رمضان سیما

بودند ، اما در سال 89 با جراحت و در مسیر زاینده رود وضع کمی

بهتر شد ولی امسال کاملا سیما در زمینه سریالهایش زمین خورد.

اما دلیل این زمین خوردن به نظر من غلبه دو تفکر قوی بر گروههای

فیلم و سریال شبکه هاست ، تفکر اول این است که چون این ماه

رمضان است و ماه مذهبی کامل است پس حتما مردم باید فقط

برنامه های مذهبی ببینند و این تفکر که من نمیخواهم در مورد

نحوه ورودش به صدا و سیما بحث کنم امسال به بدترین شکل

خودش را سرلوحه کاری نویسندگان کرد و متاسفانه من به عنوان

یک جوان در جمع های دوستانم شاهد این هستم که مباحث

دینی نظیر اعتقاد به روح و جهان آخرت به شدت مورد تمسخر

قرار می گیرد.

اما تفکر دومی که این روزها در گروه سریال شبکه ها غالب شده است طنزهای سخیف و بی محتواست ، طنزهایی که ساخت آنها از سریال زن بابای سعید آقاخانی در نوروز 89 شروع شد و امسال با مجموعه سه دونگ سه دونگ به اوج خود رسیده است ، طنزهایی بی محتوا و بی مفهوم که تنها تکیه بر لحن سخن بازیگران دارد و بس.

امسال من واقعا از شاهد احمدلو توقع نداشتم چنین کار بی محتوا و بدی را به عنوان طنز روانه آنتن شبکه 5 کند.

من معتقدم که مسئولین صدا و سیما یک کم تفکرات خود را به روز کنند و متوجه این موضوع باشند که داستان روح و این حرفا فقط با کار اغمای سیروس مقدم قشنگ بود یا داستان دعوای چند نفر بر سر یک ملک یا یک پول فقط با سریال زیر زمین جالب بود.

همچنین تا زمانی که صدا و سیما به کارگردانهای مطرح ما نظیر حسن فتحی ، قاسم جعفری ، پریسا بخت آور یا محمدمهدی عسگر پور فضای کاری ندهد این سریالهای آبدوغ خیاری بی معنی مهمان خانه های مردم خواهد بود...

ghazale
شنبه 29 مرداد 1390 - 17:3
117
موافقم مخالفم
 

سال های قبل سریال های خوب و یا حتی خیلی خوبی داشتیم .اما امسال واقعا ارزش دیدن رو ندارن .

سه دونگ سه دونگ که واقعا چیزی برای گفتن نداره . یعنی طنز توی تلویزیون ما شناخته نشده .حالا یه طنز خوب هم مثل ساختمان پزشکان ساخته شد هزار جور نقد بی مورد راجع بهش شد .

در مورد سی امین روز باید گفت دست مریزاد به این انتخاب بازیگر !!!!واقعا کستینگشون کلا افتضاحه . و طراحی لباس هم که...سر سام آور ! به نظر من ارزش وقت گذاشتن و دیدن نداره.

5کیلومتر تا بهشت هم که...انگار دارن با ارواح شوخی می کنن !نمی دونم کساییمثل پردیس افکاری و داروش فرهنگ چه طور توی این سریال بازی کردن !

جدا از همه ی این سریال ها فکر می کردم سقوط یک فرشته که کارگردانس آقای بهرامیان هست و آقای رایگان و خانم کوثری بازیگرانش هستن و خاطره اسدی از تبلیغ کردن چیزی براش کم نذاشته باید خوب باشه...اما چی فکر می کردیم و چی شد !

امسال هیچ یک از سریال ها ارزش دیدن رو ندارن .متاسفم که برای مخاطب ارزش قائل نیستند !


شنبه 29 مرداد 1390 - 19:8
15
موافقم مخالفم
 

سقوط یک فرشته خوبه ! اتفاقا اصلا شبیه اغما نیست چون نیما کارای الیاس (مثل تبدیل شدن به ادمای مختلف در شرایط متفاوت ) رو نمیکنه

به خاطر همین هم اصلا حس اینکه این پسر شیطان هست رو به ادم نمیده .

۵ کیلومتر به بهشت چرا جلو نمیره ؟؟؟؟؟ ۱۹ شب گذشت این سریال هنوز در خم یک کوچس! بعدم سریال چرت هست قبول ولی دیگه این ایراد دوست دختر بازی چیه که روش میذارین ؟؟؟؟ مسخرس این حرف اصلا!

بقیه رو هم ما نمیبینیم .

سهیل
شنبه 29 مرداد 1390 - 19:21
-1
موافقم مخالفم
 

من به شخصه معتقدم که سطح سریال ها در این چند سال اخیر نزول زیادی داشته است و در سالهای اخیر دیگر شاهد مجموعه هایی مانند صاحبدلان، میوه ممنوعه، او یک فرشته بود و اغما نیستیم امسال هم اوضاع تعریف چندانی نداره و نهایتاً میتوان سریال ها را چیزی در حد متوسط دانست با این وجود به نظر من سقوط یک فرشته نسبت به بقیه بهتره و تا حدودی جذابیت داره .

امیدوارم در سال های شاهد ساخته شدن سریال هایی جذاب تر و بهتر باشیم .

رضا
شنبه 29 مرداد 1390 - 22:24
-7
موافقم مخالفم
 

با سلام فقط يادمون باشه كه يه زماني رضا عطاران براي شبكه ي سه طنز مي ساخت مي فهيم كه صدا وسيما چه قدر بيخود وبي مخاطب شده يادش بخير

اشکان
شنبه 29 مرداد 1390 - 23:12
10
موافقم مخالفم
 

هیچکدام از سریال های امسال حتی یک قسمتش رو هم نگاه نکردم ...

وقتم رو با دیدن یه فیلم خوب پر می کنم که خیلی خیلی بهتره ...

شهاب
شنبه 29 مرداد 1390 - 23:42
-5
موافقم مخالفم
 

واقعا خوب شد افخمی یه ذره هوش به خرج داد و او یک فرشته بود رو ساخت که الان همه از روش دارن سریال می سازن

امسال فقط ماه عسل دیدن داره...همین

الهام
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 4:7
-2
موافقم مخالفم
 

سلام

انتقادها یتان کمی بی انصاف بود از بین این سریالها سقوط یک فرشته به جهت واقعی بودن بعضی اتفاقاتش بهتر از همه است نمیشه گفت آبکیه متأسفانه تا به حال سریال خوب نداشتیم

سروناز
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 5:35
7
موافقم مخالفم
 

قدیما همه سریال های ماه رمضان رو میدیدیم

امسال هیچکس را سراغ ندارم که سریال ها رو ببینه

حداقل اطرافیان من که کسی نمیبینه

sima
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 6:1
-5
موافقم مخالفم
 

فیلمهاامسال واقعاافتضاهستند.3شبکه ی تلوزیونی یک موضوع؟؟؟

این مسولین محترم صداوسیماباخودشون چه فکری کرده بودن اون موقع که فیلمنامه هاروانتخاب میکردند؟!؟

واقعاباعث تاسف هستش؟!؟

اونوقت میگن مردم چراماهواره دارند ونگاه میکنند؟؟!

یکم که خودشون توجه کنندبه برنامه هایی که میسازندوپخش میکنندمتوجه میشند(توخواب زمستونی هستنداحتمالا)

sima
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 6:19
-13
موافقم مخالفم
 

واقعانمیدونم چی بگم فیلمای امسال واقعاافتضاح هستند!(مخصوصافیلم شبکه 2(انگارطنزه بیشترآدموبه خنده میاره)

سه شبکه ی ملی 1موضوع فیلم؟!؟

نمیدونم چراگیردادن به این موضوع های روح وآدمای خوب وشیطان وگول خوردن وفرشته هایی که بیکارن دم به دقیقه ظاهرمیشن

شیخایی که راهنماهستند وکسایی که بنده خاص خداهستند؟!؟

واقعاخسته کننده وکسل کننده!؟!

اونوقت میگن مردم چرابه ماهواره هاتوجه دارن؟!؟

مسئولین یکم فکرکنن جوابش سخت نیست!؟!

واقادلم واسه فیلمی مثه جراحت تنگ شده!!!

Amin.h
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 6:53
10
موافقم مخالفم
 

به نظر من سریال شبکه۱ از بقیه قابل تحمل تره البته ضعفایی داره مثل همون قضیه تصادف وچک صد میلیونی.....که من اصلا نمیفهمم یعنی چی؟یعنی فیلمنامه نویس وکارگردان تا این حد خنگن؟!!!!!...بگذریم کم نیستن گافهایی که تو فیلما و سریالا میبینیم اما زیر سیبیلی رد میکنیم نمونه اش فیلم جرم که بااون همه گاف تصویری مثل پراید و...کلی جایزه هم میگیره صرفا بدلیل اینکه اقای کیمیایی بی جایزه نمونن....حالا ما هم گافهای این سریالو زیر سیبیلی رد میکنیم و دل خوش میکنیم به بازی های خوب مهرداد صدیقیان ،خاطره اسدی،شبنم مقدمی وعلی سلیمانی و همینطور تیتراژ خلاقانه ی سریال

فاطمه
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 6:57
-4
موافقم مخالفم
 

کارای آقای بهرامیان جذاب مگه ساعت شنی رو به خاطرندارید؟ سریال سقوطیک فرشته خوب احتمالا شما اونو درست وکامل ندیدید .سریالی مثل اویک فرشته بود به خاطراین پربیننده بود که باراول بودکه مضمونی ماورایی وشیطانی داشت وگرنه درکل سریال متوسطی بود وکمی مصنوعی ولی سقوط یک فرشته خیلی بهتر وجذاب تر ازاون سریال هست اینوباید قبول کنیم . اقای افخمی هم هنوزدر فاز ماورایی به سرمیبره وهردفعه ضعیف تر.سیومین روزم که هیچ کس نگاه نمیکنه چون واقعا مزخرفه.

solmaz
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 8:13
-13
موافقم مخالفم
 

ابدوغ خیاری مال یه دقیقه این سریال هاست آدم می خواد هر چی تو افطار خورده بالا بیاره با این موضوعات مسخره ..همینجوری می خوان رقابت کنن با ماهواره؟

محمدرضا
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 8:14
3
موافقم مخالفم
 
سریال های رمضان

ای کاش قبل از ساختن هر نوع سریال و فیلمی، بیشتر به نوع نوشته ها ونگارش آنها دقت بیشتری می کردند تا با یک موضوع قوی یک سریال و فیلم خوبی ساخته و پخش گردد.

نویسندگان نمی خواهند کمی خلاقیت درستی بکار ببرند و به موضوعات جامعه که خیلی هم کم نیست خوب بپردازند و به شخصیت مردم را بازیچه افکار خود قرار ندهند.

سعی نکنیم بیشتر از این با اعتقادات مردم بازی کنیم، آینده روشنی دیده نمی شود.

ميلاد
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 9:3
6
موافقم مخالفم
 

به نظر من چند سالي است كه سريالهاي رمضان بسيار ضعيف شده.وقتي سريالهاي امسال رو با ميوه ممنوعه و خانه به دوش و صاحب دلان و متهم گريخت مقايسه ميكنيم اين ضعف بيشتر اشكار ميشود.

Sara
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 10:35
5
موافقم مخالفم
 

Har sal bad tar az parsal.faghat vaght talaf kardane negah kardaneshoon

سعید
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 14:48
-4
موافقم مخالفم
 

واقعا بدون محتوا و بدون هیبچگونه هنر فیلمسازی به خود می بالم که کارگردان نشدم

یلدا
يکشنبه 30 مرداد 1390 - 22:59
3
موافقم مخالفم
 
نقد

تنها یک نگاه سطحی میتونه 45دقیقه تحمل تماشای این سریالهای بی محتوا را داشته باشد./منم از بکاربردن وصف سکولار واسه همایون شاخ دراوردم.هه


دوشنبه 31 مرداد 1390 - 8:50
-1
موافقم مخالفم
 

خیلی جالب است تلویزیون این همه سریال مزخرف به اسم معنویت گرایی،با نمایش روح وجن فرشته و شیطان و...پخش می کند.هیچ کس چیزی نمی گوید.بعدا می نشینند درباره ی رشد عرفانهای کاذب در تلویزیون میزگرد می گذارند!!!خیلی جالبه

tt
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 9:7
5
موافقم مخالفم
 

فقط میتونم بگم افتضاح ابکی اصلا محتوایی داره که ادم روش نظر بده؟!!! گذشت از زمانی که فیلم های رضا عطاران پخش میشد!!!

پرنیان
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 11:56
-7
موافقم مخالفم
 

خیلی عجیب نیست که برخی از سریالهای امسال راضی اند ! اصلا هدف همین بوده که سطح سلیقه مردم نزول پیدا کنه , که خدا را شکر این اتفاق افتاده.

parnian
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 11:59
-2
موافقم مخالفم
 

ASLAN AJIB NIS K BAZIA AZ IN SERIYAL HA RAZIYAN ! HADAF HAMIN BUDE KE SATHE SALIGHEYE MARDOM NOZUL PEYDA KONE KE HAMINAM SHODE....

ش.م
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 13:2
4
موافقم مخالفم
 

[و پیشنهاد به مخاطبین نیز این است که پس از لحظه افطار در جهت صرفه جویی بیشتر با توجه به هدفمندی یارانه‌ها تلویزیون‌های خود را خاموش کرده و از محیط مجالس مذهبی استفاده کنند.]

مطمئنید این جور جاها چیزای مفیدتری دارن؟؟

وحید
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 13:14
-3
موافقم مخالفم
 

بسیار ضعیف!


دوشنبه 31 مرداد 1390 - 13:54
-8
موافقم مخالفم
 

وقتي اين سريالها رو با سريالي مثل ميوه ممنوعه مقايسه ميكنيم به افت فيلمنامه يا بازي بازيگرا كاملاپي ميبريم.

اصلا چه اصراريه كه همه شبكه ها سريال بسازن .

ا
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 15:34
-5
موافقم مخالفم
 
كمدي يا مذهبي؟لطفا جواب بدين!

اصلا مگه تلويزيون ديدن داره الان كه او يك فرشته بودو صاحبدلانو مي بينم خندم ميگيره حضرت نوح قرن بيست و يك در تهران و شيطان بي كار كه يه كاره اومده اين يارورو از راه بدر كنه حيف اون دقايقي كه پاي شبكه هاي خوشگلمون با آثار ارزشمندش به هدر بره

ا
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 15:35
6
موافقم مخالفم
 
كمدي يا مذهبي؟لطفا جواب بدين!

اصلا مگه تلويزيون ديدن داره الان كه او يك فرشته بودو صاحبدلانو مي بينم خندم ميگيره حضرت نوح قرن بيست و يك در تهران و شيطان بي كار كه يه كاره اومده اين يارورو از راه بدر كنه حيف اون دقايقي كه پاي شبكه هاي خوشگلمون با آثار ارزشمندش به هدر بره

پری
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 15:54
-2
موافقم مخالفم
 
انتقاد

چی میگین برایه خودتون

شماهمتون مشکل روانی دارین گیردادین به این فیلما

یعنی واقعا مشکل اساسی حال حاضرشمافیلمای تلویزیونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

براتون متاسفم !!!!!!!!!

محمد
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 17:4
1
موافقم مخالفم
 

سریال ها بسیار پرت.مزخرف.سطحی.شعاری.تنگ نظراته ساخته شده اند و اگر تصمیم به خودکشی یا دق مرگ شدن دارید دیدن آنها بهترین راه است

مونا
دوشنبه 31 مرداد 1390 - 22:8
3
موافقم مخالفم
 

واقعا نقد عالی بود.دستتون درد نکنه.نمیدونم تا کی میخوان به شعور مخاطباشون

توهین کنن.

دوریس
دوشنبه 14 شهريور 1390 - 23:3
2
موافقم مخالفم
 

اصطلاح "خرافات مسیحیت" رو که در نقدتون به کار بردید...میذارم به حساب بی سوادی، تنگ نظری و تند روی تون...!! از این به بعد سعی کنید برای نقد فیلم و سریالهای کارگردانهای دست پرورده ی نظام اسلامیتون...به عقاید سایر ادیان هم احترام بگذارید..

سامان
يکشنبه 20 شهريور 1390 - 9:20
0
موافقم مخالفم
 

ما هم قبول داريم كه سريالا ضعيف بودن ولي ديگه اين نباشه كه اين چيزا رو خرافات بدونيم.پس حتما فيلما و وسريالهاي فراماسونري وصهونيستي خوبن.نقد بايد منصفانه باشه


پنجشنبه 24 شهريور 1390 - 10:46
-1
موافقم مخالفم
 

در برنامه سمت خدا که از شبکه سه پخش میشه حاج اقا همه چیز رو درباره سریال ها تایید کرد


دوشنبه 25 مهر 1390 - 9:58
-6
موافقم مخالفم
 

به دلیل انکه فیلم طنز دو سه سالی است ساخته نمیشود ، تلویزیون بینندگان خود را از دست داده است

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���