News
  • بلندترين گام اصغر فرهادي به سوي مجسمه اسكار برداشته شد
    «جدایی نادر از سیمین» نامزد دريافت گلدن گلوب فیلم غير انگليسی‌زبان شد
  •  
  • نگاه هفته؛ پنج‌شنبه‌ها با علیرضا خوانساری
    تهمت به جای مخالفت‌، توهین به جای نقد
  •  
  • ستایش بازیکنان مشهور فوتبال از سینماگران ایرانی
    تمجید علی کریمی از اصغر فرهادی و مجتبی جباری از پرويز پرستویی
  •  
  • يادداشت نیما حسنی‌نسب درباره «سعادت‌آباد» ساخته مازيار ميري
    با عرض پوزش!
  •  
  • در ستايش بازي‌هاي ليلا حاتمي و حضور تماشايي هنرمندان زن سينماي ايران در «شيرين»
    هميشه پاي يك زن در ميان است
  •  
  • انتقاد تند و تيز و شوخ و شنگ محمدحسین جعفریان از فرج‌الله سلحشور
    فرج الله سلحشور خودش را ایرانی نمی‌داند؟!
  •  
  • ساخته رسول صدرعاملي پس از سه سال در گروه آفریقا اکران می‌شود
    «شب»‌ي كه امين حيايي مقابل عزت‌الله انتظامي و خسرو شکیبایی سيمرغ بلورين بازيگري گرفت
  •  
  • اختصاصی "سینمای ما"؛ مغایرت با شئون اجتماعی ایران، بازیگر را منصرف کرد
    حامد بهداد بازی در فیلم آنگلوپولوس را قبول نکرد
  •  
  • لس‌آنجلس تايمز هم فیلم فرهادی را در فهرست بهترین های سال معرفي كرد
    «جدايي نادر از سيمين» يكي از پنج فيلم منتخب روزنامه پرتيراژ آمريكا شد
  •  

  • چه کسانی دارند فیلم‌های بخش ‌بین‌الملل جشنواره فجر را انتخاب می‌کنند؟
  •  
  • منتقدان معتبر انگلیسی درباره اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» یک صدای جدید در سینما
    اصغر فرهادی یک صدای جدید در عالم سینماست/ شکوه سینمای ایران همچنان شگفتی می‌آفریند
  •  
  • عکسهای اختصاصی "سینمای ما" از حضور حامد بهداد در تورنتو
    «سعادت آباد» رکورد فروش فیلم ایرانی‌ در کانادا را شکست
  •  
  • مدیر امور رسانه ای جشنواره می گوید سینما صحرا گزینه سالن مطبوعات نیست
    رسانه ها امسال در برج میلاد نخواهند بود/ سینما فلسطین برای میزبانی اصحاب رسانه قطعی به نظر می رسد
  •  
  • خبری درباره بدترین گزینش سينماي مطبوعات که امیدواریم درست نباشد
    سينما صحرا امسال میزبان اصحاب رسانه خواهد بود؟
  •  
  • اولین عکسهای شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، حمیدرضا پگاه و یکتا ناصر در فیلم
    گروه سازنده «یکی می خواد باهات حرف بزنه» به تهران رسیدند
  •  
  • جنبه های شخیصتی حامد بهداد و نقشهایش از نگاه یک دکتر روانشناس
    پسر تُخسِ تنهای جذابِ قانون شکنِ خودشیفته که معلوم نیست شباهت با مارلون براندو را از کجا آورده است؟!
  •  
  • فرزاد حسنی، احسان علیخانی، عادل فردوسی پور، رضا رشیدپور، محمود شهریاری یا دیگران؟
    بین مجریان چندین میلیون تومانی، بالاترین دستمزد را چه کسی می گیرد؟
  •  
  • نگاه صریح و انتقادی به مواضع ضدسینمایی خانه تئاتر و مخالفت با حضور ستاره ها روی صحنه
    آسیب شناسی یک عقده قدیمی؛ از خشمِ دیده نشدن!
  •  
  • مدیر دوبلاژ از شیوه کار مدیری در صداپیشگی می گوید
    گویندگی نهایی بازیگران انیمیشن سینمایی «تهران 1500» با مهران مدیری شروع شد
  •  
  • ابراهیم حاتمی کیا پس از مدت‌ها سکوت درباره یادداشت تندش برای اصغر فرهادی توضیح داد
    آرایش جنگی پیاده نظام در اینترنت به هیچ حریم و حرمتی قائل نیست/ این خرس و پلنگ و شیر و حتی سیمرغ استعداد گوساله سامری شدن را دارد
  •  














       




    گزارش اختتامیه پر حاشیه‌ و جذاب جشنواره کودک اصفهان
    احسان علیخانی گفت تا به حال در همه عمرم این همه بچه را یک جا ندیده بودم!

    سینمای ما-  آوازه‌خوانی کودکان گروه موسیقی پارسه زیر دکور برنامه با نمای پل خواجو، اشک‌شوق اصغر شاهوردی و پرداخت تمام هزینه‌های دختری که بیماری ام‌.اس داشت توسط علی شاه‌حاتمی از مهمترین نکات قابل توجه اختتامیه جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان بود. شامگاه جمعه آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سالن ورزشی گل نرگس اصفهان برگزار شد و با حواشی فراوانی نیز روبه‌رو بود.

    جمعیت بسیار زیادی از مردم در این مراسم حضور داشتند به طوری که بسیاری از آنها با درب‌های بسته مواجه شدند. در این مراسم هنرمندان مطرح سینمای کودک و نوجوان کشور به همراه معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد، دبیر جشنواره و شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان نیز حضور داشتند.غیبت استاندار اصفهان و مسئولان استانداری در این جشنواره بین‌المللی از نکات جالب توجه بود.

    اجرای این مراسم را احسان علیخانی بر عهده داشت که هنگام ورود به روی سن با تشویق شدید حضار مواجه شد و در طول اختتامیه نیز با بداهه‌گویی‌های فراوان خود لحظات جذابی را برای کودکان، بزرگ‌سالان و هنرمندان حاضر در مراسم رقم زد و اجازه نداد حضار لحظه‌ای خستگی را حس کنند.

    این اختتامیه که با برخورد نامناسب با خبرنگاران آغاز شد که از کمی پیش از آغاز مراسم که قرار بود در ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز شود به مراسم رسیدند و از ورود آنها به محل برگزاری مراسم به بهانه کمبود جا جلوگیری شد در حالیکه به گفته خبرنگاران حاضر در مراسم هنوز فضای خالی در جایگاه ویژه خبرنگاران موجود بود.

    ابتدا از خبرنگاران مذکور خواسته شد که از درب ویژه VIP به سالن وارد شوند که در آنجا با برخورد بسیار بد مسئولان ورود و خروج روبه‌رو شدند که در مواجهه با خبرنگاران با لحن مسخره از آنها خواستند که این موضوع را تیتر خبری فردای رسانه خود کنند.

    همین اتفاق در دو ورودی دیگر سالن اتفاق افتاد و پس از حدود یک ساعت با تلاش مسئولان ارتباط رسانه ای شهرداری به خبرنگاران اجازه ورود داده شد.

    در این حال بخش دیگری از هفت‌خوان رستم آشکار شد و آن عبور از در اصلی سالن بود، در این بخش نیز مسئول مذکور از خبرنگاران خواست در گوشه‌ای جمع شوند و از مردم دیگر نیز خواسته شد یک صف تشکیل دهند، سپس ابتدا صف طولانی مردم وارد سالن شدند و در نهایت با همکاری مسئولان روابط عمومی شهرداری اصفهان، به خبرنگاران اجازه ورود داده شد.

    در ابتدای مراسم داوران کودک به روی صحنه آمدند و احسان علیخانی از یکی از داوران نوجوان پسر خواست که صحبتی با داوران کودک خارجی داشته باشد که وی گفت الان استرس دارم و می‌ترسم سوتی بدهم.

    یکی از داوران دختر این وظیفه را بر عهده گرفت که در بخش‌‌هایی از صحبت‌های او به زبان انگلیسی حضار دست ‌زدند که علیخانی در این باره اظهار داشت: همه یعنی می‌خواهند بگویند انگلیسی می‌فهمند؟.

    هر چند وقت یک بار احسان علیخانی هنرمندی را در سالن می‌دید و نام او را از تریبون اعلام می‌کرد و بر روی پرده سالن تصویر او به نمایش در آمده همه او دست می‌زدند. از جمله این افراد اصغر شاه‌وردی صدابردار برجسته کشورمان بود که در حین فیلم‌برداری یک فیلم در اثر حادثه‌ای ویلچرنشین شده و قادر به صحبت کردن نیز نیست.

    پس از اینکه علیرضا خمسه و تعدادی از مسئولان جشنواره اصغر شاه‌وردی را به روی صحنه آوردند تماشاگران تا دقایقی بسیار طولانی به ابراز احساسات برای وی پرداختند که اشک از چشمان وی جاری شد و برای مردم دست تکان داد. همسر شاه‌وردی که همراه وی به صحنه آمده بود در این لحظه پشت تریبون قرار گرفت: من همسر اصغر شاه‌وردی هستم همسر من سبب افتخار من است، اصغر شاه‌وردی تمام زندگیش را با عشق در سینما گذراند اما الان در سکوت محض به سر می‌برد، چه سخت است انسانی پر از صدا باشد ولی از صحنه خواندن جدا و آن کسی نیست جز اصغر شاه‌وردی اگر سایه‌ای هست بر سر من و فرزندانم ابتدا مدیون خداوند بزرگ هستم و بعد مدیون همه بزرگان و برادرانم در عرصه هنر.

    از جمله دیگر افرادی که نام او برخلاف افتتاحیه به میان آمد بازیگر نقش قصه‌های مجید مهدی باقربیگی بود که همه مدت طولانی او را تشویق کردند و علیخانی نیز رو‌به وی گفت: نسل من هرگز او را از یاد نمی‌برد.

    زمانی که 35 داور کودک به روی سن حضور یافتند سرپرست آنها فرزان معظم اظهار داشت: من از صبوری، شکیبایی پدر و مادران و این گل‌های عزیز تشکر می‌کنم. در این بخش معظم از راه‌اندازی مدرسه سینمایی کودکان در اصفهان خبر داد.

    در بخشی از مراسم گروه موسیقی پارسه که 70 کودک دختر و پسر را شامل می‌شدند به روی صحنه آمدند تا موسیقی و شعر ثمین باغچه‌بان را اجرا کنند در طول آماده شدن آنها علیخانی از هنرمندان مختلف حاضر در سالن نام برد و حضار به تشویق آنها پرداختند که از جمله اینها آقا رشید بود که با توجه به قد کوتاهش چند نفر او را بلند کردند تا بهتر دیده شود. در همین حال علیخانی گفت: البته ما که می‌دانیم ایشان نصفش در زمین است.

    علیخانی پس از حضور 70 کودک روی صحنه گفت: تا به حال در همه عمرم این همه بچه را یک جا ندیده بودم.

    شمقدری معاون وزیر ارشاد در این مراسم تصریح کرد: پروانه‌های جشنواره بار دیگر از همدان به اصفهان پرواز کردند، من سؤالی از بچه‌های اصفهان دارم این است که دوست دارید جشنواره در اصفهان بماند؟ در این حال همراه تشویق شدید حضار سید جواد هاشمی نیم خیز شده و با اشتیاق شروع به دست زدن کرد.

    سپس احسان علیخانی با اشاره به اینکه جشنواره باید در شهری تثبیت شود، گفت: اکنون جشنواره به خاستگاه اصلی خود بازگشته و ثبات آن در یک شهر سبب رشد آن می‌شود.

    زمانی که داوران بخش آثار بلند بر روی صحنه آمدند حضور گیتی خامنه شور و هیجان خاصی بر فضا حاکم کرد و علیخانی گفت: بخش اعظم خاطرات کودکان نسل ما متعلق به ایشان است.

    کلیپ معرفی نامزدهای مختلف این بخش به صورت زیبایی کارگردانی شده بود بدین شکل که ابتدا نام فرد مورد نظر و اثر او در جشنواره گفته می‌شد و از یک کودک خواسته می‌شد این نام را تکرار کند که این موضوع و طریقه بیان شیرین و نک‌زبانی کودکان و گاه جواب ندادن یا گریه کردنشان لحظات زیبا و سرشار از خنده به وجود می‌آورد.

    جوایز و پروانه‌های این جشنواره توسط دو کودک دختر و پسر که لباس فرم مدرسه و کوله‌پشتی به همراه داشتند به داوران داده می‌شد تا آنها به برگزیدگان هر بخش اهدا کنند.

    یاسمین نوروزی که موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک برای فیلم پاریس تا پاریس شد هنگام دریافت جایزه خود با لحن شیرینی اظهار داشت: ابتدا از داوران تشکر می‌کنم که مرا انتخاب کردند و بعد از آقای لطیفی و لبافی و از پدر و مادرم تشکر ویژه کنم و مادربزرگ و پدربزرگم به خصوص.

    پروانه زرین بهترین بازیگر کودک دختر به کیمیا حسینی برای سلام بر فرشتگان تعلق گرفته بود.

    هنگام اعلام پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان جشنواره همه سالن یک صدا فریاد می‌زدند: ترلان پروانه که علیخانی بیان داشت: درست گفتید یعنی نظر همه با داوران یکسان بوده؟

    ترلان از پدر و مادرش تشکر کرد و سپس از بازیگر نقش مقابل خود در فیلم آهوی پیشونی سفید یعنی پریا مردانیان خواست به روی سن بیاید و زمانی که وی به روی صحنه آمد، گفت: این لحظه بزرگ‌ترین لحظه زندگی من است. پریا مردانیان برای دو فیلم "رویای سینما" و "آهوی پیشونی سفید" نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر بود.

    علیخانی در اواسط مراسم با بیان اینکه سید جواد هاشمی را در میان حضار دیده، اظهار داشت: ایشان در مقطعی از زمان معلم ما بوده و بسیار هم خوش‌اخلاق بودند.

    دیپلم افتخار بهترین بازیگر پسر کودک به بازیگر کرد عراقی "هه فال اسماعیل نوری" برای فیلم مصائب چارلی اهدا شد که به دلیل مشکلات برگه عبور نتوانسته بود در مراسم حاضر شود.

    با توجه به حضور یک نوجوان مبتلا به بیماری "ام‌.اس" با نام پروین که به خاطر علاقه بسیار به فیلم در این مراسم حاضر شده بود علی شاه‌حاتمی زمانی که به عنوان کارگردان اول برای فیلم رویای سینما روی سن حضور پیدا کرد تاکید کرد: من قول می‌دهم تمام هزینه‌های درمان پروین را تا زمان خوب شدن او می‌پردازم. شاه حاتمی همچنین فیلم سید جواد هاشمی را پدیده بیست و پنجمین جشنواره کودک دانست.

    شریفی‌نیا که به خاطر برگزیده ‌شدن آهوی پیشونی سفید از نگاه مردم به روی سن آمده بود با انتقاد از اینکه یک بار دیگر به فیلم‌های برای کودک کمتر از فیلم‌های درباره کودک اهمیت داده شده فیلم سید جواد هاشمی را از جمله برترین فیلم‌های جشنواره نامید و اظهار داشت: امیدوارم آقای هاشمی به قهر سالن را ترک نکرده باشند.

    عموهای فیتیله‌ای که عقب‌تر از سایر هنرمندان در سالن نشسته بودند نیز در تمام مدت مراسم با خوش‌رویی در حال گرفتن عکس با فرزندان خانواده‌های مختلف بودند که صبر و حوصله آنها در این کار ستودنی بود.

    عکس‌ها از احسان خسروی




    اختتامیه کودک
  • اختتامیه کودک
















  • منبع : مهر

    به روز شده در : يکشنبه 29 آبان 1390 - 2:16

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 65531
    بازديد ديروز: 351545
    متوسط بازديد هفته گذشته: 356660
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 327286778



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات