سينماي ما- کارگردان فیلم سینمایی انیمیشن "تهران 1500" گفت: من اهل درخواست نیستم اما از مسئولان می‌خواهم که نسبت به کم و کیف حضور این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران بازنگری شود تا اگر احتمالاً اشتباهی در انتخاب این فیلم صورت گرفته این اشتباه را جبران کنند.

بهرام عظیمی؛ کارگردان انیمیشن بلند "تهران 1500" در انتقاد به عدم حضور این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران  گفت: دو ما دیگر سالگرد تولد چهارسالگی پروژه سینمایی "تهران 1500" فرامی‌رسد. از زمانی که نگارش این فیلم را شروع کردم، مطمئن بودم که اثر خوبی از آب درخواهد آمد و عوامل بسیاری از بازیگران و پروژه تولید تا متخصصین حرفه‌ای انیماتور زحمت کشیده‌اند تا این فیلم به ثمر برسد.

وی ادامه داد: حال که میوه این تلاش در حال شکوفا شدن و جشنواره فیلم فجر هم نخستین فرصت دیده شدن این فیلم است، معتقدم برای بهتر دیده شدن این فیلم باید "تهران 1500" در بخش مسابقه سینمای ایران به رقابت می‌پرداخت.

عظیمی در ادامه افزود: من کارگردانی سراغ دارم که فیلمش در بخش فیلم اولی‌ها پذیرفته شده‌است و زمانی که با او صحبت می‌کردم گفت که این فیلم را 15 روزه به پایان رسانده‌است؛ البته منظور من این نیست که چون فیلمی 15 روزه به پایان رسیده لزوما فیلم بدی است و فیلمی مثل تهران 1500 که چهارسال ساخت آن به طول انجامیده فیلم خوبی است، نه اصلا منظورم نیست بلکه دلیل هیئت انتخاب مبنی‌بر دلایل عدم پذیرش فیلم خودم را نمی‌پذیرم.

این انیماتور در ادامه افزود: هیات انتخاب عدم امکان رقابت این انمیشین با سایر فیلم‌ها را دلیل حضور نداشتن تهران 1500 در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر دانست که به نظرمن این دلیل بسیار غیرکارشناسی و غیرمنطقی است.

عظیمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی‌های این فلیم گفت: به اعتقاد من انیمیشن "تهران 1500" در بسیاری از رشته‌های سینمایی یک اتفاق است؛ به‌عنوان مثال در بحث طراحی صحنه باید این فیلم را دید چرا که تمام صحنه‌هایی که در این فیلم انمیشین دیده می‌شود به هیچ عنوان وجود نداشت، تمام این صحنه‌ها در درجه نخست تنها یک ایده بوده بعد این ایده طراحی شده و به مرحله فیلمبرداری رسیده‌است. از همین‌رو فیلم "تهران 1500" حاصل تخیل یک تیم است که از هیچ فیلم ساخته‌اند به همین دلیل باید در بخش مسابقه سینمای ایران حضور می‌داشت.

کارگردان انیمیشن "تهران 1500"در ادامه با اشاره به این مطلب که مسئولان جشنواره در پاسخ به چرایی عدم حضور این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران گفت: یکی از دلایلی که مسئولان در ابتدا بیان کردند این بود که این فیلم شرایط حضور دربخش مسابقه را ندارد که به نظرمن این دلیل درستی نیست چون این فیلم حداقل در شاخه‌های فیلمنامه، کارگردانی، تهیه‌کنندگی، جلوه‌های ویژه، طراحی صحنه و آهنگسازی حرف برای گفتن دارد. اما بعد از بیان این دلیل آقای سجادپور دلیل دیگری آورد و گفت که "تهران 1500" امتیاز لازم را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران را نیاورد و خوب این دلیل است که من به عنوان کارگردان می‌پذیرم و قابل قبول است.

وی در ادامه افزود: با وجود همه این حرف‌ها می‌پذیرم زمانی که هیات انتخاب فیلم را دید هنوز تدوین نهایی نشده بود، افکت و آهنگسازی میکس نشده بود و خوب در این شرایط فیلم را دیدند، اما درحال حاضر شرایط فرق کرده‌است؛ فیلم کامل شده و اگر بار دیگر این فیلم دیده شود مطمئن هستم که در بخش مسابقه سینمای ایران پذیرفته می‌شود.

عظیمی در ادامه صحبت‌های خود حضور در بخش سینمای ایران را حق این فیلم دانست و گفت: هزینه و زحمت‌های بسیاری برای به ثمر رسیدن این فیلم کشیده شده‌است، این فیلم هزینه چندمیلیاردی برداشته است و متخصصان بسیاری درگیر این پروژه بوده‌اند و اگر در بخش مسابقه نمایش داده شود مطمئن هستم که خواهد درخشید.

کارگردان "تهران 1500" گفت: من به‌عنوان کارگردان این اثر منتظر هیچ جایزه‌ای نیستم چرا که بیش از 80 جایزه در طول سال‌ها فعالیت خود کسب کرده‌ام اما تشنه این هستم که این فیلم در تنها رویداد ملی و فرهنگی به درستی دیده شود.

این انیمانور خوش سابقه سینما و تلویزیون ایران در پایان صحبت‌های خود افزود: یکی از ضعف‌های هیات انتخاب در بخش مسابقه سینمای ایران این بود که یک انیماتور و یا فارغ‌التحصیل این رشته هنری درترکیب آن وجود نداشت و خوب معلوم است که ارزش‌های یک انیمیشن خوب به درستی درک نمی‌‌شود.


منبع : مهر

به روز شده در : شنبه 8 بهمن 1390 - 22:0

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

ادريس ارمغاني
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 20:44
-2
موافقم مخالفم
 
نقد 1500

واقعا يعني چي كه ايشون گفتند صحنه ها هيچ كدوم وجود نداشت؟؟

در هيچ انيميشني هيچ صحنه اي وجود ندارد و سازندگان آن را خلق مي كنند . به نظر من يكي از ضعيف ترين بخش ها دقيقا همين بخش طراحي صحنه بود كه همه چيز مثل آش در هم بود.

به اندازه هزينه و زماني كه براي اين كار صرف شده اصلا كيفيت مناسبي نداشت . تكسچر ها فوق العاده بي كيفيت بودند . چيزي به اسم نور در هيچ كجا نديدم و همه چيز مثل يك صحنه پيش فرض بود . در زمينه انيميت متاسفانه فقط كاراكترها را پشت ميز ديدم . چيزي به اسم طراحي فضا در كارتان نديدم گويي همه چيز في البداهه چيدمان شده بود . صداي كاراكتر ها كاملا بدون احساس بيان شده بودند و همچنين هيچ صداي صحنه اي در كار نشنيدم گويي همه چيز آرام آرام است حتي هيچ صدايي از چرخش صندلي و هيچ افكت صوتي ديگري نشنيدم و ... به نظر من بهتر است آدم براي كار خودش احترام قائل شده و زمان كافي براي آن بگذارد و در درجه دوم براي شعور مخاطب احترام قائل شود .

منصوره
چهارشنبه 12 بهمن 1390 - 18:4
-4
موافقم مخالفم
 

معلوم نیست این مسئولین چه دشمنی با پیشرفت دارن.ساخت این انیمیشن تو این وضعیت کسادی انیمیشن های ایرانی میتونه یه کورسوی امیدی ایجاد کنه.تا کی میخوایین با هنر این رفتار رو بکنین؟واقعا که . . .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���