دوست
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 17:39
-1 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
جمعه 28 فروردین سالروز تولد دو تن از بزرگان سینمای ایران است: مجید مجیدی و حمید فرخ نژاد این خجسته روز را به این دو هنرمند برجسته و محبوب تبریک گفته و سلامتی و موفقیت آنان را در همه ی زمینه های زندگی خواهانم.
|
بهرام
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 18:21
-16 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
می خواهی چیزی را خراب کنی از ان بد دفاع کن.
|
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 18:25
-1 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
reza seyed hoseyni ketabe maktabhaaye adabi ra baznevisi mikonad !!! sabki az ghalam oftaade ast.in sabke ZIBA ke motealegh be iran ast JAVAADISM mibashad.va taghdim migadad be tamame joone dadash haye irani ke FELAN tasmim gereftan honarmand shavand! taghdim be ostade filmsaaze lebaas shakhsiye saalhaye NA chandan door ...
|
shaghayegh
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 18:25
-10 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
باهاتون موافقم.خودم هم طرفدار اخراجیها نیستم و نرفتم این فیلمو ببینم و نخواهم رفت ولی واقعا خیلی از افرادی که میان و میگن چرا از این فیلم استقبال شده خودشون تو صف وایسادن و سانس فوق العاده رفتن تا اخراجیها رو ببینن.خب مگه استقبال از یه فیلم چه جوری اتقاق میفته؟
|
محسن دراگون
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 18:33
-5 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
افرین این حرف دل من بود که بلاخره یکی پیدا شد و گفت اخراجی ها مخاطب عام رو نشانه گرفت و به هدف زد هر چند نباید همه نقد ها و اعتراض ها رو هم با این دید نگریست-به هر حال نمیشه از رانت های بی شمار برای این فیلم چشم پوشی کرد
|
پژمان
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 19:16
5 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
فیلم اصلا در حدی نیست که ادم وقتشو بزاره روش بحث کنه ! وقتی شعور مخاطب رو در حد یک بچه فرض می کنند شما می خوای بیای راجب چه ایراد فنی بحث کنی ؟ چطور دوره ای که ده نمکی و یارانش با مردم مثل ... رفتار می کردن مظلوم نبودن ؟ فکر می کنی الان مظلوم شدن ؟ کافیه به ادبیات ده نمکی و یارانش در دفاع از فیلم و جوابیه هاشون نگاه کنی که بفهمی فقط منتقد و... نیستن که فحش میدن .... هیچ نمکی هم خورده نشده که بخواد نمکدانی شکسته شه !
|
sina
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 20:0
4 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
اخه من نمیدانم چرا پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما همچین فیلمی است چرا فیلمهای کارگردانان خوب ما پرفروش ترین نیست به وب من سر بزنید sina72.blogfa.com
|
ساقی
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 23:14
6 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
با سلام. شما درست می فرمایید. من اساسا با اون دسته از منتقدین که هدف کلیشون تخریب هست به شدت مخالفم. انگار بعضی ها فقط اسم منتقد رو به یدک می کشن و اون طوری که باید و شاید از حرفه منتقدی مطلع نیستن و فقط سلیقه شخصی خودشونو با چاشنی اغراق به عنوان یک نقد به خورد مردم می دهند!! نکات مثبت اثر رو نمیبینن یعنی فقط نیمه خالی لیوان و می بینن! به کرات مشاهده کردیم منتقدانی رو که یا روی یک اثر به شدت تعصب به خرج می دهند و یا یکی رو معرضانه مورد حمله قرار می دهند. آیا این درست است؟؟؟؟؟ خود من به هیج وجه طرفدار فیلم اخراجی های 2 نیستم و این فیلم و ندیدم و اگر بگویم از آن خوشم نمیاید دروغ نگفته ام. اما صرفا با تخریب بی مورد یک اثر مخالفم و عقیده دارم که باید نکات مثبت فیلم از جمله پر طرفدار بودن اون رو هم در نظر گرفت و به سلیقه مردم احترام گذاشت.
|
علیرضا
پنجشنبه 27 فروردين 1388 - 23:31
1 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
مصداق بارز ژست روشنفکری. در این بگیر و ببند که همه یا فیلم را می کوبند یا تعداد اندکی از آن دفاع می کنند، اینگونه موضع ها می توانند ژست های جدیدی باشند! اما دوست عزیز، از کدام مظلوم صحبت می کنی؟ مسعود ده نمکی مظلوم است که به خاطر فیلم "بد" و "مبتذلی"که ساخته به او انتقاد می شود؟ وظیفه ی یک منتقد چیست؟ اینکه درباره یک فیلم، نظر بدون غرض و صریحش را بگوید. حال وقتی یک فیلم، هم بسیار ضعیف است و هم بسیار مبتذل، و هم فیلمسازش بی ادب، آنگاه منتقد اگر انتقاد کند، یعنی دارد جفا می کند؟ دوست عزیز خیلی راحت از ساپورتهایی که از ده نمکی و فیلمش شده(که آرزوی تمام فیلمسازان است) گذشتی و به انتقادات منتقدان چسبیده ای! فروش اخراجی ها در نوروز، هر روز به طور متوسط 110 میلیون بود. بعد از نوروز، در جمعه حدود 110 میلیون می فروشد و روزهای دیگر، حدود نصف آن. علتش چیست؟ مشخص است. چون جمعه روز تعطیل است و استقبال از فیلمها بیشتر می باشد. اکران نوروز هم به منزله ی 15 جمعه است که فیلمها سقف فروش روزانه ی خود را دارند. هر فیلمسازی آرزویش است که فیلمش در نوروز اکران شود. اما خیلیها حسرت به دل می مانند و جناب ده نمکی، بی هیچ مشکلی، هر بار به راحتی آب خوردن، جای یکی از 4 فیلم را به نام خود سند می زند! فیلمسازان ما حسرت پخش چند تیزر معدود را دارند که مردم فیلمشان را بشناسند، اما فیلم جناب ده نمکی در پربیننده ترین شبکه ایران و پربیننده ترین روز و ساعت آن، 2 ساعت برنامه تبلیغاتی دارد! فیلمسازان(بزرگ حتی!) حسرت دارند که مسئولان کشور از پشت صحنه فیلمشان برای یکبار هم که شده دیدن کنند تا روحیه و دلگرمی ای بگیرند. اما هیچ کس از فیلم آنها دیدن نمی کند و وزیر ارشاد و برخی مقامات کشوری، به پشت صحنه فیلم جناب ده نمکی می روند و عکس هم می گیرند! انبوه فیلمسازان ما حسرت یک اکران مفصل با تعداد سینماهای کافی و مناسب را دارند، اما فیلم بیضایی 17 سالن می گیرد و چند سالن در 10 شهرستان. آنگاه فیلم ده نمکی برای نخستین بار در تاریخ سینمای این مملکت، در دو گروه سینمایی اکران می شود و با 30 سالن در بهترین نقاط شهر و در اکثریت سالنهای 58 شهرستان! برای رفاه حال جناب ده نمکی و فیلمش، یک فیلم مهم و پرفروش را در ساعت آخر از اکران بازمی دارند تا هم فروش فیلم جناب ده نمکی کم نشود و هم با این حربه، در دو گروه به روی پرده برود! انبوه فیلمها بابت چند انتقاد و صحنه ی ساده، مدتها به محاق می روند(دیگر فیلمهای فیلمسازان مستعدی چون امیر یوسفی و مقدم و میری و پیشکسوتانی چون مهرجویی مصداقهای بارزی هستند) و خیلی ها به خاطر ترس از توقیف، حرفهایشان را در گلو می خورند، اما جناب ده نمکی هر کاری که "عشقش" می کشد می کند و همه را دست می اندازد و همه چیز را به کثافت می کشاند و مورد حمایت قرار می گیرد! دوست عزیز بهتر است به جای این قبیل یادداشتهای شیرین کارانه، کمی به فکر بدبختی و مظلومیت فیلمسازان مستعد و واقعی این کشور باشی. خودتان نگاه کنید تا از این یادداشت دوستمان، خنده تلخی بزنید : ده نمکی از همه جا و همه کس حمایت شده و می شود(که یکصدمش حسرت دیگران است)، حق بسیاری از فیلمسازان و فیلم ها را خورده و مصداق بارز تبعیض است، سود میلیاردی به جیب زده و الان در فضا سیر می کند، در ادبیاتش ذره ای احترام و خویشتن داری نیست و به همه کس و همه چیز فحش می دهد و منم منم می کند! آنگاه منتقدان هم فقط انتقاد به یک فیلم ضعیف و مبتذل(که همیشه این قبیل انتقادات بوده) می کنند. حالا چه شده که شما دلت به حال ده نمکی سوخته؟ شما هم رفته ای زیر چتر منتقد "روشنفکر" ما، مسعود فراستی؟ می ترسی به جمع "حسد مبتذل روشنفکری!!!" بپیوندی؟!!! شما دلت برای ده نمکی نسوزد. برای سینمای بدبختمان کمی دل بسوزانید. از فروش اخراجی ها همچیزی به ما نمی رسد که حالا نمکدان شکسته باشیم. آن 30 درصدی که آقای شریفی نیا از این فیلم سهم می برد، گمان نکنم وارد چرخه ی سینما شود!!! کاش کمی دیدگانتان بازتر بود تا می دیدید این سفره ای که پهن است، درونش زهر قرار دارد. اگر 7 میلیارد پول وارد سینما می شود، هفتاد میلیارد به سینمای ما ضربه فرهنگی می خورد. رو به سفسطه گری نیز نیاورید. بنده هم چند جا در اخراحی ها خندیدم. ولی این به نشانه تایید یک چیز نیست. اگر فلانی بیاید و برایتان جوک زشتی را در یک جمع خانوادگی تعریف کند، شاید بخندید، اما یقینا ناراحت می شوید که چرا حرمت این محیط را نگه نداشته. اگر کسی جلویتان شکلک مسخره درآورد، احتمالا می خندید. اما هر خنده ای به معنای رضایت نیست. یقینا شما کار او را تایید نمی کنید. بنده در آن سکانس رقص اخراجی ها، به رقص ارژنگ امیر فضلی، خنده ام گرفت. همچون همان خنده ای که در سکانس فوتبال و قیچی برگردان کردم! خنده ای به خاطر لودگی یک فرد که با تعجب از چیپ و سطح پایین بودن آن لحظات همراه است. اینها طبیعی است. همه هم می دانند. حالا شما به گمانت مچ گیری کرده ای؟ آخر این فیلم نیاز به نقد دارد؟ انبوه ضعف های ساختاری و محتوایی از سر و رویش آویزان است که هر کم سوادی در سینما آنها را می قهمد. من کسی را هم ندیدم چارچنگولی را نقد کند. چون این آثار ماقبل نقدند. حالا شما می آیی از چارچنگولی هم دفاع کنی؟!! نخیر! چون نون و نوا و ژست روشنفکری شما هم همچون فراستی، در دفاع از اخراجی ها نهفته است. وگرنه کجا بود فراستی وقتی که آثار کمدی نازل دیگری پرفروش شدند و قومیتهای مختلف را خنداندند؟ چرا ایشان آن موقع دفاعیه ننوشتند؟! ژست روشنفکری مدرن و بامزه ای است که همه را تحت اتهام آمدن زست روشنفکری قرار دهی و خودت آن وسط به نان و نوایی برسی!
|
alirezazzz
جمعه 28 فروردين 1388 - 0:13
0 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
با پژمان کاملا موافقم. جناب نویسنده این جمله نشان میدهد شما از فیلم اخراجی ها خوشتان آمده: "تردید دارم آنهایی که فیلم را سخیف و فاقد ارزش می نامند خود در هنگام تماشای فیلم نخندیده باشند اما برای اینکه حرفشان خریداری داشته باشد در پشت این لذت از تماشای فیلم نقاب شخصی را بر چهره می زنند که دلواپس سینمای ایران است و شب تا به صبح خوابهای آشفته ای در باب نابودی این سینما می بیند و احساس مسولیتی در برابر این سینما می کند." نمیدانم شما چه جور آدمی هستید.وقتی کسی به شعور من توهین کند و شعور مرا در حد یک حیوان 4پا فرض کند و سعی کند با لودگی تمام و شوخی های وقیح مرا بخنداند، هرگز نمیخندم. چون واقعا خنده ام نمی آید. من برای دیدن این فیلم سینما نرفتم ولی قبل اکران در حوزه هنری دیدم. در سراسر فیلم(اگر بشود اسمش را فیلم گذاشت!) چهره ی دهنمکی را میدیدم که دارد با این اراجیفی که نشانمان میدهد به ریشمان میخندد! آخه مرد حسابی این یعنی چی؟ "شما نیز نان زمانه را بخورید هیچ اشکالی بر این وارد نیست اما حرمت صاحب سفره را داشته باشید." !!!!! وقتی کسی مزخرفی میسازد و من اثرش را نفی میکنم یعنی او صاحب سفره است و من سر سفره ی او نان میخورم؟! واقعا که چه تفکرات سطح پایینی دارید! ircinema.mihanblog.com
|
بماند
جمعه 28 فروردين 1388 - 2:4
8 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
با مرام اینو نوشتی که از فیلم ،مثلا دفاع کرده باشی . وشاید این لطف شما به فیلم اخراجیهاست (( حرف آقای قادری را که همش به منتقدانش می گفت : آخه کی دفاع کرده که من اونو بذرام تو صفحه اصلی را متذکر می شوم )) . ما که می دونیم این فیلم چطور ساخته شده و چی توشه. بی خیال .
|
Ehsan
جمعه 28 فروردين 1388 - 7:55
4 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
این کار را سایت شما با فحش دادن با بیضایی باب کرد و استفاده اش را هم با ازدیاد بازدید کننده و شهرت سایت برد. لطفا شوخی نکنید. به اندازه کافی خندیده ایم .
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 8:0
1 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
پرفروشترین فیلم سینمای ایران کدام فیلم است؟ این روزها در خبرها دائم تکرار میشود که فیلم فلان رکورد فروش را شکسته است و به مقام پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران رسیده است. گذشته از اینکه خود این امر تا چه اندازه میتواند برای یک فیلم تبلیغ باشد و جمع دیگری را به سینماها بکشاند تا ببینند این چه تحفهای است که چنین اقبالی کسب کرده است، یک نکته فراموش میشود و آن اینکه این فیلم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیست؟ مورخان بدانند و آیندگان بخوانند که پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران فیلم کوتاه و مستندی است منسوب به یکی از هنرپیشگان سینما و نامزدش که فقط به طور زیرزمینی ۴ میلیارد فروخت، بیآنکه هیچ هزینهای از بابت بازی و دیگر تدارکات برای آن شده باشد. شاید آن پسرک بیمعرفت حتی یک شام هم به آن بانو نداده باشد! باری، کسانی که به دنبال کشف پسند خلایق هستند اکنون میتوانند محاسبه کنند که ۴ میلیارد فروش زیرزمینی به ازای هر سی دی ۵۰۰ تومان یا ۱۰۰۰ تومان، و به ازای هر سی دی چند بیننده (؟)، در چند سال پیش، تا چه اندازه میتواند گویای سطح فرهنگی و ذوق هنری و اخلاق اجتماعی و دیانت اسلامی در جامعهی انقلابی و مقدس ما باشد. خلایق را هرچه لایق! (محمد سعید حنایی کاشانی) منبع: http://www.fallosafah.org/main/weblog/item_view.php?item_id=285
|
بهمن _ احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 8:14
10 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
پرفروشترین فیلم سینمای ایران کدام فیلم است؟ این روزها در خبرها دائم تکرار میشود که فیلم فلان رکورد فروش را شکسته است و به مقام پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران رسیده است. گذشته از اینکه خود این امر تا چه اندازه میتواند برای یک فیلم تبلیغ باشد و جمع دیگری را به سینماها بکشاند تا ببینند این چه تحفهای است که چنین اقبالی کسب کرده است، یک نکته فراموش میشود و آن اینکه این فیلم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیست؟ مورخان بدانند و آیندگان بخوانند که پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران فیلم کوتاه و مستندی است منسوب به یکی از هنرپیشگان سینما و نامزدش که فقط به طور زیرزمینی ۴ میلیارد فروخت، بیآنکه هیچ هزینهای از بابت بازی و دیگر تدارکات برای آن شده باشد. شاید آن پسرک بیمعرفت حتی یک شام هم به آن بانو نداده باشد! باری، کسانی که به دنبال کشف پسند خلایق هستند اکنون میتوانند محاسبه کنند که ۴ میلیارد فروش زیرزمینی به ازای هر سی دی ۵۰۰ تومان یا ۱۰۰۰ تومان، و به ازای هر سی دی چند بیننده (؟)، در چند سال پیش، تا چه اندازه میتواند گویای سطح فرهنگی و ذوق هنری و اخلاق اجتماعی و دیانت اسلامی در جامعهی انقلابی و مقدس ما باشد. خلایق را هرچه لایق! (محمد سعید حنایی کاشانی) منبع: http://www.fallosafah.org/main/weblog/item_view.php?item_id=285
|
Just Kidding
جمعه 28 فروردين 1388 - 12:53
11 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
باز پول گرفتین؟ این بار البته قرار است به وجهه هنری فیلم کمک کنید.
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 15:15
7 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
آیا می شود جور دیگری هم زندگی کرد؟ کسانی بر این باورند که لومپن ها بیانگران ارزشهای از کف رفته اند و می پندارند که با ستایش فرهنگ لومپنی از فرهنگ مردمی یا حتی از آرمانها, خواستها و حقوق ستمدیگان دفاع کرده اند. راست این است که هنرمند یا اندیشگر مدافع جهان بینی لومپن ها , در دنیای اندیشه و نظریه به همان راه حل های حقیری دست می یابند که خود لومپن ها در زندگی مادی و هر روزه خویش بدانها می رسند . می توان با شفقت به زندگی مصیبت بار تهیدستان شهری و لومپن ها نگریست ( در اعماق " ژان رنوار" , فراموش شدگان" لویس بونوئل" , ماما روما "پیر پائولو پازولینی" , دودسکادن " آکیروا کوروساوا" ) اما نمی توان ستایشگر بی فرهنگی لومپن ها شد, یا توجیه نکبت و مصیبت زندگی لومپن ها را ارزشها و سنتهای از کف رفته نامید. در فیلم زنی از توکیو ساخته " یاسوجیرو ازو" فاحشه ای که خرج تحصیل برادر از همه جا بی خبر خود را می دهد, از دوست خود می پرسد: مگر جور دیگری هم می شود زندگی کرد؟ " فاجعه و رهایی هر دو در این پرسش نهفته اند. ( بابک احمدی) منبع: ماهنامه فیلم, شماره 92 , صفحه 16 , تیر ماه 1369
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 15:18
-4 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
آیا می شود جور دیگری هم زندگی کرد؟ کسانی بر این باورند که لومپن ها بیانگران ارزشهای از کف رفته اند و می پندارند که با ستایش فرهنگ لومپنی از فرهنگ مردمی یا حتی از آرمانها, خواستها و حقوق ستمدیگان دفاع کرده اند. راست این است که هنرمند یا اندیشگر مدافع جهان بینی لومپن ها , در دنیای اندیشه و نظریه به همان راه حل های حقیری دست می یابند که خود لومپن ها در زندگی مادی و هر روزه خویش بدانها می رسند . می توان با شفقت به زندگی مصیبت بار تهیدستان شهری و لومپن ها نگریست ( در اعماق " ژان رنوار" , فراموش شدگان" لویس بونوئل" , ماما روما "پیر پائولو پازولینی" , دودسکادن " آکیروا کوروساوا" ) اما نمی توان ستایشگر بی فرهنگی لومپن ها شد, یا توجیه نکبت و مصیبت زندگی لومپن ها را ارزشها و سنتهای از کف رفته نامید. در فیلم زنی از توکیو ساخته " یاسوجیرو ازو" فاحشه ای که خرج تحصیل برادر از همه جا بی خبر خود را می دهد, از دوست خود می پرسد: مگر جور دیگری هم می شود زندگی کرد؟ " فاجعه و رهایی هر دو در این پرسش نهفته اند. ( بابک احمدی) منبع: ماهنامه فیلم, شماره 92 , صفحه 16 , تیر ماه 1369
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 15:19
-14 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
پرفروشترین فیلم سینمای ایران کدام فیلم است؟ این روزها در خبرها دائم تکرار میشود که فیلم فلان رکورد فروش را شکسته است و به مقام پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران رسیده است. گذشته از اینکه خود این امر تا چه اندازه میتواند برای یک فیلم تبلیغ باشد و جمع دیگری را به سینماها بکشاند تا ببینند این چه تحفهای است که چنین اقبالی کسب کرده است، یک نکته فراموش میشود و آن اینکه این فیلم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیست؟ مورخان بدانند و آیندگان بخوانند که پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران فیلم کوتاه و مستندی است منسوب به یکی از هنرپیشگان سینما و نامزدش که فقط به طور زیرزمینی ۴ میلیارد فروخت، بیآنکه هیچ هزینهای از بابت بازی و دیگر تدارکات برای آن شده باشد. شاید آن پسرک بیمعرفت حتی یک شام هم به آن بانو نداده باشد! باری، کسانی که به دنبال کشف پسند خلایق هستند اکنون میتوانند محاسبه کنند که ۴ میلیارد فروش زیرزمینی به ازای هر سی دی ۵۰۰ تومان یا ۱۰۰۰ تومان، و به ازای هر سی دی چند بیننده (؟)، در چند سال پیش، تا چه اندازه میتواند گویای سطح فرهنگی و ذوق هنری و اخلاق اجتماعی و دیانت اسلامی در جامعهی انقلابی و مقدس ما باشد. خلایق را هرچه لایق! (محمد سعید حنایی کاشانی) منبع: http://www.fallosafah.org/main/weblog/item_view.php?item_id=285
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 15:20
-1 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
پرفروشترین فیلم سینمای ایران کدام فیلم است؟ این روزها در خبرها دائم تکرار میشود که فیلم فلان رکورد فروش را شکسته است و به مقام پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران رسیده است. گذشته از اینکه خود این امر تا چه اندازه میتواند برای یک فیلم تبلیغ باشد و جمع دیگری را به سینماها بکشاند تا ببینند این چه تحفهای است که چنین اقبالی کسب کرده است، یک نکته فراموش میشود و آن اینکه این فیلم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیست؟ مورخان بدانند و آیندگان بخوانند که پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران فیلم کوتاه و مستندی است منسوب به یکی از هنرپیشگان سینما و نامزدش که فقط به طور زیرزمینی ۴ میلیارد فروخت، بیآنکه هیچ هزینهای از بابت بازی و دیگر تدارکات برای آن شده باشد. شاید آن پسرک بیمعرفت حتی یک شام هم به آن بانو نداده باشد! باری، کسانی که به دنبال کشف پسند خلایق هستند اکنون میتوانند محاسبه کنند که ۴ میلیارد فروش زیرزمینی به ازای هر سی دی ۵۰۰ تومان یا ۱۰۰۰ تومان، و به ازای هر سی دی چند بیننده (؟)، در چند سال پیش، تا چه اندازه میتواند گویای سطح فرهنگی و ذوق هنری و اخلاق اجتماعی و دیانت اسلامی در جامعهی انقلابی و مقدس ما باشد. خلایق را هرچه لایق! (محمد سعید حنایی کاشانی) منبع: http://www.fallosafah.org/main/weblog/item_view.php?item_id=285
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 15:21
11 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
پرفروشترین فیلم سینمای ایران کدام فیلم است؟ این روزها در خبرها دائم تکرار میشود که فیلم فلان رکورد فروش را شکسته است و به مقام پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران رسیده است. گذشته از اینکه خود این امر تا چه اندازه میتواند برای یک فیلم تبلیغ باشد و جمع دیگری را به سینماها بکشاند تا ببینند این چه تحفهای است که چنین اقبالی کسب کرده است، یک نکته فراموش میشود و آن اینکه این فیلم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیست؟ مورخان بدانند و آیندگان بخوانند که پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران فیلم کوتاه و مستندی است منسوب به یکی از هنرپیشگان سینما و نامزدش که فقط به طور زیرزمینی ۴ میلیارد فروخت، بیآنکه هیچ هزینهای از بابت بازی و دیگر تدارکات برای آن شده باشد. شاید آن پسرک بیمعرفت حتی یک شام هم به آن بانو نداده باشد! باری، کسانی که به دنبال کشف پسند خلایق هستند اکنون میتوانند محاسبه کنند که ۴ میلیارد فروش زیرزمینی به ازای هر سی دی ۵۰۰ تومان یا ۱۰۰۰ تومان، و به ازای هر سی دی چند بیننده (؟)، در چند سال پیش، تا چه اندازه میتواند گویای سطح فرهنگی و ذوق هنری و اخلاق اجتماعی و دیانت اسلامی در جامعهی انقلابی و مقدس ما باشد. خلایق را هرچه لایق! (محمد سعید حنایی کاشانی) منبع: http://www.fallosafah.org/main/weblog/item_view.php?item_id=285
|
احسان
جمعه 28 فروردين 1388 - 15:22
7 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
پرفروشترین فیلم سینمای ایران کدام فیلم است؟ این روزها در خبرها دائم تکرار میشود که فیلم فلان رکورد فروش را شکسته است و به مقام پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران رسیده است. گذشته از اینکه خود این امر تا چه اندازه میتواند برای یک فیلم تبلیغ باشد و جمع دیگری را به سینماها بکشاند تا ببینند این چه تحفهای است که چنین اقبالی کسب کرده است، یک نکته فراموش میشود و آن اینکه این فیلم پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیست؟ مورخان بدانند و آیندگان بخوانند که پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران فیلم کوتاه و مستندی است منسوب به یکی از هنرپیشگان سینما و نامزدش که فقط به طور زیرزمینی ۴ میلیارد فروخت، بیآنکه هیچ هزینهای از بابت بازی و دیگر تدارکات برای آن شده باشد. شاید آن پسرک بیمعرفت حتی یک شام هم به آن بانو نداده باشد! باری، کسانی که به دنبال کشف پسند خلایق هستند اکنون میتوانند محاسبه کنند که ۴ میلیارد فروش زیرزمینی به ازای هر سی دی ۵۰۰ تومان یا ۱۰۰۰ تومان، و به ازای هر سی دی چند بیننده (؟)، در چند سال پیش، تا چه اندازه میتواند گویای سطح فرهنگی و ذوق هنری و اخلاق اجتماعی و دیانت اسلامی در جامعهی انقلابی و مقدس ما باشد. خلایق را هرچه لایق! (محمد سعید حنایی کاشانی) منبع: http://www.fallosafah.org/main/weblog/item_view.php?item_id=285
|
محسن- دراگون
جمعه 28 فروردين 1388 - 17:40
-1 |
|
|
|
یک گزارش خواندنی: فروش بالای اخراجیهای 2 به کی میرسد؟ هدایت فیلم؟ مرکز گسترش؟ دهنمکی؟ کاسه ساز؟
با هر طرفندی و هر روشی این فیلم بالای 4 میلیارد در 1 ماه فروخته این نکته رو یادتون نره- در ضمن مردم ما بیشعور نیستن نمیدونم چرا همه سعی دارن شعور مردم رو زیر سوال ببرن هر جا به نفعه -حرف از دموکراسی و ازادیه بیانه و حالا اینجا رای مردم هیچ ارزشی نداره
|
آريانا
شنبه 29 فروردين 1388 - 11:12
2 |
|
|
|
فروش و جنجال اخراجیهای 2 ادامه دارد - مورد 9/پاسخ حمید داودآبادی مشاور فیلمنامه به عبدالجبار کاکایی که در اختیار سایت «سینمای ما» گذاشته است؛
اونايي كه ميگن اخراجيها بده ميخوان كلاس بزارن بگن ما روشنفكريم.....بابا روشنفكر بابا كارگردان...چقدر اينجا پرنور شده
|
a
شنبه 29 فروردين 1388 - 12:20
-6 |
|
|
|
فروش و جنجال اخراجیهای 2 ادامه دارد - مورد 9/پاسخ حمید داودآبادی مشاور فیلمنامه به عبدالجبار کاکایی که در اختیار سایت «سینمای ما» گذاشته است؛
آقای ساسان نوشته اید « هرکس نان زمانه خودش را می خورد» شما یادتان نمی آید اینها چطور در روزگاری نان روح و جسم ما را تلخ و سیاه کردند حالا تصمیم گرفته اند بخندند و ما هم باید قدرشناس باشیم که آقایان اهل و سربراه شده اند
|
مروارید
شنبه 29 فروردين 1388 - 19:50
115 |
|
|
|
فروش و جنجال اخراجیهای 2 ادامه دارد - مورد 9/پاسخ حمید داودآبادی مشاور فیلمنامه به عبدالجبار کاکایی که در اختیار سایت «سینمای ما» گذاشته است؛
سینا جون می دونی چرا فیلم های کارگردانای خوب اینقدر ها نمیفروشه ؟؟ برای این که اونا می خوان فیلم هنری بسازن یه چیز عالی و ماندگار بسازن با قوانین فیلم های خارجی بسازن مدل فیلم های خارجی بسازن و ... هیچکس نمی فهمه که بابا مردم همه ی کشورا عین هم نیستن و روحیاتشون و خواسته هاشون فرق می کنه ! الان تو خارج یه فیلم غمناک بسازی یه عالمه ادم می رن نگاه می کنن و لذت می برن همون مدل و تو ایران بزاری اون همه ادم نمیرن شاید هم از نسف کم تر برن ! چرا ؟؟!! این به این دلیل نیست که مردم ما هیچی نمی فهمن و شعور ندارن و فیلم بد خوب و تشخیص نمیدن و ... به این دلیله که روحیات متفاوته ! خارجیا انقدر تو زندگیشون خوشن و می گن و می خندن که یه فیلم غم گین براشون تنوع است و لذت هم می برن ولی چرا ایرانیا باهاش حال نمی کنن ؟؟!! چون مردم افسرده شدن خسته شدن انقدر همه جا راجع به غم و غصه و مرگ و میرو ... شنیدن و دیدن دلشون می خواهد یه روز تعطیل هم که دارن او نو با شادی بگذرونن و خوش باشن و حال کنن نه این که خودشون این همه بدبختی دارن هیچی حالا اون یه ساعت یا یه روزی هم که تو طول هفته برای شادی و خوشیشون دارن اون رو هم برن سینما بدبختیای خودشون کمه مال دیگران رو ببینن ! خواهش می کنم یه کمی بیشتر در این رابطه فکر کنین !
|
مینا
يکشنبه 30 فروردين 1388 - 9:35
-2 |
|
|
|
فروش و جنجال اخراجیهای 2 ادامه دارد - مورد 9/پاسخ حمید داودآبادی مشاور فیلمنامه به عبدالجبار کاکایی که در اختیار سایت «سینمای ما» گذاشته است؛
بابا ، راست میگه دیگه. منکه از غم و غصه فراریم. دیدید که فیلم کلاه قرمزی هم فروشش بالا بود. اینم فروشش بالاست . چرا ؟ چون دلمون از غصه ترکیده دنباله شادی هستیم . همین . من خودم استاد دانشگاهم. از یه خانواده فرهنگی ، پس فقط بی شعور بودن من و خانوادم و همشهریام دلیل دیدن این فیلم نبوده. شما ها هم تلاش کنید فیلمی هنری اخلاقی و مردمی و شاد بسازید تا رو دست این فیلم بلند شه و این مستلزم تفکر و مطالعه و زحمت کشیدنه نه اینکه همش پای این سایت نشستید و پول گرفتید تا حال آقای ده نمکی رو بگیرید. بد میگ ، بگو بد میگی ....؟
|
دوشنبه 31 فروردين 1388 - 11:4
-4 |
|
|
|
فروش و جنجال اخراجیهای 2 ادامه دارد - مورد 9/پاسخ حمید داودآبادی مشاور فیلمنامه به عبدالجبار کاکایی که در اختیار سایت «سینمای ما» گذاشته است؛
متن و نخوندم ولي فقط ااااااااااااااااااااااااا خخخخخخخخخخخخخخخخخخ ررررررررررررررررررررررررررر ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا جججججججججججججججججججج يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي 2222222222222222222222222222222222222
|
mohsen
پنجشنبه 3 ارديبهشت 1388 - 5:53
7 |
|
|
|
تاریخ سیاسی ایران لابراتوار رفتارهای متعارض شما نیست
gatar ekhrajiha ba sarbolandi har che tamamtar be 7 milyard nazdik mishavad har chegadr doost darid bad begon felan ke hameh maraom filmo doost daranad va in hemaseie ke dar in film etefagh oftad motgmaen bashid ba sohbathaey shoma chand nafar makhdosh nakahahd shod pas hechenan entegad konid va bishtar ta ma ekhrajiha pey bebarim ke ta che had bar janhhey shoma va roohe koochak shoma takhtehim be omid kilid khordan film ya hemaseh ekhrajihey 3
|
ساینا
شنبه 5 ارديبهشت 1388 - 10:55
-5 |
|
|
|
تاریخ سیاسی ایران لابراتوار رفتارهای متعارض شما نیست
بابا روشن فکرها.....اگه بده چرا انقدر طرفدار داره؟؟؟ آقای منتقد به نظر مردم احترام بزار ... من که خودم 2 بار این فیلمو دیدم هیلی هم لذت بردم
|
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1388 - 8:6
0 |
|
|
|
اخراجیها: لودگی و ساحت قدسی مردم
با سلام به همه دوستان من این همه هجمه به این فیلم را نمی فهمم، واقعا این فیلم اینقدر ضعیف وسخیف است؟ قبل از این هم فیلم های ضعیف و چرت زیاد ساخته شد فیلم هایی که در حد فیلم فارسی بودند، شمایی که به این فیلم این این قدر ایراد گرفتید آیا در مورد آن فیلم ها هم اینقدر خشمگینانه انتقاد می کردید؟در انصاف شما جای شک است . شما را دو چیز عصبانی کرده یکی این که این فیلم علی رغم اکران همزمان با چند فیلم دیگر از کارگردان های معروف فروش سرسام آوری داشته (تعداد سینما ها هم توجیه خوبی نیست مردم اگر فیلمی را نپسندند نمی روند ببینند.)دیگری این که این فیلم را ده نمکی ساخته.انصاف این است که از خود دهنمکی و گذشته اش انتقاد کنید و نه از فیلمش . این فیلم اکنون نشان دهنده سلیقه مردم است و توهین به این فیلم توهین به سطح سلیقه مردم است . چرا سینماگرانی که خود را سینه چاک مردم معرفی می کنند به خاطر اقبال مردم از این فیلم سلیقه آنها را نازل می دانند.سینما گران ما از مردم دور شده اند و حرف هایی را می زنند که مردم نمی فهمند یا نمی پسندند ، حرف های ساده را در قالب ها و فرم های پیچیده و لایه لایه قرار می دهند و فقط صنف خودشان از این همه تراوشات هنری سر در می آورند . قبل از اکران این فیلم این موضوعات مطرح شده بود.ده نمکی عکس این کار را کرد او حرف های خودش را در قالبی ساده و بی تکلف و البته صادقانه به مردم ارائه داد و مردم استقبال کردند.سعی کنید بدون عصبانیت به قضایا نگاه کنید .اگر انتظار دارید دیگران با شما منصفانه برخورد کنند شما هم با دیگران منصفانه برخورد کنید و منصفانه قضاوت کنید .
|
سحر
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1388 - 8:7
10 |
|
|
|
اخراجیها: لودگی و ساحت قدسی مردم
با سلام به همه دوستان من این همه هجمه به این فیلم را نمی فهمم، واقعا این فیلم اینقدر ضعیف وسخیف است؟ قبل از این هم فیلم های ضعیف و چرت زیاد ساخته شد فیلم هایی که در حد فیلم فارسی بودند، شمایی که به این فیلم این این قدر ایراد گرفتید آیا در مورد آن فیلم ها هم اینقدر خشمگینانه انتقاد می کردید؟در انصاف شما جای شک است . شما را دو چیز عصبانی کرده یکی این که این فیلم علی رغم اکران همزمان با چند فیلم دیگر از کارگردان های معروف فروش سرسام آوری داشته (تعداد سینما ها هم توجیه خوبی نیست مردم اگر فیلمی را نپسندند نمی روند ببینند.)دیگری این که این فیلم را ده نمکی ساخته.انصاف این است که از خود دهنمکی و گذشته اش انتقاد کنید و نه از فیلمش . این فیلم اکنون نشان دهنده سلیقه مردم است و توهین به این فیلم توهین به سطح سلیقه مردم است . چرا سینماگرانی که خود را سینه چاک مردم معرفی می کنند به خاطر اقبال مردم از این فیلم سلیقه آنها را نازل می دانند.سینما گران ما از مردم دور شده اند و حرف هایی را می زنند که مردم نمی فهمند یا نمی پسندند ، حرف های ساده را در قالب ها و فرم های پیچیده و لایه لایه قرار می دهند و فقط صنف خودشان از این همه تراوشات هنری سر در می آورند . قبل از اکران این فیلم این موضوعات مطرح شده بود.ده نمکی عکس این کار را کرد او حرف های خودش را در قالبی ساده و بی تکلف و البته صادقانه به مردم ارائه داد و مردم استقبال کردند.سعی کنید بدون عصبانیت به قضایا نگاه کنید .اگر انتظار دارید دیگران با شما منصفانه برخورد کنند شما هم با دیگران منصفانه برخورد کنید و منصفانه قضاوت کنید .
|
کورش
چهارشنبه 27 خرداد 1388 - 12:47
1 |
|
|
|
«اخراجیها 2» هشت میلیاردی شد
خطاب به نویسنده نه دوست عزیز اشتباه نکن همه ما مثل هم نیستیم ! همانطور که ده نمکی در "اخراجی ها" هم گفته جماعت ایرانی دو دسته هستند 1- مومن و مذهبی 2- مشتی اراذل و اوباش منحرف !!! منهم یک نویسنده گمنام هستم که از انتقاد به اخراجی ها و ده نمکی نانی به نرخ روز گیرم نمی آید !! هرچند به قول شما از این نان ها گیر خیلی ها می آید ! اما بله درست است که ممکنه همه ما لحظاتی از اخراجی ها را هم خندیده باشیم و از شوخی های غالبا سخیف این باصطلاح فیلم لذتی هم برده باشیم اما این به هیچ وجه دلیل بر وجاهت و ارزش هنری و سینمایی فیلم نیست !! چنانچه انسان در تمام طول عمر ممکن است به چیزهای بسیار سخیف و کم اهمیت هم بخندد و همیشه هم جدی و عالیرتبه نمی توان اندیشید ! چه بسا از پس همه این خنده ها کلاهی به گشادی اخراجی ها سر مخاطب بینوای ایرانی هم برود ! ... اما مشکل بر سر اینست که اخراجی ها با مضامین و جبهه بندی هایش به شعور و سلیقه مخاطب توهین می کند ! گذشته از اینکه جامعه ایران به دلایلی که از این مقال خارج است آنقدر افسرده و بدون تفریح و ناشاد است که بالاجبار مجبور است لحظاتی را هم به شوخی های سخیف "اخراجی ها" دل خوش کند !
|
کورش
شنبه 30 خرداد 1388 - 6:26
8 |
|
|
|
«اخراجیها 2» هشت میلیاردی شد
تاریخ تمدن بشری نشان داده همیشه هم جمع و اکثریت درست نمی گویند و بر حق نیستند ... دلیل استقبال گسترده از "اخراجی ها" فقدان شادی ها و تفریحات عمومی در جامعه است که عامه مردم را برای ساعتی خنده و تفریح به سینما ها می کشاند و ده نمکی و همکارانش هم از این وضعیت افسرده اجتماعی با سوء استفاده از چاشنی طنز سخیف و سطح پایین برای بیان نظراتشان بهره می برند ...
|
کورش
شنبه 30 خرداد 1388 - 11:47
-6 |
|
|
|
«اخراجیها 2» هشت میلیاردی شد
با علیرضا کاملا موافقم واقعا در روزگاری زندگی می کنیم که هر پدیده جلف و سخیفی را می شود پشت عناوینی مانند مردم پسند و مردمی به خورد بعضی مردم ناآگاه داد ! البته بعید هم نیست وقتی متوسط مطالعه روزانه در ایران 5 دقیقه است "اخراجی ها" هم باید پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشد ! برخی از افراد ناآگاه فکر می کنند هر لوده بازی جلف و سخیفی را که به اسم سینما ( حیف هنر زیبای سینما ) به خورد مردم می دهند باید اینگونه به اسم سینما و هنر هفتم بتوان به شعور و فرهنگ مردم توهین کرد ! مشکلی نیست چراکه " از کوزه همان برون تراود که در اوست " ...
|
کورش
شنبه 30 خرداد 1388 - 11:51
5 |
|
|
|
«اخراجیها 2» هشت میلیاردی شد
در ضمن واقعا برای استاد مسعود فراستی با آن ژست روشنفکرنمای قلابی اش افسوس می خورم و متاسفم ... یادش بخیر زمانی در دانشگاه تحلیل فیلم های "هیچکاک" را خیلی خوب تر یادمان می داد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
کورش
شنبه 30 خرداد 1388 - 11:53
3 |
|
|
|
«اخراجیها 2» هشت میلیاردی شد
در ضمن واقعا برای استاد مسعود فراستی با آن ژست روشنفکرنمای قلابی اش افسوس می خورم و متاسفم ... یادش بخیر زمانی در دانشگاه تحلیل فیلم های "هیچکاک" را خیلی خوب تر یادمان می داد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
|