News
  • مریلا زارعی در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا بازی می‌کند
    سرانجام نام بازیگر نقش شهید چمران در «چ» اعلام شد: فریبرز عرب‌نیا
  •  
  • سردار احمدرضا رادان خبر داد
    یک هنرپیشه زن سینما به علت بدحجابی در برج میلاد دستگیر شد
  •  
  • ماموران اماکن وسط پخش فوتبال سینما را پلمب کرده بودند
    دو پردیس سینمایی رفع پلمپ شد
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ پانزدهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي «بوتیک» یکی از فيلم های برگزیده دهه 1380 با حضور حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست
  •  
  • نوشته نيما حسني‌نسب درباره كارنامه بازيگري هنگامه قاضياني؛ به بهانه نمايش عمومي «روزهاي زندگي»
    به همين سادگي‌ هم نيست!
  •  
  • ناگفته‌هاي حضور ستاره‌ها در بازار نمايش خانگي؛ دستمزدها، درصد فروش، شرايط كار و چيزهاي ديگر
    بي‌رونق تولید سینما + دردسرهاي اکران = تغيير مسیر ستاره‌هاي سينما
  •  
  • صحنه‌هاي حذف‌شده اكران عمومي را در خانه تماشا كنيد!
    «اسب حیوان نجیبی است» بدون سانسور (!) در شبکه نمایش خانگی
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
  • عباس رافعی از ناملايمات آخرين روزهاي زندگي شاپور قریب مي‌گويد
    وقتی یک کمک یک میلیون تومانی هم از شاپور قریب دریغ شد!/ نگران قطع حقوق 180 هزار توماني بود
  •  
  • سردار احمدي‌مقدم معتقد است تجربه‌هاي قبلي پخش فوتبال در سینماها اصلاً‌ خوشایند نبود
    نمایش مسابقات یورو 2012 در سینماها فعلاً منتفی شد
  •  
  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند
  •  
  • تشييع پيكر شاپور قريب سوت و كور برگزار شد
    همسر قريب: به مهمانی شاپور خوش آمدید!/ همايون اسعديان: افسوس که مراسمی برای این هنرمند برگزار می‌شود که در شان او نیست
  •  
  • نوشته بهمن فرمان‌آرا درباره ري بردبري: روزي كه بر ترس‌هايم پيروز شدم
    «بچه رزمري» رومن پولانسكي، «موبي‌ديك» جان هيوستن و همينگوي به روايت ري بردبري
  •  
  • «خوابم می‌آد» رضا عطاران با اکبر عبدی گیشه‌های بي‌رونق سینمای ایران را گرم مي‌کند؟
    شورای صنفی نمایش فيلم‌هاي اکران اول تابستان 91 را انتخاب کرد
  •  
  • مراسم یادبود شنبه 20 خرداد در مسجد نور
    پيكر شاپور قریب‌ از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع مي‌شود
  •  
  • حرف‌هاي تازه بهاره رهنما در روزهايي كه حسابي پر كار است + گالري عكس و تيزر نمايش
    داستان‌هاي زنانه‌اي از جنس بهاره رهنما كه شالوده‌اش عشق است
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ چهاردهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي فيلم خاطره‌انگيز «شب يلدا» با حضور كيومرث پوراحمد
  •  
  • جدول كامل مسابقات و زمان پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در سايت "سينماي ما"
    از جمعه 19 خرداد تا یکشنبه 11 تیر؛ هر شب با فوتبال اروپا در شبكه سه و شبكه ورزش
  •  
  • فيلم علي مصفا در بخش مسابقه مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    «پله آخر» برای گوی بلورین چهل‌و‌هفتمین جشنواره کارلووی واری رقابت می‌کند
  •  
  • انصراف داريوش مهرجویی از ساخت فيلم «بیا تا برویم» به دليل صادر نشدن مجوز ساخت
    به داريوش مهرجويي نه مجوز ساخت فيلم مي‌دهند نه امكان اجراي تئاتر
  •  
     


     



       




    کارگردان «گشت ارشاد‌» مي‌گويد قطعاً فيلمي تندتر و جسورانه خواهد ساخت
    من سيلي خوردم و منتظر سيلي‌هايي كه ‌خواهم زد‌ باشند!

    سينماي ما- سعید سهیلی کارگردان فیلم گشت ارشاد گفت وگویی با محمد بیات در اعتماد کرده ودر آن حرفهای تندی زده است . به گزارش وبلاگ به رنگ ارغوان مهمترین بخشهای این مصاحبه به شرح زیر است :

    /می گفتند چرا یک سوپراستار بسیجی شده /

    هر فيلمي كه ساختم پيش بيني مي كردم كه يا اكران نشود يا مميزي شود يا محدوديت ها و مخالفت هايي درباره اكران فيلم هايم اتفاق بيفتد. پيش بيني هايم هميشه در اين موارد درست بوده و حتي در مورد اولين فيلمم «مردي شبيه باران» در خيلي از شهرستان ها به شكل معدود تجمعاتي عليه فيلم مقابل سالن هاي سينما شكل گرفت. در آن زمان براي اولين بار بود كه يك سوپراستار(ابوالفضل پورعرب) لباس بسيجي مي پوشيد و نقش يك بسيجي را ايفا مي كرد و فيلم نيز صحنه ها و مواردي داشت كه در آن مقطع حساسيت برانگيز بود. از جمله رقص و آوازي كه اسرا در اردوگاه داشتند مورد اعتراض قرار گرفت يا يكي از اسراي ايراني كه در فيلم خيانت مي كرد يكي ديگر از مواردي بود كه برخي آزاده ها عقيده داشتند هيچ اسير ايراني اي در دوران اسارت خيانت نكرده است ولي به نظر من همان طور كه عده زيادي مقاومت كردند عده معدودي هم بودند كه بريدند و نتوانستند شرايط سخت را تحمل كنند. اما برخي عقيده داشتند همه چيز گل و بلبل است. همه مقاوم، استوار و آرمانگرا بودند و هيچ كس هم كوچك ترين تزلزلي در اراده اش نداشته اما در فيلم چنين نبود، در آن زمان هم عده يي موسوم به انصار حزب الله بيانيه دادند كه ما جلوي اكران فيلم را خواهيم گرفت. به طور مشخص يادم مي آيد جلوي سينما آفريقاي مشهد تجمع كردند و اجازه نمي دادند مردم وارد سينما شوند. آن زمان مصاحبه يي كردم كه بعد از 17، 18 سال آن مطالب دوباره تكرار شد، همان زمان در مصاحبه يي گفتم اگر شما انصارحزب الله هستيد من خود حزب الله ام.

    /تقلبي ها يا متقلب ها/

    در مورد «گشت ارشاد» بيش از يك سال صدور پروانه ساختش به درازا كشيد. آنها اصرار داشتند اسم فيلم تغيير كند، آنها مي خواستند عنوان فيلم هر اسمي باشد جز «گشت ارشاد» مثلامي گفتند اسم فيلم مي تواند «تقلبي ها» يا «متقلب ها» باشد كه اسم هاي بي ربطي بودند. اما من مي گفتم اين فيلم مثل فرزند من است و مي خواهم اسم فرزندم را خودم انتخاب كنم.

    /قاسطين و مارقين و ناكثين/

    اكران «گشت ارشاد» باعث جمع اضداد شد، به قول شريعتي قاسطين و مارقين و ناكثين. در مخالفت با «گشت ارشاد» طيف هاي مختلف دست به دست هم دادند كه براي من دور از انتظار بود.وقتي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري و مجموعه شهرداري دائما در حال گرفتن عكس يادگاري با هنرمندان هستند و افتخار آنها تعامل با هنرمندان است و مي خواهند با اهالي سينما همكاري داشته باشند، وقتي آنها در كنار عده يي به نام انصار حزب الله قرار مي گيرند و حوزه هنري وارد اين اتفاقات مي شود، از آن سو مي بينيم بخشي از اهالي سينما خود را پشت اين قضيه پنهان مي كنند، وقتي اينها دست به دست هم مي دهند، چنين وضعيتي دور از انتظارم بود.

    /در زمان جشنواره درمشهد برایم بزرگداشت گرفتند ولی اجازه اکران دراین شهر راندادند/

    براي من عجيب است، در جشنواره فيلم فجر «گشت ارشاد» در مشهد نمايش داده شد و دومين فيلم منتخب از سوي مردم در مشهد شد و نمايش ويژه هم براي فيلم برگزار شد كه همه مسوولان شهر مشهد فيلم را ديدند و بزرگداشتي براي من تدارك ديدند، اما زمان اكران فيلم شهري كه با اكران فيلم مخالف بود و حتي اجازه يك سانس اكران نداد مشهد بود. در شهرستان هاي ديگر نيز همين اتفاق افتاد كه مسوولان استان ها فيلم را ديدند از جمله فرماندارها، فرماندهان نيروي انتظامي و فرماندهان سپاه فيلم را ديدند و هيچ گونه مخالفتي با فيلم نداشتند. همه مخالفت ها از زمان اكران آغاز شد و آنقدر هم گسترده نبود و حكايت آن كسي است كه سنگي را در چاه مي اندازد و هزار نفر نمي توانند آن سنگ را از چاه بيرون آورند، حالاوضعيت فيلم «گشت ارشاد» هم چنين شده است.

    /به قول فردوسي پور اين حركت «خودجوش» نبوده است /

    150 نفر جلوي ساختمان وزارت ارشاد تجمع كردند كه اين 150 نفر هم نطفه اوليه اتفاقات نبودند چرا كه 10 نفر هم از اين تعداد فيلم را نديده بودند، پس مشخص مي شود كه نطفه اوليه يكي، دو نفري بودند كه يا با من، يا با فيلم يا با ارشاد، يا با وزير يا با معاونت سينمايي يا با سينما مشكل داشتند. آنها بودند كه 150 نفر را تحريك كردند، به قول فردوسي پور اين حركت «خودجوش» نبوده است و معلوم است كه يكي دو نفر اين عده را هماهنگ كرده اند، چون اين عده با بلندگو، پلاكارد و سخنران مشخص در برابر وزارت ارشاد حاضر شده اند و در مورد فيلم به هياهو پرداخته اند.

    /سينما خيلي از رسانه هاي ديگر عقب تر است /

    سينما خيلي از رسانه هاي ديگر عقب تر است و مطبوعات خيلي راحت تر مي توانند موضوعات را بيان و تحليل كنند. اما در سينما محدوديت ها بيشتر است. بسياري از اتفاقاتي كه در صفحه حوادث روزنامه ها منتشر مي شوند، در سينما اجازه و امكان پرداختن ندارند. جسارت اهالي سينما هم كم شده يا جلوي جسارت آنها گرفته شده، به همين دليل وقتي يك فيلم يا دو فيلم كمي انتقادي به موضوعي مي پردازند، خيلي سريع به چشم مي آيد.

    /من موسس حوزه هنري استان خراسان بوده ام/

    من موسس حوزه هنري استان خراسان بوده ام و هشت سال رييس حوزه هنري خراسان بودم و حالاحوزه هنري پاداش بدي به من داد، كساني كه دستور توقيف «گشت ارشاد» را داده اند يك ساعت سر فيلمبرداري هيچ فيلمي نبوده اند كه بدانند يك فيلم با چه سختي و مشقتي ساخته مي شود. پيام اين اتفاق اين است كه مردم شما حق انتخاب نداريد، ما مي گوييم چه فيلمي را ببينيد، چه فيلمي را نبينيد. آنها فيلم ام را آتش زدند و خاكسترش را به جا گذاشتند ولي مطمئن باشيد دودش به چشمان شما هم خواهد رفت و خوشحال نباشيد. «گشت ارشاد» در تاريخ خواهد ماند: زماني كه نام، مقام و پست ها نخواهند بود و اين پست ها وجود نخواهند داشت.

    /جوانان درفیس بوک به کارگردان گشت ارشاد چه می گویند ؟/

    خيلي از جوانان به خصوص در فيس بوك به من مي گويند، اتفاقات پيرامون «گشت ارشاد» به دليل همزماني اش با اكران «قلاده هاي طلا» است. آنها مي گويند همه مسوولان فرهنگي، هنري و سياسي كشور دوست داشتند «قلاده هاي طلا» پرفروش ترين فيلم سال باشد.

    /پس از سه چهار روز همه پوسترها و بنرها پاره شد/

    هم وزارت ارشاد پوسترها را تاييد كرد و هم شهرداري تعدادي از جايگاه بيلبوردهايش را به رايگان در اختيار ما قرار داده بود، اما بعدا نظرشان عوض شد. من هم فكر مي كردم حساسيت برانگيز باشد اما همان طور كه گفتم در وزارت ارشاد و سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تاييد شد. ما براي پوسترها و بنرها 90 ميليون تومان هزينه كرديم اما متاسفانه پس از سه چهار روز همه پوسترها و بنرها پاره شد.

    /قطعا فيلمي تندترو جسورانه خواهم ساخت/

    قطعا فيلمي تندتر، صريح و دردمندتر و جسورانه خواهم ساخت و اين برخوردها باعث نخواهد شد محافظه كار شوم. تصميم گرفتم فيلمي بسازم كه چند برابر «گشت ارشاد» بحث برانگيز باشد. چون اين انگيزه در من ايجاد شد كه اگر مي خواهي فيلمي بسازي كه مورد استقبال مردم باشد، فيلمي باشد كه درد مردم را بيان كند و بازگويي درد مردم عواقبي دارد.

    /زير آتش خمپاره هاي خمسه خمسه بزرگ شدم/

    من كسي هستم كه زير آتش خمپاره هاي خمسه خمسه بزرگ شدم، يعني بچه تركش، گلوله و خاك و خاكريز هستم. اين برخوردها باعث نمي شود كه من عقب نشيني كنم، كله شق تر از اين حرف ها هستم و مبارزه مي كنم.

    /منتظر سیلی های من باشید/

    سينماي مورد علاقه من سينماي اجتماعي است، اما در اين سينما قطعا مسائل سياسي خودش را نشان مي دهد و سينماي من سينماي عاصي و وحشي و پرخوني است، قهرمانان من اگر سيلي بخورند نمي روند كلانتري شكايت كنند، بلكه قهرمان هاي سينماي من اگر يك سيلي بخورند، دو سيلي مي زنند و خودم هم اين طوري هستم و در ماجراي اكران «گشت ارشاد» من هم سيلي خوردم و منتظر سيلي هايي كه من خواهم زد، باشند.


    منبع : اعتماد

    به روز شده در : پنجشنبه 24 فروردين 1391 - 10:5

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    پویان
    پنجشنبه 24 فروردين 1391 - 17:6
    4
    موافقم مخالفم
     

    عــــــــــــالی بود. آقای سهیلی، مشتاقانه منتظر فیلم بعدی، و البته ســـــیلی محکم شما هستم.

    زنده باد سعید سهیلی...

    reza
    پنجشنبه 24 فروردين 1391 - 18:2
    -1
    موافقم مخالفم
     

    بابا خطرناک

    سیامک
    پنجشنبه 24 فروردين 1391 - 19:23
    4
    موافقم مخالفم
     

    با وجود اینکه فیلمتو دوست نداشتم ولی از حرفات خوشم اومد... دمت گرم

    سینما
    جمعه 25 فروردين 1391 - 3:5
    -1
    موافقم مخالفم
     
    آقای سهیلی

    البته آقای سهیلی می تونن فیلم جسورانه تری درست کنن و به جمع ممنوع الکارن سینما بپیوندند.

    احسان راد
    شنبه 26 فروردين 1391 - 20:48
    11
    موافقم مخالفم
     

    عجب تیتری

    دمش گرم !

    meysam
    يکشنبه 27 فروردين 1391 - 15:12
    1
    موافقم مخالفم
     

    با حرفای ایشون کاملا موافقم

    پوریا
    دوشنبه 28 فروردين 1391 - 0:25
    -3
    موافقم مخالفم
     

    خیلی حال کردم

    هومن
    دوشنبه 28 فروردين 1391 - 21:32
    -6
    موافقم مخالفم
     

    همیشه فیلم اجتماعی بساز آقای سهیلی .

    يكي
    جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 18:47
    -1
    موافقم مخالفم
     

    اوناييكه تو فيس بوك براتون نظر گذاشتن حتما جو ايران رو نمي شناسن كه هر فيلمي كه باهاش برخورد بشه فروشش بيشتر ميشه مثل فيلم شما كه با اونكه اولم فروش خوبي داشت ولي بعد اين ماجراها فروشش چندبرابر شد

    كوتاه بيا
    جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 18:52
    2
    موافقم مخالفم
     

    همچين ميگه سينماي من حالا خوبه فقط همين گشت ارشادت واقعا فيلم اجتماعي و درست حسابي بود. بالاخره چارچنگولي و ... رو كه يادمون نرفته بدم نشد عدو شد سبب خير هم مورد توجه مسولان ارشاد قرار گرفتي هم سينماروها

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 216209
    بازديد ديروز: 183370
    متوسط بازديد هفته گذشته: 227969
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 408535035



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات