دانلود

 حرف‌هاي تازه بهاره رهنما در روزهايي كه حسابي پر كار است + گالري عكس و تيزر نمايش : داستان‌هاي زنانه‌اي از جنس بهاره رهنما كه شالوده‌اش عشق است :: سينمای ما ::

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,8/100 - 87 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند




حرف‌هاي تازه بهاره رهنما در روزهايي كه حسابي پر كار است + گالري عكس و تيزر نمايش
داستان‌هاي زنانه‌اي از جنس بهاره رهنما كه شالوده‌اش عشق است

سينماي ما- المیرا حصارکی: بهاره رهنما یکی از آن هنرمندانی است که به نظر می‌رسد هیچ‌وقت انرژی‌اش تمام نمی‌شود، همیشه در جنب‌وجوش است و دوست دارد اتفاق‌های تازه را تجربه کند، اگر مدت‌ها خبری از بهاره رهنما روی خبرگزاری‌ها نیاید، بدون‌شک باید منتظر شنیدن یک خبر تازه در یک حوزه کاری تازه از او باشیم.

او همان اندازه که بازیگری را دوست دارد، به نوشتن هم علاقه‌مند است، به همین خاطر است که با وجود داشتن لیسانس حقوق، روزنامه‌نگاری کرده و بیشتر در دنیای مطبوعات فعالیت می‌کند. از فعالیت‌های ژورنالیستی او که بگذریم، به کتاب و داستان‌های زنانه‌اش می‌رسیم؛ داستان‌هایی که درست از جنس خود او هستند و اگر او را از نزدیک بشناسیم، صدایش را در سرمان می‌شنویم که برایمان قصه می‌گوید. از طرفی دیگر بازی‌هایش در سینمای تجاری را می‌بینیم و نقد‌های مثبت و منفی را در موردش می‌خوانیم، مدتی می‌گذرد و خبر از برنامه آینده تئاتر می‌آید و بازی در دو نمایش. هنوز در بهت این پرکاری او هستیم که خبر تازه‌ای، از جنس تازه‌تری را می‌شنویم؛ کارگردانی اولین نمایشش را برعهده گرفته است.

«این تابستان فراموشت کردم» نمایش تازه بهاره رهنماست که این روزها در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. کاری که شبیه تمام کارهای اوست. کارهایش همه از یک جنس هستند، جنس خودش و این همان امضای کاری است که بیشتر هنرمندان به دنبالش هستند. بهاره رهنما در کارهایش امضای مخصوص خودش را دارد، امضایی که وقتی از تو می‌پرسند کارش چطور بود؛ به راحتی می‌توانی بگویی بهاره رهنما بود، به معنای واقعی. یک داستان، یک نمایش از جنسی زنانه‌ که تنها بهاره آن را می‌شناسد و هیچ‌کس نمی‌تواند شبیهش را تولید کند. «این تابستان فراموشت کردم» قصه‌های زنانه‌ای دارد که تنها بهاره رهنما می‌تواند گوینده قصه‌هایش باشد. به سراغش رفتیم و با او قصه‌هایش را مرور کردیم.
(اين گفت‌وگو در روزنامه فرهیختگان منتشر شده است.)

قصه کارگردانی
از زمانی که خبر کارگردانی بهاره رهنما روی خبرگزاری‌ها رفته، او خبر‌های تازه‌ای را در مورد آخرین نمایشش می‌گوید. با وجودی که همیشه دوست داشته در نقش کارگردان نمایش ظاهر شود اما هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کرده که به این زودی این موقعیت برایش پیش بیاید. قصه کارگردانی او از مجموعه داستان‌هایش شروع شد و حرف‌هایی که در مورد آن شنید. «افراد صاحب تجربه‌ای در مورد داستانم نظر داشتند که داستان‌ها خیلی تصویری است. هفت داستان که برشی بر زندگی سه زن دارد. با توجه به همین موضوع، برای اینکه این نمایش خیلی جنسیتی نشود، از دو نویسنده مرد دعوت‌کردند که از داستان اقتباس کنند. زمانی که نوشتن داستان تمام شد، آنقدر فضای داستان به ما سه نفر نزدیک بود که هیچ‌کسی به جز ما نمی‌توانست از عهده کارگردانی بربیاید. من هم با توجه به اینکه فوق‌لیسانس نمایشم را گرفته بودم، همیشه دوست داشتم کارگردانی کنم. نزدیکی داستان به فضای خودم هم باعث شد که این کار را برعهده بگیرم، با وجودی که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که به این زودی این کار را انجام دهم.»

قصه اجرا
زمانی که نمایش به مرحله اجرا نزدیک می‌شود، روندی عادی دارد که که باید طی شود. چند ماه قبل از اجرا به این گروه پیشنهاد شد برای اینکه نمایش بیشتر دیده شود، در جشنواره فجر شرکت کنند که متاسفانه با وجود رقابت بالا بین ۶۸ اثر دانشجویی این امر امکان‌پذیر نشد اما خب با ردشدن هیچ چیزی برای گروه عوض نشد و بدون هیچ هیاهویی این کار به خواست بهاره رهنما از بخش مسابقه بیرون کشیده شد.

«من خودم به شخصه گفتم که کار ما را از بخش مسابقه خارج کنید، اما شرکت در جشنواره یک حسن برای ما داشت، اینکه کار ما تثبیت شد و نظرات خوبی را برای اجرای عمومی شنیدیم، بعد از جشنواره داور‌ها گفتند که کارمان خیلی اجرایی و بلند است. به همین خاطر من اپیزودی که خودم در آن بودم را حذف کردم و قصه دوباره از اول بازنویسی شد، این کار برای خودم هم خیلی بهتر بود، چراکه نمی‌توانستم هم روی بازی و هم روی کارگردانی در یک زمان تمرکز کنم و همین کار باعث شد تمرکزم روی کارگردانی بیشتر شود.»

اما این تمام ماجرا اجرای این نمایش نبود، همیشه پیچ و خم‌هایی در کار وجود دارد که می‌تواند هر فردی را به راحتی خسته کند اما خوشبختانه این اتفاق برای بهاره رهنما نیفتاد. «الان اتفاقی افتاده که اگر فرد معروفی تصمیم به انجام کاری می‌گیرد، کارها صدبرابر برای او سخت می‌شود و همین معروفیت می‌تواند باعث عقب‌افتادن کارها شود. این اتفاق نه‌تنها برای من، بلکه برای خیلی از افرادی که معروفیت در دنیای هنر دارند، می‌افتد. ۱۰ سال پیش اگر وارد بانک می‌شدی، از طرف مردم مورد استقبال قرار می‌گرفتی و مردم با محبت می‌گفتند که حالا شما بروید و کارتان را انجام دهید، اما حالا ممکن است کتک هم بخوری! به همین خاطر است که من بسیاری از اوقات خیلی ناشناس وارد مکان‌های عمومی می‌شوم.

برای پیگیری اجرای این نمایش هم، همین کار را کردم، زمانی که به پیگیری‌های تلفنی می‌پرداختم، بدون اینکه اسمی از خودم ببرم، کار را جلو می‌بردم و تنها نام و شماره اثر را می‌گفتم و نتیجه را می‌گرفتم. درست مثل یک کار دانشجویی. اگر من آدم معروفی نبودم و یک دانشجوی ساده بود، کارم زودتر جلو می‌رفت.»

قصه داستان
زمانی که داستان خوبی در دست داشته باشید، کارها هر چقدر هم که سخت باشد، بالاخره پیش می‌رود؛ این داستان هم از این قضیه مستثنا نیست، متن نمایش با وسواس زیاد صیقل خورده و واژه‌واژه‌هایش به گفته بهاره رهنما بارها و بارها مورد بررسی قرار گرفته است. خود قصه‌ها بسیار به هم نزدیک بودند و خویشاوندی خاصی با هم داشتند. به جرات می‌گویم که این نزدیکی بین حال و گذشته در قصه خیلی به ما کمک کرد.

 اتفاقاتی در داستان افتاده بود که ما را به هم نزدیک کرده بود. الان خیلی از نمایش و متن راضی هستم و فکر می‌کنم چون قصه در مورد مادر و عشق است، خدا پشتش هست. راه خیلی سختی بود ولی جلو رفت. این نمایش یک حسن دیگر هم دارد؛ داستان قصه به‌شدت حس نوستالژی تماشاگران را قلقلک می‌دهد و مخاطب را به یاد دوستان و نزدیکانش می‌اندازد. همین یکی از بهترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای هر نمایشی بیفتد.

قصه صدای هدیه
داستان «اعترافات عشق» در مورد دختری است که صدای یک سوپراستار سینما در سرش می‌پیچد و هرجا که می‌رود این صدا همراه اوست. این در مورد داستان اصلی است. برای اجرای چنین چیزی احتیاج به یک صدای خوب است، صدایی که کاریزما داشته باشد و زمانی که کسی آن را می‌شنود، بی‌اختیار به دنبال صاحب صدا بازگردد. اینطور شد که گروه به دنبال یک صدای خوب گشت و درنهایت صدای هدیه تهرانی به‌عنوان صدای سوپراستار انتخاب شد.

 تمام اتفاق‌هایی که در نمایش افتاد از خود داستان بیرون آمد و یک‌جورهایی خودش را تحمیل کرد زمانی که قرار شد نمایش در جشنواره اجرا شود، قرار بود رویا نونهالی این کار را انجام دهد که نشد، چراکه او درگیر بازی در نمایش دیگری بود. بچه‌ها می‌گفتند که صدای خودم را بگذارم، اما دوست نداشتم. به رویا تیموریان و گوهر خیراندیش هم فکر کردیم، اما خب صدای آنها کمی بزرگ بود.

 از بین هم نسل‌های خودم، صدای هدیه صدای خاصی بود. اگر در یک سوپرمارکت کسی صدایش را بشنود به‌سویش برمی‌گردد. این همان اتفاقی بود که من به دنبالش بودم. برای جشنواره، کار با یک صدای متفاوت اجرا شد و بعد از نمایش هدیه تهرانی آمد استودیو و صدا را ضبط کرد. قدرت و نفوذی که در صدای هدیه وجود دارد، توانست خیلی به کار کمک کند.

قصه کار اول

کار اول برای هرکسی عزیز است و درست مانند بچه آدم می‌ماند. بهاره رهنما کار اول کارگردانی‌اش را انجام داده و از آن راضی است. «فردی به من گفت که کارم سخت‌تر شده، چراکه از این به بعد انتظار زیادی برای کار‌های بعدی‌ام دارم. من عقیده دارم کسی که جسارت ندارد، خیلی کارها را یاد نمی‌گیرد.

من در این دو سال اخیر به عمد در سینمای تجاری پررنگ شدم و در این دو سال تجربه‌هایی را به دست آوردم که نمی‌شد در هیچ کار دیگری به دست بیاورم. مشورت‌ها، پرکاری‌ها و تجربه‌هایی که داشتم به من در تئاتر خیلی کمک کرد. برای کارگردانی این کار از تجربه‌هایی که در خدای کشتار به دست آورده بودم و کارگردان‌هایی که با آنها کار کرده بودم استفاده کردم. شاید من ماه بعد کار دوم را بسازم، شاید پنج سال دیگر، شاید هم اصلا دیگر کارگردانی نکنم. آدم‌ها برای اینکه بهترین باشند، باید سعی کرده و بهترین‌ها را انتخاب کنند.

 فرقی نمی‌کند که کار هنری باشد یا دانشجویی و تجاری؛ مهم این است که بهترین باشد. کاری که باید کرد این است که ایده‌آل‌بودن را دوست داشت. من این کار را به مادر و دخترم تقدیم کردم و زمانی که اجرا را دیدم، همینطور اشک‌هایم روانه می‌شد. در این نمایش نه‌تنها اشک خودم، بلکه اشک خیلی از دوستان حرفه‌ای هم با دیدن این کار درآمد. کسانی که به خونسردی و محکمی معروفند اما من اشک پشت چشم آنها را زمان اجرا دیدم. در یک کلام باید بگویم که شالوده این کار عشق بود و همین باعث شد که این کار با موفقیت روبه‌رو شود.»

قصه‌های حاشیه
هر کاری هر چقدر هم که خوب باشد، باز هم حاشیه‌های خودش را دارد، این کار هم از این قضیه مستثنا نبود، قصه‌های حاشیه این کار عجیب و به‌یادماندنی است. از سالن نمایش انتخاب‌شده گرفته تا صحبت‌هایی که همیشه پیرامون یک کار تازه وجود دارد. دوست ندارم اتفاقی که برای کتابم افتاد برای این نمایش هم بیفتد.

خیلی از اهالی هنر کم‌لطفی کردند، دوست ندارم همان قضاوتی که بر کتابم شد، برای این نمایش هم این قضاوت شود. کتاب من به چاپ ششم رسید. اگر در چاپ اول و دوم اهالی هنر کتاب را می‌خریدند، حالا دیگر مخاطب کتاب‌خوان به دنبال کتاب رفته بود و در نتیجه کتاب به چاپ ششم رسیده بود.» از سوی دیگر این اجرا همراه شد با بازی در دو نمایش دیگر که وقت برای سرخاراندن هم نمی‌گذارد. اجرای این نمایش همزمان شد با بازی من در دو نمایش دیگر در تئاتر شهر به نام‌های «نمایش‌های قصه‌های جاجرود تهران» و «تبارشناسی دروغ».

خیلی این جوری کار کردن برای من سخت است، اما در عین حال از آن انرژی هم ‌می‌گیرم، خیلی‌ها می‌گویند که خب بازی نمی‌کردی، اما زمانی که برای کاری دو سال زحمت می‌کشی و تمرین می‌کنی، کار کمی سخت می‌شود. از این دست اتفاق‌ها خیلی می‌افتد، مسئولان تئاتر شهر نمی‌توانند ببینند که چه کسی در چه نمایشی بازی دارد و تداخل ایجاد نشود، کسانی که کار اول‌شان را روی صحنه می‌برند هم نمی‌توانند صبر کنند، چراکه تعلل آنها می‌تواند به یک یا دو سال تاخیر در اجرا منتهی شود.

براي تماشا يا دانلود تيزر نمايش به اين نشاني سراغ وبلاگ بهاره رهنما برويد:

http://baharehrahnema.persianblog.ir/post/356/
...........................................................

بهاره رهنما در وبلاگ اختصاصي‌اش به نام «ماه هفت شب» درباره نمايش ديگري كه اين روزها روي صحنه دارد يادداشتي نوشته كه متن كامل آن را اين‌جا مي‌خوانيد:

تبار شناسی دروغ و تنهایی ...  وعروسی!

«تبار شناسی دروغ و تنهایی» نمایش عجیبی است که این روزها تا آخر خرداد در دو سانس هفت و نه روی صحنه سالن قشقایی تیاتر شهر میرود ، من سه نقش کاملن دیوانه وار در ابن نمایش عجیب که به قول یکی از دسیارانش پشت صحنه اش از خودش عجیب أر است دارم که به تارگی شده چهار نقش ، و من می خواهم ماجرای شبرین و عجیب این نقش چهارم را برایتان بگویم که خیلی به خودم چسبید و شادم کرد.

 ماجرا از این قرار است که نقش های من کاملن از هم مستقل ولی به نوعی پازل مانند هستند ، در یک صحنه از نمایش که صحنه یک عروسی دیوانه وار و پر هرج و مرج است همه بچه های نمایش به نوعی حضور دارند ولی بازیگران اصلی اپیزود ها مثل من و خانوم مسلمی و سیامک صفری نازنینم قرار نبود باشیم و نبودیم، هر شب انقدر تمپو و موسیقی و شور این صحنه بالاست که تماشاچی پا به پای صحنه کل میکشد و دست میزند ، چند شب پیش با سجاد افشاریان کارگردانم هماهنگ کردم و بدون خبر بچه های جوان تر نمایش به شکل یک مهمان جدید رفتم داخل و به عروس ( که حسابی از دیدنم در صحنه تعجب کرده بود) کادو دادم و خلاصه میکروفن را از دست بازیگر نقش خواننده عروسی گرفتم و خودم را زن دایی عروس معرفی کردم ، و اینجوری بود که نقش جدیدم متولد شد و بچه ها هم کلی ذوق کردند، فردا شبش أفشین هاشمی را از پشت صحنه نمایش خودش در سالن دیگر کشاندیم و أورا هم به جمع مهما نان عروسی اضافه کردیم ، حالا به سرمان زده که ده اجرای اخر هرشب یک بازیکر مهمان را در صحنه عروسی ببینیم ؛) نؤید محمد زاده و ساقی عطایی هم از اجراهای دیگر امدند و هرکدام شبی مهمان صحنه عروسی ما بودند

خلاصه که به هیچ وجه این نمایش را از دست ندهید که هر لحظه رو و پشت صحنه اش پر از شگفتی است و البته کارگردان پر جسارت و جوان ما که نقطه ممتاز نمایش است ( و یکی از نویسندگان نمایش این تابستان فراموشت کردم) از شما تماشاچیان هم نگذاشته و ما هر شب با به روب صحنه اوردن یکی از شما حسابی غافلگیرتان میکنیم . در دو سانس ٧/٣٠و ٩ شب در سالن قشقایی هیجان و شور را میهمان ما باشید ، در همه عمرم انقدر إصرار نداشتم که کاری را به همه معرفی کنم حتی نمایش عاشقانه و عزیز این تابستان را ،اما این یکی را به خاطر حال خوبی که به جای میگذارد إصر ار دارم و منتظرتانم.

..........................................................

راهنمای تیاترهای بهاری بهاره رهنما

بازیگري

١- از پانزدهم اردیبهشت به مدت یک ماه  خیال های جاده جاجرود - تهران / غزاله معتمد / پنج عصر / کافه چهارسو/ یک ساعت

 ٢- از بیست و سه اردیبهشت به مدت یک ماه دو سانس  ٧/٣٠ و ٩ شب تبارشناسی دروغ و تنهایی/سجاد افشاریان/سالن قشقایی/یک ساعت

کارگردانی

از اول خرداد به مدت یک ماه نمایش این تابستان فراموشت کردم را کارگردانی خواهم کرد ، با بازی نسیم ادبی و شبنم فرشادجو و صدای هدیه تهرانی در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران /پنجاه دقیقه
تلفن رزرو بلیط:09374672641










  • به روز شده در : چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 16:57

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
    Hamidreza
    سه‌شنبه 23 خرداد 1391 - 17:58
    14
    موافقم مخالفم
     

    ممنون بابت عکس ها بسیار زیبا بود .

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���