دانلود

مقایسه جالب و خواندنی بين دو مجري «ماه‌عسل»، احسان علیخانی و سيدعلی ضیاء : از اعتماد به نفس تا بازيگوشي، از چالش تا ملايمت :: سينمای ما ::


   






مقایسه جالب و خواندنی بين دو مجري «ماه‌عسل»، احسان علیخانی و سيدعلی ضیاء
از اعتماد به نفس تا بازيگوشي، از چالش تا ملايمت

سينماي ما- شکل و شمایل «ماه عسل» برنامه محبوب ماه رمضان امسال تغییر کرد و همین تغییر ناگهانی، در چند روزي كه از پخش برنامه گذشته، بحث‌های دنباله داری به راه انداخت؛ از جمله ميان كاربران سايت "سينماي ما"... جای احسان علیخانی مجري سال گذشته چقدر خالی است؟ سيدعلی ضیاء مجري امسال برنامه از پس اجرا برآمده؟ در اين نوشته کشفي در كار نيست ! این‌ها ویژگی‌های طبقه‌بندی شده و منحصر به فرد هر مجری است که در همه این سال‌ها به خوبی می‌شناسیمشان و رفتار‌هایشان را حدس می‌زنیم. کافی است فقط به ذهن نظم داد و برنامه‌های شاخصشان را مرور کرد. نتیجه می‌شود این‌ها:

احسان عليخاني



چالش با مهمان

احسان علیخانی به عنوان مجری تاک شو، متوجه هست چه توقعاتی از او می‌رود. می‌داند که قرار نیست به عنوان یک عضو تزئینی حضور داشته باشد و صرفا مجالی بسازد برای اینکه مهمان برنامه حرف‌هایش را بزند. قرار است برنامه‌اش دیدنی و جذاب باشد نه تریبونی برای بیان افاضات. پس مهمان را به چالش می‌کشد؛ دقیقا چیزی که بیننده در دلش می‌خواهد. میان حرفش می‌پرد، نمی‌گذارد پنج دقیقه کامل او صحنه را در دست بگیرد. حتی گاهی خودش بیشتر از مهمان حرف می‌زند و از اجرای مونولوگ یکی دو دقیقه‌ای هم ابایی ندارد. او با مطرح‌کردن سوال‌های پی در پی سعی می‌کند مهمانش را – که عموما از حضور دوربین معذبند، یا برعکس به دلیل آگاهی از حضور دوربین و عادت به کلیشه‌ها، رسمی و جدی و خشک حرف می‌زنند – وادار به شکستن چهره نمایشی کند و با طرح سوالات غیرمنتظره، برای لحظاتی «خودِ واقعی» او را به بیننده نشان دهد.

تجربه بیشتر

احسان علیخانی به کارش مسلط است. می‌داند با هر مهمانی چطور برخورد کند و می‌داند که چطور صحنه را در دست بگیرد. می‌داند در این لحظه کدام دوربین باید کار کند، می‌داند کجا باید به نشان تایید سر تکان بدهد، کجا لبخند مشکوک بزند، کجا چهره در هم بکشد و کجا بزند روی پایش و هیجان نشان بدهد.
علیخانی بعد از همه این سال‌ها، دیگر قلق اجرا دستش آمده و به محض این‌که کار بیخ پیدا کند یا خسته کننده شود، سر و ته حرف را جمع می‌کند یا حتی با جمله‌ای می‌فهماند که جای بعضی حرف‌ها در برنامه او نیست. کمتر دستپاچه می‌شود و اغلب خون‌سرد رفتار می‌کند (هر چند که گاهی رفتار‌هایش نمایشی شود).
به هر حال او آگاه است که میلیون‌ها بیننده او را می‌بینند و برای اثرگذاری بیشتر برنامه، لازم است گاهی «شو» اجرا کند. حتی اگر این شو – گاهی – در مدل لباس پوشیدنش هم جلوه کند...

نفر اول و آخر

علیخانی هم روی صحنه خودی نشان می‌دهد و هم پشت صحنه برنامه را مدیریت می‌کند. دلیل بزرگ این کارگردانی دوطرفه، به تهیه کنندگی او برمی گردد، یعنی برنامه‌اش را از صفر تا صد (از فکر و ایده تا اجرای کامل روی آنتن) در اختیار دارد و در همه اجزایش دخالت می‌کند. به همین دلیل است که به راحتی دستور تغییر نما می‌دهد، میان حرف‌ها تذکر می‌دهد که فلان دوربین او را بگیرد، پلی بک‌ها و آیتم‌ها (میان برنامه‌ها) را به اتاق فرمان یادآوری می‌کند و حتی در لحظه، عصبانیتش را از عوامل صحنه و به هم ریختگی‌های احتمالی بروز می‌دهد. این طوری‌ تماشاگر هم احساس می‌کند تنها حکمران کل برنامه علیخانی است که به برنامه رنگ می‌دهد.

اعتماد به نفس شدید

یک تیغ دولبه تمام عیار! تمام آن‌چه در ویژگی‌های قبلی خواندید، به اعتماد به نفس بسیار بالای عليخاني مجری برمی گردد كه از یک طرف باعث جذابیت برنامه می‌شود و از طرفی او را تا مرز بی‌پروایی نابجا و جسارت بی‌دلیل پیش می‌برد (نکته‌ای که پاشنه آشیل همیشگی او بوده و از همین جا گه‌گاه، اَنگ «بچه پررو» هم متولد می‌شود).
علیخانی به هیچ وجه مرعوب مهمانش نمی‌شود؛ نه جایگاه اجتماعی مهمان، نه سن و سال و احساسات او.. آن چه به ذهنش می‌آید و لازمه برنامه می‌داند می‌گوید. به همین دلیل، هم می‌تواند طرفدارانی جدی برای خودش جمع کند و هم منتقدانی جدی‌تر. منتقدانی که‌گاه از خودشیفتگی او و نگاه از بالا به پایینش در ارتباط با مهمان می‌گویند و طرفدارانی که جسارتش را ستایش می‌کنند.

سید علی ضیاء


کشف نیست؛ بلکه معرفی است! علی ضیاء را شاید خیلی‌ها در همین ویژه برنامه افطار می‌بینند؛ نه ظهر‌ها خانه بوده‌اند که «نیمروز» ش را تماشا کنند نه به شبکه جام جم تعلق خاطری دارند ولی این ویژگی‌های مجری جوانی است که آینده روشنی دارد، اگر قدر بداند.

بازیگوشی

علی ضیاء اهل نمایش نیست بلکه جذابیت او در شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های شیرینش است. اصلا شهرت او بیشتر به خاطر همین شخصیت خندان و خوشحال و سهل گیر است. اینکه زندگی و جوانی را در رفتار و چشم‌هایش می‌شود دید. به همین خاطر است که برنامه‌های او – معمولا – برنامه‌های ساده‌ای است؛ چالش‌های علیخانی‌وار ندارد و مهمان به سختی نمی‌افتد. نگران سوال‌های غیرمنتظره نیست، مضطرب نمی‌شود و [شاید] کلیشه‌ای هم جواب بدهد.
ضیاء بنا به ضرورت سوال می‌پرسد و آن‌ها را هم با ملایمت خاصی مطرح می‌کند ولی پافشاری ملموسی برای گرفتن جواب سوالات و در آوردن جزییاتش ندارد. همه چیز در سادگی و شیرینی تمام می‌شود. هم مه‌مان راضی است، هم دست اندرکاران.

تجربه کمتر

طبیعی است که به نسبت علیخانی تجربه کمتری در اجرا دارد و این در جنس اجرایش [به خصوص در همین یکی دو قسمت اول ماه عسل‌] مشهود است. به خاطر همین کم تجربگی، در برخورد با مهمانی که گاردش را بسته یا جوگیر دوربین و پروژکتورهاست، از شیطنتش بهره می‌برد. ولی اگر راه همین بازیگوشی‌ها – به دلیل نوع یا رفتار مهمان – بسته باشد، دستش خالی می‌ماند. سکوت می‌کند و به مهمان مجال و تریبون می‌دهد. همین شیطنت‌های اغلب شیرین هم در جایی که مهمان برنامه آن را نپذیرد، دردسرساز می‌شود. هم مهمان را معذب می‌کند هم مجري را، پس درباره‌اش توضیح می‌دهد و سعی می‌کند از دل مهمان دربیاورد؛ کاری که هرگز از علیخانی سر نمی‌زند.

در کنار گروه


ضیاء برخلاف علیخانی به جای این‌که رنگ خودش را به برنامه بدهد، از برنامه رنگ می‌گیرد. در برابر برخی اتفاقات خاص روبروی دوربین با مهمانان نامطلوب و کم حرف، رسما تسلیم می‌شود و در گپ و گفت‌ها مسئولیت را متوجه عوامل دیگری بیرون از اجرای خودش می‌داند. تقصیری هم ندارد. او همیشه – به دلیل سن و سال و تجربه اندک – همیشه بخشی از یک تیم (بخوانید تهیه کننده) بوده و بخشی از یک تیم بودن یعنی به‌‌ همان اندازه‌ای که جایگاه اوست، عمل کند یا پاسخ‌گو باشد و نه بیشتر. به همین خاطر صحنه هرگز به طور کامل از آن او نیست. گاهی کارگردانی ذهنی‌اش هنگام ادای یک پلاتو با دستورات بیرونی (کارگردان و تهیه کننده) توفیر دارد و همین، همه چیز را به هم می‌ریزد.

اعتماد به نفس نرمال

همچنان که «اعتماد به نفس شدید» علیخانی تیغی دو لبه محسوب می‌شود، اعتماد به نفس کمتر ضیاء هم برای او‌هم مفید و کمک حال است، هم خطرناک و کشنده. از طرفی باعث می‌شود که دلخوری و انتقاد و عبور از خط قرمزهای از پیش تعیین شده، خیلی کم اتفاق بیفتد و خطری متوجه ضیاء و برنامه‌اش نباشد و از طرف دیگر تسلط او بر برنامه‌اش را کم می‌کند و بسته به مهمان برنامه، میزان حضور و تاثیرگذاری‌اش را تغییر می‌دهد.
در نتیجه این ویژگی، ضیاء گاهی در برنامه تسلیم محض است و بیننده‌اش نمی‌تواند هر لحظه منتظر یک اتفاق یا غافلگیری بماند (برنامه یا از اول، خوب از آب در می‌آید یا تا آخر از دست می‌شود!). طراحی و انتخاب لباس او به عنوان دم دستی‌ترین المان نمایشی، همیشه ساده‌تر و معمولی‌تر از علیخانی است و کمتر زرق و برق دارد و كمتر جلب توجه می‌کند. به این ترتیب می‌شود گفت که ضیاء دنبال حکمرانی بر صحنه نیست.







  • منبع : همشهری جوان

    به روز شده در : دوشنبه 9 مرداد 1391 - 3:39

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    نسرین
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 6:19
    16
    موافقم مخالفم
     
    اجرای برنامه ماه عسل

    با تشکر از نقد بسیار زیبا شما تمامی مطالبی که ارائه کرده بودید دقیق صحیح و کاملا واضح و آشکار بود بسیار زیبا نوشتید . اما کاش اضافه می کردید دست اندرکاران صدا و سیما مثل اینکه بیمار هستن و یک جور دیگر آزاری دارند کاش نقدی هم در مورد اینکه چرا و به چه دلیل وقتی که مردم اجرای یک مجری را دوست دارند و از آن لذت می برند سعی می کنند برخلاف علاقه مردم عمل کنند سعی در تغییر مجری برنامه ماه عسل مربوط به امسال نیست و هربار تجربه شکست این موضوع را داشته اند یک بار با حسن جوهرچی و... کاش نقدی هم برای رفتار بیمار گونه مسئولین صدا و سیما بنویسید.

    با تشکر

    سينا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 7:51
    9
    موافقم مخالفم
     

    مطلب جالب بود اما كامل نبود. كلي ميشود درباره ويژگيهاي اين دو مجري و تفاوتشان در اجراي ماه عسل نوشت. فرق كارشان خيلي فراتر از اين اشاره هاي كلي است و واكنش مخاطبان نشان ميدهد كه اهميت زيادي دارند

    لي استراسبرگ
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:18
    -7
    موافقم مخالفم
     

    وااااي خدااااياااا! راجعبه ال پاچينو و رابرت دونيرو و تفاوت بازيشون اين قدر مطلب ننوشته بودن كه دوتا مجري معمولي تلويزيون ايران رو دارين مقايسه تطبيقي ميكنين

    حالا كامنته كه سرازير بشه اينجا

    يحيي
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:35
    -26
    موافقم مخالفم
     

    مجري فقط حسن جوهرچي . بقيه تون برين جلو بوق بوق بوق

    فقيهه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:39
    10
    موافقم مخالفم
     

    فرزاد حسني پس چي؟ اون رو چرا تحليل نكردين؟

    سعید شایان
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:46
    -6
    موافقم مخالفم
     
    نقد ماه عسل

    عزیزم این نظر شماست.به نظر من اجرای امیر ضیا بهتر و مردم پسند تر است .من با امیر ضیاء بیشتر احساس نزدیکی میکنم...خواهشن نظر خودتون رو تحمیل نکنید....احسان علیخانی میهمان دعوت میکند بعد او را تحقیر می کند تاکید میکنم تحقیییییییییییییییر!!!!!اگر شما ندیده اید پس منتقد نیستید...فیلمها را با دقت نگاه کنید...احسان علیخانی از موضع بالا به مهمان نگاه میکند...خدا هم دید نونش رو آجر کرد.......قربون خدا برم...

    نکیسا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:10
    4
    موافقم مخالفم
     

    آقای سعید شایان امیر ضیا نه علی ضیا.اسمشون علی ضیاست.ماه عسل امسال رو دیدین؟نیمروز رو چطور؟؟؟؟؟


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:36
    -11
    موافقم مخالفم
     

    علییخانی انگار از دماغ فیل افتاده!!!!!

    ستاره
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:11
    -3
    موافقم مخالفم
     

    با تما اين حرفا من ميگم ماه عسل حقه احسان و برنامه هاي تي ني جري در اشله ضيا.

    vahid
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:38
    -2
    موافقم مخالفم
     

    saeid jan ishon ali zia hastan na amir zia:D


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:47
    -9
    موافقم مخالفم
     

    مقايسه كلا كار اشتباهيه.

    نفيسه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:52
    -4
    موافقم مخالفم
     

    اگه همه دنيا بهت پشت كنه من دوستت دارم علي ضيا

    امیر
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 11:8
    7
    موافقم مخالفم
     

    به نظرمن کار اقای ضیا نسبت به شرایطشون خوبه ومابایدبه ایشون فرصت بدیم وزود قضاوت نکنیم ازاقای علیخانی هم یک بت نسازیم چون ایشون هم یکسری ایرادات داشتن واین روهم بپذیریم که اقای ضیا به اندازه ی اقای علیخانی امکانات وقدرت در دستشون نیست... ضمنامن کار اقای ضیا رو قبول دارم.......

    امیر
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 11:9
    -10
    موافقم مخالفم
     

    به نظرمن کار اقای ضیا نسبت به شرایطشون خوبه ومابایدبه ایشون فرصت بدیم وزود قضاوت نکنیم ازاقای علیخانی هم یک بت نسازیم چون ایشون هم یکسری ایرادات داشتن واین روهم بپذیریم که اقای ضیا به اندازه ی اقای علیخانی امکانات وقدرت در دستشون نیست... ضمنامن کار اقای ضیا رو قبول دارم.......

    حق جو
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 11:20
    -1
    موافقم مخالفم
     

    احسان علیخانی ،فرزاد حسنی و مجریانی از این دست ،شاید به لحاظ درک احساسات مهمانانشون و مخاطبین عاطفی و حساس ایرانی خیلی خوب عمل نمی کنند ولی به مراتب به لحاظ روحی و تکنیکی مستعد تر از امثال علی ضیا و... هستند، واقعا" برنامه هایی مثل ماه عسل و هفت و... با این رویکرد فرمایشی صدا وسیما و اجراهای ضعیفشون ، ضایع شدن و مخاطبینشون از دست دادن...

    مینا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 11:35
    6
    موافقم مخالفم
     

    سلام تحلیل جالبی بود ...و اگه هدف از این نوشته انتخاب یکی از این دو نفر برای برنامه ای مثل ماه عسل بود خوب نتیجه اظهر من الشمس بود چون واضحه که علی ضیا با این ویژگیایی که ازش گفتین به درد برنامه خاصی مثل ماه عسل نمی خوره و برا برنامه های تین ایجری مثه گزینه دو و یا برنامه روتین ساده ای که بینندش بیشتر خانمای خونه و یا کسایی که وسط روز تو خونه ان یعنی نیمروز مناسبه که فقط قراره سرگرم کننده باشه و انتظار خاصی ازش نمیره!!ضمنا دوست عزیز لی استراسبرگ که کامنت مرقون فرمودین از صحبتتون معلومه که خیلی سینمایی هستین و خوندن این مطلب براتون خیلی پیش پا افتاده بوده پس سعی کنین بعد از این هر تیتری رو باز نکنین معموله که محتوای هر مطلبی از تیتر مشخص باشه!!!!

    منتقد
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 12:30
    2
    موافقم مخالفم
     

    شما هر چی بگید اقای ضیا بهتره از هر لحاظ

    arezoo
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 13:46
    2
    موافقم مخالفم
     

    نقد جالبی بود.ممنون از اجرای خوب ضیا و خسته نباشید به علیخانی

    یک دوست
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 13:54
    3
    موافقم مخالفم
     

    سلا م.به نظر بنده که 10سال تجریه اجرا داشتم باید در برنام هبین مجری ومهمان چالش برای سو دادن وهمراه کردن بیننده باشه ولی ن هبه هرقیمتی.مهمان با مکافات به خاط رشما وبرنامت اومده نه برای تحقیر شدن ونقش ساده لوح باز یکردن.من با احسان واجراش موافقم ولی نه با شومن بودن ودست بالا گرفتن خودش.هرمهمان زبان خودش رو داره واقای علیخانی اینو رعایت نمیکنه.اقای ضیا بزرگترین حسن اجراشون قانون زلال وبی ریا بودنشون هست.دراخر بدونین بییننده اگاه وباهوش است.آنچه از دل بر اید بر دل نشیند(نه حرف های کلیشه ای وحرکات نمایشی)کار یکه استاد نوزری در اجراهاشون رعایت میکردند وبرنامه هاشون رو ماندگار کردند.موفق باشین

    .....
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 14:15
    9
    موافقم مخالفم
     

    ( علیخانی میخواد نشون بده همه کاره هست !!!!!.....به این جمله نقد دارم)

    علیخانی هم تهیه کننده و هم مجری هم سردبیر هم صاحب فکر برنامه ماه عسل هست !!!بیشتر ایده ها از خودشه! بشتر مهمون ها را خودش پیدا میکنه و انتخاب میکنه ....اینها یعنی همه کاره ماه عسل هست!!!!! پس وقتی همه کاره باشی ناخوداگاه این نشون داده میشه........ قبول کنید این رو.....


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 14:21
    -5
    موافقم مخالفم
     

    اقای علی ضیا واقعا به درد ماه عسل نمیخوره !!!!!!! ما همون بچه پرو را میخوایم..........

    قلی
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 14:35
    -15
    موافقم مخالفم
     

    اقای ضیا اعتما به نفسش نرماله؟؟؟؟(بعدا با این اعتماد به نفس نرمال اومده ماه عسل اجرا می کنه؟؟)...... پس اعتماد به نفس من زیر صفره .......

    مس مس
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 21:21
    10
    موافقم مخالفم
     

    مجری آینده داریه چون تا الان یه جورایی از پسش بر اومده البته یه جاهایی سوتی های کشنده ای هم داده تا جایی که من تو دلم گفتم "علیخانی واقعا حرفه ایه" که همینطورم هست.در کل برای ماه عسل تجربه کمی داره


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 22:8
    -4
    موافقم مخالفم
     

    In ensaf nabud ke ehsan nabashe,....


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 22:9
    -2
    موافقم مخالفم
     

    Ma ehsan alikhani o mikhaym....


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 22:10
    -2
    موافقم مخالفم
     

    Mojrii faghat ehsan..........ehsan NA Ali ziya,ehsan o bargardunid LOTFAN

    ندا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 23:23
    5
    موافقم مخالفم
     

    من نميفهمم احسان كي به مهموناش توهين كرده؟اون كه نهايت سعيش رو ميكردفقط به مهمونااحترام بذاره..خداروشكرهرروز پشت صحنه ماه عسل روزقبل رونشون ميدادواونجاهم ديدين كه همه ازاحسان راضي بودن وازش تشكرميكردن.وقتي مهموناازش راضين ديگه بقيه چي ميگن؟؟!

    آقااحسان تاآخرعمرطرفدارتم وازت حمايت ميكنم...

    میترا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 23:54
    11
    موافقم مخالفم
     

    وقتی ماه عسل رو با اجرای علی ضیا نگاه کردم انگار دقیقا داشتم گزینه جوان رو نگاه میکردم.اصلا حواسش نیست داره یه برنامه ی مناسبتی رو اجرا میکنه.

    هما
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 23:57
    13
    موافقم مخالفم
     

    علی ضیا با اجرای برنامه ی ماه عسل خاطره ی شیرین برنامه ی نیمروز رو از ذهنمون پاک کردی.

    همون باانصافه
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 2:26
    -4
    موافقم مخالفم
     

    من از این جوان های خامی که تا چششون به یکی میفته سری هل میشن و یا ابراز احساسات میکنند و یا تخریب میکنند نیستم.

    من اجراهای فرزادو کلا دوست ندارم چون بنظرم کمی گستاخانه بود . اجراهای احسان رو هم به غیر اجرای پارسالش دوست ندارم چون تقلید فرزاد بود ولی بنظرم این آقا کارش خوبه و میشه ماه عسل جدیدی دید.

    این قیاس مع الفارقه ولی یادتون نره معلم توی مدرسه استخدام میشه و سعی میکنه با روش جدیدی آموزش بده و ارتباط برقرار کنه نه اینکه مدرسه استخدام معلم بشه. پس احسان فقط یه مجری بود و صاحب برنامه صدا و سیما نبود ولی راست میگه براش زحمات زیادی کشید و زحماتش قابل تقدیره و بی انصافی بود زحمات یه ساله ی از پارسال تا حالا که صرف تهیه و مصاحبه با سو÷ه های جدید کرده بود هدر بره و از این منظر به صدا و سیما اشکال و نقد وارده اما این دلیلی نمیشه که شاهد نظرهای افراطی باشیم.

    در ادامه باید بگم نباید به این دو جوان مجری رقابت برقرار کنیم و بدون اینکه شاید اونا با هم مشکلی داشته باشند ما با نظرهای سریع و افراطی و محبانه و مغرضانه به جون هم بندازیمشون.قطعا تجربه ی ضیا از علیخانی کمتره اما بنظرم باشخصیت برنامه رو اجرا میکنه و در قالب کسی نرفته. بنظرم از پسش براومده و گرم و صمیمی و بدون ذره ای غرور با مهمان ها برخورد میکنه در کمال ادب . اجرای احسان حال گیری داشت ولی این آقا صمیمی تر و گرمتره . در ضمن خدائیش اعتماد بنفس علیخانی بیشتر از این ضیاست البته اگه اعتماد بنفس رو اجرای برنامه ماه عسل بجای علیخانی تعریف نکنید.

    اما اصلا از این مدل مقایسه ها خوشم نمی یاد خداییش کم کم دارید زرد میشید.

    محبوب
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 10:10
    10
    موافقم مخالفم
     

    احسان تازه پارسال تقلید از فرزاد رو گذاشت کنار،گستاخی شو در برخورد با مهمان کم کرد نتیجه اش هم اینکه برنامه پارسال عالی شد. ولی متاسفانه علی ضیا بین خودش و احسان در نوسانه که جفتش افتضاحه اگه قرار بود احسان مجری باشه که لازم نبود یکیو بیارن اداشو در بیاره خودش میومد اگرهم خودش باشه که هنوز خیلی برای برنامه سنگینی مثل ماه عسل کوچیکه.

    یامین
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 10:27
    -2
    موافقم مخالفم
     

    بابا به چه زبونی بگیم علی ضیا به درد ماه عسل نمیخوره این لباس انقدر براش بزرگه که به تنش زار میزنه..... تفاوتشون بیشتر از این حرفاس....شما ماه عسل نود رو میخواید با امسالیه مقایسه کنید؟؟ مثل اینکه شما زیادی خوشبینید....چنتا مثال براتون بیارم که ضیا زده تو حال مهموناش؟چنتا مثال بیارم که پروبازیاش تبدیل به بی ادبی شده؟؟ تو ماه عسل نود پختگی موج میزد...از سوال پرسیدنا نحوه ی برخورد با مهون و خیلی چیزای دیگه گرفته تا تهیه کنندگی و کارگردانی.....برنامه حساب کتاب داشت....احسان صاحب فکر ماه عسله... تا یه ذره میاد برنامه رو رو پا نگه داره یه مسئول میاد کله پاش میکنه... من با نظر اون دوستمون کاملا موافقم....مسئولای صداسیما اگه الان از خودشونم بپرسی هدفتونو از این کار برای ما توضیح بدین،هنگ میکنن...عقل سلیم نعمتیه که از بعضيا دریغ شده.............واقعا متاسفم و حیف این مجریا...

    آوا
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 10:33
    -3
    موافقم مخالفم
     

    علیخانی واقعا حرفه ایه...دلم براش میسوزه....حیف علیخانی....حیف.اینا لیاقت ندارن...

    لیاقت داشتن یه برنامه و مجری خوبو ندارن...همیشه همین بوده...صداسیما همیشه خواسته در حدد ضعیف و نیاز به تلاش بیشتر بمونه!!

    مردم حق دارن به ماهواره پناه ببرن..........!!


    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 10:33
    2
    موافقم مخالفم
     

    این دو مجری هر دو توانا هستن ولی مردم به خاطر کار مسئولان صدا و سیما دارن لجبازی میکنن

    علیخانی سال ها زحمت کشید و تحمل کرد تا در ماه عسل جا افتاد و حالا که مورد علاقه مردم قرار گرفت این مسئولان مریض یه سال در میان عوضش میکنن

    مردم ماه عسل رو با اجرای احسان علیخانی دوست دارن و اگه اونا میخواستن که اون نباشه لا اقل اسم برنامه رو باید عوض می کردن البته اصلا منضور من این نیست علی ضیا مجری بدی برعکس خیلی هم مجریه خوبه وگرنه نیمروز و دیدار و خوشا شیراز اینقدر پر بیننده نبود

    بهناز
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 11:28
    -15
    موافقم مخالفم
     

    ببخشید......انگار همتوت یادتون رفته ماه عسل 88 رو علیخانی افتضاح اجرا کرد که همه اعتراض داشتیم..بس که توهین کرد بس که تحقیر کرد بس که بی ادب بود............بعدش فهمید باید درست اجرا کنه سال 90 خوب اجرا کرد همه هم دوستش داشتنید

    پس نتیجه می گیریم که علیخانی هم چند سال اشتباه کرد چند سال ازش انتقاد کردن...کلی تجربه کسب کرد تا شد اینی که الن هست

    خدارو خوش نمی یاد اولین سال اجرای علی ضیا رو اینقدر بکوبیم

    در ضمن علی ضیا مثل احسان علیخانی مغرور وخود پسند نیست ....متواضع وخاکیه.....

    کی احسان از اهل بیت اینقدر حرف میزد واشک میریخت ؟؟؟؟؟

    علی ضیا عاشق اهل بیته ....امیدوارم همین اهل بیتم کمکش کنن....که سالم از زیر تیغ شما بی انصافا ...........ویه سری منتقدا بیرون بیاد

    دوستت داریم سید

    MOHAMMAD
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 12:11
    -6
    موافقم مخالفم
     

    فکرنکنم درمورد اسپیلبرگ با وودی آلن هم اینجور مقایسه ای شده باشه

    رویا
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 12:17
    -1
    موافقم مخالفم
     

    جناب همون با انصاف شما اصلا مجری شناس نیستی

    اگه بودی اجرای استاد فرزاد حسنی گستاخانه نمیدیدی

    اونی که گستاخی در اجراش غوغا میکنه همین احسانه خان علیخانی ست نه استاد فرزاد حسنی عزیز

    در ضمن متاسفم انقدر سر این دو مجری دارید جوش میزنید

    بابا یه برنامه معمولی با سوژه های تکراری و غمگین و اجرای ضعیف این دو نفر دیگه این حرفا رو نداره که

    حیف که طفلک فرزاد حسنی برنامه نداره حیف

    Mobin
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 13:53
    -6
    موافقم مخالفم
     

    Mah ASal bedune ehsan zahre mare.....""

    Golrokh.h
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 13:54
    3
    موافقم مخالفم
     

    Man be shkhse Kari Ba ziya nadaram.man migam ehsan male mah asale....Hamin,bayad bargarde.

    رویا
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 15:43
    4
    موافقم مخالفم
     

    در این نقد خیلی از علیخانی تعریف شده در صورتی که اصلا اینطور نیست تازه اینا یه چیزای ساده در اجراست که بعد از این همه مدت اگه یاد نمیگرفت جای تعجب داشت مهم اینکه اجرای های اولیش که خیلی افتضاح بود البته پارسال هم مالی نبود

    تازه اون استاد فرزاد حسنی بود که از بدو ورودش به دنیای اجرا برنامه ش گرفت و حتی اگه تهییه کننده نباشه همه کاره برنامه بوده و هست و لی علیخانی مگه اینکه تهییه کننده باشه بتونی چیزی بگه و فک کنه همه کاره است

    ali
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 16:19
    16
    موافقم مخالفم
     

    به نطرم کارای غلی ضیل خوبه ومن بیشتر می پسندم

    رویا
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 18:29
    -14
    موافقم مخالفم
     

    خانم یا آقای حق جو اولا اسم علیخانی کنار ایم استاد فرزاد حسنی عزیز نیار لطفا بعدشم اتفاقا استادفرزاد حسنی درک بسیار بالایی دارند این شما هستید که درکت پایینه و متوجه نشدی

    البته ببخشیدا

    رویا
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 18:31
    -5
    موافقم مخالفم
     

    فقیهه خانم استاد فرزاد حسنی عزیز نیازی به تحلیل نداره

    فرزاد حسنی با اجرای قوی و حرفه ای جایی برای نقد و گله نمیزاره

    کارش بیسته

    ...
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 21:31
    11
    موافقم مخالفم
     

    این که میگید برنامه و اجرای سید علی ضیاء نمی تواند مهمان هارا به چالش بکشد اشتباه یا دروغ است به نظر من احسان علیخانی مجری هستش که جز ضایع کردن مهمان و تبرئه کردن خودش از اشتباه دنبال هیچ چیز نیست.درضمن خود من هم چند سالی سابقه ی اجرا داشتم ولی الان اجازه اجرا ندارم و فقط سالی یک بار اجرا دارم.

    N¡loOf@r
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 21:54
    10
    موافقم مخالفم
     

    منم با نظر نسرین جون موافقم.

    واقعا برای صدا و سیما متاسفم.با عوض کردن مجری های مورد علاقه ی مردم فقط مخاطبان برنامه کم میشن.

    اجرای ضیاء اصلا به دل نمیشینه.ماه عسل امسال هیچ جذابیتی نداشت...

    برنامه ی گزینه ی جوان و نیمروز با اجرای آقای ضیاء قابل قبول و قشنگه ولی ماه عسل...!ماه عسل به احسانشه.

    ناشناس
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 8:51
    4
    موافقم مخالفم
     
    .....

    احسان علیخانی وقتی میخواست به جای فرزاد حسنی بیاد ازش اجازه گرفت وفرزاد هم اجازه داد و با اجازه ی اون اومد.سال 89 فرزاد حسنی میخواست بیاد ماه عسل ولی مسئولها اجازه ندادن و دقیق های اخر مجری ماه عسل89 که میخواست بشه فرزاد شد حسن جوهرچی........فرزاد حسنی ادم با مودبی لطفا طرفداراش ابروی اونو نبرن چون فرزاد حسنی خیلی باادب و با احسان هم رفیق پس توحین نکنین لطفا.مقایستون هم عالی بود.

    زهرا
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 12:34
    0
    موافقم مخالفم
     

    اینکه میگند هر کس را بهر کاری آفریدند کاملاً مصداقه آقای ضیا است

    ایشان مجری توانایی هستند که نمونه آنها نیمروز و گزینه جوان و خوشا شیراز و دیدار دیدیم اما برای یه همچین برنامه هایی که موضوعش کمی با برنامه های از این قبیل متفاوتتره ( ماه عسل ) ، در زمینه اجرا افت کار خواهند داشت ... حتی ممکنه هواداران قبلی خودشان را هم از دست بدهند

    الهام
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 12:50
    3
    موافقم مخالفم
     

    آقای ضیا بسیار مجری توانمندی هستند اما حیف که به توانایی خودشون توجه نکردن و اجرای ماه عسل رو انتخاب کردن واقعا ماه عسل مناسب تیپ شخصیتی ایشون نیست ماه عسل فقط برازنده احسان علیخانیه جاش واقعا خالیه

    احسان به جز اجرا واقعا خوش فکر بود برعکس برنامه امسال که کاملا بدون فکر و هدف داره پیش میره من خیلی منصفانه برنامه رو دیدم تا الکی حرف نزنم اما این برنامه نه حال خوبی داره نه حرف خوب و تازه ای

    حرفای آقای ضیا همش تکرار مکرراته

    امید
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 12:52
    -5
    موافقم مخالفم
     

    با سلام :

    تحلیل یکطرفه و کاملا شخصی بود. این نظر شماست و فکر میکنم برای تحلیل شخصیت و رفتار دو مجری توانای تلویزیون خیلی خیلی بی تجربه و کم سن و سال هستید.نظر شخص بنده اینه که آقای علیخانی غرور بیش از حد داره و همین هم باعث ایجاد دید منفی نسبت به خودش میشه و برعکس آقای ضیا با تمام بی تجربه گی که داره دوست داشتنی تر و ملایم تر و معقول تر اجرا میکنه.

    سیما
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 13:6
    1
    موافقم مخالفم
     

    همشهری جوان خوب از حاشه های بعد از انتشار این مقاله فرار کرده!در اصل خصایص رو شمرده همین! نتیجه گیری رو گذاشته برای خواننده!حالا کسایی که طرف علیخانی هستند قسمت بالا رو خوب می دونند افرادی هم که طرف ضیا هستند قسمت پایین رو.

    رویا خانم به کی باید قسمت بدم که کمی ادب رو رعایت کنی؟!خیلی تند و زشت کامنت میزاری و فکر نمیکنم این مطلب ربطی به آقای حسنی داشته باشه که شما اینجا اظهار نظر فرمودین.

    خانم بهناز عزیز با شما موافقم آقای علیخانی از قنداقگیشون مجری نبوده ولی یه موضوعی که بیننده رو آزار میده اینه که چرا باید همش توی برنامه هایی که مردم باهاش ارتباط برقرار کردن و بین مردم جا باز کرده مجری تازه وارد بیارن و اون برنامه رو بکنند محل یادگیری مجری نوپا!خوب تکلیف منه مخاطب و توقع من که هرسال هم داره از اون برنامه ی مورد نظر بالاتر میره چیه؟من این وسط چه گناهی کردم؟در اصل موضوع سر خوب یا بد بودن احسان و علی نیست موضوع سر بی توجهی مسئولین به مخاطبه که دم به دقیقه قانون عوض میکنند و بیانیه صادر میکنند،بدون توجه به این که این کارها به غیر از فراری دادن مخاطب از تلویزیون و برنامه های میهنی کار دیگه ای نمیکنند!آخه چرا من و شما باید قسمتی از درآمد رو مالیات پرداخت کنیم که بخشی از این پول واریز صدا و سیما بشه اون وقت با توجه به این سیاست های نادرست بریم بشینیم سریالهای بی سر و ته ماهواره ای تماشا کنیم؟همه ی ما داریم هزینه های فیلم ها و برنامه هایی که سازمان پخش و یا تولید میکنه رو پرداخت میکنیم پس این حق رو هم داریم که یه برنامه باب میل خودمون داشته باشیم.اگر هم اعتراضی الان داره میشه به برنامه ی ماه عسل در اصل برمیگرده به همون سیاست ها والا علیخانی و ضیا و ماه عسل بهانه ی شده که حرف هامون رو بزنیم!البته اگر گوش شنوایی باشه.

    لطفا تایید کنید

    fereshte
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 13:13
    3
    موافقم مخالفم
     

    همونقدر که رفتن احسان علیخانی تو برنامه نود کار اشتباه و بیهوده ای هست عمل علی ضیا.....بقول محمد سلوکی احسان صاحب فکر برنامه بود وتجربش هم بیشتر هست بنظرم صداسیما واسه نظر ما هیچ احترامی قائل نیست 1بار جوهرچی 1بار افشانی هردو بار واکنش مردمو دیدن واکنش مردم نسبت به علیخانی رو هم دیدن باز اونطور ک خودشون دوست داشتن رفتار کردن تو برنامه ای که پیروجوون میخکوب دیدنش بودن به جای اینکه همون مجری یا حداقل اگه تونستن که نمیتونن 1مجری بهتر بیارن مجری جوون و کم سابقه ای رو اوردن که خودش هم اعتراف میکنه که مردم نباید از من انتظار1برنامه عالی رو داشته باشن میگن اگه 1ارایشگر درستت کنه سری دومم ک بری پیشش زیباتر از سری پیش میکنتت چون جنس و ترکیب صورتت دستش اومده والا علیخانی و ماه عسل هم همینطوی بودن هرسال زیباتر و جذابتر از پارسابل گرچه ما دیگه به لطف مسئولین عادت کردیم ایشونو 1 خط در میون ببینیم ولی چی بگم میدونم این نظرسنجی رو هم واسه بستن دهن ما گذاشتن و هرگز به خواسته هامون توجه ندارن من ضیا رو از علیخانی بیشتر دوست داشتم ولی اون واسه این برنامه نیست من که واسه دیدن برنامه نیمروزش از همون روزای اول ک هنوز هیچی سرش نمیشد سرودست میشکوندم من که حتی گزینه جوانشو با اینکه به کارم نمیومد تماشا میکردم حالا از اجراش متنفر شدم چون جدا بد اجرا میکنه.ایکاش حداقل ضیا به مخاطباش احترام میذاشت بطور معمول اکثرمردم هر2مجری رو دوست داشتن واین واقعا واسه اقای ضیا جای تبریک داره که نیومده انقدر عزیز شده قبلا اعتقاد داشتم ضیا 1روز از اقای علیخانی هم موفقتر ومحبوبتر مبشه ولی با این انتخاب اشتباهش خیلی از طرفداراش ازش ازرده خاطر شدن 1یش من و خانوادم بخصوص مامانم که قبلا 1جور حس مادری نسبت به ضیا بخاطر چهره معصومش داشت ولی حالا....بگذریم سرتونو درد اوردم .مرسی اگه پیاممو خوندین

    آتنا
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 13:42
    8
    موافقم مخالفم
     
    صاحب ماه عسل علیخانیه وبس

    به نظر من همه عالم می دونن که ماه عسل یه برنامه ای هست که با تیم آقای علیخانی و خون دل خوردن های ایشون تونست بین مردم جا باز کنه و الآن هم اگه همه می شینن این برنامه رو می بینن به دلیل اعتباری که آقای علیخانی در سال های گذشته واسه این برنامه کسب کرده حالا این که یه آدم با اعتماد به نفس زیاد پیدا می شه و و فکر می کنه که می تونه جای ایشون رو بگیره باید دید عملکردش چه جوریه!!آقای ضیا هیچ ایده نویی نداشت از دکور تیتراز آیتم های بی ربط تا احساسات تصنعیش که فکر می کنه این جوری فضا معنوی می شه گرفته تا اشکالات دیگش ایشون در حد و اندازه ماه عسل نبود و نیست و نخواهد بود جای تعجبه که فکر کرده آقای علیخانی تنها یه مجری بوده و حالا آقای ضیا می تونه جای ایشون رو بگره .علیخانی فقط یه مجری خوب نیست یه رهبر و برنامه ساز خوب هست چون تونست در ماه عسل هم تهیه کننده و کارگردان و هم هماهنگ کننده خوبی واسه تیمش باشه و با این که جلو دوربین بود ولی مرتبا همه چیز رو تحت نظر داشت و یادآوری می کرد این یعنی عرق کار و زحمت عاشقانه واسه مردم که از عهده هر کسی برنمی یاد.مسئولین محترم وقتی یکی تو برنامش موفق بوده و پراز خلاقیت دیگه چه اصراریه که می خواین از ریشه همه چیز رو از بین ببرین طبق آمارها بیننده های ماه عسل اکثرا می گن علیخانی باید برگرده؟؟!!!یعنی برنامه رو به صاحب اصلیش برگردونین و یه کم فقط یه کم واسه مردم ارزش قائل باشید.......

    پریوش امیرسلطانی
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 14:2
    3
    موافقم مخالفم
     

    علی ضیا ماه سرزنده و خوش تیپ و شوخ و صمیمانه اجرا میکنه بهترینه

    داود
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 21:41
    5
    موافقم مخالفم
     

    اقای ضیاء واقعا نمیتونه در صحنه کارگردانی کنه. نمیتونه بحث جالبی ایجاد کنه با اینکه بعضی از شبها مهمونای خوبی داشتن ولی اقای علیخانی به خوبی از پس این کارا بر میاد .من خودم واقعا نمیتونم با این مجری جدید ارتباط برقرار کنم.

    بیننده
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 22:17
    6
    موافقم مخالفم
     

    آقای علیخانی نیازی نداره که استاد خطاب بشه.

    نیازی نداره که تو برنامه اشک بریزه. حالا ایرادی از ایشون پیدا نکردن, میگن تو ماه عسل اشک نمیریختن. در حالی که اگه آقای علیخانی تو برنامه احساساتش رو بروز میداد,همین افراد میومدن میگفتن که داره تظاهر و عوام فریبی و جلب توجه میکنه.

    تا همین الانشم ماه عسل متهمه به تلخ بودن! ماه عسل پارسال تلخ بود یا امسال که توش گریه و اشک وآه راه افتاده(طبق گفته های خودتون)؟

    قوم بنی اسرائیل هم به خاطر همین بهانه گیری های الکی و بی منطقشون بود که مورد خشم خدا واقع شدن.

    پس فرق ماهایی که اینهمه ادعامون میشه چیه؟!

    کسانی که به تقلید از همدیگه میگن ایشون مهمونهاشون رو تحقیر میکنن!ممکنه یه مثال ملموس بیارید که حرفتون ثابت بشه؟

    چرا حرفی رو میزنید که واقعا نمیدونین؟!

    انقدر قضاوتهای بی مورد و حق خوری و دفاع از پایمال کردن حقوق دیگران برای چیه؟

    چشم و ابرو؟؟؟!!!

    رضا
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 22:42
    2
    موافقم مخالفم
     

    چرا این پسره اینقدر جو میده و الکی میخنده

    فاطمه.م
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 22:48
    -1
    موافقم مخالفم
     

    با توجه به اجرای فوق العاده و حرفه ای آقای علیخانی مقایسه ایشون با علی ضیا کاری است کاملا اشتباه.ماه عسل متعلق به احسان علیخانی است و بس.چرا که هم برای پا گرفتن آن زحمت زیادی کشیده و هم فقط مجری آن نبود بلکه تهیه کننده و صاحب فکر و تقریبا همه کاره برنامه بود.البته با احترام به دیگر عوامل برنامه که زحمتهای آنها کاملا قابل ستایش است.

    علی ضیا با اجرای ضعیف و در سطح برنامه نیمروز مخصوص نوجوانان به هیچ عنوان مناسب اجرای برنامه حرفه ای ماه عسل نیست.

    علی ضیا هنوز به تمرین زیادی در زمینه اجرا نیاز دارد و برنامه پر مخاطب و پر محتوا و حرفه ای ماه عسل اصلا جای تمرین نیست.

    احسان کرمی بخوبی این مطلب رو بیان کرده که پذیرفتن اجرای این برنامه توسط ضیا ریسک نیست بلکه اشتباه شغلی است.پس آقای ضیا نباید بخود ببالد که ریسک کرده و شجاعت دارد بلکه با اینکار تصور خوب از ایشان در برنامه نیمروز و گزینه جوان کاملا از دست رفت و این برای آینده شغلی ایشان ضرر رسان است.

    این نقد نه از روی احساسات و جوزدگی است و نه از روی تعصب .بلکه واقعیت است.این واقعیت رو آقایون مجری دیگر هم در مصاحبه هاشون بیان کردن.پس لطفا به طرفداران آقای احسان علیخانی برچسب احساساتی بودن نزنید(همون طور که به خود آقای علیخانی و برنامه ایشون برچسب تلخ بودن رو زدید.اما فکر میکنیم دیگه به همه ثابت شده باشه که برنامه چه کسی تلخه)

    ضمنا این نقد فقط و فقط به اجرای آقای ضیا شده و شخصیت ایشون برای همه ما کاملا قابل احترامه.

    shiva
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 0:29
    0
    موافقم مخالفم
     

    سلام، قبول کنین که مردم ماه عسل رو با احسان علیخانی شناختن و هروقت اسم این برنامه میاد چهره اونه که توی ذهن همه بعنوان مجری ظاهر میشه، ولی حیف که امسال واقعا من یکی که جا خوردم از دیدن علی ضیا!!! یه جورایی حالم گرفته شد!!!

    مهناز
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 6:44
    4
    موافقم مخالفم
     

    راستش این اصلا یه تحلیل نبود بلکه کاملا مشخصه تعداد زیادی خصیصه مثبت اجرا برای احسان و تعداد بیشتری خصیصه منفی اجرا برای علی ساخته و بیان کرده. گرچه خصیصه های احسان بیشتر متعلق به فرزاده غیر از لباسهای پر زرق و برقی که احسان می پوشید و بیشتر مناسب اجرا در مراسماته و خوش پوشی علی کاملا نادیده گرفته شده .

    البته در مورد ماه عسل که حق کیه در اصل باید از صاحب اولیه اش یاد کرد!

    علی
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 8:6
    -1
    موافقم مخالفم
     

    ماه عسل امسال فقط تو دهنی مسئولین هست به مردم که بگن به نظر شما اصلا اهمیتی نمی دیم واقعا براشون متاسفم که حال خوبیو که احسان علیخانی به ما میداد رو ازمون گرفتن و یه برنامه آبکی و بدون هدفو جایگزینش کردن که مجریش اصلا حال مردمو تو اون لحظه ها نمی فهمه آقای ضیا ما با بغضا و حس گرفتنای الکی و شعر خوندن حالمون خوب نمی شه برنامه شما مصنوعیه کپیه کار دل نیست به دل ما هم نمی شینه متاسفم براتون جدا

    ماهپاره
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 12:56
    7
    موافقم مخالفم
     

    من شخصا طرفدار صرف هیچ کدام از این سه مجری یعنی فرزاد حسنی ، احسان علیخانی و علی ضیا نیستم و به کار هر کدوم هم نقدهای زیادی دارم . ولی در کل فکر می کنم فرزاد حسنی (با وجود ضعفایی که هنوز داره و منکرش نمیشم) در سطحی بالاتر از دو مجری دیگه هست و من از تماشای آخرین سال اجرای برنامه دم افطارش راضی بودم ولی از احسان علیخانی خیر (البته ایشون هم سال آخر به نسبت قبلش خیلی بهتر شده بود )

    در نتیجه اگه قرار بود شخص من یکی از این سه نفر رو انتخاب کنه فرزاد حسنی رو انتخاب میکردم.

    بیننده
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:11
    4
    موافقم مخالفم
     
    در جواب مهناز

    در جواب مهناز جان باید بگم که اگه منظورتون از صاحب اولیه ماه عسل آقای فرزاد حسنیه , باید به اطلاعتون برسونم که ایشون برنامه جزر و مد رو که نزدیکای افطار پخش میشد اجرا میکردن که بعد خود ایشون کناره گیری کردن.

    با تغییر اسم برنامه که ماه عسل گذاشته شد,دیگه جایی برای اینجور بحثا باقی نمیمونه.

    صاحب اصلی ماه عسل بعد خدا و مردم,فقط احسان علیخانیه.

    رویا
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 18:56
    -5
    موافقم مخالفم
     

    خانم سیما به شما هیچ ارتباطی نداره که من به چه شکلی کامنت میزارم

    من از شما مودب تر و فهیم تر خیالتون راحت پس خواهشا برای من مربی اخلاف نشید

    البته شمایی که هوادار آقای علیخانی هستید باید از حرفای من که همگی به حقه رنجیده خاطر شی و اسمش تند و بی ادبانه یزاری

    خانم یا اقای ببینده بنده کاری به چشم و ابروی علیخانی ندارم ولی ندا خانم چنان از حسادت نسبیت به علیخانی حرف زدن که من مجبور شدم بگم چیزی برای حسادت نداره نه در چهره نه در تیپ نه در اجرا نه در سواد بالا در هیچی چیزی ایشون شاخص نیستند که بخواد کسی حسادت کنه واقعا استاد فرزاد حسنی از همه نظر از ایشون چند و سر و

    گردن بالاتره

    توهین و بی احترامی علیخانی کاملا مشهود به سری به نقد اجرای ایشون در سال گذشته و عید در سابتا بزنید بد نیست خودتون به خواب زدید!!!!

    در ضمن با یه اسم عوض کردن ماهیت برنامه و صاحب اصلیش هیچ تغییری نمکینه اینا نغییر در صورت قضیه است

    ماهپاره جان میشه بگی استاد فرزاد حسنی چه ضعفایی در اجرا دارند ؟

    اجرای ایشون کاملا بی نقصه مخصوصا اجرای شب عیدشون چقدر عالی من تا صبح به کله پای تی وی بودم

    ایشون با هنر اجراشون آدمه میخکوب میکنه

    به لحظه احساس خواب و خستگی نه تنها نکردم بلکه سر ذوق اومدم

    نه توهینی نه بی ادبی نه فخر فورشی همش قشنگی بود همش مهربونی بود اینا ظرافتای اجرای استاد فرزاد حسنی ست حتی شوخی هاشون قشنگه

    ضعفی یاشه از سخت گیری نگاه شماست .وگرنه استاد فرزاد حسنی عزیز واقعا ضعفی در اجرا ندارن

    بیننده
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 22:54
    1
    موافقم مخالفم
     

    خانم رویا !

    فقط اسم برنامه نبود که تغییر کرد.

    بلکه ساختار برنامه,عواملش و خیلی چیزای دیگه تغییر کردند و به کلی برنامه عوض شد و دیگه شباهت آنچنانی به جزر و مد نداره.

    شما به عنوان یه هنردوست باید اینرو بدونی که تهیه کننده اثر,در واقع صاحب اثره.حالا بگذریم که آقای علیخانی بجز تهیه کنندگی,مجری برنامه هم بودن و ماه عسل به اسم ایشون گره خورده.

    آقای علیخانی هم در مورد برنامه ادعایی نداره,اما کسانی که ادعای دین و ایمانشون میشه ,به ناحق دارن حق خوری میکنن....

    یه چیزیم میگم نه به خاطر اینکه به مذاق شما خوش بیاد,نه, اما کسی با آقای حسنی مشکل نداره.آقای حسنی و آقای علیخانی هردو قربانی خودخواهی مسئولین شدن.

    اگه آقای علیخانی برگرده یه روزنه امیده واسه برگشتن آقای حسنی و اگه آقای حسنی برگرده,یعنی بازم یه روزنه برا برگشتن آقای علیخانی.

    پس خواهشا انقدر به همدیگه نپریم و انرزیمونو صرف برگردوندن این دو مجری کنیم!

    رامین اشرف زاده
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 23:45
    -12
    موافقم مخالفم
     

    سلام به همه

    برنامه ماه عسل ی جریان بود با اجرای احسان که این جریان داشت به جاهای خوبی میرسید

    متاسفم واقعا

    واسه مدیران صداو سیما

    حیف

    1
    جمعه 13 مرداد 1391 - 3:14
    -11
    موافقم مخالفم
     

    هرچی بیشتر میگذره جای خالی آقای علیخانی رو بیشتر حس می کنم . متاسفم واسه صدا و سیمای درب و داغون ایران....

    سیما
    جمعه 13 مرداد 1391 - 13:2
    6
    موافقم مخالفم
     

    رویا جان توی شخصیتم نمیبینم جواب افرادی جون شما رو بدم!!!

    نمردیم و فهم و شعورم معناشو فهمیدیم!

    hamid SAW
    شنبه 14 مرداد 1391 - 20:49
    4
    موافقم مخالفم
     

    ماه عسل

    فقط علیخانی

    من نمیدونم چه سیاستی بود صداوسیما وضع کرد به یکباره گفت باید مهمانان زن نیاد برحسب آیین نامه تفکیک جنسیت بعد با اجرای ضیاء قانون خودشون نقض می کنند و مهمان زن هم میاد

    دارند چیکار می کنند چه خبره اینجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    الهام
    يکشنبه 15 مرداد 1391 - 12:51
    -1
    موافقم مخالفم
     

    مسئولا فقط با این کارشون باعث شدن که مردم ماه رمضونم ماهواره ببینن ماه عسل آقای علیخانی انقد قوی بود که همه ما رو وابسته تلویزیون خودمون کرده بود متاسفم برای این همه بی فکری و بی احترامی به سلایق مردم

    آرام
    يکشنبه 15 مرداد 1391 - 14:23
    3
    موافقم مخالفم
     

    با سلام.

    به نظر من خیلی از حرف هایی که دوستان مطرح میکنن سلیقه های شخصیشون هست وگرنه کاملا مشخصه که اکثر دوستان از اجرای حرفه ای چیزی نمیدونن و اصولاً سوادش رو ندارن....(از اشتباهات فراوان املایی دوستان مشخصه که سطح سوادشون تا چه حدیه!!!!!!!!)

    میماند بقیه کامنتایی که کمی منقدانه تر بودن....

    1.به نظر من اینجا یا هر سایت یا محفل دیگری که چنین موضوعی رو طرح میکنه عموماً نتیجه ای جز جدال و توهین نداره!!!(البته این شرایط در ایران صدق میکنه که هنوز فرقی بین نقد و تخریب رو نمیدونن و اکثرا با حب و بغض صحبت میکنن....)

    2.متاسفانه هنوز توی ایران هیچ برنامه ای متعلق به سازندگان و ایده پردازان اولیه اش نشده!!!!(البته تقریبا بجز برنامه 90....) به اجرای یک خط در میان نمیشود دلخوش کرد...

    3.اگر قرار باشد درباره اجرای 3مجری مطرح شده نظر داد که طوماری میشود در حد چندین پست...

    4.پس بیایید به سلیقه های شخصی هم احترام بگذاریم.

    5.سلیقه شخصی من اجرای آقای حسنی را بیشتر میپسندد، اما در مورد اجرای علیخانی به شخصه معتقدم گرفتار کلیشه میباشند هر چند که اجرای ایشون در ماه عسل 90 پخته تر و دلنشین تر از قبل بود که این با افزایش سن و پختگیشون بوجود آمده است.با این وجو اجرای علی ضیا رو هم صمیمی و دلنشین میدانم و به عقیده من برای کسی که تازه کارتر و کم سن تر از دو مجری قبلیست خیلی خوبه.اما ایشوان هنوز جا دارن تا بتونن نبض برنامه هاشون رو در دست بگیرن.به هر حال این نظر شخصی و سلیقه ای بنده هست نه یک نظر کارشناسی و منقدانه که میتواند مخالفان و موافقان خود را داشته باشد...

    6.در پایان جمله جالب یکی از دوستان رو براتون میگم:گرچه به شخصه اجرای علی ضیا رو بیشتر از احسان علیخانی میپسندم اما،ماه عسل با علیخانی یه چیز دیگه بود!!!!!!!!!!!!

    شاد و پیروز باشید...

    رویا
    يکشنبه 15 مرداد 1391 - 19:19
    1
    موافقم مخالفم
     

    خانم آرام لطفا به شعور دبگران توهین نکن

    مردم بهترین منتقد هستند نمیدونستی بدون

    اونی که باید از اجرای حرفه ای سر در بیار ه مجری ست نه مردم

    مردم اون چیزی که به دلشون میشینه و میپسندند میگن

    این چیزایی که شما گفتید محترم ولی من نه سوادی درش دیدم نه آگاهی و دانشی از اجرای حرفه ای

    همه این چیزارو همگی ما خودم میدونستیم

    بیننده جان به هر حال اگه طفلک فرزاد حسنی از جزر و مد کنا ر نمیرفت فرصتی هم برای دیدن شده علیخانی شما فراهم نمیشد شروع و ایده این ماه عسل چه بخوای چه نخوای با استاد فرزاد حسنی عزیز بوده

    سیما خانم خوشخالم میکنی با من هم کلام نشی چون منم در شان خودم نمیبینم با شما بحث کنم

    کار منو راحت میکنی

    ممنون

    آرام
    يکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:25
    -3
    موافقم مخالفم
     

    این توهین به شعور مخاطبین نیست بلکه گوشزد کردن و یادآوریه!!!!!

    شما که ظاهرا از طرفداران فرزاد حسنی هستین دیگه باید بدونین که حتی خود ایشون هم اینجور صحبت کردنا رو قبول ندارن و نقد نمیدونن!!!!!!!!

    بله درسته که مردم باید نظراتشون رو بگن ولی نه اینجوری مغرضانه و با جدل(برخی افراد کامنت گذار اگه رو در رو با هم چنین بحثی کنن که احتمالا ؛تصحیح میکنم؛یقینا خون راه میفته!!!!!!!!)

    در ضمن بنده هم عرض کردم که اگه قرار باشه بحث کارشناسی مطرح بشه باید چند پست راجع بهش نوشت....

    و باز هم اشاره کردم که نظرات من از روی سلیقه شخصیه و شما یا دیگران میتونید موافق یا مخالف باشین،دعوایی که با هم نداریم!!!!!!!

    قرار نیست در هر نظرسنجی به نماد جنگ های جهانی،جنگی رخ بده...

    همونطور ک گفتم هنوز تو ایران جنبه چنین بحث هایی وجود نداره....

    شاد و پیروز باشید...

    امیر
    يکشنبه 15 مرداد 1391 - 22:24
    2
    موافقم مخالفم
     

    ماه عسل احسان علیخانی یه چیز دیگه اس.

    مسعود
    دوشنبه 16 مرداد 1391 - 8:22
    5
    موافقم مخالفم
     

    حضور علی ضیاءدر ماه عسل!!!!=حضور جواد خیابانی در برنامه ی نود!!!!

    هر کسی را بهر کاری ساختند.ضیا رو واسه نیمروز.احسانو واسه ماه عسل.احسان هرجا باشی رو انتن بری یا نه اجرا کنی یا نه دوست داریم.

    مهربانو
    دوشنبه 16 مرداد 1391 - 11:47
    16
    موافقم مخالفم
     

    اجرای سید علی ضیا بسیار بسیار خوب هستش .وقتی احسان علی خانی جای فرزاد حسنی اومده بود هم همین حرفا بود .یادتون نره.

    مهربانو
    دوشنبه 16 مرداد 1391 - 12:7
    1
    موافقم مخالفم
     

    اجرای سید علی ضیا بسیار بسیار خوب هستش .وقتی احسان علی خانی جای فرزاد حسنی اومده بود هم همین حرفا بود .یادتون نره.

    hhh
    دوشنبه 16 مرداد 1391 - 14:32
    1
    موافقم مخالفم
     

    کسی از شما نظر نخواست اونم در مورد اقا احسان

    مهین
    دوشنبه 16 مرداد 1391 - 22:42
    -3
    موافقم مخالفم
     

    چرا انقدر راجع به همه چیز جبهه میگیرین؟چرا اجازه نمیدین تا آدما فرصت داشته باشن خودشونو نشون بدن.انقدر تعصب داشتن و قضاوت عجولانه کردن نشون دهنده ی ظرفیت پایین بعضی آدماست.منم نمیخوام مثل خودتون باشم و راجع به شما قضاوت کنم.علی ضیا هم مجری توانمندیه.بهش فرصت بدین.درست مثل فرصتی که به احسان علیخانی دادین


    سه‌شنبه 17 مرداد 1391 - 15:15
    -3
    موافقم مخالفم
     

    دوست دارم بدونم این برنامه(ماه عسل)برای کی پخش میشه؟ اکه برای ما مردمه دوست داریم که اقای علیخانی مجریش باشه. یعنی اینقدر جامعهی ی ما همه چیزش درسته؟

    23
    يکشنبه 22 مرداد 1391 - 13:33
    -4
    موافقم مخالفم
     

    من پارسال محال بود بذارم حتي يه برنامه از دستم بره.اما امسال اصلا اونجوري نبود.اي كاش علي يه ذره با تجربه تر ميشد،بعد ميومد برنامه ي اين تيپي رو اجرا ميكرد.ميدونم يكسري در مقابل حرف من موضع گيري ميكنن،اما همه ميدونيم كه ماه عسل با نيمروز و گزينه جوان و ديدار و خوشا شيراز فرق داره.مسلما اجرايي كه اين برنامه طلب ميكنه هم با بقيه متفاوته.درسته كه هم احسان و هم فرزاد اول بي تجربه بودن و توي همين برنامه ها بود كه تجربه كسب كردن.ولي ميدونيم كه سبك اجراي برنامه هاي كوله پشتي و فوق العاده اونقد تفاوتي با اجراي ماه عسل نداره.اما شما ميتونيد اجراي با اجرايي كه واسه نيمروز ميشد بييايد ماه عسل؟آسيدعلي خوب،با خدا،اما بحث روي چيز ديگست.سر اينه كه نيمروز رو باباي من نميديد،‌اگر جوون پسند اجرا ميشد خيلي هم خوب بود.اما واسه اين كه سر دمدار قبيله بشن يكمي زود بود.اي كاش يكمي پخته تر ميشد.من علي آقا رو دوست دارم و از اينكه ازنظر فكر و عقيده بهم نزديكه خيلي خوشحالم.

    ماه عسل امسال هم ،خوب متوسط بد،تا چند روز ديگه پروندش بسته ميشه.اما اميدواريم كه سال بعد اگه آسيد علي هم مجري بودند،اونقد جذاب باشه كه ما توش مثل برنامه دو قلو ها بخنديم،مثل برنامه ثمره لذت ببريم و مثل برنامه حاجي بفهميم كه هنوز اميدي هست.


    يکشنبه 29 مرداد 1391 - 0:48
    -3
    موافقم مخالفم
     

    به نظرم برنامه امسال بهتر شد

    toktam
    شنبه 25 شهريور 1391 - 9:33
    -1
    موافقم مخالفم
     

    سلام نقد قشنگی بود ولیییی هیچ کس احسان علیخانی نمیشه

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���