"سينماي ما" با نوشته‌اي از امير پوريا بررسي مي‌كند: آيا انتقاد از شيوه‌ سوگواري حامد بهداد و ديگر شاگردان حميد سمندريان، مصداق تجاوز به حريم خصوصي افراد نيست؟
تلاش برای «ترکاندن» با اخبار مغرضانه از عواطف بی‌غرض/ وقتي فقدان يك استاد فقید به حراج گذاشته مي‌شود

سينماي ما- برگزاري مراسمي خودجوش توسط اهالي تئاتر و بازيگران و علاقمندان هنر در سوگ حميد سمندريان و مراسم تشييع پيكر استاد فقيد تئاتر و بازيگري ايران باعث واكنش‌هاي مختلفي شد و رسانه‌ها هر كدام از منظري به اين موضوع و اتفاقات آن پرداختند. يكي از اين حاشيه‌ها كه به شكلي گسترده و ظاهراً هدفمند و با قصد و غرض بزرگ‌نمايي شد، شكل واكنش‌ها و رفتار سوگوارانه برخي از شاگردان سمندريان بود. انتقادهاي بي‌مورد به شيوه‌ي سوگواري هنرمندان و شاگردان استاد، جلوه و مصداقي از دخالت در موضوعي شخصي و تجاوزي آشكار به حريم خصوصي افراد آن هم در موقعيت تاسف‌باري مثل عزاداري بود. واكنش‌هايي بي‌جا كه حتي از چهره‌هاي پيش‌كسوتي مثل بهروز غريب‌پور هم ديده شد و اين مورد البته با پاسخ صريح امير جعفري همراه شد.
اما اين ميان، مشخصاً حامد بهداد بود كه باز هم هدف برخي رسانه‌ها قرار گرفت؛ بزرگ‌نمايي و تمركز روي بهداد به حدي اغراق‌آميز و افراطي بود كه خيلي‌ها تصور كردند او تنها كسي‌ست كه وسط يك گروه عزادار رفتارهاي اغراق‌آميز نشان مي‌د‌اده است.

زوم كردن موضوع و تكرار اين خبرها و تصاوير و نيز تقاضاهاي خط‌داده شده از مخاطبان اغلب جوان و ناآشنا براي اظهار نظر درباره رفتار حامد بهداد در شرايطي اتفاق افتاد كه در مراسم مختلف از سوي چهره‌هاي مختلفي شاهد اين ابراز احساسات شديد سوگوارانه بوديم؛ از هدايت هاشمي و امير جعفري و برزو ارجمند تا رضا كيانيان كه حتي حرف‌هايش در مراسم بزرگداشت سمندريان به دليل گريه و غليان احساسات ناتمام باقي ماند.

اين كذب و جعل واقعيت نشان مي‌داد زوم روي حامد بهداد فراتر از يك خبررساني يا تحليل رسانه‌اي صورت گرفته و اهداف مختلفي پشت آن پنهان است؛ اهدافي مانند تحت‌الشعاع‌ قرار دادن حرف‌ها و نقطه‌نظرات چهره‌هاي حاضر در آن مراسم يا آغاز فشارهاي آشناي رسانه‌هاي آشنا روي چهره‌هاي محبوب مردمي و يا در شكل ساده‌ترش نوعي بازي رسانه‌اي براي جلب مشتري و مخاطب و كاربرِ بيش‌تر كه آمار و اعداد نه چندان مستند و پر مناقشه‌اش اين روزها موضوع رقابت و برتري‌جويي برخي سايت‌ها شده است.

در ادامه نوشته‌ي امير جعفري و به دليل موج رو به ازدياد اين رفتارهاي ژورناليستي خصوصاً در فضاي مجازي و نگراني اهالي سينما و هنر از كذب‌بودن برخي اخبار و گزارش‌هاي اين‌چنيني كه به تخريب چهره و وجهه هنري و مردمي آن‌ها منجر خواهد شد و زندگي خصوصي و حرفه‌اي‌شان را تهديد مي‌كند، ورود به اين موضوع را وظيفه حرفه‌اي و اخلاقي خود مي‌دانيم. با آگاهي از احتمال هر اتهام دروغين و نسبت ناروايي كه پس از اين در فضاي لايتناهي سايت‌ها و وبلاگ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي به نويسنده مطلب يا گردانندگان سايت "سينماي ما" زده خواهد شد، به استقبال اندكي روشنگري و شفاف‌سازي در اين فضاي مخدوش مي‌رويم. اگر صبر كرديم تا زمان بگذرد، اول به دليل فروكش‌كردن احساسات و برخورد منطقي‌تر بود و دوم به‌خاطر پرهيز هميشگي‌مان از ورود و سوار شدن بر اين امواج بلند اما بي‌پشتوانه‌ي ژورناليستي و پرهيز از دامن‌زدن به آن فضاي مسموم.

نوشته‌اي از امير پوريا درباره اين موضوع، مطلعي مناسب براي تحليل و ريشه‌يابي ماجرا و آسيب‌شناسي اتفاقي‌ست كه به تخريبِ سلامت و اخلاق حرفه‌اي در رسانه‌ها و بدنام‌كردن حرفه‌ي شريف و محترم خبر و اطلاع‌رساني مشغول است.
..............................................................
تلاش برای «ترکاندن» با اخبار مغرضانه از عواطف بی‌غرض

امیر پوریا

پیش‌تر هم دربارۀ مهم‌ترین نمایندۀ تفکر پوپولیستی در نقد فیلم ما یعنی امیر قادری، این را نوشته بودم که هر خفته‌ای را می‌توان به آوای شیپور یا به ضرب لگد از خواب پراند؛ ولی به بیداری آن کس که خود را به خواب زده امیدی نیست. پیش‌تر با تعمد او، قابل پیش بینی بود که سایت مثلاً خبری/تحلیلی زیر نظر او به دلیل موضع‌گیری خودش در برابر فیلم «جدایی نادر از سیمین» (با مطلعی در دل حرف‌های او در نوروز ۹۰ که در تاریخ رخنۀ پوپولیسم به نقد فیلم ایرانی بی‌سابقه بود: «نه "جدایی..." اون قدر‌ها فیلم خوبیه و نه "اخراجی‌ها۳ " اون قدر‌ها فیلم بدیه»!) حتی خبرهایی مانند اقامت موقت اصغر فرهادی برای ساخت فیلمی در فرانسه را به عنوان «مهاجرت» از ایران جا بزند. پیش‌تر می‌شد فهمید چرا شباهت «تصادفی» موضع او و معاونت سینمایی وزارت ارشاد در خصوص فیلم‌های اخیر رضا کاهانی که شخصيت‌هايش حرف بد می‌زنند و «سیاه نما» هستند و این جامعه و زمانۀ زیبا و صاف و تمیز را نازیبا و کج و معوج نشان می‌دهند، باعث شده که حتی اظهارات کاهانی دربارۀ دیدگاه‌های نظارتی معاونت در این سایت مدعی جامعیت، نقل هم نشود...

اما حالا و در این روز‌ها، نمی‌توانم دریابم دلیل دخالت او در ماجرای واکنش شاگردان پیر و جوان زنده یاد حمید سمندریان در آیین سوگواری استاد فقید، چه بوده و جز ایجاد هیاهو و تلاش برای «ترکاندن» - از عبارات محبوب این نوع ژورنالیسم - و پربازدید شدن، چه عوایدی خواهد داشت؟ این سایت ابتدا تكه‌فیلمی را با این عنوان منتشر کرد: «ویدیوی محصول "کافه سینما" برای مرگ استاد تئا‌تر ایران/ با استفاده از تصاویر آرشیوی جذاب از خودش و صحنه‌هایی از مراسم یادبود». به کارگیری شتابزدۀ کلمات «مرگ» و «جذاب» در این عنوان، گویی موضوع و بزرگی آن فقید را به حراج گذاشته است. اما جملاتی که در لید/توضيح این ویدئو آمده، می‌تواند هدف را آشکار‌تر کند: «ویدیویی که از صحبت‌های حمید سمندریان... آغاز و با صحبت‌های حامد بهداد در تئا‌تر شهر به یاد حمید سمندریان ادامه پیدا می‌کند...».

تردید نکنید که توصیف این ویدئو تا رسیدن به دومین بخش آن، فقط برای استفاده از محبوبیت حامد بهداد – که‌ گاهي میزانش برای خود من هم تعجب آور است- و بیشتر دیده شدن ویدئو توسط بازدیدکنندگان سایت است (چه بسا برای برخی از این نوجوانان که کاری از او بر صحنه ندیده و ترجمه‌ای از او نخوانده‌اند، حالا حمید سمندریان به عنوان کسی که «استاد حامد بهداد» بوده، شناخته شده باشد!). اما عجیب این است که همین ویدئو به همراه چند عکس، فقط یک روز بعد با این عنوان جدید روی سایت می‌آید که «نظر شما چیست؟ آیا این شکل عزاداری از سوی هنرمندان و سوگواران را می‌پسندید یا بر آن انتقادی وارد می‌دانید؟»!

بدیهی است که در این‌جا خود نظرات مهم نیستند. بحث اصلی بر سر به راه انداختن چنین بحثی است. بنده هم در آن مراسم حضور داشتم و هم در از دست دادن مادر، پدر، دایی، هر چهار مادربزرگ و پدربزرگ و.‌خواهر بزرگ ترم، پیش کسوت قادری و صد‌ها نفر سن و سال دار‌تر از او به حساب می‌آیم. در وجه شخصی، عرض می‌کنم که حتی خود من در مراسم هر کدام از این رفتگانم، رفتاری متفاوت با مراسم یکی دیگر داشتم و افزون بر این، اساساً بنا به تجربه و مشاهده، به این رسیده‌ام که نمی‌توان در مورد واکنش‌های افراد مختلف در این گونه آیین‌ها، قضاوت و تحلیلی ارائه داد. هیچ کس نمی‌تواند بگوید که بنده یا برادرم یا عمه یا فلان دوست متوفی، با کمتر گریستن، او را کمتر دوست داشته‌ایم یا با بیشتر بر سر کوفتن، قصد خودنمایی داشته‌ایم (چیزی که این روز‌ها به شاگردان مشهور‌تر زنده یاد سمندریان نسبت می‌دهند). کسی نمی‌تواند بگوید اگر دوربین و جمعیتی در کار نبود، حامد بهداد بیشتر و راحت‌تر خود را بیرون می‌ریخت یا کمتر؛ یا رضا کیانیان و هدایت هاشمی و پیام دهکردی بیشتر می‌گریستند یا کمتر. نمی‌توان تأثیر حضور دوربین و ازدحام را بر خلوت سوگواران اندوهگین که با استاد زندگی کرده‌اند و از او آموخته‌اند، با مباحثی مانند حد و مرز ریا یا اصالت در واکنش‌های حضار مراسم نوحه سرایی و روضه خوانی یکی دانست.

اما در وجه خبررسانی، پرسش و مایۀ حیرتم این است که چه طور در این ویدئو و عکس‌ها، تصاویر طولانی و متعدد دست و سوت زدن حامد بهداد و هدایت هاشمی به وفور حضور دارد، اما حتی یک دقیقه یا یک جمله از حرف‌های محمد یعقوبی، برزو ارجمند و رضا گوران که همه را به کف زدن به افتخار استاد فقید فراخواندند، نقل نشده است؟! وقتی کاربر نوجوان و ایرانی ساده و از همه جا بی‌خبر و خوکرده به سنت‌های آشنای سوگواری را با تصاویر نامعمولی از سوت زدن افراد سیاهپوش مواجه می‌کنیم و به درستی به او اطلاعات نمی‌دهیم و نمی‌گوییم که این عکس العمل‌ها معادل رسم همیشگی دست زدن در انتهای هر نمایش بوده، بدیهی است که داریم پیشاپیش مسیر جواب کاربر به سؤال مطرح در تیترمان را مشخص می‌کنیم؛ که بگوید «خیر؛ نمی‌پسندم».

غافل از اینکه اساساً نظر دادن دربارۀ همه چیز و همه کس، نه در محدودۀ یک سایت و نه حتی در شکل دم دستی‌تر یک شبکۀ اجتماعی، بلکه تنها در محافل «دورِهَمی»، روی می‌دهد. وگرنه، چه کسی می‌گوید که اولاً رفتارهای آدمیان در موقعیتی تا این حد غیرقابل پیش بینی و کنترل نشدنی یعنی از دست دادن عزیزی که بزرگ هنرمان است، معیار مشخصی برای نقد شدن دارد؟ و ثانیاً اگر بناست نقدی صورت گیرد، جا و جلوه‌اش به بحث گذاشتن ماجرا با کاربران یک سایت مشتاق «ترکاندن»، آن هم با جهت‌دهی آشکار است؟!

كاربران "سينماي ما" مي‌توانند با درج نظرات‌شان در اين بحث شركت كنند












  • به روز شده در : دوشنبه 9 مرداد 1391 - 6:5

    نظرات

    رضا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 7:56
    25
    موافقم مخالفم
     
    حامد بهداد

    من نمی دونم چرا این حامد بهداد این قدر بزرگ کردین، بازیگر متوسطی که بعضی وقتها زیر متوسط هم میشه می خواد با این ژانگولر بازیها خودشُ تیتر یک کنه.تاسف به هنری که هنرمندش حامد بهداد باشه.

    سارا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:13
    0
    موافقم مخالفم
     

    من هميشه نوشته هاي اقاي پوريا رو دنبال ميكنم. به نظر من وقتي درباره موضوعاتي مينويسن كه باهاش مشكل دارن، از كلمه كلمه اش ميشه حس كرد كه چقدر ناراحتن و عصبي شدن. جالبه كه متن اصلا توهين آميز نيست و كلمات ناجوري هم نداره ولي معلومه از عمق ناراحتي ايشون مياد

    فرانك
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:28
    3
    موافقم مخالفم
     

    منم از ديدن اون مطالب و عكسها خيلي ناراحت شدم مخصوصا وقتي با دو تا عكس ساده بين طرفداراي حامد بهداد و شهاب حسيني دعوا راه انداختن. آخه مگه گريه و زاري هم قانون داره كه بشه گفت كي درسته كارش كي غلطه؟

    ناشناس خوشحال
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:33
    -3
    موافقم مخالفم
     

    فكر ميكنيد نوشتن همين يادداشت و انتخاب تيترها "تلاش براي تركاندن" نيست؟ نكنه توجه به مخاطب ايرادي داره از نظر شماها؟

    كافي نت
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:38
    -7
    موافقم مخالفم
     

    با دم شير بازي نكن سينماي ما! اين كافه بازها توي فيس بوك از روتون رد ميشن اساسي

    حالا بشين و ببين

    فاطمه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:48
    -10
    موافقم مخالفم
     

    افسوس كه ظرفيت تحمل محبوبيت كسي رو نداريم. حامد بهداد از وقتي محبوب مردم شد اينا شروع كردن به زيراب زدن و مخالفت كردن. با نوشته هاي مشكوك و عكسهاي جهت دار و كامنتهاي تابلووووووووو (واقعا تابلوووووووو)

    باورش سخته براشون كه كسي ميتونه اين همه علاقمند متعصب داشته باشه

    راضيه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 8:54
    12
    موافقم مخالفم
     

    من پيشنهاد ميكنم از اين به بعد جلوي بهشت زهرا و مساجد ترحيم و منزل متوفيان گشت ارشاد بزاريم تا هر كي خلاف نظر اين اقايون گريه زاري كرد يا عزاداري مشكوك كرد بگيرنش ببرن وزرا

    بيخود و بي جهت
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:4
    6
    موافقم مخالفم
     

    رفتار هر كسي به ذات و روحياتش مربوط ميشه و ادا و تظاهر وقتي درسته كه حامد بهداد هميشه آدم ارومي بوده باشه و حالا اينجا يهويي شلوغكاري كرده، ولي بهداد در هر كاري همين شكلي واكنش نشون ميده و اين يعني روحيه خاص حامد بهداد

    يك همكار دور
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:15
    6
    موافقم مخالفم
     

    اين به قول شما -بازي دادن عواطف - با تعريف ديگري ميشود - در اختيار داشتن نبض مخاطب - و حسن بزرگ هر رسانه اي است.

    از هر طرف كه به موضوع نگاه كنيم يك معني متفاوت دارد و نميشود با اين توصيف به يك رسانه انتقاد كرد

    كاش نقد تند و تيزتان را با استدلال ديگري مينوشتيد. قبول دارم كه كار سطح پايينيست ولي خيلي از نشريات ديگر هم ازهمين طريق مخاطب جمع ميكنند

    سميرا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:17
    -2
    موافقم مخالفم
     

    امير جعفري جواب اين جور كارها و حرفا رو توي نامه اي كه نوشته خوب داده

    سامان
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:21
    -3
    موافقم مخالفم
     

    عجيبه كه اين بار حامد خودش دست به كار نشده و نامه نگاري نكرده و زير و روي قادري و سايتش رو نگفته؟ من فكر ميكردم همون روزا حامد يكي از اون نامه هاش رو منتشر ميكنه ... اما نكرد و حالا هم خودشو كنار كشيده. چرا؟


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:27
    -7
    موافقم مخالفم
     

    بهداد بهانه است براي دعواي سينمايما و كاقسينما ظاهرا... اختلافي كه بايد دير يت زود علني ميشد و خودش رو نشون ميداد

    بازي تازه شروع شده

    امیررضا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:31
    9
    موافقم مخالفم
     

    متاسفانه این اولین باری نیست که سایت مزبور از چنین رخداد هایی برای جلب بیشتر مخاطبین استفاده کرده است و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود.همین اواخر هم شایعه ی ممنوع الخروج شدن لیلا حاتمی را که از سوی هیچ نهاد رسمی تایید نشده است در سایت گذاشته اند تا نظر ملت را در این باره بدانند! پوپولیسم امیر قادری که راستش چیز جدیدی نیست اما جای تعجب دارد که فردی مانند علی معلم نامش به عنوان مدیر این سایت مطرح است.

    با تشکر از امیر پوریا برای نوشتن این یادداشت و تشکری ویژه از نیما حسنی نسب مدیر سایت سینمای ما که هیچ وقت برای افزایش مخاطبانش دست به چنین اقدام های کثیفی نمی زند.


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 9:32
    -2
    موافقم مخالفم
     

    رفتار حامد بهداد يك وقتايي پر انتقاده ولي اين جا توي مجلس عزا و ختم مگه ميشه كسي رو كنترل كرد؟ همون قدر كه يكي رو دوست داشته و حق گردنش حس ميكنه داره خودش رو خالي ميكنه

    فرناز مقيمي
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:31
    3
    موافقم مخالفم
     

    منم با نظر دوستمون كافي نت كه از ترسشون معلوم نيست دخترن يا پسر موافقم ام نه در محتوا! راست ميگه در شان سينماي ما نيست كه با سايت زرد و خاله زنكي مثل كافه سينما طرف بشه. چون احتمالا همون بلايي كه سر بهداد عزيز اومد سر سينماي ما هم مياد و با زرد بازياشون با آبروي سينماي ما بازي ميكنن.

    خواننده
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:32
    -7
    موافقم مخالفم
     

    امير پورياي عزيز شهر كه شلوغ ميشه قورباغه هفت تير ميكشه! توي اين بحران سينما دور دوره كافه سينمايي هاس! بي خيال. اين نيز بگذرد


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:37
    4
    موافقم مخالفم
     

    گيرم حاد بهداد اشتباه كرد! به كسي چه ربطي داره! اطلاع رساني كردين قبول ديگه اينقد بي خبر شديم كه نظر سنجي گذاشتين واسه رفتار حامد؟

    الهام
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:38
    5
    موافقم مخالفم
     

    مرسي كه در مقابل اين رفتار زشت سكوت نكردين

    روشنك نصيري
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:43
    -2
    موافقم مخالفم
     

    من دليلش رو مي دونم به خاطره اينه كه حامد الان ستاره سينماي ايرانه. تاريخ دوباره داره تكرار ميشه. يه روز با اين خاله زنكياشون گلزار و كشيدن پايين حالا نوبت حامده. من به عنوان يه كاربر ميخوام از تمام كسايي كه نمي خوان اين اتفاق بيفته مخالفتشون رو اعلام كنه! سينما مريضه بايد به دادش رسيد. هركس ميخواد در اين حق خواهي شركت كنه با اسم دوستدار سينما كامنت بذاره و از سينماي ما ميخوام كه سانسورمون نكنه!

    ممنون سينماي ما

    روناك
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:46
    -4
    موافقم مخالفم
     

    بهترين و بي حاشيه ترين بازيگر سينماس

    ابتهاج
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:49
    4
    موافقم مخالفم
     

    مصداق تجاوز به حريم خصوصي

    فرنوش عبيدي
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:50
    11
    موافقم مخالفم
     

    كاش آقاي پوريا اسم امير قادري را نمي آورد. اينم تجاوز به حق شخصيه يك نفره ديگه!

    طرفدار
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:54
    -4
    موافقم مخالفم
     

    متن كه خوندم اصلا واسم مهم نبود. اي جان امير پوريا چقدر داغ ديده. خيلي دوستش دارم

    رستمي
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 10:57
    4
    موافقم مخالفم
     

    دارين استاد سمنديان رو اذيت مي كنين. اين بحث ها واقعا در شان مراسم سمندريان نيست. واي بر شما

    غلام علی غلام آبادی
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 12:1
    -5
    موافقم مخالفم
     

    من نمیدونم چرا تو این مملکت همه با کار همدیگه کار دارن. جناب پوریا این گیر دادن های بی مزه شما به امیر قادری و کافه سینما که خیلی بیشتر پوپولیستی هستش . از اونا دفاع و طرفداری نمی کنم. اما دارن راه خودشونو میرن. شما هم راه خودتو برو . این رفتارهای مک کارتیسم وار چیه دیگه. شما رسانه خودتو داری. خاله زنک بازی هم حدی داره. اونا نظر و راهشون اونه. شما هم راه خودتو برو . مردم شعور دارن. خودشون انتخاب می کنن. چرا می خوای نماینده مردم باشی. حرف خودتو بزن و بیشتر از این ها برای خودت جایگاه قائل نشو که به مردم بگی چی خوبه چی بده.

    توی قرن بیست و یکم خیلی عجیبه که نویسنده هایی مثل شما درک درستی از مفهوم رسانه ندارن. حقا که جهان سومی هستیم.

    الی
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 12:36
    -2
    موافقم مخالفم
     

    واقعا متاسفم برای کافه سینما و به خصوص شخص امیر قادری - کار بسیار ناجوانمردانه ای در حق حامد بهداد بود- بیچاره داره عزاداری میکنه -این بار کار عاقلانه ای بود که حامد جواب این کارارو نداد - در جریان بهداد و عربنیا این کافه سینما بود که این اتیش راه انداخت -

    سارا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 13:8
    4
    موافقم مخالفم
     

    من از حرکاتش خوشم نیومد ولی به خودش مربوطه ... !

    pouya
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 13:20
    3
    موافقم مخالفم
     
    قربون دهنت

    قربون دهنت ... این امیر قادری که معلوم الحاله ...

    فقط یه چیزی هم دلم میخواد بگم به "سینمای ما" ... وقتی وبسایت شما هر ده روز یک بر آپدیت میشه والی اون وبسایت کذایی روزی چند بار؛ خوب دوست عزیز خود به خود کاربر ساده و از همه جا بی‌خبر هم میره سمت اون وبسایت مزخرف و هدفدار .... جان من یک کم اکتیو تر باشید ...

    موفق باشید ... مرسی

    فاطمه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 14:59
    0
    موافقم مخالفم
     

    خوندم مطلب رو وبگم که مواااااااااااااااااااااااااااافقم....اساسا کاقه سینما کافه حاشیه هست و بار اولشم نیست که از این کارا میکنه تا بازدیداش زیاد بشه و بنویسه...تانظر مردم در ساعات اخیر...حالا خوبه هر کامنتی هم دلش بخواد ثبت میکنه...هرچی هم خوشش نیاد سانسور میکنه بنده خودم چند بار کامنتم سانسور شده(ویا کلا ثبت نشده) و بازم آدم نشدم تا کامنت نذارم چون بعضی وقتا باید میذاشتم مثه سر قضیه همین حامد بهداد و شهاب حسینی که مضحک تر از این نمیشداین مقایسه...

    مرسی از سینمای ما و امیر پوریاااا....

    فاطمه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 15:6
    2
    موافقم مخالفم
     

    بابا این کافه سینما کلااااااااااااا کارش تخریب بهداده...اصلا برای همین تاسیس شده بی شوخی.... تا حالا 100 بار هم نشون داده...کار براشم که دوستای امیر قادری ان...

    حالا غیر از بهداد کلا تو حاشیه هست این کافه...من به شخصه خیلی بهشون انتقاد دارم ولی کو گوش شنوا؟...

    محمدرضا.عشق من حامد بهداد
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 15:11
    3
    موافقم مخالفم
     

    سلام و عرض ادب.

    رضا عزیز که اولین نظر براتوئه یه خورده حرفات عصبیم میکنه.به تو و هیچکسه دیگه ربطی نداره که بهداد چجوری میخنده و گریه میکنه و چجوری حرف میزنه و چجوری رفتار میکنه و چجوری عزاداری میکنه.تو و امثال تو که نمیدونن استاد چیه و کیه و چه مقامی نزد"آدما"داره لازم نکرده به رفتار بهداد و برزو ارجمند و امیر جعفری گله کنید و صرفا نظر پرت تون رو واسه خودتون نگه دارین.

    با عرض معذرت از بقیه افرادی که اینجا نظر گذاشتن.

    با آرزوی آرامش برای روح حمید سمندریان و موفقیت برای بهداد عزیز برای بازی فیلم جدیدش.....

    ...
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 15:35
    0
    موافقم مخالفم
     

    مرسی از امیر پوریا؛ بالاخره تو این آشفته بازار رسانه و سینما یکی پیدا شد تا تحلیل درست و بی طرف و آگاهانه ای ارائه بده

    سيد رضا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 15:54
    8
    موافقم مخالفم
     

    من بهداد را دوست ندارم ولي وقتي اين اخبار را شنيدم خيلي ناراحت شدم .

    شيرين
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 15:55
    0
    موافقم مخالفم
     

    فقط دولت نيست كه بايد دموكراسي داشته باشد. رسانه ها و سايت و مجلات هم بايد با اين نگاه فعاليت كنند.

    دوستدار سینما
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:32
    -8
    موافقم مخالفم
     

    کسی که ذره ای شناخت از آقای حامد بهداد داشته باشد و مصاحبه های ایشان را دیده باشد یا پشت صحنه فیلمهایی که بازی کرده اند را از نظر گذرانده باشد متوجه میشود که رفتارهای ناگهانی و کاملا" متفاوت با دیگران جزء خصایل اخلاقی ایشان است که از نظر بنده بسیار هم خوب است که انسان بتواند احساساتش را بدون رودربایستی ابراز کند و از دیگران واهمه ای نداشته باشد.

    اینگونه افکار مغرضانه همیشه در بدنه سینمای ایران جا داشته و چیزی از ارزشهای انسانی نمیکاهد.

    آقای بهداد یا هر کس دیگری میتوانند آزادانه و هر گونه که بخواهند برای بزرگی که داغدارش هستند سوگواری کنند و این موضوع خصوصی نباید اینگونه محل غرض ورزیهای شخصی قرار گیرد.

    دوستدار سینما
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:33
    6
    موافقم مخالفم
     

    سپاس فراوان از آقای امیر پوریا که اینگونه جواب این نگاههای ناجوانمردانه را با قلم زیبایشان دادند

    سلام
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:37
    -2
    موافقم مخالفم
     

    حيف كه نميشه واسه كسي دعاي ناجور كرد و نفرين بد چيزيه، و گرنه يه عكاس از قادري و نوچه هاش و اقا بالا سرشون كه ازش سفارش ميگيرن در موقع عزاداري واسه عزيزان يا گريه و زاري يا ... عكس بگيره و بزاره روي سايت ببينم چه كارهايي ازشون سر ميزنه

    دوستدار سينما
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:44
    2
    موافقم مخالفم
     

    موافقم با اين دوست

    رومينا ظهيري
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:50
    3
    موافقم مخالفم
     

    من پدرم فوت كردن. توي مراسمشون مي خنديدم و ميگفتم اين آدما چرا اين اداها رو درميارن؟

    آقاي قادري خدا نصيبتان نكند ولي اين رفتارها ثابت نيست كه بشود اندازه گرفتش و در غالبي قرارش داد.

    خورشيد خانم
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:59
    -7
    موافقم مخالفم
     

    امير قادري من تو رو مي شناسم. خيلي واسم محترم بودي . به نظرم يكي از منتقدهاي خوش فكر و پر طرفدار بودي. با كافه سينما گفتم قادري پرنگ تر ميشه. اما افسوس كه همين كافه سينما تبر شد به آبروي تو. حالا ديگر نه براي تو آبرو مانده نه كافه سينمايت. به خودت بيا.

    بارنی
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 17:2
    2
    موافقم مخالفم
     

    امیرقادری ودارودستش منتقد نیستن بیشترهوچی گرن ولی بایدگفت چراعلی معلم مجله ش به دست اینا به باد داداونایی که دنیاتصویرچندسال پیش علی معلم می خوندن بامن هم نظرن الان بهترین مرجع سینمایی مامجله 24سینمامابه روزنیست اقای پوریامن ویژه نامه سینمایی تو اعتمادمی خوندم خیلی قوی بودچراسایت نمی زنی توشهربی کلانترغورباغه هفت تیرکش می شه خودت منزوی نکن هم باسوادی هم قلمت تندتیزه ازلاکه خودت دربیامیدونم به قول اوینی سال سال [...]هاست ولی بایدکارکرد

    قیصر
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 17:7
    2
    موافقم مخالفم
     

    اقای امیر بوریا یه دونه اید به خدااااااااا دمتون گرم واقعا ایول دارین خود من مدتهاست که به این سایت کافه سینما البته درسترش کافه سانسور !!!!!!!! سر میزنم و درستی و حقانیت حرفهاتون رو با تمام وجودم حس میکنم و فقط خدااااااا میدونه که چقدر حرص میخورم از دست این رفتارهای ** امیر قادری ** فقط وفقط از وازه ** مردم ** سو استفاده میکنه و به هر قققققیمتی ( از جمله نشون دادن هر کامنت چرت و برت و مزخرفی به اسم ازادی بیان !!!!!!!!! البته ) فقط دنبال اینه که بازدید روزانه سایتش بیشتر بشه بازم میگم یه دونه اید به خدااااااا دمتون گرم در مورد ** جدایی نادر از سیمین ** شما رو بخدااا دست روی دلم نذارین که خونه به خدااااااااااا از اونجاییکه شخص شخیص ** امیر قادری ( همه کاره سایت کافه سانسور !!!!!!!! ) معلوم نیست به کدوم دلیل از این فیلم خوشش نمیاد !!!!!!!!! بازتابهای این خوش نیومدن ایشون به طرز تابلویی در بخش نظرات کافه سانسور !!!!!!!!!!! نمود داشت ( این رو به عنوان کسی میگم که در طول چندین ماه بیشتر از 20 تا کامنت در تایید فیلم ** جدایی ..... و تحسین ** اصغر فرهادی ** نوشتم و بدون استثنااااااااا بدون استثنااااااااااا و محض رضای خدااااا حتی 1دونه از این کامنتها نمایش داده نشد ) ولی ...... ولی از اون طرف به قول یه ضرب المثل قدیمی * * مسلمان نشنود کافر نبیند ** یک سری ادم معلوم الحال به اسم نظرات !!!!!!! مردم !!!!!!!!!! در بخش کامنتها مثل ویروس نفوذ کردن( البته با بفرما زدن و چراغ سبز امیر قادری ) و رسما هرچیزیکه تو دهنشون بود و دلشون خواست از فحش و ناسزا و هتک حرمت و ......... نثار ** اصغر فرهادی ** کردن اونهم نه 1بار بلکه هزاران بار ( دقیقا هر وقت کافه سینما ببخشید کافه سانسور !!!!!!!! در بست جدیدی اسم اصغر فرهادی و فیلمش رو ذکر میکرد ) چند تا [...] میومدن اونجا و فقط چشمها رو بسته دهان باز میکردن و 100 البته در این نبرد نابرابر بنده حقیر و دوستانم با .[......]** امیر قادری ** محکوم به شکست بودیم چراکه از هر 10 تا فحش نامه به اصطلاح مخالفین !!!!!!!!!!!!! فیلم و فیلمساز حتی 1 دونه و فقط 1 دونه از دفاعیات من و دوستان بینوایم از [...] * امیر قادری * ان لاین نشد که نشد که نشد !!!!!!!!!!!!! به جرات قسم میخورم و بای این قسم هم می ایستم که *** بیشترین بدترین کلمات نثار ** اصغر فرهادی ** شد از جانب همین [...] به خصوص بعد از دریافت ** اسکار ** در بخش کامنتهای کافه سانسور!!!!!!!!!! و از صدقه سری قادری و اانصافش!!!!!!!!!! عدالتش!!!!!!!!!! و خصوصا درایتش !!!!!!!!!! در بخش تایید کامنتها !!!!!!!!!!!!!! فریادهای بیصدای من و دوستانم در اعتراض به این جریان کثیف به ههههیچ جا نرسید که نرسید که نرسید !!!!!!!!!!!!!!!! ومن بیشتر از قبل به این حقیقت ایمان اوردم که انچه هرگز به جایی نرسد فریاد است البته در سایت وزین !!!!!!!!!! و معتبر !!!!!!!!!!! کافه سانسور !!!!!!!!!!!!!! 2 باره و 100 باره میگم اقای بوریا ** جانا سخن از زبان ما میگویی ** جداااااااااا ایول دارین دمتون گرم و قلمتون استوار تا هههههمیشه

    اعتراض
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 17:51
    -14
    موافقم مخالفم
     

    كاش بجاي دخالت توي كار همديگه هر كس سرش به كار خودش باشه و رسانه خودش رو بچسبه. اگه قادري زرده، شما سبز باشين

    خواننده پي گير
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 17:59
    0
    موافقم مخالفم
     

    از همان اول، اولين مطلب قادري در مطبوعات، معلوم بود دنبال مطرح شدن با حاشيه و مسائل بي ارتباط با اصل سينماست. سواد و معلوماتش كه از محدوديت شديد سلايق و نظرات تكراري و دايره لغات اندكش كاملا پيداست (ميشه اين رو مفصل كارشناسي كرد) ولي از وقتي سر به دنياي بي صاحاب اينترنت فرو كرده، ديگه انگار بند پاره كنه و داره از هر حد و مرز اخلاق حرفه اي عبور ميكنه. فقط مونده بره سراغ اتاق خواب هنرمندان بي دفاع و بي حفاظ سينما

    فاطمه
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 18:3
    6
    موافقم مخالفم
     

    كامنتها را دنبال كردم و واسم عجيبه كه بعضيا از قادري و سايتش توقع رفتار ديگه داشتن! اون كافه و خط و ربط و ماهيتش مدتهاست معلوم شده

    پشنهاد ميكنم بيايم اينجا با علي معلم حرف بزنيم چون واقعا آدم جالبيه و عجيبه كه جلوي رفتاراي بچه گانه و حواشي اينا رو نميگيره كه باعث بدنامي خودش و اعتبارش شدن

    غريب آشنا
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 18:32
    4
    موافقم مخالفم
     

    من را ميشناسيد اما دوست دارم ناشناش بنويسم. خوشنود شدم از اين كه دست از كيميايي بازي برداشتي جناب ن.ح.ن عزيز و ماجراي آقاي قادري و تغيير رفتار و انديشه اش را رسانه اي كرديد. اميدوارم ادامه پيدا كند و به بقيه جاها هم برسيد؛ از جمله آن مقاله مفصلي كه چند ماه درباره قادري و كارهايش نوشتيد ولي از چاپ كردنش پشيمان شديد (تعجب نكن داداش، گفتم كه آشنام!)

    تا ديروز هميشه ميگفتي از امير بدگويي‌كردن تُف سربالاست! حالا كه از اين اخلاقيات دمده دست كشيدي، منتظر بقيه قصه هستيم

    كنجكاوي نكن كه من كي هستم؛ ميشناسي!

    صادق
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 18:35
    -14
    موافقم مخالفم
     

    اين حرفها همه ناشي از حسادت و رقابت حرفه اي بين دو سايته نه رسالت فرهنگي و اخلاق حرفه اي

    صادق باشين تا باورتان كنيم


    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 21:44
    1
    موافقم مخالفم
     

    مرسی بابت این متن ولی به نظرم یه کم دیر بود

    ن.ک
    دوشنبه 9 مرداد 1391 - 21:50
    -6
    موافقم مخالفم
     

    امیر پوریای عزیز.

    ممنون از سکوتی که از زمان رفتن استاد سمندریان اختیار کردی تا احساسات همه ی عزیزانی که سوگوار بودن کمی التیام پیدا کنه و متعاقبا احترام به استاد و شعورت رو رسوندی.

    زنده باد یاد استاد سمندریان و عزیزان تو، رفتگانی که از قلم بی همتایت برای بیان تمام واقعیتهای تلخ، آرام می گیرند ...

    :)

    ناشناس
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 2:8
    5
    موافقم مخالفم
     

    موضوع امير قادري مدتهاست كه تموم شده و شما با اين كارتون دارين دوباره اون رو مطرح ميكنين. فكر كنم الان خيلي خوشحاله و به هدفش رسيده چون همه اين كارا رو ميكنه تا يكي بهش گير بده و اسم فراموش شده اش باز كمي مطرح بشه

    فاطمه
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 2:14
    4
    موافقم مخالفم
     

    اميرقادري ببخشيدا حالش ازخودش به هم نميخوره با اين حركت هاي [...] آخه به شما چه ربطي داره كه بهداد چه طوري عزاداري ميكنه؟همه ي اين حركات نشون ميده كه ازجايگاه حامد بهداد ومحبوبيتش سخت آزرده خاطرشده ايد شما حالا نهايتا بتوني چند هزارنفرو عليه ايشون بشوروني آخرش چي طرفداراي حامدبهداد ميليوني اند. دم شماهم گرم آقاي پوريا ولي شما اگه صد سال ديگه هم حرف حق بزني اونا راه خودشونو اشتباه ميرن !

    يه دوستدار جديد سينما
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 2:28
    4
    موافقم مخالفم
     

    مخاطب خودش عقل و هوش و شناخت داره و ميفهمه چه كسي يا چه سايتي داره شيطنت وميكنه يا هدفمند داره مينويسه. فكر كنم اجازه بديم خود مردم تصميم بگيرن كه چه مطالبي درسته و چه نادرست

    شاكي
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 2:31
    -6
    موافقم مخالفم
     

    فكر نمي كنين با اين يادداشت دارين به كاربرهاي يه سايت توهين ميكنين و اونا رو ساده و بي شعور و نوجوان و نادان كردين كه مثه [...] دنبال يه نظرخواهي يا مطلب راه ميوفتن و از خودشون اراده ندارن؟ چرا هميشه از ديد شماهااين وسط آخر سر مردمن كه نميفهمن؟؟؟

    خسرو عسگری
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 8:50
    -12
    موافقم مخالفم
     

    چه نسل بدبختی هستیم ما که جایی گیر کردیم که یه ورش قادریه یه ورش پوریا و حسنی نسب؛ یعنی هیچ گزینه و شانس دیگه ای نیست؟ خوش به حال قدیمی ها که پوپولیستشون پرویز دوایی بود و روشنفکرشون شمیم بهار.

    دامون
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 9:36
    1
    موافقم مخالفم
     

    اون موقعي كه امير قادري داشت با زشت ترين ادبيات ممكن فيلم "بهرام بيضايي" و "اصلا ني" رو تو "سينماي ما" نقد مي كرد لمپن نبود الان كه رفته بساطشو جاي ديگه پهن كرده لمپن شده!!؟ اون موقع كه آقاي حسني نسب و همين آقاي پوريا واسش هورا مي كشيدن و كف مي زدن!

    سودابه
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 10:22
    1
    موافقم مخالفم
     

    آقا يا خانم شاكي درست ميگين ولي طرفداران و مخاطبان كافه سينما چرا با اين حركت زشت و خاله زنكي مخالفت نكردن. مي تونستن توي كامنت ها اعام برائت كنن. يا نكردن يا اگه كردن و سانسور شدن و هنوز طرفدارن كه ...

    غریبه ی آشنا
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 13:35
    -2
    موافقم مخالفم
     
    زمان قاضی خوبی است

    چاپ چنین نوشته ی تند وتیزی از آقای پوریا و انشتار آن توسط سایت سینمای ما اندکی غافلگیر کننده بود چراکه تاکنون علی رغم تمام حملات غیر مستقیم ان سایت مطرح شده ،چنین واکنشی در اینجا ندیده بودم.نمی دانم شاید این سرآغاز تغییر سیاست سینمای ما باشد.

    اما با آنکه با تمام کلمات متن اقای پوریا موافقم .خواستم خدمت تان عرض کنم.ایکاش به این تند وتیزی نوک قلمتان را به ان سو نشانه نمی رفتید دوستان محترم گذر زمان قاضی خوبی است.همان گونه که با بررسی سیر تحولات نوشته های آن منتقد محترم به خیلی چیزها پی خواهیم برد و یک جوان پیگیر . علاقه مند خواهد فهمید که سیاست های ان سایت با چه چیزهایی هم سو است

    رقابت میان دو سایت سینمای ما .کافه سینما کاملا روشن است .اما با دو رویکرد کاملا متفاوت این اتفاق می افتد.کافه سینما با شلوغ کاری و سایت سینمای ما بدون این ویژگی.رقابت فی نفسه خیلی خوب است و به نفع مخاطب تمام می شود.ولی ایرادی که به سایت سینمای ما همیشه واردبوده دیر به دیر به روز شدن است.وقتی کاربرِی علاقه مند سه روز پیاپی به اینجا سر می زند و با خبرهای چهار روز پیش روبه رو یمشود.طبیعی است که به سراغ ی سایت های دیگر میرود چراکه کافه سینمایی ها در شبکه های اجتماعی هم محفلی و پویا عمل می کنند.

    همین امیداورم این ایراد سایت رو برطرف کنید.

    ali
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 16:2
    -7
    موافقم مخالفم
     

    اقای بهداد بازیگر خوبیه جزو سه بازیگر پر طرفدار سینمای ایران اما هر کاری کرده واسه استادش بخه خودش مربوز می شه ما که ئوسش داریم همیشه فیلم هاش پر فروشه این نشانه محبوبیت بیش از اندازه شه

    yalda
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 18:49
    5
    موافقم مخالفم
     

    i ghadrdani az ostadi ke sarnevesht khayli ha ro taghir dade bad az marg fayede nadare zamani ke ostad zende bood hamed behdad v borzoo arjomand v amir jafari shahab hosseini koja boodan chera vaghti simorgh gereftan az ostad tashakor nakardan

    ....chera?chera

    فرشید.ج
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 22:5
    4
    موافقم مخالفم
     
    اضمحلال فرهنگی

    متاسفانه کلیت فرهنگ جامعه در چند دهه اخیر در سرازیری رو به انحطاطه..

    مسله فقط حامد بهداد ها نیستن ...

    این جامعه و در راس اون مردم هستن که بیانگر کمیت و کفیت فرهنگ عمومی هستند.

    دوستان عزیز آقای پوریا و نیما حسنی نسب

    اگر اختلاف سلیقه یا گلایه بغض آلودی از امیر قادری دارید لطفا این معزل رو به مطالب و نقدهاتون تعمیم ندید.

    این رفتار در مدیا حرفه ای نیست.

    خواهش من اینه این ویدیو رو بدون جانبداری و بی طرفانه از لحاظ فرهنگی با دقت نظر بیشتری نگاه کنید.

    اصلا مساله این ویدیو بهداد نیست .. ایشون تکه کوچکی از این حجم بزرگند... مساله خیلی مهمتر از یک شخصه....

    این ویدیو تصویری گویا درباره یک آسیب اجتماعیه و سکانسی کوتاه از فرهنگ ما

    به جای پوپولیست خواندن دیگران

    نقدتون رو در جهت حمایت از دوستانی در مراسم یا بهتر بگم هیاهو

    با استدلال و غیر مغرضانه بنویسید.

    این فیلم رو برای یک دوستی که انگلیسی بود پخش کردم..

    میدونید چه اتفاقی افتاد ؟

    وحشت کرد.

    چرا نمیخوایم قبول کنیم از لحاظ فرهنگی مشکل داریم.

    اینقدر با اصرار و انکار از کی و چی دفاع میکنید..

    با احترام به تمام دوستان در سینمای ما

    فرامرز
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 22:48
    11
    موافقم مخالفم
     

    می دونین این آقایون بحثشون فرهنگیه دیگه..آره.. همینایی که میگن این طوری نباید عزا داری کرد و خلاصه..ولی میدونی.. بهتره برن اول از روضه های امام حسین ع شروع کنن..از روضه هایی که یه روز سوگوارانش شریعتی و مطهری بودند...بعد بیان شیوه ه ی درست عزاداری رو یاد هنرمندان محبوب ملت بدن...[...] جای آن است که خون موج زند در دل لعل/زین تغابن که خزف می شکند بازارش.ممنون.

    فرامرز
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 22:59
    6
    موافقم مخالفم
     

    حامد بهداد در این خصوص در صفحه فیس بوک خود نوشت: در پایان این برنامه، رضا گوران که اجرای برنامه را بر عهده داشت، خطاب به حاضران گفت: تئاتر جای تخیل است، تخیل کنیم که اجرای نمایش «گالیله» تمام شده است. آقای سمندریان روی صحنه آمده و ما می‌خواهیم تشویقش کنیم. استادمان را چگونه تشویق می کنیم؟ با این سخن بود که هنرمندان، دانشجویان و هنرجویان آموزشگاه کف زدند. دست زدند، سوت زدند، هورا کشیدند، برای حمید سمندریان که «گالیله» را اجرا نکرد. عکس استاد بود در دست شاگردانش که از حاضران تشکر می‌کرد و پاسخگوی احساسات تماشاگرانی بود که هرگز نمایش «گالیله» را ندیدند.

    حاضران، دانشجویان، هنرمندان دست می‌زدند اما شانه‌هایشان از گریه می‌لرزید، هورا می‌کشیدند اما همه‌ی صورتشان خیس اشک بود…

    مسعود
    سه‌شنبه 10 مرداد 1391 - 23:3
    3
    موافقم مخالفم
     

    به گزارش سینمانگار، درپی درگذشت استاد حمید سمنریان پدر تئاتر ایران و حضور حامد بهداد در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان که با شیطنت و جنجال سازی برخی رسانه بر علیه حامد بهداد همراه بود، هما روستا همسر حمید سمندریان پیامی خطاب به این بازیگر مطرح سینمای ایران نوشت.

    متن پیام هما روستا به حامد بهداد به شرح زیر است:

    حامد عزیزم من می دونم که چقدر استاد تو رو دوست می داشت، مچکرم از همه زحماتت.

    منبع:سینمانگار

    يك خواننده منصف
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 0:51
    3
    موافقم مخالفم
     

    آقاي دامون كسي حركت قادري را در بي ادبي به استاد بيضايي تاييد نميكند و اصلا سقوط اين منتقد از روزي شروع شد كه به امثال بيضايي ها و اصلاني ها به عنوان ستونهاي فرهنگي سينماي ايران بي احترامي كرد و عده اي هم از اين لوس بازي خوششان آمد. ..

    اما لااقل مطمئنم كه نيما حسني نسب و امير پوريا با وجود موضع منفي و دوست نداشتن فيلم وقتي همه خوابيم استاد بيضايي به ايشان بي احترامي نكردند و براي كار قادري هم به قول شما سوت و كف نزدند

    منصفانه نيست كه همه را در يك ترازو وزن كنيم

    بابك
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 1:15
    -1
    موافقم مخالفم
     

    خطاب به شما آقاي فرشيد . ج

    اولا معضا را معزل نوشتين و بعد درباره "معزل" فرهنگي حرف ميزنيد و منتقدان معتبر را متهم ميكنيد به هياهو؟

    دوما اين فيلمي كه به دوست انگليسي نشان داديد كدام فيلم است؟

    سوما سوگواري متفوات با اين جمعيت زياد براي يك استاد تئاتر در هر كشوري _حتي فرانسه - نشانه اعتبار فرهنگيست نه به قول شما "اضمحلال" / باز خدا را شكر كه ننوشتيد "اظمهلال"

    محمد
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 1:25
    -5
    موافقم مخالفم
     

    کافه سینما و سینمای ما فرقی ندارن! هر دوشون زردن! تعداد خبرهای زرد و بی ربط همین سینمای ما رو تو یه ماه گذشته بشمرید متوجه میشید که فرق چندانی با کافه سینما نداره!!!

    رضا
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 2:28
    1
    موافقم مخالفم
     

    واقعا آن نوشته ها ,تیتر زدن ها,ویدیو ها و مقایسه ها در سایتی که عنوان یک سایت فرهنگی رو به دوش میکشه آدم را متاسف میکنه;همه این کار ها برای جذب مخاطب و تخریب یک هنرمند؟من اصلا نمی تونم درک کنم این همه زوم روی حامد بهداد برای چیه؟چون محبوبه؟؟؟؟خوب این آدم خودش بوده و مردم هم از این بی ریا بودن که دیگه الان کمتر پیدا میشه خوششون اومده,حالا با این کار ها چه انتظاری دارند؟که حامد بهداد رو از اون بالا,پایین بکشند؟

    نه!وقتی خدا بخواهد یه نفر رو کوچک کنه تمام بشریت نمی توانند او را بزرگ کنند و اگر خدا بخواهد یک نفر را بزرگ کنه هم هیچ کس نمی تونه اون آدم را کوچک کنه....

    با این کار ها فقط شان خودشون را پایین می آورند

    یک سایت فرهنگی بایدجانب هنر و هنرمند را بگیره و در جهت بالا بردن فرهنگ عوام فعالیت کنه;نه اینکه خودش مروج بی فرهنگی باشه و دست به تخریب چهره ایی بزنه که محبوبیت میلیونی داره....مردم می فهمند....

    شیوه عزاداری دستور العمل نداره; واقعا به نظر نویسنده اون مطالب!چشم های اشک بار و غم توی نگاه و عزادای حامد بهداد فقط برای خود نماییه؟؟؟

    از سینمای ما ممنون(گرچه کمی دیر بود)

    saeed
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 9:3
    -5
    موافقم مخالفم
     

    با اين موافقم ::

    "من نمی دونم چرا این حامد بهداد این قدر بزرگ کردین، بازیگر متوسطی که بعضی وقتها زیر متوسط هم میشه می خواد با این ژانگولر بازیها خودشُ تیتر یک کنه.تاسف به هنری که هنرمندش حامد بهداد باشه."

    علیرضا پارسی
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 10:33
    -2
    موافقم مخالفم
     

    آقای پوریا حرف دل منو به خوبی و شیوایی بیان کردید. بحث اصلاً حامد بهداد و عزاداری نیست. که من خودم علاقه ای به حامد بهداد ندارم، بحث اصلی شیوه های بسیار سطحی و در مواقعی زشت کافه سینما برای گرفتن تایید (بخوانید لایک) به هر قیمتی است. فقط یک نگاه به تیترهای کافه سینما بندازید: بیشترین تاکید بر روی خود کافه سینماست و نه خبر و پر از صفتهای تفظیلی که خلاصه اش اینه که چقدر ما کارمون درسته. فقط کمیت براشون مهمه و نه کیفیت و هر چه بیشتر سعی میکنند با بزرگنمایی کردن و جنجال سازی نظر جمع کنند. این وسط بعضی اخبار خوب و کارشده هم دیده میشه که بین تیترهای دهان پرکن و شلوغ، گم میشند. یکی از ارکان اصلی و پایه ها این سایت همون خط مشی جدید امیر قادریه: مخالفت با هر چیز برای جلب توجه

    رضا
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 13:45
    4
    موافقم مخالفم
     
    حامد بهداد

    آقای (محمدرضا.عشق من حامد بهداد) که بنده رو خطاب قرار دادی اولا اینکه ادعا کنی (به تو و هیچکسه دیگه ربطی نداره که بهداد چجوری میخنده و گریه میکنه و چجوری حرف میزنه و چجوری رفتار میکنه و چجوری عزاداری میکنه...) خیلی جالبه که مردم فقط حق دارن این آدما رو فقط ستایش کرده و بت کنند و کوچکترین انتقادی اگه به چنین آدمایی بکنند اون عده رو از مردم نمی دونند . در بینش چنین آدم هایی مردم کسانی هستند که فقط ستایش این آدم ها رو بکنند و بقیه دشمن هستند. محض اطلاع شما عرض کنم این آقای محترم که عشق مارلون براندو کشته و همه جا می خواد براندوی ایرانی بشه، یادش باشه وقتی براندو اسکار رو گرفت چه حرکتی انجام داد این آقا وقتی جایزه گرفت چیکار کرد. ایشون اصلا حرکت مردمی نداشتن که هنرمند مردمی باشند. بجز ظاهر سازی های مذهبی و ادا و اطوارهای عجیب و غریب چیزی دیدین؟البته یک قسمتش هم مربوط به بعضی رسانه های ماست که به چنین کارهای زردی برای فروش و دیده شدن رسانه شون توجه نشون میدن. حامد بهداد اگه می خواد سطح هنرشُ بالا ببره باید چنین کارهایی رو ادامه نده و الا نهایتش میشه شیث رضایی سینما.

    اکرم
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 14:48
    1
    موافقم مخالفم
     

    اگه اون روز همه با دقت به حرفهای عرب نیا دقت کرده بودین متوجه میشدین که تمام این حرکات و سکنات شایسته هنرمندها نیست فریبرز تمام انتقداش و نوک حملش به طرف جامعه هنری بود که کمتر پایبند اخلاقند بعضی هاشونم نیستن پس بیخودی از کسی جانبداری نکنین این مراسم میتونست آبرومندانه تر برگزار بشه با حضور آدم حسابی ها نه جنگولک ها به هر حال این هم از بخت و اقبال این استاد بزرگه که ........یه همچین مراسمی داشته باشه مایه تاسفه طفلک استاد

    جواد
    چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 15:15
    -13
    موافقم مخالفم
     

    اینجا عروسیه یا مراسم سوگواری ؟

    برای بازیگران مثلا استاد ایران متاسفم(این حرف میلیون ها عاشق تئاتر و سینما)

    میلاد 69
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 1:12
    5
    موافقم مخالفم
     
    مخالف امیر قادری

    من واقعا موندم که این امیر قادری که اصلا [...] نداره رو کی منتقد خطابش میکنه! اگر یک دفعه از نزدیک فقط یک دفعه او را ببینید متوجه رفتار عجیب و سراسر [...]او خواهید شد! اخه این هم از بدبختی سینمای ایرانه که یه [...] مثه امیر قادری که به خاطر [...] یه 4تا مطلب [...] نوشته شده منتقد!!! ودریغ از قطره ای [...] و رفتار نقادانه

     ممنونم از امیر پوریای عزیز که خوب یاد گرفته که کی و کجا بگوید هر انچه که بر دلش سنگینی میکند!!! ممنون امیر پوریا و نیما حسنی نسب

    مریم
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 2:18
    2
    موافقم مخالفم
     

    خانم یلدا مثل اینکه هیچ اطلاعی ندارید... حامد بهداد وقتی سیمرغ گرفت از استاد حمید سمندریان اسم آورد و تشکر کرد

    اگه مصاحبه های حامد بهداد رو ندید پس بدونید که ایشون در اکثر مصاحبه از استاد نام بردن

    برای مثال برنامه زنده رود و صندلی داغ و خیلی برنامه های دیگه و همینطور در مصاحبه هاشون در مجلات مختلف

    طرفدار
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 2:46
    2
    موافقم مخالفم
     

    هر وصله اي به بهداد بچسبد اين يكي كه يلدا گفت نميچسبد. حامد بهداد تنها بازيگر و تنها شاگرد استاد سمندريان است كه دو بار موقع جوايزي كه گرفته از سمندريان اسم آورده و شما با بي اطلاعي داريد فقط انتقاد الكي ميكنيد.

    TVF
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 21:9
    2
    موافقم مخالفم
     

    بهداد تموم شده حالا كافه بي نما!!! گير داده به بانوي سينماي ايران ليلا حاتمي و شايعه پناهندگيش رو انداخته سر زبان سايتهاي اونوري كه باهاش بكوبندش

    واقعا موفقيت و مشتري جمع كردن به چه قيمت؟؟؟؟؟ ها؟ به چه قيمت؟؟؟؟؟

    همكار
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 21:35
    7
    موافقم مخالفم
     

    بالاخره صبر و تحمل و سكوت حسني نسب هم سر آمد و هر چي از مرام كيميايي و رفيق رفيق دم زد و دهنش رو بست فايده نداشت. اگه جاي قادري بودم ديگه حساب كار خودم رو ميكردم چون كه داش نيما آخرين "رفيق دهن دوخته" (!!!) بود كه اونم به زبان آمد

    جسدهاي شيشه اي كه يادت هست؟

    ميم . ميم
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 22:15
    0
    موافقم مخالفم
     

    اون روزها كه دو نفري / گاهي هم سه نفري/ نيما + امير ق ... گاهي امير پ

    در جشنواره يا مراسم مختلف راه ميرفتيد و به بقيه ميخنديدين و فيلمها را هو ميكردين، كسي تصور نمي كرد روزي جلو و رودرروي هم وايستيد

    ماجرامثه دوئل مثلثي آخر {خوب بد زشت} شده !!!! حالا كي خوبه؟ كي بده؟ كي زشته؟ شما بگين

    ...
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 22:43
    -4
    موافقم مخالفم
     
    دكتر كپي

    حق استادي سمندريان به حديست كه بايد شاگردانش در فراقش بر سر و صورت بكوبند يا بلند دست بزنند به ياد تخيل گاليله ديدن

    اين حرفها را چه به جماعت دورهمي؟؟؟

    آنها كه در عمرشان معلمي نداشتند تا در سوگش بنشينند و اصلا هنر و دانشي نيندوختند و شاگردي نكردند. معلوم است از اين رفتارها تعجب ميكنند

    آنها از كافيچي ياد گرفتند (تقليد ميكنند) كه كلا الكي خوش و هپروتي باشند و همه چيز را با مسخرگي رد كنند، چون رنج دانستن و درد مقاومت [...] لازم دارد و [...]

    دريغ ... دريغ ... دريغ

    سلويا
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 23:53
    2
    موافقم مخالفم
     

    بهداد جان خون خودتو كثيف نكن. خوشحالم كه خودت اقدامي انجام ندادي. ببين كه ديگران مي تونن حقت رو بگيرن از اين نامهربانان

    ...
    پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 23:54
    2
    موافقم مخالفم
     

    آقای پوریا شما نمیخوای دست از سر این قادری بنده خدا برداری؟؟

    ول کن بابا تا کی میخوای هرجا میشینی از قادری بگی؟؟

    ض
    جمعه 13 مرداد 1391 - 0:18
    -3
    موافقم مخالفم
     

    تو رو خدا صورت حامد رو توي عكس ها ببينيد اين آدم داره ادا در مياره؟ حامد ضعف نداره شما الكي ميخواين خرابش كنين. ولي كور خوندين

    وحيد
    جمعه 13 مرداد 1391 - 16:19
    -6
    موافقم مخالفم
     
    خوشبختانه يا متأسفانه...

    سلام. من خوشبختانه يا متاسفانه اخبار سينما رو از توي سايتها پيگيري نميكنم ام دو سه بار به سايت سينماي ما سر زدم والان كه كامنتها رو ميخوندم متوجه شدم سايتي به اسيم كافه سينما هست كه به دست قادري گردونده ميشه كه تا حالا خوشبختانه توي اون سايت نرفتم. امير قادري كه ماهيتش مشخصه، منتقدي كه نه ظاهرش به منتقدها ميخوره و نه افكارش. ومتإسفانه انقدر [...]  كه نميفهمه هر تيتر و خبري رو نميشه دستمايه ي اين كرد كه اسم خودش رو روي زبونها بگذاره اونم همچين خبري كه نحوه عزاداري شاگردان استاد مسلم تأتر ايران باشه. اين آدم كه [...] چند روز مونده به مراسم اسكار روي خط برنامه ي هفت اومد وبراي موفقيت فيلم "مارتين اسكورسيزي" دعا كرد در صورتي كه همه مردم ايران بي صبرانه منتظر موفقيت هنرمند مملكت خودمون بودند. آقاي پوريا شخصيت شما مشخصه وشاهدش نقدهاي منصفانه شما توي مجله فيلمه و اين آدم هم ماهيتش مشخصه كه ميخواد با اين بازيهايي در مياره كاري كنه كه افرادي مثل شمادر موردش حرف بزنين يا جايي مطلبي بنويسين تا بلكه خودشو مطرح كنه .اما به نظر من بايد وارد اين بازي شد حتي اگر اين بازي در شأن شما نباشه در عوض  [...]  مثل اين شخص هويتشون مشخص ميشه تا نتونن فرهنگ و هنر اين مملكت رو مثل ويروس آلوده كنن.

    و در آخر براي روح استاد آرزوي قرين رحمت ميكنم.

    بهرام
    شنبه 14 مرداد 1391 - 10:5
    -4
    موافقم مخالفم
     

    به حامد بهداد: حامد عزيز و هنرمند، نگران اين تلاش‌هاي كودكانه نباش كه شاعر چنين گويد:

    سنگ بدگوهر اگر كاسه‌ي زرين بشكست

    قيمت سنگ نيفزايد و زر كم نشود

    سالار
    شنبه 14 مرداد 1391 - 10:11
    6
    موافقم مخالفم
     

    بچه كه زدن نداره امير پوريا! كاش علي معلم رو نقد ميكردي كه افسوس و صد افسوس اسم و عكس و (صد البته مهمتر از همه ) اعتبارش رو كنار اينها گذاشته... من به معلم ارادت خاصي داشتم اما الان دارم شك ميكنم به هوش و تجربهش

    صديق
    شنبه 14 مرداد 1391 - 10:54
    11
    موافقم مخالفم
     

    من نميفهمم منظور اين كافه زرد از مقايسه بهداد با شهاب حسيني چيه؟ چرا بازي اين دو تا رو در فيلمها مقايسه نكردين تا حال؟ چرا كارنامه هنريشون رو كنار هم نميزاريد؟ با اين كار فقط دو بازيگر خوبمون نسبت به هم دل چركي ميشن و بس. شايدم هدفتون همين بوده؟؟؟

    بهنوش
    شنبه 14 مرداد 1391 - 12:4
    1
    موافقم مخالفم
     

    حرمت استاد شاگردي به قلب و دله نه گريه و زاري حامد بهداد و نه آرامش و سكوت شهاب حسيني و نه هق هق كيانيان نه سوت و كف هدايت هاشمي و نه زير تابوت رفتن امير جعفري

    حرمت استاد به حفظ و اجراي درسها و آموزه هاي اونه


    شنبه 14 مرداد 1391 - 12:32
    -1
    موافقم مخالفم
     

    بزم يكي گفت بالاي چشم حامد بهداد ابروه!!! اين سينماي ما شروع كرد به دفاع از بهداد و كوبيدن طرف مقابل

    البته من كار اون سايت اهل حاشيه رو تعييد نميكنم ولي شماها هم كارهاتون خيلي رفيق بازيه و معلومه حساب هواي اون رو داريد

    رضا
    شنبه 14 مرداد 1391 - 16:48
    -1
    موافقم مخالفم
     

    من به این چیزا کار ندارم، اما می‌خوام به امیر جعفری بگم که قبل از فرستادن نامه، یه دو بخونش و تصحیحش کن! نامه‌ی ایشون به معنای واقعی یه:

    train wreck

    ار لحاظ رسم‌الخط و گرامری بود.

    قیصر
    يکشنبه 15 مرداد 1391 - 18:45
    -1
    موافقم مخالفم
     

    خداااااااا وکیلی تکلیفتون رو با خودتون لااقل روشن کنین !!!!!!!!! اون کامنت قبلی من که کلیم وقت حرومش کردم چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ داشت که اینطوری حذفش !!!!!!!!!!! کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه به کسی توهین کردم نه مثل بعضیها به امیر قادری فحش دادم خجالت نمی کشین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه ..... واقعااااااااا خجالت نمیکشین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودتون فراخوان میدین مردم !!!!!!! بیان نظر بدن !!!!!!!!!! تو بحث شرکت !!!!!!!!!!! کنن اخه اون کامنت بیچاره چی !!!!!!!!!!!! داشت که قورتش دادین!!!!!!!!!! خخخخیلی نامردین ...... بیچاره من که تازه میخواستم از نیما حسنی نسب تشکر !!!!!!!! کنم بابت اون گفتگوی توب و بینظریش با ** حامد بهداد ** عزیزم در شماره 444 ماهنامه * فیلم * ( که واقعاااااا استثنایی و خواندنی شده بود ) و ازتون بخوام برای حسن ختام !!!!!!!!! این بحث اون گفتگوی طلایی رو بذارین رو سایت !!!!!!!! خخخخخیلی نااااااااا مردین خخخخخیلی ....... برای خودم متاسفم که فکر میکردم این سایت با اون کافه سانسور !!!!!!!! فرق !!!!!!!!!!!!!! داره ( زهی خیال باطل ) لعنت به من !!!!!!! لعنت به من اگه دوباره خر شم و بیام اینجا !!!!!!!!! کامنت بذارم !!!!!!!!!!!!! و شماها قورتش بدین 100 رحمت به همون کافه سانسور !!!!!!!!!!! شرف داره به شماها به خدااااااااا ازتون نمیگذرم ...........

    رضا
    چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 15:42
    -3
    موافقم مخالفم
     

    قیصر، اگه کمتر از علامت تعجب و سوال استفاده کنی، بیشتر جدی خواهی گرفته شد.

    مسن فاضلی
    پنجشنبه 19 مرداد 1391 - 16:1
    4
    موافقم مخالفم
     

    هیاهوی بسیار برای هیچ.

    roza
    سه‌شنبه 31 مرداد 1391 - 10:2
    -16
    موافقم مخالفم
     

    با جناب امیر پوریا کاملا موافقم مرسی.

    حامد بهداد دورو نیست ظاهر و باطنش یکیه همیشه صاف و صادقه و یکی از ویژگی هایی که باعث شده انقدر محبوب بشه همین صادق بودن و بی ریا بودنشه .بهداد از شاگردان قدیمی استاد بود همیشه ارادت خود را نسبت به ایشان در هر موقعیتی ابراز می کرد موقع جایزه گرفتنش توی جشنواره , موقع جایزه گرفتنش توی دنیای تصویر , جشن خانه سینما,برنامه های تلویزیونی مثه زنده رود .تو مصاحبه هاش همه جا , واقعا همه جا... از ایشون تشکر کرده شما(آقا رضا) و امثال شما کجا بودین؟؟؟!!که حالا دارید ازش ایراد الکی می گیرید .بس کنید دیگه................. این بنده خدا هر کاری می کنه چشم دیدنشو ندارید حسادت داره بیداد می کنه .

    دو تا عکس در دو جای مختلف، در دو شرایط مختلف رو به هم چسبوندن که چی بشه ؟! حامد بهداد نازنین .امیر جعفری .بروز ارجمند .سام درخشانی فریاد می زدند که مردم برید کنار آروم باشید میخوایم نماز بخونیم بهداد هم، همه تلاشش این بود که وضعیت نا بسامانی را کنترل کند .نکنه انتظار داشتی تو اون موقعیت مثه جناب حسینی شما آروم یه گوشه بایستند ؟؟؟!!!!

    عزاداری حامد واقعی و خالصانه بود.ضمنا حامد بهداد بازیگر اول سینماست بسیار مطرح و محبوبه نیازی به جلب توجه و خودنمایی نداره .بهتر به حال خودتون تاسف بخورید که اینقدر در قضاوت هاتون از انصاف به دور هستید جواب خدا رو چی میدید؟؟!!!.آدمی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده رو نه شما و امثال شما خودتونو به خواب زدید. شبکه های اجتماعی و..باید بدونند با این بحث های الکی و حاشیه ای و مقایسه ها نمی تونید ذره ای از محبوبیت ارزش انسانی و هنری حامد بهداد کم کنید ما حامد بهداد رو با تمام وجود دوست داریم بهداد در قلب ماست ..............درووووووووووووو وود بر حامد بهداد نازنین.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���