حرف‌هاي بهروز افخمي، كمال تبريزي، فريدون جيراني، مهران مديري، پيمان قاسم‌خاني و عادل فردوسي‌پور در مراسم تقدير خودجوش از مدير بركنار شده شبكه سه
شما مدتی استراحت کنید، با خانواده سفر بروید، تا ظهر بخوابید، تلویزیون نگاه كنيد و کلاً ببینید چه خبر است

سينماي ما- مراسم تقدیر خودجوش هنرمندان از علی‌اصغر پورمحمدی مدیر بركنار شده شبکه سه سیما چهارشنبه 26 مهر‌ با حضور چهره‌هاي شاخص سينما و تلويزيون و مديران ورزشي و همراه با حرف‌‌ها و حاشیه‌های زیاد برگزار شد. گزارش ايسنا را از حضور هنرمندان مطرح و چهره‌های ورزشي و سیاسی در ایوان شمس بخوانيد. در اين مراسم، پورمحمدي انتقادهاي تند و صريحي را نسبت به مديريت تلويزيون و شيوه برخورد با خودش مطرح كرد كه متن آن در "سينماي ما" منتشر خواهد شد.

کمال تبریزی: پورمحمدی به هنرمندان اطمینان کرد
کمال تبریزی نخستین هنرمند از بین هنرمندان حاضر در مراسم بود که با دعوت سیدجواد هاشمی مجری این مراسم سخنان خود را آغاز کرد.
تبریزی گفت: «در سازمان صدا و سیما همه مدیران خوب و شریف هستند فقط اگر تفاوتی با هم دارند این است که چون سر و کارشان با هنرمندان است نوع ارتباطشان با اهالی هنر که بسیار چموش هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند متفاوت است. در واقع پورمحمدی طوری به آن‌ها اطمینان کرد که بیشترین راندمان را داشته باشند.»
این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: «اولین کارم در تلویزیون با اعتماد پورمحمدی شروع شد. اگر این تعداد هنرمندان را داشته باشیم که با هنرمندان صمیمی باشند خیلی از مشکلاتمان حل می‌شود. ویژگی اصلی پورمحمدی برقراری ارتباط با هنرمندان است به همین دلیل است که شبکه سه بهترین آثار را دارد. من با او خداحافظی می‌کنم ولی فکر می‌کنم همه کسانی که اینجا هستند هیچگاه او را فراموش نخواهند کرد.»

جیرانی: فکر می‌کردم صداقت‌ و صراحت ویژگی همه مدیران سازمان باشد که نیست
فریدون جیرانی تهیه‌کننده سابق برنامه «هفت» نیز گفت: «من تهیه‌کننده و کارگردان حرفه‌ای تلویزیون نیستم و به لطف ضرغامی توانستم چند کاری در تلویزیون انجام دهم. من از روی حس کنجکاوی ژورنالیستی شروع به کند‌و‌کاو کردم و همه از یک مدیر با من صحبت می‌کردند؛ او مدیر شبکه سه بود حتی یک مدیر از صراحت پورمحمدی به من گفت و من نتیجه گرفتم که خصیصه‌های او صداقت‌، صراحت و سلامت است که در حرف‌ زدن‌های عادی‌اش هم وجود داشت. من فکر می‌کردم صداقت‌، صراحت و سلامت ویژگی همه مدیران سازمان باشد که نیست.»
جیرانی ادامه داد: «بعضی‌ها متملق، چاپلوس و دورو هستند که او این‌طور نیست. خوشحالم در مورد مدیری حرف می‌زنم که متملق، چاپلوس و دورو نیست.»

مهران مدیری: نمی‌دانم در بالا چه اتفاقی افتاده
مهران مدیری کارگردان سریال‌های طنز شبانه نیز که مدت زیادی بود در هیچ مراسمی از این دست حاضر نشده بود، روی سن حاضر شد و گفت: «من می‌توانم ادعا کنم که طولانی‌ترین سابقه همکاری با پورمحمدی را داشتم که 23 سال است. از سال 68 که به عنوان گوینده و بازیگر به رادیو آمدم با او همکار شدم. در واقع قضاوت قضاوتی است از 23 سال پیش تا به امروز.
مدیری در ادامه گفت: «در این مدت چه در رادیو و چه در ساخت سریال پشتیبانی و ساپورت زیادی شدیم. مهم‌ترین ویژگی پورمحمدی برای ما هم صداقت، صراحت و رو بودن در گفتار، رفتار و عملکرد بود.»
مدیری خطاب به پورمحمدی گفت: «نمی‌دانم در بالا چه اتفاقاتی افتاده ولی شما مدتی استراحت کنید با خانواده سفر بروید، تا ظهر بخوابید، تلویزیون ببینید و کلا ببینید چه خبر است. این زمان زمان خوبی است و سازمان نیرویی مثل شما را از دست نخواهد داد. حتما در سمت بهتری مشغول خواهید شد.»
او در پایان سخنانش گفت: «پورمحمدی یک چهره بیشتر نداشت؛ «همینی که هست». اگر کسی را دوست داشته باشد، ساپورت می‌کند و اگر نه در رفتار و عملکردش نشان می‌دهد.»

داریوش فرهنگ: ‌ با دیوارکشی و خودی و غیرخودی کردن، کاری از پیش نمی‌رود
داریوش فرهنگ نیز در مراسم تقدیر هنرمندان از پورمحمدی، سخنان خود را با شعر معروف «به نام خداوند جان و خرد» آغاز کرد و گفت: «وقتی صحبت از جان و خرد می‌آید طبیعتا جان‌های بی‌مقدار و سطحی و کم‌مایه غرض نیست صحبت از جان‌های شیفته، عاشق و باانگیزه‌ای مثل برنامه‌سازانی است که اینجا نشسته‌اند، مثل پورمحمدی و همکار همیشگی‌اش محمدرضا تخشید (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه).»
فرهنگ درباره پورمحمدی گفت: «صفت اول این مدیر لایق اعتمادی بود که در همکاران خود جاری می‌کرد و مسئولیت همکاران نیز نسبت به این اعتماد بیشتر می‌شد. من 12 سال است پورمحمدی را می‌شناسم، ولی دو بار بیشتر به دفتر او نرفتم. می‌خواهم به آقای مدیری بگویم که سابقه‌ام در تلویزیون خیلی بیشتر از شماست. از سال 60 که «سلطان و شبان» را ساختیم، دو شبکه بیشتر نداشیم. ولی الان 20 شبکه داریم و همه شبیه هم هستند. همیشه فکر می‌کردم باید تلویزیون برای پیشکسوتانش موقعیت خاص‌تری ایجاد کند؛ هر 8-7 سال یک ‌بار نوبت من می‌شود که سریال بسازم.»
او ادامه داد: «اولین بار پورمحمدی را در سریال «راه شب» دیدم. ما در آن زمان دنبال یک پادگان بودیم. پیش آقای پورمحمدی رفتم و به او گفتم آیا می‌خواهید این کار را انجام دهید یا نه، پاسخ مثبت داد و با اینکه فیلمنامه‌ را نخوانده بود به ما اعتماد کرد و‌‌ همان روز با تماس تلفنی او، پادگان آماده شد. تا زمانی که اعتماد بین مدیران و برنامه‌سازان نباشد هیچ چیز پیش نمی‌رود و هیچ کار انجام نمی‌شود نباید همه چیز را دوباره از صفر شروع کرد. وقتی بین مدیران و برنامه‌سازان فاصله ایجاد کنیم و دیوارکشی کنیم که یک عده خودی یا غیرخودی باشند، کار‌ها خوب پیش نخواهد رفت. من در تمام عمرم نه خودی بودم و نه ناخودی. تمام تلاشم این بوده که بی‌خودی نباشم. دفعه دومی که پورمحمدی را دیدم، به خاطر یک سریال بود که همچنان در دست اجراست و هزار باید و نبایدی دارد که دوستان با آن آشنا هستند.»
فرهنگ ادامه داد: «صفت دوم پورمحمدی حمایت است. وقتی به یک نفر اعتماد می‌کرد، از او حمایت می‌کرد و او پشت‌گرمی داشت. اما حالا حمایت به قدری ناچیز است که ما در آبمیوه‌فروشی که می‌خواهیم فیلمبرداری کنیم، به ما می‌گویند فیلمنامه بیاورید. این است اعتماد تلویزیون؟»

امین تارخ: وقتی تهیه‌کننده شبکه سه باشد، 50 درصد مشکلات، حل است
در ادامه، امین تارخ نیز با اشاره به این نکته که جمع حاضر موجودی هنری کشور هستند و حضور بخش عمده‌ای از آن‌ها در ایوان شمس نشان از حمایت و تقدیر از یک مدیر لایق دارد، گفت: «اگر کسی صاحب صفت صداقت باشد بقیه صفت‌ها را هم خواهد داشت. چنین فردی به راحتی ارتباط برقرای می‌کند اعتماد می‌کند، دروغ نمی‌گوید و در مجموع چهره یک مدیر لایق و یک انسان والا را از خود به یادگار می‌گذارد.»
او ادامه داد: «مناسبات اداری به ما نشان داده که خیلی هم نباید نگران باشیم چون اگر کسی از پست و مقام کناره‌ می‌گیرد قطعا به پست بالاتری می‌رود. اطمینانمان این است که پورمحمدی از تلویزیون خداحافظی نمی‌کند و همین مدیریت و صداقت را در جای دیگری جاری می‌کند.»
تارخ در ادامه گفت: «من به عنوان بازیگر همین قدر بس که بگویم وقتی سریالی به بازیگری پیشنهاد می‌شود و شبکه سوم تهیه‌کننده آن است 50 درصد مشکلات حل است.»

ابوترابی: خیلی از مردم، تلویزیون را با شبکه سه روشن می‌کنند
حجت الاسلام ابوترابی نایب‌رییس مجلس نیز در سخنانی گفت: «آنچه بیان شد آیینه‌ای بود از مدیریت و منش برآمده از ارزش‌های متعالی دینی که همه بر صداقت اصرار داشتند. بعضی از مردم می‌گفتند وقتی می‌خواهیم تلویزیون را روشن کنیم، اولین شبکه، شبکه سه است. این موفقیت را باید به پورمحمدی تبریک گفت.»
حجت الاسلام طباطبایی نیز که مستقیما از بیمارستان در مراسم تقدیر از پورمحمدی حاضر شده بود، نکاتی راجع به پیشینه خانواده پورمحمدی مطرح کرد و در پایان گفت: «اگر کسی جای او بیاید وقتی می‌خواهد بگوید کجا بوده، باید بگوید جایی بودم که پورمحمدی بوده است.»

پولادگر: پورمحمدی همیشه گشاده‌رو بود
پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو، نیز از شخصیت‌های حاضر در این مراسم بود که گفت: «همه در اینجا درباره مدیریت پورمحمدی در برنامه‌های مختلف شبکه سه صحبت کردند. من به عنوان یک ایرانی و شهروند معمولی به خاطر شبکه پربیننده‌ای که راه‌اندازی کردند، از ایشان تشکر می‌کنم. سخت است که با وجود مخاطبان بسیار و سلیقه‌های زیاد همه را راضی نگه داریم.»
او در ادامه گفت: «در ابتدا بیش از 60 درصد و اواخر 40 تا 50 برنامه‌های شبکه سوم را برنامه‌های ورزشی تشکیل می‌داد. اگر امروز یک شبکه ورزش داریم مدیون پورمحمدی هستیم. تاثیرگذاری شبکه سه در ورزش قهرمانی را هم نباید نادیده گرفت. ایجاد انگیزه برای جوان‌ها که به ورزش قهرمانی رو بیاورند ناشی از همین مدیریت بود. پورمحمدی مدیر خوش‌اخلاقی است و حداقل نسبت به بچه‌های جامعه ورزش همواره ابروگشاده بود حتی اگر دستش گشاده نبود که از او پخش مستقیم بگیریم.»

عادل فردوسی‌پور: پورمحمدی توی «کُت» خودش نمی‌رود!
در ادامه این مراسم عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه‌کننده برنامه نود، با چهره غمگین در جایگاه سخنرانان حاضر شد و گفت: «باید تشکر ویژه‌ای از پورمحمدی کنیم که شبکه سه در عرصه ورزش هم حرف اول را زده و می‌زند. صحبت کردن در مورد رفتن پورمحمدی سخت است. ما کرمانی‌ها اصطلاحی داریم که می‌گوید یک نفر در کت خودش رفته است، یعنی در لاک خودش فرو رفته، اما من می‌خواهم اینجا به همه بگویم که خیال نکنند پورمحمدی در کت خودش می‌رود.»
فردوسی‌پور ادامه داد: «ما دوستی خاصی با هم داشتیم و شاید مثل پدر و پسر بودیم. من خیلی اذیتش می‌کردم و او هم من را خیلی اذیت می‌کرد. حداقل الان دوشنبه‌ها می‌تواند راحت باشد.»
او ادامه داد: «بی‌انصافی است که قدردان زحمتش نباشم. این مراسم خودجوش بود (از آن خودجوش‌های واقعی) و همه خودشان به شکلی خودجوش آمدند.»
او خطاب به پورمحمدی گفت: «ببخشید که دوشنبه‌ها زحمتتان دادیم. حالا این وظیفه را به کسی که بعد از شما می‌آید، تفویض می‌کنیم.»

پیمان قاسم‌خانی: تماس فرت!
در بخش دیگری از این مراسم پیمان قاسم‌خانی، نویسنده سریال «مسافران»، متنی طنز را به نمایندگی از حسن معجونی خواند. این متن نمونه‌ای از تماس‌های مسافران فضایی سریال «مسافران» با فضا بود که به مدیریت در ایران می‌پرداخت و با عبارت تماس فرت تمام می‌شد.
قاسم‌خانی در پایان خطاب به پورمحمدی گفت: «جای شما همیشه خالی خواهد بود.»

همایون اسعدیان: ‌ تلویزیون که تیم فوتبال نیست تا جوان‌گرایی کند
همایون اسعدیان هم در صحبت‌هایی با بیان اینکه کمترین دیدار و آشنایی را با پورمحمدی داشته است، ادامه داد: «ولی وقتی تلویزیون نگاه می‌کردم و خبر را خواندم، متاثر شدم. چون ذره‌ای هوش دارم که در شرایطی که همه نگرانند چه چیزی از تلویزیون پخش می‌شود و به همه بر می‌خورد ساخت و پخش نود کار آسانی نیست. شک نیست که عادل فرودسی‌پور فرد باهوشی است ولی بدون پشتوانه نمی‌شد این کار را انجام داد.»
او سپس به استدلال جوانگرایی برای جابه جایی پورمحمدی اشاره کرد و گفت: «تیم فوتبال که نمی‌خواهیم بسازیم که بخواهیم جوانگرایی کنیم. عقل ناقص من می‌گوید در مدیریت باید در جوانگرایی شک کرد. من در این قضیه تردید دارم.»

بهروز افخمی: امیدوارم بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم
بهروز افخمی نیز گفت: «من آشنایی کمی با پورمحمدی داشتم، ولی از طریق برادرم در جریان کارش بود حتی این اواخر علاقه‌مند بودم خود برای شبکه سه کار کنم و سریال بسازم و فقط دنبال موضوع می‌گشتم که پیشنهاد کنم. امیدوارم جای دیگری شرایطی پیش بیاید که بتوانم برای پورمحمدی فیلم بسازم.»

===

منصور سهراب‌پور، سیدامیر پروین حسینی، فریدون جیرانی، فرید شب‌خیز، مهرام رسام، علیرضا افخمی، کمال تبریزی، سعید نعمت‌الله، سامان گلریز، سروش صحت، سعید آقاخانی، خشایار الوند، بهزاد کریمی، سیدجواد هاشمی، آرش قادری، محمدرضا شفیعی، داوود هاشمی، داریوش فرهنگ، مهران مدیری، حمید نعمت‌الله، رضا جاودانی، مزدک میرزایی، عادل فردوسی‌پور، ‌ مهدی هاشمی‌نسبت، عباس عزالی‌، بهروز افخمی، پیمان و مهراب قاسم‌خانی‌، شقایق دهقان، بهاره افشاری، مهران غفوریان‌، حمید لولایی‌، بهنوش بختیاری، شهین تسلیمی، مجید صالحی، اصغر نقی‌نژاد، اسماعیل عفیفه، علی ضیاء، حسن فتحی، حسین محجوب، محمد صالح اعلاء، ستاره و لاله اسکندری، زهرا سعیدی، مرجانه گلچین، سعید سلطانی، بیژن بنفشه‌خواه و بهنام تشکر از جمله هنرمندان و حاضران در این مراسم بودند.

عكس‌ها از مقداد مددي
















  • منبع : گزارش: ايسنا - عكس: فارس

    به روز شده در : پنجشنبه 27 مهر 1391 - 23:31

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���