دانلود

تندترين انتقادها، گلايه‌ها و كنايه‌ها به مديريت تلويزيون از زبان مدير سابق شبكه سه سيما: با یک نوکر هم این طور رفتار نمی‌کنند! : آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را‌‌ رها کرده‌اید/مدیری نبودم که توسری‌خور باشد و خوب نوکری کند/ از مديران امتحان هنر كه نه، لااقل امتحان عقل بگيريد! :: سينمای ما ::

   






تندترين انتقادها، گلايه‌ها و كنايه‌ها به مديريت تلويزيون از زبان مدير سابق شبكه سه سيما: با یک نوکر هم این طور رفتار نمی‌کنند!
آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را‌‌ رها کرده‌اید/مدیری نبودم که توسری‌خور باشد و خوب نوکری کند/ از مديران امتحان هنر كه نه، لااقل امتحان عقل بگيريد!

سينماي ما- مراسم تجلیل از علی اصغر پورمحمدی -مدیر سابق شبکه سه سیما- بعد از ظهر چهارشنبه -26 مهرماه- با حضور مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور،‌علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و جمع کثیری از هنرمندان در تالار ایوان شمس برگزار شد.

از جمله نکات قابل توجه این مراسم حضور جمع کثیری از هنرمندان در این مراسم بود که از جمله آنها می‌توان به مهران مدیری، کمال تبریزی، امین تارخ، مجید صالحی، ملیحه سعیدی، مهران غفوریان، پیمان قاسم‌خانی، محراب قاسم‌خانی، شقایق دهقان، مرجانه گلچین، حسن فتحی، اسماعیل عفیفه، بهروز افخمی، داوود هاشمی، همایون اسعدیان، عادل فردوسی‌پور و ... اشاره کرد.
+++

در این مراسم علي‌اصغر پورمحمدی در سخنانی پر از كنايه و گلايه و انتقاد گفت: «کلاً ما پورمحمدی ‌ها چند برادر هستیم، اصغر، اکبر، محمد، و علی که بهترین ما بود و شهید شد، حمال‌های خیلی خوبی هستیم و خیلی خوب حمالی می‌کنیم، اما متاسفانه نوکرهای خوبی نیستیم. بندگان خدا هستیم، اگر خداوند قبول کند، سعی می‌کنیم برای بندگان خدا نوکری کنیم اما برای امام حسین (ع)، برای ائمه اطهار و برای پدر و مادر و احیانا خانواده اگر لیاقت داشته باشیم، نوکری انجام می‌دهیم.»

او ادامه داد: «تلاشم هم این بوده که در طول زندگی خود هیچ زمانی اهل تملق و چاپلوسی نباشم، رضای خدا را در نظر بگیرم و اگر هم موفقیتی بوده است، برای این بوده که برای رضایت افراد نباشد. هرچند با همه مردم، مسئولان و مراجعه کنندگان تعامل خوب و سازنده‌ای داشتم، هرچند اهل بده، بستان هم نبودم، سیاسی کار نبودم، سیاست زده نبودم. اهل هیچ روزنامه، سایت، حزب و دارو دسته خاصی نبودم.»

پورمحمدی در ادامه گفت: «دوست داشتم کار انجام بدهم با کمک شما عزیزان. اگر بحثی بوده، حرفی بوده، دعوایی بوده، به قول آقای فردوسی‌پور، با هم اختلاف نظر داشتیم همه به خاطر کار بوده است.»

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «دوستان اگر در کارمان اخلاص داشته باشیم و رضای خداوند را در نظر بگیریم، خداوند به ما کمک می‌کند و مسیر‌ها باز می‌شود و کار‌ها با یک پشتیبانی خاصی انجام می‌شود که خودمان هم نمی‌دانیم و می‌گوییم چطور موفق شدیم.»

پورمحمدی که سخنرانی‌اش به لحظاتی پس از اذان مغرب موکول شده بود با گلایه‌مندی از این رویداد ابراز داشت که من ناراحتم از اینکه ما الان نماز نخوانیم و حرف بزنیم با هم، سپس سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «من در شبکه تهران که رفتم، فضای کار برایم خوب نبود. جو سیاسی کشور التهاب داشت. من را اذیت می‌کردند. به هر حال با من خوب نبودند و می‌خواستند من نتوانم کار کنم. تا اینکه کم کم جور شد و خداوند کمک داد و دیدند که من خیلی هم بداخلاق نیستم. در یک روزنامه‌ای پول داده بودند و نوشته بودند که مثلا نمره آقای مفید 20 و نمره پورمحمدی صفر.»

وی تصریح کرد: «بعدا آن روزنامه نگار متوجه شد که نباید به ما صفر می‌داد و حداقل یک دویی، پنجی، هفتی می‌داد. من دو سال در قم درس خوانده‌ام و اگر اخلاقم خوب است به همین دلیل است. معلم ریاضی ما در قم به هیچ کس صفر نمی‌داد. هفت یا پنج می‌داد و می‌گفت بالاخره فرق شما با گربه این است که یک چیزهایی می‌دانید از ریاضیات.»

مدیر سابق شبکه سه ادامه داد: «بعدا آن دوست نویسنده نزد من آمد و گفت من ناراحتم بابت آن نوشته و من هم گفتم حداقل یک 13 به ما می‌دادید. ما سال‌ها در رادیو اول بودیم. در تلویزیون هم این همه برنامه خوب داشتیم و کارهای طنز قوی دشتیم. آن وقت شما به ما صفر می‌دهید.»

مدیر سابق شبکه سه گفت: «حرفم این است که ما را اذیت می‌کردند. من به مشهد سفر می‌کردم البته با خانمم و همیشه سفر‌ها را با ایشان می‌روم. هرچند در حق همسر و فرزندانم ظلم زیاد کرده‌ام اما برای اینکه مقداری از این ظلم‌ها کاهش پیدا کند، سفر‌ها را با همسرم می‌رفتم. رفتیم مشهد. آقای احمد‌زاده که اتفاقا ایشان هم ابتدا با من خوب نبود، گفت ما برای جشن رمضان لوکیشن نداریم و شما از امام رضا (ع) بخواهید که یک جای خوب برای ما پیدا شود. ما به مشهد رفتیم و اتفاقا مرحوم کردان را هم آنجا دیدیم و من یادم رفت، اما وقتی آمدیم بیرون یادم افتاد و ایستادم رو به حرم و گفتم یا امام رضا (ع) آقای احمدزاده این خواسته را از شما داشتند. حال جشن رمضان که هیچ، تمام شبکه تهران برای شماست.»

او ادامه داد: «از امام رضا (ع) خواستم نه برای اینکه پورمحمدی مشهور و محبوب باشد، می‌خواستم آبرویم نرود و بتوانم خدمت کنم و برنامه‌هایی بسازم که مردم، خدا، رهبری و ائمه اطهار از من راضی باشند. در آن سال لطفی شامل حال من شد که از موقع غروب آفتاب تا نیمه شب بهترین شبکه بودیم با برنامه‌هایی مانند شب‌های رمضان، پشت کنکوری‌ها و پاورچین. آن موقع آقای مهاجرانی هم رئیس ما بودند و ما هم ایشان را خیلی دوست داریم و ایشان هم خیلی من را دوست داشتند.»

پور محمدی در ادامه گفت: «حرفم این است که اگر ما نخواهیم برای تبلیغات، ظاهرسازی، آمار دادن کار کنیم و صداقت و اخلاص درکارمان باشد و دوست داشته باشیم مردم از ما راضی باشند، خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد. اگر بخواهیم مانند برخی از این روابط عمومی‌ها بگوییم که ما فردوگاه رفتیم، 13 بار استقبال کردیم، اسکان در هتل از مهمانان، چاپ بنر 27 مورد و... به چه درد می‌خورد؟»

او ادامه داد: «نمی‌دانم در کجای دنیا به مقام بالا‌تر آمار می‌دهند و کتاب چاپ می‌کنند. در این موارد هیچ وقت کار جلو نمی‌رود. اگر من در کارم اخلاص نباشد، دنبال شهرت و قدرت باشم و از مقامات و مسئولین و چهره‌های محبوب و شخصیت‌ها و آیات عظام بخواهم استفاده ابزاری کنم، خداوند به من کمک نمی‌کند. هرچقدر که تلاش کنم و هر روز هم یک مسئول بیاورم و عکس بیندازم هیچ فایده‌ای ندارد. ما باید در کارمان اخلاص داشته باشیم.»

او در ادامه سخنانش خطاب به حاضران در مراسم گفت: «از همه شما عزیزان به خصوص کارمندان و مدیران شبکه سه تشکر می‌کنم، شما را خیلی اذیت کردم. از آقای مهندس ضرغامی هم تشکر می‌کنم. از آقای لاريجاني و آقای میرباقری هم تشکر می‌کنم. به من لطف و اعتماد داشتند، اما من یک مدیری که توسری خورده باشد و خوب نوکری کند، نبودم و من از مدیرانم معذرت خواهی می‌کنم.»

او در ادامه گفت: «از آقای دکتر لاریجانی که به من در آن دوران حساس لطف داشتند و از من حمایت می‌کردند تشکر می‌کنم. از آقای ضرغامی تشکر می‌کنم و از آقای دارابی تشکر می‌کنم که برای رفاه من و بهبود حال من و برای اینکه من استراحت کنم این بار را از دوش من برداشتند.»

او با بیان اینکه از جناب آقای ضرغامی هم خیلی تشکر می‌کنم، ایشان واقعا به من لطف داشتند اما من گلایه‌هایی هم به ایشان دارم که اینجا مطرح نمی‌کنم، گفت: «از آقای ضرغامی گلایه‌هایی دارم و با ایشان شب قبل از تودیع حدود یکساعتی حرف زده‌ام، گله‌ای که از ایشان داشتم این بود که آقای ضرغامی شما دو سال است که تلویزیون را‌‌ رها کرده‌اید. به شما گفته‌اند که شما کاری به کار تلویزیون نداشته باشید و ما خیلی خوب اداره می‌کنیم، اما این طور نیست.»

او در ادامه گفت: «آقای ضرغامی شما نباید اجازه می‌دادید مثلا فردی که در تلویزیون ما مدیر بوده، دو نفر از او راضی نبودند او را بر ما مسلط کنید. فردی که قبلا مثلا رئیس حراست یک فروشگاهی در شهرری بوده است. مدیر آن فروشگاه هم نبوده، او نباید به پورمحمدی، دکتر پورحسین، دکتر کرمی، دکتر رستم وندی، دکتر طلوعی و... که همه تجربه دارند دستور بدهد. نباید جوری باشد که تلویزیون ما یکسری مدیر با تجربه، مسلط، مسلمان و هنرمند، یک آدم بی‌هنر بر آن‌ها مسلط شود.»

مدیر سابق شبکه سه در ادامه گفت: «درخواست دیگری که از مهندس ضرغامی دارم، این است که نمی‌خواهیم وقتی یک مدیر را منصوب می‌کنید، نمی‌گویم امتحان هنر، بلکه امتحان عقل از او بگیریم.»

پورمحمدی که در این بخش از سخنانش با تشویق حضار مواجه شده بود، این طور سخنان خود را ادامه داد که تشويق نكنيد چون جوگير مي‌شوم حرف‌هايي مي‌زنم بعد شما مي‌رويد خانه، يقه ما را مي‌گيرند! درست است که آقای پورمحمدی رئیس بازرسی کل کشور اینجا هستند، اما این منجر نمی‌شود که من از حاشیه امنیت بالایی برخوردار شوم. »

او ادامه داد: «امتحان عقل چیز خوبی است، اگر ما امروز اینجا هستیم برای چیست؟ به خاطر این است که عقل نبود. ما همیشه در نمازخانه شبکه سه که 200 نفر جا ندارد، جلسات تودیع و معارفه خود را برگزار می‌کردیم. چرا شما باید یک جوی بسازید که برگزاری این مراسم ممنوع است. مگر ما چه کاری می‌خواستیم انجام بدهیم؟»

پور محمدی در ادامه گفت: «با یک نوکر هم این طور رفتار نمی‌کنند. یک سرایدار هم وقتی در خانه‌ای 20 سال کار می‌کند، روزی که می‌خواهد برود، آینه و قرآن و آبی برایش می‌گیرند و می‌گویند خداحافظ شما به سلامت. این چه نوع برخوردی است که در شبکه می‌گویند این مراسم برگزار نشود. به روزنامه جام جم می‌گویید اسم این فرد را نیاورید و از این دست کار‌ها. به دوستان هم تماس بگیرید که اگر به این جلسه رفتید عیسی را از تو می‌گیریم، موسی را می‌گیریم و فلان می‌کنیم. مگر ما می‌خواهیم کار کنیم؟ اگر من پورمحمدی خودی نیستم، پس چه کسی خودی است؟»

او ادامه داد: «این گلایه‌ها را بنده دارم و تمام این‌ها هم به خاطر بی‌تدبیری است و‌‌ همان عقلی که می‌گویم لازم است. مقام معظم رهبری در خراسان شمالی فرمودند که از بی‌تدبیری است که ما الان بعضی جا‌ها به مشکل می‌خوریم.»

اودر پایان سخنانش گفت: «ان‌شاءالله که با تدبیر و درایت بیشتر ما در تلویزیون شاهد برنامه‌های بهتری باشیم. برای دوست عزیز و همکار متعهدم که پیشینه خیلی خوبی دارد و قبلا هم در سپاه بوده بعد هم به خبر آمده، آقای زین العابدینی که به شبکه سه آمده آرزوی موفقیت می‌کنم.»

+++

چندی پیش پورمحمدی که به مدت 9 سال ـ از سال 1382 ـ مدیریت شبکه سه سیما را عهده‌دار بود، جای خود را به مجید زین‌العابدین، قائم‌مقامش در شبکه سه داد.
مجید زین‌العابدین خرداد ماه امسال، پس از رفتن سعید مقیسه به شبکه تهران، قائم مقام پورمحمدی شده بود.
پورمحمدی از سال 58 وارد صداوسیما شد و مدیریت واحد مرکزی خبر کرمان را بر عهده گرفت پس از آن به جبهه رفت و به تهیه‌ گزارش از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخت. پورمحمدی در سال 61 به تهران آمد و سردبیری اخبار بامدادی ـ اخبار استان و شهرستان ـ‌ و اخبار شبکه دو را عهده‌دار شد.
وی در زمستان سال 62 در سمت مدیر گروه اجتماعی رادیو مشغول به کار شد.
او در سال 73 ـ در زمان مدیریت علی لاریجانی ـ از رادیو به تلویزیون آمد و مدیریت گروه اجتماعی شبکه یک سیما را بر عهده گرفت. با راه‌اندازی شبکه سه سیما او همزمان مدیریت گروه اجتماعی شبکه سه را هم عهده‌دار شد.
وی از سال 79 نیز مدیریت شبکه تلویزیونی تهران را که تازه تاسیس شده بود بر عهده گرفت.
در نهایت پورمحمدی از سال 82 مدیر شبکه سه سیما شد و تا به حال در این سمت مشغول به فعالیت بود.
علی‌اصغر پورمحمدی با حمایت از تولید برنامه‌های چالشی در تلویزیون، یکی از مدیران موفق دوران ریاست ضرغامی محسوب می‌شود.
در زمان مدیریت علی اصغر پورمحمدی، برنامه‌هایی چون «نود»، «هفت»، «مرد هزار چهره»، «دیروز، امروز، فردا»، «خنده بازار»، «ماه عسل»، «کوله پشتی» و ... در شبکه سه تولید شد. او همچنین عهده‌دار ریاست شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری ورزش سازمان صداوسیما هم بود.


منبع : فارس

به روز شده در : پنجشنبه 27 مهر 1391 - 23:57

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���