|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
فرخ نژاد: فقط و من تام کروز وارد کاخ کرملین شدیم! |
|
علی اکبری: علاوه بر یک ماه فیلمبرداری در مسکو در بندر ترکمن، بندر انزلی، فیروزکوه و پل ورسک و تهران نیز فیلمبرداری داشتیم |
|
|
|
|
علی اکبری: کار بسیار سنگین بود؛ یک سال تحقیق و نگارش آن به طول انجامید و 12 نفر از نویسندگان با ما همراهی داشتند |
|
|
|
|
|
|
فرخ نژاد: شخصیت سرهنگ فیلم فردی بود که خارج از حیطه سیاسیگری است و وطنپرستی و منافع ملی برایش اهمیت بیشتری دارد |
|
رامین فر: به دلیل حجم زیاد لوکیشن و دکور و صحنه و همچنین پیچیدگی داستان و سرعت بالای فیلمبرداری در روسیه نتوانستیم از المانهای زیادی استفاده کنیم |
|
|
|
|
علی اکبری: گرفتن بودجه از احمد میرعلایی از فرصتگرفتن از حضرت عزرائیل سختتر است، ولی هزینهی صرف شده برای فیلم از آنچه نقلقول شده است بسیار کمتر است و آن دقیقا چهار میلیارد و 750 میلیون است |
|
فصل حضور ما در مسکو زمستان بود که دمای منفی 30 درجه در فضا حاکم بود، لذا فیلمبرداری این پروژه بسیار سخت بود |
|
|
|
|
شعار اصلی فیلم «وطنپرستی» است |
|
غفاری" در فیلمنامهی اولیه گرههای بیشتری در پایان فیلم باز میشود. ما خود نیز از این مساله نگران بودیم و با بازنویسیهای متعدد سعی کردیم حجم سنگین کار را به نیمهی دوم فیلم نسپاریم ولی قطعا اشکالاتی در فیلم وجود دارد که برای اکران اصلاح خواهد شد |
|
|
|
|
فرخ نژاد: این فیلم به کلیشههای موجود که مدام به انسانهای تاریخ آن دوران بدگویی میکنند و آنها را شیطان نشان میدهند، نمیپردازد |
|
فرخ نژاد: فیلم نشان میدهد که در آن دوره تاریخی نیز انسانهای وطنپرست وجود دارد |
|
|
|
|
اورکی: ا توجه به منحلشدن ارکسترسمفونیک تهران با بضاعت موجود جمعآوری 50 نفر نوازنده و گروه کر و هدایت آنها بسیار دشوار است، لذا من حدود شش کار سینمایی را برای ساختن موسیقی این فیلم رد کردم |
|
|
|