| |
سینمای ما – گلچین این هفته منتخبی است از کلاسیکهای مسلم که بدون کمترین اختلاف نظر میتوان به عنوان بهترینهای هنر موسیقی فیلم شنید.
00:00 همشهری کین (اورسن ولز، ۱۹۴۱) – برنارد هرمان Citizen Kane اجرایی تازه از اولین کار هرمان برای اولین فیلم ولز
03:46 به پیانیست شلیک کنید (فرانسوا تروفو، ۱۹۶۰) – ژرژ دلرو Tirez sur le pianiste زیباترین موسیقیای که تا به حال با یک پیانوی از کوک خارج اجرا شده. تروفو فرم والس را بیشتر از انواع دیگر موسیقی در فیلمهایش به کار برده است.
07:12 جویندگان (جان فورد، ۱۹۵۶) – مکس استاینر The Searchers اجرای تازه از شاهکار وسترن فورد که بعد اسطورهای/تراژیک آن در موسیقی مکس استاینر به روشنی متجلی شده است.
14:32 آگراندیسمان (میکلآنجلو آنتونیونی، ۱۹۶۶) – هربی هنکاک Blow-up لندنِ دورهٔ سویینگ و آزادی و آنارشی شاعرانه در موسیقی اولین فیلم غیرایتالیاییِ استاد سینمای مدرن منبع الهام اصلی است.
16:17 بچههای بهشت (مارسل کارنه، ۱۹۴۵) – ژوزف کوزما Les Enfants du Paradis نابغهٔ موسیقی فیلم سینمای فرانسه در بازداشت خانگی و در زمان اشغال فرانسه توسط نازیها موسیقی کلاسیک چهارساعتهٔ کارنه را نوشت و نام او به عنوان مصنف تنها بعد از آزادی فرانسه به عنوانبندی فیلم افزوده شد.
30:35 نشانی از شر (اورسن ولز، ۱۹۵۸) – هنری منسینی Touch of Evil در موسیقی این فیلم حداقل سه ژانر موسیقی متفاوت برای دست یافتن به سه احساس متفاوت و بعضاً متناقض استاده شدهاند. موسیقی راک اندرول دهه پنجاه برای توحش جوانانه و مهارنشدهٔ فیلم و دیوانگی مکزیک استفاده شده است.
33:23 داستان استریت (دیوید لینچ، ۱۹۹۹) – آنجلو بادالامنتی The Straight Story اگر این موسیقی کانتری است باید آن را «کانتری استعلایی» نامید.
37:33 کابوی نیمهشب (جان شلهسینگر، ۱۹۶۹) – جان بری The Midnight Cowboy از موسیقی این فیلم آواز مشهور Everybody's Talkin را انتخاب کرده ام، با صدای هری نیلسن که توسط فرد نیل نوشته شده است و باید اعتراف کنم اجرای مورد علاقل من اجرای خود نیل است. برای آواز اصلی این فیلم باب دیلن و جون بایز هم کارهای ضبط کردند که هرگز استفاده نشد.
|