سینمای ما - پرديس سينمايي «زندگي» بعد از 60 روز از آغاز به كارش، نزديك به 180 هزار نفر مخاطب داشته و به رده اول فروش سينماهاي تهران رسيده است.
اميرحسين علمالهدي مدير اين پرديس با اعلام اين مطلب گفت: رمز موفقيت پرديس «زندگي» را در چند مورد ميتوان دانست، يكي مكانيابي كه درست انجام شده است، ساختار سينما كه استانداردترين در كشور است و مديريت آن كه در جذب مخاطب بسيار موثر بوده است.
او با اشاره به نمايش 7 فيلم در پنج سالن اين پرديس، تصريح كرد: همين موضوع ميتواند، رمز موفقيت باشد. وقتي تعداد فيلم زياد باشد، ميتوان تعداد زيادي سليقه را براي ديدن فيلم دعوت كرد و اين ميتواند مهمترين دليل استقبال از پرديس سينمايي «زندگي» باشد.
علمالهدي از نمايش فيلمهاي خارجي به صورت تك سانس طي روزهاي آينده در اين پرديس خبر داد.
علياكبر تشكرينيا مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران هم جانمايي مناسب براي ساخت اين پرديس را از مهمترين دلايل موفقيت آن برشمرد و افزود: مراكز فرهنگي هنري را بايد به جايي ببريم كه مشتري هست و مردم به آن نياز دارند. منطقه 5 جزو مناطقي است كه در سالهاي اخير ساخت و سازهاي زيادي شده كه بيشتر مسكوني است، بنابراين ساكنين آنها نيازمند، خدمات ويژهاي هستند.
وي پرديس سينمايي «زندگي» را اولين پرديس واگذار شده به بخش خصوصي دانست و با اشاره به اهميت اين انتقال گفت: بخش خصوصي خود را محدود به چند فيلم نميكند و براساس نياز شهروندان آن را انطباق ميدهد. براي پرديس «زندگي» هم ساعتهاي مناسبي براي نمايش فيلم انتخاب شده و در كنار هم بودن سالنها سليقههاي مختلف را تأمين ميكند.
تشكرينيا درباره واگذاري ديگر پرديسهاي سينمايي به بخش خصوصي اظهار داشت: سياستگذاري نحوه استفاده از اماكن در اختيار مديريت شهري است و ما بازوي اجرايي شهرداري در توسعه اماكن فرهنگي ورزشي هستيم، مديريت شهري تصميم ميگيرد كه اين واگذاري انجام شود يا نه.
پرديس سينمايي پارك «ملت» از ديگر پرديسهاي سينمايي است كه طي يك سال گذشته به چرخه اكران اضافه شده اما هنوز بسياري از وجود اين پرديس اظهار بياطلاعي ميكنند و آمار فروش هم به طور دقيق ارايه نميشود.
تشكرينيا درباره عدم وجود تابلوي نمايشگر براي معرفي فيلمهاي اين پرديس در نماي خارجي آن گفت: وقتي بنايي را مشخصا براي كاربري فرهنگي اختصاص پيدا ميكند، خود آن بنا بايد مُعرف آن مكان باشد. مانند «تئاترشهر» و موزه هنرهاي معاصر و در خارج از كشور هم به همين شكل است.
وي افزود: رفتاري كه مديران آن مجموعه با آن ميكنند، آنجا را به مركز هنري شهر تبديل ميكند. من اصرار داشتم پرديس سينمايي پارك «ملت» تابلو نداشته باشد تا خودش جاي خودش را باز كند و به عنوان يك مركز فرهنگي كه در آن سينما وجود دارد، مطرح شود.