دانلود

ثبت نام برای حضور در این برنامه در سایت "سینمای ما" به زودی آغاز می‌شود : ستارگان سینما و موسیقی در مراسم فرش قرمز «محاکمه در خیابان»؛ زیر بازارچه نواب :: سينمای ما ::

   






ثبت نام برای حضور در این برنامه در سایت "سینمای ما" به زودی آغاز می‌شود
ستارگان سینما و موسیقی در مراسم فرش قرمز «محاکمه در خیابان»؛ زیر بازارچه نواب

کاربران عزیز سایت «سینمای ما» برای دریافت کارت ورود به جلسه 48 ساعت فرصت دارید. بین ساعت 9 صبح الی 18 روزهای یکشنبه (17 آبان) و دوشنبه (18 آبان)به نشانی‌های اعلام شده مراجعه کنید:

نشانی یک: خیابان شهید بهشتی (عباس آباد) - خیابان قائم مقام فراهانی - كوچه دهم - پلاك 22 - واحد 6
تلفن: 88515155 (داخلی 109)

نشانی دو:
خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) - رو به رو کلیسا ارامنه - جنب قنادی لرد - پلاک 244 - واحد 6

در صورت تمایل تعداد بلیت درخواستی با پیک بادپای موتوری به نشانی شما ارسال خواهد شد. هزینه ارسال به عهده سفارش دهنده است. برای استفاده از این سرویس با شماره تلفن: 88515155 (داخلی 109)  تماس بگیرید.



***


سینمای ما-
مراسم فرش قرمز ویژه افتتاحیه اکران فیلم «محاکمه در خیابان» ساخته مسعود کیمیایی روز جمعه 22 آبان 1388 از ساعت 17 در سینما ناهید تهران برگزار می‌شود. این مراسم برای اولین بار در ایران به همت سایت سینمای ما و با همکاری کارگاه آزاد فیلم، موسسه فیلمیران و موسسه سینما شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پا خواهد شد.

در برنامه که با حضور جمعی از هنرمندان و ستارگان سینما و موسیقی ایران برگزار می‌شود ابتدا کارگردان (مسعود کیمیایی)، عوامل و ستاره‌های فیلم «محاکمه در خیابان» با عبور از فرش قرمز با علاقه‌مندان و مهمانان مراسم دیدار خواهند کرد. در بخش‌ دیگری از برنامه در غرفه‌ها و مکان‌های از پیش تعیین شده در محوطه محل برگزاری برنامه و سالن نمایش امکان گفت‌وگو و عکس گرفتن با عوامل فیلم فراهم شده است.

حاضران در مراسم شاهد اجرای زنده‌ی سه ترانه محبوب سه فیلم «حکم»، «رئیس» و همچنین ترانه شنیده نشده «محاکمه در خیابان» با صدای رضا یزدانی خواهند بود. 

کارگردان و بازیگران و عومل «محاکمه در خیابان» پیش از اغاز نمایش فیلم روی صحنه حاضر می‌شوند و درباره ویژگی‌های کارشان در این فیلم صحبت می‌کنند.پخش بخش‌های گزیده‌ای از مجموعه مستند درباره مسعود کیمیایی ساخته نیما حسنی نسب و تصایری از پشت صحنه‌ی «محاکه در خیابان» بخش دیگری از این مراسم ویژه خواهد بود. بخش‌های دیگری هم برای هر چه جذاب‌تر شدن  این مراسم در نظر گرفته شده است که مهمانان برنامه روز جمعه 22 ابان در سینما ناهید شاهد آن خواهد بود.

پس از پایان نمایش فیلم و پذیرایی از مهمانان، سی دی حاوی آنونس پوستر‌ها و گالری عکس‌های فیلم همراه با عکس و پوستر و تراکت‌های امضا شده‌ی توسط ستارگان فیلم به شرکت کنندگان دربرنامه هدیه خواهد شد. علاوه بر همه ستارگان پرشمار فیلم «محاکمه در خیابان»، هنرمندان دیگری هم مهمان ویژه‌ی این مراسم با شکوه خواهند بود.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مراسم این است که افتتاحیه اکران بیست و هفتمین فیلم مسعود کیمیایی در فضای خاطره‌انگیز محله‌های کودکی فیلمساز و لوکیشن چند فیلم شاخص‌اش برگزار خواهد شد.

***

به دلیل حضور مهمانان ویژه در این مراسم فقط تعداد محدودی از کارت‌های ورودی از طریق سایت سینمای ما برای فروش عرضه می‌شود. بهای کارت ورودی برای سالن پائین 15هزار تومان و برای بالکن 10هزار تومان تعیین شده است. اولیت حضور در برنامه به ترتیب ثبت نام در سایت سینمای ما خواهد بود.




به روز شده در : پنجشنبه 7 آبان 1388 - 8:46

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

sepehr
پنجشنبه 7 آبان 1388 - 10:34
-325
موافقم مخالفم
 

وای دمتون گرررررررررررررررررم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی ...

ام اس
پنجشنبه 7 آبان 1388 - 10:59
0
موافقم مخالفم
 

لینک آنونسها خرابه

سیاوش
پنجشنبه 7 آبان 1388 - 11:38
4
موافقم مخالفم
 

ای بابا اینکه نه انونسا رو دانلود نمیکنه نه یکی از پوسترارو

اقلیما
پنجشنبه 7 آبان 1388 - 20:51
-16
موافقم مخالفم
 

بابا چرا لینکاتون داغونه

یه بار چک کنید

دانلود نمیشه

بهزاد
جمعه 8 آبان 1388 - 10:7
-10
موافقم مخالفم
 

سلام،

واقعا معرکه است.

ولی چه فایده؟!!!!

یکی به داد ما مشهدی ها برسه!!!!

کی باورش میشه هنوز فیلم "خاک آشنا" و "پستچی سه بار در نمیزند" تو مشهد اکران نشده!!!!!

هنوز تو یکی از سینماهای مشهد "اخراجیها2" داره اکران میشه!!!!

به خدا داریم دیوونه میشیم....

)-:

nashenas
جمعه 8 آبان 1388 - 11:21
7
موافقم مخالفم
 

hame khub baz mishe,moshkeliiii nadareeeee.....aliiii bood dastetoon dard nakone

شهریار
جمعه 8 آبان 1388 - 13:43
1
موافقم مخالفم
 
استاد کیمیایی

سلام همراه با بزرگداشت حافظ بزرگداشت استاد هم در شیراز برگذار شد از تمبر شخصی استاد هم رونمایی شد و ما آنونس فیلم رو همراه با بازیگران و ایشون اونجا دیدیم من فیلمبرداری مراسم رو به عهده داشتم و یک عکس همراه با استادکیمیایی ومشایخی به یادگار به دیوار اتاقم اضافه شد اینارو گفتم تا ببینم با مرام تر از ایشونم کسی هست ؟؟؟؟؟؟


جمعه 8 آبان 1388 - 15:10
2
موافقم مخالفم
 

(سایت محترم سینمای ما چرا این خبر مهم رو نذاشتید؟!!)

هشدار 45 کارگردان سینما:

«دوستداران سينماي ايران! سالن‌هاي سينما بعضي از فيلم‌هاي ما را نشان نمي‌دهند و بسياري از فيلم‌ها با محدوديت به نمايش در مي‌آيند؛ و هيچ قانوني از ما پشتيباني نمي‌کند. جرياني بين ما و شما فاصله انداخته است. اين جريان خواستار حاکميت پول و سرمايه است و هر کس براي اين حاکميت فيلم نسازد، در نمايش عمومي با شگردهاي بازاري تنبيه مي‌شود. در شرايط کنوني، ملاک براي نمايش عمومي يک فيلم ، فيلمساز آبرودار و فيلم آبرومند نيست. مي‌خواهند سينماي مستقل را حذف کنند و يا حداکثر لطف کنند و در گلخانه نگه دارند. علاقه‌مندان به سينماي ايران! ما اين فيلم‌ها را براي شما و به عشق شما مي‌سازيم. رودررويي مستقيم با مردم حق هر سينماگر حرفه‌اي است و نيز حق مردم است که فيلم‌هاي متفاوت ببينند؛ اما انحصارطلبي راه را بسته است. اگر ساز و کارتوليد و پخش ونمايش در اين سينما اصلاح نشود. واگردر نمايش فيلم‌ها عدالت اقتصادي و فرهنکي اعمال نشود، بايد شاهد حذف سينماي ايران باشيم.» سعيد ابراهيمي‌فر - محمد احمدي - سعيد اسدي - سيروس الوند- محسن امير يوسفي - عليرضا اميني - محمد بزرگ نيا - رخشان بني‌اعتماد - فريال بهزاد - حبيب الله بهمني - بهرام بيضايي - کامبوزيا پرتوي - کيومرث پوراحمد - ناصر تقوايي - قاسم جعفري - محمد حسين حقيقي - منيژه حكمت ـ عزيزالله حميدنژاد - اکبر خواجويي - عليرضا داودنژاد - ابوالحسن داودي - احمد رضا درويش - اميرشهاب رضويان - عباس رافعي - علي ژکان - محمد علي سجادي - سيامک شايقي - پرويز شهبازي - يدالله صمدي ـ کيانوش عياري - ناصر غلامرضايي - مهدي فخيم زاده - ابراهيم فروزش - مهرداد فريد - مجيد قاري زاده - رهبر قنبري - ايرج کريمي - عباس کيارستمي - عبدالرضا کاهاني - منوچهر مصيري - خسرو معصومي - نادر مقدس - محمد متوسلاني - اصغر هاشمي - محمد رضا هنرمند

atefeh
شنبه 9 آبان 1388 - 6:15
7
موافقم مخالفم
 
تشکر

سینمای کیمیایی بی نظیر . دنیای فیلم هاش متفاوت . ممنون اقای کیمیایی

علی-خ
شنبه 9 آبان 1388 - 17:10
19
موافقم مخالفم
 

به جاش تو مشهد بدون درد سر ی تونی فیلمای جشنواره رو ببینی نه مثله تهرونی ها شب تا صبح تو صف باشی!


يکشنبه 10 آبان 1388 - 5:51
-3
موافقم مخالفم
 

بااعلام دستمزدهادر برنامه صبحگاهی چهارسو ستاره ها از خواب پریدند/دستمزد صدمیلیونی مدیری

محمد تاجیک :برنامه صبحگاهی چهارسو که هر هفته صبح یک شنبه با حضور رضا استادی پخش می شود در برنامه این هفته خود به برنامه ای به شدت جنجال برانگیز تبدیل شد . این برنامه که به نوعی می توان آن را یک نود سینمایی البته از نوع صبحگاهی آن دانست در این هفته به موضوع دستمزد بازیگران سینما می پرداخت .موضوع دستمزد ستاره های سینما به موضوع بحث برانگیزی در هفته اخیر تبدیل شد و این موضوع از آنجا شروع شد که رسانه ها خبری منتشر کردند که محمد رضا گلزار برای بازی در دریک فیلم و تنها برای بازی در سه روز ۹۰میلیون تومان دریافت کرده است .

در این برنامه همچنین گفت وگویی با حسین فرح بخش انجام شد و فرح بخش در صحبتهایی گفت : مقصر اصلی در مسئله دستمزد بالای بازیگران وزارت ارشاد بود که تهیه کنندگان را ۴پاره کرد .

وی درادامه گفت :بعضی بازیگران ما واقعا بی انصافند چون اگر فکر می کنند که حضور آنها باعث پرفروش شدن یک فیلم می شود بهتر است از فروش فیلم پورسانت بگیرند .

حسین فرح بخش همچنین گفت : بعضی از هنر پیشه ها از بی لیاقتی برخی کار گردانان و تهیه کنندگان سوئ استفاده می کنند و پول زیادی می گیرند .

در ادامه رضا استادی لیستی را شامل ارقامی درباره دستمزد بازیگران مطرح سینمای ایران خواند و منبع آن را تهیه کنندگان ،مدیران تولید وسایر عوامل فیلم اعلام کرد .

در این لیست دستمزد تقریبی بازیگران سینما به شرح زیر اعلام شد :

حمید فرخ نژاد: ۱۸تا ۲۰الی ۳۰میلیون

پرستویی :۴۰تا ۵۰میلیون

معتمدآریا :۳۰میلیون

فروتن ۴۰تا ۶۰میلیون

بهرام رادان ۵۰میلیون

ترانه علیدوستی ۳۰میلیون

الناز شاکر دوست ۳۵تا ۴۰میلیون

مهناز افشار ۴۰میلیون

نیکی کریمی ۴۵میلیون برای ده روز

جواد رضویان ۶۰میلیون

حامد بهداد ۳۵میلیون

لیلا حاتمی ۴۵میلیون

باران کوثری ۳۰میلیون

رضا عطاران ۷۰میلیون

رضا کیانیان ۳۰میلیون

امین حیایی (عنوان شد دراین سالها درگیرسریال کلاه پهلوی است )ولی اخیرا برای فیلمی ۴۰میلیون دریافت کرده و تا ۶۰میلون نیز دستمزد او قابل افزایش است .

مهران مدیری ۱۰۰میلیون

شهاب حسینی ۶۰تا ۷۰میلیون

کامبیز دیرباز ۲۵تا۳۰میلیون

امیر جعفری ۳۰میلیون

عزت الله انتظامی ۴۰میلیون

علی نصیریان ۲۵میلیون

هدیه تهرانی ۱۰۰میلیون

مجید صالحی ۴۰میلیون

جمشید هاشم پور ۱۵تا۲۰میلیون

حامد کمیلی ۳۰میلیون

رضاشفیعی جم ۴۰میلیون

اکبر عبدی ۴۰تا ۵۰میلیون

http://ghaedeyebazi.blogfa.com/


يکشنبه 10 آبان 1388 - 8:33
4
موافقم مخالفم
 

تمجید جواد طوسی منتقد مشهور از فیلم بی پولی /قیصر ،حاج کاظم وایرج بی پولی

http://ghaedeyebazi.blogfa.com/post-2091.aspx

جواد طوسی منتقد قدیمی و مشهور سینمای ایران ،باانتشار نقدی بر فیلم بی پولی ،ازاین فیلم به شدت تمجید کرد .طوسی که در سالهای بسیاری نقدهای خواندنی براِی بسیاری از فیلمهای مطرح سینمای ایران نوشته ،این بار نقدی برفیلم طنز بی پولی نوشته که با توجه به ویژگیهای نثر آقای طوسی و مضمون طنز بی پولی ،بسیار قابل توجه به نظر می آید .

/از حاج کاظم تا قیصر/

طوسی این نقد خودرا در ماهنامه تخصصی فیلم منتشر کرده در ابتدای یادداشت خود بااشاره به فیلمهایی چون قیصر وآژانس شیشه ای نوشته است : زمانه باحالی شده است ....حتی واژه ها و جمله ها هم مفهوم کلاسیک خود را در این دور گردن از دست داده اند . یک موقع "قیصر "قد ویک دنده ای بود که جلوی آن ایوان قدیمی و روبه مادر وخان دایی اش می کرد و با صدای بلند که همه دروهمسایه بشوند می گفت :" این نظام روزگاره ،یعنی این خود روز گاره . نزنی می زننت...."

این شورشی زیر بازارچه یک تنه پاشنه کفشش را ور کشید و کسانی که او وخانواده اش را چزانده بودند را حسابی چزاند . آن موقع قیصر در ذهن خیال پرداز (و شاید و اقع بین )ما شد فرزند زمانه خودش . گذشت وگذشت و در دوره ای دیگر که خالق قیصر حال و روز دیگری پیدا کرده بود . "حاج کاظم "حق طلب وعدالت خواه آژنس شیشه ای شد فرزند زمانه خودش . هنوز جامعه از تب وتاب آرمان خواهی نیافتاده بود .

/ایرج بی پولی فرزند زمانه خویش/

طوسی در ادامه مطلب خود نوشته : اما طبقه متوسط رشد نیافته جامعه شهری در طول این سالها حکایت غریبی داشته که نشانه های عینی اش را در تلاش مذبوحانه برای بالا کشیدن و اثبات وجود و مرز میان هویت مندی وبی هویتی شاهد بوده ایم . از این جهت نعمت الله در بوتیک وبی پولی ،تصویر درستی از الگوها و نمایندگان یک طبقه (در امتداد نمایش یک روز مرگی کسالت بار )ارائه می دهد. به دنبال آن خصایص کم وبیش اخلاقی جهانگیر (محمد رضا گلزار )در بوتیک ،حالا می بینیم که ایرج (بهرام رادان )به تبع شرایط نابهنجار دوران معاصر ،آسیب پذیری بیشتری دارد .او با بلند پروازیها غرورکاذب عصبیت و آشفتگی ذهنی وسگ دو زدن مداوم ورفتار کودکانه ،قابلیت لازم برای فرزند زمانه خود بودن را دارد !

/تنبیه کردن از سر مهر/

ویژگی قابل دفاع بی پولی به عنوان (به عنوان یک نمونه مناسب از سینمای شهری / اجتماعی معاصر )این است که از نگاه خنثی و منفعل در آن نشانی نیست .برخوردی که حمید نعمت الله با شخصیت محوری خود (ایرج )می کند حکم نوعی تنبیه کردن از سر مهر را دارد .نعمت الله با همه عناصر جامعه امروز وترکیب متناقض سنت ومدر نیته در آن به این حس عارفانه می رسد .وقتی شکل گیری و زایش این عرفان ،انتزاعی و تصنعی و جدا از جامعه پر تناقض کنونی و آدمهایش نباشد، به دل می نشیند .

/شلختگی عامدانه /

اگر ساختار کلی بی پولی را به دقت ارزیابی کنیم با نوعی شلختگی عامدانه مواجه می شویم . نعمت الله این نوع ترکیب ومیزانسن رااز جامعه پیرامونش وام می گیرد . در دل این فضای شلوغ وبه هم ریخته و روابط و مناسبات بی ریشه و پا در هوا ،آدمی از جنس ایرج مهک می خورد در ابتدا با جوان متکبری روبرو هستیم که که در هم صحبتی با همکلاسی قدیمی اش پرویز افراشته (حبیب رضایی )آن دو رفتگر شهرداری را که پشت کامیون حمل زباله ایستاده اند نشان می دهد وبا حالتی تحقیر آمیز می گوید :"اینارو نگاه کن ،اینا دلشون به چی خوشه ؟ از آدم بدبخت بدم می یاد". یا در گفت وگوی اولیه با همسرش شکوه (لیلا حاتمی )تکیه کلامشان در جهت مسخره کردن آدمهای مورد نظرشان واژه اوشکول است اما همین آقا ایرج در تداوم این رجز خوانیها و تیکه انداختن ها به مرحله ای می رسد که می فهمد خودش هم یک بد بخت و اوشکول واقعی است .

/به تصویر کشیدن مناسبات جفنگ/

همراهی علیرضا زرین دست با نعمت الله در به تصویر کشیدن این دنیا ومناسبات جفنگ در عین سادگی است .دیگر از آن نور پردازی تند وحرکت دوربین خاص ،خبری نیست .مضمون و رئالیسم غیر متعارف فیلم عامل مهار کننده فیلمبرداری با سبک وسلایق زرین دست شده است .حالا او باید خودش را با نگاه طنز آمیز نعمت الله طوری تطبیق بدهد که مثلا در آن فصل دیدنی آمدن ایرج به سمت حاج باقر خوب بخت ،دوربین از دید ایرج در داخل اتوموبیل شاهد پرت شدن جنازه حاج باقر روی هوا از نگاه تشییع کنندگان باشد . وقتی دم دادن اهل عزا روی این نما می آید (حاج باقر چه طور آدمی بود ؟/خوب آدمی بود )حسابی سر شوق می آییم زیرا می بینیم در سینمای خودمان هم می شود رخداد تلخ ومصیبت باری را می شود به شیوه کمدی های قدیمی ایتالیایی از نوع استنو وماریو مونیچلی و دینو ریزی خنده دار در آورد .حرکت پر شتاب دوربین به همراه برانکار حامل شکوه در راهروی بیمارستان و ملحق شدن دوان دوان ایرج به این موقعیت و همراهی با پرستار وشکوه ،بیش از آنکه یاد آور یک صحنه کلیشه ای باشد تشدید کننده یک اجرای کمیک و طنز آمیز (در دل فضایی آمیخته با درد زایمان شکوه در دوران هفت ماهگی و صدا زدن مداوم ایرج از فرط درد و ...پر ستاری که به ایرج آدرس صندوق بیمارستان را می دهد ) است .

/نسلی پر انرژی ولی وامانده /

به اعتقاد جواد طوسی ،سینمای شهری خیابانی بی پولی از جنس زمانه خودش است .اگر زمانی دوربین علیرضا زرین دست در خداحافظ رفیق (امیر نادری)و نصرت الله کنی در رضا موتوری (مسعود کیمیایی )و جمشید الوندی در تنگنا (امیر نادری )و رضا انجم روز در مرثیه (امیر نادری )اختصاص به نمایش شهر خاکستری و ضد قهرمانها تنها وواخورده اش داشت حالا در قاب دوربین زرین دست شهررا به صورت یک موتیف (در جهت نمایش روز مرگی و تکرار یک ریتم ناموزون ودست وپا زدن حجم انبوهی از آدمهای آویزان )می بینیم . در صحنه ای، ایرج و شاهرخ (امیر جعفری )برروی چمن های یکی از میدانهای شهر (مثل جنازه )افتاده اند. نمای بسته از چشمان نیمه باز ایرج که گویی در خواب وبیداری به فواره آب مقابلش خیره شده ،تصویر عینی یکی از تابلوهای نسلی پر انرژی ولی وامانده است که نتوانست فرزند به حق زمانه خود باشد .

/شکل دفرمه یک موقعیت هجو آمیز/

در صحنه ای دیگر ،نعمت الله به شکل دفرمه تری موقعیت هجو آمیز هم نسلان خودش را به تصویر می کشد .در نمایی رو به بالا ،آدمهای آس و پاس آن دفتر کار پاتوق شده را می بینیم که سرشان را از پنجره های کوچک آپارتمان بیرون زده اند . در نمای نقطه نظر آنها (با زاویه رو به پایین )ماشین پژو 206ایرج (در حالتی که بعضی از قطعاتش باز شده )دیده می شودکه خود او در کنارش ایستاده و دارد سفارش تلفنی زنش را برای مواد خوراکی و...روی شیشه خاک گرفته ماشین می نویسد .نعمت الله در این اوضاع قمر در عقرب ترجیح می دهد خیلی اخلاقی با محیط و آدمهای منتخب خود ومسایل میانشان روبرو نشود .روی همین اصل آن دوست با مرام ایرج (احمد رنجه )نیز وقتی به همسرش طیبه رسیداهل معامله وحساب وکتاب می شود و در قبال کمک مالی خواستن مجدد ایرج ،از او می خواهد که امتیاز دانشگاه همسرش شکوه را بفروشد . اصیل و بکر ماندن در این ولایت سقف و ظرفیت معینی دارد .

/تعلق خاطر به پاتوق های مردانه /

گویا به لحاظ تعلق خاطر نعمت الله باید پا توقهای مردانه را پای ثابت فیلمهایش بدانیم .ظاهرا انس و الفت او به این نوع مجالس بی ریا باعث شده که اجرای گرمی را با دیالوگ نویسی های مناسب در آن شاهد باشیم .در بی پولی نیز حجم اصلی بخش میانی اختصاص به لوکیشن دفتر کوروش دارد . جدااز ظرافتهای این قسمت وبازیهای خوب ،به دنبال غیبت کامل آدمهای این فصل (به جز آن جوان لال با بازی بابک حمیدیان )از انتهای فصل میانی تا پایانی فیلم با نوعی سکته و عدم تعادل نسبی در ریتم مواجه می شویم . شاید تصور حمید نعمت الله این بوده که ساختار اپیزودیک فیلم می تواند استتار کننده این گون اشکالات احتمالی باشد.

/تاوان غرور مفرط/

هر قدر ایرج تاوان غرور مفرطش را می دهد متقابلا شکوه از آن توهم و بلاهت منگل وار اولیه به تکامل و پختگی می رسد .زنی که هندوانه زیر بغل گذاشتن الکی شوهرش را با بلاهتی کودکانه جدی می گرفت (ایرج : تو زن با شعوری هستی / شکوه : تورا خدا من با شعورم ؟)نهایتا به جایی می رسد که به ایرج می گوید "شفته "و این طور بر می آشوبد : مرده شوی آبرو ی تو ومنو بیره . اینو بذار دم در هیکل !لیلا حاتمی در یکی از بهترین نقشهایش با مهارت می تواند آن انعطاف پذیری و نظاره گر بودن و تک مضرابهای معنوی را در کنار این استقلال رای و اعتماد به نفس و مطالب بعدی به نمایش بگذارد .این پختگی را زنی با ریشه های سنتی شکوه مدیون دروغ بافی ایرج است .دروغ در یک رابطه زناشویی عجیب وابسته به قشر متوسط این زمانه ،حکم یک شوک را برای زنی چون شکوه دارد .این شوک به موقع ،تفاهم و سادگی و آرامش را به زندگی ناآرام و پر کشش آن دو به ارمغان می آورد .ایرج در کانون این سادگی و بی تکلفی ،در ساحت زا مپانوی فیلم جاده قرار می گیرد . حالا شکوه جلسو مینای او می شود و معصومانه کنارش می نشیند و صدای گریه دخترشان (گیتا )نوای این اتاق خالی و صمیمی می شود .عکس بزرگ گیتا روی صفحه کوچک آن لب تاپ،تنها موج عاطفی این محیط لخت وعور است .

/ریشخند به هپی اند/

پیدا شدن قلب طلایی درزیر تخت می تواند پیش در آمد پایان خوش مورد نظر فیلمساز باشد .اما او با همان ایرجی که از پز عالی به جیب خالی رسید این هپی اندش را به ریشخند می گیرد . جلوتر ایرج بی قید وبندی اش را با این جمله نشان می دهد :به لاستیکی پسر نداشته ام که همه فهمیدند من بی پولم و نهایتا گفته هم کلاسی خالی بندش (پرویز)را از ته دل ادا می کند : بوی بهبود جهان به مشامم می خوره .در این بازار مکاره و رابطه های پا در هوا و تلگرافی و دنیای پر عیب ونقص هم می شود به سادگی وخلوص باطن رسید .چه با وقار دوربین زرین دست در آن مدیوم شات پایانی ،این سادگی و شور عارفانه را ثبت می کند .حمید نعمت الله دراین طی طریق طنازانه و اغتشاش حساب شده به ما می قبولاند که می توان دراین دنیای آشفته هم عرف بود منتها شناسنامه انسان بهعرفان رسیده او انتزاعی و متظاهرانه و تصنعی نیست .ایرج نه از دنیا ومافیها دل می کند ونه وارسته ای ملامتی می شود . او در آن کارگاهی که با پرویز راه انداخته اول پولها را می شمرد و عقده هایش را خالی می کند و بعد با آن درنگ قابل باور به ما می نگرد و گویی (همراه با نم اشکی در گوشه چشمهایش )به حریم خود فرا می خواندمان .هر چه صدای بی وقفه آن ترانه خاطره انگیز عباس مهر پویا (تو از قیبیله منی /من از قبیله مجنون ....)در جمع آن رفقای مفت باز وعلاف وصله ناجور بود دراین لوکیشن پایانی جایش خالی است .شاید هم بهتر باشد که دوست لال ایرج دراین جا دوباره لب بزندو آن ترانه شیش وهشتی را بخواند:تو می تونی دلمو شاد کنی / منو از غم آزاد کنی .....

دم حمید نعمت الله گرم که دراین روز گار ناشاد ،با رندی سرخوشانه ای ما را دمی از غم آزاد کرد !

فرهاد رادمان
يکشنبه 10 آبان 1388 - 22:13
-8
موافقم مخالفم
 

poolad kimiyayai age babash kargardan nabud , koja mikhast bazi kone????!!!l


سه‌شنبه 12 آبان 1388 - 6:39
2
موافقم مخالفم
 

روح من حتما با آقای کیمایی اشناست

sana
سه‌شنبه 12 آبان 1388 - 16:5
1
موافقم مخالفم
 

بابا فرش قرمززززز اونم فرش قرمز ایرانی


سه‌شنبه 12 آبان 1388 - 19:22
-2
موافقم مخالفم
 

تو کدوم هالی وودی میخواین برگزار کنین؟ وسط میدون آزادی؟! یا بالای برج میلاد؟!

اردلان
سه‌شنبه 12 آبان 1388 - 22:13
-3
موافقم مخالفم
 

حالا فیلم از این مزخرف تر نبود که اولین فرش قرمز تو ایران رو براش برگراز می کنین؟! کی حوصله داره برای دیدن یه "حکم" یا "رئیس" دیگه پاشه بره فرش قرمز کارگردان بزرگ (!) رو ببینه؟! باز اگه برای درباره الی این کار رو کرده بودین، یه چیزی!

س.ک
چهارشنبه 13 آبان 1388 - 9:33
0
موافقم مخالفم
 

این خانم مهناز افشار سی میلیون تومانو برای کدوم هنرش میگیره یا برای کدوم آثار شاخصی که بازی کرده میگیره؟؟؟ سه میلیون ریال هم زیادشه.... هیچیمون حساب کتاب نداره

علی
چهارشنبه 13 آبان 1388 - 13:45
-1
موافقم مخالفم
 

به نام خدا

سلام

پس برنامه ی نقد و بررسی کتابه قانون چی میشه

اونو دیگه نمی زارید

www.simatv.ir

ArghavaN
چهارشنبه 13 آبان 1388 - 13:47
4
موافقم مخالفم
 

مرسي واقعا خوشحال شدم

shiva
چهارشنبه 13 آبان 1388 - 20:7
2
موافقم مخالفم
 

مثل اینکه تردید کنسل شد نه؟واقعا ممنون

Aynaz
پنجشنبه 14 آبان 1388 - 6:13
8
موافقم مخالفم
 

مرسییییییییییییییییییییییی

ما منتظریم


يکشنبه 17 آبان 1388 - 15:18
-13
موافقم مخالفم
 

in mahnaz afsharam khoob kasie vase khodeshaaaaaaaaaaaaaaaa akhe in hame poolo kojash mikone lamazhab?

siavash
يکشنبه 17 آبان 1388 - 20:59
-5
موافقم مخالفم
 

akasii azadee ? age javabamo bedid mamnon misham .

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���