دانلود

 نگاهی به فیلم «چهل سالگي» ساخته علیرضا رئیسیان : بازخوانی مثلث عشقی :: سينمای ما ::

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: [email protected]

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 30,7/100 - 27 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,6/100 - 86 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 383 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند




نگاهی به فیلم «چهل سالگي» ساخته علیرضا رئیسیان
بازخوانی مثلث عشقی

سینمای ما- سحر عصرآزاد: «چهل سالگی» پنجمین فیلم سینمائی علیرضا رئیسیان پس از نمایش در بیست و هشتمین جشنواره فجر در حالی به اکران سینماها درآمده که هنوز از نمایش عمومی فیلم قبلی او خبری نیست.

«پرونده هاوانا»، «ایستگاه متروک»، «سفر» و «ریحانه» آثار قبلی رئیسیان هستند که از آن میان فیلم «پرونده ...» با مضمون جدیدی که در زمان خود داشت هنوز راهی به اکران سینماها پیدا نکرده است.

«چهل سالگی» با فیلمنامه‌ای از مصطفی رستگاری ساخته شده که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته ناهید طباطبائی است. رستگاری تجربه نگارش فیلم نامه مجموعه «به دنیا بگوئید بایستد»، تله فیلم «درها و پرده ها» که جمعه یازدهم تیر از تلویزیون پخش شد و ... را در کارنامه دارد.

نگاهی به این آثار و تحصیل در رشته فلسفه هنر زمینه‌ای فراهم کرده تا این نویسنده در آثار خود همواره نیم‌نگاهی به آثار کلاسیک ایرانی و خارجی داشته باشد که نمونه آن اقتباس از «هملت» در مجموعه «به دنیا ...» است. همچنین نوعی تداخل زمانی که به فراخور قصه می‌تواند شدت و ضعف داشته باشد، ویژگی برجسته فیلمنامه‌های رستگاری است.

این بار هم در «چهل سالگی» علاوه بر رمان اصلی، نویسنده نیم نگاهی به قصه «پادشاه و کنیزک» مثنوی مولوی داشته که طبعاً ایرانیزه کردن آن در قصه‌ای معاصر می‌تواند روند این اقتباس را خاص‌تر کند.

آنچه از «چهل سالگی» به عنوان فیلمی داستانی در ذهن مخاطب می‌ماند بحران زندگی زنی به نام نگار تمدن (لیلا حاتمی) است که در دوران دلزدگی از زندگی خانوادگی خود با عشق قدیمی‌اش (کوروش کیان) روبه‌رو می‌شود که در جوانی به دلایلی نامعلوم او را ترک کرده است. حالا زن بر سر دوراهی قرار می‌گیرد که تن به موج بسپارد یا در سکون خود غوطه‌ور بماند؟

این تعریف اولیه تا وقتی شمائی از پیشینه شخصیت‌ها نداریم، می‌تواند قصه‌ای عام و متعارف تعبیر شود، اما ویژگی که به نظر می‌آید از تلفیق دو اقتباس و روایتی به نسبت مدرن عاید فیلم شده، تکیه بر مقاطع مفید گذشته در لحظه و زمان حال است که می‌تواند این تعریف اولیه را به روز کند.

در واقع بازگشت کوروش به ایران برای اجرای یک کنسرت پس از 20 سال و آنهم در شرایطی که نگار رشته موسیقی را که در آن تحصیل کرده به حاشیه زندگی‌اش برده، به نوعی هم علامت سئوال گذشته را پررنگ‌تر می‌کند هم زندگی زمان حال نگار را زیر تیغ سئوال می‌برد.

اما مهمتر این است که این زیر سئوال رفتن تنها برای نگار شکل نمی‌گیرد بلکه شوهرش فرهاد که بازجوی سابق او بوده (و کسی که زمینه رفتن کوروش و جدائی آنها را فراهم کرده)، به گونه‌ای عمیق تر با عملکرد گذشته خود درگیر می‌شود و دادگاهی نمایشی برای محاکمه خود تشکیل می‌دهد که می‌تواند ابعاد جدیدی به قصه بدهد.

شاید به همین دلیل باشد که با وجود اینکه در این مثلث عشقی دو ضلع نگار و فرهاد انگیزه و پتانسیل پررنگی برای کنش و واکنش دارند، این رنگامیزی باعث شده قصه نتواند بر یک شخصیت تمرکز و با بحران او همراهی کند. وقتی هم که قصه و در نتیجه تایم فیلم بین شخصیت‌ها تقسیم می‌شود به این معنی است که اگر قهرمان فیلم نگار است، مخاطب زمانی را از همراهی با او غافل شده و با بحران فرهاد همراهی کرده است. اگر هم قهرمان فیلم فرهاد باشد که به نظر می‌آید چیز بیشتری از دست رفته است.

در این میان رابطه فرهاد و دخترشان بهار هم به نوعی خاص و ویژه است که ترسیم آن نیاز به زمان دارد تا وارد بافت قصه شود و کلیت این خانواده و روابطشان را واجد شناسنامه‌ای خاص کند.

در نهایت روند روایت زمان گذشته نیز در قالب فلاش‌بک‌هائی مقطعی در ذهن شخصیت‌ها شکل می‌گیرد و با پیوستن به هم روابط این سه ضلع مثلث را در زمان حال شناسنامه‌دار می‌کند.

به این ترتیب در «چهل سالگی» هر چند با پرداخت انجام‌شده از تعریف اولیه شخصیت‌ها و مثلث عشقی کلیشه‌ای فاصله گرفته‌ایم، اما به نظر می‌آید این بازخوانی برای تأثیرگذاری بر مخاطب و نزدیک شدن به کاراکترها نیاز به تمرکز بر محور یک شخصیت به عنوان قهرمان را داشته باشد که در شکل حاضر فاصله خود را حفظ می‌کند.


منبع : خبر آنلاین

به روز شده در : پنجشنبه 17 تير 1389 - 18:59

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

نیوشا
دوشنبه 21 تير 1389 - 19:8
12
موافقم مخالفم
 

خب این عکس چه ربطی به این خبر داره؟


سه‌شنبه 22 تير 1389 - 17:2
-6
موافقم مخالفم
 

این عکس مال این فیلمه؟شما دیگه چرا؟

مرجان
چهارشنبه 23 تير 1389 - 0:20
6
موافقم مخالفم
 

فیلم بسیار زیبایی بود البته نکات ضعفی (از نظر من) داشت. مثلا صحنه دیدار اول در فرودگاه خوب کارنشده بود ولی بازی لیلا حاتمی و فروتن مثل همیشه خوب بود.

خجسته
پنجشنبه 24 تير 1389 - 6:59
3
موافقم مخالفم
 

ببخشید عکس خانم تهرانی چه ربطی به فیلم چهل سالگی داره؟؟؟

فاطمه
شنبه 26 تير 1389 - 12:8
20
موافقم مخالفم
 

وا چرا عکس از خود چهل سالگی نذاشتین؟؟!!چرا عکس هدیه تهرانی رو گذاشتین؟!!!!

m
چهارشنبه 30 تير 1389 - 17:46
5
موافقم مخالفم
 

age az 40 salegi neveshtin hadeghal axe khodesho mizashtin.na 7daghighe ta paeez

سشذش
جمعه 1 مرداد 1389 - 16:49
6
موافقم مخالفم
 

آقا جان اولا عکس رو اشتباه گذاشتی بعد هم این فیلم بی سر و ته مزخرف بود بابا انقدر ادعای روشن فکری نکنین بهتون نمیاد

یک فیلمساز
يکشنبه 10 مرداد 1389 - 8:52
1
موافقم مخالفم
 
35 یا 40

ببخشید35 سالگی چه ربطی به چهل سالگی داره؟

مثل این که شخصیت یک فیلمی تو فیلم بگه 25 سالمه و اسم فیلم سی سالگی باشه!

بعد چرا اینقدر به 40 ساله می گید میان سال؟چهل ساله ها نسبتا جوون هستن میانسالی از 45 سالگی شروع می شه.

آقای رئیسیان فیلم شما رو دوست داشتم و بر خلاف نظر مهرزاد دانش در ماهنامه فیلم معتقدم بازیگر نقش کورش بسیار جذاب است و به خوبی حس تردید نگار به مخاطب منتقل می شود.

کاوه
دوشنبه 11 مرداد 1389 - 18:58
0
موافقم مخالفم
 
فیلم واقعا بد بود.

فیلم واقعا بد بود، شعاری شعاری، فروتن طبق معمول تکرار همون نقشای اولترا احساساتی داغون! چرا می گین زمان می خواد دراومدن رابطه پدر و دختر؟ هیچ جای دنیا همچین رابطه الکی و مفتی دیده نمی شه جز تو فیلمای ما. اونم احتمالا کپی برداری از بچه های همه چیز دان تو سریال خانه سبز هست. ببینید... کجای دنیا منتقدا سعی می کنن خوب و بد فیلم رو صریح نگن؟ وقتی این نقد رو می خونیم حس می کنیم انگار فیلم بدی نیست، ولی چهل سالگی واقعا فیلم بدیه. مگه اینکه این شعرگونه عرفان بازی ها رو خوب بدونیم. جز لحظات اول، حتی یک ثانیه هم نتونستم با فیلم همراهی کنم.

(یه همکار روزنامه نگار، که البته تخصص اش فیلم و این چیزا نیست.)

man
چهارشنبه 13 مرداد 1389 - 12:22
-19
موافقم مخالفم
 

حداقل 1 نفر اين صفحه رو نگاه كنه .اين همه ادم ميگن عكس و عوض كنين.

نسرین
يکشنبه 17 مرداد 1389 - 15:33
29
موافقم مخالفم
 

یعنی چی، چرا قاطی کردی؟

الف-م
جمعه 29 مرداد 1389 - 21:11
-1
موافقم مخالفم
 
هدیه تهرانی ؟؟؟؟؟

والا من که نتونستم فیلم رو ببینم, اما از تبلیغات و عکسائی که تو سایت ها هست و همینطور داستان فیلم{نگار=ليلا خاتمي} مشخصه که لیلا حاتمی بازیگر این فیلم هست و این عکس هم یکی از صحنه های فیلمه, حالا هدیه تهرانی چه نقشی داره که دوستان دنبال عکسش میگردن؟ ؟ ! ! هنوز متوجه نشدم .


دوشنبه 1 شهريور 1389 - 7:43
-24
موافقم مخالفم
 

اصل موضوع فیلم بسیار واقعی و خوب بود . ولی با بازی ضعیف لیلا حاتمی (که هیچ فرقی با بازی او در فیلم های دیگرش نیم کرد ) و کودک در فیلم ، خیلی غیر واقعی و مصنوعی به نظر می آمد و فیلم را غیر قابل لمس می کرد .

با انتخاب بازیگر بهتر یه شاهکار میشد .


پنجشنبه 4 شهريور 1389 - 3:30
4
موافقم مخالفم
 

1- منظور از چهل سالگی چی بود؟

2- منظور فیلم به خوبی رسانده نشده.

فروتن و حاتمی خوب بازی کردند، اشکال یا از فیلمنامه است یا کارگردان!

کیان
جمعه 5 شهريور 1389 - 22:13
1
موافقم مخالفم
 
رابطه بچه با پدر؟؟

خیلی با فیلمش حال کردم...

ولی اونجا ها که فرهاد با بهار صحبت می کرد...خیلی غیر منطقی بود.اصلا همچین بچه ای هس؟؟

بازیگر هاش هم خوب بود.

علی
چهارشنبه 10 شهريور 1389 - 5:50
-3
موافقم مخالفم
 
ریتم کند فیلم=کسلی بیننده های بی صبر

ریتم فیلم کند بود.درسته که ریتم کند فیلم بعضی جاها برای تشون دادن صحنه خیلی خوب بود ولی توی خیلی از صحنه ها باعث کسلی بیننده هایی میشد که خیلی صبور نیستن.دقیقا اشکالی که توی فیلم بیداری رویاها هم به شدت دیده میشه

مرتضی
سه‌شنبه 13 مهر 1389 - 8:33
5
موافقم مخالفم
 
فروتن یا بهداد

نظر من اینه که یه جورایی میخاست عشق مرده رو زنده کنه و کسی که ترس از دست دادن همسرش رو داره باید خیلی قوی تر از اقای فروتن بازی میکرد البته با تمام ارادتی که به اقای فروتن دارم دوست داشتم حامد بهداد بازی میکرد.


چهارشنبه 14 مهر 1389 - 11:23
-2
موافقم مخالفم
 

در جواب آقا مرتضی البته همین نحوه ی بازی واشکهای فروتن بود که خانواده ها رو متقاعد کرد دست به جیب بشن و برن سینما تا این فیلم اینقدر خوب بفروشه . من خودم هر دو شون رو دوست دارم ولی باید قبول کرد بهداد علیرغم اینکه خیلی طرفدار میان جوونها داره ولی بازیش برای خانواده ها جذاب نیست برای همین اکثر فیلمهاش اون فروشی که از بهداد تصور میره را نمی کنه من خودم خیلی وقتها فکر میکردم فلان فیلمو بهداد بازی کرده الان چه فروشی داره ولی در زمان اکران اینطور نمیشد ولی فروتن رو خانواده ها خیلی دوست دارن. خانواده ها هم نقش مهمی تو فروش فیلمها دارن اگر چه تو سایتهاخبری ازشون نیست.

وحیده
جمعه 1 بهمن 1389 - 14:46
-14
موافقم مخالفم
 

آخرشو خوب نفهمیدم.آیا کوروش از چشم نگار افتاد که نگار در کنسرت حاظر نشد؟؟؟چطور از چشم نگار افتاد؟ همه چیز که داشت به نفع کوروش پیش میرفت و شوهر نگار حسابی منفعل شده بود؟؟؟؟؟؟

farid
جمعه 22 بهمن 1389 - 14:23
2
موافقم مخالفم
 
فیلم چهل سالگی

فیلم بسیار قشنگی بود واقعا متفاوت بود

مریم
پنجشنبه 5 اسفند 1389 - 12:38
8
موافقم مخالفم
 

مثل اینکه خیلیا مشکلشون رابطه فرهاد وبهار بود

من بچه های اینجوری توی همین مایه زیاد دیدم

رابطه خودم وپدرومادرم هم در این حد نه

اما توی همین حدوده

maryam
يکشنبه 29 اسفند 1389 - 12:44
-2
موافقم مخالفم
 

un akse tehrani nist akse hatamiye

جواد
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 10:36
2
موافقم مخالفم
 

صرف نظر از برخي اسكالات در مجموع فيلم خوبي بود و ارتباط برانگيز اما تحليل مندرج در اين مطلب جالب نبود.

yasaman
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 9:13
3
موافقم مخالفم
 

موضوع فیلم و دوس داشتم.فک میکنم خیلیا باهاش درگیرن،اینجوری درگیرت میکنه هرچقد هم که ضعف فیلسازی داشته باشه...

بازی این کیان افتضاح بود.مصیبت بود...حتی فک کنم جلو خودشو میگرفت به دوربین نگا نکته..

ولی بر خلاف نظر بقیه اینکه فرهاد خودشو کنار میکشه خیلی غیر واقعی نیست.خیلی از آدما تو موقعیتهای مشابه ترجیح میدن کنار وایسن و نگاه کنن..هرچند که رابطه ی بهار و فرهاد یکم الکی به نظر میاد ولی انگار میخاد بگه فرهاد بهار و جایگزین نگار کرده با یکم اغراق البته

افسانه
يکشنبه 4 دي 1390 - 8:20
-10
موافقم مخالفم
 

وقتی عوامل این فیلم و دیدم فروتن -لیلا -استاد انتظامی -استاد کلاری -فقط یک جمله اومد تو ذهنم این فیلم دیدن داره ولی امیدوارم تو مایه های ایستگاه متروک آقای رئیسیان نباشه ولی متاسفانه کپی یکی از فیلم های هندی بود که به دنباله سنگام ساخته شده بود جالب بود اون فیلم می گفت سنگام به روایت امروزی و این فیلم هم با جمله مثنوی به روایت امروزی شروع شد آدم بین نقش های اول می موند فرهاد -نگار و یا حتی کیان خداییش آخرش چرا اینجوری تموم شد چرا نگار به یکبار از ساز زدن تو کنسرت پشیمون شد رای نهایی آقای انتظامی چی بود و اون بادباک ایا معناش رها شدن و آزادی بود؟

و بهار ناخودآگاه وقتی میبینش یاد علی کوچک خانه سبز می افتی و کاش پریشان حالی های لیلا مثل لیلا سابقش بود که بعد این همه سال هنوز زیباست

رضا
جمعه 23 دي 1390 - 9:55
-7
موافقم مخالفم
 
انتقاد

عالی بود.

فقط بازی "فرزان اطهری" بدجور توی ذوق میزد!بدجور!

علی پارسی
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 21:57
-5
موافقم مخالفم
 

فیلم قشنگی بود و قابل تحسین

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���