پنجشنبه 16 دي 1389 - 3:45



















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 

                       



گزارشي از يك انتظار 16 ماهه
همه چيز درباره حاشيه و متن تشكيل شوراي عالي سينما

سينماي ما- شوراي عالي سينما درحالي پس از ماه ها تشكيل شد كه اين شورا قرار بود اولين جلسه خود را تا پايان سال 88 تشكيل دهد. جواد شمقدري، معاون سينمايي وزير ارشاد در مراسم معارفه‌اش در مهرماه سال 88 گفته بود: «با آقاي احمدي‌نژاد صحبت كردم و ايشان قول دادند در همه‌جا يار و ياور سينماي ايران باشد و پيشنهاد دادم شوراي عالي سينما با رياست ايشان هر شش‌ماه يك‌بار برگزار شود و در اين مقطع كه سينما بزرگ‌ترين پديده براي نظام است كه به آن احتياج داريم مشكلات آن را مرتفع كنيم و اميدوارم با پيگيري‌هاي دكتر حسيني اين پيشنهاد عملي شود.»

در اولين روزهاي اسفند ماه سال گذشته در حالي كه نزديك به شش ماه از صحبت‌هاي شمقدري گذشته بود اسفنديار رحيم مشايي، رييس كميسيون فرهنگي دولت تشكيل چنين شورايي را امري مثبت ارزيابي كرده و در عين حال گفت: شوراي عالي سينما ايده خوبي است اما در دولت مطرح نشده است.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه شمقدري، معاون سينمايي وزير ارشاد در مراسم معارفه‌اش اعلام كرده بود شوراي عالي سينما قرار است به رياست رييس‌جمهور تشكيل شود و آيا چنين اتفاقي افتاده يا نه؟ گفت: «چنين چيزي در دولت مطرح نشده و ممكن است ايده‌ آقاي شمقدري باشد كه تلاش كند اين جلسات را تشكيل دهد، ولي چنين چيزي به رييس‌جمهور منتقل نشده يا من مطلع نيستم؛ گرچه پيشنهاد خوبي به نظر مي‌رسد.»

چندي پس از انتشار اين خبر جواد شمقدري بار ديگر اعلام كرد: اميدوارم تا قبل از پايان سال؛ شوراي عالي سينما با حضور رييس‌جمهور تشكيل جلسه بدهد.

وي در گفت‌وگويي با ايسنا، درباره تشكيل شوراي عالي سينما كه وعده تشكيل آن را در اسفند ماه داده بود، اظهار داشت: همين امروز ـ (يكشنبه ـ 9 اسفند ماه ) احتمالا جناب آقاي دكتر حسيني در هيات دولت موضوع تشكيل اين جلسه‌ را مطرح مي‌كنند و قرار است، مصوبات اين شورا با سه فوريت در جلسه‌ي هيات دولت به‌بحث گذاشته شود.

وي درباره همان زمان درباره اظهارنظر اسفنديار رحيم مشايي در خصوص تشكيل شوراي عالي سينما گفت: من با آقاي رييس‌جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد مطرح كردم و طبيعي است ايشان اطلاعي نداشته باشند.

شمقدري افزود: اميدوارم وقت آقاي احمدي‌نژاد اجازه دهد و ما اولين جلسه را قبل از پايان سال برگزار كنيم.

* تشكيل شوراي عالي وزيران به تصويب هيات وزيران رسيد

با اين حال، اولين جلسه شوراي عالي سينما تا تيرماه 89 به تعويق افتاد. در آخرين روز تيرماه 89 بود كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از خروج از جلسه هيات دولت اظهار داشت: امروز آقاي شمقدري گزارشي از وضعيت سينماي ايران و اقداماتي كه در طول اين 9 ماهه اخير انجام شده و سياست‌گذاري‌هايي كه صورت گرفته ارائه دادند و برنامه‌هاي آتي را توضيح دادند و مشكلات و مباحث را مطرح كردند.

وي گفت: تشكيل شوراي عالي سينما كه بحث آن مطرح شده بود مورد موافقت رييس‌جمهور قرار گرفت و اين گام خوبي و بي‌سابقه‌اي در مورد سينماي كشور است و اين شورا به رياست رييس‌جمهور تشكيل خواهد شد و به زودي اعضاي شوراي عالي سينما مشخص خواهد شد.

پس از سخنان دكتر حسيني، جواد شمقدري نيز اظهار كرد: آقاي احمدي‌نژاد بحث تشكيل شوراي عالي سينما را در جلسه‌ي هيات دولت به بحث گذاشتند كه در نهايت تشكيل آن تصويب و قرار شد بعد از نهايي شدن آيين‌نامه آن در كميسيون فرهنگي دولت اجرايي شود.

معاون سينمايي درباره‌ي اعضاي اين شورا گفت: آقاي احمدي‌نژاد نظرشان اين است كه علاوه بر چند وزير، چند فيلمساز مطرح و نمايندگان جاهايي مانند صدا و سيما، حوزه هنري، حوزه علميه قم و مراكز مرتبط با سينما در اين شورا حضور داشته باشند.

پس از اين سخنان بود كه جواد شمقدري بار ديگر از تشكيل اولين جلسه اين شورا در 10 روز آينده خبر داده بود. اما تا شهريور ماه خبري از تشكيل اولين جلسه شوراي عالي نبود تا اينكه در شهريور ماه سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بدون نام بردن از اعضائ شوراي عالي سينما، خبر داد كه رييس جمهور بعنوان رييس اين شورا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس كميسيون فرهنگي دولت، رييس سازمان صدا و سيما، رييس سازمان تبليغات اسلامي، نماينده صنوف سينما و تشكل‌هاي مستقل سينمايي و پنج نفر از سينماگران معتبر و شناخته شده كشور و معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعضاي اين شورا هستند.

* اولين جلسه پس از 16 ماه انتظار

نهايتا انتظارها براي تشكيل اولين جلسه اين شورا به سر رسيد و روز گذشته ـ نهم ديماه ـ اولين جلسه شوراي عالي سينما به رياست احمدي نژاد و نايب رئيسي حسيني برگزار شد. همچنين در اين جلسه مسعود ده‌نمكي، محسن علي‌اكبري، شهريار بحراني، احمد نجفي و داوود ميرباقري به عنوان پنج سينماگر و جمال شورجه به عنوان نماينده تشكل‌هاي مستقل شركت كردند. ضمن آنكه مسعود جعفري جوزاني كه به عنوان نماينده صنوف براي شركت در جلسات شوراي عالي سينما انتخاب شده بود به دليل مسافرت در اين جلسه شركت نكرد.

در اين نشست ضرورت تامين تجهيزات فني سينما، احداث سالن‌هاي سينمايي، رفع مشكل بيمه، بازنشستگي و بيكاري هنرمندان و سينماگران و تشكيل سازمان مستقل سينمايي و احداث سالن‌هاي سينمايي مورد تاكيد و موافقت قرار گرفت.

همچنين در اين نشست مقرر شد مسايل مربوط به تشكيل سازمان مستقل سينمايي و بيمه هنرمندان و پيشكسوتان پس از بررسي‌هاي كارشناسي براي تصويب در جلسه بعدي شوراي عالي سينما ارايه شود و دولت بر اختصاص اعتبار مستقلي براي رفع مشكلات و ارتقاء سطح سينماي كشور تاكيد كرد. تامين اعتبار لازم براي تاسيس شهرك‌هاي سينمايي،‌ حمايت از هنرمندان و فعاليت‌هاي سينمايي، معافيت سينماگران از پرداخت ماليات نيز از جمله مواردي بود كه در جلسه شوراي عالي سينما مورد تاكيد قرار گرفت.

رييس جمهور در اين نشست سينما را عرصه‌اي استراتژيك و مهم دانست و گفت: دولت آماده است پيشنهادات و راهكارهايي كه شوراي عالي سينما تهيه و نهايي مي‌كند مصوب و آن را ابلاغ كند و مصوبات اين شورا در حكم مصوبات هيات وزيران بوده و بلافاصله پس از تصويب قابليت اجرايي دارد.

وي با تاكيد بر مستقل بودن حوزه سينماي كشور، پيشنهاد تشكيل سازمان سينمايي را ارايه كرد و از اعضاي شورا خواست برنامه و طرح جامعي براي اين سازمان تدوين كنند تا در جلسه بعدي شورا به تصويب نهايي برسد.

احمدي نژاد همچنين با تاكيد بر اينكه سينماگران كشورمان بايد افق نگاه خود را جهاني كنند بر ضرورت توليد ساليانه حداقل ده فيلم فاخر با رويكرد مخاطب جهاني تاكيد كرد.

رييس جمهور با اشاره به اهميت سينما و منحصر بودن نقش آفريني آن در عرصه فرهنگ اظهار داشت: با توجه به اينكه مزيت نسبي انقلاب اسلامي و ملت ايران فرهنگ است و ملت ايران پيام قابل عرضه‌اي براي جهانيان دارد سينما مجراي مناسبي براي انتقال اين پيام به ساير ملت‌هاست كه بايد از آن به بهترين شكل ممكن استفاده كرد.

احمدي نژاد افزود: در عرصه فرهنگ و سينما هم بايد نخبگان را مورد حمايت قرار داده و موانع را برطرف كرد و هم حركت رو به جلو داشت كه همه اين موارد با انتخاب رويكرد درست قابليت پيگيري و به نتيجه رسيدن دارد.

وي رفع مشكلات بيمه بيكاري و بازنشستگي هنرمندان و سينماگران را مورد تاكيد قرار داد و گفت: دولت براي سال آينده بودجه متمركز و مناسبي را براي اين موضوع اختصاص خواهد داد.

احمدي نژاد ادامه داد: اگر افق‌هاي بزرگ و بلند هدف‌گذاري شوند موانع خود به خود برطرف خواهند شد.

رييس جمهور با بيان اينكه ايران از ذخاير فرهنگي بسيار غني و متعالي برخوردار است، گفت: كار اصلي در عرصه هنر و سينما نگاه به افق‌هاي بلند و توليد آثار ارزشمند و اثر گذار در عرصه جهاني است به نحوي كه براي ديگران معيار و راهنما باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه نگاه و توجه عمومي به همه سينماگران را مورد تاكيد قرار داد و گفت:بايد برنامه‌اي تهيه شود كه در آن همه هنرمندان و سينماگران تحت حمايت قرار بگيرند.»

* شوك جديدي به سينما وارد مي‌شود

همچنين احمد نجفي كه به عنوان يكي از اعضاي پنج نفره سينماگران اين شورا بود درباره اين شورا گفت: رييس‌جمهور مسؤوليت اين شورا را برعهده‌ي كساني گذاشته است كه همه‌ي آن‌ها دستي بر آتش دارند و قرار نيست اين شورا براي جايي به غير از سينما كار كند. اعضاي شوراي عالي سينما از هيچ صنف و نظري جمع نشده‌اند و من از دوستان مختلف خواهش مي‌كنم كه به جاي تعارض و گوشه‌نشيني حركت كنند. ما اكنون دستمان را به سوي همه‌ي اهالي سينما دراز مي‌كنيم و بر اين باوريم كه وقت آن رسيده است كه ديگر فرصت‌ها را از دست ندهيم و براي مجموعه‌ي سينما تلاش كنيم. اگر قرار باشد كه باز نگاه‌هاي حاشيه‌يي و حزبي را وارد جريانات كنيم و نام صنف روي آن بگذاريم اصلا اقدام درستي نخواهد بود.

او در ارزيابي خود از جلسه‌ي تشكيل شده اظهار كرد: به طور كلي آدم خوش‌بيني هستم و با توجه به اين‌كه همواره اقدامات و اوضاع سينما را رصد مي‌كنم، اكنون بر اين باورم كه با توجه به تاريخ سينما شايد جلسه‌ي ديروز مبناي جديدي براي آينده‌ي اين هنر صنعت در ايران باشد.

وي در عين حال عنوان كرد: در جلسه‌ي 9 دي ماه نويد از سينمايي تازه و بسيار پيشرفته داده شد و با حضور رييس‌جمهور، وزير ارشاد، اسفنديار رحيم‌مشايي، جواد شمقدري و برخي دوستان و مسؤولان ديگر مباحثي مطرح شد كه به نفع سينما خواهد بود و شوك جديدي به آن وارد مي‌كند، البته اين شوك در جهت بهبود سينما خواهد بود و نه در راستاي بهم ريختن آن.

اين تهيه‌كننده‌ي سينما ادامه داد: البته من خوش‌بيني خود را تنها با اميد توخالي توام نكرده‌ام، بلكه مي‌بينم كه اتفاقات بسيار مهمي در سينما در حال وقوع است. اتفاقاتي كه هيچ‌گاه شاهد آن‌ها نبوده‌ايم. روز پنجشنبه در جلسه‌ي ما صحبت از فيلم‌هاي فاخر با نگاه بين‌المللي، بيمه‌ي بيكاري و بازنشستگي، بهره‌گيري از امكانات مختلف سينمايي و موارد ديگري مطرح شد كه ما مدت‌ها بود نگران آن‌ها بوديم.

اين بازيگر در ادامه‌ي اين گفت‌وگو در پاسخ به اين پرسش كه آيا به نمايندگي از صنوف مختلف خانه‌ي سينما در اين جلسه حضور داشته، اظهار كرد: همه‌ي ما عضو خانه‌ي سينما هستيم، اما هيچ يك به عنوان نماينده‌ي صنف‌هايمان در خانه‌ي سينما انتخاب نشده بوديم، در واقع اعضاي شوراي عالي سينما از ميان افراد انتخاب شده‌اند و همه‌ي آن‌ها افرادي هستند كه بحث‌هاي مربوط به محتوا و كيفيت را مي‌شناسند و نقايص سينما را شناخته و تاكنون كارهاي خوبي از خود برجا گذاشته‌اند.

وي در عين حال گفت: در اين شورا اصلا بحثي از خانه‌ي سينما، اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان و يا شوراهاي مختلفي كه اصلا نمي‌دانم ازكجا آمده‌اند، مطرح نيست و ما هم به هيچ‌ عنوان نمي‌خواهيم وارد چنين بحث‌هايي شويم. سينماي ما نياز به كارهايي تازه دارد و هيچ‌كس در شوراي عالي سينما از تشكيلات خاصي بيرون نيامده است. اعضاي اين شورا افرادي هستند كه بيشتر به واسطه سكوت، حرف‌ها، كارها و يا مواضع‌شان انتخاب شده‌اند. خانه سينما هم گردآورنده‌ي صنوف مختلفي است كه بايد آن‌ها هم به كمك بيايند و دست از اين حاشيه‌هاي بسيار‌بسيار كودكانه برداشته و نگاه بالايي به اين موضوع داشته باشند و وسعت ديدشان را گسترش بخشند. به هرحال هنرمندان ما نياز به بيمه‌ي بيكاري، بازنشستگي، امكانات تكنيكي و موارد مختلف دارند. اما اكنون تمام اين موضوعات مختلف در گفت‌وگوهايي اندك و سطح پايين در حال گم شدن است. در واقع سينماي ما مانند ورزش شده است كه در آن پيش از آن كه تيم‌ها خوب عمل كنند، بحث‌هاي حاشيه‌يي مطرح مي‌شود. اكنون اين حاشيه‌ها سينما را متضرر كرده است و همه‌ي ما هم اهل سينما هستيم، به همين دليل هيچ يك از ما نبايد ديگران را دفع كنيم بلكه بايد ببينيم سينما به چه چيز‌هايي نياز دارد.

احمد نجفي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با تاكيد بر اين‌كه مصوبات شوراي عالي سينما، مصوبات سينمايي است و نه افراد خاطر نشان كرد: اكنون افرادي مانند داوود ميرباقري و يا مسعود ده‌نمكي كه از اعضاي اين شورا هستند، خود در صنف كارگردانان نيز حضور دارند. بنده هم در صنوف تهيه‌كنندگان و بازيگران عضو هستم و يا محسن علي‌اكبري عضو تشكل‌هاي تهيه‌كنندگان است، پس در اين شورا از صنوف مختلف نمايندگاني حضور دارند.

وي در ادامه‌ي اين گفت‌وگو با تاكيد بر اين‌كه شوراي عالي سينما نگاه خاصي به مقوله‌ي سينما دارد، خاطرنشان كرد: در اين شورا رييس سازمان صدا‌وسيما هم حضور دارد و اين مساله گوياي آن است كه بايد نگاه متعادلي وجود داشته باشد و سينما و تلويزيون را همدل‌تر كند. اكنون يكي از مشكلات مهم سينماي ما بحث فيلم‌هاي تلويزيوني و ديجيتال است كه به هرحال اين شورا مي‌تواند راهكارهاي مختلف و خوبي در اين زمينه ارائه كند، چرا كه به هرحال همه‌ي اين بخش‌ها مورد نياز هستند و اگر بتوانند به شيوه‌يي مناسب پيش بروند نتايج مثبتي بر جاي خواهند گذاشت.

نجفي هم‌چنين عنوان كرد: من در همان زمان به مسؤولان خانه‌ي سينما شديدا توصيه كردم كه نقل و انتقالاتي كه ميان تلويزيون و سينما صورت مي‌گيرد را به طور جدي مورد ارزيابي قرار دهند، اما آن هايي كه آن زمان كار مي‌كردند، با وجود اين‌كه از تلويزيون آمده بودند و پول‌هاي بسياري از تلويزيون گرفته و حتي بخش مهمي از شهرتشان را از آن طريق به دست آورده بودند، اين موضوعات را جدي نگرفتند و اصلا به همين دليل بود كه سينماي ما تا اين اندازه كوچك شد و همه درگير حاشيه‌ها شدند.

نجفي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود خاطر نشان كرد: اكنون بحث ماليات بر ارزش افزوده مطرح است و گفته مي‌شود كه لازم است صاحبان سينماها سه درصد را به اين بخش اختصاص دهند، اما در جلسه‌ي ديروز به اين نكته اشاره شد كه براي سينماي ما، چنين مواردي خوب نيست و حال قرار است كه درباره‌ي اين موضوع صحبت شود تا اين موضوع حل شود. اكنون قرار براين شده است كه شورا اين مساله را مورد بررسي قرار دهد و اگر صلاح را بر حذف اين موضوع ديد رييس‌جمهور قول همكاري و مساعد در اين زمينه را داده است.

وي ادامه داد: همه‌ي ما مي‌دانيم كه حداقل 400 سالن سينما لازم داريم و رييس‌جمهور در جلسه‌ي ديروز قول دادند كه در اين زمينه با وزارت مسكن صحبت كنند تا زمين‌هاي مناسب‌تري براي ساخت سالن‌هاي سينما اختصاص پيدا كند. هم‌چنين ما در جلسه‌ي ديروز به بحث در باره‌ي تاثيرات سينما در زمينه‌ي آموزش پرداختيم و قرار براين شده است كه با حضور وزير آموزش و پرورش اين موضوع مورد توجه جدي‌تري قرار بگيرد.

*بحث يارانه سينما يكي از مباحث اصلي جلسه بود

به گزارش ايسنا، محسن علي اكبري از ديگر سينماگران حاضر در جلسه شوراي عالي سينما نيز گفت: مصوبات شوراي عالي سينما مانند مصوبات دولت لازم‌الاجرا است و با قدرتي كه در اختيار اين شورا قرار گرفته، مي‌توان كمك زيادي به سينما كرد. به هرحال تا امروز چنين اتفاقي سابقه نداشته است و تشكيل جلسه‌ي شوراي عالي سينما براي كشور يك اتفاق بزرگ بود و اميدوارم به عنوان اعضاي اين شورا، بتوانيم به سينما اداي دين كنيم. من نسبت به تشكيل اين شورا بسيار خوش‌بين هستم.

اين تهيه كننده سينما از بحث هدفمندي يارانه ها به عنوان يكي از مباحث مطروحه در جلسه نام برد و گفت: يكي از موضوعات اصلي مطرح‌شده در جلسه اول شوراي عالي سينما،نحوه ارائه يارانه‌ها به هنرمندان و فيلمسازان بود. با توجه به حذف يارانه از زندگي مردم، راهكارهاي خوبي مطرح شد كه فكر مي‌كنم با اجرايي ‌شدن اين راهكارها بخش عمده‌اي از نگراني‌ها مرتفع شود. براي نمونه بحث ارائه‌ بليت سينما به صورت «بن‌كارت‌»هاي رايگان به كارمندان دولت به صورت يك پيشنهاد مطرح و قرار شد هزينه‌ي اين «بن‌كارت‌ها» از سوي دولت به سينماگران و سينما پرداخت شود؛ البته اين پيشنهاد بايد در جلسات بعدي شورا به تصويب اعضا برسد.

*سياسي‌كاري جايي در شوراي عالي سينما ندارد

جمال شورجه نيز كه به عنوان نماينده تشكل هاي مستقل سينما در اولين جلسه شوراي عالي سينما حضور پيدا كرده بود بيان كرد: جلسه روز گذشته بسيار اميدوار‌ كننده بود و در حالي كه بعضي از سايت‌ها و جريانات القائات صنفي راجع به جلسه داشتند، مباحث مطرح شده در اين شورا، كاملا به دور از القائات سياسي و در خدمت ارتقا و پيشرفت سينما بود. در طرح‌ها و مصوبات به هيچ‌وجه ملاحظات سياسي و گرايشات سليقه‌اي نقشي ندارد و رييس‌جمهور هم در راس اين شورا بر غير‌سياسي بودن مباحث تأكيد ويژه‌يي داشتند.

تشكيل شوراي عالي سينما كه در 30 تيرماه 89 به تصويب هيئت وزيران رسيده بود، اولين جلسه خود را نهم ديماه 89 تجربه كرد و بنابر گفته اعضاي اين شورا قرار است جلسه بعدي شوراي عالي سينما تا 10 روز آينده تشكيل شود.



منبع : ايسنا

به روز شده در : شنبه 11 دي 1389 - 17:6

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




  • تینا پاكروان، مدیر تولید فیلم، اعلام کرد / در تلاشيم تا «جرم» را به جشنواره فيلم فجر برسانيم
  • وزير فرهنگ‌وارشاد اسلامي اعلام کرد / «قهوه تلخ» مورد خاصي بود كه به هر دليل در تلويزيون ارائه نشد
  • دومین همکاری فرخ‌نژاد، آذرنگ و زرین‌دست با محمدعلی باشه‌آهنگر / حمید فرخ‌نژاد در فیلم «دیدگاه» در آبادان بازی ‌می‌کند
  • اظهارات‌ جواد شمقدری در رابطه با حکم صادرشده تکذیب شد / حکم زندان جعفر ‌پناهی قابل خرید و تبدیل به جزای نقدی نیست
  • امسال هم نمایندگان رسانه‌ها در سالن میلاد فیلم می‌بینند / برج میلاد مقر اصلی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شد
  • قصه اجتماعی در قالبی شیرین براساس نوشته محسن تنابنده / سیروس مقدم سریال «پایتخت» را برای نوروز 90 می‌سازد
  • مهران مدیری می‌خواهد پای ستاره‌های سینما را به سریال «قهوه تلخ» باز کند / بهرام رادان، نیکی کریمی، حامد بهداد و مهتاب کرامتی در دربار جهانگیر دولو؟!
  • معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور سیما اعلام کرد / نمایش استعمال سیگار در برنامه‌های نمایشی تلویزیون ممنوع شد
  • www.fajrfestival.ir / پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
  • افشین قطبی اعضای بنیاد دل شیر را به جام ملت‌های آسیا دعوت كرد / نیكی كریمی، مصطفی زمانی و هنگامه قاضیانی به تماشای مسابقه تیم ملی می‌روند؟
  • اظهار تعجب داریوش مهرجویی از اعلام اسم فیلم شدر بخش ویدئویی جشنواره فجر / از اول هم قرارمان این بوده که «آسمان محبوب» را برای پخش در سینما بسازیم
  • شوخی با مسعود ده‌نمکی و احتمال ساخت اخراجیهای 4! / حاج مسعود ده‌نمکی چهار تا می‌سازه نه تکی/اخراجیها بهتره از فیلم‌های رمبو و راکی
  • دوازدهمین شماره مجله سینما و تلویزیون ۲۴ منتشر شد / برترين نشريات سينمايي تاريخ مطبوعات ايران به انتخاب منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران
  • اصغر فرهادي به اظهارات تازه جواد شمقدري پاسخ داد / سكوت را در آن برهه رسم اخلاق نديدم
  • با بازي شهاب حسيني، آزاده صمدي، جواد عزتي و ... / فيلمبرداري «آفريقا» به كارگرداني هومن سيدي به نيمه رسيد
  • سایت رسمی مسجد مكی زاهدان با صدور بیانیه اعلام كرد / تكذیب فتوای مولوی عبدالحمید مبنی بر حرام‌بودن تماشاي «مختارنامه»
  • حرف‌هاي تازه علي پهلوان درباره حضور و جدايي محمدرضا گلزار از آريان+ 8 عكس قديمي از گلزار در گروه آريان / گلزار برای جمع و کار گروهی ساخته نشده و با رفتن او گروه زمین نخورد
  • جواد شمقدری موضوع جعفر پناهی را از حوزه‌ معاونت سینمایی خارج دانست / جعفر پناهي در دادگاه به‌جای دفاع از خود، چند اتهام دیگر هم ایجاد و کار را برای خودش سخت کرده است
  • ساعت 10:30 شنبه 18 دی در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی / نشست رسانه‌ای دبیر جشنواره فیلم فجر شنبه برگزار خواهد شد
  • معاونت سینمایی در دیدار با رییس‌جمهوري خواستار مساعدت وی شد / قول مساعد رییس‌جمهوري برای پيگيري محكوميت جعفر پناهی و محمد رسول‌اف








  • استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

    مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Powered by Parsis Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com




    Page created in 2.39502906799 seconds.