News
  • بهرام عظیمی درباره جوایز سینمایی اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» نوشت
    آن قدر کارش خوب است که آدم جرات نمی کند بهش حسودی کند!
  •  
  • محمد خزاعی هم موفقیت «جدایی نادر از سیمین» و اصغر فرهادی در مراسم گلدن گلوب را تبریک گفت
    به امید افتخارهای بیشتر برای مردمی که از آن‌ها یاد کردی و صلح و شهادتشان ماندگار تاریخ است
  •  
  • خوشبختانه مقامات دولتی هم واکنش نشان دادند؛ پیام تبریک جواد شمقدری به اصغر فرهادی
    آقای اصغر فرهادی توانست از این حجاب‌ها و موانع بگذرد و قضاوتی بخردانه فیلم او را بر سکوی برگزیده‌ها بنشاند
  •  
  • توصیف برنده نخل طلا از برنده گلدن گلوب؛ کیارستمی موفقیت فیلم فرهادی را نور امید نامید
    امیدوارم مقامات ایرانی با این جایزه با صنف سینمای ایران مهربان‌تر باشند
  •  
  • براي اولين بار در جشنواره فيلم فجر با برنامه بليت مي‌فروشند
    جدول کامل اکران فیلم‌ها موقع خرید بلیت‌هاي پيش‌فروش ارائه می‌شود
  •  
  • ده فيلم برگزيده ده سال اخير؛ تارانتينو و جورج كلوني و ميشائيل هانكه و مل گيبسون در جشنواره فجر
    اسامی فیلم‌های بخش مرور سینمای جهان جشنواره سی‌ام فجر اعلام شد
  •  
  • رضا ميركريمي هم جايزه گلدن گلوب را به اصغر فرهادي و همكارانش تبريك گفت
    اين يكي بسيار به موقع و شيرين بود
  •  
  • هم «نارنجي‌پوش» هست، هم «بوسيدن روي ماه»/ دو فيلم دفاع مقدس در رقابت بين‌المللي
    هشت فیلم ایرانی بخش‌های بین‌المللی جشنواره سی‌ام فیلم فجر معرفی شدند
  •  
  • زنجيره موفقيت جهاني اصغر فرهادي ادامه دارد؛ حالا نوبت نامزدي اسكار بريتانيا رسيد
    «جدایی نادر از سیمین» نامزد دريافت جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان بفتا شد
  •  
  • این جشنواره خصوصی را امیر کوستوریتسا برنده دو نخل طلا برپا کرده است
    لیلا حاتمی به‌عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم و موسيقي کاستندرف به صربستان رفت
  •  
  • واقعاً تبریک ویژه عادل فردوسی‌پور به اهالی سینما تنها واكنش رسانه ملي به اين اتفاق مهم هنري تا اين لحظه است؟!
    فردوسي‌پور در شروع برنامه «نود» از جایزه گلدن گلوب « جدایی نادر از سیمین» گفت/ برنامه «هفت» سكوت تلويزيون را جبران مي‌كند؟
  •  
  • دو بازيگر خوب ايراني از موفقيت «جدايي نادر از سيمين» و اصغر فرهادي در گلدن گلوب مي‌گويند
    رضا كيانيان: واقعاً چرا مقامات کشوری تبریک نمی‌گویند؟/ مريلا زارعي: خون تازه‌ای در رگ‌های خانواده سینما پمپاژ شد
  •  
  • احمدرضا درويش، عزيرالله حميدنژاد، رسول صدرعامي و حسن فتحي از گلدن گلوب «جدايي نادر از سيمين» مي‌گويند
    از لبخند به خانه ايرانيان و تقاضاي قدرداني تا اميد روزهاي بهتر و مشت محكم به دهان تارانتينو!
  •  
  • مسعود كيميايي جايزه گلدن گلوب اصغر فرهادي را تبريك گفت
    روزگار ما با شما جان مي‌گيرد، جان كه خاموش نمي‌شود
  •  
  • سیمون سیمونیان جزئيات پیش‌فروش بلیت‌ جشنواره فیلم فجر را اعلام كرد
    پيش‌فروش بلیت از بامداد فردا سه‌شنبه؛ سري ده‌تايي بليت 40، 30 و 20 هزار تومان با تخفيف دانشجويي
  •  
  • آثار مهم سينماي روز دنيا در جشنواره سی‌ام فجر روي پرده مي‌رود
    اسامی فیلم‌های بخش «جشنواره جشنواره‌ها» اعلام شد
  •  
  • يادداشت نيما حسني‌نسب درباره شرايط سينماي ايران پس از دريافت گلدن گلوب براي«جدايي نادر از سيمين»
    «زيره» را اگر مرغوب باشد، به «كرمان» هم مي‌شود بُرد!
  •  
  • ویدئوی گفت‌و‌گوی اصغر فرهادی و پیمان معادی پس از جايزه منتقدان لوس آنجلس + متن حرف‌هاي كارگردان و بازيگر
    ادعا نمي‌كنم كه فيلم تصوير كاملي از ايران است، ولي سعي كردم تصويرم از يك بخش جامعه شهري صادقانه و بدون اغراق باشد/ اين روزها متاسفانه تصوير نه‌چندان درستي از ايران بيرون از كشور وجود دارد
  •  
  • باز هم اولين بار در سايت "سينماي ما"؛ اصغر فرهادي از مردم صلح‌دوست‌ ايران مي‌گويد
    فیلم بخش اهداي گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان 2012 را اين‌جا تماشا كنيد
  •  
  • با فضاي مجازي فاصله‌ها را كم كنيد و درباره موفقيت بزرگ كارگردان «جدايي نادر از سيمين» نظر بدهيد
    اين‌جا فضايي براي تبريك و ابراز شادماني‌ كاربران سايت "سينماي ما" به اصغر فرهادي و سينماي ايران است
  •  














       




    نشست پرسش و پاسخ «آتشكار» به همت سایت "سینمای ما" برگزار شد + گزارش تصویری محسن هردان از مراسم
    حمید فرخ‌نژاد: مشكل خيلي از فيلم‌هاي توقيفي عدم بلوغ فكري مميزي در كشور است

    سینمای ما- در ادامه سلسله نشست‌های نقد و بررسی سینمای ایران، نشست پرسش و پاسخ فیلم "آتشکار" به همت سایت "سینمای ما" برگزار شد. این نشست با حضور محسن اميريوسفي (نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده)، رضا نريمي‌زاده (صداگزار)، ساعد نيك‌زاد (مدیر فیلمبرداری) و حميد فرخ‌نژاد (بازیگر)  برگزار شد. همچنین در اين جلسه اميرپوريا به عنوان منتقد مهمان و نيما حسني‌نسب  به عنوان مجري برنامه و مدیر و سردبیرسايت سينماي ما كه برگزاركننده اين برنامه بود، حضور داشتند.استقبال علاقمندان و اهالی سینما از این برنامه کم سابقه بود، طوریکه کارکنان پردیس ملت ناچار به گذاشتن چند ردیف صندلی اضافی شدند و عده‌ای از مهمانان هم ایستاده فیلم را تماشا کردند.

    حميد فرخ‌نژاد كه در نشست نقد و بررسي «آتشكار» شامگاه ـ7 اسفند ماه ـ در پرديس سينمايي ملت حضور داشت، گفت: اگر كمي بازتر نگاه كنيم، مي‌بينيم كه سينما جزو علوم انساني است به همين دليل هم بعضي مطالب به نوع نگاه افراد بر مي‌گردد.

    به نظر من مشكل خيلي از فيلم‌هاي توقيفي عدم بلوغ فكري مميزي در كشور است. بعضي از فيلم‌هايي كه توقيف مي‌شوند، هيچ مشكلي وجود ندارد و چند سال بعد اكران مي‌شوند. در اين بين چه اتفاقي مي‌افتد؟ من مي‌گويم مميز بزرگ شده است. اين يك واقعيت است كه كار هنرمند شكستن خطوط قرمز است. به عنوان مثال «به رنگ ارغوان» بعد از چند سال اكران شد و چه اتفاقي از اكران اين فيلم در جامعه افتاد؟! هيچ اتفاقي نيفتاد.

    فرخ‌نژاد با اشاره به «سفر سرخ» فيلم خودش تصريح كرد: من نمي‌دانم چطور فيلمي كه 10 سال توقيف بوده، ناگهان بهترين فيلم جشنواره‌ي فجر مي‌شود؟! البته كار ما تابع فرمول نيست و اين جزو جذابيت‌هاي آن است.

    محسن اميريوسفي نيز در ادامه‌ي اين مطلب گفت:فكر مي‌كنم در يك سال و نيم اخير شاهد بلوغ مميزي كه به آن اشاره شد، بوده‌ايم. خوشحالم مديران فعلي در حال پاك‌كردن مشكلاتي هستند كه مديريت قبلي به وجود آورده بود. اين مطلب در جشنواره هم نمود داشت. كاش بخش «نوعي نگاه» كه امسال در برنامه‌هاي جشنواره‌ي فجر قرار داشت، سه‌سال پيش هم بود و «آتشكار» آن زمان ديده مي‌شد.

    كارگردان «آتشكار» همچنين در اين نشست گفت: خوشحالم كه پنج‌شنبه گذشته «آتشكار» پرفروش‌ترين فيلم سينماها بود و اين در واقع بهترين هديه‌اي بود كه در روز تولدم از مردم گرفتم.

    اميريوسفي ادامه داد:«آتشكار» بالاخره پس از سه سال اكران شد و سعي مي‌كنم مسائل سه سال گذشته را فراموش كنم.

    سيروس الوند ـ كارگردان سينما ـ نيز كه در اين نشست، حضور داشت،گفت:در سينماي ايران بعضي از فيلم‌ها خوب هستند، اما تنها بعضي از آن خوب‌ها مي‌توانند قد سينماي ما را بالاتر ببرند، به نظرم «آتشكار» چنين فيلمي است و اگرچه موضوع آن تلخ است، اما بسيار شيرين بيان مي‌شود.

    وي ادامه داد:فضاي اين فيلم شايد در واقعيت وجود نداشته باشد، اما فيلم قابل باور است. من هميشه سوالي برايم مطرح بوده كه مي‌خواستم در همين ابتداي جلسه از آقاي اميريوسفي بپرسم. مي‌خواهم او بگويد چرا اين فيلم توقيف بود؟

    اميريوسفي توضيح داد: اگرچه دوست ندارم به گذشته فكر كنم، اما گاهي وظيفه‌ي خود مي‌دانم كه درباره‌ي بعضي موارد صحبت كنم. به نظرم با حاشيه‌هاي اين فيلم مي‌توان «آتشكار2» را ساخت كه هيچ ربطي هم به اين فيلمي كه مي‌بينيد، نداشته باشد. در پاسخ به سوال آقاي الوند بايد بگويم شايد مديراني كه آن زمان سركار بودند، بر صندلي‌هايشان علاقه‌ي بيشتري داشتند و اين توقيف تنها به نگاه سليقه‌اي چند نفر باز مي‌گشت. واقعا دليل خيلي مشخصي براي اين مساله وجود نداشت، چرا كه اين فيلم پروانه‌ي ساخت و نمايش گرفته بود، اما گذر تاريخ نشان داد كه سينما زنده است و فراتر از همه افراد است.

    وي با اشاره به ايراداتي كه گاهي به فيلم‌ گرفته مي‌شود، تصريح كرد: درباره‌ي صحنه‌هاي بهشت و دوزخ بود كه البته در فيلم نشان مي‌دهيم كه اين صحنه‌ها در تخيل شخصيت‌هاي داستان مي‌گذرد. بحث ديگري كه بعضا وجود داشت، اصل طرح موضوع وازكتومي بود كه بعضي با طرح آن مخالف بودند. البته گاهي بعضي ايراداتي را به سكانس‌هايي وارد مي‌كردند كه نه تنها در فيلم ساخته نشده بود، حتي در تخيل من هم نبود.

    به گزارش ايسنا، در ادامه‌ اين جلسه اميريوسفي در پاسخ به سوالي درباره‌ي تجربه‌ي كار در كنار تركيب بازيگر و نابازيگر بيان كرد: به نظر من اين حميد فرخ‌نژاد است كه خود را همرنگ نابازيگران كرده است و بايد بگويم اين كار بسيار سخت بود. براي او بسيار سخت است كه بخواهد به نوعي تعادل ايجاد كند كه هم خوب بازي كند و هم بازي‌اش خيلي به چشم توي ذوق نزند، اين كار به انعطاف بازيگر باز مي‌گردد.

    حميد فرخ‌نژاد نيز درباره‌ي اين تجربه توضيح داد: يكي از تجربيات خوب «آتشكار» براي من، تجربه‌ي كار در كنار نابازيگران بود. ديگر بازيگران اين فيلم آدم‌هاي بسيار باهوشي بودند و خيلي راحت بازي مي‌كردند و حتي اوايل پروژه به من هم بازي مي‌دادند. به نظرم محسن اميريوسفي با نوع بازي كه از آنها مي‌گرفت، يك تعادل و هارموني را در فيلم ايجاد كرد.

    در ادامه‌ي اين جلسه، ساعد نيك‌زاد ـ مدير فيلمبرداري ـ درباره‌ي تجربه‌ فيلمبرداري در ذوب آهن اظهار كرد: مساله‌اي كه مهم است و بايد اشاره شود اين است كه «آتشكار» 5_4 سال پيش ساخته و در آن از تكنولوژي آن سال‌ها استفاده شده است و الان امكانات تبديل ديجيتال به 35 ميلي‌متر و دوربين‌ها بسيار تغيير كرده‌اند. در اين فيلم براي ما يك سوالي جالب پيش آمده بود كه كه آيا مي‌شود با ميزانسن و نور هم مردم را خنداند؟! حالا كه

    «آتشكار» در حال نمايش است، مي‌بينيم كه بله مي‌شود. در كل بايد بگويم تجربه‌ «آتشكار» تجربه‌ي خوبي بود.

    رضا نريمي‌زاده ـ صدا‌گذار ـ هم با ابراز خرسندي از نتيجه‌ي «آتشكار» گفت: با اين‌كه قبلا چندين بار فيلم را ديده بودم، اما باز هم از كارهاي آقاي فرخ‌نژاد و نوشته‌هاي آقاي اميريوسفي مي‌خنديدم، اما نكته‌اي كه بايد اشاره كنم اين است كه در اين سه سال آقاي اميريوسفي تا حدي پلان‌ها را كم و زياد كردند كه مي‌توان از آنها يك فيلم مستقل درآورد.

    پس از سخنان عوامل فيلم، پرسش و پاسخ حاضران ادامه پيدا كرد.

    كارگردان «آتشكار» در پاسخ به اين سوالي كه چند پلان از اين فيلم حذف شده است و چرا در ابتدا ريسك اين نوع كار را پذيرفتند؟ اظهار كرد: شايد موضوع اين فيلم خاص و حساسيت برانگيز باشد، اما به نظر من بايد به همين دليل به فيلم تبديل شود. بايد يك نفر كه جزو سينماي مستقل است اين فيلم را مي‌ساخت. در مورد تعداد صحنه‌هاي حذف شده از فيلم هم بايد بگويم نسبت به نسخه‌اي كه در جشنواره‌ي فجر سال گذشته به نمايش گذاشته شد، حدود يك دقيقه مميزي خورده است كه من ترجيح دادم به جاي آنها صفحه سياه بگذارم.

    حميد فرخ‌نژاد هم در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي اين‌كه چرا اين نقش متفاوت را براي بازي‌كرده است، گفت: هميشه دو ايراد به من وارد مي‌كردند كه تو در فيلم‌هايت خشن و زورگو هستي و هميشه ته لهجه آباداني داري. برايم خيلي مهم بود كه يك كار متفاوت هم انجام دهم تا از آن فضا دور شوم، البته شايد ايراد‌هايي به بازي من دراين نقش وارد باشد، اما من سعي خودم را كرده‌ام.

    اين بازيگر در پايان جلسه از حاضران خواست از فيلم «آتشكار» حمايت كنند و ادامه داد: در سينماي ايران جريان‌هايي مانند سينماي دولتي، تجاري و غيره جاري است كه البته وجود همه‌ي آنها لازم است، اما يك سينماي مستقل كه ضعيف‌ترين جريان‌هاست نيز وجود دارد كه فيلم محسن اميريوسفي هم جزء اين دسته است. «آتشكار» فيلمي مفيد است كه همه‌ي افراد را به فكر وا مي‌دارد و اين فيلم بايد از طرف شما حمايت و براي آن تبليغ شود. بايد كمك كنيم كه اين آدم‌ها دلسرد نشده و به سمت مبتذل‌سازي نروند. بايد اجازه دهيم افرادي مانند اميريوسفي كه تفكرات خاص دارند، فيلم‌ خودشان را بسازند.

    در نمايش شامگاه ـ 7اسفند ماه «آتشكار»، سينماگران مطرحی ي چون رخشان بني‌اعتماد، جعفر پناهي، سیروس الوند، مازیار میری، مهدي نادري، مجتبي راعي، بهمن كيارستمي،كامبوزيا پرتوي، مجتبی میرتهماسب و بازیگرانی از جمله نسرین مقانلو، پگاه آهنگراني، شیرین بینا  و.... حضور داشتند.

    پردیس سینمایی ملت میزبان این مراسم بود و کارکنان و مدیریت این مجموعه کمال همکاری را برای هرچه بهتر برگزارشدن مراسم داشتند. سایت سینمای ما از سرکار خانم ملک‌زاده مدیریت مجموعه پردیس ملت و جناب آقای ابراهیم داروغه‌زاده و امیر حسین علم‌الهدی مدیر و معاون سینماشهر برای این همکاری فرهنگی سپاسگزاری می‌کند.


















  • منبع : سینمای ما- ایسنا

    به روز شده در : يکشنبه 8 اسفند 1389 - 19:43

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    معین از دیار کریمان
    يکشنبه 8 اسفند 1389 - 23:21
    17
    موافقم مخالفم
     

    درود بر جعفر پناهی

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 459164
    بازديد ديروز: 614725
    متوسط بازديد هفته گذشته: 569485
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 339453405



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات