دانلود

اظهار نظر صریح داریوش کاردان درباره مهران مدیری،«قهوه تلخ» و طنز در تلویزیون : مهران مدیری کشف و سپس خنثی شد :: سينمای ما ::

   






اظهار نظر صریح داریوش کاردان درباره مهران مدیری،«قهوه تلخ» و طنز در تلویزیون
مهران مدیری کشف و سپس خنثی شد


سینمای ما- - بعضی معتقدند که مهران مدیری کشف داریوش کاردان بوده اما گویا کاردان زیاد از کشف خودش راضی نیست .درباره مدیری و برنامه​های طنز گفت و گویی با داریوش کاردان انجام شده است که اینجا متن کامل آن را می خوانید...

به طنز دهه 80 چه نمره‌ای می‌دهید به همه آنهایی که وارد این عرصه شدند و کارهایی که تا به حال انجام شده.
حقیقتش تاریخ‌ها را یادم نمی‌آید اینکه هر برنامه‌ای در چه تاریخی ساخته شده ولی بعد از برنامه کاکتوس و زیر آسمان شهر (1) من دیگر طنز ندیدم.

یعنی کار مهران غفوریان را قبول دارید؟
ببینید مسئله سر غفوریان، مدیری یا کاردان نیست مسئله سر آن چیزی است که خواسته می‌شود بحث شخص نیست به نظر من زیر آسمان شهر طنز خوبی بود هم همه را می‌خنداند و پای تلویزیون می‌کشاند و هم شبی نبود که من آن‌را تماشا کنم و نکته‌ای در آن نباشد.

چرا امثال شمایی که این‌قدر در مورد طنز حساس هستید و در موردش این‌قدر حرفه‌ای حرف می‌زنید و معتقدید که مدت‌هاست طنزی ساخته نشده، آستین بالا نمی‌زنید برای ساختن طنز؟!
یک نفر در رستورانی به صاحب رستوان گفت قورمه‌سبزی دارید گفت نه نیمرو بیاروم؟ طرف گفت کباب بیار، دوبارهصاحب رستوران گفت نیمرو بیاورم؟ و همین‌طور ادامه دادند یعنی چیز دیگری غیر از نیمرو نداشت من هم این‌را تبدیل کردم به این جمله که چی می‌خوری؟ برات نیمرو درست کنم یعنی وقتی هیچی نیست جز نیمرو بیاد بخوری دیگر!

پس ما باید با این نیمرو بسازیم؟ یعنی امثال شما باید بیرون گود بنشینید و بگویید لنگش کن؟!
من که مسئول این قضیه نیستم کسی که به من نمی‌گوید بیا طنز بساز.

یعنی به مهران مدیری می‌گویند؟!
قطعاً می‌گویند که او هم می‌سازد قطعاً او آن چیز را می‌گوید که آنها دوست دارند وگرنه مگر این همه حمایت از کسی ممکن است؟!

کلا نظرتان در مورد کارهای ایشان چیست؟
من کلا در مورد ایشان نظری ندارم چون یک بار نظر دادم و همه به ما حمله کردند که چرا نظر دادی احتمالاً نباید نظری داد من هم دیگر کاری به این چیزها ندارم یعنی طنز همان برره است و باغ مظفر و اینها یک بار یک طنز از رضا عطاران دیدم همان ترش و شیرین که خیلی خوشم آمد ولی بعدها رفت به سمت طنزهای مسخره که من حالم بد شد.

چرا الان خیلی‌ها به مدیری سلطان کمدی ایران می‌گویند؟
من نمی‌دانم چه کسانی می‌گویند

اگر سلطان هم نگویند می‌گویند مرد خنده؟
خب بگویند اصلا بگویند سلطان جهان

به نظر شما چرا چنین چیزی در بین مردم جا افتاده؟
نمی‌دانم برای من که جا نیفتاده من این جمله را اصلا قبول ندارم نه در مورد خودم و نه در مورد ایشان و نه در مورد هیچ کس دیگری اگر قرار باشد اسم امثال ایشان و بنده سلطان شود پس چارلی چاپلین احتمالاً خداوند بوده.

کارهای مهران مدیری را دوست دارید؟
من شخصاً نه به عنوان صاحب‌نظر، مهران مدیری را وقتی بازی می‌کند دوست دارم ولی کارگردان نه.

الان مهران مدیری شده برنده برای برنامه‌های طنز، پس این یعنی کارهای مدیری قابل تأمل است و مردم با آن قهقهه می‌زنند و حداقلش می‌خندند درست است؟
نمی‌دانم ولی من که تا به حال با برنامه‌های ایشان قهقهه نزده‌ام یکی از همین برنامه‌هایش که در اسمش چین داشت من گاهی با آن می‌خندیدم ولی من مسئول نظام خلقت نیستم و حتی مخترع ایران هم نیستم که بدانم چرا ملت با این سریال‌ها می‌خندند.

اینکه می‌گویند شما کاشف مهران مدیری هستید یعنی واقعا او را کشف کردید؟
مهران مدیری کشف و خنثی شد مثل اینکه می‌گویند یک بمب کشف و خنثی شد.

از کی خنثی شده؟
فقط همین را بگویم که طنز ما به بیراهه رفته و به نظر من مهران مدیری خیلی وقت است که تمام شده و دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

آن چیزی که او را برند می‌کند چیست؟
بی‌طنزی کشور این همان نیمروست که باید به آن اکتفا کنیم. چرا در کشورهای دیگر برای ساختن یک فیلم طنز این همه زمان می‌گذارند؟ خب بیایند مثل ما صبح بگیرند شب پخش کنند این چه کاری است که این‌ها انجام می‌دهند این قضیه‌اش می‌شود عین اینکه فرش ماشینی زیاد شده چون خیلی راحت‌تر قابل دسترس است یافتن فرش دستبافت سخت است ساختن طنز خوب است وقتی درست کردن غذا سخت است پس باید به فست‌فود اکتفا کرد!

 قهوه تلخ را تماشا می‌کنید؟
نه نخواستم تا به حال نگاه کنم.



منبع : همشهری جوان

به روز شده در : يکشنبه 7 فروردين 1390 - 16:31

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

م.ت
يکشنبه 7 فروردين 1390 - 18:36
-1
موافقم مخالفم
 
...!

اولا شما که اصلا هیچ کدام رو نگاه نمیکنید ( از سریال های مهران مدیری ) به جز یکی یا دو تا که به قول خودتان تو اون یکی یا دو تا هم قهقه زدید و بقیه رو ندیدید بهتره پس نگید که مهران مدیری دیگر حرفی برای گفتن ندارد ... !

پريسا
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 8:38
4
موافقم مخالفم
 

آقاي كاردان خيلي مغرضانه نسبت به آقاي مديري صحبت كردند

همه مي دانند كه ايشان در طنز حرف اول را مي زنند

مهرداد
دوشنبه 8 فروردين 1390 - 10:20
-4
موافقم مخالفم
 
یه سوال

من فقط یه سوال دارم از جناب آقای کاردان که آیا پاورچین ، شب های برره و.... تا همین قهوه تلخ (جدا از فراز و فرود هاشون و خوبی و بدیشون از نظر سطح کمدی و خنده ) با اون همه نقد های تند سیاسی و اجتماعی که هم سطح تحمل مردم از نقد خودشون و هم مسولان رو بالا برد و اون همه خط قرمز ها رو جابجا کرد و مردم رو با ضعفاشون روبرو کرد طنز کارآمده یا زیر آسمان شهر _ با وجود اینکه جز سریال های محبوبه منه _ با اون همه پیام های اخلاقی تابلو و سطحی ؟

و لطفا اگه میشه توضیح بدین که کدوم یک از طنزای مدیری چیزی می گه که " اونها " دوست دارن ؟


دوشنبه 8 فروردين 1390 - 15:43
0
موافقم مخالفم
 

چقدر حسووووووووودددددددد بعضی ها واقعا چشم ندارند محبوبیت دیگران رو ببینند


دوشنبه 8 فروردين 1390 - 16:44
-20
موافقم مخالفم
 

کلا حسودی میکنه طنز حتما شبکه 5/3 که واقعا جای حرف داشت خودتون هم نفهمیدین چی ساخته بودیدحالا انتقاد میکنه از مدیری که همه قبولشون دارند حتی صاحب سبک ها مثل رامبد جوان،رضا عطاران و...منصف بودن خوبه

فرهنگ رضانیا
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 7:59
3
موافقم مخالفم
 

آقای کاردان عزیز!

تفاوت کار شما با مهران مدیری زمین تا آسمان است.برنامه های به اصطلاح طنز شما هیچ چیز جالبی ندارد.بهتراست به جای تخریب،سعی کنید که کاربهتری ارائه دهید.

داود
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 8:56
-5
موافقم مخالفم
 

امان از حسادت بي مورد و غير منطقي ،در كشور ماهمه دوست دارند فرد موفق را پايين بكشند به جاي اينكه مثل او به موفقيت برسند

Ali
سه‌شنبه 9 فروردين 1390 - 23:24
9
موافقم مخالفم
 

AJab del e khoshi dari shoma aghay e Kardan, karhaye shoma ro ham didim yademoon hast....

رویا
چهارشنبه 10 فروردين 1390 - 12:33
10
موافقم مخالفم
 

اه اه اه

چقدر من از غرور این کاردان بدم میاد. خوبه که حالا خودش دوتا کار به درد بخور نداره که انقدر ادعا داره.

فقط حرفش در مورد چاپلین قشنگ بود

پویان
پنجشنبه 11 فروردين 1390 - 12:20
-7
موافقم مخالفم
 
درود بر داریوش کاردان

واقعاً دمت گرم جناب کاردان. الحق که کاردانی. حرف دل ما رو زدی. تا حالا فکر می‌کردم فقط من از کارهای مهران مدیری بدم میاد ولی دیدم نه صاحب‌نظران هم همین نظر رو دارن.

ایمان
جمعه 12 فروردين 1390 - 10:28
-6
موافقم مخالفم
 

واقعا هدف شما از انتشار چنین مصاحبه ای چی بود؟

میرا
شنبه 13 فروردين 1390 - 21:37
-1
موافقم مخالفم
 

طرف از شدت حسودی داره می میره

آزاده
يکشنبه 14 فروردين 1390 - 9:18
0
موافقم مخالفم
 

نمیدانم دلیل این کینه ای که در همه ی مصاحبه های آقای کاردان نسبت به آقای مدیری وجود دارد چیست؟! یعنی دیدن موفقیت یک رقیب یا همکار اینقدر سخت و غیرقابل تحمل است؟

فکر میکنم دیگر همه بر این موضوع که برنامه " پاورچین" حداقل بهترین و پربیننده ترین برنامه طنز پس از انقلاب بوده و هست اذعان داشته باشند. نوآوری از نظر سبک، موضوعات و فرم ساخت و انرژی و خلاقیتی که در این برنامه و " شبهای برره "، چه از نظر بازیها و چه کارگردانی و نویسندگی وجود داشت؛ بی نظیر بود. چرا باید چشممان را روی خوبیهای یک نفر ببندیم و فقط ایرادهای بی دلیل بگیریم!؟

آقای کاردان، این همه نفرت از کجاست؟

ندا
يکشنبه 14 فروردين 1390 - 10:23
0
موافقم مخالفم
 

خیلی خوب صحبت کردن ایشون به نظر من هم در حال حاضر طنز های مهران مدیری چیزی برای گفتن نداره این قهوه تلخ تمام حرکات و صحبت های بازیگران تکراری سریال های قبلی را توی خودش جمع کرده و دوباره با تغییر جزیی به خورد مردم میده

مسخره است.

Paeizeh
دوشنبه 15 فروردين 1390 - 16:18
-3
موافقم مخالفم
 

آفرین به کاردان...واقعا که همه چیز دان است،و حرف درست رو زد..ما باید روشنگرانه تر،به طنز نمره بدهیم.نه فقط طنز که سینمای ما هم مدتهاست،از بی تحرکی فلج شده..ما دنبال بهانه ای برای خندیدن هستیم،بی آنکه به اصل سوژه طنز دقیق شویم.به بی ادبی ها و خط قرمزیهای عطاران مفتخرانه میخندیم،به بی نمکیها و ته دیگ سوخته های سعید آقاخانی،اجبارا خنده میزنیم،و به نیش و کنایه های بی مورد مدیری و موضع گیریهای سیاسی او در چارچوب طنز و تمسخر قومی و ملیتی او نا آگاهانه،قهقهه میزنیم...بله این ما هستیم که به این افراد ارزش و قیمت میدهیم،و آنان را به یک برند تبدیل میسازیم.اشکال کار در نوع نگاه و قضاوت ماست.طنز قابل تامل و نکته های مهم و رفتاری در لفافه طنز،چندین سال است که از بین رفته حتی در طنز پردازی غرب،دیگر چنین چیزی نمیبینیم...ای کاش با چشمانی بیناتر مشاهده کنیم،و آگاهانه تر قضاوت کنیم...با تشکر

دار
دوشنبه 15 فروردين 1390 - 22:3
-1
موافقم مخالفم
 

زیر آسمان شهر یک خوب بود قبول.

ولی "مرد هزار چهره" نمونه مشابه دارد؟؟

مهدی
سه‌شنبه 16 فروردين 1390 - 6:53
4
موافقم مخالفم
 

آقای کاردان؛ به جای این بدگوییها و نفرتهای چندین و چندساله اگر چیزی در چنته دارید، رو کنید. حرف زدن رو همه بلدند.

علی
سه‌شنبه 16 فروردين 1390 - 7:0
-1
موافقم مخالفم
 

جناب کاردان شما در برنامه تبلیغات انتخاباتی آقای لاریجانی مجری بودید اون وقت :« ...او آن چیزی را میگوید که آنها دوست دارند » ؟!

یه کم بیشتر فکر کنید یادتون میاد!

بابک
شنبه 20 فروردين 1390 - 8:28
3
موافقم مخالفم
 

کلا کار طنز و هر فیلم و سریالی نیاز به چند آیتم داره، ایده و استراتژی مناسب که باید همه سلیقه ها رو با نسبتهای مختلف پوشش بده نویسنده های قوی و نگارش موضوعات چالش برانگیز با متنهای قابل اعتنا، بازیگران وکادر گارگردانی کاربلد، دیگه قضاوت با خودتون تنگ نظرانه یا منطقی هر گلی زدید به سر خودتون زدید.

behnam
يکشنبه 21 فروردين 1390 - 12:3
3
موافقم مخالفم
 

میگن هرکی بتونه انجام میده,هرکی نتونه انجام بده نقد می کنه...

حالا کاردان نتونسته انجام بده داره زور میزنه نقد کنه که نقدشم ...

امیر
يکشنبه 21 فروردين 1390 - 13:27
15
موافقم مخالفم
 

لطفا شما لازم نکرده نظر بدین.

دوست
يکشنبه 21 فروردين 1390 - 17:29
4
موافقم مخالفم
 

کاش مصاحبه ای نمی کردی که انقدر خراب شی.


دوشنبه 22 فروردين 1390 - 11:42
11
موافقم مخالفم
 

میدونید چی شد موقعی که ساعت خوش پخش میشد کاردان یه برنامه مسخره به اسم 39 داشت که مردم اصلا ندیدنش... واسه همین زورش گرفته... طنز کاردان از لحاظ کیفیت در حد همون پورمخبر و ... هست.

سعید
سه‌شنبه 23 فروردين 1390 - 20:20
3
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم!درسته که مهران مدیری بازیچه دسته حکومته ولی به نظره من بعداز قطار ابدی اولین طنزی که منو خندونده (درایران)همین قهوه تلخ بوده!عاشقه مهران مدیری نیستم ولی عاشقه شخصیتهایی که خلق میکنه هستم

nazi
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 11:41
13
موافقم مخالفم
 

doostan har vaght khastid mizane movafaghiate adam ha ro besanjid az roo doshman hasoon mitoonid in karo bokonid.amsale aghaye Kardan sanadiati hastand bar movafaghiate Mehran Modiri.

مهتاب
پنجشنبه 25 فروردين 1390 - 12:57
12
موافقم مخالفم
 

خوب بود

محمّد نقیان
جمعه 26 فروردين 1390 - 11:11
-5
موافقم مخالفم
 

من هم معتقدم قهوه‌ی تلخ حرفی برای گفتن نداره. امّا این دلیل نمی‌شه بخوام مدیری رو تخریب کنم. بهتره نقد کنیم نه این که با حرف‌هایی سخیف و شبیه اهانت حرف بزنیم.

محمد تقی مینائی
جمعه 26 فروردين 1390 - 14:22
27
موافقم مخالفم
 
نقد طنز

آنقدر که نظر خوانندگان ، توجه منو جلب کرد ! مصاحبه ی فوق باعث نشد اظهار نظر کنم . اتهام های حسود و ناتوان در ساختن و این حرفا در شأن انسان نیست . آقای کاردان نظرش رو گفته حتماً نباید با نظر بنده و شما تطبیق داشته باشه ! ! من و شما میتونیم نظرمون رو بدیم تا آقای کاردانها بخوانند و اگر اشتباه کرده اند تجدید نظر کنند . به نظر بنده کسانی که به هر دلیل خودشون رو از میدان بیرون میکشند و از فعالیت در حیطه ی تخصصی خود امتناع میکنند ، کار پسندیده ای نکرده اند . همین اقدام ها و قهر کردن هاست که هر دیدگاهی رو به ما مردم ایران مسلط میکنه و بعد میشینیم و هی ناله میکنیم که آقا مثلن آزادی میخواهیم . بنده معتقدم کسانی که از ابتدای انقلاب تا کنون در میدان باقی مانده اند و فعالیت های خود را به هر شکل دنبال کرده و دیدگاههای خود را حتی قطره چکان نشر میدهند و باعث تغییر دیدگاه مردم خود میشوند ، بسیار ارزنده تر از کسانی هستند که به بهانه های مختلف میدان را خالی و یا خانه نشین میشوند و یا ترک دیار میکنند و تازه به یاد مبارزه میافتند . تلاش کنیم بهر قیمتی در میدان بمانیم و قانونمندانه دیدگاههای خود را اعمال کنیم و به یکدیدگر تهمت و ناسزا نگونیم . با تشکر از همه ی نظر دهندگان.

farhad
جمعه 26 فروردين 1390 - 20:56
-12
موافقم مخالفم
 

آقای کاردان طوری حرف می زنه که انگار کیه شما طنز 39 خودتون رو قوی می دونین؟ بیبن چند نفر اسمتو شنیدن اونوقت بیا ایراد بگیر

فرهاد
جمعه 26 فروردين 1390 - 20:58
4
موافقم مخالفم
 

3.5 و 39 خودتو قبول داری؟ که ایراد می گیری؟

farid
يکشنبه 28 فروردين 1390 - 10:47
-26
موافقم مخالفم
 
نظر دهی

بنا بر انچه علم سینما و صنغت فیلمسازی و هنر واقعی طنز بیان می کند طنز هایی که اقای مدیری میسازند در این اواخر(مخصوصا قهوه تلخ) طنز واقعی نبوده و اقای مدیری متاسفانه از طنز قوی به سمت طنز ضعیف در حال حرکت هستند.دوستان عزیزی هم که در نظر خواهی از اقای مدیری جانبداری می کنند اکثرا شخصیت اقای مدیری را دوست دارند(مثل خود من) ولی دوستان بدانید که اگر مهران را دوست دارید باید منتقد کاستی های او هم باشید.


سه‌شنبه 30 فروردين 1390 - 10:44
2
موافقم مخالفم
 

اگه ممیزی اجازه بده مدیری حرفهای زیادی برای گفتن داره.

آریان
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390 - 10:36
3
موافقم مخالفم
 

من برای استاد کاردان متاسفم که معتقد است که ما کارگردان طنز نداریم این همه کار گردان.

مدیری نیمرو نیست جناب کاردان

رضا
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390 - 22:29
0
موافقم مخالفم
 

این دیدگاه اقای کاردان واقعا مغرضانه است وقتی ادم مصاحبه رو می خونه فکر می کنه به خودس می رسونن که این حرف ها رو بزنه مدیری طنز تاریخی می سازه و به خوبی نقد میکنه

سمیار
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390 - 7:30
7
موافقم مخالفم
 

به نظر من قهوه تلخ اصلا خوب نیست مخصوصا بازی مهران مدیری با اون صدا سازیش

من
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1390 - 11:23
-1
موافقم مخالفم
 

چقدر زشته که کسی با این سن و سابقه کار اینقدر مغرضانه و اینقدر سطح پایین حرف بزنه.ضریب هوشی پایینی دارند که از طنز مهران مدیری چیزی نمی فهمند.

برای شما هم زشته که این مصاحبه های زرد رو قرار بدین.در ضمن اگه به مهران مدیری گفته میشه سلطان طنز اولا لایق هست دوما اینکه سلطان طنز ایران کسی حرف از حهان نزده که چارلی چاپلین را وسظ می آورید.شکا اگه از هنر طتز چیزی میدونی که نظر میدی خودت یه 2 قسمتی بساز تا طبل تو خالی نباشی

Veronica decidesTo Die
پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390 - 21:8
-4
موافقم مخالفم
 
کاردان در نقش لواطگر عرب دلباخته به بيل کلينتون.

تأسف انگيزه. کاردان خودش کار خوب رو مي شناسه. و در اين کار پيشگام بوده. اما خود کاردان هم از 10 سال پيش ديگه حتي کار راديويي خوبي هم ارائه نداده. من مي خوام بدونم اون آيتم مشهور " کيلينتون ! پيت حلبي! " که کاردان ساخته بود و هي هم ادامه ميداد به ساختنش کاري بود از گونه اي که به قول ايشان آقايون دوست ندارند؟؟؟؟؟وهزار علامت سوال ديگه. کاردان ِ واقعا کاردان هرگز يادم نمي ره که اين آيتم عوامپسند درپيتي لمپني رو مخصوصا ساخت تا بالاخره از بزرگان هم کسي بهش نظري بکنه. که کرد. ولي نه اونقدر که تا آخر عمر بيمه اش کنه .... اين فرمول رو ايشان خوب بلده. عجيبه که داره اين رو به مديري نسبت مي ده که حد اقل هرکاري کرده باشه که خوشايند آقايون باشه خيلي با ظرافت و رندانه بوده. ولي " بيلي بيلي کلينتون زرنگي زرنگي ال لپ قرمزي قشنگي قشنگي قشنگي " و چهره ي يک لواطگر عرب به خود گرفتن که دلش براي پوست سفيد و لپ هاي قرمز بيل کلينتون غش مي رود ديگه يعني "ترو خدا، دستم به دامنتون، خاک کف پاتون تو سرم، به من عاجز بينوا يه نگاهي بندازين"..... آقاي کاردان! اين کارها رو ما از شما ديده ايم و مي دانيم تا هرجا که لازم بود يا حتي لازم هم نبود جان کنده اي که بخواهندت ولي نخواسته اندت. و دليلش هم بد بودن کارت نيست. اينم مي دونيم. قضا قورتکيه. ولي کاردان! کارها کرده اي و ميداني که نشد.البته من از اين امر خوشنود نيستم. دوست ات دارم. و کاراي اصيلت رو مي پسندم.شايد بشه گفت اين اواخر بد آوردي..


سه‌شنبه 13 ارديبهشت 1390 - 9:27
14
موافقم مخالفم
 

حسادت تا چه حد جناب كاردان ؟

خجالت بكش دوست عزيز !

مهران مديري سلطان طنز در ايران است .

مديري دوست داريم


يکشنبه 18 ارديبهشت 1390 - 8:7
-3
موافقم مخالفم
 

دمت گرم ورونيكا

چه متني

عالي بود

مديري بي نظير است

mana
جمعه 23 ارديبهشت 1390 - 13:29
-5
موافقم مخالفم
 

آقای مدیری سلطان طنز نوین ایرانه .... و هیچ کس هم به پای ایشون نمی رسه ....

این نظر خیلی هاست نه من.آمار فروش قهوه تلخ و ببینید ....

نکنه می خواید بگید همه مردم کج سلیقه هستن؟؟؟؟

محمد
شنبه 24 ارديبهشت 1390 - 19:1
-11
موافقم مخالفم
 

آقای کاردان - با احترام- شما خودتون نبودید که در همون شبکه سه و نیم با جمله"مراقب باش بین دو نیمه خوابت نبره که نتیجه بازی عوض بشه" ,مهدی کروبی رو به سخره گرفتین؟!

من طرفدار مهدی کروبی یا هرکس دیگه ای نیستم اما قبول کنید اگر مهران مدیری "طنز" نمیسازد آنی هم که شما ساختید طنز نبود.

س.
يکشنبه 25 ارديبهشت 1390 - 21:38
-3
موافقم مخالفم
 

آخه کاکتوسم شد طنز؟؟؟واقعا خندتون می گرفت؟؟؟

راحیل
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 21:36
-5
موافقم مخالفم
 

نمی دونستم ایشون انقدر حسودن.چرا ما ایرانی ها اینجورییم ؟ حتی اگر هم کارهای آقای مدیری رو دوست ندارن باز هم نیازی نبود اینجوری موضع بگیرن.آخه مهران مدیری تموم شد دیگه چه جمله ای بود ؟ ادم هم اینقدر...؟

مریم
شنبه 4 تير 1390 - 19:29
29
موافقم مخالفم
 

من کاملا با نظرات اقای کاردان موافقم و از خواندن این مصاحبه خیلی لذت بردم. من کارهای کاردان را چه قدیمی ها مثل نوروز72 -39 -نوروز 76 وچه کارهای اخیرشان را خیلی دوست

دارم. حدود ده سال پیش سال79 هر هفته بعداز ظهرپنجشنبه از رادیو برنامه ای پخش می شد به نام عصرانه ومن هم هر هفته این برنامه رو تا اخرش با علاقه گوش می دادم و واقعااز طنز او وبیان استادانه ش لذت می بردم .که بعد از مدتی اسمش شد "ادینه" و صبح جمعه ها پخش میشد. همچین طنزی وهمچین هنری رو هیچ جایی نشنیده بودم و دیگه هم نخواهم شنید .

ازاین برنامه ها بود که فهمیدم او یک هنرمندو یک طنزپرداز واقعیه. که در کارش استاده. اگر بگیم او بود که در اون سالها چیزی به نام "طنز"رو به تلویزین اورد بیراه نگفته ایم. ولی الان که دیگه راه باز شده "هر کس سخن طنز فراوان دارد". من احترام خاصی براش قائلم وطنزش رو خیلی دوست دارم و نظر ش رو هم همیشه قبول داشته و دارم.


جمعه 17 تير 1390 - 11:15
-4
موافقم مخالفم
 

حرف آقاي كاردان را تا حدي قبول دارم. از طنز شبكه سه و نيم ايشان خيلي خوشم آمد.

قهوه تلخ مديري كه جدا چرند و پرند. الكي فقط و فقط براي پول....

امیر
پنجشنبه 20 مرداد 1390 - 14:54
-2
موافقم مخالفم
 
نقدطنز

بیشتر با گریم های مسخره وشکلک مردم رو میخندونه شاخصه فیلمهای مدیری استفاده از لوکیشن ورنگهای گرمه که به کارش جلا میده نبوغ خاصی نداره اما توی شهر کورا یه چشم لوچ نعمته درضمن برای به زور خندیدن بدنیست اما کارهای جناب کاردان عمیقتره ودرک آن برای عوام کمی سختتره

واقع نگر
شنبه 19 شهريور 1390 - 9:54
3
موافقم مخالفم
 
طنز ایران

من از حرف های آقای کاردان ابداً احساس حسادت نکردم ایشان صادقانه نظرشان راگفتند . الان مدتهاست طنز بدردخوری نداشته ایم

فرزیــــن
پنجشنبه 4 اسفند 1390 - 10:28
-1
موافقم مخالفم
 

چه خبرتونه اینهمه بهتون زور اومده بابا. نظرش رو گفته بنده خــدا.

داریـــوش کــاردان: سلطان بلا منازع طنز رادیــوییه

شاهد
پنجشنبه 1 تير 1391 - 9:21
-1
موافقم مخالفم
 
اقای کاردان

ازتمام دوستانی که به اقای کاردان جسارت کرده اند خواهش میکنم نام تمامی برنامه های طنزایشان رابنویسندواگرتوانستندپیداکرده ومرورکنند>بعداظهارنظرکنند

لطفآسطح فکریتان را ارتقا بدهید

میثم
چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 18:31
3
موافقم مخالفم
 

با سلام به دوستان این اقا شاهد فکر می کنم در ایران زندگی نمی کنند چون حرفشان خیلی شبیه روشن فکران بی فکر است به گفته این دوست م به اقای کاردان جسارت شده ولی این اقای کاردان به شعور 75ملیون ایرانی جسارت کرده اند هر ایرانی که در ایران زندگی می کند می داند که اقای مدیری بسیار فعال تر واز لحاظ کاری موفقتر از اقای کاردان بوده است در هرفهای اقای کاردان حس حسادت وجود دارد کدام کار هقای کاردان موفق بوده در کدام فیلم سینمایی حوضوری پررنگ داشته فرق طنز اقای کاردان با مهران مدیری در نوع نگرش این دو کارگردان به جامعه است مدیری جامعه ایران را خیلی خوب شناخته وبه این مردم وجامعه احترام می گذارد وبر اساس باورها وهنجارها وناهنجاریهای جامعه طنز میسازد حتی راه خنداندن مردمی که به هر چیزی نمی خندند را بسیار خوب می داند چیزی که اقای کاردان زیاد برایش مهم نیست چون اگر مهم بود حا لا ما شاهد کارهایش بودیم اما در مورد این حرف اقای کاردان که مدیری را سلطان طنز نمیداند چاری چاپلین را اول مردم کشورش بعد رسانه های ان زمان به دنیا معرفی کردند زمانیکه در ایران هیچ گونه سباتی نبود وایران در فقر رسانه ای بسر مبرد در ضمن سبک کار ای دو نفر با هم دیگر فرق دارند پس چارلی در زمان خودش سلطان بود ومدیری هم در این زمان وهم در زما نهای دیگر سلطان خواهد ماند مدیری با اینکه بسیار محدود است ولی در جامعه را خیلی زیرکانه نشان می دهد که اقای کاردان فاقد این نوع زیرکی است بهتر ه چیزیکه اقای کاردان استعداد ش رو داره یعنی رادیو بره تو همون رادیو راستی مردم خودشون قاضی خوبی هستند بعضی ها باید یه فکری برای فکرشان بکنند

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���