سینمای ما- فریبرز عرب نیا در اولین حضورش در برنامه هفت حرف رهای مختلفی زد که چند نفر از اهالی سینما هم مورد نقد و کنایه حرف هایش قرار گرفتند. یکی از این چهره ها حامد بهداد بود که در واکنش به این حرف های عرب نیا یادداشتی را در اختیار روزنامه روزگار قرار داده است. متن این یادداشت تند و صریح را بخوانید:


شنیده ام در برنامه ی هفت در جهت تغییر مسیر فرهنگی سینمای جهان، افاضاتي ايراد كرده‌ايد و پای از گلیم ادب فراتر نهاده، به قصد اهانت، تلویحا مرا بازیگری مجنون و به دور از اصول اخلاق حرفه ای که به فکر سرنوشت مردم نیست، خوانده اید. ظاهراً نامی هم از مارلون براندو برده بودید. از صنعت ایهام استفاده کردید یا دغدغه ی ادب داشتید؛نمی دانم. اما شما که با بدعنقی فضای کاری را عصبی و زشت می کنید، دم از اخلاق حرفه ای نزنید! فضای فرهنگی به شدت با سانسور مواجه است. متولی رسانه نمی داند به جای فرصت دادن به لودگی فکری ،باید فضایی برای تنفس فکری تدارک ببیند وگرنه تلویزیون جای گره گشایی شخصی نیست که اجازه ی اهانت به دیگران را به امثال شما بدهد. اینها، همه از عدم تمرین صحیح آزادی بیان است. اما شما هم گویا گرفتار توهم سختی شده اید. اینکه مردم به تماشای سریال مختار می نشینند ،ربطی به توانایی محدود شما در بازیگری و ایفای نقش مختار ندارد.

کرور کرور پول نفت از بودجه كشور هزینه ی ساخت سریال های تلوزیونی می شود تا مردم با تماشای اعتقاداتشان به وجد بیایند. شاید هر بازیگر دیگری هم جای شما بود از اینهمه مواجهه با واكنش عمومي دچار توهم می شد. و الا شما قبل از مختار کجا بودید و بعد از آن کجا هستید؟ شکلات داغ؟! مدهوش آن یال و کوپال و اسب و درشکه ی آراسته به صنعت گریم و طراحی نشوید. غره به دوبله ی سریال در چند کشور عربی نیز نباشید و وهم جهانی ورتان ندارد. شما خیلی کمتر از آن هستید که بخواهید از موضع یک مدعی العموم درباره سرنوشت مردم اظهار نگرانی کنید. مگر شما متولی امور فرهنگی هستید؟ مگر نماینده اخلاق جامعه اید؟ مگر سینمای ایران به شما نمایندگی داده است؟چه کرده اید؟ چه کسی به شما این اجازه را داده که در قالب اظهار نظر به تخریب دیگران بپردازید ؟ مگر شما بيش از یک هنرپیشه بیشتر هستید؟ آنهم با تحصلاتي عادي و سوادی اندك در حوزه ی بازیگری و مطالعاتی مقدماتی و عمومی در حد کارلوس کاستاندا و دون خوان. نکند توهم فرهنگی بودن و روشن بینی دارید؟! پس تکلیف فلاسفه و جامعه شناسان و انسان شناسان و زبان شناسان و محققان چه می شود؟

کسانی که سینمای ایران و جهان را به صورتی جدی دنبال می کنند ،هیچ جایگاهی برای امثال من و شما قائل نیستند و اگر من درباره ی براندو زیاد می گویم ، به دلیل آنست که الگوی صحیح بازیگری را معرفی کرده باشم تا دانشجویان و علاقمندان بازیگری به واسطه هنرپیشه ای چون شما در جزیره ای کوچک محدود و گرفتار نشوند. اتفاقا بر این عقیده ام که نقطه ضعف سریال مختار شیوه ی بازی شخص خود شماست. از طرفي آن چنان دم از اخلاق حرفه ای می زنید که انگار همین دیروز از هالیوود به تهران آمده اید. فراموش نكرده‌ام سر صحنه ی فیلم جرم حتي حرمت آقای کیمیایی را نگاه نداشتید و در حضور جمع به من که بازیگر آن فیلم و آماده ی برداشت پلان بودم، اهانت كرديد و باعث هدر رفتن يك روز كاري آن پروژه شديد. آيا شما اخلاق حرفه‌اي د اريد؟ اين بود پاسخ زحمات اقای کیمیایی برای شما كه اگر ايشان نبود شما هم‌چنان در رده هنروران فيلم مسافران مي‌مانديد.کشید. شايد از توفیق دیگران رنج می برید. گفته اید که فلانی مجنون است،من افتخار می کنم که بازیگری مجنون هستم ،چون اصل جنون است و عشق است، نه آن مشخصات من درآوردی که برای بازیگر کامل شدن در برنامه ی هفت بر شمردید؛ از جمله "قدرت و اراده "، "پایمردی و شجاعت" و "آنکه در فضای تنگ نگنجد "وغیره .اینها که مشخصات "خلیل عقاب" است!

اتفاقا بدانید که بازیگری اگر به هنر می رسد، محصول پردازش درونی ضعف ها و ترس ها و اضطراب هاست. جناب آقای متوسط! عقیده ی خود را در قالب ادب بیان کنید و دیگر به خاطر یک حرف پیش پا افتاده از مارلون براندو درباره ی انعکاس نور مهتاب روی برکه ی منزلش، از خود بی خود نشوید. اگر دمل پشت گردن ندارید، سر بالا آورید و به خود ماه بنگرید یا اگر شوق عارفانه دارید کمی تذکره الاولیاء بخوانید.

در انتها بهتر است به فكر سرنوشت خود باشيد كه آن اولي است............


منبع : روزنامه روزگار

به روز شده در : دوشنبه 9 خرداد 1390 - 16:19

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

maryam
دوشنبه 9 خرداد 1390 - 16:38
-36
موافقم مخالفم
 

با تمام احترامی که برای عرب نیا قائلم ولی به نظر من حق با حامد بهداده

عرب نیا خیلی جو گیر شده بود تو برنامه هفت البته این مشخصه ی بازیگرای ایرانی متاسفانه که وقتی یه نقش خاصو بازی میکنند مثل مختار یا یه پیامبری تا چند وقت هیچ کسی نمی تونه جمعشون کنه.

م
دوشنبه 9 خرداد 1390 - 16:39
26
موافقم مخالفم
 

متاسفم ازاین که همیشه باید شاهد توهین های متقابل باشیم

احمد
دوشنبه 9 خرداد 1390 - 16:56
-31
موافقم مخالفم
 
سینمای ما به کجا می رود؟!

من کلیت حرف های عرب نیا رو در هفت قبول داریم ولی این تیکه پروندن هاش رو نه.

آقای بهداد، بازیگر مورد علاقه بنده، اگر هم حق با شماست خواهشا دعوا و حاشیه ای دیگر برای سینمای ایران که این حال و روز را دارد درست نکنید!

سامان کریمی
دوشنبه 9 خرداد 1390 - 17:19
-17
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم برای هر دو

من تا حالا فیلم های آقای عرب نیا رو ندیدم ولی فیلم های آقای بهداد رو چرا

در این جا حق با آقای بهداد است چون نباید آقای عرب نیا در یک برنامه زنده این حرف ها رو می زد

واقعال اگر به ما هم این حرف ها زده می شد ما هم عکس العملمان کمتر از این نبود

ali
دوشنبه 9 خرداد 1390 - 17:23
-8
موافقم مخالفم
 
حرفهاي تند بهداد

حامد بهداد كارش درسته اما عرب نيا اسم نبرد از كسي......

بهر حال بايد ديد عرب نيا اين هفته چي داره تو چنته!!!


دوشنبه 9 خرداد 1390 - 17:29
6
موافقم مخالفم
 

با آقای بهداد موافقم.

مصطفی
دوشنبه 9 خرداد 1390 - 17:55
5
موافقم مخالفم
 

چی بگم!!! جواب سیلی رو که با سیلی نمیدن!!!

بدون تعارف بهداد رو خیلی قبول دارم ولی اینجور انتخابا و جوابای عصبیش ...


دوشنبه 9 خرداد 1390 - 17:58
22
موافقم مخالفم
 

متنتون کامل نیست.


سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 5:11
5
موافقم مخالفم
 

فقط میتونم یه جمله بگم : برای حامد بهداد متاسفم .

arash
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 5:34
12
موافقم مخالفم
 
خودتونو کنترل کنید

من از خوندن این مطلب شرمنده شدم...این چه ادبیاتیه؟؟

ایشون تا کی میخواد عصیانگری بکنه؟ خیلی مودب میتونست تو برنامه هفت بیاد و جواب بده...نامه زدن و اینطوری طرف رو زیر سوال بردن به چه معناست؟

آقای بهداد من نه طرفدار شما بوده و هستم نه عرب نیا...به نظرم هردوتون تو بازیگری و حرفه تون منزوی و محدود هستید البته آقای عرب نیا بیشتر...اما باور نکردنیه که اینطور به ایشون تاختید...حرف های ایشون ورای شخص شما بود و البته منطقی و متین بود...اما حتی اگر حق با شما هم باشد که نیست خواندن این نامه هر گونه ابهامی را منتفی کرده و انسان را به تایید حرفهای عرب نیا متمایل میکند...کاش عصبانیت خود رو فرو مینشاندید و بعد دست به قلم میبردید...هوش هیجانی مخصوص انسانهای موفق است...

EL
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 5:41
-28
موافقم مخالفم
 

به نظر من هم حق با حامد بهداد. درستِ كه لحنشون تندِ ولي شايد اگه هر كدام از ما هم جاي ايشان بوديم تندتر از اين جواب مي داديم به هر حال هر فردي مي تونه از حق خودش دفاع كنه .درسته كه عرب نيا نامي از كسي نبرده ولي همه مي دانند كه تنها كسي كه هميشه با عشق و علاقه از مارلون براندو صحبت مي كنه حامد بهدادِ . پس نيازي نيست كه نام ايشان رو بياره . قرارم نيست به هركسي كه تيريبون آزاد ميدن هر برخورد و توهيني كه مي خواد داشته باشه .تلويزيون يه رسانه با مخاطبان عامه يعني از هرقشري و هر طبقه اي مخاطب داره و اين اصلا خوب نيست كه يكي براي تخريب و تحقير بقيه از آن ،اينطور استفاده كنه .

علی 82
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:9
-4
موافقم مخالفم
 

آقای عرب نیا ، ظاهرا باورت شده که مختاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از نقشت بیا بیرون

shirin
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:10
4
موافقم مخالفم
 

نميدونم چرا در بحث هاي سينمايي و هنري به اصل كار و موضوع نمي پردازن و ميخوان با تخريب افراد بالا برن و خودشون رو متخصص نشون بدن

من بعضي كارهاي بهداد رو كه افراطي هست دوست ندارم اما عشق رو در همه فيلمها در چشمان بهداد مي بينم كه چقدر با انرژي و علاقه بازي ميكنه و اين حس به بيننده هم منتقل ميشه

خوب بود اگر عرب نيا باعث پيشرفت نيروهاي جوانتر مي شد و حرمت سينما و تلويزيون رو نگه مي داشت

آقاي بهداد شما همچنان بزرگ منش باشيد و قضاوت را به مردم بسپاريد

علی 82
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:12
22
موافقم مخالفم
 

آقای جیرانی لطفا حامد بهداد و محمدرضا گلزارم به برنامت دعوت کن

زیباقاسمی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:15
-14
موافقم مخالفم
 

آقای عرب نیا اینقدرجوگیرشده که فکر میکنه واقعا خود مختار هست !

زیباقاسمی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:16
-5
موافقم مخالفم
 

آقای عرب نیا اینقدرجوگیرشده که فکر میکنه واقعا خود مختار هست !

سارا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:20
13
موافقم مخالفم
 

سلام

من صحبتهای آقای عرب نیا ر شنیدم و ایشون هیچ اسمی از آقای بهداد نبردند

پس لزومی ندارد که آقای بهداد عصبانی شده و افاضات بفرمایند

media
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:34
-16
موافقم مخالفم
 

نمیدونم چرا احساس می‌کنم آقای عرب نیا سعی‌ دارن سیر نزولی کارنامه‌ای بازیگری خودشون رو در حرف‌های پر نیش کنایه به بازیگران جوانی که روز به روز در حال پیشرفت هستند پنهان کنند

erfan
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:35
19
موافقم مخالفم
 

درسته که آقای عرب نیا تو این دو برنامه اخیر هفت صحبت هایی را مطرح کرد که به نظر از باب فرهنگ خارج و وارد دنیای فلسفه و عرفان شده بود و به عقیده من نباید نقل قول ها و شرایط دیگر بازیگران را مورد اهانت خود قرار می دادند اما همانطور که خودشان گفتند این ایده آل های بازیگری است و حتی خودشان اعلام کردند که کامل نیستند بنابراین نباید ایراد گرفت .

اگرچه برای آقای بهداد که در باب بازیگری شان در ژانر و تیپ خودشان در فیلم هایی مانند سعادت آباد و یا مجنون لیلی احترام زیادی قائل هستم، اما باید با عرض تاسف بگویم ایشان که ویژگی "در فضای تنگ نگنجیدند" را خصایص خلیل عقاب می دانند، باید از این پس خودشان را با نام خلیل عقاب در سینمای ایران یاد کنیم چراکه در تمامی فیلم های خود اسیر همین خصلت و ویژگی شده اند.

فریبرز عرب نیا پیش از مختار رزومه کاری اش را در چند فیلم نسبتا قابل قبول در حد سینمای ایران همچون شیفته، ضیافت و سلطان نشان داده اند و دیگر همچون آقای بهداد به اثبات خود نیاز ندارند. در آخر هم باید بگویم که اگر آقای بهداد ضعف سریال مختارنامه را بازی آقای عرب نیا می دانند که البته هرگز اینگونه نیست چراکه در این صورت مردم مانند خیلی از سریال های مذهبی دیگر آن را نمی پذیرفتند، باید نگاهی هم به فروش فیلم هر شب تنهایی بیندازند که به خاطر ناتوانی ایشان در اجرای یک تیپ متفاوت، جایگاه واقعی اش را از دست داد هر چند فیلنامه تا حدی مقبول بود.

سلیم
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:49
3
موافقم مخالفم
 

آقای بهداد شما فراموش نکنید همین آقای عرب نیا قهرمان و نقش اول 2 تا از فیلم های جناب کیمیایی است.

و شما با این دبدبه و کبکبه هنوز در فیلمهای ایشون نقش مکمل دارید!

آقای عرب نیا توی برنامه ی هفت شدیدا" از بهروز وثوقی و مسعود کیمیایی حمایت کرد و بعد شما ایشون رو متهم به بی حرمتی نسبت به کیمیایی میکنید

اگر درخشش ایشون رو در سریال مختار نمیتونید ببینید نیازی به این پرخاشگری ها نیست باید سعی کنید تا شما هم به چنین جایگاهی برسید!!

مصطفی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:53
2
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد در حال حاضر بهترین بازیگر جوان هستند در ایران واین حرفهای عرب نیا جز حسادت چیز دیگری نیست عربنیا را کسی قبول ندارد.

خجسته
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 7:58
-9
موافقم مخالفم
 

به نظر من تو این یه مورد به خصوص،باید صورت مسئله رو پاک کرد،من ملتمسانه خواهشمندم برنامه ی هفت رو قطعش کنن،به درد هیچ کس نمیخوره!!!

عباس ق
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:4
29
موافقم مخالفم
 

آقای بهداد ـ بنظرم بهترین و مدون ترین و متعالی ترین صحبتها درخصوص ویزگی و شئون بازیگری را اقای عرب نیا گقتند . بنظرم نحوه پاسخ شما و اقای فراستی و... نشان از صحت نظر عرب نیا در مورد بعضی ها دارد و...

hana
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:5
-3
موافقم مخالفم
 

mam jaye har doye in honarmandan araghe sharm rikhtam.

شقایق
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:11
-15
موافقم مخالفم
 

عرب نیا که خیلی جو گرفته بودش ولی یه چیزای خوبی هم گفت... اما حامد بهداد نباید این جوری جواب میداد پس فرق اون با عرب نیا چیه؟؟

محمد
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:22
16
موافقم مخالفم
 

حیفه حرفهای آقای عرب نیا که به مشکلات ریشه ای اشاره شده با

این بحٍ های بی معنی و پوچ به انحراف کشیده شه.

علی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:37
7
موافقم مخالفم
 

از نظر من هر دو بازیگران خوبی هستند البته از انصاف نگذریم آقای عرب نیا در مختار نامه بازی فوق العاده ای را به نمایش گذاشتند ولی خوب شاید حرف های ایشان در مورد هر کس دیگری بود آن فرد همین موضع را میگرفت.

فاطمه
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:42
-48
موافقم مخالفم
 

با حامد موافقم

مصطفی حسینی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 8:47
20
موافقم مخالفم
 

جناب آقای بهداد به شدت خود شیفته است، من سوالم از آقای بهداد این است که آیا شما توانسته اید دو نقش متفاوت بازی کنید،همیشه در یک تم خاص بازی کرده اید.

آقای بهداد آن زمان که فریبرز عرب نیا ستاره سینمای ایران بود و سلطان را برای مسعود کیمیایی بازی می کرد کجا بودید؟

مهلقا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 9:3
5
موافقم مخالفم
 
اي واي.....

اگه براي آقاي عرب نيا 1% متاسف باشم، براي آقاي بهداد 100% متاسفم......

bahar
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 9:25
-42
موافقم مخالفم
 

متاسفانه عرب نيا الان سوگلي خيلي هاست و اجازه داره هرجا هرچي بگه.

اقاي بهداد ، مطمئن باشيد با افاضات اين آقا قابليتهاي حرفه ايي شما و ديگران زير سوال نميره.....بلكه پررنگترم ميشه .

از كوزه همان تراود كه در اوست.

azadeh
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 9:38
4
موافقم مخالفم
 

hamin tarz barkhord kafiye baraye esbate harfhaye arabnia to age vaghean bar hagh budi intor barkhord nemikardi

کوروش
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 9:48
-28
موافقم مخالفم
 

از دیدگاه من قاعده گذاری برای هنر اشتباه محض است

وحرف های بیهوده ی عرب نیا هیچ فایده ای برای سینما ندارد

کوروش
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 9:48
-25
موافقم مخالفم
 

از دیدگاه من قاعده گذاری برای هنر اشتباه محض است

وحرف های بیهوده ی عرب نیا هیچ فایده ای برای سینما ندارد


سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 9:49
-16
موافقم مخالفم
 

به حامد بهداد حق میدن

شبنم
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:1
1
موافقم مخالفم
 

خلیل اوقابو خوووووووووب اومدی....خیلی بانمک بود..واقعا با بهداد موافقم...هنر بدون عشق وجنون هنر نیست.

ترانه
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:20
-2
موافقم مخالفم
 

جایی برای حرف زدن نمونده !!!

arian18
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:27
1
موافقم مخالفم
 

من برنامه هفت را کاملا دیدم و نظرم این است که اقای عرب نیا با منظور قبلی این گفته را بیان کردند و کارشان اصلا درست نبود.به حر حال این دو تن باهم همکارند و احترام هم را باید داشته باشند.اقای بهداد ما همیشه شما را حمایت میکنیم و امیدوارم شاهد موفقیت های روز افزون شما در عرصه سینما باشم.

موفق باشین.

روح الله
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:33
0
موافقم مخالفم
 

واقعا فريبرز عرب نيا جو گير شده

ما که تا حالا ايشان را اينطور نديده بوديم

نيلوفر آريا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:52
5
موافقم مخالفم
 
جواب به حرف هايي توهين آميز به شكلي توهين آميزتر...!

اينگونه به نظر مي رسد كه مشكلات بين اين دو بازيگر مطرح تازه شروع نشده. حرف هايي كه فريبرز عرب نيا در هفت زد وحامد بهداد جوابش را در يادداشتي بلند بالا داد بوي كينه اي قديمي را مي دهد. وگرنه از نظر من نياز چنداني نبود كه عرب نيا در بحث مهمي كه در هفت داشت آن كنايه ها را به بهداد به بهانه ي مارلون براندو بزند درست است كه وي اسمي نبرد اما ااين توجيه خوبي براي يك سري صحبت ها نمي شود كه چون اسمي نمي بريم پس هر چه مي خواهيم بگوييم تقريبا همه ي دوستداران و اهالي سينما مي دانند كه حامد بهداد فوق العاده طرفدار براندو است واظهار داشته كه مي خواهد مثل او باشد بنابراين نيازي به اسم بردن نبود. از طرفي ديگر به نظر من يادداشت بهداد به مراتب توهين آميزتر از حرف هاي عرب نيا است حتي اگر كنايه هاي عرب نيا توهين آميز تلقي شود! اشارات مكرر بهداد در مورد توانایی محدود عرب نيا در امر بازي به خصوص در مختارنامه واينكه وي دچار توهم است و اظهار به اين امر كه عرب نيا قبل از مختارنامه چه بوده و وي كمتر از اين است كه درباره ي سرنوشت مردم نظر دهد. عرب نيا در مورد سرنوشت مردم نظر نداد و موضع يك مدعي العموم را نيز نداشت بلكه وي حرف هاي محكم صريح و كارشناسانه اي را زد كه خيلي ها توانايي گفتنش را نداشتند . اشاره ي بهداد به اينكه عرب نيا داراي تحصيلاتي عادي و سوادی اندك در حوزه ی بازیگری و مطالعاتی مقدماتی و عمومی است اصلا درست به نظر نمي رسد و حتي اگر هم درست باشد گفتنش جايز نيست. كسي نداد فكر مي كند بهداد در مقام يك پيشكسوت درباره ي يك بازيگر جوان تازه به دوران رسيده كه معدود فيلمي در كارنامه دارد صحبت مي كند كه حتي اگر هم اينطور بود بيان اين حرف ها شايسته نيست. توانايي هاي فريبرز عرب نيا در بازيگري و فيلمهاي وي به اندازه ي كافي خوب بوده اند كه از وي به عنوان يك بازيگر ماندگار دعوت شود و اجازه ي نظر دادن پيدا كند اما به قول بهداد حق تخريب ديگران را در قالب اظهار نظر نداشت باقي حرف هاي بهداد برمي گردد به دفاع از خود كه حق وي است. مطمئنا عرب نيا هنگام گفتن آن انتقادهاي صريح فكر چنين واكنش هاي صريح تر را كرده بود...

نگاه
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:53
-19
موافقم مخالفم
 

خطاب به آقاي عرب نيا : با توهين به ديگران نه شخصيت نه بازي خود را بالا مي بريد. حداقل در بازي آقاي بهداد حرفي براي زدن دارند اما شما...

نگاه
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 10:59
5
موافقم مخالفم
 

با آقاي بهداد موافقم ...

شیوا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 11:10
-24
موافقم مخالفم
 

به نظرمن عرب نیا ادم مغروریه ولی من با حرف هایش موافقم وحامدبهداد والبته دیگران درکارها ورفتارهایشان باید تجدید نظرکنن.

فرهاد رادمان
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 11:50
55
موافقم مخالفم
 

بهداد جان حرف حقه که برات گرون تموم میشه

اصلا از عری نیا خوشم نمیاد ولی این بخش حرفش حق بود

زیاد جوشه رو شدن حقایق رو نخور بهداد جان..

نسترن
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 11:53
-11
موافقم مخالفم
 
يكسري حرفهاي پوچ و بي دليل

حرفهاي دو طرف پوچ و بي دليل بود كه البته يك نقطه ي قوت داشت اونم صريح بودن حرفاشون بود.من اصلا حرفاشون توهين اميز تلقي نمي كنم ولي چون در كشور ما جا افتاده كه اگه طرف حرفش صريح بود يعني به يكي يا يه چيزي توهين كرده. پس الكي جو راه نندازين كه حرفهاي بهداد توهين اميز بوده يا اين كه چون عرب نيا هم توهين كرده حقش بوده نه اصلا اين طوري نيست دو طرف از هم انتقاد كردن وهركسي مي تونه از هر كي كه دوست داره انتقاد كنه حالا اين دو نفر انتقادشون صريح بوده و براي بهداد بيشتر.پس لطفا از اين به بعد قبل از اين كه كسي رو متهم كنيد حرفاشو بسنجيد......

مهر آوا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 12:11
13
موافقم مخالفم
 

آقای عرب نیا به شما تبریک میگم به خاطر صراحت، شهامت، صداقت و صلابتتون

بعضی مثل فریبرز عرب نیا و حامد بهداد بازیگر صحنه نمایش و سینما هستند و خیلی ها بازیگر بازار نان و قدرت و لذت و ذلت

اما چیزایی هست که نمیتونی بازی کنی یکیش درد و داغ دلی هست که تشنه حقیقته و دیگری شور و شعوری که تو نگاهت موج میزنه...

باز هم ممنونم آقای عرب نیا

N
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 12:15
16
موافقم مخالفم
 

1روزی میشه که همه میفهمن عرب نیا راست گفت....

ghg
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 12:20
13
موافقم مخالفم
 

براي حامد بهداد متاسفم.پس جايگاه صبر كجاست؟ بهتر بود با آرامش و رعايت ادب پاسخ مي داد گرچه معتقدم فريبرز عرب نيا به كسي توهين نكرده كه مستحق اينگونه توهين باشد.

سعید
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 12:43
-2
موافقم مخالفم
 
.......

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند

خود به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند

سلام

بی فرهنگی، زرنگ بازی در جهت منفی!، خاص و متفاوت بودن به هر نحو ... دیگه چیزای جدیدی نیس.

.

.

.

مبارک همه باشه........................ یا حق

نیوشا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 13:14
-4
موافقم مخالفم
 

آقای بهداد شما دارین به آقای عرب نیا میگین که کارشون اشتباه بوده که به آقای کیمیایی بی احترامی کردن ولی خودتون جواب فریبرز عرب نیا را با تحقیر کردن شون میدین

این که بدتر شد.

هنرمندان الگوهای جوانان هستن کار فریبرز عرب نیا و حامد بهداد هر دو کمی اشتباه بوده فکر میکنم یه کمی تند رفتند.

سارا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 13:24
12
موافقم مخالفم
 

فکر ماکنم حامد بهداد و عرب نیا در یک نقطه مشترکنند صدا بازی حتی فیزیک ظاهری هر دو مثل همدیگر و این که اقای عرب نیا استار بودن روزی اون موقعی که حامد بهداد در سودای بازیگری بود عرب نیا سلطان داشت شاید اگه 5 سال بازی در مختار نبود خیلی از بازیگر های ما اینقدر معروف نمی شدن اینکه بعد از مختار عرب نیا کجاس جمشید هاشم پور کجاس قهرمان فیلم های پلیسی زمانه فرق کرده فیلم ها عوض شدن و عرب نیا مجموعه بازیگری گفت نه شخص خودشو الان نیکی کریمی جزوه استارها بود به کجا رسیده این طور حرف زدن بهداد اصلا درست نیست خود بهداد هر فیلمی که بازی می کنه اینقدر از خودش تعریف می کنه به جایه این چیزها بشینید فکر کنید فیلم ها و سریال هایی بسازیم که مردم ببینن و خوششون بیاد مثله فیلم های فرهادی تخریب کردن هیچ وقت خوب نبوده

ایلیا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 13:26
6
موافقم مخالفم
 
والا چی بگم!!!

اولا باید بگم که من نه عاشق و شیفته بازیگر خاصی هستم و نه اینکه از بازیگر خاصی بدم میاد، اعتقاد دارم که احترام و شخصیت هرکسی دست خودشه و این گفتار و کردار افراد هستش که باعث قضاوتِ خوب یا بد در موردش میشه.

دوست دارم در مورد حرف های آقای عرب نیا و بهداد جداگانه حرف بزنم.

در مورد آقای عرب نیا باید بگم که ایشون در کنار حرف های جدی و درست و معقولی که در مورد مسایلی مثل سیاست زدگی سینما و خصوصیات یک بازیگر کامل ( و نه خلیل عقاب) اشاره کردند، حرف هایی هم زدند که جای بحث داره.

ایشون در ابتدای سخنشون فرمودند که نمیخوان اسم کسی رو بیارن ولی لابلای حرفهاشون آدرس هایی از بعضی افراد دادن که هر فرد سینمایی ، مصداقِ حرفشون رو متوجه میشه، مثلا "تهیه کننده ای که میگفت بازیگر جهانی نداریم "یا "فردی که در برنامه هفت شرکت داشت و همه می دانند که از خیلی ها پول گرفته و از توی کوچه افراد رو وارد سینما کرده" و حرفهایی که در مورد مارلون براندو زدند که منظورشون کاملا واضح بود و میخوام بگم که اینجور آدرس دادن هیچ فرقی با اسم آوردن از افراد نداره و به نظرم بدتره چون همیشه کنایه و طعنه از حرف رک و راست زشت تره.

اما آقای بهداد، شما که از حرف های عرب نیا اینقدر ناراحت شدید برام جای تعجب داره که خودتون هم همون برخورد و رفتار رو در مقابل از خود نشون دادید و با جملاتی مثل " دچار توهم شدن" یا " خلیل عقاب " یا " جناب آقای متوسط" و "لودگی فکری" جواب عرب نیا رو دادید.

اگر بخشی از حرف های عرب نیا درست نبوده ( که قطعا هم نبوده) درست و شایسته نبود که با جملاتی نازیبا از خود دفاع کنید، و توان و سوابق بازیگری ایشون رو به سخره بگیرید که مردم سینمادوست با بازیهای ایشون خاطرات زیادی دارند و کما اینکه در مورد شما هم اینگونه هست و از شما هم بازیهای خوبی دیدند.

در آخر میخوام بگم که اطمینان دارم که اکثریت افراد هنردوست از نحوۀ گفتار و برخورد هردوی این دوبازیگر ناراضی و نا خشنود هستند.

امیدوارم هم آقای عرب نیا و هم آقای بهداد درمورد رفتارشون تجدید نظر کنند چون اینگونه جدل ها هیچ فایده ای به حال این سینمای خسته نداره.

خلیل عقاب
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 13:29
5
موافقم مخالفم
 

من نه حق به بهداد می دهم و نه به عرب‌نیا، چرا که هنرمند واقعی هرگز نقاط قوت خود و ضعف دیگران را به زبان نمی‌آورد. این دو هنرمند نیستند که اگر بودند هرگز اقدام به این کار نمی کردند.

مهدی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 13:58
4
موافقم مخالفم
 

بهترین موردی که از آقای عرب نیا دیدم برنامه اول بود که ای کاش برای بار دوم نمی آمد و این قهرمان هربار تخریبتر نمیشد ........ در برنامه اول ابتدا فکر کردم که التفاتات غیبی به دلیل حضور در نقش مختار برای رضای خدا به آقای عرب نیا اینقدر اضافه کرده ................. بحث های جالبی مخصوصن در مورد گلزار که بنده رو به فکر واداشت و طی هفته بارها در ذهنم تحسینش کردم .......

تنها ایراد ایشان که از عظمت و شخصیت ایشون میکاهد ..

1 - گله و توجه به حرف ها ..................... اگر ایشان هفته بعد در هفت حاضر شوند و نیم ساعت وقت را صرف پاسخ به آقای بهداد بکنند از شخصیتشان حداقل در نظر من کاسته میشود ............ من عرب نیایی رو دوست دارم که اونقدر قدرتمنده که این حرف ها هیچ تاثیری در گفتار و عملکرد اون نداره .................... اگرچه بعضی ها با این حرف ها منفجر میشن ........................ پس حداقل بخاطر احترامی که بخاطر نقش مختار دارند ........... صبر کنن ...... فقط اشاره کوتاه 5 ثانیه ای که مثلا " اخیرا نامه ای منتشر شده که اصلا جایی برای بحث درش نیست " و بحث اصلی رو ادامه بدن ..................

میدونید همین جمله چه ضربه مهلکی به امسال حامد بهداد میزنه ................... یعنی این نامه میشه یه پشیمانی همیشکی برای بهداد چون هیچ کس حتی حسابش نکرد که جواب بهش بده ............ آقای عرب نیا خواهش میکنم ......... شخصیتی رو که مختار بهت داده و روحانیه خرابش نکن ..........

م.ن
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 14:14
1
موافقم مخالفم
 

يه نگاه اجمالي به نظرات دوستان يه‌چيز كاملاً روشنه، اونهم اينه كه هر دو طرف كم و بيش موافق و مخالف دارن؛ اما اون چيزي كه خيلي مهمه اينه كه تقريباً همه نظردهندگان به نقد و پاسخگويي مؤدبانه و توأم با نزاكت تأكيد دارند. اصلاً زيبنده هنرمندان كه حاملان فرهنگ و ادب اين مرز و بوم هستند و بايد براي ارتقاي سطح فرهنگ مردم كوشش كنند، به اين نحو به هم بتازند و از دايره ادب و احترام خارج شوند. در اين ميان آقاي بهداد بيشتر در معرض قضاوت منفي خواهند بود چون برخي مخاطب آقاي عرب‌نيا را ايشان نمي‌دانند. در هر صورت اميدوارم كه آقاي عرب‌نيا با توضيحات قانع‌كننده خود فضا را تلطيف كنند و آقاي بهداد هم در صورت قانع شدن، رسماً عدرخواهي كنند(البته هم از آقاي عرب‌نيا و هم از مردم)! من شخصاً هيچ‌كدام از اين دو هنرمند را نمي‌شناسم، اما به اصالت و حياتي بودن اخلاق در جامعه باور دارم.

غزال
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 14:35
22
موافقم مخالفم
 

به نظر من عرب نیا بازیگر متوسطی است که بازی های خوب هم دارد مثل بازی در شوکران که جزو فبلم های محبوب من است . اما برعکس نظر برخی دوستان یکی از ویژگی های خوب حامد بهداد اینه که هیچ وقت خودش و گم نمی کنه و از خود بیخود نمیشه . هنوز هم مثل روزهای اول که وارد سینما شد متین و موقره . علاوه بر عرب نیا کلیه ی عوامل هفت نیز مقصرند . امگار دوست دارند قضیه ی معتمد آریا دوباره تکرار بشه . ضمنا یکی از نقاط ضعف سریال مختار صدای آقای عرب نیا است که اصلا به درد چنین نقش پرصلابتی نمی خوره . اما آقای بهداد باید در برنامه هفت جواب او را بدهد نه در روزنامه .

shiva aba
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 14:49
-8
موافقم مخالفم
 

موشک جواب موشک....

با هر کسی باید با ادبیات خودش حرف زد تا خوب شیر فهم شه.

اینجوری بقیه موقع حرف زدن توی یه جای عمومی مثه تلویزیون سعی می کنن دست و پاشون رو جمع کنن..

ریانه جای تسویه حساب شخصی نیست!

amir
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 14:53
2
موافقم مخالفم
 

من از طرفدارای حامد بهدادم اما باید به عرب نیا به عنوان یه بزرگتر احترام میذاشت. فقط همین صحبت آقای عرب نیا رو به گوشش رسوندن؟ ایشون صحبت های خیلی خوبی تو 7 زد. مخصوصا حمایتش از گلشیفته فذاهانی و فردین و بهروز وثوقی و حتی کیمیایی که آقای بهداد سنگشو به سینه میزنه. همه میدونن که آقای عرب نیا نقش مختارو عالی بازی کرده. زیر سوال بردن بازی عربنیا تو مختار رو هیچکی نمیپذیره . چون فقط از روی عصبانیت بوده.

جافنا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 15:1
12
موافقم مخالفم
 

من واقعا براي اين فضاي سينماي ايران متاسفم .من طرفدار بازيگر خاصي نيستم ولي از اين دو دوست عزيز خواهش مي كنم الگويشان در همه اين زمينه ها كه نام بردند شهاب حسيني باشد.آري شهاب حسيني .مگر نمي شود در همين كشور خودمان الگويي پيدا كرد تا بر سر مارلون براندو دعوا نكنيم؟سيد شهاب الدين حسيني يگانه مرد با اخلاق سينماي ايران.از شما خواهش مي كنم شهاب حسيني رو جاي اين دو عزيز قرار بدين آيا اگر به جاي عرب نيا بود در اين برنامه اين حرف ها رو مي زد؟ يا اگر به جاي حامد بهداد بود اين نامه غير متعارف كه به نظر من حتي درجه ادبياتش از حرف هاي عرب نيا هم پايين تر بود رو مي نوشت؟ بازيگري كه بدون كوچكترين حاشيه ها داره مرغ و سيمرغ و كلاغ و خرس و همه ... جايزه ها رو درو مي كنه.اين از حيث هنر و حتي در بين مردم همه محبوبيتي بي حد داره.دليلش آخرين نظر سنجي همين برنامه هفت كه بالاتر از محمدرضا گلزار به عنوان محبوبترين ستاره سينماي ايران انتخاب شد.پس مي شه خوب بود آقاي عرب نيا ولي به ديگران هم توهين نكرد وپس مي شه خوب بود آقاي بهداد و ديگران رو بي ادب و متوسط خطاب نكرد. آيا اين جور حرف زدن ها (مقصود هر دو نفر) دليل ضعف شخصيتي نيست ؟شما بگين

الهام
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 15:4
11
موافقم مخالفم
 

سلام من خودم یکی از طرفداران هر دو هنرپیشه هستم ولی از اقای بهداد با این بی احترامی بعید بود خیلی تند رفته .اقای عرب نیا واقعا مختار را خوب بازی کرده .تاره مگه اقای عرب نیا از شریفی نیا و گلزار به شدت تر انتقاد نکردو خیلی واضح تر اصلا کسی متوجه انتقادبه اقای بهداد نشدخیلی کلی گفت عرب نیا این همه عصبا نیت ؟ نمیگم کار درستی کرد عرب نیا. ولی اون ها هم این این چنین نامه بی احترامی نوشتن؟متاسفم

نیما
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 16:33
10
موافقم مخالفم
 

من اون برنامه ی هفت رو کاملاً دیدم. فکر نکنم آقای عرب نیا اصلاً منظور به شخصی داشتن. اصلاً چیز خاصی نگفتن. تازه ادبیاتشون این قدر تند نبود. به حدی که من متوجه نشدم. پس لایق این پاسخ صریح و تند نبودند. نمی دونم...


سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 16:54
0
موافقم مخالفم
 

صحبتهای فریبرز عربنیا رو کامل نشنیدم ام از اون قسمتهایی که شنیدم حس کردم آدم فهمیده ایه.حامد بهداد که مخالف توهینه چرا از ابزار اهانت استفاده کرده؟ا


سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 17:4
0
موافقم مخالفم
 

اقای بهداد بهتره حرفاشونو رو در رو بزنن نه با نامه و بیانیه و . . .

پیمان رشیدی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 17:10
28
موافقم مخالفم
 

افرین به عرب نیا ..بهداد واقعا جنون داره ..و این جنون رو میشه تو همون برنامه ی هفت دید ..پشت نام مارلون براندو پنهون میشه و هر کاری که

می خواد می کنه ....بعدشم عرب نیا اگه حرفی هم به بهداد بزنه گر چه اسمی هم نیاورده . عربنیا 13 سال پیش از بهداد وارد سینما شده وبهداد

به احترام بزرگی هم که شده نباید حرف بزنه

مصیب
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 17:32
9
موافقم مخالفم
 

آقای عرب نیا در بخش هایی از صحبت هاشون در هفت به نکات خوبی راجع به مدیریت فرهنگی اشاره کردن ولی فکر میکنم کمی روده درازی کردن و راجع به هر مسئله ای که در ذهن شلوغشان بود حرف زدند راجع به بهداد هم به نظرم سکوت می کرد بهتر بود چون اون بازیگر فوق العاده ایه و حیفه که بخواد وارد مسائل حاشیه ای بشه

بهرام
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 17:35
14
موافقم مخالفم
 

واقعا افسوس میماند .....ولی آقای بهداد ..آیا آقای خلیل عقاب در سرزمین ما یک شخصیت حقیقی و حقوقی نیست؟ شما که ادب دارید این تشبیه را چرابه جالت تمسخر آنهم به معرفی نمونه!! اینگونه مطرح میکنید؟ آ مارلون براندو هم از ین کار ها نمیکرد!! شما سایه ای از بهروز وثوقی بشوید باقی قضایا حل است حیف شما که هرز میروید

زهرا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 17:57
2735
موافقم مخالفم
 
پاسخ صریح حامد بهداد به حرف های فریبرز عرب نیا در برنامه «هفت»

1. به نظرم بعضی از صحبت های عرب نیا که به ریشه ی برخی مشکلات در سینما می پرداخت تحلیل های درستی بود و نشان دهنده ی این بود که عرب نیا به این موضوع فکر کرده و با تحلیل(چه درست چه غلط )وارد برنامه شده برخلاف دیگر مهمان هایی که راجع به این موضوع صحبت کردند و هیچ حرفی برای گفتن نداشتند نمونه ی بارزش امکانیان و... . در کل این موضوع بازتابهای زیادی داشت و می شد راجع به آن فکر کرد و نتیجه گیری کرد.نظرات مختلفی که در واکنش به صحبت های عرب نیا ست نشان دهنده ی این است که برخی گفته هایش که مورد تایید اکثریت جامعه ی سینماست جای تامل دارد. 2.بیشتر معیارهایی که عرب نیا برای بازیگری برشمرد به گفته ی خودش کاملا ایده آلیستی بود و به نظرم نه تنها سازنده ی یک بازیگر کامل بلکه سازنده ی یک انسان کامل هستند!(در کتب عرفانی این ویژگی ها برای یک هنرمند کامل برشمرده شده که به نطر برخی به کاریکاتور شبیه است!) فکر میکنم ورود عرب نیا به این موضوع خیلی ها را پس زد چون خیلی فراتر از نگاهی است که امروز جوانان به مقوله ی بازیگری دارند.به نظرم برخی از ویژگی های درستی که به آن اشاره شد می تواند با حضور روانشناسان جامعه شناسان سیاست گذاران سینما و افراد صاحب نظر مورد تحلیل قرار بگیرد. 3.عرب نیا در خلال صحبت هایش به چند نفر اشاره کرد که آشکارترینش بهداد بود به نظرم غیر حرفه ای ترین حرفی بود که عرب نیا راجع به بهداد زد(البته پاسخی که عرب نیا در جواب فراستی داد هم شایسته نبود)فعلا راجع به طول عمر بازیگری و ماندگاری بهداد نمی توان قضاوت کرد ولی از شواهد پیداست که بهداد می تواند ماندگارتر و خاص تر از عرب نیا باشد. 4.بهداد میتوانست پاسخی ملایم تر و حرفه ایی تر به عرب نیا بدهد. 5.به نظرم نوع بازیگری بهداد و عرب نیا متفاوت است و نمی شود آن ها را با هم مقایسه کرد. 6.در مجموعه صحبت هایی که راجع به سینما شد به نظرم تحلیل های داودنژاد درست و قابل تامل بود. 7.اگرخواهیم به نتیجه ی درستی برسیم و مشکلات را ریشه کن کنیم باید به اندازه ی همین پنجاه و اندی سالی که پیش آمدیم صبر کنیم البته اگر جامعه سینما خواستار این موضوع باشد... 8.امیدوارم فریدون جیرانی با اجرای خودش برنامه ی هفت را ادامه دهد و موفق باشد.

مانی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 19:6
-24
موافقم مخالفم
 

فریبرز عرب نیا حق نداره به همه توهین کنه.فکر می کنه یه مختار بازی کرده( که تازه خیلی هم بد بازی کرده)همه باید کار و زندگیشون رو بذارن کنار قربون صدقه ی ایشون بشن.این همه غرور درست نیست خیلی قشر بازیگر رو از مردم جدا می دونه.دم حامد بهداد گرم.

Araz
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 19:7
7
موافقم مخالفم
 
حامد بهداد

جمعش کنین این قرطی بازیها رو

.........
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 19:25
11
موافقم مخالفم
 
خواهشمندم برای داشتن یه سایتی که توش آزادی بیان واجبه کامنتمو تایید کنید.

اولا که متن کامل نیست و این بزرگترین خیانت در حق کاربرای سایت سینما ما هست! اگه بهداد سفارش این کار رو بهتون کرده شما وظیفه داشتین به وظیفتون در قبال مردم عمل کنین نه به حرفای بهداد..................................................

متعجبم از کسایی که الان این نوشترو خوندن و برای چند لحظه از حمله و جنگ واژه های بهداد خوششون اومده به فکر بعدا نیستن؟ اینکه اگه این وضع بخوات همینجوری پیش بره و سینماگرا تا این حد ادب و احترام رو بین خودشون بکشن بعدا عاقبت این سینما چی میشه؟ آیا این درسته که همه به جون هم افتادن؟ به جای وحدت و دست به دست هم فرو کردن برای زنده کردن یک سینمای قوی!!!!!!!!!!

آیا این درسته که احترام و حرمت گذاریها داره در بین سینماگرا میمیره؟؟؟؟ نه بزرگتر به کوچیکتر رحم میکنه نه کوچـــــــــــیکتر به بزرگتر!!!

واقعا متاسفم برای بهداد.

سروناز
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 19:49
-14
موافقم مخالفم
 

حق کاملا با آقای بهداد....اصلا چه لزومی داره برنامه ی هفت دو هفته کامل وقتشو بده به آدمی مثه عربنیا که بیاد همچین حرفای بی سرو تهی و بزنه و آخرشم این دلخوریا پیش بیاد؟!!؟

محسن
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 21:5
-11
موافقم مخالفم
 

عرب نیا خیلی خودش رو تحویل گرفته

بعد از مختار عرب نیا خیلی پر رو و بی ادب و جدیدا همه کاره سینما و تلوزیون شده

از ماست که بر ماست ما هستیم که این جور آدمها را بزرگ می کنیم

امیر
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 21:9
-5
موافقم مخالفم
 
نفرت با بازی فریبرز عربنیا و بازی متفاوت حامد بهداد

در این معرکه بازنده اصلی کسانی هستند که با نگاه سیاه و سفید به انسانها همیشه دچار دشمنی و یا دوستی های کورکورانه اند . فریبرز عرب نیا حامد بهداد 2 بازیگر خوب از دو نسل سینمای ایرانند و بس .

اما از این پس بازیگران بدنام فیلم نفرت اند . فیلمی که سالهاست در عرصه های مختلف جامعه ی ایرانی شاهد آن هستیم و عامل اصلی آن هم خود ما هستیم که با تایید ها و تکفیر های بیجا بازیگران محبوب زمان خود را به ورطه ی خود شیفتگی و از خود بی خود شدن می کشانیم .

سامی پورعلی
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 21:10
-2
موافقم مخالفم
 
بازم ؟

منم قیول دارم حق با آقای بهداد...

ولی کاش جوابشو نمیداد ...

ولی حالا که جوابشو داد لحن مناسبی رو انتخاب کرد ... ( توضیحش طولانیه )

من فیلم های قدیمی آقای عرب نیا رو دوست دارم ولی حامد بهداد فوق العادس ...

در مورد ادبیات زشت و جوگیر شدن آقای عرب نیا این اولین بارش نیس از این موارد زیاد بوده و خوب شد که با این لحن به جوابش رسید.

سبا
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 21:17
-4
موافقم مخالفم
 
پاسخ صریح حامد بهداد.....

نقطه قوت سریالهای یک مشت پر عقاب وآخرین دعوت کجاست؟؟؟حتما بازی شاهکار حامد بهداد....در بین بازیگران هیچکس به اندازه بهداد وهم گرا وخود شیفته تر نیست....من نابغه تماشایی هستم و من سلطان بازیگری ایرانم و....اینا وهم گرایی نیست.؟؟...یکی باید جلوی این تند رویهارو بگیره....حقیقت تلخ....به کام بعضی تلخ تر هم هست....اون موقعی که عرب نیا نقش اول فیلمها بود حامد بهداد کجا بود؟؟....بهداد عزیز زیادی جو گیر شدن....یکبار به جای نقش مکمل نقش اول بازی کن آقای مدعی.....!!


سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 21:28
8
موافقم مخالفم
 

هر دو نفر ظاهرا به هم بد و بیراه می گن.... اقای بهداد هم کم ادم تند و بی پروایی نیست...کاش حرفهای اقای عرب نیا رو بزارین تا بتونیم خودمون قضاوت کنیم... اما به اقای عرب نیا کاری ندارم. اما اقای بهداد خیلی مغرور و مدهوش یازیگری خودشه. قبلا هم در وصف خودشو چیزهایی گفتن.... از عرب نیا هیچ شناختی ندارم

پيمان اميري
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 21:41
0
موافقم مخالفم
 

كاري به صحبت هاي عرب نيا ندارم كه پولي كلوني رو كه گرفته از تهيه كننده مختار نامه با دستمزد فوتباليست ها حساب ميكنه ! نه دست مزد كارمند هايي كه هم اندازه اون درس خوندن و زحمت كشيدن اما هم اندازه اون دستمزد نميگيرن ! يعني قشر پايين ترش

ولي موضوع بهداد !

واقعا كلمه به كلمه حرفايي ميزنه بر دو اساس ميتونه باشه : 1.بي منطقي.2.جو !

آدم وقتي از كاري ايراد ميگيره كه خودش توانايي انجام اون كارو داشته باشه.آقاي بهداد ! شما انقدر بلديد كه ميتونيد جاي عرب نيا رو تو مختار نامه بگيريد يا كوچكترين ضعفي در كارش ببينيد ؟ غير عرب نيا مگر براي نقش مختار وجود داشت ؟

من به شما پيشنهاد ميكنم كمي خودتون رو در مقابل دوربين مصاحبه از جمله هفت و ... كنترل كنيد !

احمد
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 - 22:53
4
موافقم مخالفم
 

به نظر من حامد بهداد کمی باید انتقاد پذیر باشه و کمی هم با خودش و تو خلوت خودش درباره کارهایی که میکنه فکر کنه . الگو گرفتن از مارلون براندو خیلی خوبه ولی تا جایی که وارد تقلید نشه . من با حرف آقای عرب نیا درباره حامد بهداد کاملا موافقم. اگر هر کسی دی وی دی جشن دنیای تصویر رو دیده باشه کاملا متوجه این موضوع میشه که این رفتار رفتار حامد بهداد نیست و کاملا مصنوعی و ساختگیه و به نوعی حامد سعی داره رفتار خودشو خاص جلوه بده بطوریکه در حالت عادی اصلا نیست. من به شخصه بازی حامد رو کاملا میپسندم اون هم به این دلیل که عاشق مارلون براندوام ولی رفتار خارج از دوربینش رو ابدا دوست ندارم. دغدغه های مارلون براندو نه تنها توی رفتار بلکه توی افکارش بود

مهران
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 5:46
1
موافقم مخالفم
 

با سلام

اولا عرض کنم که نه حامد بهداد هنرپیشه مورد علاقه من است نه فریبرز عرب نیا پس با هیچکدام دوستی و دشمنی ندارم ولی میخوام به نکته ای اشاره کنم وقتی ما صحبت از پرهیز داشتن ازچیزی می کنیم باید خودمان دچارش نباشیم به عنوان مثال وقتی صحبت از توهم میکنیم باید خودمان توهم زده نباشیم من واقعا یه سوالی دارم کدوم بار حامد بهداد به مصاحبه ای آمده و از بازی خودش تعریف نکرده؟هر باری که من اون را در مصاحبه ای دیدم فقط تعریف بوده که از خودش کرده و این بوده که اون تماشاگر را به سالن سینما کشیده و فیلم را نجات داده و کلی حرفهای دیگه منتهی ما ایرانیها اکثرمون یه اخلاق خیلی بد داریم که جزء فرهنگمون شده و آن این است که نقد پذیر نیستیم

يلدا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 5:59
5
موافقم مخالفم
 

جناب آقاي بهداد، در كل شخصيت و نوع بازي شما را دوست دارم، اين را صادقانه ميگويم و به حق شما را پديده جديد سينماي ايران ميدانم، ولي هنرمند عزيز باور كنيد از جوابيه تندتان به آقاي عرب نيا سخت متحير و متعجب ماندم، چرا بايد نژاد ايراني براي پاسخ ها و جوابيه هاي خود به يكباره تمام پيشينه افراد را زير سئوال ببرد و افراط گرايانه ميدان تاخت و تاز را در نوردد؟ شكي نيست كه بازي هر دوي شما بزرگوار اگر نگويم عاليست، ليكن تا حدود زيادي بي عيب و نقص است و هر دو نمايش هاي قابل قبولي را در صحنة سينما به اجرا و به يادگار گذاشته ايد، ليكن چرا بايد بازي آقاي عرب نيا در مختارنامه با اين بي انصافي مورد هجمه قرار گيرد؟ تأئيد ميكنم كه نبايستي آقاي عرب نيا با اشاره به مارلون براندو غير مستقيم شما را هدف قرار ميداد كه ايشان نيز از اين كناية غير حرفه اي قطعا مبرا نيستند ولي گمان نمي بريد كه جوابيه شما بيش از حد تند و عجولانه بود؟آقاي بهداد مردم از شما بازيگران كه خاك فرهنگ و هنر را ميخوريد بيش از سايرين توقع دارند. پس فرق شما با من عامي كه جواب سيلي را با سيلي و جواب خون را با خون ميدهم چيست؟ كمي منطقي تأمل كنيد كه آيا نيازي بود گوشه و زواياي برخورد ايشان در محافل غير رسمي، (چه در ست چه غلط) در ويترين رسمي سينماي ايران به نمايش گذاشته شود؟ بگذريم بياييد صبر و متانت پيشه سازيم و باور كنيم كه مسائل حاشيه اي همچون آفتي يقة هنر ايراني را سخت گرفته و رها نخواهد ساخت، اگر زودتر به خود نجنبيم. تنها كمي تأمل كافيست. يا علي.

s.p
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 6:4
18
موافقم مخالفم
 

با سلام و عرض خسته نباشید والا خیلی خیلی خوشحال هستم که آقای عرب نیا به واسطه فیلم مختار برای مردم شناخته شد. چون متأسفانه اینقدر که برای آقای بهداد تبلیغات میشه و کارگردانها از او برای کار استفاده میکنند از آقای عرب نیا نمیشه آقای عرب نیا یکی از بازیگران بسیار خوب ما در عرصه بازیگری است ولی زد و بندهایی است در عرصه سینما که از آقای بهداد بیشتر استفاده میشه این را بدانید اگر بهداد برای مختار انتخاب میشد مبلغی که میگرفت خیلی بیشتر از عرب نیا بود و چه خوب که آقای عرب نیا این نقش را قبول کرد چون خیلی بیشتر مردم او را شناختند. و من فکر میکنم آقای بهداد توهم زده شدن چون اصلا اسمی از ایشون برده نشد که اینطور جو ورشون داشته .

مرتض بلدی نژاد
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 6:7
-9
موافقم مخالفم
 

جناب آقای بهداد سینمای ما مانند کسی ست که در باتلاق افتاده وحرفهای شما وآقای عرب نیا (به عنوان نمایتدگان فرهنگ وهنر ای مرزوبوم )دست وپا زدن دراین منجلاب است خواهش میکنم کمی هوشمندانه ودور از احساسات (نه بدون احساس )به عنوان کسی که دوستش دارند صحبت کنید واگر به آقای عرب نیا اعتراضی دارید در بازی های به یاد ماندنی پاسخ بدهید (همینطور آقای عرب نیا )به امید روزی که نخبگان فرهنگی ما با کمی تفکر نظرات خود را ایراد کنند تا روزگار به سامان گردد

پوريا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 6:30
16
موافقم مخالفم
 
افسوس

براي حامد بهداد متاسفم.

فقط افسوس مي مامند براي بازيگري كه يك نقد را برنمي تابد و اينگونه آشفته و پريشان مي آشوبد.

به گمانم حامد بهداد دست به خودزني ناآگاهانه اي زد كه شايد خيل مشتاقانش را از دست بدهد و تنها افسوس براي خود او بماند


چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 6:47
-11
موافقم مخالفم
 

من عربنیا رو اصلا به عنوان بازیگر قبول ندارم خیلی خشک و بی روح بازی میکنه تازه با این حال ادعای بازیگر خوب بودنم میکنه. به هر حال حامد بهداد با اینکه سنش کمتره ولی بازیگریش به مراتب از عربنیا بهتر و با احساس تره.

محسن جعفری راد
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 6:49
8
موافقم مخالفم
 

هر کسی که به هر طریقی دغدغه ی سینما و فرهنگ داشته باشد ، آگاه است که بیشتر حرفهای عرب نیا دربرنامه ی هفت،درست و حاصل جسارت،اصالت و صداقت عرب نیاست اما او می توانست مصداق هایش را به طور مستقیم و با اشاره به بازیگران معروف و پر مخاطب ارائه نکند. طبیعی است که هیچ کسی کامل نیست و عرب نیا هم با این اشارات شتابزده(درباره ی بهداد ) ،حضورش را خالی از نقص نگذاشت.اما هریک از ماهم اگر جای بهداد بودیم واکنش نشان می دادیم چرا که اشارات عرب نیا به همه حرفه ای و با استدلال بود اما در مورد بهداد از جنون و ادا و اطوار او گفت که این با جایگاه حامد بهداد و همکاری هایش با کیارستمی،تقوایی،کیمیایی و .. . در تناقض است.البته بهداد هم می توانست کمی حرفه ای تر با این مسئله برخورد کند.به هرحال هر سینماگری در شرایط فعلی و مهجور بودن خانه سینما و صنف هایش بهتر است به این جدال های رسانه ای تن ندهد و بیشتر به اتحاد صنف خودش و پایداری خانه سینما فکر کند.هم عرب نیا و هم بهداد از نظر حقوقی یعنی بازیگری،جز بازیگران تاثیرگذار و کاربلد سینمای بعد از انقلاب هستند اما از نظر حقیقی،گاهی کشش رسانه و مخاطب به سوی خود را فراموش می کنند و به این جدالها تن می دهند که نه برای هیچکدامشان،نه برای سینما و نه برای مخاطب شعور مند هنر هیچ کارکرد و ضرورتی ندارد.

علی محمدی اززرند
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 7:56
8
موافقم مخالفم
 
نامه حامد بهداد

سلام اقای حامد بهداد. تا چند هفته پیش خیلی طرفدارت بودم واز اینکه به حق سیمرغ گرفتی واقعا شادمان شدم همین طور از حرفهایی که هنگام دریافت سیمرغ زدی هم لذت بردم ولی بعدازمصاحبه عجیب و غریبت در مورد دستمزد بازیگری تو برنامه هفت که شبیه ادمای مجنون رفتار کردی به کلی ازت نا امید شدم.حالا هم که... تو حق نداری درمورد عرب نیا اینطوری صحبت کنی چون عرب نیا حرفهایی زد که هیچ کدومتون جرات گفتنشو نداشتین .درضمن زمانی که عرب نیا استار سینما بود تو کجا بودی.اگر هم عرب نیا مدتی از سینما دور شد به خاطر مختارنامه بود ولی هنوزم بازیه حسی تورو دوست دارم یه کم خوددار باش حامد جان

فروتن
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 8:12
-3
موافقم مخالفم
 
سینمای بچه بازی!

سلام.

آقای بهداد که این قدر سئوال برای عرب نیا ردیف کردند خودشان به جواب این سئوال ها فکر کردند؟! خودشان در چه جایگاهی هستند که با این ادبیات حرف می زنند؟ به عرب نیا می گه متوهم پس لابد خودشم توهم اون جایزه بهترین بازیگر مرد گرفتتش!

با این دعواها و حرفها یک چیز خیلی خوب نمایان می شود و آن هم سطحی بودن سینمای ماست.

معلوم می شود حد ادب و تحمل آن هایی که پر از ادعایند چقدر است.

لازمه بگم من نه شیفته ی عرب نیا هستم و نه بهداد.

سینا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 8:17
24
موافقم مخالفم
 

به هر حال عرب نیا هم تجربه ی بالایی دارد و هم با توجه به صحبت هایش در برنامه ی هفت قصد اصلاح دارد نه توهین.در ضمن در صحبت هایش از کسی اسمی نمی برد.تازه صحبت های بهداد خیلی توهین آمیز تر بود که!و به نظر من در بازی های بهداد یه حالت عصبی وجود دارد ولی حنون نیست.

mohammad
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 8:40
-4
موافقم مخالفم
 

ba hamed behdad movafegham

سعید
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 8:47
10
موافقم مخالفم
 
گلزار

بعضیها چشماشونو خوب باز کنند درست ببینند اخه بایه نظرسنجی محبوبترین بازیگر ایران مشخص میشه...بعدشم فریبرز عرب نیا کی راجع به گلزار حرف زد...من موندم چرا هر بحث سینمایی رو به گلزار ربط میدن

مهدیه
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 8:50
4
موافقم مخالفم
 

گفتنی ها رو آقای بهداد گفتند اما به نظر من شکلی دیگر از به آب بستن بعضی سریالهای تلوزیونی این بار در برنامه سینمایی هفت در حال وقوع است!!! با اینکه به تازگی خود برای خود! جشن یکسالگی گرفتند! تکرار این مصاحبه های ملالت بار ناشی از چه کنم های مسئولین برنامه و عدم وقوف به موضوع های راهبردی در زمینه سینماست.

حديث
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 8:56
3
موافقم مخالفم
 

جواب هاي هوي است

اين به اون گفت مجنون بي مسوليت ادا اطواري اونم به اين گفت متوسط كم سواد

ولي اي كاش عرب نيا هيچ وقت مصاحبه نمي كرد حداقل تا پايان مختار اصلا فكر نمي كردم همچين شخصيتي داشته باشه ديگه سخت مي تونم مختار رو قبول كنم

حديث
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 9:7
1
موافقم مخالفم
 

اصلا عرب نيا به نظرم هنوز تو مختار مونده بود انگار باورش شده بود قهرمانه جو گير بود نمي دونم من قبلا تا حالا نديده بودمش ولي وقتي حرف ميزد انگار در جايگاه يكي مثه مختار بود و از تاريخ اخه خداييش اين چه حرفايي بود من اولش خندم گرفته بود انگار از تاريخ اومده بود ويپگي هاي بازيگرش مخصوصا

عادل نریمانی
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 9:10
-3
موافقم مخالفم
 
وقتی برای خودمان هم بازی می کنیم

عرب نیا پس پنج سال عدم مصاحبه در برنامه ی هفت ظاهر شد.

حامد بهداد هم در سال گذشته با یک مصاحبه ی گزارشی و بی مایه به روی آنتن سیما رفت. چه کسی متوجه نشد که حامد بهداد در اون مصاحبه جنجالی با برنامه هفت که هنوز هم در سایت این برنامه موجوده باز هم داشت نقش بازی می کرد؟ در تموم دفعاتی که بهداد به تلویزیون و هریک از شبکه های استانی و سراسری دعوت شده مانند تمام فیلم هاش نقش یه آدم آزرده و عصبی رو بازی می کرد که این واقعا آشکار و آزار دهنده بود. اما آزردگی موجود در این نامه از تک تک کلمات به کار برده شده در متن مشخصه و یه آزردگی واقعیه. پس آقای بهداد عزیز. اگه واقعا ناراحتی. اگه واقعا فکر می کنی حقی بوده که گفته نشده. یکبار هم که شده خودت باش و با خود واقعیت برو جلوی دوربین هفت و با مردم حرف بزن تا این حرفی که این همه مدت تو گلوت گیر کرده رو بزنی.

آقای عرب نیا هم داشت برای مردم بازی می کرد. وای از وقتی که کسی فکر کنه بقیه نمی فهمن که از حرفاش چه منظوری داره و می خواد به کجا برسه. وای از وقتی که کسی شعور خودشو رو همیشه از شعور مخاطب بالاتر می دونه. کی از این طرز بیان و محتویات حرف های عرب نیا به خنده نیافتاد؟ ایشون حتی حرف های عادی رو هم با لحن مختار بیان می کنن و هنوز فکر می کنن که داور تمام اتفاقات و مسائل جامعه و سینما هستند. ایشون واقعاً دچار توهم خود بزرگ بینی شدند. مقتضیات که ایشون در برنامه هفت نام بردن نه تنها برای یک بازیگر کامل شدن اضافه است بلکه برای یک انسان کامل شدن نیز اضافه است و کسی که همه ی این خصوصیات را در حد کمال داشته باشد ، دیگر خود پیامبر است ور نه این ها را چه کسی دارا بوده؟

بازیگران بزرگ و سوپر استار های سینما ی ایران جهان چه زمانی "رابطه ای کامل با حق تعالی" داشته اند؟ آل پاچینو ، مارلون براندو ، رابرت دنیرو و یا حتی نمونه داخلی اش عزت الله انتظامی؟ کدامیک از ایشان دارای چنین رابطه ای هستند؟ اینان دیگر رئوس هر هرمی در بازیگری هستند. با مفسده هایی که از بازیگران هالیوودی ذکر شده وجود دارد ، آیا آنها توانسته اند "رابطه ی کاملی با حق متعال" متعال داشته باشند؟ آخر عدالت طلبی و کمال طلبی که از خصوصیات پیامبران و اوصیا ی خداست چه ارتباطی با بازیگری دارد؟

عقیده ی من آنست که فردی که حتی خودش هم نمی تواند این خصوصیات را توجیه کند و بگوید که به چه دلیلی به بازیگری ارتباط دارد نباید از این خصوصیات سخن بگوید ، حال آنکه هیچ یک از بازیگران بزرگ و رأس های هرم این خصوصیات را ندارند.

در پابان از مسئولین سایت سینما ی ما خواستارم که این نوشته را به صورت مطلبی جداگانه از این خبر به اطلاع برسانند و مانند دیگر نظرات موجود در صفحه منتشر نکند ، زیرا این یادداشت تنها یک نظر نیست.

باتشکر از سینما ی ما

مهسا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 9:25
1
موافقم مخالفم
 

جناب بهداد کسی نیست که در مقابل توهین ها ساکت بشینه.

خیلی ها به حرفهای عرب نیا واکنش نشون دادن اما نه آشکارا.ولی بهداد این کارو کرد.درسته متن خیلی تندی نوشت اما خیلی حقایق رو گفت.

چرا هنوز فیلمی نساختیم که همه کوروش کبیر رو بشناسن؟!

چرا شخصیت های برجسته و اصیل ایرانی به ندرت سریال میشن اما امثال مختار عرب همیشه در صدر هستن که بعد ها کسی که اون نقش رو بازی کرده به خودش اجازه بده هرچی خواست بگه؟!

نمیگم با کار بهداد موافقم اما با کار عرب نیا هم مخالفم صد در صد!

sina427
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 9:40
6
موافقم مخالفم
 

آقای بهداد شما که صحبت از جوگیر شدن و توهم میکنید خودتون نمونه بارز این خصوصیات هستید من در فرش قرمز فیلم جرم حضور داشتم و شما وقتی از روی فرش قرمز رد شدید حتی یک نگاه هم به مردم نکردید و با عجله از روی فرش رد شدید در حالی که داریوش ارجمند که به اندازه سن شما بازیگر بوده خیلی با احترام با مردم برخورد کرد. من نمیدونم شما خودتون رو در چه حد و اندازه ای میدونید که انتقاد و توهین به ((فریبرز عرب نیا)) می کنید با اون بازی های درخشانش مخصوصا ((مختارنامه)) این را هم بدونید شکلات داغ قبل از مختارنامه نبوده و درحین بازی در مختار شکلات داغ رو هم بازی کرده.

ریحانه
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 9:49
4
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد هیچ وقت خودش نبوده .

هنوز معلوم نیست بهداد ،بهداد هست یا مارلون براندو یا جلیلوند یا...

عرب نیا مردی منطقی وعاقل وخودش وبی نظیر. بهداد فقط ادا اصول همین ،ولی عربنیا در تاریخ هنر سینما وتلویزیون ماندگار شد وتا ابد همین خواهد بود.

بهداد راه گلذارو ادامه داره میده وفقط دهن پر کن.

بازی در مختار همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند ومطمئن باشیدما به نسلهای آینده میگیم:این فریبرز عرب نیا هست بازیگر نقش مختار.نمیگن این حامد بهداد بازیگری که میخواست کسی دیگر باشد نه خودش.

ahmad
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 10:7
-16
موافقم مخالفم
 

البته من وارد درگیری این دو نفر نیستم و نمی شوم و مقایسه ای هم بینشان نمی کنم.اما ژست عرب نیا توی هفت من را یاد داریوش ارجمند می اندازد بعد از سریال امام علی که تا مدتها رفته بود تو جلد مالک اشتر و با کلنگ هم بیرون نمی آمد و آن همه ایده ها و حرفهای پوچ و ابلهانه ای که هر روز در یک برنامه از جنابشان صادر میشد؛ تا که از مد افتاد. ولی ما که کسی خبرمان نکرد که در آن مدت توی جلد مالک اشتریشان،حضرتشان چه لفت و لیس ها داشتند.تا مرز جنون، خنده دار است حماقت این قوم مبتذل!


چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 10:28
-6
موافقم مخالفم
 

قحط الرجال سینمایی و کاچی به از هیچی

فرهاد
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 10:47
-9
موافقم مخالفم
 

من احترام خاصی به هر دو بازیگر قائلم

اقا بهداد عزیز عرب نیا دیگه یواش یواش داره به یه پیش کسوت در سینما تبدیل می شه شما با این لحن تندی که داشتین و البته همیشه دارین کارهای یک چهره ی بزرگ سینمایی رو زیر سوال می برین و بعضی از مردم که شما رو البته به خاطر کارهاتون دوست دارن باورشون می شه، شاید بتونین یه ذره از حرفتونو پیش ببرین البته فقط برای عده معدودی که مثل شما فکر کنند و اخلاقیات شما رو داشته باشند ولی مطمئن باشین با این غرور و لحنی که دارین بیشتر مردم رو از خودتون دلسرد میکنین ،البته من به درستی و غلطی حرفای شماو آقای عرب نیا کاری ندارم چون در حد و اندازه من نیست که بخوام در مورد این مسائل نظر بدم فقط گوش میکنم ، می دونم سخته ولی ازتون خواهش می کنم یه ذره لحن صحبتتون رو تغییر بدین حداقل به صورت ظاهری،شما بازیگر بزرگی هستین ولی با این کاراتون...

علیرضا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 11:19
-12
موافقم مخالفم
 

با عرب نیا کاری ندارم که سوگلی خیلیاست ! اما اون موقع که عرب نیا بازیگر بود شما کجا بودی حامد خان.....

حالا به اون میگی اقای متوسط بی سواد فلان و فلان؟ خیلی واست متاسفم شدم...

من طرفدار حامد بهدادم نه عرب نیا... منتها عرب نیا از فیلم های ابکی روی پرده انتقاد کرد.... خب راست میگه. ...مگه گلزار چه بازیگریه که یه میلیلردم میگیره.... اگر 4تا فیلم خوب تهمینه میلانی و اضغر فرهادی نسازن که باید فاتحه این سینمای افتضاح رو خوند....خب راست میگه ما کوتوله پروری میکنیم ...بازیگرای جوان این سینما رو ببینید الان... فقط بلدن پز بدهن عکس بگیرن مدل بشن....

یاد بازی های محشر عرب نیا و پورعرب بخیر

حامد خان این غرور کاذبت رو کنار بذار .... بازیگرای سینمای ما امروز همه در یک سظح هستن...بیرون بیا از این توهم مارلون براندو یی

و سعی کن احترام پیشکسوتتت رو نگه داری ....این چه طرز حرف زدنه که تو حق نداری حق نداری ...... من اوایل ازت خوشم میومد الان خیلی بدم اومد از رفتارت ..... از توهم بیرون بیا تو یک بازیگر معموای هستی مثه بقیه

من
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 11:28
10
موافقم مخالفم
 

متاسفم برای بهداد.

من

یش از این طرفدارش بودم.

fatemeh
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 11:49
-10
موافقم مخالفم
 

حرفای تحلیلی عرب نیا درمورد خوب بود ولی ما مشکلات بزرگتر ازاینام تو سینما داریم.فیلمای سخیف اصلا حیف اسم فیلم که روش بذارن کاش یکم از اینام میگفت که وقتی میخایم بریم سینما همش باید بگیم اه بازم فیلمای مضخرف...

من به عرب نیا احترام میذارم اما وقتی تو یه برنامه پربیننده حرف میزنین ومیگین مارلون براندو معلومه روی صحبتتون کیه؟بازیاش رو یادتون بیارین تو بوتیک روزسوم حس پنهان هرشب تنهایی دایره زنگی گربه های ایرانی همش متفاوته.با اینکه طرفداره بهدادم امابا بعضی جاهای حرفش مخالفم.اما بازیگر نسلمه و دوستش دارم مهم نیست کی چی میگه مهم اینه که استار های ما هستن تو این دوران +شهاب حسینی عزیزم.در ضمن آقای جیرانی کاش یه نقد دونفره داشت جای ای حرف و حدیثا

فائزه پارسا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 12:15
-4
موافقم مخالفم
 

اما درباره صحبت های این دو هنرمند گرامی :

فریبرز عرب نیا سخنی در برنامه اولی که در هفت حضور داشتند فرمودند که خیلی خوب و بجا بود . البته

من از صحت این حرف درباره شخصی که ایشون دربارشون گفتند اطلاعی ندارم اما کلیت این حرف رو

خیلی دوست داشتم : ( این حرف ها و خبرهای دستمزد آقای x بازی خودش هست و مسئولان سینما با

دخالتشون ناخواسته و نا آگاهانه وارد بازی این فرد میشوند و آنها نیز بازی می خورند )

آقای عرب نیا ، آقای بهداد مواظب باشید که شما هم ناخواسته وارد بازی دیگران نشوید . این که چه کسی

بازی بهتری دارد و چه کسی مجنون تر هست و کی حق هست و کی ناحق ، کسان دیگری باید تشخیص

دهند . هنر متری ندارد که بر مبنای اون بدی و خوبی مشخص شود. هنر تنها سلیقه هست .

تمامی انسانها مجنون هستند . هر چه شوریده تر باشید از این دنیای مادی دل کنده تر میشوید و قدرت

خلاقیت بالاتری پیدا میکنید .

ای کاش این مسئله در همین حد تمام شود و دیگر بیش از این دشمن شاد نکنیم . حال هنر به اندازه کافی

در این خاک بد هست ، بیش از این بدتر نکنید .

به تازگی تنها در جامعه مردمی تاکید میکنم "تنها در جامعه مردمی " رسمی را به نام رک گویی مرسوم

کردن که برگرفته از جامعه غربی می باشد . اما این فرهنگ رو به اشتباه دارند وارد کشور می کنند .

رک گویی زمانی زیبا می شود که دو نفر در مقابل هم باشند و رک حرفهایشان را در چشمان هم بگویند و

در لحظه حق دفاع کردن داشته باشند . در کشوری که فاقد رسانه خصوصی هست و تنها رسانه اش

دولتی می باشد و در همان رسانه ترس از مناظره هست به هیچ عنوان واژه ای به نام رک گویی برای

افراد نباید باشد آن هم در برنامه ای که سراسر ترس و خطی عمل میکند . برنامه هفت برای بار دوم این

کار را انجام داد . اول فریماه فرجامی نازنین که با تدوین اشتباه برنامه باعث دلگیری بعضی هنرمندان شد

و بار دوم با وجود گوش زد های مکرر هنرمندان در رابطه با مصاحبه فریماه فرجامی دوباره در مصاحبه

فریبز عرب نیا این عمل اشتباه انجام می شود .

اتاق فکر هفت من مطمئن هستم شما ذره ای به فکر هنر این خاک نیستید این روندی که شما در پیش

گرفتید تنها ایجاد یک فضای ژورنالیستی از نوع زردش می باشد . شما حتی جرات ندارید که تنها یک

برنامه درباره تبلیغات در سینما حرف بزنید . شما خودتان خوب می دانید که تبلیغات در جهان حرف اول را

میزند . یکی از عللی که سینما رو به ورشکستگی هست همین نبود تبلیغات در صدا و سیما است . مردم

به واسطه تبلیغاتی خطی که در رسانه ملی انجام می شود به دیدن فیلم های نازل هم می روند و فروش 6

میلیاردی هم فیلم ها می کنند . اتاق فکر هفت مشکل سینمای ما ویترینش نیست که چندین برنامه خودتون

رو صرف این موضوع میکنید . مشکل سینما با به جان هم انداختن سینما گران حل نمی شود . اینها

تمامی برای انحراف افکار عمومی در جهتی که هیچ تاثیر مثبتی در هنر ندارد می باشد .

اندکی افکارتان را تمیز کنید

امیدوارم این سایتها هم به خاطر اندکی بازدید بیشتر این جنجالهای زرد ژورنالیستی رو کمتر کنند و

اختلافات کهنه شخصی شان را وارد هنر نکنند که مقام اصالت هنر والا تر از هر مقامی می باشد .

به امید روزی که ادب ، فرهنگ و هنر پارسی دوباره احیا شود

omid
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 12:26
0
موافقم مخالفم
 

حق با بهداد هست

عرب نیا کار درستی نکرد تو رسانه ملی اسم آورد

عذرا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 13:51
14
موافقم مخالفم
 

وقتي سينماي كشور ما ، كه سردمدار عدالت و حق طلبي در دنياست، كه الگوي خيلي از ملتهاي مسلمان و غير مسلمان جهانه ، كه حتي در كشورهايي مثل آمريكا ملتش به حق گويي و صلح طلبي شهرت دارند ، چنين پشت پرده زشتي داشته باشه كه هر كسي به خودش اجازه اهانت به بزرگترش رو بده ، مشخصه كه بزرگمردي مثل عرب نيا وظيفه و تعهد داره كه مدعي العموم بشه . پس حق اين ملت آزاده رو كي بايد بگيره ؟ يكي نيست به اين آقاي بهداد بگه روزي كه سينماي ايران روي سرانگشت عرب نيا مي چرخيد، «شما» كجا بوديد ؟!


چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 14:3
6
موافقم مخالفم
 

یگانه بازیگر حال سینمای ایران که به خاطر مسائل سیاسی و فضای کثیف سینمای ایران به جز فیلم های مثل(جدایی نادر از سیمین و مرهم و.....) در حال حاظر کم کار شده کسی نیست جز استاد پرویز پرستویی و امثال حامد بهداد با علاقه ای که بهش دارم هنوز خودشون را انچنان در عرصه ی سینما ثابت نکرده. در مورد اقای عرب نیا هم که در دهه هفتاد جز ستاره سینمای ایران بود.و احترام خاصی بهش دارم به علت ندیدن برنامه هفت نظری ندارم.

اتناز
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 15:25
-9
موافقم مخالفم
 

آقاي بهداد بعد از ملاقات 2باره در فرش قرمز فيلم جرم سلام شما اصلا نگران نباشين به نظر من اقاي عرب نيا كه روزي ستاره ي سينماي ما بودن واز اينكه الان دورشون سر اومده افسرده شدن و به شما اقاي حامد بهداد عزيز ستاره ي بي بديل سيننماي ايران سخت حسادت مي ورزن آقاي عرب نيا حق اسم اوردن در 7 رو نداشت اينكار دور از ادبه اما حالا اين حق شماست كه دفاعي از خود داشته باشين ما باشماييم جناب بهداد هميشه پيروز باشيد

nasi
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 15:44
19
موافقم مخالفم
 

چپ میرین راست میرین میگین بهداد متکبره مغروره خودشیفته ستو از اینجور حرفا!د اخه یه بار نشستین مصاحبه هاشو دقیق بخونین؟!حرفاشو دقیق گوش کنین؟!ببینین چی میگه؟!

حامد هیچوقت به کسی توهین نکرده،هیچوقت!هم یشه این بقیه بودن که بهش توهین کردن و بهش هزارجور انگ چسبوندن.و اونم همیشه "مجبور" شده که از خوش "دفاع" کنه،همین!اون از اون ماجرای نقد(!!!) مجله فیلمو حرفای جلالی فخرو گلمکانی،اینم از این اقایی که ادعای...!از خودش یه قدیس درست کرده تو این 2 باری که اومده تو 7!

اقایی که ادعات میشه خیلی میفهمی،خیلی بزرگی،اقای بازیگر(!) سر همین فیلم پرتقال خونی دیدیم چی بودین!!!

نمیدونم پرتقال خونیو دیدین یا نه!اگه حامد تو فیلم نبود معلوم نبود فیلم چی میخواست از آب در بیاد!به جرعت میتونم بگم که حامد یه فیلم ضعیفو به یه فیلم متوسط تبدیل کرد!یکی از عواملی که باعث ضعیف شدن فیلم شد بازی درخشان(!) همین اقا بود!(که اگه فیلمو ببینین میفهمین که دارم چی میگم)

اقای محترم بازیگری قویه که تو فیلم ضعیف ستاره باشه،نه یه فیلمی مثه مختارو ضیافتو شوکران...!

حامد فیلم ضعیف تو کارنامش داره،زیادم داره،تا دلتون بخواد!اما بازی ضعیف نداره!ده سال تمام،با ده نوع سلیقه مختلف تو سطح اول سینمای این مملکت(جشنواره فجرو جشن خانه سینما)مورد تایید واقع شده!حامد شناگر ماهریه،اونقد ماهر که تو اقیانوسم میتونه شنا کنه!حالا اگه تاحالا آب ندیده یا بهش ندادن تقصیر خودش نیست!

مجنون بودنو عصاینگر بودن یک افتخاره برای یک هنرمند،که اگه نباشه هنرمند نیست!بقول شاملو که تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود "هنرمندی که عصیانگر نباشه مفت نمی ارزه"!

حامد درد داره،دغدغه داره،دردو دغدغه مردمو مملکتو کشورشو!همین چیزاست که واسش حاشیه درست میکنه!دو کلمه حرف حق تو یه مراسمی گفت دو روز بعدش واسش پاپوش درست کردن که فلانیو دیشب با فلان وضع ناجوری تو خیابون دستگیر کردن!

اقایی که درد نداری،اقایی که چند سال نبودی(که انگار هنوزم نیستی)،اقایی که بهت 2 ساعت 2 ساعت وقت میدن تو تنها برنامه زنده سینمایی کشور سخنرانی کنیو تئوری صادر کنی(که بی دلیل نیست!)تازه اون برنامه زنده رو تکرارم میکنن اونم تو یه شبکه دیگه(!)،خیلی از چیزارو نمیتونم این جا بگم،که اگه بگم کامنتمو پاک میکنن!فقط اینو بدون که دوره ت سر رسیده!از همین 2تا مصاحبه اخیرت میشه فهمید که دیگه اون فریبرز عرب نیای سابق نیستی!شاید از اولم نبودیو قهرمان اول فیلمای کیمیایی بودن برات زیادی گنده بود...!

seven
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 15:52
-2
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد بازیگر بزرگی است که ابتدا عرب نیا به او توهین کرد

هما
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 16:0
-11
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد عزیز تو انقدر در الگو برداری از مارلون براندو موفق هستی و انقدر سطح بازیگری رو ارتقا دادی که حسادت دیگران نسبت به تو طبیعیه.درضمن دقیقا نقطه ضعف سریال مختار بازی ضعیف آقای عرب نیاست که حتی روی لحنشون کار نشده و خیلی ها متوجه دیالوگهای ایشون نمی شوند.

میترا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 16:8
-7
موافقم مخالفم
 

به نظر من اگر کمی دقت می کردید متوجه توهین آقای عرب نیا به مردم می شدید که گفتند چرا مردم باید هر وقت دوست دارند از بازیگرها امضا بگیرند.جناب عرب نیا اگر مردم به قشر بازیگر اهمیت ندهند که امثال شما افسردگی می گیرید.

میترا
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 16:9
0
موافقم مخالفم
 

به نظر من اگر کمی دقت می کردید متوجه توهین آقای عرب نیا به مردم می شدید که گفتند چرا مردم باید هر وقت دوست دارند از بازیگرها امضا بگیرند.جناب عرب نیا اگر مردم به قشر بازیگر اهمیت ندهند که امثال شما افسردگی می گیرید.

مریم
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 16:20
-5
موافقم مخالفم
 

فریبرز عرب نیا گفت بازیگرها تا چه حد مال مردم اند؟تا حدی که هر وقت مردم میخوان از اونها امضا بگیرند.آقای عرب نیا تا چند وقت دیگه مختارنامه تموم می شه اون وقت شما می مونی واین همه غرور!

fatemeh
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 18:9
10
موافقم مخالفم
 

دوست عزیزی که گفتید بهداد کجابود وقتی عرب نیا نقش اوله فیلمای کیمیایی بود بهداد حالا تازه مکمله باید بگم اون اگه پولاد اون موقع سنش کم نبود بازم نقش اول بود توفیلمای پدرش نه عرب نیا مثل الان که هست. من ازطرفدارای بهدادم وایشون بازیگرنسل من وباعت افتخارمن هستن.اما قبول دارم کمی تند رفتن اماکار عرب نیام درست نبود.تا یه جا بگن مارلون براندو آدم یاد بهداد میفته

فاطمه
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 18:12
5
موافقم مخالفم
 

دوست عزیزی که گفتید بهداد کجابود وقتی عرب نیا نقش اوله فیلمای کیمیایی بود بهداد حالا تازه مکمله باید بگم اون اگه پولاد اون موقع سنش کم نبود بازم نقش اول بود توفیلمای پدرش نه عرب نیا مثل الان که هست. من ازطرفدارای بهدادم وایشون بازیگرنسل من وباعت افتخارمن هستن.اما قبول دارم کمی تند رفتن اماکار عرب نیام درست نبود.تا یه جا بگن مارلون براندو آدم یاد بهداد میفته

faeze
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 20:11
2
موافقم مخالفم
 

متاسفم برای اقای حامد بهداد. فکر می کنی کی هستی. که اقای عرب نیا در مورد جنابعالی اظهار نظر کنه. پیشنهاد می کنم مصاحبه ی اقای عرب نیا رو دوباره گوش بدی اصلا ایشون شمارو مورد خطاب قرار ندادن.

a.y.s
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 21:2
0
موافقم مخالفم
 

اقای بهداد من کار اقای عرب نیا رو تایید نمی کنم ولی شما هم خیلی جو گیر شدی و هر چی از دهنت در اومده گفتی.

بهتر بود شما انتقادتونو مودبانه میگفتین تا نشون بدین ادمه قو ی و حرفه ای هستین

احسان الله
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 22:25
36
موافقم مخالفم
 

بنده هر دو جلسه گذشته برنامه هفت با حضور اقای عرب نیا را دیدم و چیزی که فهمیدم این بود که اولا ایشان از کسی نام نبرده و ثانیا لحنی بسیار مودبانه تر از متن فوق که منسوب به بهداد است را رعایت کرده اند. حامد بهداد طوری سخن گفته که انگار با هم دوره ای وهم سن وسال خویش طرف است در صورتی که کوچکتر از این حرفهاست. در ضمن اگر منظور بهداد از خرج کردن کرور کرور پول نفت برای ساخت سریالها سریال مختار نامه بود بهتر است نگرانی خود را معطوف اسرافهایی کند که بی هیچ نتیجه ای اتفاق می افتند.

ما معتقدیم که بالعکس بجای ساخت انبوه سریالهای ابکی دوغکی که واقعا منابع را هدر میدهند بودجه را صرف ساخت امثال مختار نامه کنند و فرهیختگانی نظیر محمود فلاح و حضرت اقا داوود میرباقری را روی سر جای دهند. والسلام.

محمد
چهارشنبه 11 خرداد 1390 - 22:41
14
موافقم مخالفم
 

fبدون شک یکی از ضعفهای بزرگ مجموعه مختارنامه بازی بد فریبرز عرب نیاست . بیان بسیار بد ایشان واقعا اعصاب خردکن است . نگاه کنید به بیان بریده بریده و لنگ لنگان ایشان در تمام فیلمهایش که حالا در مختارنامه به اوج رسیده . ایشان حتی نمی تواند یک جمله را کامل و بدون لق لق بیان کند . آنوقت در برنامه ی هفت الفاظی را در باب بازیگری به کار می برد که خودش حتی یک دهم آن را هم در عمل نمیتواند پیاده کند . در این که ایشان به دلیل حمایتهای برخی رسانه ها از مجموعه ی مختار ( که سرمایه ی زیادی صرفش شده و حالا باید به هر ترفندی تماشاگران را مشتاق دیدنش کرد ) دچار توهم و جوگیری شده شکی نیست .

sahar
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 5:13
-1
موافقم مخالفم
 

من حق رو به حامد بهداد ميدم

مهرنوش
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 5:19
8
موافقم مخالفم
 

من با كليت حرف آقاي بهداد موافقم. ولي بهتر بود نوع ادبيات خودشون رو كمي ملايم تر و آرام تر مي كردند.

t.a
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 8:11
-6
موافقم مخالفم
 
جدال حامد بهداد و فریبرز عرب نیا

من نمی دونم حق با کیه برامم مهم نیست ولی واقعا برای فرهنگ و سینما کشورم متاسفم که دو تا از کسانی که قرار برای ارتقا فرهنگ کشور بکوشند کسی که نقش مختارو بازی می کنه کسی که نماینده ما ایرانی ها در فستیوال های بین المللی فیلم این گونه به هم توهین میکنند .ان وقت انتظار داریم مردم روز به روز با فرهنگ تر وبااخلاق شن.


پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 8:16
-1
موافقم مخالفم
 

من متوجه نمیشم حامد بهداد یه جا اینقدر متواضع و فروتن و آرومه ویه جا اینقدر آتیشه...حد فاصل نداره؟..گیرم که حرف آقای عرب نیا اشتباه باشه حرفهای بهداد که بدتر و توهین آمیز تر ه ..اگر حرف های آقای عرب نیا هم بد بوده باشه آقای بهداد باید با متانت و ادب جواب حرف ایشون رو میداد

علي رضا
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 9:18
-2
موافقم مخالفم
 

به نظر من برنامه ي هفت برنامه ي خوبيه اما اين رويكردي كه داره اشتباس. اين كه عرب نيا اگه داره درباره ي يه همچين موضوعي حرف ميزنه بايد يه نفر مخافشم باشه مثلا اگه قرار فراستي باشه منتقدين ديگه اي هم باشن اينجوري كمتر از اين اتقاق ها مي افته مثلا فراستي يه نقدي مي كنه تا آخر برنامه چه درست چه غلط رو حرفش پافشاري مي كنه يكي هم نيست به عنوان منتقد بگه بابا هرچي تو مي گي كه درست نيست هيچكي رو هم قبول نداره عرب نيا هم بايد يكي رو بروش باشه تا اين كه بحث حتي تبديل به يه مناظره ي محترمانه بشه فكر مي كنم كار هردو غلطه اما كار برنامه هفت بيشتر يا افراد جنجالي مثل عرب نيا و بهداد و ...نيان يا اگه ميان طرف مقابلي هم باشه

مرضیه ج
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 10:2
7
موافقم مخالفم
 

خیلی دوست داشتم حامد.... کا منت منو می خوند.......من دنیای پر از جنون حامد رو دوست دارم همین دنیاست که اونرو از بقیه بازیگر ها جدا می کنه....مگه تو نبودی که می گفتی خسرو شکیبایی اسطورست...........پس چرا هیچی ازش یاد نگرفتی................چرا شما بازیگر ها تا یه نقدی ازتون میشه تمام اصرار همو فاش می کنید......توی سینمای ایران هیج بازیگری نقد پذیر تر از خسرو ندیدم........چون بزرگ بود...چون با نقد کوچک نمیشد....کاش چامد می دونست طرفدارهاش از اون انتظار جنین وازههایی ندارند.......

محمد
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 10:4
-10
موافقم مخالفم
 
متاسفانه ...

" جناب آقای متوسط! "

" فراموش نكرده‌ام سر صحنه ی فیلم جرم ... در حضور جمع به من که بازیگر آن فیلم و آماده ی برداشت پلان بودم، اهانت كرديد و باعث هدر رفتن يك روز كاري آن پروژه شديد. "

به نظر میاد که حامد بهداد داره عقده گشایی شخصی می کنه!

بهداد اگر واقعا بازیگر باشه (به خوب و بدش کاری ندارم) با یک حرف یک فرد دیگه نباید آنقدر به هم بریزه که یک روز یک پروژه رو به تاخیر بندازه تا بتونه حواسش رو جمع کنه و ادامه بده.

اکبر عبدی یک روز بعد از فوت یکی از نزدیک ترین اقوامش (فکر کنم برادرش) روی صحنه میره و کار طنز اجرا می کنه در حالی که لباس مشکی به تن داره.

بازیگر باید بتونه بازی کنه ، نه این که ادا در بیاره !

مثلا شهاب حسینی وقتی سوپر استار رو بازی می کنه واقعا شخصیتش به یک سوپراستار تبدیل میشه ، تو دل شکسته می شه فرزند شهید و هر کسی که این دو نقش حسینی را دیده باشه قطعا شهادت میده که این شهاب حسینی دلشکسته با شهاب حسینی سوپراستار با شهاب حسینی محیا با شهاب حسینی ... واقعا با هم فرق می کنند.

بهداد تو تمام نقش هایی که بازی کرده کسی به غیر از حامد بهداد نیست.

حسن
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 10:16
-1
موافقم مخالفم
 
پوچ

سلام آقای بهداد

آقای عرب نیا هر حرفی هم زده باشه،‌این طرز و شیوه ی جواب دادن شما بسیار غلطه، اگه عرب نیا بی ادبی کرده توی بهداد هم بی ادبی رو به آخر رسوندی با این نوشته...

من شخصاً میگم اگه هنرمندای ما شماها هستید که دم به دقیقه به هم میپرید برای خودم متاسفم، متاسفم که چاره ای جز دیدن فیلمهای شماها ندارم...

شماها باید قد یه سر سوزن ادب و حرفه ای گری رو از امثال جمشید هاشم پور، فرامرز قریبیان، کشاورز، مشایخی و امثالهم یاد

بگیرید

ما واقعاً عقب مونده هستیم، از همه لحاظ....

با عرض پوزش

امیرحسین
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 12:52
38
موافقم مخالفم
 

جرا تا یکی از بهداد دفاع میکنه همینطور منفی میخوره

مهدی
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 15:37
0
موافقم مخالفم
 

من به خاطر دارم در کودکی روزی همراه خانوده برای تماشای فیلم طوطیا به سینما رفتیم وقتی اسم عربنیا روی پرده ی سینما نقش بست همه ایستادند و چند دقیقه سوت و کف زدند سالها بعد همین صحنه ها برایم سر فیلم حس پنهان تکرار شد که این بار مردم برای حامد بهداد بود و یک بار هم برای محمد رضا فروتن این صحنه ها را دیدم در کل این سه نفر بیشتر از انکه خودشان بدانند محبوبند من اتفاقا می خوام از حامد بهداد دفاع کنم چون به نظرم توهین اقای عرب نیا ی عزیز که خیلی دوستش دارم بدتر بود چون از تلویزیون پخش میشد و احتمالا میلیونها بیننده داشت ولی نامه ی حامد بهداد فقط در چند سایت اینترنتی و یکی دو تا روز نامه چاپ شد ولی در کل همه ی این مشکلات به خاطر برنامه ی بسیار ضعیف هفت است که خیلی از بزرگان از جمله امین تارخ بارها درباره اش گفته اند دلیلی نیست که وقتی برنامه ای مثل نود با اجرا و مدیریت بی نظیر فردوسی پور موفق می شود بیاییم این چنین ضعیف از ان تقلید کنیم امید واریم روزی برسد که بزرگتران ما طوری رفتار کنند که هم کوچکتر ها (ازنظر سنی )وهم بزرگترها احترمشان را نگه دارند (اینقدر سر چیرای کوچیک با هم بحث کردیم دعوا کردیم که چیزای اصلی مهمتر یادمون رفت) ((خسرو شکیبایی بزرگ))

ف. رحمانی
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 16:10
7
موافقم مخالفم
 

فریبرز عرب نیا و حتمد بهداد جدای از جنجال های طرفدارانشان، هر دو بازیگرانی خاص با سبک ها ی منحصر به فرد خودشان هستند. عرب نیا با آن صدای گرفته و میمیک رگ های زیر پیشانی اش و بهداد با اصول بازی خاص خود و اجراهای متفاوت در سبک گویش و نگاهش ............. البته فارغ از جنجال های طرفدارانشان

که البته عرب نیا در زمان بازی در فیلم های قدیمی ترش ،محبوبیت زیادی بین مردم داشت! من برنامه هفت را دیدم و به نظرم جالب آمد که یک بازیگر جدای از حرف های معمولی و غالبا سطحی که بازیگران در تلویزیون مطرح می کنند، ایشان به بحثی چالشی در مورد هنر بازیگری پرداخت و این خود به نفسه قابل تحسین و تمجید بود.

اما این جوابیه که حامد بهداد آن را منشر کرد؛بیشتر به سیاق یک نامه گلایه آمیز با خصومت های کمی شخصی می مانست که بهتر بود آن را شخصا به عرب نیا می داد تا اینکه آن را در جراید پخش می کرد! البته توهین به هر شکل غیر قابل بخشش است چه مستقیم و چه غیر مستقیم . اینکه نکاتی در صحبت عرب نیا ما را به یاد افراد خاصی می آورد ،غیر قابل انکار است. اما نامه بهداد شبیه یک فریاد بسیار بلند و مستقیم بر سر عرب نیا بود. شاید بهتر بود که بهداد با ارائه سخنانی منطقی و علمی ، کمی پایاپای تر با عرب نیا به بحث می پرداخت و از انتشار اخبار خصوصی روابط شخصی یک بازیگر است.

مهسا
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 16:30
-6
موافقم مخالفم
 

وای سینمای ما کجا دارد می رود ؟؟؟

سوشیانت
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 17:49
0
موافقم مخالفم
 
هر دو بازیگر ضعیف اند

به عقیده من بهداد خیلی با شوک بازی میکنه چرا که همینجوری هم حرف میزنه

در واقع تو همه فیلمها میشه حدس زد بهداد قراره چجوری بازی کنه

و این بازیگری نیست

بازیگر باید بتونه تو همه نقش ها حاضر بشه و هر بار به گونه ای بازی کنه

از میمیک چهره گرفته تا نوع حرکات دست و صورت و نحوه حرف زدن

بنابراین بهداد صرفا یک تیپه تا یک بازیگر

بازی عرب نیا هم تعریف چندانی نداره و همیشه یک جور حرف میزنه

در کل ما تعداد انگشت شماری بازیگر داریم که واقعا بازی می کنن و تیپ نیستند

مثل پرویز پرستویی

امیر
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 21:15
9
موافقم مخالفم
 
کسی به جز .....

از استاد جوان بازیگری ممنونم که از حق خودش دفاع کرد .اگر احالی رسانه ادعای بی طرفی را دارن به چناب آقای حامد بهداد عزیزاجازه صحبت بدن اگه هم ندادن

به جهنم

فواد
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 21:36
19
موافقم مخالفم
 

من نمیگم کار کدوم یکی درسته!

فقط میدونم اگه بزرگتر(پیشکسوت)آدم تو گوش آدمم بزنه!

حق داره چون بزرگتره و صلاح تو رو می خواد قطعا

حمید حق
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 22:14
-5
موافقم مخالفم
 
4+3=8

با عرض سلام،

هفته ی پیش روز جمعه وقتی داشتم سریال ستایش رو از شبکه ی 3 سیما تماشا می کردم در زیر نویس خواندم; برنامه هفت در فلان ساعت با حضور فریبرز عرب نیا و بعد هم با خواندن این مطلب با توجه با اینکه یکی از خاک خورده های برنامه ی هفت هستم اون شب کلا قید برنامه رو زدم چون می دونستم در اون شب به دلیل حضور پیایی محتوا رو از دست خواهد داد.

من نه صحبت های آقای عرب نیا رو در هفته ی دوم گوش دادم و نه گفته های آقای بهداد رو خواندم البته بجز عنوان اما من به عنوان یکی از مخاطبین رسانه خواهش می کنم بگردید راه رو پیدا کنید.

در نوشتن این مطلب کاملا از نظر شخصیم در مورد افراد صرف نظر کردم.

z
پنجشنبه 12 خرداد 1390 - 23:24
-6
موافقم مخالفم
 

من هیچ وقت از عرب نیا خوشم نمیومده، حتی انتخابش رو برای نقش مختار اشتباه می دونستم اما صحبت هاش باعث شد نظرم در موردش کلی عوض بشه. ما شخصیت واقعی بازیگر های زیادی رو تا به حال تو تلوزیون دیدیم. از شب شیشه ای بگیر تا همین هفت. خداییش کدومشون تونستن انقدر مسلط و اصولی بحث کنن؟؟؟ بعضی هاشون فکر می کنن خدا هستن و بعضی ها اصلا نمی تونن 4 تا کلام درست تو برنامه زنده ادا کنن. حالا یکی پیدا شده و با مطالعات شخصی و یا با استفاده از یک مشاور یا یک تیم ( که کار عاقلانه و درستیه) اومده نظراتی داده. من با همه صحبت های عرب نیا موافق نیستم ولی کیف کردم که بالاخره یک بازیگر اومد با تسلط کامل یه بحث ریشه ای رو شروع کرد و با شجاعت کلی به نعل و به میخ زد.

اما حامد بهداد... . نه خیر آقای بهداد؛ اشتباه متوجه شدین. بازیگر جنون و عشق نمی خواد. بازیگر و کلا هر هنرمندی دقیقا همون چیزایی رو می خواد که آقای عرب نیا گفتن به علاوه چیزهایی بیشتر که یکیش ادبه که شما ثابت کردین اون رو هم ندارین. همه مردم ایران شما رو یه بازیگر عصبی و به قول خودتون مجنون می دونن و دقیقا به همین دلیله که یه عده عاشق شما هستن و یه عده اصلا نمی تونن شما رو تحمل کنن. به نظر من هم دقیقا به همین دلیله که بازیتون تو هر شب تنهایی بهترین اثرتونه چون تا حدودی تونستین تیک های عصبیتون رو کنترل کنین.

به هرحال فکر می کنم هر آدم منصفی که حرف های عرب نیا رو کامل شنیده و حالا این نامه رو هم خونده مضمون و لحن و کلا طرز تفکر شما رو زیر سوال می بره.

و در ضمن؛ این متولی رسانه دقیقا همون متولی رسانه ایه که چندین هفته پیش شما رو هم با آغوش باز در برنامه ی سینماییش پذیرفت و شما هر چه خواستید گفتید. متولی رسانه اون روز خوب بود و امروز بد شد؟؟؟؟؟؟؟ چه دموکراسی و آزادی بیان جالبی!!!!!

maryam
جمعه 13 خرداد 1390 - 10:9
-12
موافقم مخالفم
 

وقتی بازیگری بعد از مدتها که هیچ نقش قابل توجهی نداره میاد و یک باره

نقش یک آدم که خیلی هم خاص نیست و بازی می کنه هوا برش میداره

اگه این سریال خوب از اب در اومده(که من یک قسمتش هم ندیدم) دلیل بر بازی خوب اقای عرب نیا نیس این پروژه میلیونی اگه خوب از اب در نیاد عجیبه مگه آقای عرب نیا تنها بازیگرش بوده.در هر حال ایشون فقط شخصیت خودشو نو با توهین به آقای بهداد پایین آوردن و از طرفدارای نداشته شون کاستن در ضمن ابن برنامه ی هفت خودش سراسر مشکل داره مجری این برنامه به طور کل صلاحیت نداره این و از حرفهایی که درباره ی خانوممعتمد آریا و فرهی زد میشه فهمید پس جای تعجبی نداره اگه یه کسی مثل آقای عرب نیا که از رده خارجه بیاد و درباره ی بازیگر توانایی مثل آقای بهداد بد بگه اینجا فقط شخصیت ایشون پایین اومد و به نظرم ذره ای از شخصیت آقای بهداد کم نشده

همه میدونن که ایشون نقش به سزایی در بازیگری داشته و به واقع بازیگر توانایی هستن

امیر حسین
جمعه 13 خرداد 1390 - 13:31
-4
موافقم مخالفم
 
حامد بهداد

.منظور آقای عرب نیا تکرار این شعر پر معنی است که می گوید: تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف/ مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی!

عرفان و خدا جویی تنها به ظاهر و سخن نیست!

مارلون براندو عمل کرد و خدا را جست، عمل کن تا بجویی.

هستی فرید
جمعه 13 خرداد 1390 - 14:0
-13
موافقم مخالفم
 

پرده اول: عرب نیا در اولین حضورش در 7 لقب مجنون رو به بهداد میده و میگه که پشت نقاب مارلون براندو پنهان شده و سخنانی از این دست که یادم نیست. معلوم نیست که چرا صحبت های عرب نیا به این سمت و سو کشیده شد.

زیر نویس: اونایی که میگن کسی متوجه این کنایه نشده و بهداد خودش باعث شده که همه بفهمن، خیلی از مرحله پرت هستند. بگذریم. اصلا کاری به این ندارم.

بهداد در فاصله این یک هفته تا دومین حضور عرب نیا هیچ عکس العملی نشون نداده، شاید اصلا برنامه رو ندیده.

پرده دوم: در دومین حضور عرب نیا در برنامه 7 خلاصه ای از قسمت قبلی به روی آنتن میره و دقیقا همون قسمت صحبت های عرب نیا دوباره پخش میشه، بطور کامل و نه خلاصه! چه دلیلی برای این کار وجود داره؟ شاید بهداد برنامه قبل را ندیده... اگر کنایه عرب نیا رو در برنامه قبل کسی نگرفته این بار دیگه بطور کامل متوجه شده که منظورش کی بوده مگه اینکه خیلی پرت بوده.

زیرنویس: نقش پررنگ و بسیار زیرپوستی برنامه 7 رو در این پرده نادیده نگیرید...

عرب نیا آخرین تیر ترکش رو هم رها میکنه و میگه که در برنامه قبل اشاره هایی به یه عده داشته و نقدشون کرده (البته لطف کرده و اسمی از کسی نبرده! ) و حاضره که به تک تک اونها جواب بده.

پرده سوم: بهداد نامه ای شدیدالحن در جواب عرب نیا می نویسه. (کاری به مضمونش ندارم)

پرده چهارم: یک پایان باز... قضاوت بر عهده شماست... واقعا چه کسی مقصره؟ اگه ذره ای انصاف دارین...

علیرضا
جمعه 13 خرداد 1390 - 14:8
-5
موافقم مخالفم
 

نمیخواستم کامنت بگذارم، ولی نشد. آنچه که من می بینم این است که آقای هیستریک خودبراندوپندار عجولی پاسخ جالبی به جناب متکبر متوهمی داده که فکر می کند در همه کار «مختار» است. به راستی، مگر سینمای شریف و نحیف و مظلوم ما کجای جهان است؟ این شلیکهای نوبتی و تسویه حسابهای شخصی کدام زخم را دوا می کند؟

با فرش قرمز و بودجه ی میلیاردی برای مختار و یوزارسیف و دوئل و .... نمی شود کسب اعتبار کرد.

اطلس
جمعه 13 خرداد 1390 - 15:34
5
موافقم مخالفم
 
معیارهای عرب نیا من درآوردی نیس؟پس چیه؟

واقعا بهداد درست میگه اون خصوصیاتی که عرب نیا واسه یه باریگر کامل برشمرد کاملا من در اوردی بود!!! مگه عرب نیا جز یه بازیگر متوسط اونم تازه فقط توی ایران بیشتره ؟؟خصوصیات بازیگر کامل!!!!!!!! کی این معیارها رو تعیین کرده عرب نیا>؟ عرب نیا میانگین تعیین میکنه؟؟؟!! تازه بعد هم این میانگین ها رو در بازیگرهای مختلف میسنجه؟! هه

البته این توهم نقش مختار نیست .عرب نیا همیشه همینطور بود. خیلی خوب و با تسلط کامل صحبت میکنه واسه همینم مردم فکر میکنند دقیقا داره عین حقیقت رو میگه!!!

من عاشق سریال مختارم عرب نیا هم خوب بازی کرده ولی اونم خیلی ایرادها داره یکیش همین تن یکنواخت صداش که نه بالا مبره نه پایین و فقط ادم رو خواب میکنه همین تازه اونم تکراریه.. به نظرم عرب نیا هنوز به جایگاهی نرسیده که بخواد از حامد بهداد انتقاد کنه اونم اینطوری...

بهداد هم حق داشته عصبانی بشه...

یکی از حرفهای خیلی جالبه عربنیا که حامد فکر کنم یادش رفته در مورد اونم بگه اینه که: عدالت مثه زن حامله میمونه=))))))))))))) این تشبیه رو از کجا اورد خدا میدونه!!!!!!!!

المیرا
جمعه 13 خرداد 1390 - 18:29
10
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد خودش هم فهمید که اشتباه کرده ؛ چون بلافاصله متن نامه اولیشو تغییر داد ؛ بهر حال همه میدونن حرف های آقای عرب نیا توی برنامه 7 واقعیت های سینمای ما بود و راجب هر کسی که صحبت کرد کاملا واقعیت رو گفت ؛ آفرین بر شجاعت عرب نیا

saeed
جمعه 13 خرداد 1390 - 18:38
-1
موافقم مخالفم
 
دربار جواب نامه حامد بهداد

به نظر من فریبرز عرب نیا در فیلم مختار به بلوغ کامل رسیده.حرف هاش را اصلا نمیشه رد کرد حتی در مورد اقای بهداد(بهداد)بهداد بازیگری بسیار تواناتر.باهوش تر با سوادتر و خودخواهتر از عرب نیا است.باید قبول کرد بهداد هنوز به اون بلوغ نرسیده همین جواب با عصبانیتش.همین که می خواهد عکسش همه جا باشه حرفش باشه فیلمش بشه اشکالی نداره باشه.در دواع بزرگان جایی برای ما نیست...........!سعید

azadeh
جمعه 13 خرداد 1390 - 21:47
-1
موافقم مخالفم
 

bozorgi adam be akhlagheshe na bazish baray har doshon motasefam mardi goftan adabi goftan

احمد
جمعه 13 خرداد 1390 - 22:41
-8
موافقم مخالفم
 
کدام منطق؟؟؟؟؟؟

به نظر من صحبتهای آقای بهداد اکثرا" بر پایه ی منطق نیست و احساس و سلیقه ی شخصی در حرف هایشان حسابی توی چشم میزند به طور مثال(( بر این عقیده ام که نقطه ضعف سریال مختار شیوه بازی شماست)) .این در حالیست که اکثر بزرگان بازیگری وسینما بازی عربنیا را نقطه قوت این مجموعه میدانند برای تایید این سخنان میتوان به صحبت های چند هفته قبل "سعید راد" دربرنامه هفت اشاره کرد که حتی برای توصیف بازی عرب نیا در این سریال از واژه "فوقالعاده" استفاده کرد .

واما آقای بهداد در گوشه هایی از گفته هایش پا را از ادب فراتر گذاشته وحتی احترام بازیگری را که چه از لحاظ سنی و چه از لحاظ سابقه ی کاری سالها بالاتر از او قرار گرفته را رعایت نکرده .این در حالیست که عرب نیا حتی اسمی از او نبرد.

عربنیا در دومین حضورش با شجاعت و صراحت کامل از بهترین های تاریخ سینمای ایران :مسعود کیمیایی ومخصوصا" بهروز وثوقی دفاع وحق گویی کرد .اری او ازبهروز وثوقی گفت درحالی که حامد بهداد او را "بازیگر نقش قیصر" خطاب کرده و اینگونه ته شجاعتش را نشان داده

اما اگر هنوزهم مردد هستید که حق با کیست..... اگر سخنان عرب نیا را نشنیده اید.پیشنهاد میکنم به سخنانش درسومین حضورش در هفت توجه کرده و عادلانه قضاوت کنید.


شنبه 14 خرداد 1390 - 15:11
-1
موافقم مخالفم
 

روز گار غریبی است نازنین

vida
يکشنبه 15 خرداد 1390 - 19:59
15
موافقم مخالفم
 

آین عرب نیا هم دیگه خیلی دور برداشته آخه مگه چیکار کردی یا سریال مسخره ای که بازی می کنی چیه من که حاضر نبودم و نیستم که یک دقیقه وقتمو حروم این سریال کنم .دم آقا حامد هم گرم دوست داریم حرف نداری .......

سروناز هوشنگ خان
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 12:21
1
موافقم مخالفم
 

همه شخصیت متکبر آقای عرب نیا رو میشناسن... درخت هرچه پر بار تر افتاده تر... اونی که های و هوی داره واقعاً هیچی نداره و طبل تو خالیه...

حالا که دری به تخته خورده و نقش اول یه سریال پر بیننده شده دیگه خدا را بنده نیست!

reza
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 14:11
-4
موافقم مخالفم
 

اوف چه بیکارید

نیکا
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 20:59
-3
موافقم مخالفم
 

بی خیال بابا صلوات بفرست

ghazale
سه‌شنبه 17 خرداد 1390 - 13:10
-5
موافقم مخالفم
 
نظر سنجی

کی گفته عرب نیا دور برداشته خود اقای بهداد با بازی در فیلم جرم جو گیر شده

farhad
سه‌شنبه 17 خرداد 1390 - 18:32
6
موافقم مخالفم
 

man tarafdare hamed behdad nistam vali hagh ba one

امین
چهارشنبه 18 خرداد 1390 - 14:52
10
موافقم مخالفم
 
مطالعاتی مقدماتی و عمومی در حد کارلوس کاستاندا و دون خوان!!!

بنده این متن رو اتفاقی خوندم . سینمایی هم نیستم.از همه بیشتر یه نکته ء غیر مربوط نظرم رو جلب کرد.اینکه حامد بهداد گفته بود: مطالعاتی مقدماتی و عمومی در حد کارلوس کاستاندا و دون خوان!!!. عجب!!!با همین یه جمله معلومم شد که ایشون در چه سطح بالایی از تفکر و آگاهی قرار دارند!!!خدا واسه امت اسلام حفظشون کنه.انشاء ا...

در مورد این دعوا هم می تونم بگم دعوای 2 تا آدم عادی مثل بقیه ء آدماست و نیازی به این همه توجه و بزرگ کردن نداره.راه حل این دعوا ها هم به نظر حقیر اینه:1- دموکراسی و حقوق بشر رو بفهمیم.2-ظرفیت هامون رو بالا ببریم تا بتونیم دموکراسی و احترام به حقوق بشر رو تو جامعه پیاده کنیم.به همین سختی!!!

...

F.F
چهارشنبه 18 خرداد 1390 - 19:26
-12
موافقم مخالفم
 

خطاب به دوستاني كه ادعا كردند آقاي بهداد ادا در مي آورد و بازيگري بلد نيست:فعلا كه ميبينيم حامد بهداد با وجود تمامي ادعا ها مورد توجه كارگردانان بزرگي همچون آقاي كيميايي است تا كي ميخواهيد اين پرده ها را جلوي چشمان خود نگاه داريد؟؟؟؟كمي واقعيات را بنگريد تا بدانيد كه بازيگري چيست....وگرنه هر كسي بلد است تا كاغذ در دست گيرد و براي مردم صحبت كند و به تحقير و توهين ديگران بپردازد..........جناب آقاي عرب نيا اكنون شما كجاي اين سينما هستيد؟؟؟؟؟؟

F.F
چهارشنبه 18 خرداد 1390 - 19:29
2
موافقم مخالفم
 

آخه بازي تو جرم ....فيلم مسعود كيميايي بزرگمرد سينماي ايران جوگير شدن هم داره!!!!

آرش
چهارشنبه 18 خرداد 1390 - 19:36
15
موافقم مخالفم
 
كلا تو ذاتمونه جو گير شدن از عربنيا گرفته تا بهداد تا ماهايي كه نظر ميديم

خوب همه حرف هاي عرب نيا رو نميشه گفت خوب و يا نميشه گفت بد اصلا اينجور حرف زدني صحيح نيست خوب اصل و دقدقه و محوريت اونچه كه ميخواست بگه خوب بود يعني حقيقت بود اما خوب يه جاهايي نتونست و زد به منم منم گفتن كه خوب در وادي ما برداشت نداره و رو فكراي ما به دليل ذهنيتامون زياد خوش نمياد و همينطور اين تيكه انداختناش به بازيگرام هر چند نام نبرد ولي خوب كلا زيبايي كلامشو خدشه دار كرد اقاي بهدادم كه خوب اصلا چيزي به نام تعادل رو هيچ وقط مد نظر نميگيرن نه تو بازيشون نه حرف زدنشون هرچند ايشونم بعضي حرفاش درست بود و بعضياشم نه به هر حال هيچ كس كامل نيست ولي خوبه به ديد فرهنگي به اين مسايل فرهنگي نگاه بشه و اين مثال خيلي خوب نشون داد مشكل از خودمونه كه اين همه هنر و فرهنگ داره له ميشه اينم از آزادي بيان شايدم هنوز جنبشو نداريم .به اميد همه خوبيها.

F.F
پنجشنبه 19 خرداد 1390 - 15:42
-1
موافقم مخالفم
 

اگه جناب آقای حامد بهداد تعادل داشت و مثل بقیه بود که دیگه ((حامد بهداد))نبود...اون موقع سینما...

پیام
پنجشنبه 19 خرداد 1390 - 17:9
10
موافقم مخالفم
 
دمل پشت گردن آقای بهداد!

به عنوان یک بیننده عادی از شنیدن حرف های آقای عرب نیا در برنامه هفت لذت بردم .سال ها بود که می خواستم از کسی داخل مجموعه سینما چنین واقعیت هایی را بشنوم. دیگر داشت حالم از این همه بزدلی به هم می خورد. گفتن این که سیستم حاکم بر فرهنگ در تمام سطوح فاسد است، آن هم در صدا و سیما، دل شیر می خواست. آقای عرب نیا شرافتمندانه ترین استفاده را از اقبال عمومی نسبت به نقش مختارش کرد که البته تا به حال رقبت تماشایش به من دست نداده!

آقای بهداد اگر فروتنی اش اجازه میداد، در می یافت که حرف آن برنامه فراتر از مارلون براندو بود. من که متوجه نشدم منظور از براندو آقای بهداد بوده اما فهمیدم منظور از فرهنگ بله قربان گو پرور، فساد در تمام سطوح و تعهد کاری چه بود. گویا خود ایشان هستند که مبتلا به دمل گردن اند، چون فقط در یک جهت می توانند ببینند، مستقیم در آیینه.

مهتا
جمعه 20 خرداد 1390 - 16:10
7
موافقم مخالفم
 

واقعا برای جامعه سینما با هنرپیشه های دونی مثل عرب نیا متاسفم

مثل اینکه عینک خودبزرگ بینیشون خیلی به مذاقش خوش اومده که نمیذاره توانایی و استعداد بالای هنرپیشه های مطرح و توانارو ببینه. بهتره خودشو اصلاح کنه اگه نه بره بمیره

بهداد عزیز موفق باشی و احسنت


جمعه 20 خرداد 1390 - 21:25
-6
موافقم مخالفم
 

من به شخصه خوشحالم که کسایی مثه فریبرز عرب نیا هنوز وجدانشون نمرده و حق را میگن و حرف اصلیشون کیفیته اگه هم حرفی زده شده نباید کسی بی جنبه بازی در بیاره و مسخرش کنیم که جو گیر شده همین طرز فکرمونه که بدبختمون کرده تا یکی رک و منطقی حرف حق میزنه همه مسخرش میکننا میگن جو گیره

حسین
جمعه 20 خرداد 1390 - 21:50
-3
موافقم مخالفم
 

با عرض ادب نسبت به موضوع مطروحه متاسفانه اقای بهداد از بابت این نوع ابیات جایگاهی که میتوانست کسب کند را به تاخیر انداخت متاسف شدم

ميلاد
شنبه 21 خرداد 1390 - 0:42
-3
موافقم مخالفم
 
گير دادن

آقاي بهداد قبلا هم به ستاره موسيقي ايران گير داده بودن.

بار اولشون نيست كه توهين ميكنن.

آقاي بهداد شما به عرفان هم توهين كردي كه ستاره و محبوب قلب خيلياست.چرا؟

عرفان به تو كاري نداره؟

چه رسد به آقاي عرب نيا كه يه چيزي كه شايدم با ايشون نباشه بگن.

به نظر من گير دادن عادت حامد بهداده و واقعا واسش متاسفم

حسن ده گلي
شنبه 21 خرداد 1390 - 5:53
-6
موافقم مخالفم
 
جواب عرب نيا

سلام به همه

آقاي بهداد اميدوارم در برنامه هفت ديشب (20 خرداد) جوابتون رو از آقاي عرب نيا گرفته باشيد و با انتشار يك نامه ديگر از نامه گذشته تون دوري بجوييد و حداقل با اين كار خيل عظيمي از طرفداراتون كه با انتشار اون نامه از دست داديد رو دوباره به دست بياريد.

حالا ما نميدانيم فيلم جرم را به خاطر استاد مسعود كيميايي نگاه كنيم يا به خاطر شما(آقاي بهداد) نگاه نكنيم....

بايد عرض كنم خدمت شما كه واقعاً با انتشار اون نامه خيلي از هواداراتون از شما دور شدن از جمله خود من كه با كارهاي شما از جمله سايه آفتاب ارتباط فراواني برقرار كرده بودم، اما متاسفانه رفته رفته با رفتارهاي شما بخصوص نامه منتشره شما اين علاقه به حد صفر و منفي رسيد.

ما به ادب و اخلاق علاقه منديم نه به بي ادبي و بي اخلاقي اون هم از طرف قشر به اصطلاح فرهنگي............

پيروز باشيد...

محمد ح
شنبه 21 خرداد 1390 - 6:3
-1
موافقم مخالفم
 

هنر زبان اصلاح و سازنگي است از انج كه اين مهم در مسير درست راه نيابد موجب ويراني ميشود سخنان اقاي عرب نيا را خواندم و شنسدم واقعا تا چه حد تا حد بايد چيزي نگفت چرا مردم ما نبايد بدانند كهدر سينماي ما چه ميگذرد چرا مردم به عنوان ئ مصضر كنندگان اين محصول فرهنگي بدون اگاهي فقط مصرف كنند سخنان اقاي عرب نيا را تحسين ميكنم اما نا رضايتي چند ساله از شرايط حاكم بر عرصه سينما و به خصوص بازيگري باعث عصيان وي در برنامه هفت وميان كشيدن پاي اشخاصي شد ولي براي بهداد هم متاسفم نبايد احساسي و شخصي به بيان مقابل بپردازد غير حرفه اي انتقاد كن.د باشد كه اين جريانات موجبات پيشرفت هنر ايران زمين شود

شاهکار
شنبه 21 خرداد 1390 - 7:47
-15
موافقم مخالفم
 

واسه حامد بهداد واقعا متاسفم فکر می کنه کیه؟؟!!مارلون براندو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


شنبه 21 خرداد 1390 - 8:12
-11
موافقم مخالفم
 

وجدانآ عرب نیا حرفاش درست بود . خیلی ممنون از برنامه هفت

عرفان
شنبه 21 خرداد 1390 - 8:56
20
موافقم مخالفم
 

به نظر من حق با حامد بهداده. این عرب نیا بود که شروع کرد. درضمن این موضوع مختار که بیننده ها رو جذب می کنه و هر کس دیگه ای جای عرب نیا بود باز هم مختار همین اندازه بیننده داشت کسی به خاطر شخص فریبرز عرب نیا پای تلویزیون نمیشینه

صوفیا
شنبه 21 خرداد 1390 - 9:0
-4
موافقم مخالفم
 

من طرفدار بازیگر خاصی نیستم اما در کل اقای حامد بهداد و فریبرز عرب نیا بازیگرانی هستند که هر کدام در زمانی محبوب مردم ما بودند و هستند

من برنامه های جناب عرب نیا را دیدم صریح و رک بودن ایشان مشکلات بازیگری هنرمندان ما را بیان کرد اما باید قبول کرد در بیانتشان گاهی تند شدند ودرپرده انگشت اتهام به سوی خیلی ازهنرمندان بردند

نقش مختار زیباست همانطور که نقش مالک اشتر زیبا بودو در یاد مردم نقش بست و هنوز پس از گذشت سالها مردم به نیکی از ان نقش و بازیگر ان که جناب داریوش ارجمند بودند یاد میکنند چرا چون با باور مردم واعتقاداتشان شکل گرفت .

کاش با رک گویی در رسانه ملی چهره زیبایی که مردم از مختار در ذهن ساختند را خدشه دار نمیکردند !

در بیانیه جناب بهداد باید گفت که حرف های ایشان را کامل نمی توان رد کرد وگفت تمام اشتباه است در جاهایی هم حق با ایشان بوده اما ایشان هم با تند خویی و تند گویی از خود دفاع کردند !!!

کاش در دفاع از خودشان کمی صبورانه عمل میکردند .

مهرنوش
شنبه 21 خرداد 1390 - 10:29
3
موافقم مخالفم
 
من با آقای عرب نیا موافقم!

سلام!

من حق رو به آقای عرب نیا میدم!

اپس از اون نامه ی تحقیرآمیز آقای بهداد ، آقای عرب نیا حتی اسم ایشون رو هم نیووردن! آقای بهداد بی احترامی میکنه!

احترام بزرگتر از خودشو نگه نمیداره!

خوبه آدم یک ذره ... .

آقای عرب نیا همواره دوستتون داریم و موفق باشید!


شنبه 21 خرداد 1390 - 11:13
5
موافقم مخالفم
 

ای بابا .....اومدیم طرفداری یکی رو کنیم با اهانت به بقیه خودشو از جلوچشممون انداخت....اومدیم این یکی رو بچسبیم دیدیم این ازاون بدتره....واقعا توی سینمای الآن ما میشه اسم اسطوره وقهرمان روکسی گذاشت ؟؟بااین اخلاقای گندشون وبچه بازیاشون این روی اون یکی روکم میکنه....اون یکی جوابیه میده...واقعا که ...متاسفم...همین.

ملیکا شیردل
شنبه 21 خرداد 1390 - 14:46
0
موافقم مخالفم
 
برای اقای عرب نیا واقعا متاسفم!!!

خیلی نامه خوب وبه جایی بود بلاخره یک نفر باید به اقای عرب نیا که دم از اخلاق و فرهنگ میزنن میفهوند لحظه ای سوار اسب شدن در سریال مختار به معنی این نیست که میتونن در باره اسطوره های سینما مثل استاد حامد بهداد و استاد کیمیایی هر طور میخوان نظر بدن.جایگاه رفیع استاد حامد بهداد در سینما بر هیچکس پوشیده نیست.

بهناز
شنبه 21 خرداد 1390 - 14:59
1
موافقم مخالفم
 
حامد جان تا نفس آخرمون...تا آخر نفسمون هوادارتیم!

من حامد بهداد و خیلی دوست دارم و همیشه صداقت،صراحت، پشتکار و اعتماد به نفسشو الگوی خودم قرار میدم

البته چون حامد جوان بسیار بانزاکتیه انتظار نداشتم انقدر تند جواب عرب نیا رو بده

حتما این دو از قبل با هم مشکل داشتند

و اما آقای عرب نیا! کاش جایگاه و شخصیت خودتونو حفظ میکردید و با حرفهایی که سراسر بوی کینه و دشمنی میداد-در رسانه ملی-حیائت خودتونو نسبت به یک جوان درحال پیشرفت آشکار نمیکردید! بدون شک توهین های شما انگیزه ی حامد رو برای ارائه کارهای قویتر و ماندگار بیشتر میکنه.

زنده باد مارلون براندوی ایران.

ارش
شنبه 21 خرداد 1390 - 15:13
5
موافقم مخالفم
 

معنی حرف های اقای عرب نیا چیزی جز حسادت نبود

ملیکا شیردل
شنبه 21 خرداد 1390 - 19:22
-9
موافقم مخالفم
 
دفاع از حریم حرفه ای

اقای حامد بهداد به عنوان یک هنرمند غیور و با فرهنگ از حریم حرفه ای و شخصی خودشون دفاع کردن. جای بسی خوشهالی و افتخار دارد.

برای کسی باید تاسف خورد که بدون اجازه در رسانه عمومی وارد حریم حرفه ای بازیگر ها میشن و در پشت پرده حسادت نگران سرنوشت مردم هستند.اقای عرب نیا باید نگران خودشون باشن!!! خیلی نگران!!!

حسن ده گلي
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 6:11
20
موافقم مخالفم
 
حقيقت يابي

باسلام

اولاً

اي كاش مديران سايت ترتيبي رو اتخاذ كنند كه هر نفر نتونه بيشتر از يك رأي بده.... چون خيلي واضحه كه بعضي از دوستان به كامنت خودشون خيلي علاقه دارند و همينطور نمره مثبت به كامنت خودشون ميدن و بعضي ها با يه كامنت دشمن هستن و همينطور به اون كامنت نمره منفي ميدن.... به همين خاطره كه بعضي از كامنت ها غير طبيعي نمره مثبت يا منفي مي گيرن....

دوماً

از دوستان عزيز خواهشمندم به دور از هر گونه تعصب و جانب داري بي جا حق و حقيقت رو بيان كنن..... ما ايراني ها از چندين سال پيش كه تعصب بي جا در بعضي موارد وارد زندگي مون شد مارو به نابودي كشوند و اين تعصبات بي مورد رفته رفته به تمام ابعاد زندگي مون گسترش پيدا كرد.....

بسيار بسيار روشنه كه عده اي از عزيزان فقط و فقط طرفدارن و هيچ دليل منطقي اي هم براي اين طرفداري ندارن و نتيجه اين ميشه كه به آقاي عرب نيا ميگيم هنرپيشه دون و به آقاي بهداد ميگيم استاد......

به نظر شما واقعاً وقت اين نرسيده كه اين تعصبات و جانب داري هاي بي پايه و اساس رو كنار بذاريم و به حقيقت بپردازيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اينجوري و به اين شكل گذران زندگي كردن فقط و فقط به ضرر فرهنگ و اجتماع خودمون هست......

همگي موفق و پيروز باشيد....

سارا
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 7:21
15
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد عاشششششششقتیم


يکشنبه 22 خرداد 1390 - 8:53
6
موافقم مخالفم
 

از سینما و تلویزیون ایران بیشتر از حامد بهداد و عرب نیا در نمی آد .


يکشنبه 22 خرداد 1390 - 10:48
-10
موافقم مخالفم
 
عرب نیا خداحافظ

عرب نیا خودش رو خراب کرد و به نظر من یک بیمار متوهمه که دیگه جایگاهی تو دل مردم نداره... هرچی تو این نامه بود حق بود

ملیکا شیردل
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 19:58
5
موافقم مخالفم
 
یک سوال از اقای حسین ده گلی:

اقای حسین دهگلی در نهایت ادب و احترام از شما میپرسم ایا شما نماینده طرفداران جناب اقای حامد بهدادین؟ یا نماینده یک خیل عظیم؟

خوبه که ادم فقط از طرف خودش حرف بزنه نه از طرف یک خیل عظیم.

مسعود
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 21:13
-2
موافقم مخالفم
 
نظر

به نظر میرسد هر چه به جلو حرکت میکنیم برنامه 7 به برنامه 90 نزدیکتر میشود. جیرانی به خوبی نقش فردوسی پور را بازی میکند و این به آن خاطر است که او یک کارگردان حرفه ایست البته این بار نقش بازیگرش را هم خودش بازی میکند. البته این برنامه جدا از معایبش که همان پرده دریست محاسنی هم دارد "حقایق زشت سینما رونمایی میشود تا مردم بدانند که سینما فقط آن چیزی که بر روی یک پرده سفید و در یک اتاق تاریک نمایش داده میشود نیست."

فرناز
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 22:0
-1
موافقم مخالفم
 
حرف های عرب نیا

به نظر من عرب نیا نباید این طوری حرف میزد چون حامد بهداد یکی از بهترین ها است به نظرم چون عشقو درک میکنه اینجوری بازی میکنه اقای عرب نیا هم زیادی جوء گرفته باید حامد بهداد اینجوری بهش میگفت که فکر نکنه مردم لالن دمت گرم حامد جونم

فرناز
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 22:4
19
موافقم مخالفم
 
حرف های عرب نیا

به نظر من عرب نیا نباید این طوری حرف میزد چون حامد بهداد یکی از بهترین ها است به نظرم چون عشقو درک میکنه اینجوری بازی میکنه اقای عرب نیا هم زیادی جوء گرفته باید حامد بهداد اینجوری بهش میگفت که فکر نکنه مردم لالن دمت گرم حامد جونم

فرناز
يکشنبه 22 خرداد 1390 - 22:5
9
موافقم مخالفم
 
حرف های عرب نیا

به نظر من عرب نیا نباید این طوری حرف میزد چون حامد بهداد یکی از بهترین ها است به نظرم چون عشقو درک میکنه اینجوری بازی میکنه اقای عرب نیا هم زیادی جوء گرفته باید حامد بهداد اینجوری بهش میگفت که فکر نکنه مردم لالن دمت گرم حامد جونم

زهرا عدالت خواه
دوشنبه 23 خرداد 1390 - 11:46
2
موافقم مخالفم
 
مقصر كيست؟

به نظر من هر دو اشتباه كردند اقاي عرب نيا بايد بصورت بهتري مطرح مي كرد از طرفي اقاي بهداد كه داشتن ادب وشعور را به اقاي عرب نيا گوش زد مي كنند بايد ادب وشعور را در جوابشان رعايت مي كردند اما اگر بخواهيم يك نفر را مقصر بدانيم اقاي جيراني عامل اين دعواها هستند واتش بيار معركه تعجب ميكنم افراد تحصيل كرده اي مثل اقاي عرب نيا وشما چطور فريب او را ميخوريد درضمن اقاي بهداد بر اساس فصل دوازدهم واصل 157 قانون اساسي ازادي بيان داشتن نوشته شده ولي درباره ي تهمت وبي ادبي و دعوا هاي بي پشتوانه ودهان پركن نه.

حسن ده گلی
دوشنبه 23 خرداد 1390 - 17:28
-2
موافقم مخالفم
 
جواب به خانم ملیکا شیردل:

سلام به همه و خانم شیردل

من هم در نهایت احترام میگم که بالاخره من هم دارم تو این اجتماع زندگی میکنم و اطرافم پر از انسانه، من از خودم حرف نمیزنم بلکه این بازتاب حرفها و نقل قولهای مردم اطرافم هست.

من وقتی عرض می کنم آقای بهداد بسیاری از طرفداراشون رو از دست دادن دارم بازتاب مردم در اجتماع خودم و به طبع اون در اجتماع های دیگرو منتقل میکنم.

البته و صد البته نباید اشتباه کنید چون منظور من از طرفدار، اشخاص فهیم، آگاه، با اخلاق هستن نه اونهایی که دهان به بی احترامی و ناسزا گقتن به دیگران و مخصوصاً هنرمدان باز می کنند....

باید قبول کرد که هر دو طرف(آقای بهداد و آقای عرب نیا) اشتباهاتی داشتند اما در این بین اشتباهات و قصور جناب آقای بهداد پررنگ تر بود...

خواهش میکنم و خواهش میکنم و باز هم خواهش میکنم از همه دوستان عزیز که در همه موارد، نه تنها این بحث، بشینن و فکر کنن و عادلانه قضاوت کنن...

یادتون نره که ما انسانها آفریده خدا هستیم و حداقل باید به اندازه یک اپسیلون از عدالت خداوند در وجودمون باشه....

ارادتمند همه.... موفق باشید...


دوشنبه 23 خرداد 1390 - 21:32
0
موافقم مخالفم
 

واس عرب نيا متاسفم!!!!! شخصيت خودش را زير سوال برده!!!!

حامد جون با اين حرفاي بي ارزش چيزي از ارزش تو كم نميشه!

دوست داريم................

ترنم
چهارشنبه 25 خرداد 1390 - 9:18
12
موافقم مخالفم
 
نظر شخصی اینجانب!

هیچ وقت نمیشه رفتار یه نفرو کاملا بی عیب و نقص یا کاملا اشتباه و نادرست دونست.

بنده معتقدم حرف های آقای عرب نیا در هفت کاملا کارشناسی شده بود؛ اما خب ممکنه ایشون در بعضی جاها تند رفته باشن و ... اما به طور کلی حرفای ایشون حرفهایی بسیار مهم و حیاتی برای حال حاضر سینمای ایران و عرصه ی فرهنگ و هنر بود.کما اینکه سیما به پخش مجدد قسمت اول صحبت های آقای عرب نیا اقدام کرد.

اما اصلا شایسته نبود که آقای بهداد اینگونه پاسخ بدن و به توانایی های بازیگری آقای عرب نیا توهین بکنن و اینکه ضعف مختارنامه به خاطر بازی آقای عرب نیاست...مختارنامه با این کارگردان زحمتکش و توانمند باعث شد خیلی از بازیگرا توانایی های بازیگریشونو به نمایش بگذارن،حالا آقای بهداد مدعی میشن که اصلی ترین نقش سریال بازی ضعیفی رو ارائه داده؟؟؟

تا همین چند وقت پیش هرکسی نظرم رو مبنی بر اینکه بهترین بازیگر جوان سینمای ایران کیه میگفتم حامد بهداد.الآن هم میگم اما متاسف شدم از این اخلاق ناجوانمردانه ای که پیش گرفتن... وهمین شاید از علاقه ی من به ایشون کم کنه...و اینجاست که به درستی فاکتور ها وصفاتی که آقای عرب نیا برای یه بازیگر خوب برشمردن پی می بریم.بازیگر خوب بـــــایــــــد اخلاق درست داشته باشه.

شما حتی اگه به شیوه ی صحبت کردن آقای عرب نیا دقت بکنید متوجه می شید که ایشون کاملا فصیح و زیبا سخن می گفتند...درست نیست ایشون رو کم سواد بخونید.

وحدت
چهارشنبه 25 خرداد 1390 - 17:52
0
موافقم مخالفم
 
حامد نباید جواب میداد

۱- عرب نیا بازیگر خوبی است ولی حامد بهداد به نظر من بهترین بازیگر جوان حال سینمای ایران و یک پدیده است

۲- حامد بهداد نباد جواب عرب نیا را میداد و اینطوری ارزش خودش رو کم کرد و نشان داد آدم عصبی است و کم تجربه و نا پخته .

۳- عرب نیا تمام صحبتهاش رو از رو میخواند و این نشانه فصاحت و با شوادی نیست گرچه من میدانم که آدم کم سوادی نیست و معلومات خوبی دارد

۴- صحبتهای عرب نیا خیلی طولانی و خسته کننده بود به قولی حرف حسابی این قدر زیاد نمیشه و معمولا کوتاهه

۵- عرب نیا در رسانه ملی جلوی ۷۰ میلیون به حامد بهداد اشاره غیر مستقیم کرد که خیلی کم متوجه شدند ( البته من تا گفت مارلون براندو فهمیدم با کیه و خیلی ناراحات شدم ) و برای همین حامد نباید جواب میداد

۶ - کلا هنرمند ها نسبت به هم حسادت میکنند و شخصیت خودشون رو با خراب کردن همدیگه نشان میدهند و این فقط مخصوص هنر مند ها نیست .

من
پنجشنبه 26 خرداد 1390 - 10:14
-1
موافقم مخالفم
 
نباید این حرفو میزد

فریبرز عرب نیا نباید این حرف رو می زد چون

حامد بهداد لیاقت اینکه راجع بهش حرفی زده بشه رو نداره

ح79
پنجشنبه 26 خرداد 1390 - 12:29
-1
موافقم مخالفم
 

با سلام آقای بهداد با طبع تندخو و البته تا حدود زیادی از خودمتشکر کاملاً حرف های آقای عرب نیا رو شخصی برداشت کردند و بی رحمانه به ایشون تاختند و بعد از اینکه بازتاب نامه رو مثبت ندیدند شروع به تعدیل و صغری کبری کردند که البته باز هم بخاطر خودخواهی بی حدشون لحن نامه دوم را هم نتوانستند موادبانه بگویند برای اثبات خودخواهی و خودبزرگ بینی ابشون توجه شما را به مصاحبه آقای بهداد با صندلی داغ جلب می کنم آنجا که با غروری وصف ناشدنی گفتند به کیانیان گقتم بازی کن و او بازی کرد این لحن به دور از احترام به شخصی پیشکسوت نوبر است و اما بعد جناب عرب نیا ای کاش بحای مثال زدن از آقای براندو برای جلوگیری از این سوء تفاهم از بازیگر شوریده حال دیگری مثال می آورد (برای فهماندن این که نباید صرفاً از حالات ظاهری یک بازیگر بدون در نظر گرفتن سرنوشت مردم تقلید کرد) تا آقای بهداد دچار این سوء تفاهم عجیب نشوند و با نامه پراکنی اینطور سایر سخنان زیبا و نغز شما را در پرده رسانه ای و مغرضانه قرار ندهند و سخنان بجا و دلسوزانه شما را مخدوش نسازند شاید اقای بهداد هم با تمام غرور بی حدشان موافق صحبت های شما می شدند البته شاید هم اگر بازیگر دیگری را اسم می آوردید به قبای بازیگر دیگری برمی خورد از شما دوستان عزیز خواهشمندم مصاحبه های قدیمی تر آقای عرب نیا را بخوانید تا متوجه شوید همانطور که آقای عرب نیا در برنامه سوم گفتند من فقط به جریان ها اشاره کرده و قصد تاختن به فرد خاصی را نداشتم و با بلند نظری و سعه صدرشان گقتنداز حق خود برای شکایت صرفنظر می کنم و در انتها با متانت تمام از اینکه افرادی را ناخواسته رنجانده باشد عذر خواهی نمودند

محسن
پنجشنبه 26 خرداد 1390 - 22:8
-1
موافقم مخالفم
 
این سینما هست یا دلقک بازی؟

وقتی سینمایی که روزی با چراغ استاد بهروز وثوقی روشن بود رو دادن به امثال این 2تا بایدم شاهد این بحثا باشیم .حیف اسم هنرپیشه که روی این 2تا هست.قبل از انقلاب چه هنرپیشه هایی داشتیم الان چی داریم واقعا این سینماست به نظرم دلقک بازیی بیش نیست درود بر یگانه اسطوره ی تاریخ سینمای ایران استاد بهروز وثوقی

فاطمه صارمی
سه‌شنبه 31 خرداد 1390 - 1:44
-8
موافقم مخالفم
 

مدیریت محترم سینمای ما !

باتوجه به اینکه : 1. بنده یک هفته ی پیش در این مطلب کامنت گذاشتم و 2.وقتی برای بار دوم و صرف اطمینان از ارسال کامنت رو سند کردم پیام "این نظر عینا قبلا ارسال شده است" رو دریافت کردم!

میتونم بپرسم که چرا نظر بنده رو که درش همه ی جوانب ادب رعایت شده بود و هیچ نوع مشکل اجتماعی هنری اخلاقی سیاسی و.. نداشت تایید نکردین؟

واقعا نظرات گلچین سلیقه ای میشه؟

ارزو
سه‌شنبه 31 خرداد 1390 - 13:13
4
موافقم مخالفم
 

با احترام خاصی که به اقای عربنیا دارم حقا به اقای بهداد میدم

فاطمه صارمی
سه‌شنبه 31 خرداد 1390 - 22:0
0
موافقم مخالفم
 

مهم نیست اگه نظرمو در رابطه با این مطلب تایید نمیکنین .فقط اگه ممکنه یه نسخه ازش رو به آدرس ایمیلم ارسال کنین لطفا، چون بهتون اعتماد کرده و جایی کپیش نکردم.

ممنون.

پویا
يکشنبه 5 تير 1390 - 11:0
-1
موافقم مخالفم
 

من با اقای بهداد موافقم

اقای عرب نیا با امدن در برنامه ی هفت فکر کرده بود یک جامعه شناس یا فلاسفه است که اینگونه شخصیت ها را تخریب میکنه

مریم
دوشنبه 6 تير 1390 - 10:42
1
موافقم مخالفم
 

یادمه پوریا پورسرخ رو آورده بودن برنامه صندلی داغ همش در مورد فیلم روز سوم و همکاریش با حامد بهداد حرف می زد آنچنان از خوبی های حامد بهداد تعریف می کرد که عاشقش شدم از صبرش از دلپاکی از اینکه هیچوقت نمیتونه حسود و بدخواه باشه تو ذهنم از بهداد یه اسطوره ساختم اما حالا بعد از این نامه تند و پر از توهینش که نشون داد نه تنها صبور نیست بلکه دنبال اغتشاش هم هست عرب نیا عزت اله انتظامی آقای بازیگر نیست پرویز پرستویی با آن سابقه درخشان نیست امین تارخ و علی نصیریان نیست اما فریبرز عرب نیایی هست که نقش طاهر درفیلم شیفته رو زندگی کرد شوکران رو به پر فروش ترین فیلم دوران خودش تبدیل کرد و بهترین گزینه برای نقش مختار بود

جواد
يکشنبه 19 تير 1390 - 7:28
1
موافقم مخالفم
 

واقعن هر دو طرف در بی ادبی محض به سر می برن آقای مارلو براندو ای الگوی صحیح برای جوانان تعیین کردن به قول کامو: هیچ وقت بازی رو بازی نکن. واقعن بازیگر ادا اطواری هستی یه خرده سکوت کردن رو یاد بگیر ای بهترین بازیگر سینمای ایران ای بی رقیب بودن ای مارلو براندو

روژین
چهارشنبه 22 تير 1390 - 11:0
4
موافقم مخالفم
 

اصلا آقای عرب نیا بی ادبی کردن ولی جوابش رو باز با بی احترامی نمیدن این ضعف مردم ایران که فکر می کنن عقب میمونن

fateme
يکشنبه 26 تير 1390 - 19:18
3
موافقم مخالفم
 

بهتره یکم با دقت تر رفتار و حرکات حامد بهداد را بررسی کنید.ایشون خییییییییلیییییی خود شیفتس!یه جورایی مجنون میزنه!اقای عرب نیا حرف حق را زده!توی یه جمله حامد بهداد رو معرفی کرده!

پردیس
دوشنبه 3 مرداد 1390 - 10:4
8
موافقم مخالفم
 

از اقای بهداد انتظار شنیدن این حرفارو نداشتم ولی این به این معنا نیست که کار اشتباهی کردن اقای عرب نیا اگر خربزه می خورن پای لرزش بایستن

محسن
سه‌شنبه 4 مرداد 1390 - 0:7
19
موافقم مخالفم
 

بچه دیروز امدی سینما خودتو با عربنیا مقایسه می کنی تو کجا اون کجا بسین سر جات

علیرضا
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 9:44
5
موافقم مخالفم
 

اقای حامد خان بهداد این دلیل نمیشه که به خاطر یک تکه پرانی عربنیا در هفت(بازی بی نظیر)او رو در مختار نامه زیر سوال ببری.کمی انصاف در وقت عصبانیت ارزش زیادی داره!

مريم
يکشنبه 9 مرداد 1390 - 7:21
-1
موافقم مخالفم
 
پاسخ به آقاي حامد بهداد

آقاي بهداد من بازي شما رو قبول دارم و حتي يكي از طرفداران شما هستم ولي آقاي بهداد انصافا شما خودتان و بازيتان را با آقاي عرب نياي عزيز مقايسه مي كنيد؟ مشخص است كه افرادي مانند عرب نيا، پور عرب و فروتن كمند. شما جزو بازيگران اين پنج شش سال اخيريد و اكثر اين دسته خودبينند و غير قابل اعتماد. آقاي عرب نيا تك بود و با مختارنامه تك ماند.بدانيد اگر مختارنامه موفق شد بيشترين سهم موفقيتش را مديون بازي بي نظير آقاي عرب نياست و بس.شما فقط بازي داريد ولي عرب نيا نگاه سكوت و صدا هم دارد.

امیرسام
شنبه 15 مرداد 1390 - 9:39
13
موافقم مخالفم
 

حق با آقای عرب نیاست...

.

بهداد نباید اینقدر خودشو رو دست بالا بگیره...فکر کرده کی هستش؟!!!... اتفاقا بیشتر موفقیت سریال مختار به خاطر بازی خوب و به یاد ماندنی آقای عرب نیاست... ایشون تک هستن و همتا ندارن... بازی بهداد هیچ تعریفی نداره!!!

وحید
جمعه 21 مرداد 1390 - 14:14
32
موافقم مخالفم
 

بهداد می خواد یه کاراکتر خاص داشته باشه وگرنه عمراَ آدم عصبی نیست ... بد نیست یه نگاهی به کارنامه بازیگریش بندازه ... این بابا اگه یه روز تعداد تندیس هاش به 5 برسه (سیمرغ بلورین بهترین بازیگر ) دیگه هیچی خدا رو بنده نیست .

سامان
شنبه 22 مرداد 1390 - 15:33
-7
موافقم مخالفم
 

جناب آقای بهداد تعداد فیلم هایی که بازی کردی به اندازه تعداد فیلم هایی که عرب نیا توش نقش اول بوده هست ؟؟؟

صنم
شنبه 22 مرداد 1390 - 15:36
-5
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد ، بیشتر از این که اسمش بخواد یادآور فیلم بیاد ماندنی باشه ، منو به خنده وا میدارد .

بهار
جمعه 18 شهريور 1390 - 16:47
-6
موافقم مخالفم
 
حامدبهداد

من به عنوان کسی که از نزدیک با آقای بهدادبرخوردداشتم معتقدم که ایشون برخلاف چیزی که توی فیلمها نشون میدن شخصیت واقعا آرومی دارندونباید اصلا به ایشون توهین بشه

مينا
شنبه 26 شهريور 1390 - 23:9
-8
موافقم مخالفم
 
موضوع حامد بهداد وعرب نيا

به نظر من اقاى عرب نيا بسيار جو گير هستند.در حدى نيستند كه بخواهند در مورد حامد بهداد نظر بدهند

ا2
دوشنبه 28 شهريور 1390 - 12:48
-2
موافقم مخالفم
 

به نظر من حق با حامد بهداد است اقاي عرب نيا بايد حدخودش خودش را ميدانست و به كساني مثل حامد بهداد كه يكي از بهترييييييييييييييييييين و بااستعداد ترين بازيگران ايران است توهين كند

سوگل
چهارشنبه 20 مهر 1390 - 8:38
1
موافقم مخالفم
 

شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید و خوندید و کامنت گذاشتید فقط یه مقایسه در صدای بهداد و عرب نیا شما را جسارتاً متوجه استعداد این دو خواهد کرد در مختار و فیلم سلطان و همه فیلم های عرب نیا تن صداش طوری هست که اصلا متوجه و تشخیص صحبتهاش نمی شید باید گوشتوبچسبونی به باند تلویزیون بفهمی چی می گه یا حتما تکرار رو ببینی شاید بفهمی چی گفته ولی بهداد انقدر صداش خوب و گیراست وقتی شاده وقتی ناراحته و وقتی عصبی هستش انقدر محکم و جذاب حرف می زنه که تو دلت می خواد چندین بار تکرار فیلم رو ببینی و از صحنه های عصبانیت و دعوا و شادی بهداد با طرف مقابل لذت ببری بخدا قسم من فیلم دلخون را فقط و فقط بخاط بهداد دوست دارم وگرنه که الناز شاکردوست که استعدادی نداه وبهتره استعدادها رو بشناسیم دوبار عرب نیا نتونه سوار اسب بشه مطمئناً دفعه سوم می تونه ولی صداشو چیکار کنه اما بهداد انقدر میمیک صورتش عالیه که حرف و صداش با چشم و ابروش و دست وبدنش می خونه .ممنون از این که مطلب رو خوندید.

علی
پنجشنبه 21 مهر 1390 - 20:48
2
موافقم مخالفم
 
هترین دوست من کسی است که عیبهایم را برایم بازگو کند

اقای عرب نیا و حامد بهداد دو برادرند.در دین ما کینه و دشمنی با برادران دینی معنایی ندارد.

از بزرگان سینما تقا ضا می شود تا رفع کدورت بنمایند بین این دو هنرپیشه های محبوب کشورمان

ا

میر المومنین علیه السلام می فرمایند

بهترین دوست من کسی است که عیبهایم را برایم بازگو کند

هر دو این عزیزان باید هر عیبی در دیگری میبینند در خلوت با یکدیگر با ادب و مهربانی بیان نمایند نه در عموم

niloo
سه‌شنبه 26 مهر 1390 - 11:43
-14
موافقم مخالفم
 

حامد جون دمت گرم هرچی گفتی خوب گفتی...

لیلا
سه‌شنبه 17 آبان 1390 - 13:21
5
موافقم مخالفم
 

اقای عربنیا شما بازیتون تو مختارنامه خوب بود امااین همه در حس بودن بده شای برای شما شایعه بسازند

مازیار
يکشنبه 22 آبان 1390 - 9:57
0
موافقم مخالفم
 

نکاتی در این زمینه قابل ذکره:

۱- پاسخ حامد بهداد بسیار تند و بی پروا بوده اما.... آقای عرب نیا استارت این درگیری رو زد. ایشون علنا به حامد بهداد توهین کرد و کسی که به دیگران توهین می کنه این اجازه رو به دیگران میده که متقابلا بهش توهین کنند.

۲- واقعا هیچ دلیلی برای توهین به حامد بهداد وجود نداشت. حامد بهداد به تایید کارشناسان با استعدادترین بازیگر جوان سینمای ماست و کارش را به نحو احسن انجام میده. و اینکه در زندگی خصوصیش چگونه رفتار می کنه و عاشق مارلون براندو هست یا نیست به کسی بغیر از خود او مربوط نمیشه.

۳- به نظر میرسه آقای عرب نیا از تریبون آزاد پر مخاطب ترین رسانه ملی برای تسویه حساب شخصی و خراب کردن حامد بهداد نهایت استفاده رو کرد که از نظر من واقعا جای تاسفه

۴- خیلی ها معتقد هستند که بهداد باید رعایت سن و سال و کسوت عرب نیا را می کرد.. وقتی بازیگر پیشکسوت شخصیت خودش را آنقدر پایین میاره که بی دلیل به همکار جوانش توهین کنه آیا جایی برای حفظ احترام باقی میذاره؟

اسمان
چهارشنبه 9 آذر 1390 - 22:17
-2
موافقم مخالفم
 

این اقای عرب پور تا حالا کجا بوده

........................

بازیگری مطابق اقای بهداد وجود نداره

A.M.P
جمعه 16 دي 1390 - 20:31
6
موافقم مخالفم
 

با سلام

روی سخن من باآقای حامد بهداد عزیز ه

شما در حدی نیستید که خودتون با سرمایه های سینمایی ایران مقایسه کنید آقای عرب نیا که حرف بدی نزده که شما به خودت گرفتی .فراموش نکن عرب نیا با وجود دوری چندین ساله از سینما در کجای اذهان بیننده واقعی سینماقرار داره و شما کجا قرار دارید با تمام فعالیت نسبی که اخیرا داشتید. امیدوارم که شما وهم بیننده های که مجذوب چهره و تیپ شما هستند را بر ندارید و به گفته خودتان احترام به پیش کسوتان و زحمت کشانی را که شما را به این مرحله از زندگی سینمایی رساندند را نگه دارید و سپاس گذار آنها باشید.

در میخانه ببستند خدایا مپسند *که در خانه ی تزویر و ریا بگشایند.


چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 10:17
8
موافقم مخالفم
 

لطفاارامتربه اعصاب خودتون مسلط باشید


چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 10:21
-4
موافقم مخالفم
 

سلام اقای بهدادما ارامشتون رادوست داریم عاطفه بی باک از خوزستان


چهارشنبه 23 فروردين 1391 - 10:21
4
موافقم مخالفم
 

سلام اقای بهدادما ارامشتون رادوست داریم عاطفه بی باک از خوزستان

مسعود
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 23:14
6
موافقم مخالفم
 

امیدوارم مشکل این دوعزیز هرچه زودتر حل بشه هر دودوست داشتنی هستند ولی حامد بهداد حرمت را باید حفظ میکرد و تلفنی یا درخلوت مشکلش را با عرب نیا ل میکرد

ابوالفضل رسولی
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 20:58
1
موافقم مخالفم
 
نقد

ای کاش سینما هم یه غلام رضا تختی داشت . من حرف بهداد رو ترجیح می دم . عربنیا گستاخ شده . در ضمن هیچ کدومتون براندو یا مکویین نیستید.ولی خدایی حامد کمی استیل براندو را دارد.

باران
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 12:10
-17
موافقم مخالفم
 

[...] عرب نیا نباید ب حامد بهداد ک این قدر طرفدار داره توهین میکرد [...] باورش شده مختاره...

مهران
سه‌شنبه 11 مهر 1391 - 19:21
-4
موافقم مخالفم
 

فارغ از این جدل های غیر هنری متداول در سینما که البته برخاسته از فرهنگ پرخاشگری و دور از ادب جامعه هست باید بگم از لحاظ بازیگری بنده شخصا بعد از 5 دقیقه تماشای بازی آقای عرب نیا خوابم میبره..هیچ حس و روحی در بازی ایشون نیست و ایشون در جایگاهی نیست که از منظر یه بازیگر به مشکلات بپردازه و لی انصافا آقای بهداد بسیار توانمند و زنده کارش رو اجرا میکنه.

ناشناس
جمعه 14 مهر 1391 - 21:9
4
موافقم مخالفم
 

فقط چون طرفدار عربنیام کامنتام تایید نمیشه انصافتون کجاست/

جدل غیر هنری از اون کسی سر میزنه که بجای جواب انتقادی به حق با فحش و ناسزا جواب میده - اینکه بعد از بازی چه کسی چه حسی بهتون دست میده بخاطر اختلاف سلیقس مثلمن که از یک دقیقه بازی عربنیا هم نمیگذرم ولی بازی بهداد رو توهین به شعور مخاطب ارزیابی میکنم و البته بازی سراسر اغراغش در تمام فیلمها منو به خنده وا میداره بهداد به اندازه 10 سال اختلاف سنیش از عربنیا مونده تا حتی به سکانس کوچیک و عادی عربنیا تو طوطیا برسهبقیه کارهای حیرت انگیزش به کنار/ بازم تایید نکنید این سیاستتونه خیلی از دوستام دربارتون اینو گفتن

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���