News
  • درخواست سخنگوي شوراي صنفي اكران و پاسخ مديرعامل «سينماشهر»
    حوزه هنری و شهرداری باید به تهیه‌کنندگان «گشت ارشاد» و «خصوصی» جریمه بپردازند/ خسارت این دو فیلم را بر اساس میزان باقی مانده از قرارداد پرداخت می‌کنيم
  •  
  • پي‌گيري احتمال جايگزيني دو فيلم نوروزي
    «بوسیدن روی ماه» قطعاً اکران نمی‌شود/ اکران «نارنجی پوش» در دست بررسي است
  •  
  • تناقض‌هاي عجيب در جريان اكران نوروزي ادامه دارد: سه نقل قول از سه مقام مسول در يك روز!
    شورای صنفی اکران جلسه فوق‌العاده‌ نداشته‌ است/ برگزاری جلسه فوق‌العاده بدون حضور اعضا قانونی نیست/ رئیس شورای صنفی اکران نتیجه جلسه فوق‌العاده را به ما اعلام کرد
  •  
  • ضربه ديگر بر اكران نوروزي: مدیرعامل موسسه تصویر شهر خبر داد
    توقف اکران فیلم‌های «گشت ارشاد» و «خصوصی» در سینماهای وابسته به شهرداری تهران
  •  
  • مروري بر ده اتفاق‌و حاشيه مهم سينماي ايران در سالي كه گذشت - 3
    اظهارات جنجالی فرج‌الله سلحشور درباره زنان سینمای ایران: سینما را به حال خود‌‌ رها کنید *
  •  
  • مروري بر ده اتفاق‌و حاشيه مهم سينماي ايران در سالي كه گذشت - 2
    طرح اکران خاص، آثار مطرح روز دنیا و فیلم سه‌بعدی: چه کسی سیب را گاز زد؟!
  •  
  • مروري بر ده اتفاق‌و حاشيه مهم سينماي ايران در سالي كه گذشت - 1
    ماجراهاي انحلال خانه سینما: استخوان در گلو
  •  
  • ششم فروردین‌ در نجف‌آباد اصفهان
    پیکر پروین‌دخت یزدانیان به خاک سپرده شد
  •  
  • جنجال اكران نوروزي حسابي بالا گرفت/ احتمال اكران «نارنجي‌پوش» و «بوسيدن روي ماه» به‌جاي اين دو فيلم
    عليرضا سجادپور از احتمال جایگزین‌شدن دو فیلم جنجالی نوروز خبر داد
  •  
  • جنجال اكران دو فيلم نوروزي روز به روز جدي‌تر مي‌شود
    نمایش «گشت ارشاد» و «خصوصی» در سالن‌های سینمایی حوزه هنری در سراسر کشور متوقف شد
  •  
  • تنها نهاد رسمی فعلي سینمای ايران پس از پنج روز به حواشي اكران نوروزي واكنش نشان داد
    با تصمیم شخصی نمي‌توان جلوی اکران فيلم‌ها را گرفت/ هر گونه تغییر در اکران بايد با نظارت سازمان سینمایی کشور باشد
  •  
  • سعيد سهيلي، كارگردان و تهيه‌كننده «گشت ارشاد»، از توقيف فيلم در چند شهر كشور مي‌گويد
    مخالفان فیلم را ندیده‌اند و به‌زودی متوجه اشتباه خود می‌شوند
  •  
  • برندگان سيمرغ بلورين بازيگري مقابل هم؛ فرهاد اصلانی به اکبر عبدی پاسخ داد
    مطرح‌شدن دوباره اين بحث شیطنت آقایان و خانم‌های خبرنگار بوده است!
  •  
  • حسن فرحبخش کارگردان و تهيه‌كننده «خصوصی» از محتواي فیلمش دفاع كرد
    ده‌ها نفر از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این اثر سینمایی را دیده و تایید کرده‌اند
  •  
  • اعتراض‌كنندگان مقابل سینما مرکزی در میدان انقلاب تجمع كرده بودند
    تعدادی از معترضان به اكران «گشت ارشاد» توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند
  •  
  • تجمع معترضان اکران «گشت ارشاد» و «خصوصی» پس از نماز جمعه + متن كامل سخنراني، بيانيه و شعارهاي تجمع‌كنندگان
    این سینمای فاسد تعطیل باید گردد / آن مسئول بی‌غیرت تعزیر باید گردد!
  •  
  • حرف‌هاي صريح و خواندني پيمان قاسم‌خاني درباره برادش مهراب در گفت‌وگوي نوروزي
    دوستان مهراب یک مشت لات و اوباش بودند/ وقتي خودش عین خیالش نیست نمی‌توانم برایش کاری بکنم
  •  
  • گفت‌وگو با امير جعفري درباره سريال «چك برگشتي» و نقش آقالطيف
    مثل رد کردن ماشین بنزی که در یک قرعه کشی برده‌اید...
  •  
  • نگاهي به سريال نوروزي «چك برگشتي»
    سريال سيروس مقدم برگ برنده شبکه یک است
  •  
  • كيومرث پوراحمد از مادرش مي‌گويد
    رفتن مادر خانه را سوت و کور کرد/ بی‌بی مادربزرگ همه بچه‌های ایران بود
  •  








       





    سینمای ما- آيين گشايش پانزدهمين جشن خانه سينما، شامگاه چهارشنبه ـ 15تيرماه ـ با تقدير از دست‌اندركاران جشن چهاردهم، همراه شد. در اين مراسم كه با حضور هنرمندان و داوران جشن پانزدهم خانه سينما در پرديس سينمايي ملت برگزار شد،كامران ملكي كه اجراي برنامه را برعهده داشت، در سخناني مطرح كرد: نمرديم و شيريني گشايش جشن را هم خورديم، اين جشن نيازمند همدلي است.

    سپس كيومرث پوراحمد ـ دبير پانزدهمين جشن خانه سينما ـ در سخناني با اشاره به پيراهن‌هاي سفيد كه امسال دست‌اندركاران جشن پانزدهم پوشيده‌اند،ادامه داد:اين پيراهن‌ها يك وجه سمبليك دارد و ما خواسته‌ايم از دست‌اندركاران جشن كه در طول جشن اين پيراهن‌هاي سفيد را بپوشند، چون مي‌خواهيم بگوييم ما كنار يكديگر هستيم و پرشماريم.

    وي اظهار اميدواري كرد:جشن پانزدهم خانه سينما چتري بر سر اهالي سينما از همه نوع تفكر و گرايش باشد. به هر حال ما دعوا داريم و باز هم دعوا مي‌كنيم اما يادمان باشد كه سينماي ايران هنوز نهالي نازك و شكننده است كه انواع و اقسام تهديدها را دارد.

    پوراحمد خاطرنشان كرد: ما سينماگران نشان داديم كه با وجود همه اختلافات اگر منافع‌مان در خطر باشد مي‌توانيم، گردهم بياييم. گردهمايي باغ‌فردوس را كه براي جلوگيري از قاچاق فيلم برگزار شد و دست‌اندركاران با همه نوع گرايش‌ها جمع شدند را يادمان نرفته است.

    اين كارگردان سينما ابراز عقيده كرد:عده‌اي نمي‌خواهند ما باشيم. مسوولان سينمايي مهمان هستند و صاحبخانه ما هستيم. اجازه ندهيم مهمان‌ها بين صاحبخانه‌ها تفرقه بيندازند و ياركشي كنند. آنها مساله‌شان سياست است اما ما شغل و كسب و كارمان سينماست، پس سينما را دريابيم و به امتيازهاي نيم‌بندي كه مي‌دهند دل خوش نكنيم. حتي آنهايي كه فيلم كوپني مي‌سازند و با سخيف‌ترين كارها مي‌خواهند، فيلمشان فروش كند، گذر زمان نشان خواهد داد چه كسي و چه فيلمي ماندگار است.

    كارگردان «شب يلدا» با بيان اينكه سينما به همه نوع فيلمي احتياج دارد، ادامه داد: با تيشه‌زدن به سينماي مستقل ممكن است جاپايي براي خودمان باز كنيم، اما در درازمدت اين تيشه ريشه خودمان را مي‌زند.

    كيومرث پوراحمد در بخش پاياني صحبت‌هايش به سخنان كامران ملكي اشاره كرد و گفت:آقاي ملكي مي‌گويند ما نمرديم و پانزدهمين جشن را ديديم، اما ممكن است نميريم و جشن شانزدهم را نبينيم چون با اين وضعيت آشفته‌اي كه به وجود آمده است، ممكن است تا يكسال آينده ديگر سينمايي نباشد كه ما بخواهيم جشن بگيريم.

    سپس منوچهر محمدي ـ سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان ـ در سخناني يادآور شد: به يك دليل خاص نسبت به جشن خانه سينما علاقه، حساسيت و نگراني دارم. شايد دوستان به خاطر داشته باشند زماني را كه مرحوم سيف‌الله داد رييس هيات‌مديره و آقاي احمدرضا درويش مديرعامل خانه سينما بودند، ايده‌ي برگزاري جشن در آن دوره شكل گرفت و من نفر چهارم پنجم بودم كه مورد مشورت قرار گرفتم. من اين جمع و جمع‌هاي بزرگتر را شاهد مثال مي‌آورم كه بگويم پاره‌اي تصميمات درست اگر اصالت داشته باشند، دوام مي‌آورند.

    وي ادامه داد: جشن خانه سينما به پانزدهمين دوره‌اش رسيده است. به گمانم با شرايطي كه آقاي پوراحمد گفتند، بايد به فكر سينما باشيم و در سايه برخي تصميم‌گيري‌ها سينما را پاسداري كنيم.

    محمدي با اشاره به مصاحبه رسانه‌اي اخير شوراي عالي تهيه‌كنندگان و كانون كارگردانان تصريح كرد: ما در مصاحبه مطبوعاتي اخيرمان،بابت اين اتفاقات اخير صحبت كرديم و اظهار نگراني كرديم اما قرار شد اينجا آرامتر صحبت كنيم. مي‌گويند اين خانه سينما تمام شد برويم خانه ديگر، اين معاونت تمام شد، سازمان سينمايي تشكيل دهيم.

    وي ابراز عقيده كرد: اينگونه تصميمات غيركارشناسانه وغيرخردمندانه به نظر مي‌آيد براي اين است كه آدرس غلط بدهيم تا مسايل اصلي فراموش شود. در حاليكه مسايل خيلي حياتي‌تري وجود دارد و اگر كسي نگران اهالي سينما و هويت فرهنگي كشور باشد، نمي‌تواند اينجور آدرس‌هاي غلط بدهد.

    محمدي تاكيد كرد: در اين شرايط وظيفه‌ي دوستان سينما است كه از هر موقعيت استفاده كنند و حرف بزنند. ما اجازه داريم از منافع سينمايي‌مان و حق‌مان دفاع كنيم و نقطه‌نظرات خودمان را بيان كنيم.

    وي با اشاره به بحث اخير سازمان سينمايي تصريح كرد:در همين بحث سازمان و معاونت سينمايي، يكسال از عمر مديران و معاونت سينمايي صرف مي‌شود كه اين معاونت به سازمان تبديل شود، البته ممكن است مانند خيلي از موضوعات ديگر، در وسط كار اين موضوع به نتيجه نرسد و پيگيري نشود و فقط هزينه و عمر مسئولان صرف شود.

    به گزارش ايسنا، محمدعلي سجادي ـ كارگردان سينما ـ نيز گفت:بايد در جشن از شادي‌ها سخن بگوييم، اما گويا نمي‌شود. همه نگران هستيم اما كار از نگراني هم گذشته است. تصور مي‌كنم با گفتن اين حرفها مي‌خواهيم به كجا برسيم اما حداقل درددل مي‌كنيم و اگر طرح نگراني كنيم، بر روي دلمان نمي‌ماند.

    وي در عين حال خاطرنشان كرد:اين شرايط موجود آنقدرها هم به تفكر نياز ندارد، اگر به كلوزآپ، كانون‌كارگردانان نگاه كنيم از لانك‌شات شرايط اجتماعي نمي‌توانيم آن را جدا كنيم.

    كارگردان «شيفته» در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: دلمان مي‌خواهند فقط درباره مسايل صنفي صحبت كنيم، اما عده‌اي ما را به اين شرايط رساندند، ما هم همدلي را دوست داريم. بحران‌هايي كه در سينما به وجود آورده‌اند مثل وضعيت شهر تهران شده است كه وقتي راهنمايي رانندگي مي‌خواهد مشكل ترافيك را حل كند، همه خيابان‌ها را يكطرفه مي‌كند.

    محمد علي سجادي به شرايط معيشتي كارگردان سينما اشاره كرد و افزود: در حاليكه كارگردانان با مشكل معيشتي و كاري روبرو هستند، براي عدد و رقم به كارگردان‌هاي جديد براي ورود به سينما پروانه ساخت مي‌دهند.

    وي يادآور شد:شرايط بگونه‌اي است كه كارگردان قديمي‌تر مثلا آقاي پوراحمد به دنبال تئاتر مي‌رود و ما هم بايد به دنبال شغل‌هاي جديدي برويم. در چنين شرايطي اتحاديه دو را مقابل ما قرار مي‌دهد، گويا سياست تفرقه‌بينداز و حكومت كن را پيش گرفته‌اند.

    سجادي در بخش پاياني سخنانش تاكيد كرد:دوستاني كه قرار بود ريل‌گذاري كنند، قطار سينمايي كه لومير راه‌اندازي كرده است را دارند به كجا مي‌برند؟! ميزها خالي مي‌شود آنچه مي‌ماند سينماست و به همين دليل است كه جشن مي‌گيريم چون قطار سينما همچنان به راهش ادامه مي‌دهد.

    در ادامه‌ي آيين گشايش پانزدهمين جشن خانه سينما،از دست‌اندركاران جشن چهاردهم تقدير شد.

    با حضور كيومرث پوراحمد ـ دبير جشن پانزدهم ـ و فرشته طائرپور، امين تارخ از اعضاي شوراي سياست‌گذاري جشن و محمد مهدي عسگرپور ـ مديرعامل خانه سينما ـ از فرهاد توحيدي ـ دبير جشن چهاردهم خانه سينما ـ تقدير شد.

    در ادامه از سيد محسن هاشمي، شاپور عالي‌دايي و منصوره وافري دست‌اندركاران جشن چهاردهم تقدير شد.

    محمدمهدي عسگرپور ـ مديرعامل خانه سينما ـ در سخناني گفت: از تمام كساني كه در تمام طول ساليان گذشته باعث شدند خانه سينما پابرجا بماند تشكر مي‌كنم. ما شرايط مختلفي را تجربه كرديم، شرايطي كه حال سينما خوب بود تا روزهاي ديگري كه حال سينما خوب نبود، به خصوص در دوسال اخير كه آقاي توحيدي به سختي جشن را برگزار كردند. مجموعه ستاد خانه سينما و همكارانمان تعدادشان زياد نيست و همچنين تشكر از آقاي شمسيان كه در زمانه‌اي خاص همراه ما شدند و به خانه خودشان كمك كردند.

    وي همچنين خاطرنشان كرد: معمولا جشن‌ها وجشنواره‌ها به صورت طبيعي بايد محلي براي وفاق باشد، اما اين درحالي است كه اين اتفاق در كشور ما كمتر مي‌افتد كه اين موضوع به وضعيت فرهنگي ما برمي گردد كه براي ما پذيرش داوري يك جشن كار خيلي سختي است.

    عسگرپور به آيين‌نامه جشن خانه سينما اشاره كرد و گفت:امسال با تجربه چند‌سال گذشته آيين‌نامه بهتري نسبت به سالهاي قبل داريم، جشن خانه سينما را محل اتفاق نظر بدانيم و همگرايي را تا حد ممكن بالا ببريم.

    بنا بر اين گزارش، در ادامه با حضور تورج منصوري و امير اثباتي از اعضاء هيات مديره‌ي خانه سينما، از قاسم قلي‌پور ـ تهيه كننده سينما ـ كه در اداره و هيات داوري خانه سينما تلاش كرده است، تقدير شد.

    در ادامه با حضور محمدرضا موييني، امير اثباتي و تورج منصوري ـ لوح تقدير خانه سينما ـ به سيدحسين مناجاتي حامي جشن چهاردهم خانه سينما اهداء شد.

    در حاشيه:

    در آيين گشايش جشن پانزدهم خانه سينما اعلام شد كه داوري‌هاي جشن خانه سينما 25 تيرماه با نمايش يك فيلمي كه تاكنون ديده نشده، آغاز مي‌شود.

    فرهاد توحيدي در سخنان كوتاهي گفت: من چهارميليون طلبكار هستم، اما گويا هنوز اداره پست به ما اين پول را نرسانده است.

    در اين مراسم هنرمنداني چون عليرضا داوودنژاد، فرشته طائرپور، رويا نونهالي، فريبرز عرب‌نيا، فاطمه معتمدآريا، يدالله صمدي، سيف‌الله صمديان، منوچهر شاهسواري، جعفر پناهي، هوشنگ گلمكاني، امين تارخ، ابوالحسن داودي، رضا ميركريمي، عبدالحسن برزيده، محمدعلي نجفي، عليرضا شجاع نوري، محمود اربابي، مسعود بهنام، غلامرضا موسوي، امير اثباتي، عزيزالله حميدنژاد، نورالدين زرين‌كلك، مازيار ميري،امين تارخ، محمد رسول‌اف، ناصر ممدوح، شمسيان مديرعامل موسسه نوين عرفا و... حضور داشتند.

    آيين گشايش پانزدهمين جشن خانه سينما با اجراي قطعات موسيقي سنتي همراه بود.










  • منبع : ایسنا - مهر

    به روز شده در : شنبه 18 تير 1390 - 4:7

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    شهروز
    شنبه 18 تير 1390 - 18:22
    -3
    موافقم مخالفم
     

    جشنی به مناسبت جدایی نادر از سیمین.

    شهروز
    شنبه 18 تير 1390 - 18:23
    0
    موافقم مخالفم
     

    جشنی به مناسبت جدایی نادر از سیمین.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 137324
    بازديد ديروز: 367183
    متوسط بازديد هفته گذشته: 428228
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 388109316



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات