دانلود

 نخستین گفت و گوی مفصل با عادل فردوسی پور درباره شکل گیری و مسیر برنامه «نود» : اگر «نود» ده سال هم پخش بشود، فكر نمي‌كنم بتوان اين فرهنگ غلط را اصلاح كرد/ در صورت بروز جنجال تا سه‌چهار هفته سعي مي‌كنم محتاط‌ تر باشم :: سينمای ما ::

   


fajr teazer31

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

bottom banner


fajr posters 30
 
 
 


این بخش به زودی تکمیل خواهد شد
fajr film 29

«روز روشن» (حسین شهابی)

«خسته نباشید» (محسن قرایی)

«دلتنگی‌های عاشقانه» (رضا اعظمیان)

«خاک و مرجان» (مسعود اطیابی)

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» (محمدهادی کریمی)

«حوض نقاشی» (مازيار ميري)

«جیب‌بر خیابان جنوبی» (سیاوش اسعدی)

«آفتاب، مهتاب، زمین»

«استرداد»

 

«رسوایی» (مسعود ده‌نمکی)

«چه خوبه که برگشتی» ( داریوش مهرجویی)

«دربند» (پرویز شهبازی)

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده)

«گهواره‌اي براي مادر» (پناه بر خدا رضایی)

«برلين-7» (رامتین لوافی )

«غریبه» (حمید بهمنی)

«گناهکاران» (فرامرز قریبیان)

«زیباتر از زندگی » (انسیه شاه‌حسینی)

fajr cinema 30
 
fajr video
  صحنه هایی از فیلم «پله آخر» (علی مصطفا)
  صحنه هایی از فیلم «بیداری» (فرزاد موتمن)
  صحنه هایی از فیلم «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی)
  صحنه هایی از فیلم «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی)
  صحنه هایی از فیلم «بیخود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی)

adv
در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
تلفن: 88535305 (داخلی 109)
       09386503357 
آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

> برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
Nokia

i news
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
Main News
 
سینمای ما-  فرشته طائرپور به نمایندگی از جامعه فرهنگی،هنری مقابل رییس‌جمهور سخن گفت. این هنرمند عرصه سینما 31 فروردین ماه همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در "همایش ملی زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ" مقابل حسن روحانی متنی را قرائت کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است: ...
 
سینمای ما- فیلم علمی تخیلی 100 میلیون دلاری جانی دپ در رقابت با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «ریو 2» در کنار فیلم مسیحی «بهشت واقعی است» جایگاه متفاوتی کسب نکرد. به نقل از د رپ، در حالی که فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» برای سومین جمعه پیاپی...
 
سینمای ما- جیمز کامرون کارگردان و سازنده فیلم «آواتار» اعلام کرد فیلمنامه سه فیلمی که می خواهد در ادامه آواتار بسازد تا 6 هفته دیگر آماده می شود.  به نقل از هالیوود ریپورتر، جیمز کامرون با بیان این که فیلمنامه سه فیلم بعدی «آواتار» ظرف 6 هفته آینده تکمیل می‌شود، منتظران این مجموعه را خوشحال کرد...
 
سینمای ما- کمپانی فاکس بار دیگر ساخت قسمت دوم فیلم خاطره‌انگیز «خانم داوت فایر» را در برنامه قرار داده است.  استودیوی فاکس 2000 در حال تهیه قسمت دوم فیلم کمدی مشهور سال 1993 یعنی «خانم داوت فایر» است که کریس کلمبوس و رابین ویلیامز را بار دیگر کنار هم قرار می دهد. دیوید برنباوم که فیلم «الف» را نوشته بود مسئولیت ...
 
سینمای ما- با اعلام اسامی دو بخشی که عباس کیارستمی داوری آن ها را در جشنواره کن شصت و هفتم برعهده دارد، روشن شد هیچ فیلم ایرانی در این دو بخش جای ندارد. در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی ...
 
 
سینمای ما- معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی از تمدید مهلت ارائه‌ی آثار به نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه‌ی سینما تا سوم اردیبهشت‌ماه ۹۳ خبر داد.  از آنجا که استقبال اهالی رسانه از این جشنواره بیشتر از میزان تصور بود و به‌دلیل این‌که تماس‌ها و درخواست‌های متعددی درباره‌ی تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره از سوی اهالی رسانه ...
 
سینمای ما- «نیکول گارسیا» کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شد. برگزارکنندگان شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن، «نیکول گارسیا»، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی را به عنوان رئیس هیأت داوران بخش دوربین طلایی این دوره از رقابت‌‌ها معرفی کردند. پیش از ...
 
سینمای ما- فیلمنامه فیلم سینمایی «برباد رفته» که قرار است توسط رضا عطاران ساخته شود، به قلم امیر مهدی ژوله در حال نگارش است. بنابراین گزارش، فیلمنامه این فیلم در مرحله نگارش است و موافقت های اولیه ساخت «بر باد رفته» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
 
سینمای ما- سردار عزیزمحمدی رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران در نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم خاطر نشان کرد: قرار است 60 نفر از ورزشکاران و 40 نفر از هنرمندان در برزیل حضور پیدا کنند. نشست خبری پروژه فرهنگی هنری یار دوازدهم با حضور محمدحسین لطیفی، سیدجواد هاشمی، محمدرضاگلزار و سردار عزیز محمدی برگزار شد...
 
سینمای ما- شورای صنفی نمایش در تازه‌ترین جلسه خود که دوشنبه بیست و پنجم فرودین‌ برگزار شد قرارداد اکران سه فیلم جدید را ثبت کرد. با پایین آمدن کف فروش «با دیگران» که در سینما فرهنگ روی پرده است، از چهارشنبه جاری نمایش این فیلم در سینمای سرگروهش به پایان می‌رسد و «زندگی جای دیگریست» ...
 
سینمای ما- در روزهای اخیر خبری مبنی بر ساخت فیلم بعدی اصغر فرهادی در ترکیه منتشر شده است که روابط عمومی دفتر فیلمسازی فرهادی اعلام کرده است که به هیچ وجه این خبر صحت نداشته و توسط این کارگردان، تکذیب می‌شود..
 
سینمای ما- فیلم کوتاه «صبح روز بعد» در بخش مسابقه بیست ونهمین دوره جشنواره «بلاک» برلین در کشور آلمان حضور دارد. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم کوتاه، بیست و نهمین دوره جشنواره «بلاک» در تاریخ 7 تا 11 می 2014 (17 تا 21 اردیبهشت ماه سال 93) در شهر برلین برگزار می‌شود. «صبح روز بعد» در آخرین روز جشنواره ...
 
سینمای ما- درام پیچیده و تو در توی «گذشته» یک تراژدی از نیات خوب و شروع بد و تصمیم‌های اشتباه است که (همگى) همزمان، درست به نظر می‌رسند. اصغر فرهادی، استیصال و خشم را همراه با تلاش برای تصحیح انتخاب‌های اشتباه در زندگی و تسلیم نشدن درباره گذشته، به نمایش می‌گذارد. در سکانس فوق‌العاده خوب ابتدای فیلم دو نفر را می‌بینیم که ...
 
سینمای ما- تهیه‌کننده فیلم «شب، بیرون» گفت: من درِ تجربه را به روی خودم باز کرده‌ام و زمانی که فکر کنم بازیگر شده‌ام، آخرین روز کاری‌ام است؛ چون همچنان می‌خواهم تجربه کنم و واقعیت این است که مجال تجربه در کارهای دیگر برای من پیش نمی‌آید، اما در کارهای مستقل است که این فضا جاری است...
 
سینمای ما- لئوناردو دی‌کاپریو در تریلر «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی بازی می‌کند. این پروژه تولید شرکت نیو ریجنسی است و انتظار می‌رود تولید آن از سپتامبر امسال شروع شود. «بازگشت»‌ (The Revenant) از روی رمان «بازگشت: رمانی درباره یک انتقام» نوشته مایکل پانکی ساخته می‌شود که سال 2003 منتشر شد...
 
سینمای ما- در سه دهه گذشته آن‌قدر فیلم‌های سطحی و مبتذل درباره جنگ 8ساله عراق علیه ایران و تاریخ انقلاب ساختند و حماسه‌های بی‌نظیر روزگار دفاع ملی را لوث کرده‌اند که می‌توان آنها را یکی از خیل عوامل زاویه‌گیری نسل‌های بعدی دانست. تحریف‌ها، غلوها، صحنه‌های ضعیف و شخصیت‌پردازی‌های ضعیف‌تر چنان بود که بیننده با خود می‌گوید اگر جانبازی‌های دوره دفاع یا حکایت‌های دوره انقلاب این بوده که خُنُک‌تر از آن ...
 
سینمای ما- تازه‌ترین ساخته‌های ژان-لوک گدار، برادران داردن، کن لوچ، دیوید کراننبرگ و... در بخش رسمی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند.  اسامی فیلم‌های بخش رسمی این دوره جشنواره کن پنجشنبه بعد از ظهر در نشستی خبری در پاریس با حضور تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن و ژیل ژاکوب رئیس جشنواره اعلام شد...
 
سینمای ما- مدیران آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ‌تقویم جوایز اسکار پیش رو را کامل کردند. برگزارکنندگان جوایز اسکار 25 مارس 2013 اعلام کردند هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه 22 فوریه 2015 (صبح دوشنبه 4 اسفند 1393) در دالبی تیه‌تر برگزار و به طور مستقیم از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود...
 
سینمای ما- مرضیه برومند معتقد است که چون با عشق فیلم و سریال‌هایش را می‌سازد این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. وی معتقد است: متاسفانه دنیای ما دنیای خیلی خشنی است. ما هنرمندان سعی می‌کنیم این دنیا را بهتر کنیم و دنیایی پر از عشق را بسازیم. به نظر من چون با عشق فیلم و سریال‌هایم را می‌سازم این‌گونه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. به قول معروف هر آنچه...
toptitle
            از سال 1384
boghz

 

TopFilm
کارگردان : ابراهیم شیبانی
(امتیاز 88,0/100 - 183 رأي)
کارگردان : وحید موساییان
(امتیاز 33,2/100 - 28 رأي)
کارگردان : بهروز شعيبي
(امتیاز 81,8/100 - 87 رأي)
کارگردان : پوران درخشنده
(امتیاز 88,0/100 - 182 رأي)
کارگردان : اصغر فرهادی
(امتیاز 90,0/100 - 384 رأي)
VIDEO BANNER

bank
جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند





سینمای ما- محمد محمدیان: اين نخستين گفتگو با عادل فردوسي‌پور دربارة برنامة موفق نـود است كه يازده سال پيش انجام دادم و در ماهنامه فیلم چاپ شد. شاید آن سال خود فردوسی پور هم پیش بینی نمی کرد برنامه اش دوازده سال ادامه پیدا کند و به یکی از برنامه های پرطرفدار تاریخ تلویزیون تبدیل شود...
..............................................................

تا پيش از برنامة نـود، فوتبال ايران به اين شكل جدي و تحليلي در برنامه‌هاي تلويزيوني ارزيابي نشده بود. هرچند كه مسابقه‌ها پخش مي‌شد و در برنامه‌هاي مختلف گفت‌وگوهايي هم صورت مي‌گرفت. نـود برنامة جذابي است كه با دعوت از داوران با سابقه، داوري در فوتبال ايران را نيز بررسي و نقد مي‌كند. كاري كه نه تنها باعث شده داوران در كار خود دقت و وسواس بيشتري به خرج دهند، بلكه تماشاگران را نيز با قوانين فوتبال بيشتر آشنا كرده است. نود به دليل وجه آموزشي‌اش، آگاهي رساني، زنده بودن برنامه و البته اجراي بسيار گرم و مسلط عادل فردوسي‌پور ـ كه ثابت كرد فقط گزارشگر توانايي نيست ـ علاقه‌مندان فوتبال را تا پاسي از شب، مانند يك بازي حساس تا دقيقة نـود گاهي هم وقت اضافه با خود مي‌برد.

برنامة نود چگونه شكل گرفت؟
ايدة اوليـه پيش از ليگ سـال گذشته شكل گرفت كه چند نوار از برنامـه‌اي بـه‌نـام مسـابـقـة روز
(Mach of the Day) توسط يكي از همكارانم به دستم رسيد. در اين برنامه، با حضور يك مجري و دو كارشناس، شنبه شب‌ها كه ليگ برتر فوتبال انگلستان برگزار مي‌شود، چند بازي تحليل مي‌شد. البته اين برنامه به داوري نمي‌پرداخت. ضمناً اين حقيقت كه از ميان بازي‌هاي ليگ، بيش‌تر بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس ديده مي‌شد و بقية بازي‌ها هم اگر پخش مي‌شد در كم‌بيننده ترين ساعت‌ها بود، انگيزة ديگري براي ساخت اين برنامه بود. در مورد اين بازي‌ها فقط در روزنامه‌ها مي‌خوانديم كه گل‌هاي اين تيم يا آن تيم را چه كسي زده است. پس تصميم ‌گرفتيم صحنه‌هاي مهم و گل‌هاي همة بازي‌هاي ليگ را در مجموعه‌اي مثلاً نـود دقيقه‌اي بررسي كنيم. به مسأله‌داوري هم خيلي علاقه‌مند بودم و برنامه اين گونه شكل گرفت. البته به هنگام شروع برنامه مدير گروه آقاي هاشم رضايت بودند و به اتفاق آقاي صافي مدير شبكه حمايت‌هاي بسياري كردند. پس از آقاي رضايت، از سوي آقاي محمود الله‌وردي به عنوان مدير گروه نيز حمايت فراواني شد و سپس آقاي زماني هم كمك‌هاي بسياري کردند.
دوست داشتم برنامه نـود بتواند راحت انتقاد كند، با صراحت بگويد فلان بازيكن بد بازي كرد يا ديگري خوب بازي كرد و ... در برنامه‌هاي ديگر مثلاً مي‌گفتند بعضي از داوران يا بازيكنان ضعيف كار كردند، ولي مي‌خواستم در اين برنامه دربارة اين مسائل خيلي شفاف صحبت كنيم. البته در همين برنامه هم عده‌اي به دلايلي از كسي اسم نمي‌برند و راحت انتقاد و بحث نمي‌كنند يا در داوري با يكديگر تعارف مي‌كنند. حتي بعضي از ميهمان هاي برنامه گاه خطاهاي فاحش و واضح داور را ناديده مي‌گيرند يا بر آن صحه مي‌گذارند. سعي داريم از اين گروه كارشناسان كم‌تر دعوت كنيم. از همان اول هم نمي‌خواستيم نـود برنامه‌اي صرفاً آموزشي باشد كه متلاً سيستم‌هاي فوتبال را در قالب يك برنامة آموزشي مستقيم ارائه دهد. البته بخشي هم داشته‌ايم كه آقاي چراغپور تخته سياه آورد و دربارة فوتبال صحبت كرد و اتفاقاً از آن‌جا كه مدت آن حدود ده‌دقيقه بيش‌تر نبود بسيار مؤثر هم واقع شد. حجم آموزش مستقيم در چنين برنامه‌اي نبايد بيش از اين باشد. به هر حال نـود براي بيننده‌اي كه چيز زيادي از فوتبال نمي‌داند ميتواند آموزشي باشد، ولي شايد به بيننده‌هاي حرفه‌اي چيزي ياد ندهد. البته صحبت‌هاي كارشناسان واقعاً براي خود من كه آموزنده است و از طرفي فكر مي‌كنم نود در زمينة داوري خيلي مفيد بوده و خيلي‌ها را با قوانين داوري آشنا كرده است. به خصوص كه خيلي‌ها حتي قوانين مربوط به آفسايد و خطا را هم نمي‌ دانستند. مردم مي‌گويند كه اين برنامه، دانش آن‌ها را در زمينة داوري گسترش داده است.


آيا بازتاب برنامه را در استاديوم و در ميان تماشاگران هم ديده‌ايد؟


البته هنوز هم برخي تماشاگران اگر داور نظري خلاف ميل آن‌ها بدهد، اعتراض مي‌كنند. اگر ده سال هم برنامة نود پخش بشود فكر نمي‌كنم بتوان اين فرهنگ غلطي را كه متأسفانه جا افتاده را اصلاح كرد. ولي مثلاً در مورد آفسايد، واين‌كه هر توپي كه در محوطة جريمه به دست برخورد كند پنالتي نيست، اعتراض‌ها كمتر شده است.

نـود چه تأثيري در داوري‌ها داشتـه است؟

هم تأثير مثبت و هم تأثير منفي. تأثير مثبتش اين بوده كه تا كنون به‌جز ناظر بازي كه به داور امتياز مي‌داد، هيچكس كار او را زير ذره‌بين نمي‌گذاشت ولي حالا حواس خود را بيشتر جمع مي‌كنند تا با دقت قضاوت كننـد، اما نكتة منفي كه خود داوران مي‌گوينـد، اين است كه اضطراب حاصل از وجود ذره‌بيني به نام نـود در برخي داوران به اندازه‌اي است كه نمي‌توانند با آسودگي و به درستي بازي‌ها را قضاوت كننـد. مي‌گوينـد اين اضطراب حتي از دلهرة يك بازي حساس هم بيشتر است! البته فكر مي‌كنم اين احساس در دراز مدت جاي خودش را به قضاوت‌هاي خوب و دقيق بدهد. يكي ديگر از نكته‌هاي مثبت بررسي داوري‌ها هم اين بوده كه قبلاٌ كه همة بازي‌ها دقيقاً ديده نمي‌شد، خيلي از تيم‌ها باخت خود را گردن داور مي‌انداختند و حتي اگر داور خوب هم قضاوت كرده بود، برخي مسائل مبهم باقي مي‌ماند، ولي حالا ديگر اين‌طور نيست.

بررسي كيفيت داوري در بازي‌هاي خارجي را كه مي‌تواند خيلي آموزنده باشد در برنامه نمي‌گنجانيد؟

فعلاً موضوع اين برنامه فوتبال ايران است. البته وقتي جام ملت‌هاي اروپا در جريان بود اين فكر به ذهنم رسيد، ولي تراكم بازي‌هاي ليگ، فرصت پرداختن به اين موضوع را نداد. با اين‌كه خودم به اين موضوع علاقه‌مند هستم.

گاهي موقع پخش تصاوير مربوط به داوري، هنوز بحث دربارة صحنه‌اي تمام نشـده، صحنة بعدي مي‌آيد و شمـا اصرار مي‌كنيد كه صحنة جديد بررسي شود. در اين‌باره نمي‌توان كاري انجام داد؟ مثلاً تصوير را نگه داشت يا تكرار كرد؟

اين يكي از مشكلات ماست. هر تصوير را چندبار تكرار مي‌كنيم و به كارشناس هم مي‌گوييم صحبت‌هايش را طوري تنظيم كنـد كه تا پخش تصوير جديد، صحبت دربارة صحنة قبل تمام شده باشد، اما اين مشكل همچنان وجود دارد و براي كارگردان پخش مشكل ايجاد مي‌كند. البته ايشان همكاري خوبي با برنامه دارد و گاهي اين صحنه‌ها را تكرار هم مي‌كند.

بازي‌هاي قديمي را نيز مي‌توان براساس روال خاص و منطقي در برنامه نمايش داد و حتي با مرور آن‌ها سير و روند موضوع خاصي در فوتبال ايران را بررسي كرد؛ مثلاً مسألـه حضور مربي خارجي. ضمن اينكه كيفيت بعضي از اين بازي‌هاي قديمي هم خيلي پايين است.

اگر اين كار امكان داشت، خيلي هم خوب بود، ولي متأسفانه ما نوار همة بازي‌ها را در آرشيو نداريم. البته قصد داريم بازي‌هاي پرسپوليس و استقلال در دهة 1360 را به شكل منظمي پخش كنيم. دليل نامطلوب بودن تصوير برخي بازي‌ها هم كيفيت پايين‌ نوارهاست و بعضي هم موقع تبديل كيفيت خود را از دست مي‌دهند. بررسي‌ موضوع‌هاي خاص، به شكل مورد نظر شمـا، هم وقتي مي‌توانـد ممكن باشـد كه در ليگ بازي نيست و زمـان كافي داريم. البته تا حالا هم در مورد مسائل خاصي مثل انتقال بازيكن به خارج و مسائـل باشگاه‌داري و ... برنامه‌هايي داشته‌ايـم.

زمـان برنامه را نمي‌توان بيشتـر كـرد؟ حتي گاهـي بخشـي را ناتمام رهـا كرده‌ايد، و وقت‌هاي اضافه را نگرفتـه‌ايـد...

وقت‌هاي اضافه را هم گرفته‌ايم و برنامه هميشه نود دقيقه نبوده است. در برنامه‌اي كه آقاي طالبي حضور داشت حدود 25 دقيقه به زمـان برنامه اضافه كرديم. اگـر هم بحثي ناتمام مانده مثلاً به اين دليل بوده كه با كسي تماس گرفته‌ايم و صحبتش را جمع‌و‌جـور و موجـز بيان نكرده و زمـان زيادي گرفته است. هرچه هم به ساعتم نگاه كرده‌ام فايده‌اي نداشتـه! گرچه برنامه زنده است، اما از قبل همه‌چيز را تنظيم كرده‌ايم. فقط گاهي مسائل ناخواسته‌اي پيش مي‌آيد و ضمناً زمان ما حتي با احتساب وقت اضافه هم محدود است. سعي كرده‌ايم اگر بحثي ناتمام مانده، در برنامة بعدي، حتي با كارشناسي ديگر، آن را به سرانجام برسانيـم.

چـرا از نويسندگـان مطبوعات ورزشي كم‌تر استفاده كرده‌ايـد؟

شايد فرصت پيش نيامده. البته فكر مي‌كنم مردم بيشتر دوست دارند مسائل فوتبال را از زبان فوتباليست‌ها و مربيـان بشنونـد، چون با آنهـا بهتر ارتباط برقرار مي‌كننـد. به هر حال قطعـاً دعوت از نويسندگـان ورزشي بايد بيش از اين باشـد.

کارشناسـان برنامه را بر چه اساسـي انتخاب مي‌كنيـد؟

سعي داريم از كساني دعوت كنيم كه ترجيحاً عملكرد مشخصي در فوتبال دارند، يعني در چندسال اخير، به عنوان بازيكن يا مربي، در فوتبال حضور داشته‌اند و ضمناً به لحاظ اخلاقي هم خصوصيات مثبتي داشته‌اند.

گاهي با شخصي تماس مي‌گيريد ولي تماس برقرار نمي‌شود. آيا نمي‌توان از قبل قضيه را هماهنگ كـرد؟

بعضي مسائل واقعاً در دقيقه نود اتفاق مي‌افتـد، اما معمولاً هماهنگي انجام مي‌شود. مثلاً در مورد بعضي از داوران، با اين‌كه بعد از ظهر همان روز با آنها هماهنگ كرده‌ايم، ولي شب تلفن را جواب نمي‌دهند. كلاً احسـاس مي‌كنم اخيـراً به آن‌هـا توصيـه شـده با نـود صحبـت نكننـد.

آيا تا كنون با كارگردان‌هايي كه مسابقه‌هاي فوتبال را پوشش مي‌دهند جلسه‌اي داشته‌ايـد در اين‌باره كه مثلاً دوربين‌ را جاي خاصي بگذارند يا تعداد دوربين‌ها بيش‌تر شـود، يعني با آن‌ها هماهنگ‌تر باشيـد؟

نه، صحبتي نبوده، اما مكان‌هايي كه مي‌توان دوربين را در آن‌هـا مستقر كرد، محدود است، وگرنـه خودشـان هم خيلي دوست دارند كه مثلاً دوربيني از زاويـة سرپاييـن، خط آفسايـد را بگيـرد.

براي اينكـه برنامه به ورطة تكـرار نيافتد چه فكـري كرده‌ايـد؟

همة سعي‌ام اين بوده كه برنامه يكنواخت نشود. مثلاً امسـال نمايش بازي‌هاي قديمي را در برنامه گنجانديم كه بسيـار هم از آن استقبال شد.

با اين‌كه بخش قابل ملاحظه‌اي از مخاطبان اين برنامه دانش‌آموزان و دانشجويـان هستنـد، ولي برنامه خيلي دير پخش مي‌شود...

خيلي دوست دارم برنامه ساعت نه يا ده شب پخش شود، ولي اين ديگر دست ما نيست، چون برنامه ريزي را شبكه انجام مي‌دهد و برنامه طنز بايد مثل هميشه ساعت ده تا يازده پخش شود. نمي‌توان ساعت پخش اين برنامه را شنبه‌ها به‌خاطر نـود تغيير داد. ضمـن اينكـه طبق برنامه، گزارش ورزشي هم پس از ساعت يازده پخش مي‌شود.

صحبت و انتقادهاي رودر رو كه چند بار ميان دست‌اندركاران و صاحب‌نظران اتفاق افتاده، مي‌تواند به بررسي كامل‌تر مسائل فوتبال كمك كنـد و در ضمن برنامه هم جذاب‌تر مي‌شـود...

اين نوع گفتگوها جذاب و خوب است به شرط آنكه به جنجال كشيده نشود و در صورت بروز جنجال تا سه‌چهار هفته سعي مي‌كنم محتاط‌ تر باشم. البته برنامه زنده است و گاهي كنترل از دست مجري خارج مي‌شود، ولي كارشناس، هركه باشد، نبايد از حدي فراتر برود. تنش‌ها هميشه ناخواسته به وجود آمده؛ مثلاً هيچ‌گاه فكر نمي‌كردم مكالمة آقايان عابديني و باغميشه به تنش كشيده شود، اما اين اتفاق افتاد و درسي شد تا ديگر مربي و مدير را در مقابل بازيكن قرار ندهيم. خوب نيست برخي حرمت‌ها شكسته شود. البته به اين هم معتقدم كه همين بازيكنان، باشگاه‌ها را به وجود مي‌آورند.

عده‌اي مي‌گويند نـود به فدراسيـون فوتبال در برنامه‌ريزي هايش خط مي‌دهـد!

اين‌ها فقط شايعه است و ما هيچ ارتباطي با فدراسيون فوتبال نداشته‌ايم و نداريم.

البته به نظر مي‌رسد تأثير گذاري اين برنامة موفق موجب ايجاد شايعه‌ها شده است. در پايان اگر حرفي مانـده...

در انتظار انتقادها و پيشنهادهاي سازنده هستيم.


منبع : سینما امروز

به روز شده در : شنبه 18 تير 1390 - 6:0

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
کوروش
شنبه 18 تير 1390 - 13:13
6
موافقم مخالفم
 
عادل ِ دوست داشتنی

کارش درست ِ و دوستش دارم

mohamad
شنبه 18 تير 1390 - 20:37
2
موافقم مخالفم
 
عادل صادق

عادل واقعا حقيقت رو مي گفت.

شقایق
شنبه 18 تير 1390 - 21:30
4
موافقم مخالفم
 

با آرزوی موفقیت برای عادل عزیز..

امیرمهدی غرشی
يکشنبه 19 تير 1390 - 9:26
11
موافقم مخالفم
 

عادل خیلی دوست داشتنیه ولی انقدر این فوتبال بی کیفیته به نود به عنوان یه برنامه ی کندی نگاه می کنم که تصویر هیچ وقت توش کات نمیشه...

امیرمهدی غرشی
يکشنبه 19 تير 1390 - 9:28
12
موافقم مخالفم
 

نمره ی فوتبال ایران انقئر پایینه که من به عنوان بیننده نود را یک برنامه ی کمدی می بینم که فوتبالی ها توش با هم دعوا می کنند و بیننده ها هم قهقه می زنند...همین و بس

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���