News
  • مریلا زارعی در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا بازی می‌کند
    سرانجام نام بازیگر نقش شهید چمران در «چ» اعلام شد: فریبرز عرب‌نیا
  •  
  • سردار احمدرضا رادان خبر داد
    یک هنرپیشه زن سینما به علت بدحجابی در برج میلاد دستگیر شد
  •  
  • ماموران اماکن وسط پخش فوتبال سینما را پلمب کرده بودند
    دو پردیس سینمایی رفع پلمپ شد
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ پانزدهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي «بوتیک» یکی از فيلم های برگزیده دهه 1380 با حضور حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست
  •  
  • نوشته نيما حسني‌نسب درباره كارنامه بازيگري هنگامه قاضياني؛ به بهانه نمايش عمومي «روزهاي زندگي»
    به همين سادگي‌ هم نيست!
  •  
  • ناگفته‌هاي حضور ستاره‌ها در بازار نمايش خانگي؛ دستمزدها، درصد فروش، شرايط كار و چيزهاي ديگر
    بي‌رونق تولید سینما + دردسرهاي اکران = تغيير مسیر ستاره‌هاي سينما
  •  
  • صحنه‌هاي حذف‌شده اكران عمومي را در خانه تماشا كنيد!
    «اسب حیوان نجیبی است» بدون سانسور (!) در شبکه نمایش خانگی
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
  • عباس رافعی از ناملايمات آخرين روزهاي زندگي شاپور قریب مي‌گويد
    وقتی یک کمک یک میلیون تومانی هم از شاپور قریب دریغ شد!/ نگران قطع حقوق 180 هزار توماني بود
  •  
  • سردار احمدي‌مقدم معتقد است تجربه‌هاي قبلي پخش فوتبال در سینماها اصلاً‌ خوشایند نبود
    نمایش مسابقات یورو 2012 در سینماها فعلاً منتفی شد
  •  
  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند
  •  
  • تشييع پيكر شاپور قريب سوت و كور برگزار شد
    همسر قريب: به مهمانی شاپور خوش آمدید!/ همايون اسعديان: افسوس که مراسمی برای این هنرمند برگزار می‌شود که در شان او نیست
  •  
  • نوشته بهمن فرمان‌آرا درباره ري بردبري: روزي كه بر ترس‌هايم پيروز شدم
    «بچه رزمري» رومن پولانسكي، «موبي‌ديك» جان هيوستن و همينگوي به روايت ري بردبري
  •  
  • «خوابم می‌آد» رضا عطاران با اکبر عبدی گیشه‌های بي‌رونق سینمای ایران را گرم مي‌کند؟
    شورای صنفی نمایش فيلم‌هاي اکران اول تابستان 91 را انتخاب کرد
  •  
  • مراسم یادبود شنبه 20 خرداد در مسجد نور
    پيكر شاپور قریب‌ از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع مي‌شود
  •  
  • حرف‌هاي تازه بهاره رهنما در روزهايي كه حسابي پر كار است + گالري عكس و تيزر نمايش
    داستان‌هاي زنانه‌اي از جنس بهاره رهنما كه شالوده‌اش عشق است
  •  
  • کانون فیلم «هشت و نیم» با همکاری سایت "سینمای ما" برگزار می‌کند؛ چهاردهمين نشست «فيلم ديدن با ...»
    ناگفته‌هاي فيلم خاطره‌انگيز «شب يلدا» با حضور كيومرث پوراحمد
  •  
  • جدول كامل مسابقات و زمان پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در سايت "سينماي ما"
    از جمعه 19 خرداد تا یکشنبه 11 تیر؛ هر شب با فوتبال اروپا در شبكه سه و شبكه ورزش
  •  
  • فيلم علي مصفا در بخش مسابقه مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    «پله آخر» برای گوی بلورین چهل‌و‌هفتمین جشنواره کارلووی واری رقابت می‌کند
  •  
  • انصراف داريوش مهرجویی از ساخت فيلم «بیا تا برویم» به دليل صادر نشدن مجوز ساخت
    به داريوش مهرجويي نه مجوز ساخت فيلم مي‌دهند نه امكان اجراي تئاتر
  •  
     


     



       




    مهمترین مسئله این است که نباید بی‌اعتمادی را در میان خانواده‌ها ترویج کنیم
    سینمایی که راهکار نمی‌دهد، مشکلات خانواده‌ها را نشان ندهد

    سینمای ما- «مسعود اطیابی»درباره چگونگی تصویر کردن خانواده‌های ایرانی در آثار سینمایی اظهار داشت: در مقاطعی تصاویر درست و خوبی از خانواده‌های ایران در فیلم‌ها ارائه می‌شد و می‌توان گفت در دهه 60 و نیمه اول دهه 70 فیلم های خانوادگی خوبی ساخته شد، اما با غرب‌زده شدن سینما وضعیت برگشت.

    او ادامه داد: تبلیغ رسانه‌ها درباره جشنواره‌های خارجی و بزرگ نمایی در مورد برخی فیلم‌ها در محافل غربی باعث شد توجه فیلمسازان به سینمای غرب جلب شود و در نتیجه آنچه به عنوان خانواده در فیلم‌ها به نمایش گذاشته می‌شود از شکل ایرانی خارج شود و خانواده‌های ایرانی به شکل تقلیدی از غربی‌ها دربیایند.

    اطیابی شروع ایجاد انحراف در نمایش تصویر خانواده‌های ایرانی را چنین تشریح کرد: ابتدا شک در مورد مردها در فیلم‌ها ترویج شد و فیلم‌هایی که به این موضوع پرداختند در غرب و ایران مورد توجه قرار گرفتند. در این میان فضای موجود در کشورهای اسلامی نادیده گرفته شد و بدبینی نسبت به مردها در فیلم‌ها رواج پیدا کرد.

    او ادامه این روند را چنین بیان کرد: پس از ترویج بدبینی در مورد مردها حالا نوبت به زنان خانواده رسید و تصویر ارائه شده از خانواده ها، تصویری از هم گسیخته نمایش داده شد و به نظرم در ادامه کار به اختلاف و بدبینی نسبت به فرزندان و والدین می‌رسد و این اصلا تصویر خوبی از خانواده‌های ایرانی در فیلم‌ها نیست.

    این فیلمساز اظهار داشت: البته همچنان فیلم‌هایی داریم که خانواده‌های ایرانی را به درستی تصویر می‌کند، اما مسئله این است که این گروه از فیلم ها چندان مورد استقبال رسانه‌ها قرار نگرفت و آنچه در رسانه‌ها بیشتر نمود پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت فیلم‌هایی بود که خانواده‌های از هم گسیخته به نمایش می گذاشت.

    او گفت: اصول و قواعد در میان خانواده‌های شرقی و مسلمان روشن است و باید این نکته را بپذیریم که بهترین گونه سینمای ملی ما می‌تواند فیلم‌های خانوادگی به نگاهی درست به خانواده های ایرانی باشد.

    اطیابی ادامه داد: اکنون فیلم‌های سینمایی ما کانون خانواده را در ایران مورد شک و تردید نشان می‌دهند، وقتی فیلمی در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید و پدر خانواده در آن خائن است و در عین حال این فیلم مورد تقدیر قرار می‌گیرد، رسانه‌ها و جشنواره به آن توجه می‌کنند طبیعی است که این روند ادامه داشته باشد و در نهایت به فیلم‌هایی برسیم که این روزها در مورد خانواده‌ها و تصویر کردن خیانت در آن‌ها می‌پردازند، که این مسئله اصلا برای سینما و جامعه ما خوب نیست.

    این کارگردان سخنان خود را چنین پایان داد: اگر آمار طلاق در جامعه بالاست و یا مشکلاتی در خانواده‌ها وجود دارد نباید بدون ارائه راهکار به صورت عیان چنین مسائلی مطرح شود. مهمترین مسئله این است که نباید بی‌اعتمادی را در میان خانواده‌ها ترویج کنیم و این به واسطه تصویر کردن گذشت و ایثار در فیلم ها این فرهنگ را در جامعه رواج دهیم. اگر یک فیلم به صورت عریان مشکلات موجود در خانواده‌ها را نشان می‌دهد باید 10 فیلم دیگر داشته باشیم که آن‌ها تصویری همانند آنچه اشاره کردم از خانواده‌ها نشان دهند.


    منبع : فارس

    به روز شده در : چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 16:57

    نظرات


    چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 20:57
    3
    موافقم مخالفم
     

    موافقم

    مهدی
    شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 14:20
    2
    موافقم مخالفم
     

    اطیابی جان راهکار دادن وظیفه ی سینما نیست،وظیفه ی ارگانهای دیگست،هنرمند باید حرف و مشکلات مردم رو بگه،مثل روشنفکر

    حکومت و ارگاناش باید به فکر راهکار باشن

    مریم
    چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 13:48
    3
    موافقم مخالفم
     

    چرا راهکار دادن وظیفه ی سینما نیست؟ وظیفه ی سینما فقط اینه که مشکلات سیاهی که فقط در برخی خانواده ها وجود داره رو بزرگ نمایی کنه و این قدر دربارش فیلم بسازه که تبدیل به یک مسئله عادی و البته فراگیر بشه؟

    من به شدت با نظر اقای اطیابی موافقم ،جو سینمای ایران هر روز سیاه تر از دیروز می شه. کیفیت فیلم ها افتضاحه، داستان ها تکراریند و در فیلم ها (اگر مثلا طنز (لودگی) نباشن) فقط صحبت از طلاق و خیانت و فرار و اعتیاده . آیا واقعا نشون دادن این مشکلات تا به این حد ،دردی رو از کسی دوا می کنه؟

    چرا فیلم هایی مثل مهمان مامان ،یه حبه قند و طلا و مس خیلی کم ساخته می شن و اگه ساخته می شن هم خوب دیده نمی شن؟

    به امید سینمایی بهتر ،با کیفیت تر و مفید تر

    محمد
    يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 19:32
    1
    موافقم مخالفم
     

    خانم مریم نشون دادن مشکل خودش می تونه یه نوعی راهکار باشه. اگه فیلمساز بخواد حرف از راهکار بزنه ممکنه به نظر بیاد داره نظرشو تحمیل میکنه بعد مطمئنا نتیجه عکس میده! مهمان مامان و یه حبه قند هم اصلا فیلمای خوبی نیستن در ضمن!!!

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 61230
    بازديد ديروز: 183370
    متوسط بازديد هفته گذشته: 227969
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 408380056



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات