| |
سینمای ما-ارغوان اشتری: آیا امکان مطرح کردن سینمای قرن بیست ویکم در حالی که تنها دوازده سال است وارد هزاره جدید شدهایم، وجود دارد؟ کتاب جدید «فیلم پس از فیلم» نوشته منتقد مشهور وتحسین شده جی. هوبرمن به موقع، مجموعه ایی بحث برانگیز از مقالات هوبرمن را ارائه و وقایع نگاری میکند که چگونه پیدایش فن اوری دیجیتال جانشین «مدیوم» فیلم شد و رابطه ظریف میان فیلمها و واقعیت را مورد بررسی قرارمی دهد. این دریای تغییرات به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ امریکا و رویداد یازدهم سپتامبر نیز بسط پیدا میکند، رویدادی که دنیای سیاست را دوباره سروشکل داد و تاثیر محونشدنی بر اصول زیباییشناسی سینمای قرن جدید گذاشت.
در این کتاب هوبرمن فیلمهای فرن جدید را مورد بررسی قرار میدهد. فهرست بیست ویک فیلم انتخاب هوبرمن در هزاره جدید به شرح زیر است: ۱-در ستایش عشق (ژان –لوک گدار، ۲۰۰۱) ۲-آولون (ماموری اوشی، ۲۰۰۱) ۳-آونگارد دیجیتال میشود: به کارگردانی کورپس کالوسوم، کاتنمندی و رازل دیزل ۴-کشتی روسی (آلکساندر سوکوروف، ۲۰۰۲) ۵-ده (عباس کیارستمی، ۲۰۰۲) ۶-خداحافظ، اژدها این (تسای مین لیانگ، ۲۰۰۲) ۷-داگ وویل (لارس فن تریه، ۲۰۰۳) ۸-دنیا (جیا ژانگ، ۲۰۰۴) ۹-نبرد در بهشت (کارلوس ریگاردز، ۲۰۰۵) ۱۰-مرگ آقای لازارسکیو (کریستی پویو، ۲۰۰۵) ۱۱-روز شب روز شب (جولیا لاکتف، ۲۰۰۶) ۱۲-داستانهای ساتلند (ریچارد کلی، ۲۰۰۶) ۱۳-امپراطوری اینلند (دیوید لینچ، ۲۰۰۶) ۱۴-میان تاریکی و روشنایی (پس از ویلیام بلیک) (داگلاس گوردون ۱۹۹۷/۲۰۰۶) ۱۵- LOL (جو سوانبرگ، ۲۰۰۶) ۱۶-پرواز بالون قرمز (هو هسیائو هسین، ۲۰۰۷) ۱۷-گرسنگی (استیو مکوئین، ۲۰۰۸) ۱۸-افتتاجیه مراسم المپیک بژینگ به کارگردانی ژانگ ییمو هشتم اوت ۲۰۰۸ ۱۹-کارلوس (الیویه اسایاس، ۲۰۱۰) ۲۰-مورد عجیب انجلیکا (مانوئل دو الیویرا، ۲۰۱۰) ۲۱-روزی روزگاری در آناتولی (نوری بیگله جان، ۲۰۱۱)
|