بخش اول از سری موسیقی فیلم‌های برگزیدۀ تاریخ سینما
میکس ساوندترکِ سینمای ما

سینمای ما - احسان خوش‌بخت - آن‌چه خواهید شنید بخش اول از پروژه‌ای تازه است برای سایت سینمای ما که هدفش ارائه «میکس»‌های مختلف از موسیقی فیلم در تاریخ سینماست.

هدفم این است که تا جای ممکن تنوع در ژانرهای موسیقی و کشور‌ها و سینماهایی که از آن‌ها کارهایی را انتخاب می‌کنم حفظ شود. به عنوان مثال در این قسمت از فرانسه، آمریکا، چک و ایتالیا موسیقی فیلم‌هایی را خواهید شنید که بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۲۰۱۲ ضبط شده‌اند و تنوعی دارند به گستردگی فاصلۀ بین موسیقی فانکی جی جی جانسن در خیابان ۱۱۰ تا کارهای کلاسیک برنارد هرمن.

برای دانلود و شنیدن این مجموعه به پایین صفحه بروید.

فهرست قطعات – که همه پشت سر هم می‌آیند – از قرار زیر است، به اضافه یادداشتی یک خطی بر هر کدام:

00:00
در طول خیابان ۱۱۰ (بری شی‌یِر، ۱۹۷۲) - جِی جِی جانسن
یکی از مشهور‌ترین ساوندترک‌های فیلم‌های شورش خیابانی و پلیسی/نیویورکی دهه هفتاد که تارانتینو در جکی براون تم اصلی آن را استفاده کرد.

02:11
زندگی امیل زولا (ویلیام دیترله، ۱۹۳۷) - مکس استاینر
یکی از صد‌ها کار استاندارد استاینر برای کمپانی برادران وارنر.

03:25
بچه‌های نازپرورده (برتران تاورنیه، ۱۹۷۷) - فیلیپ سارد
کار درخشانی با ساکسفون تنور جانی گریفین و ساکسفون سوپرانوی جان سورمن.

06:17
هیولاهای جنوب وحشی (بن زایتلین، ۲۰۱۲) – دن رومر و بن زایتلین
کاری به خوبی فیلمِ اول درخشان زایتلین.

12:48
روح و خانم میوئر (جوزف منکه‌ویتس، ۱۹۴۷) – برنارد هرمان
یکی از کلاسیک‌های هرمان که از خود فیلم بهتر است.

17:29
هوگو
(مارتین اسکورسیزی، ۲۰۱۱) - هاوارد شور
عنوان این تم شنیدنی هست «دزد» و در آن طنین سازهای زهی که یادآور هالیوودند جایشان را به آکاردئون و طعمی فرانسوی‌تر می‌دهند.

21:47
تجربه‌ای در وحشت
(بلیک ادواردز، ۱۹۶۲) - هنری منسینی
یکی از بهترین کارهای منسینی در دهه ۱۹۶۰.

24:05
گوست رایتر
(رومن پولانسکی، ۲۰۱۰) - الکساندر دس‌پلات
سازهای نئی و ضربی فضایی رعب‌آور برای این تریلر/نوآر سیاسی پولانسکی خلق می‌کنند. دس‌پلات یکی از با استعداد‌ترین آهنگسازان معاصر است. اگر در این مورد تردیدی دارید به سراغ قطعۀ آخر این مجموعه بروید.

25:44
بعضی دوان دوان آمدند (وینچنته می‌نلی، ۱۹۵۸) - المر برنستاین
کمی موسیقی جاز و مقدار بیشتری دل‌شکستگی برای همراهی صحنۀ آخر بهترین فیلمی که در آمریکا ساخته شده است.

28:05
سه اتاق در منهتن
(مارسل کارنه، ۱۹۶۵) – مارسیال سولال و مل والدرن
دو پیانیست، یکی از فرانسه و یکی از آمریکا، و هر دو از نوازندگان و آهنگسازان صاحب‌نام موسیقی جاز مدرن این کار درخشان را برای کارنه نوشته‌اند.

30:22
عشق‌های یک موطلایی
(می‌لوش فورمن، ۱۹۶۵) – اوژن ایلین
مکالمۀ بین دو دختر. گیتار و لالایی. انعکاسی از خلوص شاعرانه شاهکار فورمن.

32:35
وی‌یا می‌تازد! (باز کالیک، ۱۹۶۸) - موریس ژار
یک وسترن مکزیکی حماسی و ژار که به یاد موریکونه افتاده است.

35:09
هیچکاک (ساشا گروازی، ۲۰۱۲) - دنی الفمن
گرچه این کار تا حدودی قابل پیش‌بینی است اما به آسانی نمی‌توان از ادای دین الفمن به برنارد هرمان گذشت.

38:16
اولین شب آرامش
(والریو زورلینی، ۱۹۷۲) - ماریو ناچیمبِنه
موسیقی این فیلم روی خود فیلم کمی آزاردهنده است (به خاطر نت‌های زیر فراوانی می‌نارد فرگوشن که ترومپت می‌زند)، اما شنیدنش در این‌جا بخشی از آن مالیخولیای غریب فیلم زورلینی را زنده می‌کند.

41:39
قلمروی طلوع ماه (وس اندرسن، ۲۰۱۲) - الکساندر دس‌پلات
آموزش ارکستراسیون با همه شیرینی و خیال‌انگیزیِ دنیای اندرسن.











  • منبع : سينماي ما

    به روز شده در : دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 13:54

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���