دانلود

آخرین اخبار، گزارش‌ها و مطالب درباره سینمای ایران و جهان : دنیای تصویر شماره 196 منتشر شد :: سينمای ما ::
  

   


News
  • عكس‌هاي تازه از فيلم مازيار ميري: زوجی که با همه فرق دارند!
    «حوض نقاشی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید
  •  
  • اعتراض خانواده سلطنتی موناكو به فیلم زندگی مادرشان
    «گریس از موناکو» فیلم پُر زرق و برق و بی‌دقتی است
  •  
  • خبرگزاري "مهر" منتشر كرد: نامه‌ وساطت دبير جشنواره برای بازبيني ده فیلم
    دستور فرمایید آثار ذیل در اسرع وقت براي گنجاندن در برنامه‌های جنبی مورد بازبینی شورای محترم پروانه نمایش قرار گیرد
  •  
  • ادامه موفقیت‌های «عشق»
    فیلم میشائل هانکه فاتح جوایز لومی‌یر شد
  •  
  • فهرست داوران و مرور كارنامه هنري‌شان در "سينماي ما"
    داوران سه بخش سينماي ايران، نگاه نو و فيلم هاي مستند سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد
  •  
  • پس از حضور در شوی تلویزیونی اپرا وینفری، حالا نوبت سینما است
    زندگی پُر از پنهان‌کاری لنس آرمسترانگ روي پرده سینما مي‌رود
  •  
  • ادعاي عجيب و خنده‌دار سازندگان «آقاي الف» در مقابل تكنولوژي روز دنيا: فیلم سه‌بُعدیِ ایرانی سردرد نمی‌آورد!
    اغلب فیلم‌های سه‌بُعدي خارجی برای مخاطب چشم‌درد و سر درد به همراه دارند، اما فرمول «آقای الف» انحصاری و ساخت خودمان است!/ با چند دکتر چشم در این ارتباط مذاکره شده است!
  •  
  • فهرست فیلم‌های بخش اصلی جشنواره برلین کامل شد
    بیله اوگوست با «قطار شبانه» ‌ به جشنواره برلین می‌رود
  •  
  • دو عكس‌ از تست لباس ابتدايي «پذيرايى ساده‌» را در "سينماي ما" ببينيد
    ‌اشتباهى كه كارگردان «پذيرايي ساده» مرتكب نشد!
  •  
  • خبرهاي تازه از احتمال حضور «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «همه چیز برای فروش»
    اگر نامه‌ای برای نمایش فیلم‌های روح‌الله حجازی و امير ثقفی دریافت می‌کردیم، آن‌ها را در نوبت بررسی پروانه نمایش قرار می‌دادیم
  •  
  • درخواست 13 منتقد سينمايي از دبیر جشنواره فيلم فجر براي تعامل سينما و رسانه
    امكان نمایش 8 فیلم حذف‌شده از جشنواره فجر را براي اهالي رسانه را فراهم كنيد
  •  
  • "سینما و معماری" در دوره زمستانه موسسه پرسش: ارتباط دروني ماندگار دو فرم هنری معماری و سينما
    درسگفتار جدید مازيار اسلامي، اشتراک مفهوم کلیدی فضا در معماری و سینما را تحليل ميكند
  •  
  • هفتمين دوره مراسم اهداي جوایز فیلم آسيا ٢٨ اسفند برگزار ميشود
    عباس کیارستمی، بهمن قبادي و گلشيفته فراهاني نامزد دريافت جوايز اصلي هستند
  •  
  • ٩ فيلم تازه در بخش "آيينه سينماي ايران" بدون داوري نمايش داده مي شود
    اسامي فيلم‌هاي خارج از مسابقه سي و يكمين جشنواره فيلم فجر اعلام شد
  •  
  • در «سینمای ما» بخوانید: همکاری دو رفیق قدیمی که «صورت زخمی» را ساختند
    برایان دپالما و آل پاچینو با روايت زندگی و مرگ مربی مشهور فوتبال آمريكايي غافلگیرمان خواهند کرد؟
  •  
  • سخنرانی جودی فاستر در مراسم گلدن گلوب و واکنش ستارگان حاضر در مراسم را در «سینمای ما» ببینید:
    پیش به سوی پنجاه سال بعدی/ هنوز اینجام، می‌خوام دیده بشم، عمیقاً درک بشم و خیلی هم تنها نباشم
  •  
  • نگاه به جنبش‌های نویدبخش بیداری در سرزمین‌های اسلامی در جشنواره فجر 31
    اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای سعادت اعلام شد
  •  
  • ‌تغییرات نسخه نمایش خانگی با هدف جلوگیری از بدآموزی به بچه‌ها‌: فرشته‌ها بد نمی‌شوند!
    کلاه قرمزی چه حرف‌هایی زد که ممیزی شد؟
  •  
  • ‌گفت‌وگو‌ی خواندنی سوسن شریعتی و مانی حقیقی درباره «پذیرایی ساده»‌ و چیزهای دیگر
    از نیمه دوم دیگر سرمان گرم نمی‌‌شود، قلب‌مان به تپش می‌افتد و رگ گردن‌مان هم... / کاوه، مانی حقیقی نیست
  •  
  • تازه‌ترین خبرها از وضعیت فیلم‌های سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر
    کدام فیلم‌ها از سوی شورای پروانه نمایش ممیزی شده‌اند؟
  •  
     
     
     
     
     

     

       




    آخرین اخبار، گزارش‌ها و مطالب درباره سینمای ایران و جهان
    دنیای تصویر شماره 196 منتشر شد

    سینمای ما- دنیای تصویر شماره 196 منتشر شد. در این شماره علاوه بر آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، جداول تولید و فروش فیلم ها می توانید پرونده ی خواندنی و جالبی درباره ی آلفرد هیچکاک و آثار سینمایی اش را نیز بخوانید. گزیده ای از مطالب این شماره از این قرار است:
    خیال مردن نداشتم! (مرگ تونی کرتیس در 85 سالگی)، فضانورد باستانی سینما (گفتگو با ورنر هرتزوگ)، آنیل کاپور در هالیوود یا هالیوودی ها در هندوستان، کات کردن با کوئنتین! (به بهانه ی مرگ سالی منکه)، آلبوم خانوادگی ترین فیلم سینما! (عکس های «پدرخوانده»)
    بر پرده سینماها: نگاهی به فیلم های فاصله، کارناوال مرگ، از ما بهترون، یه جیب پرپول
    بر صحنه تئاتر: اتللو، رویای هالیوود، خانه ی برناردا آلبا
    تازه های 2010: آمریکایی، بازگشت پرستار مک فی، سارقان، پیرانا، استپ آپ سه بعدی، یکبار مصرف ها، اسکات پیلگریم علیه جهان، خون آشام ها می مکند، آدم های دیگر، آخرین جن گیری، بلیت قرعه کشی، بخور نیایش کن مهر بورز، جابجایی، رفتن به دوردست، ماچته
    راهنمای آلبوم های موسیقی: رگ خواب، شهناز شهنواز، همه ی اقوام من
    نگاه: آتش و خاکستر (ریخت شناسی فیلمفارسی)، بی نظم منظم:  هنرِ متوسط بودن
    راهنمای فیلم: پادرهوا، اراذل بی آبرو، یک مرد جدی، آواتار، گنجه ی رنج
    گسترش مخاطبان سینما در زمانه ی کمبود سالن (گفتگوی علی معلم با سعید رجبی فروتن)
    فضایی ها هیچگاه از مطالعه ی ما زمینی ها خسته نمی شن! (گفتگوی ماریون کوتیار با پنه لوپه کروز)
    سینمای کشورها: حرکت از عظمت به قدرت (پرونده ی «سینمای چین» )
    وقتِ خوبِ مصائب (هنر سیر و سفر در سینما با تمرکز بر فیلم چهارصد ضربه )
    فرهنگ کارگردانان: ژاک اودیار، صدیق برمک، متیو بارنی
    مشاهیر و سینما: مداد به دست به دنیای تصویر آمد! (پابلو پیکاسو و سینما)
    101 فیلم چهار ستاره ی تاریخ سینما: در اعماق یک تراژدی ساده (دزد دوچرخه)، کمدی دیوانه وار و تیره و تار! (بزرگ کردن بیبی)، هجویه ی سیاه جنگ (راه های افتخار)
    زوم: کاریکاتور اندر احوالات فروش فیلم های متفاوت
    به همراه ویژه نامه کودکان و نوجوانان

    بخشی از یادداشت های سردبیر را می خوانید:

    پایان صنعت نمایش؟
    نقطه ضعف اساسی مدیریت سینمای ایران (دولتی و خصوصی) در طول دوران پس از انقلاب اسلامی، بی توجهی کامل این مجموعه به صنعت نمایش در کنار صنعت تولید فیلم ایرانی بوده و هست. این مدیریت و حتی سینماگران همواره سینما را به منزله تولید فیلم گرفته و از صنعت نمایش و سود آن غافل بودند. در طول سه دهه ی گذشته سال به سال، ماه به ماه و ساعت به ساعت تأخیر در ایجاد رونق در صنعت نمایش و گسترش ارتباط مخاطبان با جریان زنده و پویای سینمای ایران و جهان کار را به اینجا کشانده که می بینیم. نمایش فوتبال در سالن های سینما آخرین پرده از مضحکه ی صنعت نمایش فیلم در ایران بود که به اجرا درآمد. آمارها سخن می گویند: در زمانه ای که رشد بینندگان سینما در جوامع پیشرفته (که امکانات کامل و فوق تکنولوژیک نمایش خانگی و ماهواره و اینترنت و... را ده ها برابر ما دارند) قطعی و قابل ذکر است (حتی در کشوری مانند چین که در سال های ماضی به کل صنعت نمایش را تخریب کرده بود و در گزارش همین شماره ی مجله مطالب جالبی را در این مورد می توانید بخوانید)، افول کامل مخاطبان سینما در جداولی که روزبه روز منحنی سینوسی شان به سمت پائین سرازیر است، چه معنایی جز تخریب کامل دارد؟
    مقصر کیست؟ مدیرانی که تنها به بیلان فیلمسازی در دوران کاری شان اهمیت دادند و نگران جشنواره هایی بودند که قرار بود کارنامه ی آنان پیش بالادستی ها باشد؟ دستگاه هایی که صاحب و مالک سینماهایی از پیش ساخته شدند و ارثیه ی غصبی شان را نتوانستند نگهداری کنند؟ سینماگران بی استعدادی که زمین بازی را از رقیب خارجی خالی کردند تا تاوان سوبسیدهای میلیونی دریافتی شان را با ناز و کرشمه به حلقوم خلق فرو کنند؟ تئوریسین های بی استعدادی که هر روز ژانرهای جدیدی برای سینما تراشیدند تا سکه هایی برای جیب مبارک تعبیه کنند؟ رسانه های زیراکسی و کم تیراژ اما موثری که شیپور را از سر گشادش می زدند و برای موهوم ترین محصولات این تنها اسب مسابقه پرونده سازی می کردند و نعره تأیید می زدند؟ کسانی که با تکیه بر بله قربان گویی و پاچه خواری مدیریت سالن هایی را به عهده گرفتند که پیش از این جولانگاه عشاق سینمایی چون مدیر سینما کریستال سابق (صابر رهبر) بود؟ کارمندان بی قیدی که جای آپاراتچی های فیلم باز و کنترل چی های عشق سینما را با یونیفورم های بی روح و کت و شلوارهای عاریتی گرفتند؟.... تلخ است اما به قول رندی به ته خیار رسیده ایم که سخت مثل حرف راست تلخ است!

    بخشی از پیشنهاد های سردبیر را می خوانید:

    شخصیت هنری: «مهران مدیری»
    سال ها که می گذرد، از پس همه وقایع و در کنار همه آیندگان و روندگان، در گذر از مسیرهای پرپیچ و خم، شخصیت هایی بارز می شوند که گوهری در وجودشان است که زمانه آن را صیقل می دهد و خود پاسدار آن هستند و مردم نیز با قدردانی نگهداری شان می کنند. و از این روست که آسمان صنعت نمایش هنوز ستاره دارد. مهران مدیری نمونه ی خوب یک شخصیت هنری در حوزه ی نمایش طنز تلویزیونی است؛ شخصیتی که نقاط قوت اش را خوب می شناسد و ضعف هایش را پنهان نمی کند بلکه به سخره می گیرد. مدیری در طی این سال ها توانسته روی مرز باریک تألیف هنری و اقتضائات رسانه و حال و هوای جامعه، راه برود. شخصیتی که غمخوارانه مسائل مبتلا به جامعه خود را با رندی در مدیوم تصویر جا داده است. نه فخرفروشی روشنفکرانه کرده نه به دام بازار سطحی نگری افتاده. اگر در جایی ماجراجویی هنری هم کرده (مثل آوازخوانی) حواس اش بوده که در مرز دانسته هایش راه برود. نه مثل برخی دوستان یکباره جای هنرمندی را در عکاسی نشانه رود یا به ناگاه نقاش و رمان نویس و چه وچه شود برای یکبار. مدیری مثل همه ی هنرمندان افت و خیزهای خود را داشته اما منحل نشده، تاریخ اش انقضا نیافته، هنوز زنده است و مسیر رشد می جوید. حواس مان به او هست.


    به روز شده در : يکشنبه 25 مهر 1389 - 14:10

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 353863
    بازديد ديروز: 538722
    متوسط بازديد هفته گذشته: 578852
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 473927955



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات