دانلود

بسته خبری سایت "سینمای ما" درباره پخش کمدی تازه مهران مدیری در فضای مجازی : یک هفته روی طول موج غوغای تازه مهران مدیری: مهران مدیری مامور وزارت اطلاعات است! :: سينمای ما ::

   






بسته خبری سایت "سینمای ما" درباره پخش کمدی تازه مهران مدیری در فضای مجازی
یک هفته روی طول موج غوغای تازه مهران مدیری: مهران مدیری مامور وزارت اطلاعات است!

سینمای ما- هفته گذشته داستان اخبار و حاشیه‌های مهران مدیری و سریال «قهوه تلخ» با پخش یک فیلم جدید 50 دقیقه‌ای از او در اینترنت ابعاد تازه‌ای گرفت و همه در خارج و داخل کشور از طیف‌ها و جناح‌های فکری مختلف یکسره دارند به این اتفاق واکنش نشان می‌دهند. چند روز پیش بود که فیلمی از مهران مدیری در سایت‌هایی مثل «یوتیوب» و به دنبال آن در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها منتشر شد و بلافاصله به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های دنیای مجازی بدل شد. این فیلم که نه تیتراژ ابتدایی دارد و نه پایانی، به هجو و تمسخر صریح و تند و تیز برنامه‌ها و چهره‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان لوس‌انجلس و شبکه‌های اپوزیسیون ضد نظام می‌پردازد. بازیگران این قطعات طنز بجز یک نفر (شقایق دهقان) از میان بازیگران سریال «قهوه تلخ» هستند و خود مدیری هم یکی از چهره‌های اصلی این فیلم است که دو آیتم آن را به‌تنهایی بازی می‌کند. بازیگران فیلم به جای مجریان و مهمان‌های کانال‌های ماهواره‌ای نشسته‌اند و رفتار و گفتار آنها را دست می‌اندازند.
ساعتی پس از انتشار این فیلم در یوتیوب و دیگر سایت‌ها، واکنش‌ها به این فیلم آغاز شد.گمانه‌زنی‌های اولیه طیف‌های مختلفی را شامل می‌شد. طبیعتاً کسی داخل کشور از دست‌انداختن شبکه‌های ضد انقلاب ماهواره‌ای گلایه‌ای ندارد، چرا که در مقابل تبلیغات مغرضانه و غیر منصفانه این شبکه‌ها و برنامه‌ها، استفاده از زبان طنز - آن هم با استفاده از چهره‌های محبوب و مشهور تلویزیونی روز - دقیقا همان چیزی بود که کمبودش احساس می‌شد... اما تفسیرهای ثانویه متفاوت‌تر از این بود.

هر کسی از ظن خود شد ...
به گزارش روزنامه تهران امروز، گروهی این برنامه را نشانه متقنی از ارادت مدیری به آرمان‌های نظام و حس میهن‌دوستی او قلمداد کردند و گروهی دیگر آن را حرکتی حساب‌شده برای ترمیم رابطه او با تلویزیون فرض گرفتند که پس از پخش سریال «قهوه تلخ» در شبکه نمایش خانگی به سردی گراییده بود. سایت «فردا» در این‌باره نوشت: «مدیری که در برنامه خود اجرای سطح پایین این مجریان را به نمایش می‌گذارد، گویی می‌خواهد باب آشتی را با رسانه ملی باز کند و به آنها نشان دهد که همواره پشتیبان نظام جمهوری‌اسلامی و انقلاب است و با وجود هرگونه اختلاف سلیقه در نوع سریال‌های طنز بین او و مسئولان رسانه ملی، دست از حمایت از آرمان‌های انقلاب نمی‌کشد.» از سوی دیگر، رسانه‌ها و سایت‌های خارج نشین هم مدیری را از تیغ تیز حملات خود در امان نگذاشتند و انواع و اقسام اتهامات را به او وارد کردند.

در این میان، پیگیری‌ها برای یافتن اطلاعاتی درباره این برنامه بی‌نام و نشان آغاز شد. رسمی‌ترین واکنش‌ را خشایار الوند، یکی از نویسنده‌های «قهوه تلخ»، نشان داد و به خبرگزاری‌ها گفت که مدیری قرار است نسبت به این پخش غیرقانونی فیلم واکنش نشان بدهند. به روایت الوند، این برنامه مربوط به یک مجموعه‌آیتم است که چهار سال پیش ساخته شد و قرار بود وارد شبکه نمایش خانگی شود و آیتم‌های آن شامل شوخی‌هایی با تلویزیون، برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و این‌طور مسایل است. وی گفت: «بعد از ساخته‌شدن آیتم‌ها، آن‌ها را به آرشیو سپردیم و دیگر پی‌گیر آنها نشدیم، حتی سراغ مجوز پخش آنها هم نرفتیم که باعث دلخوری‌هایی نشود. این‌که این ویدئو پس از این همه مدت چرا و از چه طریقی منتشر شده، برای خودمان هم نامعلوم است.»
خبرنگار «اقتصاد و زندگی» براساس حرف‌های خصوصی مطلعان ماجرا، به این اخبار تازه دست پیدا کرد که این برنامه در فاصله بین تولید سریال «مرد هزار چهره» و «مرد دوهزار چهره» ساخته شد. مدیری و تهیه‌کنندگانش که تصمیم داشتند فعالیت‌شان را با تلویزیون کم کنند، از زمان تولید سریال «گنج مظفر» پخش در شبکه نمایش خانگی را در برنامه‌شان گنجانده بودند. این سریال به دلایل مختلف در شبکه نمای خانگی توزیع نشد و برنامه‌ای هم که به نام "ماهواره" الان در دسترس همه قرار گرفته، بخشی از یک برنامه برای شبکه خانگی بوده است. بنا به شنیده‌ها این مجموعه که علاوه بر شبکه‌های ماهواره‌ای، برنامه‌های صدا و سیما را هم به طنز کشیده بود، به دلایلی هرگز به پخش نرسید و در ارشیو تهیه‌کننده‌ها ماند. از خشایار الوند و امیر مهدی ژوله به عنوان دوتا از نویسندگان این ایتم‌ها نام می‌برند که هنوز رسماً از طرف خودشان تایید نشده است. گویا چند برنامه آیتمی و سریالی دیگر هم در دستور ساخت گروه بوده که در مراحل مختلف متن و اجرا متوقف شده یا به پخش داده نشد و این فیلم 50 دقیقه‌ای اولین برنامه‌ای‌ست که از آن کارها از طریق دیگری غیر از مجاری رسمی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد؛ شاید به این دلیل که روش دیگری برای عرضه این فیلم با این‌همه موارد ممیزی و عبور از خط قرمزهای مرسوم سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود نداشته است.

هدیه کریسمس مهران مدیری به ایرانیان
معروف‌ترین و پربیننده‌ترین بخش این برنامه، تلویزیون‌های سیاسی لس‌آنجلسی را هدف قرار داده و شبکه ضدانقلابی «کانال یک» به مدیریت شهرام همایون را به هجو کشید. یک کلیپ ده دقیقه‌ای از مدیری در هجو این شخص، اولین نشانه اتفاقات بعدی بود. موج دوم این سوپرایز اساسی، یک برنامه ۵۰ دقیقه‌ای بود که با عنوان فیلم کامل و با اسامی مختلفی مثل "ماهواره"، "کریسمس 2011" و "بمب خنده" روی اینترنت آمد. داستان فیلم از این قرار است که خانواده‌ای (با بازی نادر سلیمانی و شقایق دهقان) همراه دو کودک‌شان آنتن ماهواره نصب می‌کنند و در کنار هم به تماشای برنامه‌های مختلف آن می‌نشینند، اما ابتذال و مشکلات فرهنگی برنامه‌ها، تماشای آن‌ها را در جمع خانواده غیرممکن می‌کند و باعث تهوع و بالاآوردن زن و شوهر در سطل می‌شود! این برنامه همان‌طور که انتظارش می‌رفت، در فاصله چند ساعت از فضای مجازی دانلود و روی سی‌دی تکثیر شد و با نام‌های مختلف و حتی با توضیح بامزه "هدیه کریسمس مهران مدیری به ایرانیان" فروش رفت و پول زیادی را که هنوز تخمین حدودش میسر نیست، نصیب قاچاقچیان فیلم کرد؛ موضوعی که نشان از توجه و علاقه مردم به مدیری و آثارش از یک سو و شناخت‌شان نسبت به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و تمایل به تمسخر آنها داشت.

مهران مدیری مامور وزارت اطلاعات است!

محبوب‌‌ترین بخش این برنامه با بازی خود مدیری، شبکه ضد‌انقلابی شهرام همایون را دستمایه طنز قرار داده است .این چهره شبکه‌های اپوزیسیون در اظهارنظر مضحکی که دست‌کمی از شوخی‌های همین برنامه نداشت، مدیری را "مامور و تئوریسین رسمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران" نامید که شماره پرسنلی دارد و از این وزارتخانه به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کند! شبکه ایران سایت موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با نقل این جمله نوشت: «انتشار کلیپ طنزی درباره شبکه‌های ماهواره‌ای، ناراحتی و خشم مدیران این شبکه‌ها را برانگیخته و حتی برخی از آنان را به قهر و پایان‌دادن به کارشان واداشته است.
در جدیدترین مورد، علیرضا نوری‌زاده خشم خود را از کلیپ طنز مهران مدیری ابراز کرد. او به عنوان کارشناس در شبکه‌هایی از جمله صدای آمریکا و العربیه فعالیت می‌کند، در سخنانی جالب عنوان کرده که "مهران مدیری با این مزه‌پراکنی تلاش کرده دل مسئولان را به‌دست آورد. وی با ابراز ناراحتی شدید از این کلیپ طنز، مهران مدیری را به "بی حرمتی به پرچم و ملت ایران" متهم کرده است.
نوری زاده با اشاره به تقلید مدیری از مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای گفته است: من از حرکاتی که او در این فیلم انجام داده شرم کردم و حقیقتا پشتم لرزید... چند روز پیش هم، "شهرام همایون" در آخرین برنامه خود اعلام کرد تا اطلاع ثانوی برنامه اجرا نمی‌کند؛ چرا که یک عامل رژیم ایران به او توهین کرده است! همایون در روزهای گذشته با پخش کلیپی که در آن از یک کودک معصوم برای اهداف سیاسی سوءاستفاده شده بود، ادعا کرد که مدیری برای ساخت این کلیپ میلیون‌ها تومان از نهادهای وابسته به ایران نظیر سپاه پاسداران، پول گرفته است! وی سریال "شب‌های برره" را هم یک پروژه امنیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران نامید بود که 700 میلیون تومان برای آن هزینه شده است!»

کاربران فضای مجازی و سرگیجه سیاسی- خبری


به گزارش افکار به نقل از سایت تبیان، برخی از سایت‌ها مانند "بالاترین" دست به اقدامات سابق خود زدند و اعلام کردند در اعتراض به این اقدام مدیری، سی‌دی‌های سریال قهوه تلخ او را کپی خواهند کرد تا او را تحریم کنند. این موضوع درحالی صورت گرفته که همین سایت تا چندی پیش اعلام می‌کر که این سریال، نماد حمایت از مخالفان ایران و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران است. افکارنیوز در تحلیلی در این باب نوشت: نکات مبهمی در این میان وجود دارد که به نظر می رسد محل تامل بیشتری درباره آن وجود دارد و می‌تواند به روشن‌شدن بیشتر موضوع کمک کند:

۱- مخاطبانی که نسخه کامل این کلیپ را دیده‌اند اذعان دارند که به‌خاطر برخی کلمات رکیک در برخی برنامه‌های سیاسی بازسازی شده، صحنه‌های برخی مصاحبه‌های هنری با خوانندگان، موسیقی‌های انتخابی، صحنه‌های رقص و ... علی القاعده نمی‌تواند برای سیما با ضوابط بسیار سخت‌گیرانه‌اش ساخته شده باشد. اما این برنامه حتی با ضوابط آسان‌گیرانه‌تر وزارت ارشاد و شبکه‌های نمایش خانگی هم قابل پخش نبوده و نیست. حال سوال این‌جاست که گروه مدیری با توجه به هزینه زیاد تولید و علم به این‌که امکان پخش این برنامه در مجاری رسمی وجود ندارد، چرا به ساخت آن اقدام کرد؟
۲ -اگر برنامه چهارسال پیش تهیه و تدوین شده، علی‌القاعده راش‌های خام و نسخه تدوین‌شده آن تا‌کنون در اختیار تهیه‌کننده اثر بوده است. سوال اصلی این‌جاست که تهیه‌کننده اثر کیست و این نسخه چرا و چگونه به صورت غیر رسمی از یوتیوب سر درآورده است؟

بین واقع‌نمایی و نقد خلاقانه واقعیت فاصله‌ چشمگیری وجود دارد
توریست آنلاین، سایت ایرانیان مالزی از زاویه دیگری به این مجموعه آیتم پرداخته و نوشت: آخرین اثر مهران مدیری شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را با نگاهی هجوآمیز به نقد می‌کشد. شبکه‌هایی که مخاطبان محدودی دارند و کسالت‌بار بودن برنامه‌هایشان بر کسی پوشیده نیست. در واقع، نگاه مهران مدیری به این شبکه‌ها را نمی‌توان مردود دانست. این شبکه‌ها همواره بی‌ریشه و بی‌هویت بوده‌اند و از همین رو مورد توجه مردم ایران قرار نگرفته‌اند. پرسش اینجاست که چرا مهران مدیری موضوع دستمالی شده‌ای نظیر ماهواره‌های فارسی‌زبان را که پیش از این بارها و بارها به نقد و هجو کشیده شده، برگزیده است؟ آیا حرف تازه‌ای برای گفتن دارد یا با دیدگاهی جدید به نقد و بررسی جایگاه های این شبکه‌ها پرداخته است؟ متاسفانه هیچ‌یک از این حدس و گمان‌ها صحیح نبوده است. "ماهواره" تفاوت چندانی با هجویه‌های سفارشی صدا و سیمای ایران ندارد و نگاه سازندگانش به هیچ وجه عمیق‌تر از دیگران نیست... مدیری با ساخت این هجویه، چند گام به عقب برداشته و به برنامه‌های نوروز 72 و ساعت خوش بازگشته است. فارغ از این واقعیت که تماشاگران، شیفته خلاقیت او در بازآفرینی واقعیت به گونه‌ای نمادین بوده‌اند، نه فریفته صحنه‌های کمیکی که در ساخته‌های او به چشم می‌خورد. ممکن است عده ای "ماهواره" را انعکاس واقعیت‌های موجود در شبکه‌های ماهواره‌ای تلقی کنند، اما بین این واقع‌نمایی و نقد خلاقانه واقعیت فاصله‌ای چشمگیر وجود دارد؛ فاصله‌ای که مهران مدیری را از جایگاه خود در طنز خلاق دور می سازد.

آن‌چه ماهواره‌نشینان می‌کنند و آن‌چه مدیری در نقد آن!


جهان نیوز هم در تحلیلی به این برنامه پرداخت و چنین نوشت: «هر چند نگاه ریزبینانه و خلاق مدیری و گروهش به عملکرد غیر‌اخلاقی و مضحک شبکه‌های ضد انقلابی، حرکت قابل‌توجهی بوده، اما ذکر چند نکته ضروری است:
۱- گرچه این قطعه‌های نمایشی به تمسخر شبکه‌های ضد‌انقلابی ماهواره‌ای می پردازد، اما مدیری در این اثر نیز مانند سایر آثارش، زیرکانه از فضای سیاست‌زده کشور استفاده کرده تا ضمن دور زدن خط‌قرمزهای اخلاقی و قانونی، حرف‌هایی درست را در قالب طنز و با هدف اولیه تمسخر شبکه‌های ماهواره‌ای به‌گونه‌ای که متأسفانه هنجارشکن است، بیان کند.
مدیری در این کار، برای اولین بار از واژه‌های غیر‌اخلاقی (فحش) به‌کرات و بی هیچ لکنتی استفاده می‌کند که قطعاً شنیدن این واژه‌ها و دیدن برخی حرکات از سوی چهره محبوب مهران مدیری و تیمش نه تنها دور از شأن ایشان است، که می‌تواند زمینه‌ساز عادی‌شدن این اصطلاحات و واژه‌های بی‌ادبانه در میان جامعه باشد؛ ضمن این‌که قطعاً بسیاری از مخاطبان این کار نمایشی کودکان هستند! همچنین مثلاً برای نشان‌دادن رقاص‌بودن مجری‌های لس‌آنجلسی لزومی دیده نمی‌شد که بازیگری نام‌آشنا چند دقیقه بی هیچ پرده‌پوشی و گوشه‌زنی به رقص در برابر ببنندگان مشغول شود!
۲ - متأسفانه کارهای خلاقانه، هوشمندانه و خنده‌آور مدیری در کنار گروه‌های متغیر همکار با وی و در مجموعه‌های مختلفی چون ساعت خوش، نقطه چین، پاورچین، شب‌های برره، باغ مظفر و... در عین اقبال گسترده بینندگان، همواره درجه‌ای از هنجارشکنی نرم را د درون خود حفظ کرده که بعضاً هم توسط مردم و کارشناسان در زمان پخش این آثار گوشزد می‌شد. این هنجار‌شکنی‌های تدریجی در کارهای تلویزیونی، در برخی کارهای نمایش خانوادگی (لوح های فشرده که توسط مغازه‌ها با مجوز ارشاد توزیع می‌شوند) همچون "فضانوردان" به اوج رسید و رفته‌رفته که نه، بلکه با سرعت فزاینده‌ای به سینمای طنز کشور رسوخ کرد!‌
البته بی‌انصافی است که تمام تقصیر به گردن مدیری بیفتد، بلکه همکارانی چون رضا عطاران، جواد رضویان و... که اکثراً روزی بازیگر کارهای مدیری بوده‌اند هم در افتادن سینمای طنز به وضع سطحی فعلی نقش مؤثر داشته و دارند. وضع طنز و سینمای دل‌به‌هم‌زنش چنان بدریخت شد که حتی مهران مدیری که بالاخره به واسطه انجام پروژه‌های مداوم با تلویزیون جمهوری اسلامی، به رعایت نسبی برخی ضوابط و چارچوب‌ها عادت کرده بود، به نقد این وضعیت نامناسب پرداخت! ...
۳ – یکی از نویسنده "قهوه تلخ" بلافاصله بعد از انتشار این کار طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که این کلیپ ۴ سال پیش تولید شده و از نحوه انتشار آن بی‌اطلاع است! این در حالی است که بازیگران این قطعه نمایشی، بازیگران حال حاضر "قهوه تلخ" هستند، نه آثار ۴ سال پیش مهران مدیری. ضمن اینکه برخی اصطلاحاتی که در این کلیپ استفاده می‌شود، مربوط به سریالی‌ست که اخیراً روی آنتن شبکه سوم سیما بوده است (!) بنابراین در چنین شرایطی که این کلیپ باعث عصبانیت شبکه‌های ماهواره‌ای شده، تکذیب آن کمی باعث تعجب است.
۴ - شیوه های تبلیغی مهران مدیری و گروهش همیشه منحصر به فرد بوده که این منحصر به فردی برای قهوه تلخ بیش از بقیه نمود داشته است. شاید دور از واقعیت نباشد که جمع‌شدن بازیگران قهوه تلخ در یک خلأ زمانی برای تولید کاری این‌چنینی به رشد دوباره فروش "قهوه تلخ" هم کمک کند!

جواب مهران مدیری به شفافیت فضا کمک می‌کند
سایت آینده در قبال سکوت مهران مدیری چنین می‌نویسد: با این حال و در این شرایط پر مناقشه و مبهم خبری، مهران مدیری ترجیح می‌دهد بسیار كم‌حرف‌تر از همیشه ظاهر شود و درقبال انتشار این مجموعه طنز كه می‌تواند بر وجهه‌اش تاثیرگذار باشد، سكوت مطلق اختیار كند. آیا حقیقتاً این سكوت می‌تواند شرایط بهتری را برایش رقم بزند؟ قطعاً چنین نخواهد بود. چرا كه در سكوت مطلق، تنها فضا باز می‏شود تا تحلیل‌های متناقضی در خصوص این اثر منتشر و بر منتقدان و مخالفان مدیری افزوده شود. بر این اساس به وی و دیگر همكارانش توصیه می‌شود با شفافیت برخورد كنند و بدون هراس از حملات، از اثرشان دفاع كنند و از ترس واكنش‌های بعدی، روزه سكوت‌شان را استمرار نبخشند.


به روز شده در : شنبه 25 دي 1389 - 16:21

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

کریمی
شنبه 25 دي 1389 - 17:21
1
موافقم مخالفم
 

واقعا خجالت داره خوبه مهمون نداشتیم وگرنه ابروی ادم میرفت هر چی فحش و قروقمیش بود به کار بردن اصلا هم خنده نداشت مخصوصا اون قسمت بنفشه خواه خیلی هم چندش بود

ArghavaN
شنبه 25 دي 1389 - 18:53
5
موافقم مخالفم
 

من کاری به این حرفا ندارم ولی از نظر من این کار موج بدوبیراه و فحش و لمپن بازی های مهران مدیری بود....... خیلی جالبه که خودش از همه بی ادب تر بود توی کار و من واقعا متاسف شدم!

آخه این چی بود؟

دیگه شوخی شوخی شوخی با حریم مقدس مادر هم شوخی؟

مهران مدیری می خواست چیو ثابت کنه؟

کاش یه جوری می دونستم که این برنامه اصلا به درد خواهر 7 ساله ام نمی خوره .... اگه می دونستم خودم بهش نمی گفتم که برو طنز جدید مدیری رو بذار ببینیم!!!!!!!!!!!!

این طنز از نظر من افتضاح بود.... مدیری می خواد از چی دفاع کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از یه مشت فحش و حرف های خیلی خیلی دور از ادب؟

قصدش این بوده که این شبکه ها رو به تمسخر بگیره؟ که به ما نشون بده این شبکه ها بد هستن؟ که بشینیم طنزای اونو نگاه کنیم؟

مگه ما خودمون عقل نداریم؟ من خودم می فهمم که وقتی می زنم MI TV مهدی جون داره می رقصه بزنم اونور!!!!!!!!! خودم می فهمم که برنامه های هانری به غیر از چرت و پرت چیزی نداره!!!!!!!!!!!!! خودم متوجه ام که امیرقاسمی حتی ارزش فرکانس پیدا کردنم نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من و خانواده ام خودمون متوجه چرت و پرتای شهرام همایون هستیم و اون شبکه رو نگاه نمی کنیم!!!! من نمی دونم و اقعا مدیری قصدش چی بوده؟

گفتن مدیری از این طنز بی خبر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه اتفاقا کاملا هم خبر داشته با آگاهی تموم ایشون این کار روی یوتیوب گذاشته شده! من که مطمئنم به خاطر تبلیغ بیشتر قهوه ی تلخ بوده!!!!!!! آخه انسان دیگه چقدر حریص؟ بابا کافیه..... دیگه چقدر می خوایین ببرین؟ انقدری درآوردین که اون همه آپارتمان مبله دارین دو دستی تقدیم مردم می کنین !!!!!!!! بازیگر حرمت داره...... خندوندن مردم به چه قیمتی؟ به قیمت اون حرفای واقعا بی شرمانه؟ بازیگری و پول درآوردن به هر طریقی یعنی خیانت ، خیانت به مردم توهین به شعور مردم!!!!!!!!!!!! مدیری کمدین شده حالا............... ولی این کاره نشده که به هر شکلی بخواد پول دربیاره!

من واقعا از آقای مدیری ناامید شدم! شما مجبور بودین این کارو بسازین؟ کاری که با این همه حرفای خوشگل خوشگل حتی توی شبکه های اونورم سانسور میشه....... اونوقت می خواستین توی ایران مقبول باشه؟

نمی دونم چی بگم....... ولی از اینکه این طنز رو دیدم پشیمونم! ای کاش اون یک ساعتو TV PERSIA نگاه می کردم ........ که تاحالا یه صحنه از این چرتو پرتایی که ایشون به تصویر کشیده توش ندیدم و اتفاقا با خواهرم و مادرم و پدرم برنامه هاش رو نگاه می کنم!

آقای مدیری ما همه خودمون می دونستیم که بعضی از شبکه های ماهواره افتضاحه احتیاج به این همه تلاش وصف ناپذیر شما نبود! :(

Maryam
شنبه 25 دي 1389 - 22:14
-1
موافقم مخالفم
 

برخی اصطلاحاتی که در این کلیپ استفاده می‌شود، مربوط به سریالی‌ست که اخیراً روی آنتن شبکه سوم سیما بوده است!

به کدوم سریال شبکه 3 ارتباط داره من نمیدونم هیچ اصطلاحی ندیدم که جدید به نظر بیاد

کاملا میشه تشخیص داد که این کلیپ مال چند سال پیشه اول به خاطر حضور شقایق دهقان و دوم به خاطر شوخی با شبکه هایی که امروزه مخاطب زیادی ندارند

اگر این کلیپ به تازگی ساخته شده بود طبیعتا باید به شبکه هایی که این روزا مخاطب بیشتری دارند هم اشاره میکرد مثل شبکه های فارسی1 و من و تو

کاوه
شنبه 25 دي 1389 - 22:23
-3
موافقم مخالفم
 

شاخ راوردم زیادی رک و واضح بود میتونست به بعضی مسایل اشاره نکنه

کم دیدم کسی بتونه بخنده چون در فضای خانواده گفتن خیلی از حرفها و شوخیها مناسب نیست

arash
يکشنبه 26 دي 1389 - 18:1
-3
موافقم مخالفم
 

بسیار سخیف و دست چندمی بود...بیشتر از ده نمکی توقع میرفت

تا مدیری...متاسفانه دیگه قهوه تلخ رو نمیخرم....و 10 قسمتی که خریده بودم رو به دوستی دادم که تا به حال ندیده بود...

حرف نوری زاده خیلی درسته...توهین مستقیم به ایران...مقام مادر و الفظ رکیک ...بدتر از همه آیتم سیامک انصاری با هدایتی

که کذب محض بود....متاسفم دلمون به شما خوش بود ...حیف

مسعود
يکشنبه 26 دي 1389 - 19:53
10
موافقم مخالفم
 
حافظه

یادم می آید که هنگام دیدن خیلی از فیلم های طنز سیاسی هالیوودی نظر بینندگان این بوده که واقعا چقدر راحت می توانند با همه چیز شوخی کنند. به نظر من طنز اخیر جدا از موضع گیری ها نشان دهنده ظرفیت مردم و طیف های مختلف و رنگ های مختلف نیز هست . من شخصا هیچ گونه انتقادی نسبت به آن ندارم و فکر می کنم طنز واقعی یعنی همین و امیدوارم روزی آقای مدیری جسارت و همچمنین مردم و مسئولین ظرفیت ساخته شدن طنز های مشابه در مورد طیف خودشان باشند.

ل الف
يکشنبه 26 دي 1389 - 20:47
-2
موافقم مخالفم
 

به نظر من طنز با هجو و هزل قاطی شده

شوخی و مسخره بازی و دلقک بازی با هم قاطس شدهالان با قدیم خیلی فرق کردم تعداد افراد کتاب خون و تحصیلکرده تو خونه ها زیاد شده دیگه هر نوع حرفی هرنوع طنزی مخاطب نداره چون فیلم یا سریال اگر سازنده نیست حداقل نباید الفاظ زشت و رکیک داشته باشه

رقصیدن و قربون صدقه و ارایش انچنانی که طنز خنه دار نیست

شیرین
يکشنبه 26 دي 1389 - 22:47
-19
موافقم مخالفم
 

اینقدر مزخرف و پیش و پا افتاده هست که ارزش بحث کردن هم نداره! من نمیدونم چرا مردم ما اینقدر مهران مدیری رو بزرگ کردن؟!


يکشنبه 26 دي 1389 - 22:55
9
موافقم مخالفم
 

خیلیم باحال بود.من که کلی خندیدم

رهگذر
دوشنبه 27 دي 1389 - 1:31
-4
موافقم مخالفم
 

من از اون قسمت 2تا دخترا و قسمت بنفشه خواه اصلا خوشم نیومد یه جوری بود درسته که تقلید بود اما میشد یه جور دیگه ساخت

من به شخصه کار نقطه چین و برره رو دوست داشتم

قهوه تلخ هم به خوبیه بقیه کارها نیست

به عقیده من بجای استفاده از ستاره های سینما فیلمنامه و دیالوگ ها رو قویتر کنند

من از قسمت 20 به بعد رو نخریدم.

تشکر از سایت شما.


دوشنبه 27 دي 1389 - 4:16
5
موافقم مخالفم
 

agha mehran modiri karesh ali bud man ke karesho dust dashtam :D

sh
دوشنبه 27 دي 1389 - 8:18
-9
موافقم مخالفم
 

به نظر من كار آقاي مديري اصلا جالب نبود . اگر ما اين فرهنگ رو از طرف مخالف قبول نداريم و اين كار رو كاري دور از شان يك انسان مي دونيم پس نبايد خود ما مروج و عامل آن باشيم .آقاي مديري به شخصيت و اعتبار و تفكري كه در موردش وجود داشت لطمه زد . چه داخل چه خارج ...

احسان
دوشنبه 27 دي 1389 - 9:52
-4
موافقم مخالفم
 

به نظر من بهتر همه ما ایرانیها جنبه خودمون رو بالا ببریم و اگه جنبه نداریم دلیلی نداره که هر چیزی رو بخوایم ببینیم، من فکر میکنم تنها اشتباه مهران این بود که تو طنزش نگفت این برنامه صرفاً برای افراد بالای 18 سال هستش، بهتره برای دوری از وحشیگریهایی که گریبان جوانهای مارو گرفته و اونارو عقده ای بار آورده، تلاشهای فرهنگی در زمینه بالا بردن جنبه تعدادی از مردم ایران انجام بشه تا با دیدن این فیلمها و یا آثار مشابه و یا حتی بدتر از این دچار حیرت نشده و بتوان به جای سطحی نگری به عمق ماجرا و هدف تولید کننده برنامه پی برد. به امید روزی که در ایران عزیز فرهنگ و جنبه جوانان عزیزمان زبانزد خاص و عام باشد.

عباس
دوشنبه 27 دي 1389 - 12:3
6
موافقم مخالفم
 

به نظر من کار مهران مدیری عالی بود ولی در بعضی از قسمتها میتونست کمتر از فحش استفاده کنه ولی در مجموع کار جالبی بود.

عرشیا
دوشنبه 27 دي 1389 - 12:24
2
موافقم مخالفم
 

تا شما باشید که دیگه اقای مدیری رو مسخره نکنید

با این کاره مدیری حال کردم

عرشیا رحیمی از لندن

AB2
دوشنبه 27 دي 1389 - 12:54
1
موافقم مخالفم
 
1

سلام.

نظرات خیلی جالب و عجیبه!

روی صحبتم با نظری هست که با اسم ArghavaN عنوان شده و سوالی دارم از ایشون:

شما که به گفته ی خودتون عقل دارید و تشخیص می دید چه چیزی رو نگاه کنید و چیرو نگاه نکنید ، چطور آمار برنامه های ماهواره رو انقدر خوب و دقیق دارید؟؟؟؟

جالبه!!!!

سیاه
دوشنبه 27 دي 1389 - 13:29
7
موافقم مخالفم
 

دوستان جو روشن فکری نگیر شما رو!!!

وقنی خط قرمز های طنز رو نمیشناسید و اطلاعی از این کارها ندارید حرف دیگران رو تکرار نکنید.

سخیف رو یکی از دوستان مدعی توضیح بده ؟؟!!

همه شما عزیزانی که ادعا دارید سلام و علیک روزانه خودتون از همین لغات هست.

برای چی نباید توهین در نمایش های ما باشه؟؟؟

رسانه و اساسآ مدیا آینه زندگی اجتماعی خود ما هست و کار مدیری ضعفی به اینکه توهین داره بهش وارذ نیست و ضعف های دیگری دارد.

چند ساله داریم فیلم میسازیم مثل معلم ادبیات ها دیالوگ میگیم

این ما هستیم؟؟!!!

چیزی رو نشون میدیم که ما نیستیم!!!

به خودت نگاه کن ؟؟؟به فیلم ها نگاه کن ؟؟؟

چون ما لابد خیلی با فرهنگیم؟؟؟

ادعا نکنید ترو خدا

دوستان من تمام رشته ها و عقاید محترم اما با اطلاعات رشته کشاورزی و دامپروری که نمیشه در رابطه با سینما و سریال نظر داد.

کی گفته همه باید نظرشون رو بگند"؟؟

نه اینطور نیست؟؟!!!

بس کنید دیگه

سیاست تو تاکسی بحث میشه سینما رو هم کسانی که هیچ ربطی به سینما ندارند نظر میدند.

میخوایم بهترین هم باشیم.

نام نمیبرم اما دوستی سایتی راه انداخته به تازگی در رابطه با سینما؟؟؟

چه کسی مینویسه نفد ها رو یک مشت جوان و نوجوان که تحصیل درسشون رو هم تموم نکردن!!!

بخاطر اینکه این آقا چند تا طرفدار جمع کنه هر چزتی رو انتشار میده زیر سایه اسم خودش؟؟؟

این سینما ما هست هر کسی رد میشه نظر میده؟؟؟

کار مهران مدیری شاهکار نیست اما این موج سخیف رو که راه انداختید یعنی چی؟؟

طرف میگه روم نمیشه با مهمان ببینم !!!!

نکنه شما دهخد ا هستید؟؟؟برو دوست من فیلم بازی نکن؟؟!!

فیلم بازی نکنید خودمون و خودتون میدونیم چی هستیم.

ادعا میکنیم خط قرمز بیداد میکنه یکی هم که عبور میکنه میگیم :

سخیف هست هجو هست؟؟؟

بخدا نمیدونه معنی اینها چی میشه؟؟؟ولی میگه!!!

سعید
دوشنبه 27 دي 1389 - 13:56
8
موافقم مخالفم
 

به نظر من هم خیلی کار چیپ و سطح پایینی بود یعنی مدیری برگشت به دوره ساعت خوش اما کمی هم مشکوک بود.

چون سر و صداهای زیادی بر علیه قهوه تلخ به راه افتاده بود و کم کم داشت به سرنوشت سریالهای دیگر مدیری دچار میشد.

فکر می کنم این کار یه کار سفارشی برای اثبات برادری بود.

مریم
دوشنبه 27 دي 1389 - 15:30
9
موافقم مخالفم
 

خب امروز تو اداره ما بحث بود من کسی رو ندیدم بگه که نشسته و خندیده و لذت برده

خب الان همه اینقدر ذکاوت و فهم و قدرت تشخیص دارن که اینجور برامه ها رو نبینن لازم نیست که دوباره همه چی رو بازسازی کرد

در ضمن این دل طنز مال سالهای 72 تا 80 بود الان دیگه سطح طنز بالا رفته .

mohammad
دوشنبه 27 دي 1389 - 17:1
4
موافقم مخالفم
 

به نظر من این کار انتقادای درستی مطرح کرده بود.

در مورد شوخیهای جنسی و .... هم باید محدودیت سنی برای اینکار میذاشتن که با توجه به پخش غیر مجازش این مثل یه شوخیه!!!!

در مجموع میشه گفت کار قوی ای بود.

دوستان اینم فراموش نکنید که مدیری نمیخواسته اینکار پخش بشه و غیر مجاز اینکارو دادن بیرون.

اینکار به حریم مقدس مادر توهین کرده؟؟!! این کار به اون آدمای ترسویی توهین کرده که حاضرن به خاطر رسیدن به اهدافشون از همه چیزشون بگذرن حتی مادر!

shafiee
دوشنبه 27 دي 1389 - 22:4
-9
موافقم مخالفم
 

خیلی عالی بودش.

...
سه‌شنبه 28 دي 1389 - 0:6
-2
موافقم مخالفم
 

من فکر میکنم ایشون شخصا به قصد تبلیغ و جلوه دادن خودشون این فیلم رو منتشر کردن

اما کار ضعیفی بود یه جورایی قدیمی و بسیار بسیارعامه پسند

که در حد یک خانواده با فرهنگ نبود

غرال
سه‌شنبه 28 دي 1389 - 7:17
0
موافقم مخالفم
 

خیلی هم خوب بود همه هم خوب میدونید این ادم در چه دوران هایی همه شما هارو خندوند یه دره قدر بدونید.......

هنرمند
سه‌شنبه 28 دي 1389 - 11:43
6
موافقم مخالفم
 

انتشار اثری از یک هنرمند بدون اطلاع خود فرد "تجاوز به حریم خصوصی فرد" است. کسانی که این اثر رو دانلود کردند یا غیرمجاز خریداری کردند و حالا شاکی اند که "خوب شد جلوی کسی ندیدیم" میخواستند نکنند یا لااقل اکران عمومی اش نکنند. این محصول را از کدام مرکز مجاز و پخش و با کدام هولوگرام خرداری کرده اند که حالا طلبکارند که "فیلم مبتذلی بود"؟ اثری که رسماً منتشر نشده را حتی نباید نقد کرد، حالا با هرچه میخواهد شوخی کرده باشد و هر کیفیتی که میخواهد داشته باشد.

بهشتی.بابلسر
سه‌شنبه 28 دي 1389 - 18:57
5
موافقم مخالفم
 

من که خوشم نیومد دیگران رو نمیدونم

m
سه‌شنبه 28 دي 1389 - 20:30
-9
موافقم مخالفم
 

من یکی از طرفدارای مدیری بودم .تمام برنامه هاشو دیدم . تمام کنسرتاشو رفتم. تمام فیلماشو دیدم . ولی از وقتی این کاره ضعیفو دیدم . ازش متنفر شدم . دیگه قهوه تلخو تحریم کردم.

علی
سه‌شنبه 28 دي 1389 - 21:57
-7
موافقم مخالفم
 

چرا مردم انقدر جنبتون اومده پایین؟مگه 4 تا کاناله مسخره چیه که نباید مسخرشون کرد.

kaveh
چهارشنبه 29 دي 1389 - 14:52
-4
موافقم مخالفم
 

البته درستتر بود که این کار آقای مدیری زودتر پخش می شد ، شاید به جا تر بود.. در این که ایشان استعداد بسیاری در طنز پردازی دارند شکی نیست.. و طی 1 دهه و بیشتر خدمات بسیاری در این زمینه به هموطنان خود هم عرضه داشتن ولی در واقع در مورد این کار تنها کسی که صلاحیت توضیح دارد فقط شخص جناب مدیری است..

بد نیست کمی منصف هم باشید !!

محمد
چهارشنبه 29 دي 1389 - 18:4
7
موافقم مخالفم
 
-

ازنظر من خیلی عالی بود اونایی که میگن مزخرف بود توصیه میکنم برن یک بار دیگه ببینن از این فیلم های مزخرف تلویزیون و خصوصا سینما که خنده دار تر بود واقعا دمش گرم

ArghavaN
چهارشنبه 29 دي 1389 - 19:14
6
موافقم مخالفم
 

درسته که ما همه عقل داریم و یه کار چرتو از یه کار درست حسابی تشخیص می دیم ولی این دلیل نمیشه که از برنامه ها بی خبر باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این دوتا اصلا ربطی به هم ندارن!!!!!

من چون اصولا توی خونمون به جز ساعت اذان تلویزیون اکثرا روی ماهواره است همه ی کانالا رو گذری نگاه کردم و البته می کنم!!!!!!!

مثل اینه که شما بگی شما که مثلا 40 سالته واسه چی چطوری از برنامه ی رنگین کمون خبر داری؟؟؟؟؟ و من می گم خب شبکه ست دیگه یه وقتی روی اون شبکه ست آدم نگاه می کنه!!!!!

اون شبکه ها هم شبکه هستن بالاخره هر کس رسیور تو خونشون هست حتما یه بارو دیده!!!!!!!!!!

پس این دلیل نمیشه که چون ما خوب و از بد تشخیص میدیم تاحالا سمت بد حتی نرفته باشیم!

انسان زمانی خوب رو از بد تشخیص می ده که بد رو هم بشناسه!!!!!!!!!!!!!!! نه اینکه یه مشت خوب بذارن جلوش بعد اونم هم بدو بشناسه هم خوب!!!!!!!!!!

ای بابا.......... :(

آرزو كاكاوند
چهارشنبه 29 دي 1389 - 23:49
13
موافقم مخالفم
 
ماهيت واقعي مهران مديري

در اينكه مهران مديري هنرمند، باهوش و خلاقه شكي نيست، اما همواره به دليل تناقضات آشكار شخصيتي ترديدهايي در قضاوت هاي مردمي در مورد ايشان ديده ميشد كه عمدتا با استفاده از هوش و ذكاوت ونيز استعداد فوق العاده در موج سواري و... كفه قضاوت هاي مردمي را به نفع بخش مثبت شخصيت خود سنگين ميكرد. اما با پخش اين فيلم بغايت سخيف و مبتذل كه سراسر وقاحت و بيشرمي و فضاحت بود، پرده هاي ابهام در مورد ماهيت واقعي ايشان كنار رفته و همه ترديد ها به يقين تبديل شد.....

چرا كه : از كوزه همان برون تراود كه دراوست.

mani
پنجشنبه 30 دي 1389 - 11:13
-12
موافقم مخالفم
 

به نظر من به غیر از بعضی الفاظ این طنز واقعی بود.من فکر میکنم این واکنش بعضی افراد در داخل به دلیل ماهواره زدگی انهاست.خود اقای همایون توی اون شبکه زرد خود پرچم ایران میفروخت.در هر اقای مدیری واقعیت را به تصویر کشید البته به غیر از بعضی از الفاظ.

مژده
يکشنبه 3 بهمن 1389 - 7:27
-4
موافقم مخالفم
 
طنز ماهواره

به نظر من همه اینها واقعیت بود اکثر مردم ایران فکر می کنند این شبکه های ماهواره ای و فیلم های خارجی از شبکه های ایرانی و فیلم های ایرانی بهترند آقای مدیری شاید این را ساخته تا نشون بده که جز چرت و پرت چیز دیگه ای نیست

بعضی از دوستان بیخودی جبهه گرفتن !!!!!!!!!

حالا به نظرتون این طوری هست یا نه ؟ بهتره ببینین واقعیت چیه ؟

اون هایی که فکر می کنند فیلم های ما بر اساس واقعیت نیست و فیلم های خارجی واقعیت رو نشون میدن .......

طنز آقای مدیری که بر اساس واقیعیت بود !!!!!!!!!!!!!!

پس چرا این قدر نقدهای الکی و بیخودی و بدون فکر و تحقیق ؟

محمد
شنبه 14 اسفند 1389 - 12:50
4
موافقم مخالفم
 
دمت گرم مدیری

شماهایی که دم از آزادی بیان می زنین مدیری واقعیت رو به زبون طنز به همه نشون داد کجای کارش مشکل داشت ؟؟

شماهایی که همیشه می گین فیلمای خارجی اینطوریه اونطوریه توشون آزادیه چرا دیالوگ فیلمای ما اینقدر غیر واقعیه , اینم واقعیش . طنز لودگی و مسخره بازی نیست طنز یعنی نشون دادن واقعیت و نیش و کنایه های نرم

اصلا تا بحال فیلمای خارجی زیر نویس زبون اصلی رو نگاه کردین ؟ تو 90 درصد حرفاشون فحش می دن از هر 10 کلمه دیالوگ فیلم 4 تاش فحشه.

برا همتون متاسفم بعد می گین چرا ایران ما پیشرفت نمی کنه و درجا میزنه . میدونین دلیلش چیه ؟

دلیلش دولت و نظام نیست .

دلیلش خود خود مردمش هست

مردمی که فرهنگ ندارن

ما باید اول فرهنگ و جنبمونو بالا ببریم بعد به فکر پیشرفت کشورمون باشیم

وسلام

حسین
يکشنبه 13 فروردين 1391 - 12:54
-1
موافقم مخالفم
 

با سلام خدمت دوستان محترم

1 . اونایی که میگن این برنامه برای بچه ها مناسب نیست -باید خاطر نشان کنم که خود کلیپ هم از اون اول این رو فریاد می زنه- شاید جزء محدود کشورهایی باشیم که فیلم و سریالهایمون محدودیت سنی نداره و اگر هم باشه بیشتر برای تبلیغاته

2 . شما دارین یک برنامه نقد نگاه می کنین که بیشتر به جای طنز داره واقعیتهایی رو ارائه می کنه که به بعضی ها بر می خوره- شاید این به خاطر این باشه که ما برای نظرات دیگران گوش شنوا نداریم

3 . همیشه به یاد داشته باشیم کلیپ یک ادم شخصیت آدم نیست - دوستان سعی کنن که کار رو نقد کنن که مطمئناًٌ جای نقد هم داره- نه شخصیت آدم رو

4 . یاد مون باشه که همه چی رو صفر و یک نبینیم و یک آدم رو کاملاً خوب یا بد(سیاه و سفید) نبینیم یک آدم خوب یه سری اشتباهات و نواقصی هم داره.

4 . بی انصافیه- اون روزایی که دبیرستانی بودم و سریال پاورچین رو می دیدم واقعاً روزام رو با پاورچین تنظیم می کردم- واقعاً دوست داشتم اون سریالرو واین کلیپ رو درکنار بقیه کارهای مدیری باید نگاه کرد- تمام کارگردان های موفق کارهای بدی هم داشن اگه این کار رو رضایت بخش تصور نکنیم باز هم چیزی از ارزش شخص کم نمی شه چون ما با یه کار برخور داریم و می تونه خوب باشه یا بد

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���