News
  • عذرخواهی مسعود ده‌نمکی بابت تاخیر در نمایش فیلم + خلاصه داستان اخراجیها 3
    «اخراجی‌ها 3» در نسخه نهایی 128 دقیقه از فردا آماده نمایش است
  •  
  • در زمان نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» رخ داد؛
    جلوگیری از حضور بهروز افخمی در برج میلاد
  •  
  • اولین فهرست رقابت فیلم برگزیده تماشاگران اعلام شد
    «ورود آقایان ممنوع» و «جدایی نادر از سیمین» در صدر انتخاب‌های مردمی تا 20 بهمن
  •  
  • تدارک برای اکران نوروزی در سینماها
    استقبال از اولين نمايش‌هاي جشنواره «جدايي نادر از سيمين»
  •  
  • ضعيف، متوسط و خوب جایگزین خوب ، بسيار خوب و عالي شد
    واکنش مدیران جشنواره 29 به تغییر فرم نظرخواهی تماشاگران
  •  
  • عذرخواهی دبیر جشنواره29در پی توهین به هیئت انتخاب و داوری جشنواره
    بعضی از دوستان عزیز بهتر است با انکار فضای پرمهر و پراعتماد جشنواره بر تفرقه‌افکنی و ایجاد شائبه دامن نزنند
  •  
  • واکنش تند عبدارضا کاهانی به جشنواره فجر و ترکیب هیات داوری امسال
    جشنواره فیلم فجر از سال پیش برای من تمام شده است
  •  
  • سه نوبت نمايش برای فیلم جدید فرهادی؛
    تاريخ نمايش «جدايي نادر از سيمين» در جشنواره برلين اعلام شد
  •  
  • جديدترين نامه‌ي بهروز افخمي:
    چرا اصرار داشتند كه مردم به «فرزند صبح» بخندند؟
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما": سیمرغ بلورین "آتشکار" هر سال دست به دست خواهد شد
    محسن امیریوسفی سیمرغ را به حمید فرخ نژاد داد و سال بعد با رای یک هیات داوری به سینماگر بعدی می رسد
  •  
  • واکنش رضا میرکریمی به حضور فیلم "یک حبه قند" در مسابقه جشنواره فجر 29
    دوست دارم جایزه بگیرم ، ولی نه از این داوران و این جشنواره
  •  
  • آیا اعتراض ها نتیجه داده است؟/ واکنش جشنواره به اعتراض نسبت به صدای نامطلوب سالن میلاد یا اصلاح بی سروصدای صدای سالن؟!
    اگر صدای فیلمی در روزهای گذشته مشکل داشته، به مشکل صدای خود فیلم مربوط بوده است
  •  
  • مدير سينما «آزادي»:
    مردم برای نمايش فردای «جدایی نادر از سیمین» از امروز صف كشيدند
  •  
  • روابط عمومی جشنواره منتشر کرد؛
    برنامه کامل سینماهای بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر
  •  
  • اختصاصی سایت "سینمای ما"؛ باز هم اصغر فرهادی به جای اهالی رسانه دست به کار شد
    تا اصلاح نشدن وضعیت صدای سالن میلاد، از نمایش "جدایی نادر از سیمین" در سینمای رسانه معذوریم
  •  
  • با حمايت معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
    خانه سينماي دانشگاهي ايران افتتاح شد
  •  
  • باز هم یک پایان تلخ برای بازیگر فراموش شده
    محسن یوسف بیک در گوشه آسایشگاه برای همیشه آرام گرفت
  •  
  • طي چند روز آينده نمايش‌هاي فیلم در مسابقه جشنواره‌ فجر آغاز می شود
    «جدايي نادر از سيمين» پخش کننده جهانی پیدا کرد
  •  
  • حرف های محسن امیریوسفی درباره اکران عمومی "آتشکار"
    شب اکران يک سيمرغ آنونس به "آتشکار" دادند و صبح جشنواره بدون تبليغات اکران شد!
  •  
  • سانس 10:30 شب در سینما آزادی اکران شد
    استقبال مردم از "ورود آقایان ممنوع" در اولین روز جشنواره
  •  

















       





    سینمای ما- رضا میرکریمی گفت: نسبت به کارهای قبلی‌ام، «یه حبه قند» اولین تجربه من بود که با تعداد زیادی پرسوناژ و شخصیت اصلی روبرو بودم که برایم هیجان آور بود. شخصیت‌هایی که قرار است قصه را پیش ببرند.
    آخرین نشست دیشب (20 بهمن) مربوط به فیلم سینمایی «یه حبه قند» ساخته رضا میرکریمی توسط حسین معززی نیا برگزار شد. در این نشست ابتدا معززی‌نیا فیلم را یکی از پخته ترین فیلم‌هایی جشنواره تا به امروز دانست و گفت: فیلم تا به امروز یکی از پخته شده ترین و کارشده‌ترین فیلم‌هایی بود که در سالن مطبوعات شاهد آن بودیم. طراوات زندگی ایرانی و سنتی در آن دیده می شود، بحث مضمونی فیلم به جای خود، فیلم به سینما و مخاطبش احترام می‌گذارد ، روی فیلم کار شده و محصول تمرین و پرداخت درست جزئیات، دکور، بازی ها ، فیلمنامه و... است.
    رضا میرکریمی در ادامه جلسه درباره چگونگی شکل گیری ایده و ساخت فیلم توضیح داد: این اولین نمایش فیلم بود که برایم بسیار هیجان انگیز بود و به دلیل نبود جا من دو ساعت سرپا ایستادم. اینجا یادآور شوم نویسندگی فیلمنامه را با دوستانی شریک هستم. ایده اولیه قصه از زمانی که برای فیلمبرداری یکی از اپیزودهای «فرش ایرانی» به همراه شادمهر راستین به اردکان رفته بودیم، شکل گرفت. اپیزود در فضایی سنتی و قدیمی کار فیلمبرداری شد. فکر اولیه فیلم که چگونه می‌توان دوران کودکی، خاطرات و تجربیات زندگی را در قالب قصه تعریف کنیم از آنجا شکل گرفت و قصه را در چند صفحه نوشتم و پروانه ساخت هم گرفت اما به دلیل علاقه‌ام به یکی از قصه‌های شاهنامه یکسال و اندی ساخت فیلم به تعویق افتاد، پس از یک سال که بودجه فیلم قصه شاهنامه تامین نشد، با حمایت حوزه هنری فیلم «یه حبه قند» را ساختم.
    وی در ادامه گفت: نسبت به کارهای قبلی اولین تجربه من بود که با تعداد زیادی پرسوناژ و شخصیت اصلی روبرو بودم که برایم هیجان آور بود. شخصیت هایی که قرار است قصه را پیش ببرند، از سوی دیگر کار در دکور مرا نگران می کرد که چگونه ممکن است تمام جزئیات در دکور اتفاق بیافتد اما محسن شاه ابراهیمی در این زمینه کمک بسیاری کرد. می‌خواستم دوربین سیال و آزاد باشد که اولین تجربه فیلمبرداری با سوپر16 بود که با مهارت خضوعی ابیانه تفاوت چندانی با قطع 35 ندارد.
    میرکریمی به لهجه‌های فیلم اشاره کرد و گفت: لهجه برایم از اهمیت خاصی برخوردار بود و کار دشواری بود که در بسیاری از فیلم ها که لهجه خاصی در آن استفاده می‌شود، یا بازی‌ها و یا لهجه از دست می‌رود اما با کست خوبی که داشتیم و تمرین و تکراری که دوستان داشتند این اتفاق نیافتد. وجه مشترک همه بازیگران فیلم که اکثراً حرفه‌ای‌های سینما بودند «تئاتری» بودن آن‌ها بود. آنها از تئاتر آمده بودند و تن به تمرین و تکرار می‌دادند که در کار از اهمیت خاصی برخوردار است.
    علاقه به بازی در نقش‌های جدید دارم
    در ادامه رضا کیانیان بازیگر به تحلیل از وضعیت بازیگری در فیلم اشاره کرد و گفت: وقتی سناریو توسط میرکریمی برایم تعریف شد من وحشت کردم زیرا با عده زیادی از شخصیت ها که هریک در پیشبرد داستان موثر هستند مواجه بودم. اما وجه مشترک همه ما تئاتر بود. این یکی از ویژگی های کار بود، بچه های تئاتر یک یا دوماه برای یک نمایشنامه تمرین می کنند و هرشب یک اجرای تازه و با طروات خواهند داشت و این در کار به وضوح دیده می‌شد.
    وی در ادامه گفت: افشین هاشمی مسئول انتخاب بازیگران بود که شیوه تمرین جالبی را در این کار ابداع کرده بود. تعدادی از بازیگرانی که در آموزشگاه‌های بازیگری و یا دانشجوهای تئاتر بودند قبل از ما نقش ها را تمرین می‌کردند وقتی آقای میرکریمی به نتیجه می رسیدند، بازیگران اصلی کار وارد صحنه می‌شدند پیشنهادات خود را ارایه می‌دادند، با این روش ریزه کاری های بسیاری درآمد و بداهه پردازی ها ی ما نیز از خاطرمان نمی‌رفت.
    به طور مثال از ابتدا من نقش یک تاجر خرده پا را داشتم که با تمرین‌ها و پیشنهادات به یک بنا تبدیل شد که بالاخره ظرایف خاص خود را می‌طلبید و نیاز بود تغییراتی در فیلمنامه صورت گیرد که انجام شد.
    وی در ادامه به پذیرش این نقش اشاره کرد و گفت: من علاقمندم نقش های جدیدی را بازی کنم این برایم جالب بود که به گونه ای بازی کنم که شبیه نابازیگر باشد. البته مدت هاست انگ‌هایی به من می‌زنند که من تنها نقش افراد روشنفکر را بازی می کنم نقش من در این فیلم یک ذره روشنفکری حتی در چشم‌هایش هم وجود ندارد. از سوی دیگر با سبک کار میرکریمی آشنا بود. ایشان از هرگونه بازی نمایشی پرهیز می‌کند و به طور مرتب مراقب بازی‌ها بودند که زیاد نباشد و بازی‌ها یک دست از کار درآمد.
    میرکریمی در پایان به فضای واقعی فیلم اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به یک فضای واقعی و مستند گونه و احساس بی‌واسطه با مخاطب و تصویر یک برشی از واقعیت دو راه وجود داشت راه اول راهی سهل و آسان و دم دستی است که استفاده از بداهه است در آن دکوپاژ، فیلمبرداری، بازی ها همه بداهه خواهد بود و کارگردان با مجموعه ای از راش ها مواجه است و بازیگران هم نسبتاٌ آزاد هستند، فیلمبرداری بی‌واسطه و از چند زوایه فیلم بگیرد که در این روش ریتم داخل پلان کنترل نمی‌شود و کادربندی ها شلخته است اما در روش دوم که سخت است با محاسبه و طراحی باید و تمرین درست می توان کاری خوب ارایه داد. به جز یک صحنه که چهار پلان دارد ما در این فیلم بداهه ای را نداشتیم. این صحنه مربوط به بازی دخترها با قورباغه است.
    وی در خاتمه گفت: خوشحالم با تیم بسیار عالی کار کردم و بازیگران بسیار خوبی و با استعدادی در فیلم حضور دارند و توانستند بازی های خوب و یکدستی را ارایه دهند.












  • به روز شده در : پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 14:58

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 633872
    بازديد ديروز: 767390
    متوسط بازديد هفته گذشته: 794572
    بیشترین بازدید در روز ‌شنبه 23 بهمن 1389 : 949983
    مجموع بازديدها: 232939584



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات