سینمای ما- گلنسا اردلان: علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران با اکران موفق و میلیاردی دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجیها 3» و تهیه کنندگی فیلم «ورود آقایان ممنوع» که از امیدهای فروش سال است، نام خود را به عنوان یکی از چهره های مهم و موثر سینمای این روزها بیش از گذشته مطرح کرد. درباره حواشی جنجالی اکران نوروز و شرایط پخش و اکران سینمای ایران با او گپ کوتاهی زدیم که می خوانید:
به نظر شما كه 2 تا از پرفروش ترين فيلم هاي سينمای ایران را برای پخش در دست گرفتيد چگونه ميتوان عدالت را در پخش و اکران رعايت كرد؟
در اين مورد خود فيلم تعيين كننده است. در واقع اين مسئله به گونه اي عرضه و تقاضاست؛ يك سري تقاضا به سمت ما مي آيد كه مخاطب فيلم اخراجي ها(3) و جدايي نادر از سيمين را ميخواهد و ما بايد بتوانيم تعداد سينما و شرايط فيلم و مسائل ديگر را بالانس كنيم و موضوع خيلي هم در اختيار من پخش كننده نيست. همانطور كه فيلم (تنها دوباره زندگي ميكنيم) را كه خيلي فيلم خوبي است در 5 سينما بيشتر نميتوانم اكران كنم و يك زمان هم فيلمي مثل (اخراجي ها) در 120 سينما اكران ميشود.
چطور مي شود كه فيلمي 4ماه پس از ساخت سريع اكران م يشود و فيلمي بعد از 4 سال مدتها در انتظار پروانه نمايش و اكران مي ماند؟
در اين مورد هم باز فيلمها تعيين كننده هستند؛ فيلمي مثل اخراجي ها3 که 4 ماه است ساخته شده اكران مي شود ولي فيلمي مثل ( ورود آقايان ممنوع) یک سال است پروانه نمايش گرفته و هنوز اكران نشده و شرايط اينگونه مي شود. ما بايد به اقتصاد سينما هم فكر كنيم.
چگونه مي شود تنوع ژانر را در اکران رعايت كرد؟
اين مسئله دست من نيست و من مسولش نيستم.من 2 تا فيلم يكي در ژانر كمدي و ديگري ملودرام اكران كردم.
اين روزها مي شنويم كه آمار فروش ها خيلي دقيق نيست و اغراق شده است، نظر شما چيست؟
آمارها كاملا دقيق است و دوستاني كه اين حرف ها را مي زنند اشتباه مي كنند چون ما نمي آييم حيثيت و آبرو و اعتبار خودمان و شركت را با دادن آمار غلط زير سوال ببريم