دانلود

گزارش نشست پرسش و پاسخ با كارگردان و بازيگران فيلم «جرم» در فرهنگسراي رازي + 15 عكس فيلم : مسعود كيميايي: نمي توان در اين شرايط فيلم يا رمان آرام نوشت و حتي عاشقانه ها هم پر از اضطرابي است كه دست بردار زندگي نيست :: سينمای ما ::
  

   


News
  • نامزدهای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا اعلام شد
    کا‌ترین بیگلو برای دومین جایزه رقابت می‌کند
  •  
  • نامزدهای بدترین های سال ،جایزه تمشک طلایی اعلام شد
    نیکلاس کیج، جنیفر لوپز و ریحانا در میان بدترین‌های سال/آخرین «گرگ و میش» نامزد ۱۱ جایزه تمشک طلایی شد
  •  
  • مرگ ناگهانی و نامشخص کارگردانی در آفریقای جنوبی
    کارگردان «مار‌ها در هواپیما» درگذشت
  •  
  • در نظر سنجی میان نوجوانان و دانش آموزان برترین شخصیت سینمایی انتخاب شد
    «هرمیون» با هری پاتر محبوب‌ترین شخصیت سینمایی شد
  •  
  • آرنولد از هالیوود حمایت کرد
    هالیوود بی‌تقصیر است، قانون حمل سلاح را اصلاح کنید
  •  
  • فیلم‌هایی که سال ۲۰۱۳ روی پرده می‌روند
    مریل استریپ، تام هنکس و براد پیت به سینماها می‌آیند
  •  
  • گزارش فروش فیلم های روی پرده/فروش جهانی «زندگی پی» به مرز ۴۰۰ میلیون دلار رسید
    «اره‌برقی تگزاس» به صدرنشینی «هابیت» پایان داد
  •  
  • توضيح مدیر روابط عمومی جشنواره فجر درباره پرسش و ابهام "سينماي ما" و ماجراي «فيلم‌اولي»ها
    پوريا آذربایجانی تاكنون در "بخش سینمایی" جشنواره حضور نداشته است
  •  
  • توضيح پوريا آذربايجاني درباره پرسش و ابهام "سينماي ما" و ماجراي «فيلم‌اولي»ها
    پروانه ساخت سینمایی نداشتم، گفتند باید فرم بخش فیلم اول پر کنم/ دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که این فیلم می‌تواند پروانه سینمایی دریافت کند
  •  
  • اكران يك فيلم تماشايي در شلوغي اخبار جشنواره: حرف‌هاي صريح ماني حقيقي درباره ساخت و اكران «پذيرايي ساده»
    مسولان حوزه گفتند «آژانس شیشه‌ای» هم الان ساخته مي‌شد تحریمش می‌کردیم!/ شما چه‌کاره‌ايد که برای هنرمندان مملکت حکم صادر می‌کنيد؟/ انتخاب اولم محمدرضا گلزار بود
  •  
  • پرسش اساسي "سينماي ما" از جشنواره فجر سي‌ويكم: فیلم‌ سینمایی یا فيلم ویدئویی؛ مساله اين است!
    كارگردانان هفت فیلم اول كه با پروانه ویدیوئی به جشنواره آمدند، هنوز فيلم‌ساز محسوب نمي‌شوند؟/ اين فيلم‌سازان سال‌هاي بعد مي‌توانند باز به عنوان "فيلم‌اولي" در جشنواره شركت كنند؟!
  •  
  • انتقاد سازندگان «آسمان زرد کم‌عمق» و «سيزده» به انتخاب‌هاي جشنواره
    بهرام توكلي: فیلمم را لایق مسابقه ندانستند/ هومن سيدي: بچه‌یتیم‌های سینما به حساب می‌آییم
  •  
  • واكنش مهدي داوري به انتخاب‌هاي بخش مسابقه: تنها فیلم‌های خنثی به جشنواره راه یافته‌اند
    علی معلم گفته کیفیت پایینِ فیلم علت انتخاب‌نشدن است، اما فکر نمی‌کنم دلیل این باشد/ «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» یک فیلم با کیفیت بالا است
  •  
  • انتقاد حمید فرخ‌نژاد به جای خالی فیلم‌های مهم در جشنواره فیلم فجر: به خروج و حذف عادت کرده‌ایم
    بدون «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»‌ جشنواره از داشتن یک فیلم خوب محروم شده است
  •  
  • اعتراض ده سينماگري كه فيلم‌شان در جشنواره نيست: ناراحتي از حذف يا بيان واقعيت؟
    جشنواره فيلم فجر اتفاق عجيبي نيست/ به جرأت مي‌توان گفت 70درصد سليقه اعمال شده/ اعضاي هيئت انتخاب از عجايب هفت‌گانه بودند/ با حذف بزرگاني چون وحيد موساييان اعتراضي به انتخاب‌نشدن ندارم!
  •  
  • «اين يک روياست» و «تاج‌محل» از آثار رزرو بخش مسابقه هستند
    اخبار تازه از پشت‌پرده انتخاب‌ها: «آسمان زرد کم‌‌عمق» فقط يک راي مثبت در هيات انتخاب داشته است/ «فرزند چهارم» به دليل بي‌کيفيتي ساختار و کارگرداني انتخاب نشد
  •  
  • توضيح جليل عرفان‌منش درباره شایعه دستور از «بالا»: هیات انتخاب استقلال رأی خودشان را داشتند
    استعدادهای نو و جوان "فيلم اول" می‌توانند امید آینده سینمای ایران باشند/ به فیلم‌های ارزش‌محور اما بدون کیفیت راي نداديم
  •  
  • جامعه ملی منتقدان جوایز خود را اعلام کرد
    «عشق» ساخته میشائیل هانکه برنده اصلی بود/جایزه بهترین فیلم تجربی به «این فیلم نیست»ساخته جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب اهدا شد
  •  
  • رکورد فروش فیلم‌ها در سال ۲۰۱۲ شکسته شد
    افزایش شش درصدی تماشاگران در آمریکای شمالی
  •  
  • برنده جايزه بهترين فيلمِ اول جشنواره فجر 1385 در مسابقه فيلم‌هاي اول سال 1391 / اطلاق فيلم اول به دومين و سومين و حتي چهارمين فيلم بلند داستاني يك سينماگر
    نيما حسني‌نسب: معيارهاي انتخاب فيلم اول در جشنواره امسال، زير سوال‌ بردن همه‌‌ اصول و تئوري‌هايي‌ست كه سينما در دو دهه اخير وضع كرده است
  •  
     
     
     
     
     


     

     

       




    گزارش نشست پرسش و پاسخ با كارگردان و بازيگران فيلم «جرم» در فرهنگسراي رازي + 15 عكس فيلم
    مسعود كيميايي: نمي توان در اين شرايط فيلم يا رمان آرام نوشت و حتي عاشقانه ها هم پر از اضطرابي است كه دست بردار زندگي نيست

    سينماي ما- هما بذرافشان: نشست پرسش و پاسخ فيلم «جرم» ساخته مسعود كيميايي در باشگاه فيلم فرهنگسراي رازي يازدهم خرداد ماه با حضور مسعود كيميايي و بازيگران فيلم حامد بهداد، شبنم درويش و اكبر معززي و با حضور جواد طوسي منتقد سينما برگزار شد.

    - مسعود كيميايي دغدغه و دليل اصلي ساخت فيلم جديدش را اضطرابي عنوان كرد كه بخشي از زندگي مردم شده و جرم اين اضطراب را با آدم ها و داستان آدم هايش نمايش و منتقل مي كند. اضطرابي كه از دوران مشروطيت تا كنون با مردم و زندگيشان همراه بوده و نمي توان در اين شرايط فيلم يا رمان آرام نوشت و عاشقانه ها حتي پر از اضطرابي است كه دست بردار زندگي نيست و ريشه هاي عميق دارد.

    - شبنم درويش در مورد نقشش در فيلم «جرم» گفت: اكثر مردم فكر مي كنند زنان در سينماي كيميايي نقش منفعلي دارند اما در واقع زنان كوتاه و موجز در زندگي قهرمان فيلم موثرند. اين مليحه است كه به رضا سرچشمه خط مي دهد كه بايد چكار كند و انتخاب ديگري به غير از آرمان خودش ندارد.

    - شخصيت ناصر چقدر تداعي كننده سيد در فيلم «گوزن ها» كيميايي است؟ اين سوالي بود كه جواد طوسي به عنوان اولين سوال از حامد بهداد درباره نقشش پرسيد؟ بهداد در پاسخ به جواد طوسي گفت: اين كه بر روي پرده مي بينيد، تاثيري است كه از بهروز وثوقي عزيز دارم، به هيچ عنوان تقليد نيست. اما بايد بگويم بازيگر تمام فيلم هاي مسعود كيميايي خود كيميايي است . شايد نظري به سيد «گوزن ها» هم داشتم. سال ها بود تيم اين فيلم ها تكرار نشده بود و سال ها بود كه مردم دلشان براي اين تيم دو نفره تنگ شده بود. اگر گوشه چشمي به نقش سيد داشتم در واقع اداي دين ام را به «گوزن ها» و كيميايي ادا كردم. موقعي كه آقاي كيميايي ديالوگ هاي «جرم» را برايم مي خواند، من ما به ازاي آن يك ديالوگ از فيلم هاي قبلش مي گفتم. آقاي كيميايي گفت من تنها يك شعر بلدم و هميشه همان شعر را مي گويم. اگر فكر مي‌كنيد در اجراي نقشم خوب هستم، من كاري نكردم. بازيگر اصلي آقاي كيميايي بود. من فقط آماده و محياي سينماي كيميايي بودم.

    - اكبر معززي بعد از احوالپرسي با بچه هاي هم محله اي قديمش از آشناييش با مسعود كيميايي گفت و اين كه آن قدر با هم بوده و زندگي كرده اند كه براي نقش هايش ديگر توضيحي از آقاي كيميايي نمي خواهد و تنها يا ايما و اشاره نقشش را مي فهمد.

    - مسعود كيميايي در جواب به اين سوال كه آيا او يك فيلمساز مولف است گفت: هر آدمي چهار چوبي براي فكر كردن دارد. بعضي اوقات با خودش قهر مي كند و بعضي اوقات آشتي است. يك سينماگر يا حتي يك شاعر با تمام هستي ذهني خودش اثرش را بوجود مي آورد و اگر قرار باشد از بيرون ذهن چيزي بر او تاثير بگذارد، از مولف بودن دور مي شود. در واقع آن چه از بيرون بيايد تاليف نيست. تاليف بخش عمده يك هنرمند است.

    - چرا رضا سرچشمه شخصيت اصلي داستان از ابتدا يك هدف سياسي نداشت؟ اين سوال را يكي از حاضرين در جلسه از مسود كيميايي پرسيد. كيميايي در جواب گفت: حس نكردي؟ رضا در زندان آرام آرام به جايي مي رسد كه نظرش درباره اطرافش حتي اسلحه اش عوض مي شود. از زندان كه بيرون مي آيد، ساعت مي خرد كه يعني زمان برايش معنا پيدا مي كند. عينك مي خرد، روزنامه ورق مي زند. زيبايي كاراكتر پردازي در تغيير است.

    - در طراحي صحنه «جرم» گاهي نشانه هايي از امروز به چشم مي خورد. اين نشانه ها از چشم حاضرين دور نماند و كيميايي درباره اش گفت: هم فيلم و هم نگاه شما بايد وسعت بيشتري داشته باشد. ديدن پرايد در فيلم قضاوت فيلم و اثر نيست. وقتي شما يك رمان شاهكار مي خوانيد كه در كاغذ كاهي چاپ شده و اتفاقاً سه صفحه اش هم چاپ نشده، آن را كنار نمي گذاريد و به خواندنش ادامه مي دهيد و صفحه هايي را كه نيست حدس مي زنيد. كيميايي در ادامه گفت: دليل بي رنگ بودن و دوبله فيلم انتقال داستان به سالهاي قبل بود چر اكه ابتدا قرار بود داستان در زمان حال اتفاق بيفتد. اما اجازه ساخت فيلم را به شرط بردن داستان به زمان قبل داده اند. وقتي داستان به زمان گذشته موكول شد با بي رنگ كردن و دوبله خواستيم مردم را به خاطره سينما در آن دهه ببريم و حال و هواي آن دوران را به تماشاگر منتقل كنيم. فرم كار است كه فضا مي سازد و فضا ما را به هدف نزديك مي كند.

    - جواد طوسي در ادامه صحبت كيميايي گفت: وجود پرايد و نشانه هاي امروز از نگاه دوربين كيميايي دور نمي ماند. فكر نمي كنيد در اين كار تعمدي وجود داشته كه ببينده سراغ داستان را در زمان و تاريخ ديگري بگيرد؟
    - كيميايي در ادامه درباره قهرمانان چاقو به دست ش گفت: من اين اشخاص را مي شناسم و جور ديگر هم بلد نيستم فيلم بسازم.

    - در پايان جلسه حامد بهداد در حضور حاضرين از مسعود كيميايي قول گرفت تا يك بار ديگر نقشي به او در فيلم هايش بدهد و كيميايي گفت: بهداد از بهترين هاست و رفتارش سينماگونه است و آدم را به ياد خوب هاي سينما مي اندازد، چرا كه حسش مال خودش است. حسش از قلبش به چشمش مي آيد كه ايراني ايراني است.


















  • منبع : سينماي ما

    به روز شده در : شنبه 14 خرداد 1390 - 4:11

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    زهرا
    دوشنبه 16 خرداد 1390 - 11:6
    -5
    موافقم مخالفم
     
    عصبی ام

    سلام

    خواستم زمان فرش قرمز کامنت بذارم ولی دیدم زیادی عصبی ام الان یه خورده خشمم فرو کش کرده.

    عصبی ام از دستتون !واقعا ما که شهرستانیم چی کار کنیم ؟حسرت بخوریم؟

    نمیشد فرش قرمز جرمو یه زمانی بذارید که ما هم بتونیم بیایم ؟!

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 171277
    بازديد ديروز: 286042
    متوسط بازديد هفته گذشته: 276147
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 467178315



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات