دانلود

روند تخریب سینما و توهین به فیلمسازان با جهت گیری همسو با نگاه رسمی در نشست "اتاق رسانه" ادامه دارد : تهیه کننده «دختر شاه پریون»: اگر بازیگر «درباره الی» به خارج نمی‌رفت 150 میلیون تومان می‌فروخت/ قسمت‌هایی از فیلم «جدایی نادر از سیمین» را خواب بودم/ جایزه فستیوال برلین سیاسی است :: سينمای ما ::

   







کاربران سایت "سینمای ایران" در بخش کامنت ها در این زمینه به بحث و تبادل نظر می پردازند

سینمای ما- فرهنگسرای رسانه مدتی است سلسله نشست هایی را درباره فیلم های روی پرده و موضوعات سینمای ایران آغاز کرده که متاسفانه تاکنون بیشتر با واکنش منفی اهالی سینما و مهمانان و مدعوین مواجه شده است. همسویی آشکار و پیروی مطلق از نگاه و جریان دولتی به سینمای ایران و آثار شاخص این روزها از مهمترین دلایلی است که صداقت و استقلال این نشست ها را زیر سوال برده است.

نفوذ کامل یک طرز فکر به شدت مورد انتقادِ این روزها و حضور گروهی از خبرنگاران تازه کار یک رسانه مجازی باعث شده تا این برنامه ها از هدف اصلی و اولیه خود که اطلاع رسانی و ایجاد فضایی برای نقد با حضور اهالی رسانه بود، به سمت یک جور جلسه خصوصی دورهمی با چند عضو ثابت و بی تاثیر تقلیل پیدا کند. طرح مسائل توهین آمیزی چون "حمایت قبیله ای سینماگران از فیلم مرهم ساخته علیرضا داودنژاد" یا حرف هایی که در جلسه "اخراجیها 3" مطرح شد، نمونه هایی از این جبهه گیری های هدفمند و هماهنگ شده است. این روند تا جایی پیش رفت که کارگردان «جدایی نادر از سیمین» شرط حضورش در این برنامه را تغییر مجری و اداره کننده جلسه عنوان کرد.

تازه ترین واکنش و حمله این مجموعه به مدیریت گذشته سینما، فضای نقد دهه های قبل، اصغر فرهادی و «جدایی نادر از سیمین» در نشستی با حضور حسین فرحبخش، کامران قدکچیان، مستانه مهاجر و نیوشا ضیغمی مطرح شد. حرف هایی که حسین فرحبخش تهیه کننده «دختر شاه پریون» در نشستی با عنوان «فرجام سینمای کمدی دهه 80» مطرح کرد، به کلی بی ارتباط با موضوع نشست بود تا فقط مدیران جلسه و متولیان و برنامه ریزان این برنامه به زعم خودشان از فرهادی و فیلمش انتقام بگیرند. حرف های فرحبخش را در این اتاق رسانه بخوانید:

"ما متاسفانه ملتی هستیم که اگر یک چیزی را جماعتی گفتند خوب است همه دنبالش می‌رویم. من اصغر فرهادی را به دلیل شخصیتش خیلی دوست دارم ولی همان فیلم «درباره الی» اگر بازیگرش به خارج نمی‌رفت 150-160 میلیون تومان می‌فروخت... کارگردانی‌اش خوب بود ولی وقتی آدمهای معمولی این فیلم را دیدند، چه گفتند؟ ... من که قسمت‌هایی از فیلم «جدایی نادر از سیمین» را خواب بودم. همان جایزه برلین سیاسی است. اگر «جدایی نادر از سیمین» دو میلیارد می‌فروشد «ورود آقایان ممنوع» باید ده میلیارد بفروشد."

این در حالی ست که مدیر فرهنگسرای رسانه خط مشی ادامه نشست های اتاق رسانه را چنین اعلام کرد: "از این به بعد نشست هایی با موضوع های کلی برپا خواهد شد. «فرجام سینمای کمدی دهه 80» دومین جلسه موضوعی اتاق رسانه است که با استفاده از ذائقه‌ها و سلیقه‌های متفاوت می‌خواهد به شکل‌‌گیری بحث‌های مهمی در سینمای ایران کمک کند." احتمال می رود که این تصمیم به دلیل عدم علاقه اهالی سینما برای حضور در برنامه نقد و بررسی فیلم این اتاق رسانه اتخاذ شده است.
تا کنون که این نشست ها که به ادعای بی اساس متولیان و گردانندگان ثابت آن "گفت و گوهایی ست که قرار است چاره ای برای صنعت سینمای ایران باشد." بیش از آن فضایی برای مطرح کردن و رسانه ای شدن نظریه های رسمی و جناحی با جهت گیری خاص درباره سینمای ایران و فیلم های آن بوده است.


به روز شده در : پنجشنبه 16 تير 1390 - 5:18

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

maryam
پنجشنبه 16 تير 1390 - 6:0
-28
موافقم مخالفم
 

واقعامتاسفم.مثل همیشه اینم مثل جاهای دیگه مملکت خراب شد.بدبختی اینجاست که به اینا می گن روشن فکر.


پنجشنبه 16 تير 1390 - 6:28
-35
موافقم مخالفم
 

حرف كاملا درستي زد غرب هميشه به دنبال تخريب ارزش ها بود اين بار "جدايي نادر از سييمين" اين كار رو كرد و بهش جايزه دادن

ازالیا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 6:28
21
موافقم مخالفم
 

ایشون بهتر چرندیاتی مثل دختر شاه پریون و کما تهیه کنه . سینمای سخیفشو ادامه بده و در مورد اصغر فرهادی و گلشیفته هم اظهار فضل نکنه

امیر حسین
پنجشنبه 16 تير 1390 - 7:35
-23
موافقم مخالفم
 

نمیشه از فرح بخش انتظار بیشتراز این داشت

مهدی
پنجشنبه 16 تير 1390 - 7:36
8
موافقم مخالفم
 

این بحث طرح حمایت قبیله ای از فیلمها از معدود اقدامات مثبت امیر بود. توهین آمیز چرا؟ اینکه یه فیلم بسازیم بعد زنگ بزنین به بقیه بگیم ازش تعریف کنید!!!!!!!!!!

البته تک صدایی هست دیگه. مثلا امیر و خسرو جزء معدود منتقدانی اند که جدایی رو دوست ندارند.

حداقل دو تا صدای مخالف باید تو جلسه باشه.

راستی فرهادی هم دیگه داره شورشو در میاره ها.

حتما باید امیر پوریا باشه که بیای رئیس؟

مروا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 7:37
-18
موافقم مخالفم
 
تاسف

من واقعا متاسفم برای آقای فرحبخش و مسئولینی که این نشست ها رو ترتیب میدن...به جای کمک به سینما دارن به شعور مردم توهین میکنن....یعنی این همه مخاطب که رفتن درباره الی و جدایی نادر از سیمین رو دیدن شعور نداشتن و فقط فرحبخش تشخیص داده که این فیلما خوب نبوده؟؟؟شیوه ی کارگردانی فرهادی واقعا حسادت برانگیزه...فرحبخش هم دچار همین حسادت شده....آقای فرحبخش به جای اینکه به اصغر فرهادی که اسطوره ی کارگردانی ایرانه توهین کنی برو یه فکری به حال فیلمای زرد خودت بکن


پنجشنبه 16 تير 1390 - 7:52
-239
موافقم مخالفم
 

من هم از اون رسانه‌ی مجازی خوشم نمیاد و نسبت به موضع‌گیری‌هاشون خوش‌بین نیستم. اما صمیمانه خواهش می‌کنم اختلافات شخصی‌تون رو به اسم دل‌سوزی برای سینما جا نزنید. تو همین نشست حسین فرح‌بخش از سیف‌الله داد به عنوان بهترین مدیر سینمایی بعد از انقلاب نام برد. این یعنی هم‌سویی با نگاه دولتی و رسمی؟ مگه همین آقای سجادپور در برنامه‌ی هفت نگفت که ساخت فیلم‌های مبتذل در زمان داد شروع شده؟ به نظرم کمی نگاه یکسونگرانه‌تون رو تعدیل کنید و باور داشته باشید مردم انقدر هوشیار هستند که بدونند اون رسانه‌ی مجازی و لیدرش سرشون به کجا وصله. نیاز به دادن جو کاذب نیست.

f
پنجشنبه 16 تير 1390 - 8:8
-2
موافقم مخالفم
 

واقعا متاسفم

چرا باید ایشون به خاطر حسادت به کارگردان بزرگی مثل فرهادی توهین کند

اگر ایشون وسط جدایی نادر... خوابش برد باید فاتحه این سینما را خواند چون اگر اینطور هست پس ایشون از فیلم هیچیز نمیفهمد

شــــــــــــــهاب
پنجشنبه 16 تير 1390 - 8:17
-22
موافقم مخالفم
 

صحبت کردن راجع به اینکه یه سری گروه تنگ نظر زیر مجموعه هر جایی که هستن درباره اهدافی خاص درصدد تخریب یا کوچک کردن افراد یا اثار با همه کم و کاستی که شاید باشد شاید نباشد اصلا جای بحثی ندارد ولی نکته ای که اظهر من الشمس رفتار گفتار کردار وتمام خصوصیات شخصیتی تهیه کننده تاریخ گذشته ای که خودش با کاراش خودش نشون میده ودیگه جای هیچ گونه تاملی نیست.


پنجشنبه 16 تير 1390 - 8:18
-31
موافقم مخالفم
 

فقط متاسفم برای امیر قادری

حدیث
پنجشنبه 16 تير 1390 - 8:37
13
موافقم مخالفم
 

آره واقعا ، حق با ایشونه ! تا وقتی فیلم های فاخری مثل دختر شاه پریون ساخته میشه ، درباره ی الی و جدایی نادر از سیمین دیگه چیه !؟!

علي
پنجشنبه 16 تير 1390 - 8:58
-15
موافقم مخالفم
 
دليل فروش فيلم

اقاي فرحبخش شما كه لالاي بلد هستيد چرا خودت خوابت نمي بره. شما هم بازيگر فيلمت را مي فرستادي خارج تا فيلمت در گيشه فروش كند.

vahid la
پنجشنبه 16 تير 1390 - 9:19
-34
موافقم مخالفم
 

امان از دست این هنرمند نماهای سفارشی سینمای ایران !

من از این آقای فرحبخش سوالی دارم اون هم اینه که آیا واقعا

فروش قریب به یک میلیون یورو فیلم جدایی نادر از سیمین در

فرانسه سیاسی است یا مربوط می شود به شعور مخاطبان

فرانسوی ؟

در ضمن اگر شما در حین دیدن این فیلم خواب بوده اید نشان از

فهم پایین سینمایی شماست چرا که اگر این فیلم کسل کننده

بود کسانی که به تماشای این فیلم رفتند دهان به دهان به دیگران

می گفتند که به تماشای این فیلم نروید و جدایی نادر از سیمین

در همان روزهای اول دچار افت مخاطب می شد !

و در ضمن من از آقای فرحبخش سوالی که دارم این است که

فیلم های معنا گرا و مفهومی شما(!) نظیر عروس فراری و غیره

آیا تا کنون مجموع فروش همه شان به یک میلیارد رسیده است ؟

بهتر است این هنرمندنماهای سفارشی در بیان برخی مطالب

سنجیده تر عمل کنند و حرفشان را کمی مزه مزه کنند !!!!

ايمان
پنجشنبه 16 تير 1390 - 9:23
-28
موافقم مخالفم
 

[...] تو كه به قول خودت مردم نمي دونن نقد خوردنيه يا پوشيدني باز چرا مياي درباره سينما نقد ميكني و حرف ميزني !!!! با اين فيلمهات ملت رو هم از سينما فراري دادي ! خدا رو شكر فيلمهات هم كه ديگه نميفروشه و[...] تو اگه وسط فيلم جدايي ... خوابت ميبره نشون ميده كه هيچي از سينما نميفهمي !!!!

Saman
پنجشنبه 16 تير 1390 - 9:27
9
موافقم مخالفم
 
Nader and Simin A Separation

واقعا این حرف ها منطقی است؟

چه کسی گفته که همه ملت ایران به خاطر خانم فراهانی این فیلم را دیدند بازیگران خیلی متبحرتری چون شهاب حسینی هم در این فیلم بازی کرده است.

تا کی می خواهیم این قدر حسود باشیم و به دیگران حسودی کنیم

آیا واقعا خواب بودید پس بهتر است تهیه کنندگی را کنار بگذارید و بروید به خانه تان و بخوابید تا کم خوابی تان جبران شود.

واقعا خوشحالم که دختر شاه پریون این روزها مدام در حال افزایش فروش است! شما با این فیلم چه قدر مردم را به سینما کشاندید؟

فقط یک فیلمتان فروخته بقیه افتضاح بود

واقعا باید افتخار کنیم که این قدر یک فیلم ایرانی با سایر مردم جهان در فرانسه و انگلیس و المان ارتباط برقرار کرده و این قدر جایزه دریافت کرده است

شما واقعا ورود آقایان ممنوع را با جدایی نادر از سیمین مقایسه می کنید

آیا واقعا رامبد جوان را به اندازه 8 میلیارد بیشتر از اصغر فرهادی می دانید

درست ایت که این یک کمدی بسیار عالی و از سه اخراجی ها هم قوق العاده تر است اما با جدایی ... اصلا قابل قیاس نیست

خواهشمندم بروید و یک مقدار سینما را مطالعه کنید و بعد از خواب و استراحت کامل به تهیه کنندگی ادامه دهید

با این که این حرفتان غیرمعقول بوده اما برای فروش فیلمتان آرزوی موفقیت می کنم

سهیل
پنجشنبه 16 تير 1390 - 9:43
4
موافقم مخالفم
 

آقای فرحبخش از شما کسی انتظاری بیشتر از دختر شاه پریون نداره شما بهتره به همین فیلم های صدتا یه غاز مشغول باشی و در باره مسائل دیگر و فیلم های دیگر سینمای ایرانی چیزی نگی... آخه کی از تو درباره فیلم جدایی نادر از سیمین و درباره الی نظر خواست سطح دانش و آی کیوی تو بیشتر از دختر شاه پریون و کمدی های سخیف دیگه ای که سینمای ایران را به ابتذال کشیده نیست. فقط می توانم برات تاسف بخورم و به حالت تو و امثال تو گریه کنم.[...]

حامد سبز
پنجشنبه 16 تير 1390 - 10:16
29
موافقم مخالفم
 

آیا علیه هر فیلمسازی این نظرات گفته می شد باز هم سایت سینمای ما در دفاع از فیلمسازان حرکتی می کرد؟!

محمد رضا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 11:21
8
موافقم مخالفم
 

فرحبخش بره همون فیلمهای آبدوغ خیاریشو بسازه! کوچولو تر از آن هست که درباره اصغر فرهادی نظر بده.

رضا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 11:33
13
موافقم مخالفم
 

متاسفانه بعضي از منتقدين فقط و فقط به فكر پيشرفت هستند و در آينده خواهيد ديد كه باز هم خط مششون تغيير خواهد كرد و متاسفانه همه هم يادشون ميره روزي چه خيانتي اين منتقد نما ها به سينما ضربه زدند

surush
پنجشنبه 16 تير 1390 - 11:47
-1
موافقم مخالفم
 
!!!

تو با این حرف که وسط جدایی نادر از سیمین خواب بودی نشون دادی که شایستگی جایی که نشستی رو نداری... 5 تا سیمرغ تو جشنواره فجر(که حقش بیش از این بود) سیاسیه... خرس های جشنواره برلین سیاسیه.... جشنواره سیدنی سیاسیه.... فروشش توی جهان سیاسیه... . . . آره ، همش سیاسیه... واقعاً مردم چرا می رن کار های اصغر فرهادی رو می بینند ، برن دختر شاه پریون ، برن تصویر نیوشا ضیغمی رو در قاب بزرگ ببینند ....یه نگاه به پوستر فیلمتان بندازین،یه نگاه به پوستر جدایی نادر از سیمین و تو رو خدا از این توهمات بیاین بیرون

رضا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 11:55
-5
موافقم مخالفم
 

به نظر من نباید زیاد به این جور حرفها خرده گرفت. اگر شخصیتی مثل علی معلم اینگونه اظهار نظری میکرد باز جای تامل داشت اما از این آقا ...! چی بگم والا...عاقلان دانند!!!

اميرعلي ض
پنجشنبه 16 تير 1390 - 12:7
-9
موافقم مخالفم
 
جواب آقاي فرح بخش

جناب آقاي فرح بخش من طرفدار پرو پا قرص فيلم هاي شما تا چند سال پيش بودم اما اين حرف شما را كه درباره الي بدون گلشيفته فراهاني 150 ميليون ميفروخت را قبول ندارم خب قطعا فروش فيلم به بازيگر هم ربط دارد مثلا كما بدون گلزار هم همين وضيعت را داشت.

مرهم هم فيلم قابل قبولي بود ديگه مگه از بيضايي و پناهي و مهرجويي بالاتر تو سينما داريم . نميشه كه گفت چون همه حمايت كردند فيلم بدي بوده . فيلم رو مردم هم دوست داشتند .

و اما جدايي نادر از سيمين كه ميگوييد موفقيتش در برلين سياسي بوده . اگر سياسي بود در جشنواره فجر موفق نميشد . من قبول دارم فروشش در اكران سياسي بود و شايد نصف فروش الانش را ميكرد اما چيزي از ارزش فيلم فرهادي كم نميكند. سياسي نبوده چون مردم فرانسه كاري به سياست ايران ندارند كه فيلم را دوست داشتند .

شما خوابتان برد چون سليقه ها فرق ميكند و علاقه اي به اينجور فيلم ها نداريد اگر با جدايي فرهادي خوابتان برد پس با شيرين كيارستمي كه فيلميست فقط با نگاه بازيگران بدون ديالوگ چه خواهيد كرد.

من تا چند سال قبل يكي از طرفداران فيلم هاي شما و پويا فيلم بودم به طوري كه فيلم مورد علاقه من كما و آواز قو بود . چون فكر ميكنم كه شما تمام سعيتان را ميكنيد تا فيلمي شاد و تماشگر بسند تهيه كنيد اما از شارلاتان خوشم نيامد . كلاغ پر سرگرمم كرد . زن ها فرشته اند كمي خنداندم. اقاي هفت رنگ را فقط به خاطر عطاران دوست داشتم . سلام بر عشق را دوست نداشتم. دردسر بزرگ بدم نيامد . اما اين فيلم اخرتان واقعا بد بود و دعا ميكردم زود تر فيلم تمام شود و از سينما بروم از بس كه بي هيجان بود و بهتره بگم كه پدرم كل فيلمو خواب بود . در حالي كه من جنس كمدي رامبد جوان را دوست دارم و نيوشا ضيغمي را هم يكي از بازيگر هاي زن محبوب من است و همچنين با كمدي هاي عليرضا خمسه بزرگ شدم . اما واقعا اين فيلم اخرتان را دوست ندارم حتي حاضر نيستم براي يك بار ديگه ببينم.

خوش حالم كه اعتقاد داريد ورود اقايان ممنوع بايد 10 ميليارد بفروشد .

اما شما كه فيلم هاي اخيرتان پشت سر هم شكست ميخورد به دليل فيلنامه هاي فوق العاده ضعيفتان است . من نميخواهم شما را نصيحت كنم و در جايگاهي هم نيستم كه تهيه كننده با سابقه مثل شما رو نصيحت كنم اما اگر ميخواهيد جبران شكست چند سال اخيرتان را درگيشه جبران كنيد لازم نيست سرگروه فيلم هايتان را از سينما ي خودتان تغيير دهيد فقط كافيست با فيلنامه اي از پيمان قاسمخاني با بازي گلزار (دستمزدش مهم نيست اگر 200 ميليون بدهيد قطعا فيلمتان حداقل حداقل 400 ميليون فروش ميكند) فروشي روياي داشته باشيد و شكست هاي چند سال اخيرتان در گيشه جبران كنيد.

احسان
پنجشنبه 16 تير 1390 - 12:23
-7
موافقم مخالفم
 

خوشم میاد فرهادی هنرمند،اینها رو اونقدر حساب نمی کنه که حتی جوابشون رو بده.

مردم در مورد جدایی... چی می گن؟ توی همین کامنتها مشخص می شه.

mehrad
پنجشنبه 16 تير 1390 - 12:24
16
موافقم مخالفم
 
enteghad

aghae farahbakhsh say kon dg nazar nadi. bemache to khab rafti film dare to tamame keshvara miliyardi mifroshe shoma inja mg man khab raftam.foroshe darbare eli ham hiiiiiich rabti be kharej raftane golshifte nadare.

میثم
پنجشنبه 16 تير 1390 - 13:0
-20
موافقم مخالفم
 

متاسفم برای این تهیه کننده که سر سوزنی از سینما نمی فهمه امثال ایشان باید برن با این پولهایی که از کمدی های سخیف در می یارن رستوران زنجیره ای بزنن تا لازم نباشه درمورد مسائل تخصصی و فرهنگی افاضات کنن

حدیث
پنجشنبه 16 تير 1390 - 13:23
-1
موافقم مخالفم
 

همون فیلم شما خوبه واسه هممون کافیه !! اصلا همه بد ، فقط تو خوب ...

مهرداد
پنجشنبه 16 تير 1390 - 13:39
32
موافقم مخالفم
 

‌ ‌آخر دوستان عزيز. مگر اصلاً اهميت دارد كه آدمی مثل حسين فرح‌بخش چه گفته؟ آن هم درباره‌ی فيلمی مثل "جدايی نادر از سيمين"؟ او آدمی است كه كل كارنامه‌ی سينمايی‌اش به عنوان تهيه‌كننده را اگر بگذاری توی هاون و بعد بكوبی احتمالاً چند كيلويی پودر خاصی به دست می‌آيد. بعد حتی اگر يك ميلی‌گرم از آن پودر را در 4 ليتر آب بريزی و بعد حدود حتی دو سی‌سی از محلول حاصله را به هر سينماگر درست و حسابی‌ای بدهی بنوشد درجا تكه تكه می‌شود و درجا سكته‌ی قلبی و مغزی را با هم می‌زند بس كه محلول حاصله مسموم و كشنده است! آدمی كه در كل كارنامه‌ی چندين و چند ساله‌اش ده دقيقه سينمای درست و حسابی و ناب پيدا نمی‌شود و در كل زندگی‌اش اگر می‌توانست كاسبی نان و آب‌دارتری نسبت به سينما پيدا كند قطعاً بلافاصله سينما را به طرفی شوت می كرد و می‌رفت سراغ آن كاسبی چون تنها انگيزه‌اش فقط و فقط كاسبی است. آخر فرح‌بخش را چه به اين حرف ها؟ امثال او و بقيه‌ی موجوداتی كه در اين‌جور جلسات و گردهم‌آيی‌ها افاضات می‌كنند همين كه از حسادت دارند جلز و ولز می‌كنند معلوم است كه حرف‌های شان هم از كجا می‌آيد ديگر. پس بگذاريد با هم خوش باشند و گل بگند و گل بشنوند و ما را لطفاً از شنيدن و خواندن اين م... معذور بداريد دوستان.


پنجشنبه 16 تير 1390 - 15:8
-18
موافقم مخالفم
 

چقدر فرحبخش سوخته که فروش فیلمهای جفنگ و کپی ش فروش نمی کنه فروش درباره الی مدیون کارگردانی خوب وهوشمندی فرهادی است ربطی به رفتن گلشیفته از ایران نداره.فیلم های فرهادی برای اشخاصی مثل فرحبخش ساخته نشده طبیعی است که فرحبخش زمان دیدن فیلمهای فرهادی بخوابه چون فرحبخش درکش در حد فیلمهای کپی و جفنگ خودش آقای هفت رنگ و.... هست

آرین
پنجشنبه 16 تير 1390 - 15:8
10
موافقم مخالفم
 

به هرحال تهیه کننده چنین فیلم هایی انتظار چنین حرفهایی ازش می رود. ولی متاسفانه خیلی از مردم مانند او فکر می کنند.درباره الی که خیلی ها علت دیدنش را دیدن آخرین تصویر گلشیفته فراهانی بر روی پرده سینما های ایران و جدایی نادر از سیمین را فقط بخاطر جوایزش دیده اند.تازه سوت پایان از جدایی نادر از سیمین در جشنواره فیلم شهر بیشتر رای آورد.این همان سلسله تفکرات که باعث توقیف گزارش یک جشن و حمایت از پایان نامه می شود.

sima
پنجشنبه 16 تير 1390 - 15:9
21
موافقم مخالفم
 

اقاي فرح بخش اگر شما اين فيلم ها رو مي فهميديد و لذت مي برديد جاي تعجب داشت .شما همان ابگوشت خودت رو بخور و فيلم هاي اب گوشتي ات را بساز و سرت در كار خودت باشد

سوشیانت
پنجشنبه 16 تير 1390 - 15:39
-9
موافقم مخالفم
 

با سلام خدمت شما عزیزان سینمای ما

اصولا ما ایرانیها خیلی علاقه داریم به اینکه برای هم بزنیم

چطور همه دنیا این فیلم رو تایید میکنن اونوقت از نظر اینا این فیلم ضعیفه!

به خدا اگه هیچکاک و نولان و گیلبرت و ... ایرانی بودن از نظر اینا فیلمهایشان ضعیف می نمود!

علی. ص.
پنجشنبه 16 تير 1390 - 16:54
-6
موافقم مخالفم
 
حواست هست آقای قادری ؟

خوب مینویسد. فوق العاده جذاب. وقتی اولین واژه اش را می خوانی طوری مطلب را به پایان می رسانی که انگار جامپ کات زده ای به «the end» ماجرا. گرچه وقتی پشت میکروفن قرار می گیرد و دوربین هم کلوزاپ اش را نشان میدهد چندان خبری از آن روانی و واژه بازی نیست. البته تپق هایش هم بامزه است؛ به خصوص وقتی دائم می گوید "...یعنی چه جوری بگم ؟" !

به نظر منتقد خلاقی هم می رسد. یعنی به باور من که سینمایی نویس خلاقی ست. و مهمتر از آن «اصل» است. اورژینالِ اورژینال. اگرچه حالا قضیه کمی فرق می کند. نمونه هایش در بازار زیاد شده اند و خودش هم کمی تشخص «اصل بودن»اش را از دست داده است. کمی هم فضایش بوی اسنوبیسم می دهد. البته این مورد آخری را می شود بیشتر به گردن «کافه» و «رفقا»یش انداخت !

شیفتگی عریانش نسبت به بعضی از فیلمسازان و فیلمها برایم تازگی داشت. به خصوص نحوه ی ارائه ی این عشق و ارادت. خب ! همه ی اینها کافی بود تا تبدیل به یکی از محبوب ترین منتقدین ام شود (که هنوزم هست). همیشه منتظر بودم ببینم درباره ی فیلم مورد علاقه ام یا فیلمی که اصلاً ازش لذت نبرده بودم چه می نویسد و چند ستاره می دهد. البته این روزها متر و معیارش حسابی دستم آمده و نانوشته می دانم برخوردش با فلان فیلم یا فیلمساز و یا فلان جریان سینمایی چیست. اما امان از امروز. امروزش را چندان نمی فهمم. نگاهش رو به دار و دسته ی اخراجی شده و از نادر و سیمین رو می گیرد.هنوز دقیقاً دستگیرم نشده «من حیث التفات»اش کجاست. یعنی بیشتر برایم غریب می زند. شاید هم اشکال از من است. می دانم «قهرمان» دوست دارد و «قصه» و «رستگاری»، ولی مگر در خورجین چرک ده نمکی از عاشقانه هایش خبری بود که یکباره هواخواهش شد ؟ حق هر منتقد و اساساً هر بیننده ای ست که فیلمی را دوست داشته باشد و یا نه؛ مشکل از جایی شروع می شود که منتقد «خاص» ما ضد هرچی اپوزسیون سیاسی و سینمایی می شود و نگاهش همسو با نگاه متصدیان و آقایان پشت میز نشین دوره ای شده که همواره فعل شان در مواجهه با سینما «امر» بوده ولاغیر. این نگاه هم به خودی خود مشکلی نیست (لااقل برای من نیست)، اینکه چنین نگاهی از سوی منتقد جوان عشق تارانتینو و «مایکل مان باز» مان اتفاق افتاده شگفتی و اشکال توامان است. شاید هم ایراد از من است که نمی توانم هیچ متنی را بدون زمینه اش نگاه و تحلیل کنم. وشاید به همین خاطر است که او حمایت از «مرهم» داودنژاد را «قبیله ای» می خواند سلبی می نگرد و من درست نقطه ی مقابلش ایستاده ام. یعنی منتقد محبوب من این روزها حواسش نیست ؟ ...نمی دانم.

نیوشا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 17:3
-14
موافقم مخالفم
 

آخه نو که اگه خودتم بکشی سیاسی هم بشی ، یازیگرت هم بفرستی خارج دوزار فیلمت نمی فروشه ، چرا نظر میدی؟

زهرا.م
پنجشنبه 16 تير 1390 - 17:11
5
موافقم مخالفم
 
فرجام مشمئز کننده ی کمدی دهه ی 80 با تلاش فراوان فرح بخش و همفکرانش !

برای فرح بخش و همفکراش حتی نمی توان اظهار تاسف کرد. امیدوارم سایه ی سنگین آثارشان هر چه زود تر از سر این سینمای نحیف کم شود ، به لطف همین فرهادی ها ... ( این جناب همانی است که می فرمود : من نمی دانم منتقد خوردنی است یا پوشیدنی . پس نباید این لفاظی ها به نظرمان عجیب باشد !!! ) جناب ، ملت باید به حال شما تاسف بخورد ، نه شما به حال ملت ! شما چرا با این حالتان !!!

مهدی
پنجشنبه 16 تير 1390 - 17:16
-3
موافقم مخالفم
 

من تاثیر رفتن گلشیفته درفروش درباره الی و ماجرای سیاسی پیشامده در قضیه ی جدایی رو کتمان نمیکنم ولی مهمتر از این دو بالا رفتن شعور سینمایی مردمه که اگه اینجور نبود همچنان امثال دخترشاه پریون فروش داشتند

فقط یه سوال از جناب فرحبخش میپرسم اونم اینکه اصلن حرف شما درست و فروش فیلم فرهادی بخاطر همیناست ولی علت کم فروشی فیلم شما چیه که اینجور آشفته شدید؟

احمد
پنجشنبه 16 تير 1390 - 18:6
8
موافقم مخالفم
 

وحید جون جدایی... تو فرانسه یک میلیون یورو نفروخته که. فروشش شکر خدا تقریبا از مرز سه میلیون یورو هم گذشته و تا آخر تابستون هم اکرانش ادامه داره. به سلامتی استاد فرحبخش!

همایون
پنجشنبه 16 تير 1390 - 18:21
-9
موافقم مخالفم
 

فرحبخش همون بهتره که فیلمهای فرحبخشی بسازه.

مسعود
پنجشنبه 16 تير 1390 - 18:37
-3
موافقم مخالفم
 

عزیزم خب شما از بچگی کسی بهت نبوده بگه که سینما جای خواب نیست ، برو خونه لالا...

پولاتم اینجوری خرج می کنی ورشیکست میشی...

هاهاها

خیلی خندیدم...

حجره ات تو بازار اونروز کم فروخته مث اینکه...؟

مهدی
پنجشنبه 16 تير 1390 - 20:12
-16
موافقم مخالفم
 

ایول فرحبخش جکای قشنگی بود برا آخر هفته کلی خندیدیم

ali23
پنجشنبه 16 تير 1390 - 20:51
-51
موافقم مخالفم
 

یه نکته‌ی در حاشیه اینکه بد نیست دوستان بدونند اینکه فروش جدایی نادر از سیمین در فرانسه تا پایان هفته‌ی گذشته به بیش از 4200000 دلار رسیده است! فقط محض اطلاع عرض کردم.

من
پنجشنبه 16 تير 1390 - 21:0
-13
موافقم مخالفم
 

مثلا خودشون چه فیلمی ساختت که اینطوری از درباره الی و جدایی نادر از سیمین انتقاد می کنن؟هدف جدایی نادر از سیمی نتخریب ارزش ها نبود فقط یه هشدار بود.اینکه چطور خودمون داریم با دستای خودمون همه چی رو از بین می بریم.بنظر من بازیگری مثل گلشیفته و کارگردانی مثل اصغر فرهادی دیگه پیدا نمیشه.کاش بیشتر قدرشونو بدونیم.

F.F
پنجشنبه 16 تير 1390 - 21:36
2
موافقم مخالفم
 

به به ...همين مونده بود كه شما بياييد و اظهار نظر كنين......بيايين همگي فاتحه ي اين سينما را بخوانيم....

kk
پنجشنبه 16 تير 1390 - 21:38
-24
موافقم مخالفم
 

از کسی که چنین فیلم هایی میسازه انتظار همینه

علیرضا
پنجشنبه 16 تير 1390 - 21:48
-15
موافقم مخالفم
 

همین مونده بود که تهیه کننده شارلاتان درباره درباره الی و جدایی نادر از سیمین نظر بده. حیف اسم تهیه کننده.

مجید
پنجشنبه 16 تير 1390 - 21:58
-28
موافقم مخالفم
 

حرفاش خیلی خنده دار بود. درباره الی در بدترین زمان اکران تاریخ سینمای ایران یعنی درست در روزهای پس از انتخابات 88 اکران شد. زمانی که مردم حواس و دغدغه شون جای دیگه بود. اگه فیلم زمان دیگه ای اکران میشد مطمئننا به 2 میلیارد هم میرسید. در ضمن کسی که پای فیلمی با ریتم تندی مثل جدایی... میخوابه اصلا نباید اسم سینما رو بیاره!

زهرا
جمعه 17 تير 1390 - 0:35
-6
موافقم مخالفم
 

هر وقت اسم فرح بخش میاد باید منتظر یک سری حرفهای بی سر و ته که ریشه در حسادت و عقده موفق نبودن داره باشیم این حرف ها هم نمی تونه وجه فیلم های خوبی مثل درباره الی و جدایی رو تو ذهن مردم خراب کنه مردم خودشون به راحتی تفاوت بسیار زیاد فیلم های آقای هفت رنگ و کما و بقیه آثار بسیار ضعیفی که آقای فرح بخش دارند رو با فیلمی که هر کی دیده لذتش رو از یاد نبرده (درباره الی و جدایی نادر از سیمین) می فهمن.

همایون
جمعه 17 تير 1390 - 1:54
-27
موافقم مخالفم
 
در تایید کامنت علی.ص. و به امید تغییر مشی سینمای ما در "مورد عجیب امیر قادری"

من توی این جلسه بودم و فضای جلسه دلیل محکمی برای تایید این مطلب و نظر سایت سینمای ما است که کل برگزاریه مراسم اتاق رسانه رو دور از هدف اصلی تعبیر کرده. اونجا انگار نشست خبرنگارای یک سایت تازه از راه رسیده با عوامل فیلمهاست که چون به دلیل تازه کاری و اعتبار کم اون رسانه احتمال داره به طور اختصاصی به مراسمشون نرن این برنامه رو مال خود کردن (عجیبه که مسولان فرهنگسرا این موضوع به این تابلویی رو نفهمیدن هنوز یا شایدم فهمیدن و موافقن باهاش؟).

مواضع گرداننده برنامه -امیر قادری- هم که الان دوسالی میشه برای همه اشکار شده و جای تردید نیست. کاش شینمای ما جسارت بیشتری داشت تا با اسم و تفصیل درباره این همکار سابق میگفت و اجازه میداد کاربرای سایت هم حرف بزنن درباره این منتقد سابقا محبوب

و اما: آقای حسنی نسب عزیز . میدونم با همه فاصله ای که از قادری در این مدت گرفتی باز هم هنوز کامنتهای منفی درباره اش رو تایید نمیکنی (خودم چندباری تست کردم و نوشتم اما روی سایت ندیدم) امیدوارم این یکی رو تایید کنین چون انصاف نیست که شما حق انتقاد از قادری رو داشته باشین اما ما کاربرای سایت نه!!! کامنت علی .ص. رو که دیدم احساس کردم دارین در این زمینه تجدید نظر میکنین هر چند کامنت علی ص بیشتر تعریف بود تا انتقاد

سینا
جمعه 17 تير 1390 - 8:8
7
موافقم مخالفم
 

همش تقصیره رفیق شاید این روزها سابق نیما حسنی نسب عزیز یعنی امیر قادری هست

خوشحالم نیما تغییر نکرد اما امیر بد جوری با زمانه چرخیده

خیلی وقت هست که میگویند امیر قادری دیپر امیر قادری سابق نیست و خودش و قلمش را اگر نکیم فروخته حداقل باخته!

امیر قادری یه سیاست عقده منشانه و غرض ورزانه با اصغر فرهادی پیدا کرده که کارگردتن معروف میگوید او نباشد. همان امیر قادری که در رد جدایی نادر از سیمین اخرجای های 3 را توصیه میکند و همان امیر قادری که در ستایش جرم چند خط اولش را به نفی فرهادی و فیلمهایش میپردازد!


جمعه 17 تير 1390 - 10:13
-11
موافقم مخالفم
 

اصلا اگه فرحبخش با این سابقه درخشان و سلیقه عالی از این دو فیلم خوشش میومد باید تعجب می کردیم. آدم خیلی خوبه که خودش مهم باشه نه این که با تملق یا بدگویی از بقیه بخواد مهم بشه

star
جمعه 17 تير 1390 - 10:32
4
موافقم مخالفم
 

همیشه آدمای کوچک زود از یاد مردم می روند اقای فرحبخش. و تاریخ هم این رو ثابت کرده.

شما هم چون نمی تونی فیلمی بسازی در حد و اندازه های فیلم های فرهادی از بزرگترت یاد گرفتی بزنی سر مال مردم.

شورانگیز
جمعه 17 تير 1390 - 10:49
-9
موافقم مخالفم
 

حتما قرار بوده دختر شاه پريون دنيا رو بگيره ولي اصغر فرهادي حق اين آقا رو نابود كرده.

پیمان اصلانی
جمعه 17 تير 1390 - 11:48
1
موافقم مخالفم
 

البته کاملاً مشخص است که صحبت‌های آقای فرح‌بخش در فرهنگسرای رسانه ناشی از شکست تجاری مفتضحانه‌ی فیلم‌های مبتذل اخیر ایشان در گیشه است، فیلم‌هایی که دیگر در گیشه حتی به یک فروش ساده‌ی 300 یا 400 میلیون تومانی نیز دست پیدا نمی‌کنند‌. آقای فرح‌بخش، بهتر است بدانید که نفس‌های تولید فیلم‌های مبتذل به شماره افتاده و اگر مسیر فیلم‌سازی‌تان را عوض نکنید، در این سینما محکوم به فنا هستید. پس بهتر است به جای حمله به فیلم‌های اصغر فرهادی که کاملاً مشخص است ناشی از یک حسادت بچه‌گانه است، خود دست به کار شوید و فیلم‌های بهتری از «درباره‌ی الی» و «جدایی نادر از سیمین» بسازید که هم فروش‌شان بیشتر از این دو فیلم باشد و هم موقع تماشای آن‌ها دیگر به خواب تشریف نروید.

پریسا
جمعه 17 تير 1390 - 13:30
-35
موافقم مخالفم
 

حسوووووووووووووووووووووووووووود حسوووووووووووووووووود اقای فرحبخش اگر از شما خبری نشه کسی سراغتونو نمی گیره ولی مردم همیشه منتظر کارای جدید فرهادی هستند شما مگه اینکه با این حرفها بخواین خودتونو به یاد مردم بیارین بورو به جای این حرفها از تواناهیهای فرهادی درس بگیر


جمعه 17 تير 1390 - 14:58
9
موافقم مخالفم
 

چنین صحبت هایی از آقای فرحبخش در این روزها اصلا تعجبی ندارد. فیلمهای ایشان در معرض ورشکستگی هستند و تهیه کننده ای که زمانی فیلمهایش جز پرفروش ها بود حالا به طور متناوب شاهد شکست فیلم هایش است که از قضا به آنها خیلی هم دلخوش بود و تصور فروش چندصد میلیونی و میلیاردی داشت. [...] پس خیلی تعجب نکنید ایشان در حال حاضر در وضعیتی هستند که به زمین و آسمان بد و بیراه می گویند، اصغر فرهادی که سهل است. البته ایشان و همفکرانش عادت دارند به محض اینکه دستشان از همه جا کوتاه می شود به همه چیز و همه کس انگ سیاسی بودن می زنند مثل همین جایزه برلین. اگر به قول ایشان این جایزه سیاسی است پس سیمرغ جشنواره فجر هم به دلایل سیاسی به «جدایی نادر از سیمین» داده شده و این دو جشنواره حالا در راستای هم قرار گرفته اند. آقای فرحبخش منظور شما جز این نیست پس به دوستان معاونت بگویید از این به بعد سازهایشان را با ساز برلین کوک کنند.

مجید
جمعه 17 تير 1390 - 15:44
-19
موافقم مخالفم
 

فیلم جدایی نادر از سیمین اگر بد بود که فروش میلیاردی در ایران و فرانسه نداشت حتما این فروش فیلم هم سیاسی . اخه دلم می سوزه برای اقای فرح بخش که فیلم فاخرش نمی فروشه. حالا فیلمش بفرسته برلین با یک سیاستی خر طلایی و شتر نقره ای نصیبش می شه

آدم
جمعه 17 تير 1390 - 15:51
-29
موافقم مخالفم
 

در عوام زدگی وعوام فریبی فرحبخش شکی نیست و بر آن حرجی نیست [...]  اما جای بسی شگفتی و تاسف است از گردانندگان جلسات اتاق رسانه که سردمدار آن یکی ازمنقدین خوب سابق و به بیراهه رفته وخلاف جریان آب شناکرده  امروزاست . کسی که در ماههای اخیر اظهارات عجیب و یک طرفه اش باعث فراری شدن افراد زیادی از سایتش شد وحالا حسابی سوت وکورشده است . کسانی که مثل ملانصرالدین هرجاکه میخشان فرو کردند آنجا را مرکز عالم می دانند نتیجه اش همین می شود. خدا آخر وعاقبتشان را به خیرکند.

vahid la
جمعه 17 تير 1390 - 15:51
10
موافقم مخالفم
 

من از دوستان عزیز سایت سینمای ما تقاضا میکنم کمی هم در

مورد فیلم سیزده 59 حرف بزنند.

امروز من توی تهران گشت میزدم خیلی از سینماها رو دیدم که به

جای فیلم سینمایی کمدی پایان نامه فیلم سیزده 59 رو روی پرده

داشتند اگه کمی در موردش اطلاعات بدید ممنون میشم هرچند

مطئمنم کاری حاج کاظم سینمای ایران مشاور پروژه اش و

بازیگرش باشه بد از آب در نمیاد !!!

گلي
جمعه 17 تير 1390 - 20:27
24
موافقم مخالفم
 

الان ما با اين حرف ها تحت تاثير قرار گرفتيم!!!!!!!!

شما مجبوري اين حرف ها رو بزني....


جمعه 17 تير 1390 - 20:44
-10
موافقم مخالفم
 

شما به سنگ پای قزوین اعتقاد دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟

رزیتا
شنبه 18 تير 1390 - 6:41
10
موافقم مخالفم
 

متلسفم برای دو نفری که نوشتن امیر قادری یک موقعی منتقد محبوبتان بوده و حالا فهمیدین که راهش کج شده!!! نه دوستان. راه این منتقد از همان اول کج بود

خشت اول چون نهد منتقد کج/ تا معاونت سینمایی میرود دیوار کج

از همون اول حتی از همین روزنوشتای سایت سینمای ما که سهم زیادی در شهرت امیر قادری داشت، این بیراهه معلوم بود. متاسفم که دیر به این نتیجه رسیدیبن دوستان

کاش سایت سینمای ما یک بار دیگه مطلب قادری رو در حمایت از یک کاندیدای رئیس جمهوری حذف نکرده باشه تا بشه فهمید چه طور میشه موج سواری کرد!!! اگه باور ندارید با جستجو در همین سایت پیدا میشه

غریب اشنا
شنبه 18 تير 1390 - 6:49
-3
موافقم مخالفم
 

انگار سینمای ما بالاخره دست از این رفیقبازی ورداشت و انتقاد به عملکرد قادری و سایتش رو شروع کرد. من تا حالا بیشتر از 10 تا کامنت مودبانه اما انتقادی برای قادری روی سایت یا وبلاگ قبلیش گذاشتم ولی باور کنین حتی یکی هم آنلاین نشد و گاهی از سر شیطنت با اسمهای مختلف تعریف و تمجیدش را مییکردم و دو ساعت نگذشته روی سایت نظرم رو میدیدم...

حالا اتاق رسانه هم همین وضع رو داره. گنگی و قبیله ای اداره میشه و کسی که جزو دوروبری ها نباشه اصلا جای صحبت بهش نمیدن...

فعلا منتقدای مدعو هم باید چندتا مشخصه داشته باشن: از فرهادی و جدایی نادر از سیمین بد بگن-گزارش یک جشن رو تعریف کنن - با اخراجیها خیلی بد نباشن - ارادتشون رو به قادری نشون داده باشن (حیف از خسرو نقیبی که در عکس دیدمش و منتقد با استعدادی بود که تازگیها فکر کرده امیر قادری دوم بشه!)

سارا
شنبه 18 تير 1390 - 8:56
-7
موافقم مخالفم
 

آخه يكي نيس بگه فرحبخش تو كجا و اصغر فرهادي كجا كه داري راجبش اظهار نظر ميكني؟

من يكي از همون آدم هاي عاديم و عاشق اصغر فرهادي و فيلم هاش كه حالم از فيلم هاي سخيف تو بهم ميخوره

حسين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شنبه 18 تير 1390 - 15:50
-37
موافقم مخالفم
 

اقاي فرحبخشم كه جز كاراي سخيف ساختن با بازيكران ويتريني كار ديكه بلد نيستز

علی
شنبه 18 تير 1390 - 17:11
-10
موافقم مخالفم
 

آقای قادری اگر میخواین به هر قیمتی دیده شید برید از برج میلاد بپرید پایین .

هم واسه خودتون بهتره هم واسه سینمای این مملکت

فرناز
شنبه 18 تير 1390 - 23:32
7
موافقم مخالفم
 
آقای چی چی؟

امیر قادری پیشنهاد می کنم که رسما از سینما کناره گیری کن.

نه تنها منتقد خوبی نیستی بلکه مستند فاجعه ای به نام آقای کیمیایی در کارنامه شما ثبت شد، یک افتضاح تمام عیار.

سارا
دوشنبه 20 تير 1390 - 16:26
-10
موافقم مخالفم
 

سلام من يك فرد با دانش سينمايي كم، زماني كه براي ديدن جدايي نادر از سيمين به سينما رفته بودم حتي يك لحظه نتوانستم از فيلم چشم بردارم حتي بعد از خارج شدن از سينما تمام فكرم مشغول فيلم بود.ايشان كه خودشون اهل سينما هستند چرا!! ايشان چطور وسط فيلم خوابشان برده الله اعلم؟؟

مهلا
شنبه 25 تير 1390 - 6:13
4
موافقم مخالفم
 

هر دو فیلم فرهادی بیخوده..

تازه کاملا مشخصه جایزه هاش سیاسیه!!!چطور به بیشتر فیلمهای ما اجازه اکران نمیدن جز یه فیلمهای مخصوص


پنجشنبه 30 تير 1390 - 22:55
-7
موافقم مخالفم
 

فیلم خیلی خوبه و استقبال مردم این رو نشون میده ولی رفتارهای سیاسی بر موفقیت فیلم در بخش بین المللی تاثیرگذار بوده...

مریم
سه‌شنبه 4 مرداد 1390 - 14:51
1
موافقم مخالفم
 

آقای فرح بخش شما واقعا تهیه کننده سینمایی !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که شک دارم شما هم بازیگرتو بفرست خارج فیلمت بفروشه لابد تو جدایی نادر ازسیمین پیمان معادی رفت خارج آره ؟؟؟؟؟!!!!!! اصلا هر فیلمی که میفروشه بازیگرش خارج رفته فقط فیلمای شما خوبه هانننننننننن!!!!! فقط بازیگرای شما همه ایرانن

سامی پورعلی
پنجشنبه 20 مرداد 1390 - 1:57
13
موافقم مخالفم
 
اشک

واقعا" وقتی دیدم مردم این طور دندان شکن جواب فرح بخش و دادن , اشک شادی تو چشم حلقه زد و به آینده این سینما امیدوار شدم.

زنده باد " اصـــــــــغـــــــر فـــــــــــــرهــــادی "

محمد
جمعه 21 مرداد 1390 - 17:42
-3
موافقم مخالفم
 

واقعن متاسفم كه فرد سطح پاييني مثل اين آقا بياد در مورد ابر فيلمهاي تاريخ سينماي ايران اينجوري صحبت كنه.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���