يکشنبه 18 بهمن 1388 - 20:44















-

I تبلیغات متنی I
فروش نقد و اقساط بلند مدت
فروش لپ تاپ و تلویزیون های ال سی دی در مدل های مختلف
----------------------------
پی سی آنلاین
بازی و سرگرمی، دانلود، اخبار، اطلاعات بورس و فتوگالری
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------



                       



دو خبر تازه از یک جشنواره پرحاشیه؛
مسعود احمدیان جانشین اکبر نبوی شد + گزارش جالبی از آخرین ساعت‌های پس از استعفای نبوی

سینمای ما - طي حكمي از سوي مهندس جعفري جلوه معاون امور سينمايي، «مسعود احمديان» به عنوان دبيربيست و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان نوجوانان ايران - همدان منصوب شد.  دراين حكم ضمن سپاس از زحمات جناب آقاي اكبر نبوي در فعال سازي جريان توليد فيلم‌هاي كودك و نوجوان و پيگيري امر دبيري جشنواره تا اين مقطع خطاب به احمديان آمده است: بي ترديد جنابعالي كه همواره در دوسال گذشته سنگ زيرين آسياب در جشنواره هاي بيست و ششم و بيست و هفتم فيلم فجر و بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان بوده‌ايد، فردي شايسته و به مدد حق موفق براي دبيري اين جشنواره هستيد.
توفيقات شما و همه همكارانتان را در اين هنگامه فوران بعثت خاتم‌النبيين (ص) از ايزد منان خواستارم.
«مسعود احمديان» مدير دفتر جشنواره‌هاي بنياد سينمايي فارابي است.

پیش این اما ایرنا گزارش جالبی از آخرین ساعت‌های استعفای اکبر نبوی مخابره کرده بود:

:مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي برگزاري بيست و سومين جشنواره فيلم کودک در همدان را قطعي دانست و از برگزاري اين جشنواره در تاريخ اعلام شده خبر داد.

به گزارش ايرنا، بعد از استعفاي اکبر نبوي قائم مقام بنياد فارابي و دبير بيست و سومين جشنواره فيلم کودک در همدان ابهاماتي در برگزاري اين جشنواره بوجود آمده است. برخي از رسانه ها با ارائه اين فرضيه که بدليل عدم حضور ميهمانان خارجي، جشنواره فيلم کودک برگزار نمي شود استعفاي نبوي را به اين مسئله مرتبط دانسته و برگزاري جشنواره فيلم کودک را با عدم حضور ميهمانان يک جشنواره محلي خوانده اند.
استعفاي اکبر نبوي هم اکنون روز ميز جعفري جلوه است و معلوم نيست که مورد قبول واقع مي شود يا نه، اما مسلم آنکه نبوي به هر دليلي ديگر خواهان حضور در فارابي و البته جشنواره فيلم کودک نيست. نکته قابل توجه اين است که دبير جشنواره کودک 3 روز قبل از استعفا در همدان به بازبيني سالن هاي سينمايي اين شهر پرداخته و از تکميل امکانات شهر بازديد بعمل آورده و مشکلي با ادامه کار نداشته اما به يکباره استعفا مي کند و ديگر جواب تلفن ها را هم نمي دهد.
نبوي در نشست خبري جشنواره از همه رسانه ها درخواست کرد تا با قدرت براي راه افتادن جريان ساخت فيلم کودک در سينما ياري رسانند و نقد منصفانه کنند اما حاشيه سازي نکنند. وي از عملکرد مطلوب بنياد سينمايي فارابي و معاونت سينمايي ارشاد در راه اندازي سينماي کودک خبر داد. همچنين نبوي تلاش هاي بسياري براي اين جشنواره کرد تا بيست و سومين جشنواره فيلم کودک متفاوت باشد. تصور اينکه مردي با اين انگيزه و تلاش، بدون هيچ دليلي استعفا کرده باشد کمي دور از ذهن بنظر مي رسد اما نکته اصلي در چنين شرايطي استعفاي نبوي نيست بلکه برگزاري جشنواره اي است که قرار است طبق تاريخ اعلام شده از 11 تا 15 مردادماه در همدان برگزار شود. با اينکه کمتر از 12 روز به برگزاري جشنواره باقي نمانده است هنوز دبير آن مشخص نشده که اين مطلوب بنظر نمي رسد.
حبيب ايل بيگي مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: از قبول استعفاي نبوي بي خبرم زيرا جعفري جلوه هنوز تصميمي را در اين باره اعلام نکرده است. دبير جشنواره را معاون سينمايي ارشاد انتخاب مي کند از اينرو بايد در انتظار تصميم جعفري جلوه باشيم.
وي افزود: جشنواره امسال با قدرت هرچه بيشتر در تاريخ اعلام شده برگزار مي شود. همه کميته هاي دست اندر کار در برگزاري جشنواره بيست و سوم وظايف خود را انجام داده اند و کار زيادي براي برگزاري اين رويداد سينمايي باقي نمانده است.
مدير روابط عمومي فارابي در پاسخ به اين پرسش که آيا هيچ ميهماني از کشورهاي خارجي در اين جشنواره شرکت نمي کند گفت: برخي ميهمانان از کشورهاي اروپايي بدليل مسائلي که پيش آمده از حضور در اين جشنواره امتناع کردند اما برخي نيز با وجود سياه نمايي هاي برخي از رسانه هاي غربي در بيست و سومين جشنواره فيلم کودک حضور مي يابند.
وي خاطر نشان کرد: در بخشي از مسابقه، داوران ما را کودکاني تشکيل مي دهند که از ديگر کشورها به ايران سفر مي کنند که برخي از آنها بديل مسائل پيش آمده از حضور اين کودکان منصرف شدند.
ايل بيگي يادآور شد: فيلم هايي که از کشورهاي ديگر به جشنواره ارسال شده قطعا در آن شرکت خواهند کرد زيرا اين آثار از چند ماه پيش به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است از اينرو هيچ فيلمي در اين جشنواره از کنار گذاشته نخواهد شد.
مسلم آنکه جشنواره امسال با حضور آثاري از فيلمسازان کودک داخلي همچون ايرج طهماسب، پوران درخشنده، محمد علي طالبي و... مي توان شاهد جشنواره اي متفاوت بود. تنها نکته باقي مانده اين است که بايد در انتظار ماند و ديد تا تکليف دبير جشنواره چه مي شود زيرا عدم حضور دبير در چنين جشنواره اي و بي تدبيري در اجراي برنامه هاي آن مي توان زحمات کشيده شده در جشنواره بيست و سوم را هدر دهد و چيزي بيش از جشنواره هايي که در يک دهه اخير برگزار شده نصيب سينماي ايران نشود.



منبع : فارس و ایرنا

به روز شده در : سه‌شنبه 30 تير 1388 - 3:12

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات


سه‌شنبه 30 تير 1388 - 7:42
2
موافقم مخالفم
 
آخرین مهلت ارسال فیلم های جشنواره کودک و نوجوان

چقدر متأسفم آقاي نبوي انسان مثبت و با انگيزه اي است كه انصافاً دلش براي سينما مي سوزد و بايد ديد با ايشان چه كرده‌اند كه پشت پا به زحمات چند ماهه خودش زده

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       









  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 0.81337594986 seconds.