News
  • جزئیات تشکیل سازمان سینمایی کشور
    عمر معاونت سینمایی سه ماه دیگر تمام می‌شود
  •  
  • آتیلا حجازی تمایل دارد مهران مدیری این فیلم را بسازد
    کدام کارگردان فیلم زندگی ناصر حجازی را می‌سازد؟
  •  
  • اهتمام به روشن نگه داشتن چراغ پرفروغ جشنواره برخلاف همه فراز و نشیب‌ها
    سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد
  •  
  • در جلسه شورای​عالی تهیه کنندگان چه گذشت؟
    از هدر دادن وقت رئیس جمهور تا تضییع حق پرویز پرستویی
  •  
  • نقد صریح فیلم و فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» نکته بسیار مهمی است
    چند جمله درباره «ورود آقایان ممنوع» و دلیل خنده ما
  •  
  • درباره بلاتکلیفی فیلم «خانه پدری» و محروم سینمای ایران از آثار بزرگانی چون عیاری
    از چه می ترسید؟
  •  
  • اکران فیلم رسول صدرعاملی پس از مدت​ها بلاتکلیفی
    قرارداد اکران «زندگی با چشمان بسته» برای نمایش در عید فطر ثبت شد
  •  
  • علیرضا سجادپور با مسئولان خانه سینما دیدار کرد
    این جلسه مخفیانه‌ نبود که بخواهم آن را پنهان کنم
  •  
  • نشست خبري دبیران پانزدهمین جشن سینمای ایران برگزار شد
    جشن خانه سينما تحت تاثیر اختلافات صنفی قرار نمی‌گیرد، چون با كسي دعوا نداريم
  •  
  • «شوک» هفته جاری روی آنتن شبکه سه می رود
    چهره‌هاي مطرح سینما و تلویزیون، از سودای بازيگري مي‌گويند
  •  
  • پروژه سه‌بعدي «مرد اسباب‌بازي‌فروش» هم فعلاً منتفي شد
    «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی در انتظار پروانه ساخت است
  •  
  • چاره اندیشی کارگردانان و تهیه​کنندگان برای تهدید صنفی واگذاری صدور پروانه ساخت به اتحادیه تهیه‌کنندگان
    نه باج می​دهیم، نه باج می​گیریم/ برنامه‌های جدید به مرگ سینمای ایران منجر می‌شود
  •  
  • وضعيت مشترك رامبد جوان، رضا عطاران و نيكي كريمي
    کارگردان «ورود آقایان ممنوع» در «دختر شاه پریون» چه می‌کند؟
  •  
  • سعيد سهيلي فيلم تازه‌اش را بزودي جلوي دوربين مي‌برد
    حمید فرخ‌نژاد و جمشید هاشم‌پور در «گشت ارشاد» هم‌بازي شدند
  •  
  • گام بلند سينماي ايران براي جهاني‌شدن؛ بازيگر «يك پيشگو» جلوي دوربين فرهادي
    ششمین فیلم اصغر فرهادی بهار 2012 در آلمان و فرانسه و به زبان انگليسي ساخته می‌شود
  •  
  • خبر داغ و اختصاصی "سینمای ما" برای علاقمندان "هفت" و اهالی سینما: خیاط در کوزه افتاد!
    جیرانی و فراستی رودرروی هم؛ «قصه پریا» این هفته نقد و برسی می شود
  •  
  • اسماعيلي، امكانيان، سرتيپي، عليخاني، شايسته،‌ باباييان و قزل‌اياق
    اعضاي شوراي مركزي كانون پخش‌كنندگان سينماي ايران انتخاب شدند
  •  
  • گزارش نشست نقد و بررسي «ورود آقايان ممنوع» با حضوز رضا عطاران، ویشکا آسایش و تهیه کنندگان فیلم
    رضا عطاران: فكر مي‌كردم بازيگر مي‌تواند يك قصه بد را خوب بازي كند
  •  
  • نخستين فيلم سه بعدي ايران بالاخره به سرانجام خواهد رسید؟
    فیلم «مامانم كجاست» به «دارو دسته فضايي‌ها» تغيير نام داد
  •  
  • در اعتراض به روند پيچيده اخذ ويزا و انگشت نگاري متقاضيان ویزا
    عباس كيارستمي می گوید ديگر هرگز به انگلستان سفر نخواهم كرد
  •  


















       




    'گزارش نشست رسانه ایی و جلسه پرسش و پاسخ فیلم «شب واقعه»
    به جرات می گویم سینمای جنگمان آن‌جور که ما ادعا داریم نیست

    سینمای ما-همابذرافشان: نشست رسانه ایی و جلسه پرسش و پاسخ فیلم"شب واقعه" در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد. در این نشست محمود گبرلو(مدیرجلسه)، شهرام اسدی(کارگردان)، ناصر دهقانی(مجری طرح)، محسن روزبهانی(جلوه های ویژه)، عباس بلوندی(طراح صحنه و لباس)، حسین غضنفری(تدوینگر)، کارن همایونفر(آهنگساز)، حمید فرخ نژاد، لان مستوفی، علیرضا کمالی نژاد(بازیگران)حضور داشتند . گزیده ای از جلسه را در اینجا می خوانید .

    دریا قلی کیست؟
    ناصر دهقانی مجری طرح" شب واقعه" گفت :هرچند داستان بر اساس سلیقه همایون شهنواز نویسنده ی کار نوشته شده، اما شب واقعه حکایت ماجرایی واقعی‌ست ، داستان درباره ی شهید دریا قلی سورانی است که چندین مستند کوتاه تا کنون درباره اش ساخته شده است .کمتر کسی او را می شناسد اما خدمت بزرگی کرده است . شهید دریا قبی سورانی باعث نجات خوزستان و بستر ساز آزاد سازی خرمشهر است. ما با ساخت این فیلم نخواستیم دریا قلی را از یاد ببریم .
    از شهرام اسدی کارگردان"شب واقعه" هم سوال شد،چقدر به دریا قلی نزدیک شدید؟ اسدی گفت: من در ابتدا آشنایی با شهید دریا قلی نداشتم . وقتی فیلمنامه به من پیشنهاد شد هر پژوهش ، کتاب و مطلبی که درباره ی شهید دریا قلی بود را مطالعه کردم. به آبادان رفتم و با بستگانش حرف زدم. از بزرگانی چون مرتضی قربانی تحقیق کردم . بعد از انکه تحقیقاتم کامل شد دست به بازنویسی فیلم زدم.
    هفت سیمرغ برای یک بازیگر
    آقای فرخ نژاد چرا برای نشست های دیگر نیامدید؟ فرخ نژاد بازیگر نقش دریا قلی در جواب گفت: اگر برای هر فیلمم می آمدم می گفتید: باز هم آمد. او از اهالی مطبوعات قدردانی کرد و گفت: من اینجائم تا فیلم را باشما دوستان ببینم . شما به گردن من حق دارید. چرا که با تلاشتان مانع از یاد رفتن می شوید .
    در ادامه از فرخ نژاد سوال شد که فکر می کنید به خاطر کدام نقشتان سیمرغ می گیرید؟ فرخ نژاد گفت: من مدت هاست به این قضیه فکر نمی کنم . چون تنها اعصاب خردیش برای آدم می ماند. من کارم را انجام می دهم حال اگر تشویق شدم چه بهتر. چون در تمام کارهایم نهایت تلاشم را می کنم نقش ها برایم فرقی ندارد. من هفت کار در جشنواره داشتم که اگر به خودم باشد هفت سیمرغ می گیرم.
    حرف های نگفته
    فرخ نژاد دربارهی سینمای جنگ می گوید." موضوع جنگ از موضوعاتی است که سینما با ان درگیر است. سینمایی که خواه ناخواه درگیر تصمیم گیری های دولت است. چرا که برای ساختش نیاز به ابزار و فضاهایی دارد که ارتباط با دولت را می طلبد . اما به جرات می گویم سینمای جنگمان ان قدر که ما ادعا داریم نیست و بیننده با آن ارتباط برقرار نمی کند . . چراکه تبدیل به یک سینما یک سویه شده است . مثلا در سینما جنگ ما از دشمن همیشه چهره ی احمق و کم هوشی نشان داده می شود . در حالی که اصلا این طور نبوده و ارتش زمینی عراق سومین ارتش جهان بوده است. برای بقا باید صاذق بود. در سینما جنگ چون تماشاگر چیز جدیدی نمی بیند نمی تواند با ان همراه شود. من به شهرام اسدی تبریک می گویم چراکه شخصیتش از نقطه ایی به نقطه ی دیگر می رود و تغییر می کند . باور کنید جنگ حرف های نگفته ی زیادی دارد که با نگاه سنتی به ان از اهمیتش می کاهیم.
    شهرام اسدی در ادامه گفت: شخصیتی مثل دریا قلی از نقطه ایی حرکت می کند . در ابتدا مبتلا به مسائل پیرامونش است. حرکت می کند و از انها رها می شود تا به نقطه ی آخر می رسد. در این جریان تغییر و تحول آن قدر عظیم و صادقانه است که اسطوره خلق می کند .
    میمون یا هرنام
    شهرام اسدی در مورد همراه سیاه پوست دریا قلی که در تیتراژ " هرنام" لقب گرفته بود گفت: این شخصیت قرار بود میمون باشد . اما میمون پیدا نکردیم. بالاخره تصمیم گرفتم ادم باشد. در واقع"هرنام" کاتالیزور است رابط بین دریا قلی و بانوی شعله ور که دریا قلی را به دفاع فرا می خواند.
    خوشحالم که موفق نشد
    لادن مستوفی بازیگر نقش "زن شعله ور" گفت: قرار بود در هر صحنه مرا آتش بزنند و خاموش کنند . کارگردان خیلی اصرار داشت اما من نگذاشتم. خوشحالم که موفق نشد .
    کار بی نظیر
    ازطراحی صحنه "شب واقعه " خیلی استقبال شد. عباس بلوندی گفت:طراحی صحنه لوکیشن های این فیلم همه طراحی و ساخته شده بود . مثلا اوراقی دریاقلی را ساختیم . من برای طراحی صحنه با مطالعه بر اساس مستندات ساختم.
    لهجه ی خودم بود
    فرخ نژاد گفت: در فیلم با لهجه ی خودم حرف زدم چون این لهجه متعلق به اقلیم من است. از اسدی به خاطر آزادی عملی که به من داد بسیار ممنونم . شهرام حتی در بازنویسی فیلمنامه اجازه داد تا دخیل باشم. شناخت از نقش ، سلبقه ی کار اسدی و ادای دین از پذیرش نقش به من انگیزه می داد تا برای بدست اوردن لحظات طلایی تلاش کنم . من تنها در این کار خوب نبودم . من ویترین یک جماعتم . جماعتی که دست در دست هم داد تا من بدرخشم .


    به روز شده در : دوشنبه 12 بهمن 1388 - 19:54

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

    نظرات

    baharnowruz
    سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 12:24
    -2
    موافقم مخالفم
     

    به امید خدااگرحقت باشد سیمرغ هم خواهی گرفت اگر چه ملاک خوبی وبدی دیگر دراین سالها سیمرغ هم نیست .

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 159299
    بازديد ديروز: 236054
    متوسط بازديد هفته گذشته: 178070
    بیشترین بازدید در روز ‌چهارشنبه 27 بهمن 1389 : 983090
    مجموع بازديدها: 276658658



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات