پنجشنبه 13 اسفند 1388 - 0:26









-

I تبلیغات متنی I
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------



                       



تازه ترين صحبتهاي مجيدي درباره پروژه محمد (ص)؛
مجيد مجيدی عظيم‌ترين فيلم جهان اسلام را به سه زبان می‌سازد

سینمای ما  - مجيد مجيدي كارگردان سينماي ايران، عظيم‌ترين فيلم جهان اسلام را با موضوع كودكي پيامبر اكرم (ص) به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي مي‌سازد.به گزارش سینمای ما به نقل از روابط عمومي فيلم سينمايي محمد(ص)؛ درحالي كه بيش از سه سال از آغاز تحقيق و نگارش سناريوي اين فيلم مي گذرد مجيد مجيدي كارگردان فيلم براي نخستين بار درباره جديد ترين كار خود سخن گفت .
وي در خصوص توليد اين فيلم گفت: در شرايط كنوني كه بحران هويت و معنويت به صورت خيلي جدي مطرح شده و شاهد سقوط برخي ارزش‌هاي اخلاقي و انساني هستيم و مي توانيم آن را جاهليت مدرن بناميم اسلام واقعي مي تواند چراغ روشنگري براي پاسخگويي به نيازهاي مخاطبان امروز و آينده باشد.
وي تصريح كرد: ايمان، اخلاق و معنويت همواره دغدغه اصلي من در سينما بوده و اين دغدغه به اشكال مختلف در آثارم وجود دارد اما در قبال جريان هاي مخرب شكل گرفته در طول سال هاي اخير و نگرش هاي انحرافي نسبت به اسلام و پيامبر اكرم (ص) و خصوصا با وارد شدن جريانات هنري به اين گونه مخالفت ها كه معلوم است عموم مخاطبين را مورد توجه قرار داده اند مثل انتشار كتاب آيات شيطاني ، فيلم فتنه و حتي كاريكاتورهاي دانماركي وبا توجه به تاكيدات علماي بزرگ اسلام و شخصيت هاي طراز اول، احساس وظيفه كردم فيلمي با موضوع پيامبر اكرم (ص) بسازم چرا كه پيامبر اسلام مظهر يگانه اخلاق و معنويت است و تلاشم بر اين است كه اين فيلم را با تكيه بر جنبه هاي اعتقادي و به دور از جريان هاي تبليغي و سياسي بسازم.
اين كارگردان در ادامه افزود : اين فيلم تلاشي است از سينماي ايران كه در حوزه محتوا و ساختار گام هاي بلندتري به پيش بردارد و به استانداردهاي جهاني اين حوزه نزديك‌تر شود و اميدوارم خير و بركات اين حركت متوجه كل سينماي كشور شود. ما در توليد اين اثر همه علاقمندان تشنه معرفت و اخلاق در جهان را مخاطب خود مي شناسيم چرا كه در خصوص پيامبر اكرم(ص) تنها يك فيلم و آن هم بيش از 40 سال پيش ساخته شده و اين در شرايطي است كه پيرامون حضرت مسيح(ع) بيش از 200 فيلم و درباره حضرت موسي(ع) بيش از 100 فيلم ساخته شده است و بسياري از آنها هم آثار قابل توجهي هستند طبيعي است كه مخاطبين جهان از پيامبر و آيين اسلام شناخت درستي پيدا نكرده باشند و اكنون اين جاي خالي با آثار هنري مغرضانه نسبت به اسلام پر شده است و كم كاري جهان اسلام در اين زمينه غير قابل بخشش است . از همين رو از هر كار موثري كه در اين زمينه در هرجاي دنيا ساخته شود بايد استقبال كرد و هرگونه برخورد انفعالي در اين زمينه واگذار كردن عرصه به ديگران است تا قرائت هاي نادرست از اسلام و پيامبر(ص) افكار عمومي جهان را تحت تاثير قرار دهد و اين بزرگترين جفا به پيامبر(ص) است .
فقط با كار ايجابي است كه مي‌توان جلوه هاي اخلاقي؛ انساني، معنوي و رحماني اسلام را فارغ از جريانات سياسي، قومي - قبيله اي و نژادي به عنوان يك الگوي حسنه به جهان معرفي كنيم.
مجيدي در خصوص نگارش فيلمنامه خاطر نشان كرد: از 3 سال پيش، مراحل تحقيق و نگارش اين پروژه رسما آغاز شد و در حال حاضر در مرحله مطالعات اجرايي و در آستانه پيش توليد هستيم. حدود يكسال با همكاري دانشمندان، مورخان، علما و سيره شناسان جهان اسلام در ايران و از كشورهاي مثل مراكش ، تونس ، لبنان ، عراق و الجزاير و با رجوع ، جمع آوري و استناد به منابع شيعه و اهل سنت مرحله تحقيق انجام شد و از 2 سال پيش تا چند ماه قبل اولين نسخه فيلمنامه توسط كامبوزيا پرتويي و من نوشته شد.
قبل از نگارش فيلمنامه نيز كارگاهي تشكيل شد و با دعوت از تعدادي از هنرمندان و كارشناسان مدتي وقت صرف ايده پردازي شد و دوست دارم در اينجا از مرحوم سيف‌الله داد نام ببرم كه با مشاركت در مرحله ايده پردازي به ما كمك مي كرد و خودش دلبسته ساخت فيلمي در مورد حضرت خديجه (س) بود.
در مرحله تحقيق متوجه شديم كه درباره دوران كودكي پيامبر(ص) كه تكيه گاه اصلي فيلمنامه است منابع جامع و كاملي وجود ندارد و منابعي هم كه موجود بود به صورت پراكنده ، تكراري و همراه با مطالبي غير مستند بود و يكي از تلاش هاي گروه تحقيق تفكيك اين مطالب به مطالب قابل بهره‌برداري و غيرقابل بهره‌برداري بود.
ما هم قبل از نگارش فيلمنامه و هم پس از پايان نگارش نسخه اول آن، رايزني و مشورت هاي گوناگوني با علماي طراز اول جهان اسلام را آغاز كرده ايم كه همچنان ادامه دارد تا بتوانيم از همه نظرات و راهنمايي هاي آنان در اين پروژه استفاده كنيم.
وي در خصوص علت محور قرار دادن دوران كودكي پيامبر(ص) در اين فيلم گفت : دنبال بهانه و بستري بودم براي آشنايي با آن مقطع زماني و شرايط ظهور يك پيامبر و تببين مساله خاتميت و اين همان چيزي است كه امروزه ما را نيازمند توجه جدي به اسلام مي كند. ضمن آنكه درباره اين مقطع از زندگي پيامبر(ص) اتفاق نظر بيشتري در جهان اسلام وجود دارد به همين جهت تلاش شده است كه با بهره گيري از مستندات مورد وفاق اين فيلمنامه دوران و شرايطي را به تصوير بكشد كه نياز به وجود يك پيامبر و پيام جهاني آن مشهود باشد و فيلم از يك روايت تاريخي صرف فاصله گرفته و براي شرايط و مخاطبين امروز دنيا حرفي براي گفتن داشته باشد.
مجيدي افزود: با توجه به ابعاد وسيع داخلي و جهاني فيلم، نحوه اجراي اين پروژه نيز از اهميت فوق العاده اي برخوردار است تا بتواند در حد استانداردهاي جهاني توليد شود و با بهره گيري از همه ظرفيت هاي هنري سينماي كشور و بخش مورد نياز سينماي جهان به هدف مان به درستي برسيم. از همين رو آقاي محمد مهدي حيدريان كه تجربيات زيادي در اين حوزه دارند از آغاز مرحله تحقيق، مديريت اين پروژه را عهده دار شدند چرا كه ايشان هم در طول سال هاي فعاليت شان در اين حوزه همواره دغدغه اصلي شان همين گونه مسائل و جهاني سازي آن بوده است.
اين كارگردان درادامه خاطر نشان كرد: اين فيلم حداقل به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي پخش مي شود و در ايران و احتمالا دو كشور ديگر فيلمبرداري خواهد شد. پيش بيني شده است كه از اوايل سال آينده انتخاب و آماده سازي صحنه‌ها و دكورها آغاز شود.
مجيدي در خصوص بودجه فيلم نيز گفت : براي جهاني شدن چنين كارهايي از همان ابتدا بايد سعي در جذب همه سرمايه هاي داخلي و خارجي مناسب در توليد اين پروژه نمود . نكته مهم دراين زمينه اين است كه فيلم از نظر بازگشت سرمايه، اقتصادي باشد كه درمورد اين فيلم با توجه به استاندارد موردنظر و گستردگي مخاطبين مي تواند سطحي از سرمايه گذاري را منطقي كند و از بهترين مصاديق همسويي دغدغه هاي فرهنگي - اعتقادي با توجيه اقتصادي باشد. در حال حاضر مديريت اين پروژه در تلاش است تا از حداكثر امكانات و سرمايه هاي قابل جذب در جهان براي ساخت اين فيلم استفاده كند چرا كه اسلام در جهان طرفداران و علاقمندان زيادي نيز دارد و آمادگي‌هاي بسيار خوبي نيز تاكنون در اين زمينه پيدا شده است. اميدوارم به بركت اين ايام كه ميلاد پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت است بتوانيم اين پروژه را به سرانجام مطلوب برسانيم.
مجيدي روز جمعه در شهر مورسيا زادگاه ابن عربي جايزه‌اي را كه بنام اين متفكر اسلامي براي اولين بار به يك سينماگر اهدا مي‌شد، دريافت كرد و آغاز مراحل اجرايي فيلم محمد(ص) را درآن مراسم اعلام نمود.
روابط عمومي قيلم يادآوري مي كند كه صفحه اول سايت پرو‍‍ژه به نشاني www.infinitpc.com با انتشار همين خبر و در هفته وحدت آغاز بكار نموده است و اخبار پرو‍ژه از اين پس با تكميل صفحات سايت در همين دامنه قابل دريافت مي باشد.



به روز شده در : يکشنبه 9 اسفند 1388 - 14:46

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       











  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 4.00030422211 seconds.