پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389 - 11:16




















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447


                       



حمله شدید روزنامه کیهان به «زم‌هریر» در پی اعلام احتمال نمایش عمومی فیلم
سازندگان فيلم تصور كرده‌اند اگر ريتم فيلم تندتر باشد، كسي متوجه فحاشي‌ها و تمسخرها نخواهد شد

سینمای ما- روزنامه کیهان نوشت: مدتي بود از گوشه و كنار شنيده مي شد كه سازندگان فيلم موهن «زمهرير» قصد دارند با ايجاد تغييراتي در آن، تلاش تازه اي براي اكران عمومي به خرج دهند. در یادداشت کیهان آمده است:چون موضوع هزينه هاي يك ميليارد و چهارصد ميليون توماني فيلم، همچنان بر دوش تهيه كننده سنگيني مي كند خصوصا كه پس از نمايش فيلم ياد شده در جشنواره فيلم فجر و روشنگري و افشاگري هاي منتقدين نسبت به وهن ارزش هاي اسلامي و ملي دفاع مقدس در فيلم مذكور و سپس اعتراض علما و مراجع عظام ديني مانند حضرت آيت الله العظمي نوري همداني خطاب به وزارت ارشاد كه چرا چنين آثار ضدارزشي و ضدانقلابي با پول بيت المال در جمهوري اسلامي ساخته مي شود، سرمايه گذارفيلم هم (كه گويا از موسسات وابسته به نهادهاي انقلابي بود) به جد خواستار بازپرداخت سرمايه هزينه شده، گرديد. همچنين خبرها حاكي از آن بود كه عليرغم تاكيد معاون سينمايي وزارت ارشاد كه تحت هيچ شرايطي اجازه نمايش فيلم «زمهرير» را نخواهد داد، تهيه كننده فيلم با نمايش خصوصي آن براي برخي سينماگران درصدد كسب نظر آنها جهت اصلاح برخي از صحنه هاي وهن آميز اثر بوده است! تا اينكه همين چند روز پيش بالاخره كارگردان فيلم در يك مصاحبه رسانه اي، خبر از آن داد كه فيلم «زمهرير» با انجام اصلاحاتي آماده نمايش شده! و از جمله ريتم آن نسبت به نسخه نمايش داده شده در جشنواره تصحيح گرديده است! جل الخالق!! گويا همه هتك حرمت هاي ديني و ارزشي در فيلم مذكور به دليل ريتم آن بوده است!!! يا سازندگان فيلم تصور كرده اند چنانچه ريتم فيلم تندتر باشد، ديگر كسي متوجه آن فحاشي ها و تمسخرها نخواهد شد!!!!
بديهي است تكذيب ادعاي مطروحه از سوي مسئولين سينمايي وزارت ارشاد موجبات رفع دغدغه و نگراني دلسوزان انقلاب خواهد شد، اما سؤال اساسي اينجاست كه سازندگان فيلم ضدارزشي «زمهرير» كدام بخش از اين اثر توهين آميز به ارزش هاي اسلامي و ملي مردم ايران را اصلاح كرده اند؟!
آيا شخصيت آن فرمانده و سردار جنگ كه به صورت آوازه خواني دوره گرد، ترانه خوانندگان طاغوتي را زمزمه مي كند، تصحيح شده يا دختر به اصطلاح شايسته دوران شاه كه در جبهه هاي جنگ تحميلي (البته جبهه هايي كه در ذهن سازندگان فيلم شكل گرفته)، امدادگر رزمندگان شده و در طول قصه با آن لحن و زبان لمپني و جاهلي، حضوري محوري دارد، حذف گرديده است؟!!! آيا كاراكترهاي سرخورده و خيانت ديده و عرق خور از ميان رزمندگان جبهه «زمهرير»سازان، بيرون كشيده شده اند يا سر و وضع آن دكتر به قول معروف «فشن» يا آلامد جبهه آقايان، درست شده است؟!!!! (كه در اين صورت كليه صحنه هاي جنگ بايستي حذف شود). بر سر سبكسري ها و حركات موزون آن دختري كه فرزند شهيد نمايانده مي شود و در طول فيلم جلوه گري مي نمايد، چه آمده است؟!! اينكه رزمندگان مورد نظر آقايان به جاي سرودها و اشعار انقلابي و نوحه هاي مذهبي، ترانه طاغوتي «لب كارون» را مي خوانند، چه مي شود؟!!!



منبع : فرارو

به روز شده در : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389 - 14:23

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       
















  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 2.62167310715 seconds.