يکشنبه 21 شهريور 1389 - 20:17


















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447




 


 



                       



گزارشي از مراسم افطار سينمايي‌ها با معاون سينمايي و وزير ارشاد و اسامی حاضران
حلقه‌هاي مفقود اجازه‌ پروازهاي بلند را به سينماي ايران نمي‌دهند

سینمای ما- جواد شمقدري گفت: در يك‌سال گذشته تلاش كرديم در قدم اول زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي كه لازم است سينماي ايران در جهت رشد قرار بگيرد را آسيب‌شناسي كنيم و در جهت اصلاح آن بكوشيم.

شمقدري: حلقه‌هاي مفقود اجازه‌ي پروازهاي بلند را به سينماي ايران نمي‌دهند

 معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شامگاه ـ 16 شهريور ماه ـ در ضيافت افطار با سينماگران با بيان اين‌كه حلقه‌ها‌ي مفقوده است كه اجازه‌ي پروازهاي بلند را به سينماي ايران نداده است،تصريح كرد:زمانه روبه جلوست و نياز بود در شكل ساختار و ارزيابي تغييرات رخ دهد و هر تغيير با چالش‌هايي روبه‌روست، اما نياز به اين تحول لازم بود و تلاش كرديم از همه تجارب استفاده كنيم تا راهكارهاي مناسبي پيدا كنيم كه بخشي انجام شد.

وي فيلمنامه را يكي از آن حلقه‌هاي مفقوده برشمرد و گفت: نگارش و تحقيق هيچ جايي به‌طور سازماني، كه در اين حوزه ماموريت داشته باشد ندارد و همه‌ي حمايت‌ها در اين زمينه موردي بوده است. هم‌چنين عرضه فيلم ايراني حلقه‌ي مفقوده‌ي ديگري است كه چه در داخل و چه خارج جايي كه ماموريتي در اين زمينه داشته باشد نداشته و بيشتر كارهايي كه مي‌شود با محوريت جشنواره‌هاي خارجي بوده است.

جزييات اعتبار ويژه به سينما بعدا اعلام مي‌شود

شمقدري ادامه داد: توفيق پيدا كرديم در پكيجي برنامه‌ريزي شده و ارائه آن به هيات دولت مباحث مهمي مطرح و تصميمات خوبي گرفته شود كه يكي از آنها شوراي عالي سينما و ديگر اختصاص اعتبار ويژه‌اي به سينما بود كه فوق‌العاده است و بعدا جزييات ان اعلام خواهد شد.

معاون سينمايي گفت: براي سال آينده معتقديم بسياري از مسووليت‌ها را بايد به بخش خصوصي واگذار كرد تا بسياري از مشكلات سينما اصلاح شود كه اين موضوع نيازمند بستر‌سازي است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بحث هدفمند‌سازي يارانه‌ها كه از مهرماه عملي و اجرا مي‌شود، اظهار داشت: نيمه‌ي دوم سال دوره‌ي حساسي است و نياز است همه‌ي دست‌اندركاران سينما فارغ از گرايش‌هايشان دقيق به فرآيند‌هاي شش ماه آينده در عرصه‌ي اقتصادي كشور توجه كنند و نقاطي كه سينماي ايران را ضربه مي‌زند شناسايي كنند و وزارت ارشاد هم سازو‌كارها را به نحوي ساماندهي كند تا اين فرآيند هدفمند‌سازي شده، به رشد سينماي ايران ضربه نزند.

شمقدري در پايان سخنانش اظهار اميدواري كرد: با كمك دولت، سينما را به آن توان برسانيم تا بيش از گذشته روي پاي خودش بايستد.

وي هم‌چنين با اشاره به باغ زيبا محلي كه در آن مراسم برپا بود از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست كرد آنجا را به پاتوقي براي سينماگران تبديل كند.

در ادامه به پيشنهاد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، از سه نفر از سينماگران به نمايندگي از سايرين دعوت شد تا سخنراني كنند.

علي‌اكبري: امكانات زيرساختي سينما كم است

محسن علي‌اكبري تهيه‌كننده سينما نداشتن امكانات زيرساختي سينماي كشور و محدوديت‌ها در عرصه‌ي توليد را از مشكلات برشمرد و گفت: ما در حالي كه از نظر توليد در رتبه‌ي سيزدهم سينماي دنيا هستيم حتي يك پلاتوي هزارمتري نداريم. از وزير فرهنگ ارشاد اسلامي مي‌خواهيم در ارتباط با شهرك سينماي كشور با معاونت سينمايي يك همفكري و كمك داشته باشند تا قبل از پايان دولت دهم حداقل فاز اول آن به بهره‌برداري برسد.

وي افزود: امكانات زيرساختي ايران كم است و با استفاده از بودجه‌ي ارزي مي‌توان بخشي از آن را تامين كرد تا سينما از اين لحاظ تامين شود.

معلم:رانت‌خواري در سينما از بين برود

علي معلم هم به عنوان ديگر سخنران اين مراسم با اشاره به نامگذاري روز ملي سينما آن را بي‌ربط‌ترين روز در تقويم كشور خواند و گفت: در اين روز هيچ كاري براي سينما اتفاق نمي‌افتد و بد نيست وزارت ارشاد برنامه‌اي براي اين روز داشته باشد و اتفاق ويژه‌اي بيفتد.

وي با تاكيد بر اينكه؛ مساله‌ي رانت‌خواري هم بايد از سينما از بين برود،اظهار اميدواري كرد:اين اتفاق در دوران اين وزارتخانه اتفاق بيفتد.بعد از گشت يك دهه چيزي كه الان كاشته مي‌شود برداشت مي‌شود و كاري كنيم بعد از گذشت اين دوره خاطره‌ي خوبي بماند و به جاي رابطه و محاسبات گروهي، فضيلت اصل گرفته شود كه اين مي‌تواند سينما را بالنده كند.

شرف‌الدين: چرا سينماي‌ ما بين‌المللي نيست؟!

شرف‌الدين هم با بيان اين‌كه در اين مقطع سينمايي نداريم تا جهاني باشد، خاطرنشان كرد: اگر چيزي داريم به افتخارات گذشته رجوع مي‌كنيم كه اين بسيار محدود است و بايد آن را آسيب‌شناسي كنيم كه چرا در حال حاضر سينماي ما بين‌المللي نيست.

وي افزود: نيروهاي مستعد و با استعداد در راه‌ هستند و بايد فضا را براي آنها باز كنيم تا يك بار ديگر سينماي ايران را به اوج برسانيم و فرصت يك‌بار ديگر بين‌المللي شدن را فراهم كنيم.

اگر همچنان پول نداشته باشيم شايد جشنواره‌ي دفاع مقدس بين‌المللي نشود

شرف‌الدين هم‌چنين با اشاره به جشنواره‌ي فيلم دفاع مقدس گفت: اين جشنواره 13 روز ديگر آغاز مي‌شود، اما تا اين لحظه هيچ ريالي از كساني كه قرار بود حمايت كنند دريافت نكرديم و اين خسارت زيادي براي ماست. البته آقاي شمقدري دغدغه اين جشنواره را دارند، اما به دليل اين مشكلات امروز مجبور شديم كه يكي از كشور‌ها را به دليل مشكلات مالي حذف كنيم و اگر اين روند ادامه داشته باشد ديگر اين جشنواره بين‌المللي نخواهد بود.

وي هم‌چنين از تجهيز شهرك سينماي دفاع مقدس خبر داد و گفت: اگر حمايت جدي صورت بگيرد يك شهرك كارآمد با قابليت سرويس‌دهي بين‌المللي خواهيم داشت.

وزير ارشاد: اقدامات مفيدي در سينما انجام شده است

دكتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني با بيان اين‌كه در يكسال گذشته اقدامات مفيدي در معاونت سينمايي انجام شده اظهار داشت: همين كه بحث سينما در بالاترين مقام اجرايي مطرح است كه بحث شوراي عالي سينما و اختصاص ارتباط ويژه، نقطه‌ قوتي محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: تا اعتبارات اختصاص پيدا كند چند ماهي زمان مي‌برد، اما سهم خودمان را به جشنواره‌ي فيلم دفاع مقدس در اين هفته پرداخت خواهيم كرد و آنها بادلگرمي بيشتري كار كنند و برنامه‌هايشان را به دليل مشكلات مالي حذف نكنند.

وزير ارشاد با بيان اين‌كه به حل مشكلات سخت‌افزاري سينما هم فكر شده است اظهار داشت: منتظر احتمالات ويژه‌اي هستيم تا يكي بعد از ديگري اين خواسته‌ها تحقق پيدا كند.

وي بحث محتواي فيلم‌ها را نقدي دروني عنوان كرد و گفت: بايد همه دست به دست هم دهيم و همت كنيم تا اين مشكلات حل شود.

دكتر حسيني اذعان داشت:بايد كاري كنيم تا اسم روز سينما با مسما باشد و براي سال بعد دوستان طرح دهند تا سينما كه انعكاس‌دهنده وقايع مختلف است از خودش باز نماند. وي بحث عدالت را در سينما مهم خواند و گفت: تاكيد كرديم مديران بايد پاك‌تر باشند و از منفعت شخصي خودداري كنند. اين‌كه كارها هم سرعت پيدا كرده به خاطر همين است و در پي رونق سينما با حمايت از جشنواره‌ها و برنامه‌هاي مختلف هستيم.

وزير ارشاد در پايان سخنانش گفت: مجموعه بزرگ سينما، با صفا و صميمت و همدلي يك مجموعه‌ي واحد است كه دست در دستان هم مي‌توانيم كارهاي مناسبي انجام دهيم.

دراين مراسم مديراني چون شفيع آقامحمديان ـ مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، محمدحسن پزشك مديرعامل موزه سينما، مسچي ـ مديرعامل سينماشهر، عليرضا سجاد‌پور مدير اداره نظارت و ارزشيابي و هنرمنداني چون عزيز‌الله حميد‌نژاد، سعيدحاجي‌ميري، سيد جمال ساداتيان، عليرضا اميني، عليرضا داود‌نژاد، احمد نجفي، حسين فرح‌بخش، وحيد سهيلي، علي سرتيپي، مهدي مسعود‌شاهي، جهانگير الماسي، فرج‌الله سلحشور، قاسم جعفري، مرتضي شايسته، مهدي صباغ‌زاده، علي ژكان، حسين ترابي، احمد ميرعلايي، محمد درمنش، قاسم قلي‌پور، منيژه حكمت، امير سمواتي، مسعود ده‌نمكي، حبيب‌الله كاسه‌ساز، عباس رافعي، علي رويتن، رسول صدرعاملي، بيژن امكانيان، امير اسفندياري، انسيه شاه‌حسيني، اميرحسين شريفي، ناصر چشم‌آذر و... حضور داشتند.



منبع : ایسنا

به روز شده در : چهارشنبه 17 شهريور 1389 - 15:49

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       














  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 0.0515570640564 seconds.