دانلود

گزارش نشست نقد و بررسي فيلم «سعادت‌آباد»: : ميري: بعضي‌ها مي‌خواهند از نام ميركريمي تيتر درست كنند :: سينمای ما ::

   


News
  • «خانه پدري» به‌رغم مخالفت ناجي هنر در ونیز روی پرده رفت/ رئیس اداره سینمایی ناجا: با بازگشت كيانوش عیاری از جشنواره ونیز از او شکایت خواهیم کرد
    تهديد كارگردان معتبر سينماي ما به‌جاي تشويق حضور جهاني فيلمش تاسف‌بار است/ خلاصه داستان اين فيلم جنجالي را بخوانيد‌
  •  
  • يادداشت كاربر سايت "سينماي ما": صحبتي با منتقد و برنامه‌ساز و بازیگر بفرماییدشام ایرانی
    اشکالی ندارد اگر کسی کُلفَت باشد و شخص دیگری نويسنده روزنامه يا منتقد سینما!
  •  
  • رئيس اتحاديو ويدئورسانه: امیدواریم ديگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم/ كارگردان فيلم: نمي‌دانم به كجا پناه ببرم؟!
    پوسترها و نسخه‌هاي «گشت ارشاد» يكشنيه 19 شهريور در تهران جمع‌آوري مي‌شود
  •  
  • باز هم حاشيه‌ براي هدیه تهرانی: اين‌بار حضور در اوين! / جزئيات محكوميت قضايي ستاره سينماي ما چيست؟
    وكيل بهزاد فراهاني‌پور: خانم تهرانی به هیچ عنوان برای شکایت ما دستگیر و زندانی نشده‌اند/ فردا 20 شهريور روز سرنوشت‌سازي‌ست
  •  
  • نگاهي به پديده کلاه قرمزی و نوستالژی یک نسل: چرا «کلاه قرمزی و بچه ننه» را دوست داریم؟
    روزهای خوب زندگی
  •  
  • اختصاصي "سينماي ما": رونمايي از پوستر رسمي و نسخه كامل آنونس فيلم برگزيده منتقدان سينمايي كشور
    آنونس جذاب فيلم «بی‌خود و بی‌جهت» ساخته عبدالرضا كاهاني را در "سينماي ما" تماشا كنيد
  •  
  • عباس کیارستمی و مسعود بخشي در بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا
    «مثل یک عاشق» در بخش عشق،‌ «یک خانواده محترم» در بخش بحث
  •  
  • يك تيزر تازه از فيلم دهه شصتي‌ها را در "سينماي ما" ببينيد
    «بغض» به احتمال زياد از همين هفته به سينماها مي‌آيد
  •  
  • همراهي سينماي ايران با زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي ادامه دارد
    خالقان كلاه قرمزي و دوستان 18 و 19 شهريور در تبريز/ پرويز پرستویی با كمك‌هاي مردمي و سينماگران مرکز مشاوره احداث ‌مي‌كند ‌
  •  
  • ناگفته‌هايي از «كلاه قرمزي و بچه ننه» و «قهوه تلخ»
    محمدرضا هدايتي: با «پسرعمه‌زا» دوباره بچه شدم
  •  
  • ‌مي‌گويند این عروسک‌های دوست‌داشتنی منجي سینما خواهند شد
    واقعاً کلاه قرمزی با‌ رفقايش سینماي ما را از مرگ نجات داد؟!
  •  
  • تخلفات در تهیه بسته نهایی و تكثير فیلم توقيفي نوروز: «گشت ارشاد» باز هم حاشيه‌ساز شد
    عليرضا سجادپور مي‌گويد از حضور «گشت ارشاد» در شبکه خانگی بی‌خبرم!/ صحنه‌هاي حذفي و مورددار فقط براي تهراني‌ها؟!
  •  
  • عرضه گسترده فیلم توقیفی در شبکه نمایش خانگی
    «گشت ارشاد» در تیراژ گسترده از سوی موسسه تصویرگستر پاسارگاد به شبکه نمایش خانگی عرضه شد
  •  
  • شهید چمران در کنار چهار کودک قد و نیم قد+عکس
    فیلمبرداری چ ادامه دارد
  •  
  • ظاهراً دو ماه حاشیه‌سازی و تهديد و جار و جنجال بی‌نتیجه بود!
    «لاله» بدون هیچ دست‌اندازی تخت‌گاز پیش می‌رود/ نتیجه تهدید كميسيون فرهنگي مجلس چه شد؟
  •  
  • رضا صادقي از انگيزه‌هاي بازيگري، جزئيات آلبوم جديد و حاشيه‌هاي عجيب اين روزهايش گفت‌
    قرار بود رضا صادقی باشم نه مارلون براندو! / کاراکتر اصلی فیلم خیلی با رضا صادقی فاصله دارد/ ‌آن‌قدر اخمو و بد اخلاق نیستم
  •  
  • عذرخواهي كارگردان «شام ايراني» از بازيگران زن مجموعه و واكنش به حواشي قسمت اخیر
    شرمنده‌ام از برخی چشمان ناپاک!/ حق مالی و معنوی هنرمندان بیش از این است
  •  
  • حاشيه‌سازي ديرهنگام براي كم‌رنگ‌كردن تلاش اهالي سينما در كمك به زلزله‌زدگان است؟
    عليرام نورايي: این یکی انگار خیلی ناراحت بود که دستور به اخراج من داد/ كمال تبريزي: در حالی‌که بسیاری ایستاده بودند، این آقا که اصلا نمی شناختمش و نمی‌دانم کجا بازی کرده ‌بدون اجازه پشت یکی از صندوق‌ها نشسته بود
  •  
  • امتياز كاربران "سينماي ما" به فيلم‌هاي اكران عيد فطر: از 1 تا 10 نمره به فيلم‌ها بدهيد
    رقابت «كلاه قرمزي و بچه ننه»، «ضد گلوله» و «بي‌خداحافظي» در بخش «فيلم‌هاي روي پرده» سايت شروع شد
  •  
  • نگاهي به رواج‌ و محبوبيت «سريال‌هاي تركيه» شبكه‌هاي ماهواره
    از استانبول با عشق ممنوع: سريال‌هاي تركيه‌اي چگونه ساخته و بازاريابي مي‌شوند؟
  •  
     


     



       




    گزارش نشست نقد و بررسي فيلم «سعادت‌آباد»:
    ميري: بعضي‌ها مي‌خواهند از نام ميركريمي تيتر درست كنند

    سینمای ما - مازيار ميري با بيان اينكه «سعادت‌آباد» فيلم انسان‌هاست، گفت: به دليل احترام زيادي كه براي آقاي مسعودشاهي قائلم، از ايشان مي‌خواهم براي اتفاقي كه براي رضا ميركريمي افتاد، اداي دين كنند؛ چراكه بعضي‌ها مي‌خواهند از نام ميركريمي براي خودشان تيتر درست كنند.

     نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «سعادت‌آباد» شب گذشته با حضور «همايون اسعديان» تهيه‌كننده، «مازيار ميري» كارگردان، «حامد بهداد»، «مهناز افشار»، «هنگامه قاضياني»، «حسين ياري» بازيگران و «امير عربي» نويسنده فيلمنامه در سالن همايش‌هاي مركز برج ميلاد برگزار شد.
    بر اساس اين گزارش، در اين نشست كه با مديريت «عباس بابويهي» برگزار شد، مازيار ميري گفت: خيلي خوشحالم كه فيلم نمايش داده شد. اين چند روزه اوضاع روحي خوبي نداشتم، بعد از تماس تلفني با يك دوست تصميم گرفتم به‌احترام اين جشن و سينماي ايران گلايه‌هايم را در يك محفل خصوصي بيان كنم.

    * ميري:‌ بعضي‌ها مي‌خواهند از نام ميركريمي براي خودشان تيتر درست كنند

    وي در ادامه افزود: آقاي مسعودشاهي دبير جشنواره در صحبتي در خصوص حمايت از داوران نوشته بودند كه حافظ منافع تمام فيلمسازان هستم و من هم اين حرف را قبول دارم، چون آقاي مسعودشاهي را مي‌شناسم. روز گذشته اتفاقي افتاد و يك فيلمساز تازه‌كار به رضا ميركريمي توهين كرد. از آقاي مسعود شاهي مي‌خواهم همانطور كه نامه‌اي به داوران نوشتند و از آن‌‌ها عذرخواهي كردند، به آقاي ميركريمي هم نامه‌اي بنويسند؛ چرا كه رضا ميركريمي فيلمساز بزرگي است و جوايز زيادي دريافت كرده است.
    وي در ادامه خطاب به مسعودشاهي گفت: به دليل احترام زيادي كه به شما قائل هستم براي آن چيزي كه براي رضا ميركريمي اتفاق افتاده اداي دين كنيد. بعضي‌ها مي‌خواهند از نام آقاي ميركريمي براي خودشان تيتر درست كنند.
    ميري در خصوص چگونگي شكل‌گيري فيلمنامه گفت: در سريال گاوصندوق با آقاي امير عربي تصميم گرفتيم يك فيلم را كار كنيم. ايشان يك طرحي به من ارائه دادند و قرار گذاشتيم روي طرح كار كنيم؛ در نهايت آقاي اسعديان با طرح موافقت كردند و تهيه‌كنندگي كار را به عهده گرفتند.

    * هيچ اصلاحيه‌اي به فيلم نخورده است

    كارگردان «سعادت‌آباد» ادامه داد: هيچ اصلاحيه‌اي به فيلم نخورده و همان چيزي كه در پرده نمايش ديديد به دفتر جشنواره ارائه شده است.
    وي در خصوص موضوع فيلم گفت: اتفاقي كه الان مي‌افتد پنهان‌كاري‌هاي زياد است و در حال حاضر كارهاي يواشكي ما زياد شده است. پنهان‌كاري‌ها و دروغگويي‌هاي ما زياد شده و ما در اين فيلم فقط طرح موضوع كرديم.

    * «سعادت‌آباد» فيلم انسان‌هاست

    ميري در ادامه گفت: در طول فيلم از تمام عوامل سوال مي‌كردم كه فيلم زنانه است يا مردانه. خانم ليلا حاتمي مي‌گفتند مردانه و بعضي‌ها مي‌گفتند زنانه، ولي به نظر من «سعادت‌آباد» فيلم انسان‌هاست و من مي‌خواهم درباره انسان‌هايي حرف بزنم كه شرايط‌‌‌شان بحراني است. من مي‌خواهم راجع به آدم‌ها فيلم بسازم نه راجع به يك قشر از آن‌ها به نام زنان.
    «همايون اسعديان» در ادامه نشست گفت: من خوشحالم كه هر از گاهي در فيلم‌هايي كار مي‌كنم كه آبرومند هستند و مي‌توانم با آن‌ها سرم را بالا بگيرم. اگر امسال در جشنواره فيلمي به عنوان كارگردان نداشتم، حداقل خوشحالم اسمم روي يك فيلم شريف و آبرومند خورده است.
    وي در خصوص حامد بهداد افزود: حامد بهداد در همان فيلم اولش به نام «آخر بازي» يكي از بهترين بازي‌هايش را انجام داده است. هيچ منتي ندارم و ايشان هم هيچ ديني به من ندارند و نه ايشان دم من را ديده و نه من هيچ موقع دم بازيگري را نمي‌بينم.

    * بهداد: به همايون اسعديان مديونم

    «حامد بهداد» در ادامه گفت: از مازيار ميري تشكر مي‌كنم كه اين فرصت را به من داد من هيچ وقت فرصت نكردم از صميم قلب از همايون اسعديان تشكر كنم و اينجا به ايشان مي‌گويم من مديوتان هستم.
    ميري افزود: اصولا در فيلم‌سازي كار فيلم‌ساز طرح موضوع است. در «سعادت‌آباد» با نگه داشتن بچه و آب دادن به گلي كه مي‌خواهد رشد كند، پيام اميد را منتقل كرديم.
    «حسين ياري» در ادامه نشست گفت: من بازيگرم و نقش‌هاي متفاوتي را بازي مي‌كنم. احساس كردم كه پتانسيل متفاوت اين نقش براي من وجود دارد. ما در شرايطي كه آقاي ميري فراهم كردند به خوبي به تعامل با بازيگران رسيديم. آقاي بهداد بازيگر اكتيوي هستند ولي به هر حال اين تعامل اتفاق افتاد و در كنار ايشان بسيار راحت بودم.
    هنگامه قاضياني نيز در خصوص گريمش در اين فيلم گفت: سوال از من در مورد گريم صورتم در اولين اكران «سعادت‌آباد» هم شد و گفتند كه گريمت چقدر عجيب بوده است. من هيچ موقع در انتخاب نقش‌هايم به زيبايي صورت و گريم نگاه نكردم و سعي كردم به بازي توجه كنم.

    * ميري: مي‌خواهم مخاطبان در قضاوت فيلم شريك باشند

    «مازيار ميري» كارگردان فيلم گفت: هيچ مميزي به فيلم نخورده است و اميدوارم با همين منوال «سعادت‌آباد» اكران شود. من علاقه‌مند بودم فاكتور و راه حل نهايي را همانند فيلم‌هاي گذشته در فيلم‌هايم ارائه نكنم. اصولا مي‌خواهم مخاطبان را درباره قضاوت فيلم شريك كنم و هر مخاطب براي خودش يك پاياني را تصور كند.
    «همايون اسعديان» تهيه‌كننده فيلم در خصوص مسائل مالي «سعادت‌آباد» گفت: اينكه پول فيلم از كجا تامين شده از برنامه هفت شروع شد. براي شما چه فرقي مي‌كند كه يك نهاد انتظامي يا يك نهاد فرهنگي روي فيلم سرمايه‌گذاري كرده است؟ مگر ما يك فيلم بي‌آبرو ساخته‌ايم؟ به نظرم ما يك فيلم خوب ساخته‌ايم و شما مي‌توانيد فكر كنيد پولش را از جوي آب پيدا كرده‌ايد.
    «امير آقاي» بازيگر فيلم درخصوص نقشش گفت: چه كسي گفته كه استاد دانشگاه نمي‌تواند پرخاش كند يا اشتباه كند. من به عنوان مجري نقش علي تنها مشكل اين فرد را اين مي‌دانم كه همسرش را زياد دوست دارد.
    «مهناز افشار» در ادامه نشست گفت: فكر مي‌كنم براي من روند بازي‌هاي گذشته لازم بوده كه الان آقاي ميري و آقاي اسعديان به من اعتماد كنند. من از سن 18 سالگي وارد سينما شده‌ام و معتقدم كارهاي خوب و بدم براي من تجربه و پله‌اي بود تا به امروز برسم.

    * قاضياني: «سعادت‌آباد» سعادتي براي من بود

    «هنگامه قاضياني» گفت: «سعادت‌آباد» سعادتي براي من بود. هميشه فيلم‌هاي من تك پرسوناژ بوده و صادقانه بگويم كه خوشحالم در فضاي فيلم محترم و شريفي مثل سعادت‌آباد پا گذاشته‌ام.
    وي افزود: مهناز افشار در اين فيلم مادر ما بود. حسين ياري جمله‌اي درباره مهناز افشار گفت و آن اين بود كه مهناز افشار سالم است و ما اين جمله را در كار حس كرديم.
    «حسين ياري» در ادامه نشست گفت: پرداخت شخصيت‌هاي فيلم به نظرم خوب انجام شده و با توجه به زمان كار و ارائه داستان همين مقدار كفايت مي‌كند. متاسفانه كمتر اين امكان برايم فراهم مي‌شود كه نقش‌هاي متفاوت بازي كنم. دوستان در سينما و تلويزيون به دنبال كساني هستند كه امتحان‌شان را در يك نقش پس داده‌اند. از اينكه با يك گروه شريف و محترم كار كرده‌ام خيلي خوشحالم و ما در اين فضا يك تعامل خاص و محترمانه‌اي با هم داشتيم.
    «مازيار ميري» ادامه داد: ‌اتفاقاتي كه جلوي دوربين ضبط شد، اتفاقاتي بود كه علاقه‌مند بوديم بيفتد. كارگرداني در يك محيط بسته و 60 تا 70 دقيقه در يك لوكيشن، كار سختي است. قرار بود ما فيلمي سيال و مثل زندگي را بسازيم كه دوربين در آن حس نشود و اين كار هم به آرامش خاصي نياز داشت.

    * يك دقيقه سكوت براي موفقيت سي‌امين جشنواره فيلم فجر

    وي در پايان صحبت‌هايش گفت: دلم مي‌خواهد يك دقيقه براي سي‌امين جشنواره فيلم فجر سكوت كنيم تا همديگر را دوست داشته باشيم و به هم تهمت نزنيم. اميدوارم سال بعد جشنواره‌اي آرام و آرام داشته باشيم و خواهش مي‌كنم از ته دل براي سي‌امين سال جشنواره دعا كنيد.
    مهناز افشار هم در اين رابطه گفت: براي مردم ايران آرامش، صلح و در كنار هم بودن آرزو مي‌كنم.


    منبع : فارس

    به روز شده در : سه‌شنبه 26 بهمن 1389 - 18:16

    چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

    اخبار مرتبط

    نظرات

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       






    خبرهای سینمای ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید.
    پست الکترونيکی (Email):

    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید
    بازديد امروز: 124342
    بازديد ديروز: 222999
    متوسط بازديد هفته گذشته: 208204
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 431655662



    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات