دانلود

گفتگویی تازه با سازنده سریال «یوسف ع» که انگار قصد ندارد از سوژه داغش دست بردارد! : فهرست آدم‌های خوب، هنرمندان ارزشمندی، بچه مومن صالح و بازیگران زن سالم (!) و محترمه سینما از نگاه فرج الله سلحشور /مسعود ده نمکی جزو اینها نیست! :: سينمای ما ::


   







سینمای ما- سمیه علیپور: کارگردان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» با اشاره به شرایط حاکم در سینمای ایران تاکید کرد خود را عضو این سینما نمی‌داند. در روزهایی که بلندتر فریاد زدن در جامعه و سیاست و هنر و گفتن مسائلی که اغلب هیچ سند و مدرکی برای آن رو نمی‌شود رواج یافته و رویکرد جدی گروهی شده است؛ کسی هم در سینمای ایران فریاد رواج فساد سر داده است. فرج‌الله سلحشور چندی است که از فساد عمیق در سینما می‌گوید؛ اینکه بازیگران آن مسئله دارند و اساس و بنیان سینما که از غرب و هالیوود آمده فاسد است و در ایران نه تنها خود این سینما دچار فساد است، بلکه مفاهیم موجود در آن و تولیداتش هم موجب ترویج فساد می‌شود و همه این‌ها را در حالی می‌گوید که امیدوار است روزی مصلحانی از راه برسند و سینما را سالم کنند.
او حتی معتقد است این سینما با شرایط کنونی نمی‌تواند عمری طولانی داشته باشد و اگر چنین در مسیر خود حرکت کند، گروهی آن را از ریشه خواهند کند.
سلحشور نگران سینمایی است که خود را به هیچ عنوان عضو آن نمی‌داند و در روزهایی که هنوز واکنش به صحبت‌های او در مورد بازیگران زن سینمای ایران ادامه دارد، در گفت‌وگویی نسبت به موضع‌گیری‌های صورت گرفته در مورد سخنانش پاسخ داد.

واکنش‌هایی که نسبت به صحبت‌های اخیر شما مطرح شده را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خیلی‌ها دوست ندارند اشکالات سینما مطرح شود، زیرا در صورت مطرح شدن این مشکلات عیش و نوششان به خطر می‌افتد. هیچ آدم صالحی از این صحبت‌ها ناراحت نمی‌شود و حتما دوست دارد سینما درست شود. انسان‌های صالح سینما می‌دانند که مورد خطاب سلحشور نیستند و همچنین درک می‌کنند من این حرف‌ها را به چه کسانی زده‌ام.

تا زمانی که سینما درست نشود بنا ندارم سکوت کنم. از شکایت هم نمی‌ترسم. تا جایی که وظیفه خود می‌دانم از مشکلات موجود خواهم گفت و تا زمانی که جان دارم در جهت رفع اشکال سینما فریاد خواهم زد.

اگر هدف اصلاح است، امکان آن وجود داشت این صحبت‌ها در درون خانواده سینما مطرح شود؟
من به این مسئله اعتقاد ندارم. در 30 یا 32 سال گذشته همین کار را کردیم و خواستیم مشکلات را به صورت درونی حل کنیم. ما با التماس و خواهش از کسانی که در سینما اخلاق را رعایت نمی‌کنند خواستیم رویه خود را عوض کنند، اما عملا دیدیم کسی به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد.

غیر از ماجرای سفر آنجلینا جولی به ایران، اخیرا اتفاقی در سینما افتاده که احساس کردید، الان زمان مطرح کردن این مسائل است؟
همه این مسائل را پیش از این هم عوامل سینما می‌گفتند؛ چند وقت قبل محمدعلی کشاورز گفت، چندی پیش تهمینه میلانی، کیهان هم نوشت... همه این را می‌دانند. بالاخره هرچیزی از جایی شروع می‌شود.
البته شاید ماجرا از آنجایی کلید خورد که گفتند فلان هنرپیشه بدنام جهانی را دعوت کرده‌اند به ایران بیاید. این زخمی خفته و مربوط به درازمدت بود؛ دملی که الان سر باز کرده است.

شما سینما را دوست دارید؛ تعلق خاطری به آن احساس می‌کنید؟
من سینمایی را که در خدمت اسلام باشد و سینمایی اسلامی محسوب شود دوست دارم؛ سینمایی منطبق با اعتقادات و انقلاب مردم ایران.

و خودتان را عضو خانواده سینمای کنونی می‌دانید؟
من هزار بار در همه مصاحبه‌هایم گفته‌ام عضو خانواده سینما نیستم، زیرا این سینما اسلامی نیست.

خب در همین سینما کسی مثل جمال شورجه که همکار نزدیک شماست هم کار می‌کند؛ فیلمسازی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا هم فیلم می‌سازد. این‌ها هم مورد تایید نیستند؟
من جمال شورجه را خیلی قبول دارم، اما این‌ها جزو استثناها هستند. این استثناها را نباید به کل تعمیم بدهیم. نباید اگر چهار نفر خوب هستند، آنان را تابلوی کل سینما در نظر بگیریم. سینما یک «مجموعیت» است. امثال شورجه مستثنی هستند و فکر نمی‌کنم خیلی علاقه داشته باشند به عنوان عضو این سینما شناخته شوند.

وقتی می‌گویید تا زمان اصلاح سینما سکوت نخواهید کرد، چه افقی را پیش روی خود در نظر گرفته‌اید، می‌خواهید این راه را چطور ادامه دهید؟
فکر می‌کنم سینماگران باشعور و فهیمی وجود دارند که می‌توانند با حرکت در مسیر انقلاب تلاش کنند و موجب اصلاح وضعیت سینما شوند. این‌ها سینما را درست خواهند کرد و مانع فروپاشی سینما می‌شوند. من یقین دارم اگر سینما درست نشود، مذهبی‌ها، بزرگان، نمایندگان مردم این سینما را با این مفاسد تحمل نخواهند کرد و آن را تعطیل می‌کنند. کسانی که به فکر سینما هستند اجازه نمی‌دهند این بلا برسر آن بیاید.

وقتی با واکنش‌های پنج بازیگر سینما به صحبت‌هایتان مواجه شدید چه نظری داشتید؟
نظر پنج بازیگر را خواندم. ضرب‌المثل ایرانی هست که می‌گوید وقتی چوب را برمی‌داری گربه‌دزده حساب خودش را می‌کند. من چوبی را برداشته بودم که بعضی‌ها را ناراحت کرده بود و واکنش نشان دادند، طبیعی است... ولی یقین دارم صالحین و خوب‌ها و پاک‌های سینما نسبت به این حرف واکنش نشان نمی‌دهند. چرا که آن‌ها هم آروز دارند سینما ساخته شود.

اگر به این ترتیب است، چرا مقطعی بعد شما معذرت‌خواهی کردید؟
ظاهراً نسیم بود که مطلق نوشته بود سلحشور عذرخواهی کرد، در حالی که چنین نبود. من از زن‌ها و مردهای خوب و سالم‌ و دلسوزان سینما عذرخواهی کردم که آنان را در صحبت‌هایم استثنا نکرده بودم. هر عاقلی می‌فهمد مورد خطاب من خوب‌ها نیستند.

توضیحات بعدی من در آن مصاحبه کاملا مشخص است که روی صحبت من با چه کسانی است. اگر عذرخواهی کردم از آنان بود نه از قاطبه سینما، نه از کسانی که اصرار دارند فضای سینما را برای رسیدن به آمال و لذت‌های دنیایی‌شان آلوده نگه دارند.

با اینکه شما فیلم سینمایی نساخته‌اید، اما در تلویزیون با بازیگران زیادی کار کرده‌اید. این نگاه که از آن صحبت می‌کنید و بحث سالم بودن بازیگران را در انتخاب‌هایتان رعایت می‌کنید؟
بچه‌هایی که با ما بودند می‌دانند ما سعی خودمان را می‌کردیم افراد سالمی وارد گروه شوند؛ البته براساس برداشت از ظاهر افراد. انصافا از بازیگران راضی بودیم و بازیگران چه زن چه مرد بچه‌های خوبی بودند. غیر از این، سعی کردیم محیط سالمی فراهم کنیم و فضا آنقدر آلوده نباشد که هر مرد و هر زنی در هر گوشه‌ای که دلشان خواست با هم بگو بخند داشته باشند.

سالم بودن بازیگران را به چه ترتیب تشخیص می‌دهید؟
براساس ظاهر. از افراد می‌شنویم فلانی بازیگر خوبی است و وقتی هم سر کار آمد دیدیم جلف و سبک نیست، براین اساس انتخاب می‌شود. در سریال حضرت موسی در این مورد بیشتر دقت خواهیم کرد. با اینکه در مورد بازیگران «یوسف پیامبر» خیلی تحقیق نکردیم، اما بازیگرانی که نصیبمان شدند زن‌‌ها و مردهای خوبی بودند.

می‌توانید از چند بازیگری که با نظر شما افراد سالمی هستند اسم ببرید.
قریب به اتفاق بازیگران زن ما در سریال «حضرت یوسف» مثل خانم معصومی، خانم ریاحی، خانم حمیدی، خانم بلوکات، خانم سرمدی، خانم مرتضوی، خانم ثمری و همه‌شان انصافا بازیگرانی بودند که از آنان راضی بودیم و خطایی یا بگو بخند با آقایان یا بگو بخند با خودشان جلوی آقایان از آن‌ها ندیدیم.  نه اینکه ما به آنان تحکم کرده باشیم. وقتی می‌دیدند فضا سالم است، عوامل اصلی سریال کارگردان، مشاورش بچه‌های پاکی هستند و دنبال این جور بگو بخند‌ها نیستند، خانم‌ها که خودشان زمینه پاکی داشتند مشکل‌ساز نشدند.

خارج از بازیگران سریال «یوسف پیامبر» چطور؟ بازیگری در نظر دارید؟
خانم تیموریان، خانم گلاب آدینه و خیلی خانم‌های دیگر... زیادند. من آن‌ها را خانم‌های خوب و محترمه و با ارزشی برای سینما می‌دانم.

در مورد فیلمسازان به چه کسانی چنین نگاهی دارید؟
تقریبا می‌توانم بگویم همه بچه‌های مذهبی و مومن سینما آدم‌های پاک و سالمی هستند. وقتی می‌گویم مذهبی به جرات این را می‌گویم. برعکس کسانی که از اطلاق کلمه مذهبی به خیلی از عوامل سینما خجالت می‌کشند، من افتخار می‌کنم و با عزت‌نفس می‌گویم بچه‌های مذهبی. در میان آن‌ها آقای شورجه، آقای بحرانی، مجتبی راعی، چند تا از فیلمسازان مشهد، آقای حاتمی‌کیا و مجید مجیدی هستند.

این‌هایی که سرشان با مهر آشناست و دین و قیامت را فدای سینما نکرده‌اند. همه این‌ها را آدم‌های خوبی می‌دانم و هنرمندان ارزشمندی محسوب می‌کنم، البته به علاوه کسانی که اسمشان یادم نمی‌آید.

براساس همان برداشت‌های ظاهری که گفتید احتمالا مسعود ده‌نمکی هم باید در این جمع قرار بگیرد. چطور از او اسم نبردید؟ واکنش او را به صحبت‌هایتان خوانده‌اید؟
من باید آقای ده‌نمکی را استثنا کنم. او از آن‌هایی است که می‌خواهد هر دو طرف را داشته باشد و این عیب بزرگی است، من حرف خاصی در مورد ایشان ندارم و اگر بخواهم از مومنان و صالحان سینما اسم ببرم، ایشان جزو آن‌ها نیستند.

در این شرایط سینما که شما نسبت به آن انتقاد دارید، نقشی هم برای مدیریت سینما قائل هستید؟
عیب مدیران سینما این است که قاطعیت ندارند، طرح برای اصلاح حوزه مدیریتی خود ندارند، و در برابر وضعیت موجود هم تسلیم شده‌اند و این سینما را پذیرفته‌اند. این اشکال به مسئولان سینمایی بازمی‌گردد، اما بخش اعظم مشکلات سینما به خود هنرمندان برمی‌گردد.

بخشی از خود هنرمندان هستند که وضعیت موجود را دوست دارند و انگیزه‌شان برای آمدن به سینما برای شهرت و محبوبیت و عیش و کیف دنیایی و رسیدن به آمال نفسانی و مادی است. من به این‌ها بیشتر اشکال وارد می‌دانم.

چرا شما فیلم سینمایی نمی‌سازید؟
فیلم سینمایی خواهم ساخت. از «یوسف پیامبر» هم دو فیلم سینمایی تهیه کردیم که یکی خود فیلم یوسف بود و یکی در جشنواره امسال حضور خواهد داشت. من فیلم می‌سازم، اما وقتی آدم کارهای بزرگ دست می‌گیرد، فرصت نمی‌کند به سینما خیلی فکر کند. ضمن اینکه آن بیننده‌ای که سریال‌ها دارد سینما ندارد.

من نمی‌دانم باید برم در سینما فیلم بسازم برای چی؟ در صورتیکه اگر فیلم خوب باشد از تلویزیون چند وقت بعد پخش می‌شود. من باید فیلم بسازم برای اینکه پول در بیاورم؟ گیشه‌ای داشته باشم؟ به من بگویند سینماگری؟ این‌ها افتخار است؟ این‌ها را خیلی عزت و افتخار نمی‌دانم، اما اگر موقعیتی پیش بیاید خیلی ابایی ندارم از اینکه فیلم هم بسازم.

صحبت‌های شما در مورد بازیگران از سویی مصداق تهمت تلقی شده، واکنش شما به این نگاه چیست؟
هرکسی از ظن خود شد یار من... هر کسی حرف‌های من را از دیدگاه خودش برداشت می‌کند، یکی تهمت، دیگری حقیقت. هدف من این است که وضعیت موجود تغییر کند. اگر بتوانم هرکاری انجام می‌دهم. هدف من تخریب و تخطئه نیست.

به نظر من بخش اعظم بدنه سینما قابل استفاده است. بخش اعظم بدنه سینما می‌تواند در خدمت ارزش‌ها، انقلاب، اسلام و در خدمت این مملکت و ملیت و فرهنگ و تمدن گذشته قرار بگیرد، به شرط اینکه یک جریان سالم ایجاد کنیم. سینما در این وضعیت آلوده و ناسالم نمی‌تواند خدمتی به جامعه انجام دهد. مثل آدم ناباب؛ آدم معتاد و خطاکار نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد، اما اگر همین آدم توبه کند و دست از اعمال نادرست بردارد و رو به اعمال صالح بیاورد می‌تواند برای جامعه مفید باشد. سینما هم این طور است.

با توجه به نظراتتان، احتمالا راهکاری مثل گزینش اعتقادی می‌تواند سینما را اصلاح کند...
من 100 بار گفته‌ام؛ مهمترین مشکلی که با سینمای موجود داریم این است که اصول و مبانی سینما را هالیوود و کمپانی‌های صهیونیستی تعیین کرده‌اند. این مبانی الحادی، ضدمذهبی و ضددینی در دنیا گسترش پیدا کرده، از جمله کشور ما. سینمایی که مبنای آن مادی‌گرایی و انسان‌محوری است و در آنجا انسان حرف می‌زند نه خدا و دین و قرآن و کتاب.

ما می‌گوییم حرف را باید خدا بزند که در حقیقت همان قرآن و اهل بیت است، بایدها و نبایدهای جامعه اسلامی را آدم‌ها تعیین نمی‌کنند مذهب تغیین می‌کند در حالی که سینما انسان محور است و این با اعتقادات ما در تضاد است.

پایه و اساس صحبت اولیه شما در مورد بازیگران براساس شایعاتی بود که در مورد آنان منتشر می‌شود و اتفاقا اطراف افراد مختلفی چنین چیز‌هایی وجود دارد، قرار داشت یا براساس شواهد؟
گاهی آنقدر شور می‌شود که دیگر لازم نیست شما ببینید. شوره زدن ظرف غذا بر جداره ظرف کاملا داد می‌زند. لازم نیست آدم ببیند. وقتی در اینترنت، سایت‌ها، خانه‌هایی که نیروی انتظامی گرفته، محله‌های فسادی که گرفتند تعدادی از این آقایان و خانم‌ها آنجا حضور داشتند دیگر همه چیز روشن است.

از اینکه این‌ها در ماهواره‌ها و سایت‌ها خودشان را نشان می‌دهند و از داستان‌هایی که پشت پرده تعریف می‌شود و از دفاتر فیلمسازی گزارش‌ها و حکایت‌هایی که می‌آید یکی دو تا ده‌ تا صد تا نیست که حالا بپرسیم آقا شما یقین دارید؟ آنقدر وضعیت خراب‌تر از این حرفاهاست که جای سئوال نمانده است.

از فساد سینما بدتر مفسد بودن سینماست؛ وقتی می‌گویم سینما همه آن را مطلق نمی‌گویم. این سینمای موجود را می‌گویم. یک فساد را خود من انجام می‌دهم، یک فساد اینکه دیگران را وادار می‌کنم. سینما نه اینکه در خودش فساد و اشکال و ایراد دارد و با مذهب و اخلاق رابطه ندارد، بلکه به طور کل این فساد را دامن می‌زند؛ یعنی در جامعه رابطه نامشروع دختر و پسر، از هم پاشیدن خانواده‌ها، تجمل‌پرستی، بیگانه‌پرستی و غرب‌پرستی را رواج می‌دهد. این بدتر از آن فساد است. فسادی که در سینما وجود دارد به مراتب زیان آن کمتر از فسادی است که سینما می‌پراکند.



منبع : خبر آنلاین

به روز شده در : شنبه 12 آذر 1390 - 13:12

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

هما
يکشنبه 13 آذر 1390 - 14:19
18
موافقم مخالفم
 

یعنی چون با آقایون بگو بخند نمیکنند آدمای خوبی هستند.واقعا که حرفای ایشون ملاک خوبی واسه قضاوت در مورد آدماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعا...........

AMIN
دوشنبه 14 آذر 1390 - 0:6
-1
موافقم مخالفم
 

واقعا واسه سینمایی باید گریه کرد که افرادی مثل آقای سلحشور توش هستند چون اون سینما نه تنها جلو نمیره بلکه با افکاری تلخ وپوچ و همینطور خود محورنانه به خود زنی دست میزنه شما به کدوم اقدام مثبتتون افتخار میکنید آقای سلحشور؟شما چه کاری واسه این سینما وتلویزیون کردید ؟نه کنه به اون کش و قوسهای بی خود بی جهت یوسف پیامبر ؟

یه دوس:)
دوشنبه 14 آذر 1390 - 20:5
4
موافقم مخالفم
 
از فساد رفتاری تا فساد گفتاری!

عزیز, برادر, اخوی, هم سنگر, رئیس! شما اگر اطمینان کامل دارید که سینما به فساد دچاره بهتر نیست روشی انتخاب کنید که لاقل خودتون به ورطه فساد کشیده نشید.اگر,اگر سینما به فساد دچاره(آن هم نه کلش قسمت کوچکی از آن) این فساد رو پای کسی نمی نویسند اما اگر شما به آن دچار شوید پای دین می نویسند.(و چه دیواری کوتاه تر ازآن در جامعه امروز ما؟!) آخه شما خودتون رو فیلم ساز نمیدونید و سینما رو در خدمت دین می خواهید.پس بهتر نیست که هم رفتار و گفتار ما در تناسب با هم باشند نه در تضاد؟

ایرانی
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 1:34
24
موافقم مخالفم
 

بجای "سازنده" سریال یوسف پیامبر لطفا بنویسید "سارق" فیلمنامه یوسف پیامبر!

کوروش شیردل
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 17:3
5
موافقم مخالفم
 
cinemaye eslami

این اقااول بایدسینمای اسلامی روتعریف کنن.دوم اینکه ای کاش خانمهای بازیگرجوابی به این اقا نمیدادند.وسوم اینکه توهین اصلی متوجه من تماشاچیه.ازهمه مهمترتوهینهای این اقاازوقتی شروع شد که فیلم یوسف ÷یامبرحتی 1تومن هم فروش نکرد ولی فیلمهای ÷درومادردار سالنهای ÷ری داشتند.اقای سلحشور امام علی میفرماید حسادت ایمان را چون خوره میخورد.

پیمان
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 17:36
7
موافقم مخالفم
 

خیلی سخته آدم بتونه در مورد این قضیه کامنتی بذاره و تائید شه.اینا چی تو مغزشونه؟ چشمای یه آدم باطنشو نشون میده. من یه ... می بینم

ط.ج
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 18:26
9
موافقم مخالفم
 

مچکرم از خدا که کسی رو وکیل نمیگره اون دنیا برا قضاوت وگرنه چه برسر ادم می یومد اون دنیا با این معیارها و دسته بندی ها!

بنی آدم
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 20:25
6
موافقم مخالفم
 

برو عمو خدا روزیتو یه جا دیگه حواله کند.معاویه هم می رفت مسجدو حمدوثنای خدا و رسولش رو می گفت...یزید هم بعد شهادت امام حسین نزد امام سجاد ( آن صاحب بر حق)و اهل بیت اسیر شده نماز اقامه می کردو امام نماز جماعت بودو امیر مومنان درکلام...به اذانی گوش میداد که اسم پیامبر خدا در اون ذکر می شد و اسم علی که عترتش رو به بدترین شکل به شهادت رسوند....خوارج هم مسلمون بودن و شب زنده دار...می گویی بچه مذهبی ها خوبن!!!شدی خدا و قضاوت می کنی آدم صالح این است و آن ناپاک...یک انسان جاهل خوانده شده را چه برمسند قضاوتی این چنین سترگ !!!یه کم از امامت یاد بگیر که روز تاسوعا و عاشورا برای هدایت خطبه می خواند که اگر چون تویی آنجا بود همان لحظه اول دست به شمشیر می برد...آقاجان حرف زدن راحته.اهانت کردن راحته.تو که نه از مذهب چیزی فهمیدی نه از سینما انقدر دیوانه نشو و سنگ پرتاب نکن.خداوند متکبرین را دوست ندارد. در دل بت ساختیم و خندیدیم /برکیش بد برهمن و بودارا.....زنده باد مومن و مسلمان واقعی نیکو گفتارو نیکو رفتار..خدا مارا به راه راست هدایت کند

مردم
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 21:16
-6
موافقم مخالفم
 

هنوز مشخص نشده سلحشور دزده یا نه.هر چندازش متنفرم ولی می دونم که هنوز مشخص نشده و احتمال اینکه دزد باشه بسیار کمه. اول آمار بگیرید بعد تهمت بزنید

ساناز ز ز ز ز
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 21:19
5
موافقم مخالفم
 

اتفاقا کسانی که تو اون بیانیه واکنش نشون دادن از سالم ترین بازیگر ها این کشور اند

گربه دزده خودتی

سینما دوست
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 21:20
10
موافقم مخالفم
 

خوب سینما رو دوست نداری ولش کن بره. چرا خونت رو کثیف می کنی؟

مرجانه
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 21:21
5
موافقم مخالفم
 

اقای سلحشور نماینده ی خدا روی زمین هستند که این طور نظر دادند.

احترام بذارید بهشون

فرج الله
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 21:23
10
موافقم مخالفم
 

بپا به دوربین و بوم صدا برداری دست می زنی نجس نشی

هانا
سه‌شنبه 15 آذر 1390 - 21:25
-1
موافقم مخالفم
 

اگر واقعا دوست داشته باش این شرایط به زعم خودش بد و کثیف رو اصلاح کنه فقط به حرف زدن اکتفا نمی کنه. یه عملی هم انجام میده.

وقتی فقط حرف می زنه یعنی اگر واقعا به فاسد بودن سینما اعتقاد داره براش اهمیت نداره.این یعنی بی دغدغه بودن

یعنی علاقه به مرکز توجه بودن

می دونه کارش هیچ ارزشی نداره می خواد خودی نشون بده

افشین
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 0:26
8
موافقم مخالفم
 

این بابا خوب فهمیده چه طوری تو این مملکت می شه به نون ُ نوایی رسید ... چهار تا دری وری به این ُ اون بگو بعد کلی رانت بدست می آری نهایتن اگه شکایتی شد یا یه جوری ماس مالی می شه یا نهایت 4 هزار تومن جریمه ات می کنند

موافق
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 1:52
-10
موافقم مخالفم
 

من با نظر ایشون کاملا موافقم

rahgozar
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 9:39
4
موافقم مخالفم
 

ای آقا.... این حرفا چیه...

بگو بخند شد معیار! ؟ عجب بابا!!

"گربه دزده "هم از اوون حرفا بوداا... :-))


چهارشنبه 16 آذر 1390 - 11:33
-5
موافقم مخالفم
 

از سایت وزین سینمای ما در شگفتم که چرا به اراجیف افرادی متوهم بها داده و سایت خود را با این لجن پراکنی ها می آلاید.بهتر است به این اراجیف یایان دهید.چون کم کم امر به این به اصطلاح فیلمساز هم دارد مشتبه می شود که انگار در سینمای ایران کسی است .لطفا تمامش کنید.

ابراهیم
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 11:37
1
موافقم مخالفم
 

بنده توهین را نمیپذیرم ولی چون خودم دستی در امور سینما دارم از وضعیت اسفناک و فساد در سینما مطلعم و از سلحشور میخواهم با لحن دیگری از ان سخن اورد ولی فساد در سینما را نمیتوان ندید گرفت فسادی وحشتناک ونابودگر

به ایراهیم
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 13:15
0
موافقم مخالفم
 

آقای ابراهیم بنده هم دستی در سینما دارم. سه ساله دستیار کارگردانم. ولی بدون اتهام زدن هم خودش گناه بزرگیه.

حالا درتسه که گفته بعضی ها فاسد اند ولی اینکه صراحتا و مشخصا بگه اون هایی که واکنش نشون دادن حتما فاسد بودن که بیانیه دادن گناه اندر گناهه .

قبول ندارید؟

سماواتی
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 16:4
-2
موافقم مخالفم
 

قرار بود بابت اتهاماتی که زدند ازشون شکایت بشه. آقای داود رشیدی لطفا این بی احترامی رو به خاطر ما سینما دوستان جواب بدید.

یه مرد
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 16:8
-2
موافقم مخالفم
 

اگر شما از بگو و بخند خانم ها با هم دیگه و جلوی آقایون!!!!! یه چیزیت میشه ...استغفرالله

رامین
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 18:50
-11
موافقم مخالفم
 

یادمه دختر ایشون یه سری بد وبیراه نثار پدر شون کرده بودن که بد نیست پیدا کنید و بخونید.

هوشی
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 21:14
-3
موافقم مخالفم
 

این خانم هایی که اسم بردی سنی ازشون گذشته دیگه حوصله بگو بخند ندارن یا اگر بگن بخندن توجه شما رو جلب نمی کنند

و چند تاشونم انقدر کم کارند که اصلا کار کنند یا نکنند کسی چیزی ازشون نمی بینه

شما کلا از مرحله پرتی

حق الناس
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 21:17
-5
موافقم مخالفم
 

سلحشور؟ حق الناس می دونی چیه؟

برو توبه کن سلحشورررررررررررررررررر برو توبه کن

من وجدانتم

برو توبه کن توبه ه ه ه

آراس
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 21:22
2
موافقم مخالفم
 

جالبه واقعا

سلحشور جان آخه تو که اصلا پاتو تو سینما نذاشتی از کجا می دونی که سینما سالم نیست؟

:-))))))))))

برونتا
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 21:39
-3
موافقم مخالفم
 

شورجه واقعا آدم خوبیه. وقتی با خانم ها حرف میزنه سرش پائینه

ل
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 23:58
3
موافقم مخالفم
 

لا اله الا الله

سوگند
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 0:1
5
موافقم مخالفم
 

ببخشید اقای سلحشور میشه معنی زن سالمو به ما بگید ما هم بدونیم ؟ اخه مگه شما خدا هستید که تشخیص می دید کی سالمه کی ناسالم .ااگه واقعا نمی تونی سینما رو تحمل کنی کسی اجبارت نکرده

قیصررررر
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 16:39
9
موافقم مخالفم
 

بابا آدم توی خیابون به ناموسش حرفی میزنن یا توهین و متلک میگن رگ غیرتش میزنه بالا یه چیزی میگه یه کاری میکنه

خدای این سینماییها این قدر بی رگ و غیرت شدن که روز روشن یه نفر یه ماهه داره بهشون تهمت ناموسی و توهین میکنه؟ باز دم دخترای جوون سینما گرم؛

درود به غیرت رخشان بین اعتماد (خمیدونم امکان چاپ نامه شو ندارین اشکال نداره میفهمیم!) و

غیرت شماها رو رخصت دخترای من!!!

طلبه ساده
پنجشنبه 17 آذر 1390 - 16:55
4
موافقم مخالفم
 

این آقا حتی از قرآن که منبع کارش بوده هم چیزی یاد نگرفته؛ درس اصلی در داستان یوسف و زلیخا -احسن القصص قران - پرهیز و تبعات "تهمت" است. زلیخا با اتهام زدن به یوسف عاقبت بدی پیدا می کند

موضوع بعدی در داستان یوسف ع ماجرای "حسادت" است. برادران با حسودی به یوسف او را به چاه انداختند و ...

واقعاً از کسی که مدعی حشر و نشر با کتاب الهی است توقع تهمت و حسادت به مومنان نمیرفت. یاللعجب

وحید
جمعه 18 آذر 1390 - 13:21
2
موافقم مخالفم
 

خدایا ! اول لیاقت بده


جمعه 18 آذر 1390 - 23:31
5
موافقم مخالفم
 

این قبیل آدم ها کلا" نسبت به زنان عداوت و کینه خاصی دارند. یکی نیست از این آقا بپرسه اگر سینمای ایران فاحشه خانه است، جایگاه مردان در این سینما کجاست؟

هانیه
شنبه 19 آذر 1390 - 17:21
42
موافقم مخالفم
 

درسته که توی سینما هم مثل تمام صنف های دیگه فساد وجود داره اما این طور اشاره کردن ها به برخی ودیگرا ن را به باد توهین های وحشتناک گرفتن از آدمی که ادعای مسلمونیش میشه واقعا خجالت آوره

...
يکشنبه 20 آذر 1390 - 15:34
-6
موافقم مخالفم
 

متاسفم برای این نگاه مغرضانه

فرج الله سلحشور واقعا واست متاسفم

حیف که حرفات ارزش اندک توجهی ندارن وگرنه با بهترین واژه ها جوابتو میدادم

خاک بر سر سینمای ایران که تو بخوای در مورد اعضاش قضاوت کنی

تو کی هستی

فک میکنی چقدر خودت با معیارهای اسلام! مطابقت داری

دوستانی که سکوت میکنند یعنی حرفای این سبک سرو میپذیرند

تایید نشدو هم نشد

اشکان
دوشنبه 21 آذر 1390 - 0:44
1
موافقم مخالفم
 

اينکه اين آقا درست ميگه يا نه با اينکه ما دوست نداريم اين جمله رو ايشون بگه دو چيز مختلفه. هممون قبول داريم که راست ميگه. هستند اين آدمها کم هم نيستند. يعني حرف واقعي اينه. تو همه جامعه اين فساد پخشه. سينما هم يکيشه. اين معنيش اصلا و ابدا پاک بودن آقايون با فرمهاي نمايشي خاص نيست. از اونها هم کسايي مشکل دارند. هست. بايد پذيرفت.


دوشنبه 21 آذر 1390 - 9:41
-12
موافقم مخالفم
 

فرج آدم خوش تيپ و معقولي است.

YAS
شنبه 26 آذر 1390 - 2:2
17
موافقم مخالفم
 

عزیز من سینما اگر فاسد خوب برو، مطمئن باش با این کارت همه رو خوش حال می کنی

آخه کاش حداقل آدم بزرگی بودی که این حرفارو میزدی نه شما....

هر چرندی که خواسته گفته بعد می گه چرا واکنش نشون دادن؟ یعنی از آبرو و شرفشون نباید دفاع می کردن؟

هر کسی رو تو قبر خودش میذارن.

بقیه بدن کاش شما خوب می بودی نه اینکه بزرگترین گناهو -تهمت- کردی


يکشنبه 27 آذر 1390 - 0:59
-20
موافقم مخالفم
 

آفرين وصد درود بر آقاي سلحشور! ديگه جونمون از دست بي بندو باري هاي بازيگران زن البته به اصطلاح مسلمون به لب رسيده بود، البته تهمت نيستا حقيقته ولي به خاطر منافعشون نميخوان بپذيرن،آقاي سلحشور هم خدا حفظش كنه!

محمد پ
چهارشنبه 7 دي 1390 - 12:26
2
موافقم مخالفم
 
تهمت

امیدوارم نظرم رو پخش کنین نمی خوام خیلی درمورد این اقای مثلا متدین حرف بزنم چون دوست ندارم سایت شما هم فیلتر بشه ... این رو باید بگم که ادمی که دم از قران میزنه باید رفتارش هم باید مثل قران و ائمه باشه ائمه گفتن که تهمت حرومه اونوقت این ادم... من نمی دونم چه طوره که هم مردم دروغ میگن هم سینماگرا هم مسعود دهنمکی هم بازیگرای زن وهمه ولی این بابا درست میگه!؟ خیلی حرف نمیزم چونکه درمورد ادمایی مثل این صحبت کردن اتلاف وقته اما این رو میگم که ما هشت سال جنگیدیم وخون دادیم تا از ناموسمون دفاع کنیم و نذاریم عراقی هابهشون تجاوز کنن ولی حالا یه ادمی که خودش رو از دین میدونه بازبونش اینطوری به اونا توهین میکنه خطاب به اون ادم: اگر کسی قراره اصلاح بشه اون تویی این ره که تو میروی به ...

محمد
چهارشنبه 7 دي 1390 - 21:44
4
موافقم مخالفم
 

من از این ناراحتم که ایشون شدن نماد آدم مذهبی تو سینمای ایران

ندیده و نشنیده به کل سینما میگن فاحشه خانه و جالب تر این که تنها راه اصلاح سینما رو تهمت زدن به بازیگران زن توی روزنامه و رسانه میدونن

سارا
شنبه 17 دي 1390 - 8:26
-7
موافقم مخالفم
 

ترسم نرسي به كعبه اي اعرابي!!!!!!!!!!!!!


چهارشنبه 21 دي 1390 - 0:51
-1
موافقم مخالفم
 

حرف حق با لحن بد

امین
جمعه 23 دي 1390 - 0:11
6
موافقم مخالفم
 

یا ستار العیوب...

دغدغه ی شما قابل تحسینه اما کاش خوب بیان بشه

داود
چهارشنبه 28 دي 1390 - 8:40
1
موافقم مخالفم
 

شاخص و معیار هر مسلمان قرآن و عترت است . عیار هر فرد با این دو شاخص سنجیده میشود. گفتار و کردارمان را با این دو شاخص بسنجیم.


يکشنبه 4 تير 1391 - 21:4
-2
موافقم مخالفم
 

دم آقای سلحشور گرم در پناه قرآن باشه انشالله

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���