دانلود

 بالاخره پروژه جنجالی «لاله» در پردیس ملت تهران کلید خورد: نیکی کریمی جلوی دوربین تورج منصوری : اسی نیک‌نژاد پشت مانیتور ایستاد و به زبان انگلیسی گفت «دوربین، صدا و حرکت!»/ سارا امیری بازیگر نقش لاله شد :: سينمای ما ::

   






بالاخره پروژه جنجالی «لاله» در پردیس ملت تهران کلید خورد: نیکی کریمی جلوی دوربین تورج منصوری
اسی نیک‌نژاد پشت مانیتور ایستاد و به زبان انگلیسی گفت «دوربین، صدا و حرکت!»/ سارا امیری بازیگر نقش لاله شد

سینمای ما- پروژه سینمایی «لاله» سرانجام با همه انتقاد‌ها و حاشیه‌ها جلوی دوربین رفت. شفیع آقامحمدیان مجری طرح پروژه سینمایی لاله در تکمیل صحبت‌های نیک‌نژاد گفت: تمام کسانی‌که از ما انتقاد کرده‌اند برای ما قابل احترام هستند کما اینکه برخی از این انتقاد‌ها را پذیرفتیم و برخی دیگر روند تولید فیلم را به حاشیه کشید. وی افزود: این پروژه سینمایی فراز و نشیب‌های بسیاری داشت. قبل از تورم مالی قرار بود سازمان سینمایی این پروژه را تولید کند. در آن زمان قرار بود ۳. ۵ میلیارد از سوی مرکز گسترش سرمایه‌گذاری شود و مابقی هزینه‌ها را نیک‌نژاد از طریق ارتباطات خود با دنیا تامین کند، اما متاسفانه با حاشیه‌سازی‌هایی که اتفاق افتاد روند تولید فیلم به کندی پیش رفت و این حرف و حدیث‌ها تاثیر بسزایی بر کل پروژه داشت، اما امیدواریم از این پس ارتباط‌های خود را بار دیگر با دنیا برقرار کنیم.

بازیگران خارجی به زودی می‌آیند

وی در ادامه افزود: در روزهای آینده بازیگران غیرایرانی هم به جمع ما خواهند پیوست که به زودی نام آن‌ها را اعلام می‌کنیم. در ادامه این نشست پروانه پرتو تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاله» درباره پیوستن به این پروژه سینمایی گفت: از ابتدای آذر درست زمانیکه کار من در پروژه سینمایی «محمدرسول الله (ص)» به پایان رسیده بود با این پروژه قرارداد بستم. چهار ماه صرف پیش‌تولید شد که این مراحل به درستی پیش رفت و این کار را مانند همه پیشنهادهای سینمایی نگاه کردم و پذیرفتم.

این تهیه‌کننده سینمای ایران در ادامه با اشاره به کنار گذاشتن علیرضا زرین دست از مقام فیلمبردار این فیلم، گفت: علیرضا زرین‌دست از استادان سینمای ایران است و شخصا متاسفم که از این پروژه رفت؛ چراکه درخواست وی پس از حضور چهار ماهه در این پروژه سینمایی و دریافت حقوق به صورت ماهانه غیرمنطقی بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پذیرفته در این فیلم سینمایی با عنوان تهیه‌کننده حضور داشته باشد، گفت: «لاله» برای من سمبل مقاومت و تلاش است و آنچه در فیلمنامه خواندم نوع فعالیت خودم در طول سال‌ها حضور در عرصه سینما و مبارزه در این حوزه را تداعی می‌کند، اما در کل باید متذکر شوم که این پروژه سینمایی مانند همه پروژه‌های سینمایی دیگر برای من افتخارآفرین است و خوشحالم که با دوستان حرفه‌ای سینماگرم در این پروژه همکاری می‌کنم.

رامین‌فر: استعفا نداده بودم

ایرج رامین‌فر طراح صحنه این فیلم سینمایی در ادامه در پاسخ به این سوال که از تیم تولید پیشین استعفا داده بود و چرا بار دیگر به این پروژه سینمایی برگشت، گفت: من به هیچ عنوان استعفا نداده بودم. خوشبختانه من یک فیلمنامه خوب خواندم. یک کارگردان حرفه‌ای با تیم تولید حرفه‌ای این پروژه سینمایی را تولید می‌کند، بنابراین در جریان هیچ حاشیه‌ای نبودم و اصلا خودم را داخل این مسایل نمی‌کنم و آنقدر خودم را مسئول و متعهد می‌دانم که حواسم به کارم باشد بنابراین گوشم را به همه شایعات می‌بندم و چشمم را به خوبی باز می‌کنم تا این پروژه سینمایی به سرانجام برسد.

رامین فر در ادامه با اشاره به لوکیشنی که در پردیس سینمای ملت وجود دارد، تصریح کرد: لوکیشنی که در حال حاضر می‌بینید دفتر یک مدیر تبلیغاتی است. من سعی کردم از هیچ تروکاژی در کار استفاده نکنم. در واقع صحنه‌های این فیلم نگاهی به شهر مدرن تهران دارد. این لوکیشنی که در حال حاضر می‌بینید در نسخه نهایی فیلم به فضایی کامل‌تر با معماری خاص امروزی تصویر می‌شود. وی در ادامه افزود: علاقه شخصی من ساخت فضاهای سنتی‌تر است، اما لوکیشن این فیلم کاری مدرن است که نوع معماری امروز ایران را نشان می‌دهد.

۷۵ بازیگر در ۴۵ لوکیشن حضور می‌یابند

پروانه پرتو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مراحل فیلمبرداری این فیلم سینمایی بیان کرد: فیلمبرداری این فیلم سینمایی چهار ماه به طول می‌انجامد که ۷۵ هنرپیشه در ۴۵ لوکیشن بازی می‌کنند. وی در ادامه توضیح داد: پیش از این قرار بود برخی از صحنه‌های اتومبیلرانی را در ترکیه و دبی فیلم‌برداری کنیم اما ترجیح دادیم برای نشان دادن فضای کاملا ایرانی پیست آزادی را برای این کار مهیا کنیم.

نیک‌نژاد در تکمیل صحبت‌های پروانه پرتو خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات مهم من در این فیلم این است که تمام ماشین‌هایی که در رالی سرعت می‌بینیم ایرانی است. به عنوان مثال پژو ۴۰۵، ۴ سیلندر را تغییر دادیم و ۸ سیلندر کردیم تا به منظور نظر ما برسد و نکته جالب‌تر اینکه این فیلم ۲۸ ماشین رالی و ۱۶ ماشین ریس دارد که برای تجهیز همه این‌ها از نقطه صفر تا ۱۰۰ آن‌ها را تغییر داده‌ایم بنابراین انرژی که همکارانم گذاشته‌اند، قابل تقدیر است.

سارا امیری «لاله» شد

اسدالله نیک‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر بازیگر نقش «لاله» در این فیلم سینمایی بیان کرد: من معتقدم وقتی قرار است قصه جدیدی درباره کسی که شناخته شده نیست، تعریف شود باید هنرپیشه‌ای را انتخاب کنیم که بتوانیم خوب از او بازی بگیریم و در عین حال شناخته شده نباشد. سارا امیری انتخاب نهایی ما برای بازی در نقش لاله بود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: تفکر من و رفقای سینمایی من این است که تا می‌توانیم نیروهای جوان و جدید به بدنه سینمای ایران اضافه کنیم. نیک‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «لاله» در پایان این نشست گفت: اگر تولیدات سینمایی یک سال ۱۰۰ فیلم باشد و در هر فیلم یک بازیگر جدید معرفی کنیم، در سال ۱۰۰ بازیگر جوان به بدنه سینمای ایران اضافه کرده‌ایم و این هدف مطلوبی است، از همین رو معتقدم سارا امیری از چهره‌های جدید سینمای ایران است که پس از فیلم «لاله» در سینمای ایران خواهد درخشید.

گزارش پشت صحنه روزاول

نخستین سکانس از پروژه سینمایی «لاله» پس از اما و اگرهای بسیار با حضور برخی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف در پردیس سینما ملت با بازی نیکی کریمی، فیلمبرداری تورج منصوری و کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد جلوی دوربین رفت.  محوطه داخلی پردیس سینمای ملت در طبقه دوم با چشم‌انداز زیبا از تهران نخستین تصویر ذهنی خبرنگاران هنگام فیلمبرداری این فیلم بود. شیشه‌های بزرگ این پردیس سینمایی که چشم‌انداز زیبایی از به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ کشورمان را در اتوبان نیایش پیش‌رویمان قرار می‌داد و فضاسازی که ایرج رامین‌فر از این بخش از لوکیشن انجام داده بود، بیانگر یک دفتر کار تبلیغاتی در تهران است.

دکور چوبی قهوه‌ای رنگ با اشیاء تزئینی کوچکی که داخل تمام این قفسه‌ها جا گرفته بودند و یک میز بزرگ با صندلی‌های چرمی، دفتری مدرن در شمال تهران را تداعی می‌کرد. اسدالله نیک‌نژاد در فاصله دور‌تر از بازیگران پشت مانیتور خود ایستاده بود. تورج منصوری در فاصله‌ای نزدیک به این کارگردان، درست پشت دوربین خود ایستاده بود و منتظر فرمان حرکت.  نیک‌نژاد با کمک دستیار خود زوایای صحنه را نظاره می‌کرد. دختر جوانی که بیشتر شبیه منشی این دفتر تبلیغاتی بود با کاغذهایی در دست در کنار نیکی کریمی، بازیگر سینمای ایران ایستاده بود. در فاصله‌ای نه چندان دور دو جوان بلند قد با کت و شلوار توسی و کراوات سیاه رنگی که به گردن داشتند، در فاصله‌ای نه چندان دور پشت این دو نفر ایستاده بودند.

شرایط برای فیلمبرداری این سه کانس آماده بود، دستیار نیک‌نژاد سالن را دعوت به سکوت کرد. نیک‌نژاد پشت مانیتور خود ایستاد و به زبان انگلیسی گفت دوربین، صدا و حرکتنیک‌نژاد پشت مانیتور خود ایستاد و به زبان انگلیسی گفت دوربین، صدا و حرکت.

نیکی کریمی با کفش‌هایی پاشنه بلند و پالتوی مشکی خزدار در کنار دختر جوان با حالتی کوبنده به طرف دوربین راه می‌رفت.  دختر کنار دست این بازیگر سینمای ایران در حالیکه پابه پای نیکی کریمی طول سالن را طی می‌کرد، اطلاعاتی را به زبان انگلیسی به این بازیگر سینمای ایران ارائه می‌کرد و نیکی کریمی در تمام طول مسیر بدون اینکه به صورت او نگاه کند، پاسخ این دختر جوان را به زبان انگلیسی داد.

طراحی صحنه و لباس، فضا، نوع حرکت بازیگران و جایگاه دوربین و به‌ویژه هدایت بازیگران این فیلم سینمایی به زبان انگلیسی، حکایت از فضای جدید در فیلم «لاله» را می‌داد.

زمانیکه از یکی از همکاران جوان این پروژه خواستیم پاسخی درباره این صحنه دهد، گفت: به هیچ عنوان اجازه چنین کاری نداریم و نکته دیگر اینکه بازیگران هنگامی که قرارداد می‌بستند متعهد شدند که به هیچ عنوان موضوع فیلم را مطرح نکنند.

فیلمبرداری این سکانس در چند برداشت مختلف انجام شد تا اینکه نیک‌نژاد با برداشت نهایی از این سکانس پروژه سینمایی خود را پس از حاشیه‌های فراوان کلید زده باشد.


منبع : مهر

به روز شده در : سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 0:10

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���