الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است : گزارش مراسم اختتامیه جشنواره همدان + فهرست کامل برگزیدگان؛ :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
سه‌شنبه 20 مرداد 1388 - 5:2
module-htmlpages-display-pid-97.html

      









                       



گزارش مراسم اختتامیه جشنواره همدان + فهرست کامل برگزیدگان؛
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

سینمای ما - مراسم اختتاميه بيست و سومين جشنواره فيلم كودك و نوجوان با حضور غلامحسين الهام سخنگوي دولت، محمد رضا جعفري جلوه معاونت سينمايي، مسعود احمديان دبير جشنواره، محمد حسين صوفي معاون صدا سازمان صدا و سيما و جمعي از مسوولان استان همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامحسين الهام سخنگوي دولت در سخناني ضمن گراميداشت نيمه شعبان گفت: كودكان سرمايه بزرگ انساني در همه جاي دنيا هستند و در هر كجا جلوه‌هاي از فطرت پاكي و زيبايي وجود دارند كودكان نيز حضور دارند .
وي ادامه داد: در اعتقادات ما به حقوق كودكان بيشتر از هميشه توجه شده است و توجه به كودكان بخش بزرگي از وظايف ما است.
وي ضمن تشكر از برگزار كنندگان جشنواره فيلم كودك گفت: سازندگان فيلمهاي كودكان با ساخت آثار مثبت و پاك كودكان را در برابر برنامه‌هاي آلوده و منحرف مواظبت و حمايت مي‌كنند
سخنگوي دولت افزود: در دولت دهم رييس جمهور فرهنگ را با عنوان پايه و اصل قرار داده است و در اين دولت توجه به فرهنگ، رسانه و توليد آثار فرهنگي و به خصوص توليد آثار در زمينه كودكان توجه ويژه شده است.
همچنين توجه دولت به امر خانواده به عنوان پناهگاه كودكان و نقطه آرامش و امنيت آنان از اصول كاري دولت دهم است.
الهام با تاكيد بر رعايت حقوق معنوي گفت: توجه به مالكيت فكري و حقوق فردي از برنامه‌هاي اساسي دولت است و به زودي سازمان مالكيت فكري تصويب خواهد شد.
در ادمه مراسم برندگان بخشهاي مختلف به شرح زير معرفي شدند:
در بخش فيلم كوتاه، فيلمهاي بچه هاي اناران ساخته مصطفي كرمي، لبخند فرشتگان ساخته هاشم اوليايي مقدم، هاوري ساخته اكبر شهبازي، خاتون ساخته سيف ا... يزداني و محسن غضنفري برنده ديپلم افتخار شدند و همچنين فيلم مادرهاي برفي ساخته پيمان نهان قدرتي برنده پروانه زرين شد.
در بخش پويا نمايي فيلم سيب سرخ ساخته علي لطفي و مريم هاشمي پور و فيلم گرگ و ميش ساخته محمد علي سليماني برنده ديپلم افتخار شدند.
در اين بخش جايزه ويژه هيات داوران به فيلم صندوق شاهد ساخته بابك نظري و همسايه ات را مخور به كارگرداني محمود نفيسي رسيد .
در بخش فيلم ويديويي نيمه بلند پروانه زرين به فيلم يك روز قشنگ برفي اهدا شد.
اين گزارش مي افزايد در بخش جنبي جايزه بهترين فيلم از سوي استاندار همدان به فيلم پرواز مرغابي ها به كارگرداني علي شاه حاتمي اهدا شد.
همچنين جايزه بنياد شهيد به فيلم كودك وفرشته به كارگرداني مسعود نقاش زاده اهدا شد.
در بخش فيلم كشورهاي عضو اكو، نقش و نقاش به كارگرداني مهدي جعفري و فيلم موما ازكشور تركيه برنده جايزه شدند.
دربخش بين الملل در گروه داوران كودك پروانه زرين به فيلم شهر موشها از اسپانيا در بخش پويا نمايي اهدا شد.
همچنين در بخش فيلم ويديويي فيلم مادرهاي برفي به كارگرداني پيمان نهان قدرتي و در بخش فيلم كوتاه فيلم نوبت من برنده جايزه شدند. همچنين در اين بخش فيلم رنگين كمانها از اندونزي برنده جايزه بهترين فيلم بلند شد.
در بخش بين الملل در گروه داوران بزرگ سال پروانه زرين بهترين فيلم آسيايي به مسعود نقاش زاده كارگردان فيلم كودك و فرشته تعلق گرفت.
در بخش ويديويي بلند فيلم بالهاي خوشبختي به كارگرداني بهروز شعيبي و فيلم در راه است به كارگرداني رهبرقنبري تعلق گرفت.
در بخش پويانمايي فيلم گرگ وميش ساخته محمد علي سليمان زاده برنده جايزه شد.دراين بخش مهرشاد اسفندياري بهترين بازيگر نوجوان براي فيلم كسي در راه است شد.
همچنين فيلم پيانو جنگل ساخته ماسويو كي كيو جي ما از ژاپن برنده بهترين فيلم نامه شد. پروانه زرين در اين بخش به فيلم ماما از تركيه و جايزه ويژه هيات داوران به فيلم پسر كيهاني از برزيل اهدا شد .
بخش سينماي ايران:
در اين بخش و در گروه داوران كودك فيلم يك وجب از آسمان ساخته علي وزيريان پروانه زرين را دريافت كرد.
در گروه داوران بزرگ سال در بخش ويديويي بلند جايزه ويژه هيات داوران به فيلم 12 روز به كارگرداني مصطفي قربان پور تعلق گرفت و پروانه زرين به فيلم بالهاي خوشبختي به كارگرداني بهروز شعيبي تعلق گرفت .
در بخش بازيگر كودك ونوجوان پارسا نصيريان براي فيلم بالهاي خوشبختي و سوگل نصرتي براي فيلم افسانه خورشيد برنده جايزه شدند. در بخش بازيگر نوجوان ديپلم افتخار به مونا احمدي بازيگر فيلم كودك وفرشته رسيد.
همچنين بهترين بازيگر نوجوان به محمد جواد جعفر پور براي فيلم 12 روز اهدا شد .
در بخش فيلم نامه ديپلم افتخار به محد رضا گوهري و مسعود نقاش زاده براي فيلم كودك و فرشته اهدا شد.
در بخش كارگرداني پروانه زرين به فيلم همباز ي به كارگرداني غلامرضا رمضاني اهدا شدو.
بهترين فيلم اين بخش به فيلم كودك و فرشته به كارگرداني مسعود نقاش زاده و به تهيه كنندگي حسن كلامي اهدا شد
جايزه ويژه هيات داوران دراين بخش به فيلم پرواز مرغابي ها به كارگرداني علي شاه حاتمي اهدا شد.
حاشيه هاي مراسم
مراسم با 45 دقيقه تاخير آغاز شد .
- عدم تسلط مجري به اسامي برندگان و مهمانان موجب اعتراض هنرمندان و تماشاچيان شد.
- مدت 10 دقيقه برق مراسم قطع بود و تماشچيان با صلو ات به اين امر اعتراض كردند.
- بهروز مرادي استاندار همدان در زمان دادن جايزه استانداري به علي شاه حاتمي او را ستود و گفت: كه شاه حاتمي كسي است -مرغابي ها را در همدان به پرواز درآورد و قصد داشت تا دست شاه حاتمي را ببوسد اما شاه حاتمي ازاين كار خود داري كرد.
-ماهايا پطروسيان در زمان دريافت جايزه گفت: اميدوارم هيچ كودكي بي سرپناه نباشد امروز متاسفانه بسياري از دوستان سينما گر در مجامع هنري حضور پيدا نمي كنند اميدوارم اين امر بهبود يابد و هنرمندان مجددا يك دل شوند .
- مسعود كرامتي در زمان اهداي جايزه فيلم 12 روز گفت: من براي كودكان ارزش زيادي قايل هستم و براي اعتلاي سينماي كودك حاضرم سينه خيز نيز به جشنواره بيايم .
- برخورد مسوولان برقراري نظم و حراست مراسم اختتاميه با خبرنگاران مناسب نبود و حتي يكي از گروه هاي صدا و سيما با مسوولان نظم و كنترل برنامه درگير شدند.
- حضور نداشتن هنر مندان صاحب نام سينما و همچنين برگزيدگان خارجي بخش بين المللي از نكات قابل توجه مراسم اختتاميه جشنواره كودك و نوجوان همدان بود .



منبع : سینمای ما

به روز شده در : جمعه 16 مرداد 1388 - 15:18

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات


جمعه 16 مرداد 1388 - 17:3
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

همه چیزمان یه همه چیزمان می آید.


جمعه 16 مرداد 1388 - 18:40
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

جدی می گی الهام جان؟

فکر کردم شوخی می کنی!

فرهنگ و دولت نهم! اصلا دو واژه ی متضادند!

البته واقعا امیدوارم که منظورت از فرهنگ، حمایت افرادی چون ده نمکی و سلحشور و شورجه و شمقدری و ... نباشه.


جمعه 16 مرداد 1388 - 21:49
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

are vaghan!!!!!!!!!!! :D

علیرضا
جمعه 16 مرداد 1388 - 22:4
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

تلخی و سیاهی این نوشته تقدیم میشود به فاطمه مالک و همه اقتدار گرایان و طرفداران قلیلشان اول انکه به برکت خون پاک جوانان این سرزمین که در راه مقدسترین هدفها یعنی ازادی و کرامت انسان ریخته شده امروز شاهد زیبای حقیقت از هر زمان دیگری اشکارتر و جلوه گرتر است و بدا به حال نفرین شدگانی که چشمهایشان را تعمدا بر همه موازین اخلاقی و تلخی و زشتی این نوشته تقدیم میشود به فاطمه مالک و همه انسانی بسته اند و اما بعد قبلا در یادداشتی نوشتم که از این حجم رادیکالیسم متعفن و جاهل مسلکانه در یک سایت سینمایی در این مدت حیرت زده شدم حضور افرادی با اسامی چون اخراجیهای سه مالک یا کلام و... که حقیقتا حرمتی برای کلام نگذاشته اند ان هم به صورت سازماندهی شده که مشغول لجن پراکنی و بی اخلاقی از نوع کیهانی اش هستند عجیب و تاسف اور است و حالا در جدیدترین مورد چند کامنت بالا خصوصا شخصی به نام فاطمه ..... سرکار خانم نا محترم من شما را نمیشناسم و البته از این موضوع اصلا متاسف نیستم قصد بحث کردن با شما را هم ندارم چرا که منطق شما و امثال شما بر سه پایه دروغ تهمت و زشتی و گستاخی بنا شده اما این چند خط را برای نا اگاهالنی مینویسم که در همه این مدت اسیر سمپاشی های اقتدار گرایان و رسانه های انحصاریشان بوده اند اینی که گفته میشود طرفداران میرحسین عزیز و نجیب ما مشتی مرفه بی دردند و طرفداران اقتدارگرایان مردم بینوا و مستضعف این مساله یک توطیه برای فریب این قشر شریف اجتماع است تا با استفاده از نیروی عظیم انها طبقه متوسط فرهنگی را تحت فشار قرار داده و بتوانند خواسته های خود را بر انان تحمیل و تدریجا انها را نابود کنند من از دوستانم میخواهم که فریب این جنگ طبقاتی را نخورند و بر موازین اخلاقی و انسانی مشترک بین همه سبزهای سبزاندیش حلقه زنند که خدای قادر متعال همه بی اخلاقها را رسوا خواهد کرد چنانکه کرده است

کلام
شنبه 17 مرداد 1388 - 12:53
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

علیرضا خسته نباشی . داعیه داران اخلاق باید یک دوره درس اخلاق هم بگذرانند تا کم نیاورند

اخراجی ها سه
شنبه 17 مرداد 1388 - 12:57
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

علیرضا غیب گو می شود - سه نظر بدون اسم و نظر چهارم توپیدن به نظرات بالا با اسم - خیلی جالبه . چقدر اخلاق و ادب و این جور چیزا داری علیرضا


شنبه 17 مرداد 1388 - 14:57
0
موافقم مخالفم
 
الهام: در دولت دهم فرهنگ پایه و اساس کار است

به روی چشم علیرضای عزیز

با خواندن متنت اشک از چشمانم جاری شد.

از تو یک دنیا ممنونم.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  






  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 2.10385894775 seconds.