مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود : تاريخ، زمان پخش و سينماهاي نمايش‌دهنده طرح اکران رايگان سينماها در روز ملي سينما در تهران و شهرستان‌ها :: سينمای ما :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ايران :: Iranian Movie News & Information
سه‌شنبه 31 شهريور 1388 - 20:49
module-htmlpages-display-pid-97.html

      







                       



تاريخ، زمان پخش و سينماهاي نمايش‌دهنده طرح اکران رايگان سينماها در روز ملي سينما در تهران و شهرستان‌ها
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

سينماي ما- آثار برگزيده 12 دوره جشن بزرگ سينماي ايران روزهاي 23 و 24 شهريورماه در سينماهاي تهران و شهرستان ها همزمان به صورت رايگان به نمايش درمي آيند. آثار برگزيده 12 جشن خانه سينما روزهاي 23 و 24 شهريورماه در پرديس هاي سينمايي آزادي، زندگي، ملت و رازي، سالن هاي اريکه ايرانيان و سپيده و شهرستان هاي اروميه، تبريز، شيراز، رشت، اهواز و گلستان روي پرده مي روند.

پرديس سينمايي آزادي؛ دوشنبه 23 شهريور ساعت 21 «قطعه ناتمام» مازيار ميري، 30/21 مستندهاي «قصه شب»، «چشم هزار چشمه»، «بوم هاي سنگي»، 23 «شب هاي روشن» فرزاد موتمن و 30/23 «مرد عوضي» محمدرضا هنرمند. سه شنبه 24 شهريور ساعت 21 «سربازهاي جمعه» مسعود کيميايي، 30/21 «ديوار» محمدعلي طالبي، 23 «اتوبوس شب» کيومرث پوراحمد و 30/23 «روز سوم» محمدحسين لطيفي.

پرديس هاي سينمايي ملت و رازي؛ دوشنبه 23 شهريور ساعت 21 «عصر جمعه» مونا زندي حقيقي، 30/21 «مصائب شيرين» عليرضا داودنژاد، 23 «بودن يا نبودن» کيانوش عياري، 30/23 «قاعده بازي» احمدرضا معتمدي، سه شنبه 24 شهريور ساعت 21 «کودک و سرباز» رضا ميرکريمي، 30/21 «شوکران» بهروز افخمي، 23 «کاغذ بي خط» ناصر تقوايي و 30/23 «اين زن حرف نمي زند» احمد اميني. پرديس سينمايي زندگي؛ دوشنبه 23 شهريور ساعت 21 «کافه ستاره» سامان مقدم، 30/21 «کاغذ بي خط» ناصر تقوايي و 23 «سگ کشي» بهرام بيضايي، 30/23 «آژانس شيشه يي» ابراهيم حاتمي کيا. سه شنبه 24 شهريور ساعت 21 «زندان زنان» منيژه حکمت، 30/21 «خانه يي روي آب» بهمن فرمان آرا، 23 «عروس آتش» خسرو سينايي و 30/23 «معجزه خنده» يدالله صمدي.

اريکه ايرانيان؛ دوشنبه 23 شهريور ساعت 21 «آواز قو» سعيد اسدي، 30/21 «کافه ترانزيت» کامبوزيا پرتوي، ساعت 23 «لاک پشت ها هم پرواز مي کنند» بهمن قبادي، 30/23 «نفس عميق» پرويز شهبازي. سه شنبه 24 شهريور ساعت 21 «ما همه خوبيم» بيژن ميرباقري، 30/21 «زير پوست شهر» رخشان بني اعتماد، 23 «تقاطع» ابوالحسن داودي و 30/23 «فرزند خاک» محمدعلي آهنگر.

سينما سپيده؛ دوشنبه 23 شهريور ساعت 21 «ليلا» داريوش مهرجويي،

30/21 «همنفس» مهدي فخيم زاده، 23 «جنايت» محمدعلي سجادي،

30/23 «شب يلدا» کيومرث پوراحمد. سه شنبه 24 شهريور ساعت 21 «باد در علفزار مي پيچد» خسرو معصومي، 30/21 مستندهاي «بانوي گل سرخ»، «پشت فرمان زندگي» و «مجسمه هاي مرگ»، 23 «قدمگاه» محمدمهدي عسگرپور و

30/23 «شهر زيبا» اصغر فرهادي.

روزهاي 23 و 24 شهريور در اروميه سينما ايران «اتوبوس شب»، «جهان پهلوان تختي»، «قرمز» فريدون جيراني، در تبريز سينما 29 بهمن «ارتفاع پست» ابراهيم حاتمي کيا، «پاداش سکوت» مازيار ميري، «عينک دودي» محمدحسين لطيفي و در شيراز سينما قيام «رقص در غبار» اصغر فرهادي، «دو زن» تهمينه ميلاني و «بيدار شو آرزو» کيانوش عياري به نمايش درمي آيند.

از ديگر سينماهاي نمايش دهنده شهرستان ها مي توان به رشت مستندهاي «طرقه»، «درياچه اروميه ديروز، فردا»، «افسون»، «مدرسه در دست بچه ها»، «شمارش معکوس»، «گفت وگو در مه»، «سيانوزه»، «خاطرات انقلاب»، اهواز (بهمن) «خيلي دور، خيلي نزديک» رضا ميرکريمي، «مهمان مامان» داريوش مهرجويي، «گيلانه» رخشان بني اعتماد، گلستان (عصر جديد) «امتحان» ناصر رفايي، «اسکادران عشق» سعيد حاجي ميري و «باغ فردوس 5 بعدازظهر» سيامک شايقي اشاره کرد.



منبع : اعتماد

به روز شده در : يکشنبه 22 شهريور 1388 - 7:6

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |

نظرات

shiva
يکشنبه 22 شهريور 1388 - 10:40
0
موافقم مخالفم
 
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

عاليه.........................

فرهود
يکشنبه 22 شهريور 1388 - 17:33
2
موافقم مخالفم
 
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

من نمیفهمم .چرا مشهد رو از تو لیست برداشتن . حالا گفتن شهر بدی یعنی تا این حد . تازه کلی خوشحال شدم و برنامه حام رو برای این دو روز خالی کردم .خورد تو ذوقم

شيوا
يکشنبه 22 شهريور 1388 - 18:58
1
موافقم مخالفم
 
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

امیر پوریا

amirpouria@gmail.com

منبع:روزنامه اعتماد

دیروز، بیست و یکم شهریورماه، در تمامی تقویم های فارسی زبان که به شکل منحصر به فردی در جهان، درست ترین و دقیق ترین سالنامه ممکن یعنی تقویم خورشیدی را نشان می دهند، به عنوان «روز سینما» مزین شده است. تا جایی که پی این ماجرا را گرفته ام، کمتر کشوری در دنیا چنین توجهی به سینما کرده است که روزی را به این نام در تقویم رسمی اش بگنجاند. در اصل هم این روز نه به دلیل اهمیت ویژه و بسیاری که مثلاً دولت یا وزارت ارشاد یا مردم برای سینما قائل اند، بلکه بابت پیگیری صنوف مختلف عضو خانه سینما برای تصویب این روز توسط مجلس، چنین نامگذاری شده است. و علت این پیگیری هم نه بهایی که اهالی مختلف جامعه اصناف سینمایی ایران برای کلیت سینما و لذات و ارزش های آن قائل اند، بلکه صرفاً و مشخصاً این بوده که روزی در فصل تابستان - دور و جدا از روزهای برگزاری جشنواره سرد و زمستانی فیلم فجر- برای برپایی جشن بزرگ خانه سینما روشن شود و مناسبت تقویمی هم داشته باشد. اینکه امسال، به شکلی بامعنا این «جشن» در کوچک ترین ابعاد و بدون جنبه رقابتی برگزار شد (یا می شود؟ همین که با حساسیت همیشگی قبل، پیگیر خبرش نبوده ام و نبوده ایم، نشان می دهد که انتخاب دوستان برای تخفیف و تقلیل مراسم امسال درست بوده) به شرایط این دوران که همه می دانیم و می کشیم، برمی گردد. وگرنه در تمام طول این سال ها روز سینما ضرورتی تعیین کننده برای برپایی این مراسم بوده و در واقع اصلی ترین کاربرد مناسبت تقویمی خود را اغلب داشته و یافته است.

اما پرسش این است که آیا سینما به این معنا و کارکرد صنعتی و ایرانی و دور همی که تعریف شده و می شود، محدود است؟آیا جدی ترین علاقه مندان سینما که چراغ چرخه مطالعات و نگارش و ساخت و تولید و توزیع و نمایش فیلم در هر کشور را روشن نگه می دارند و بیش از همه لذات ناب و اصیل سینما و فیلمسازی و فیلم بینی را می فهمند، به این دایره بسته و کوچک محلی و منطقه یی که اینجا و امروز نامش را سینمای ملی ایران گذاشته اند و مصداق های بسیار متناقض و مبهمی هم دارد، دل شان خوش است یا واقعاً باید باشد؟ آیا همه سینما همین محصولات گاه توصیه یی و باب طبع نگاه رسمی یا نقاط مقابل کاملاً واکنشی و در هر دو حالت، متحرک در سطح است که دور و برمان می بینیم؟ آیا پروسه معمولاً ناهمسوی «خلاقیت فردی» و «استانداردهای تکنیکی» و «ارزش های تولیدی» و «عمق انسانی و اخلاقی» که بعد از سال ها با «درباره الی...» همزمان و یکجا جلوه یی از خود به رخ کشید و معلوم نیست تا چند سال دیگر همتایی در این سینما نخواهد داشت، می تواند چنان امید و جایگاهی برای سینمای وطنی به ارمغان بیاورد که همه معنا و مصداق روز سینما را به رونق و بقا و ارتقای سینمای ایران مربوط و منحصر بدانیم؟ و آیا اساساً «ارتقا»ی این سینما که با «درباره الی...» و آثار کیارستمی و پناهی، اعتبارات جهانی خود را کسب می کند و «اخراجی ها» و «اخراجی ها2» را نمونه «سینمای خوب» و فروش شان را مایه افتخار داخلی می انگارد، بدون توجه به ماهیت سینما و شناخت ویژگی های زیبایی شناختی آن، شدنی است؟

از دل این سوالات می کوشم به اینجا برسم که چه عجیب است ما در تمام این سال ها روز سینما را در حداقل دستاوردی که می تواند داشته باشد، جدی گرفته ایم. جشنی در حوالی این روز برگزار کرده ایم و برای این جشن تمام کوشش مان را کرده ایم (که در جای خود، درست و لازم است) اما به این نیندیشیده ایم که ساده ترین آداب فیلم دیدن از قبیل خاموش بودن موبایل، نشستن تا پایان تیتراژ پایانی یا مثلاً تفکیک اطلاعات و احساس هایی که از راه های مختلف چون صدا و دیالوگ و موسیقی و تصویر و زاویه دوربین و نوع بازی بازیگر و لحن فیلم و غیره به بیننده می رسد، هنوز به طور کامل و مطلق برای تماشاگر اینجا و امروز، بیگانه یا حتی در حد نوعی «ادا و اطوار» است، چگونه ممکن است از این مخاطب انتظار داشت لذت تماشای یک کمدی ایرانی سرشار از تنوع لحن و شوخی ها مثل «اجاره نشین ها» را از قلقلک های زورکی و عصبی کننده «چارچنگولی» و «کیش و مات» تمییز بدهد؟ تا وقتی اندکی از ویژگی های هر قالب و گونه داستان گویی در سینما را به این همه سینماروی هم وطن و معاصرمان منتقل نکرده ایم، چگونه می توانیم توقع داشته باشیم ژانرهای دیگری مثل ملودرام و رمانس نیز محصولات قابل تامل و پربیننده یی داشته باشند و با این شبه کمدی های بی لطف و بی نمک رقابت کنند؟

بدیهی است که نمی خواهم برداشت های اغراق آمیزی در ابعاد لزوم سینما خواندن و سینما دانستن تمام مردم را مطرح کنم. مقصودم تنها برخی اشاره ها و آمادگی های اولیه است که برای مخاطب فهیم و به روز، به طور طبیعی و در خلال زندگی روزمره و تحصیل در هر رشته یی به دست می آید اما در گستره بازتر جامعه، جامعه یی که پای شوخی های مکرر «چشمک» و «شارلاتان» می نشیند، نیاز به سالی دو سه برنامه تلویزیونی یا اندکی آموزش های همگانی دارد. آمادگی هایی در حد طرح پرسشی مبنی بر اینکه فرق فیلم خوب و بد، فیلم لذت بخش و بامعنا و فیلم تهی و پرت چیست؛ و پرسش هایی که بخش عمده یی از آنها در صورتی که همین سینما ظرفیت و طاقت می داشت و جایزه افتخاری «زرشک زرین» من و چند تن از دوستانم به بدترین فیلم هر سال سینمای ایران تداوم می یافت، در ذهن مخاطبان به شکلی کلی و ضمنی شکل می گرفت و می توانست زمینه اولیه یی برای تشخیص تفاوت فیلم ها و بیان ها و سطوح تولیدات سینمایی فراهم کند. چنان که سال های سال پیش، ابداع واژه «فیلم فارسی» توسط دکتر هوشنگ کاوسی همین نقش را به گونه یی دیگر ایفا کرده بود و دست کم این سوال را در ذهن ها برمی انگیخت که ایراد و مشکل این فیلم ها مگر چیست؟

در حوالی روز سینما، حواس مان باشد که سینما به تنهایی و به عنوان هنری واجد تمامی منزلت های انسانی ارزشمند است و در مرحله بعد مفاهیم قومی و بومی خود را می یابد یا می تواند بیابد.

مرتضی غفاریان
يکشنبه 22 شهريور 1388 - 21:58
3
موافقم مخالفم
 
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

سوالی که برای من پیش اومده اینه که فیلم مصایب شیرین از فیلم های تهمینه میلانی خیلی قشنگ تره که انتخاب شده؟

نیمه پنهان.واکنش پنجم.زن زیادی

مريم ضيغمي
دوشنبه 23 شهريور 1388 - 8:30
-1
موافقم مخالفم
 
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

داریوش کاردان، بازیگر مجموعه «نردبام آسمان» در گفت وگو با خراسان:

گویش «نردبام آسمان» قابل تحسین است

گفت و گو از مريم ضيغمي

saeed
سه‌شنبه 24 شهريور 1388 - 23:16
-1
موافقم مخالفم
 
مجموعه جذابي از فيلم‌هاي برگزيده 12 دوره جشن خانه سينما در دو روز اكران مي‌شود

واقعا جاي تاسف براي خانه سينما. درآخرين روز برنامه تغيير كرد واكثر فيلم هاي ياد شده به نمايش در نيامد

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  






  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.2829990387 seconds.