به استاد هوشنگ گلمكاني درباره حامد بهداد
متفاوت بودنتان چقدر چسبيد!

سیامک رحمانی: آقاي گلمكاني عزيز. راستش اين ماجراي جدل همكارمان مصطفي جلالي‌فخر با حامد بهداد بهانه شد، اگرنه، خيلي وقت بود كه مي‌خواستم درباره مجله فيلم، يعني مجله محبوب دوران جواني‌ام خطاب به شما چيزي بنويسم و نمي‌شد. اما حمله تند قلمي آقاي جلالي‌فخر به بهداد كه به تاييد شما هم مزين شده بود، هيجان‌زده‌ام كرد تا كمي حرف‌هايم را بگويم. تنها كمي. به نظرم دوئلي كه اين همكار مطبوعاتي حامد بهداد را به آن دعوت كرده، فارغ از دلايل و نتايج‌اش، يك اتفاق خجسته است. اين‌كه شما دست به قلم برده‌ايد و نقد عجيب و بي‌محاباي آقاي جلالي‌فخر را مهر تاييد زده‌ايد هم، آن را از شكل يك مطلب معمولي خارج و تبديل به سوژه‌اي مهم مي‌كند؛ نقد جسورانه يكي از شاخص‌ترين بازيگران سينماي ايران كه پس از پاسخ احساسي او، به نقد شخصيت و روحيات او منجر مي‌شود و تا جايي پيش مي‌رود كه اين بازيگر سينماي روان نژند و لمپن و اينها لقب مي‌گيرد و همه اينها درحالي است كه نام مجله فخيمه فيلم پشت ماجراست. به‌نظرتان موضوع هيجان‌انگيز نيست. ديگران حق ندارند به وجد بيايند و بخواهند شما را به‌خاطر سياست تازه‌اي كه در پيش گرفته‌ايد تحسين كنند؟!

گفتم اين اتفاقي مهم است به‌خاطر اين‌كه رويه مجله فيلم، در تمام چند دهه‌اي كه منتشر شده، با اين تندروي‌ها ميانه‌اي نداشته. خوانندگان قديمي حتي كمتر به‌خاطر مي‌آورند كه صاحب‌فكران و نويسندگان اين مجله از دايره محافظه‌كاري خارج شوند و به كسي يا جرياني بتازند. اين‌كه امروز حامد بهداد باعث شده تا همكاران مجله و سردبير محترم‌اش محافظه‌كاري را كنار بگذارند و بي‌پروايي به خرج دهند را بايد به فال نيك گرفت.

مثلا همين يادداشتي كه شما بر پيشاني مطلب آقاي جلالي‌فخر نوشته بوديد. اين‌كه گفته‌ايد پيگير بازي‌هاي حامد بهداد بوده‌ايد و برخلاف تعاريفي كه شنيده‌ايد، نكته مثبتي در آن نيافته‌ايد. باور كنيد نوشتن اينها براي ما كه سال‌هاست مطالب شما را مي‌خوانيم شگفت‌انگيز و درعين‌حال سخت دلگرم‌كننده است. كاري به اين نداريم كه بازي‌هاي اين بازيگر جوان، حداقل در فيلم‌هايي چون «بوتيك»، «روز سوم» و«دايره زنگي» چقدر ستايش شده و با همان جرقه‌هايي كه در بازيگري زده چطور مورد تحسين بسياري قرار گرفته. من دارم در مورد شيوه مرضيه‌اي حرف مي‌زنم كه مجله فيلم در تمام اين سال‌ها از آن پيروي مي‌كرده و حالا ناگهان تغييرش داده‌ايد. فوق‌العاده است. نمي‌دانم تا حالا چند نفر به شما گفته‌اند، اما اگر هيچكس هم نگفته باشد خودتان آنقدر باهوش هستيد كه بدانيد محافظه‌كاري و تعارفي كه با سينماي ايران و عواملش داشته‌ايد، جدا از اين‌كه دوام مجله و حاشيه امن شما را تضمين كرده است چقدر در پيشرفت يا پسرفت اين سينما موثر بوده. حمايت‌هاي حيرت‌انگيز و بي‌پايان‌تان از كارگردان‌هايي كه هر سال داشتند پايين‌ و پايين‌تر مي‌رفتند و نگفتن از گل نازك‌تر به«هنرپيشگاني» كه حاصل كارشان را ديده‌ايم و ديده‌ايد. اين‌كه حالا داريد رفتار متفاوتي را در پيش مي‌گيرد، من يكي را كه حسابي سرشوق آورده است. اما باز هم اين مسير را ادامه مي‌دهيد؟ يعني قرار است از اين پس، بزرگ و كوچك را، بي‌هيچ ترحم و هيچ توجهي به مراودات و مناسبات‌تان به زير تازيانه نقد بگيريد؟ يا اين ماجرا به بهداد خلاصه مي‌شود؟ نكند صراحت او و راحت بودن‌اش و كارهاي غيرقابل پيش‌بيني‌اش كه گاه حتي به خودزني مي‌رسد، شما را به اين صرافت انداخته كه چنين معركه‌ هيجان‌انگيزي تدارك ببينيد. اگرنه، همه ما چشم به‌ راهيم كه اين نقدهاي شجاعانه، كه بي‌شك شائبه غرضي هم بر آن وارد نيست، شامل حال همه بشود. همه كارگردانان بزرگي كه فيلم‌هايشان گاه به‌شدت محقر و حسرت‌برانگيز از كار درمي‌آيد و شما كه ريش سفيد مطبوعات سينمايي هستيد، همه چيز را با اغماض و بلندنظري از سر مي‌گذرانيد. دلمان مي‌خواهد اين آغاز راهي باشد كه در آن نقد ديگر بازيگران را هم، از استاد و تازه‌كار بخوانيم. همان‌هايي، كه اغلب با رفتار پرطمطراق‌شان و با احترامي كه در ظاهر براي ديگران قائل مي‌شوند، راه را بر نقد و تحليل منصفانه مي‌بندند.

من يكي، درمورد آنچه كه دوستمان مصطفي جلالي‌فخر از اغراق در بازي بهداد نوشته و از انرژي بيش ازحدي كه در ايفاي نقش صرف مي‌كند گفته، بسيار با ايشان موافقم. اين نكات را خيلي‌ها به حامد بهداد گفته‌اند و او در آينده خواهد ديد كه نشان دادن استعدادش، تنها با بازي‌هاي كنترل شده ممكن خواهد بود. آنجا هم كه همكار سينمايي نويس‌مان سراغ خانواده و زمينه‌هاي تربيتي و شخصيتي بهداد رفته بود، معتقدم بيرون از دايره انصاف و حرفه‌اي‌گري بود كه اين را مي‌توان به بهداد و پاسخ‌اش هم تعميم داد. اما اگر حامد بهداد و رفتار نامتعارف‌اش همين يك نتيجه را داشته باشد كه مجله فيلم، پيله محافظه‌كاري را بشكافد و به‌جاي اين همه سال حركت دست به عصا در فضاي گل و بلبل، كمي از واقعيات كج و معوج سينماي ايران بگويد، خودش سجده دارد. اگر بهداد اين انگيزه را به فيلمي‌ها بدهد كه كمي متفاوت باشند و كمي روابط و بده‌بستان‌هاي خود با عوامل سينما را نديده بگيرند و كمي راست و صريح بنويسند، خودش يك دنياست.

اگر نه، شما هم مي‌دانيد كه شكايت و شكايت‌كشي در اين حيطه شوخي است و آنچه در عالم واقع و زندگي شخصي اتفاق مي‌افتد هم دخلي به حاصل كار هنرمند ندارد. اگر قرار بود اينگونه باشد، براندو با حركتي كه سر صحنه عروسي در فيلم پدرخوانده كرد، با كتك زدن پاپاراتزي فضول پشت ديوار خانه‌اش و با پس‌گردني كه به سوفيا لورن پشت صحنه فيلم كنتسي از هنگ‌كنگ زد، بايد تا حالا به زباله‌داني تاريخ مي‌پيوست كه نپيوسته است. يا مارادونا با همه حواشي زندگي‌اش كه ... بماند. حتي اگر اينها قياس مع‌الفارق باشد.

اينجا، در ميدان كوچك زندگي ما كه پر از ريا و دروغ و مدح و ثنا و لبخندهاي مزورانه است، من يكي، شما را به‌خاطر آنچه به تازگي در پيش گرفته‌ايد ستايش مي‌كنم. البته حامد بهداد را هم؛ به‌خاطر همان متفاوت بودن و خاص بودن، كه با اجازه شما، گمان نمي‌كنم ربطي به لمپنيسم و ديگر تعبيرات آقاي جلالي‌فخر داشته باشد.


منبع : سینمای ما

به روز شده در : سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 16:39

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب | Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

سایه
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 17:56
-11
موافقم مخالفم
 

اقای رحمانی عالی بود. حتی اگر هم تعبیر های آقای جلالی فخر کمی زیاده روی بود.خود من بعد از خواندن مطلبش به وجد آمدم و باورم نمی شد این مجله دست به همچین سنت شکنی هایی بزند.

اما در کل من فکر میکنم این مقاله در ماهنامه فیلم بر میگردد به همان صراحت و حرکات غیر قابل پیش بینی بهداد که خودتان اشاره کردید. و (ادامه هم نخواهد داشت)

( بهداد علاقه ای به تغییر خود ندارد چرا که عاشق براندوست و

اگر اسطوره اش کتک کاری کند، مجوز اینکاربرای او هم صادر خواهد شد)

امید ندارم نظر مرا بخوانید

مهدی یار
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 18:47
4
موافقم مخالفم
 

با سلام

من هم با عقیده آقای رحمانی موافقم چرا که انتقادها حتی برای بازیگری که لقب اسطوره ی سینمای ایران(به تعبیر بنده) گاهی می تواند آنقدر سازنده باشد که حامد رو هم وادار به پیشرفت کنه یعنی بدونه که چقدر انتظارها از او بالاست ولی در کل من مثلث بازیگری دنیا را اینگونه تعریف می کنم:

1-تام هنکس

2-ال پاچینو

3-حامد بهداد

كابوكي
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 19:33
1
موافقم مخالفم
 

دوست عزيز : روان نژند خطاب كردن اقاي بهداد توسط دكتر جلالي فخر چيز جديدي نيست ايشان سالها پيش نيز در مجله دنياي تصوير مسعود كيميايي را روان پريش خطاب كرذه بود.

كاووس
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 19:43
-6
موافقم مخالفم
 

اگرمجله فيلم صراحت در نقد بازيگري را سالها پيش آغاز كرده بود شايد ما بسياري از هنرپيشگان مستعدمان را هنوز داشتيم.براستي اگر برخي از ستارگان و بازيگران دهه 60و 70 كه هركدام براي سينماي ايران وزنه اي بودند با نگاه كارشناسي روبرو ميشدند مجبور نبوديم امروز بعضي از بازيهاي عذاب آور را تحمل كنيم... كاش ميشد سياهه آن بازيگران را آورد كه فقط افسوسش برجاي ميماند...

3
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 20:16
-64
موافقم مخالفم
 

یعنی چه؟همش یک سویه کار میکنید.می رید میگردید هر شخصی در مورد اقای بهداد(استعداد تکرار نشدنی سینمای ایران) یه چیزی میگه شما اینجا میذارید.اصلا مشکلی نداره ولی اینکه 3 مطلب در نقد بهداد می ذارید.وحتی جواب بهداد را نمی ذارید.این را می رساند که شما عدالت را رعایت نمی کنید. وصرفا یک سویه کار میکنید. واین اصلا پذیرفتنی نیست. حالابازم برید بگردید ببینید کسی دیگه به حامد بهداد چیزی نگفته که بزنید. حد اقل جواب بهداد را بزنید.


سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 20:26
-5
موافقم مخالفم
 

از مجله فيلم اصلا انتظار نداشتم! واقعا خيلي با لحن تند و بدي در مورد بهداد نوشته بودن. اونا بازيهاي درخشان بهداد در فيلمهاي "آخر بازي", "بوتيک", "روز سوم", "حس پنهان" و "دايره زنگي" رو زير سوال بردن. اينکه حامد چه شخصيتي داره و چجوريه به خودش ربط داره! مهم اينه که بازيگر بسيار بااستعداديه. من که خيلي دوسش دارم

مریم
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 20:41
0
موافقم مخالفم
 

این بخش حرفاتون عجیبه

"حمايت‌هاي حيرت‌انگيز و بي‌پايان‌تان از كارگردان‌هايي كه هر سال داشتند پايين‌ و پايين‌تر مي‌رفتند و نگفتن از گل نازك‌تر به«هنرپيشگاني» كه حاصل كارشان را ديده‌ايم و ديده‌ايد."

آقای گلمکانی بازم همین رویه رو پیش گرفتن ،به جای اینکه به هنرپیشه های بتازه به بهداد که بازیگره تاخته ،

نقدآقای گلمکانی مغرضانه نیست البته به شرطی که فقط واسه بهداد ننویسه اما این آقای جلالی فخر کاملاً مغرضانه نوشتن و نه تنها در ماهنامه توهین کردن در وبلاگشون هم هر توهینی که به یک آدم میتونه بشه رو تایید کردن

پری
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 22:58
3
موافقم مخالفم
 

به معناب واقعی کلمه کبف کردم وقتی اون یادداشت رو تو مجله فیلم خوندم

بالاخره یکی باید جرات میکرد و به این پادشاه !میفهموند هیچی تنش نیست!!!!!!!!!!!!!

البته امیر قادری قبلا تلویحا همیچین چیزی رو گفته بود


سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 23:1
10
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد زیادی غلو میکند همه چیز را به حد افراط میرساند


سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 23:1
5
موافقم مخالفم
 

اصلا همین عکس رو نگاه کنید و تا ته خط رو بخونید یه تی شرت آستین کوته تو برف با لبخند های همیشه مصنوعی یعنی اینکه آره ..................

نازنین
سه‌شنبه 14 مهر 1388 - 23:55
-13
موافقم مخالفم
 

واقعاً بعضی جواب ها در عین احترام آدم رو با خاک یکسان می کنه آقای رحمانی واقعاً با نوشتتون حال کردم.عالی بود

بهداد
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 0:0
-28
موافقم مخالفم
 

بهداد استاد فیلمفارسی

كورش
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 8:46
-1
موافقم مخالفم
 

جاده "افراط" به قصر "خرد" منتهي مي شود ...

مریم
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 10:32
1
موافقم مخالفم
 

آقای رحمانی مرسی بسیار زیبا و مودبانه در جواب دستنوشته گلمکانی نوشتید ،خوب عملکرد چندساله مجله فیلم رو کوبوندید "اگر بهداد اين انگيزه را به فيلمي‌ها بدهد كه كمي متفاوت باشند و كمي روابط و بده‌بستان‌هاي خود با عوامل سينما را نديده بگيرند و كمي راست و صريح بنويسند، خودش يك دنياست." عالی گفتید

negin
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 12:6
2
موافقم مخالفم
 

fekr mikonam hamin ke bazi va raftare yek adam morede tavajoh gharar migire maloome ke ensane ghabelie.

nemidoonam in zarbolmasale ya sokhani az bozorgan vali osoolan adamhaye bozorg enteghad haye bozorgiro be samte khodeshoon mikeshoonan.

behtare be jaye tahlile raftare behdad dar neshaste taatre sag sokoot dar morede tekrar nashodane lahzehayi ke sakhte sohbat konim.

میثم جاویدی
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 13:22
-10
موافقم مخالفم
 

آقای سیامک رحمانی ، دمت گرم و دست مریضاد به این نوشته پر مغز و کوبنده ، شاید شماها باشید و بتوانید جلوی عقب گرد نقد بازیگری بایستید . از استاد گلمکانی انتظارات بیشتری داشتیم .

عباس
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 14:0
-3
موافقم مخالفم
 
جامعه نخبه کش

با اهداء درود به همه عاشقان سینما وسایت سینمای ما.سینما دوستان قدیمی وهمه کسانی که تاریخ سینمای ایران را مطالعه کردند برخورد منتقدان قدیمی را با فیلمهای کیمایی خاصه قیصر وگوزنها راخوب به یاد دارندو پس از سالها همنها گوزنها را فیلم محبوب خود می دانند.اینها اعتبار خود را در وارونه دیدن حقایق می بینندوهمیشه هر آنچه خود دلشان خواسته گفتند.کدام انسان بینایی می تواند چشمش را به ایفای نقش بهداد عزیز در روز سوم ویا بوتیک یا شبانه روز ببندد؟چقدر نخبه کشی؟تا کی مرغ همسابه را غاز دیدن؟به عنوان یک بازیگر می گویم تا کی باید بازیگران ایرانی که جلوتر از سینمای ماهستندمورد آماج حملات بی شرمانه قرارگیرند.حامد نه تنها یکی از بهترین بازیگران ایران بلکه جهان است آقای گلمکانی اگر شما ندیدید ما دیدیم.شجاع

علی
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 14:8
3
موافقم مخالفم
 

آقای رحمانی قلمتون جادوییه ،خیلی نرم رویکرد آینده ماهنامه فیلم رو تو منگنه گذاشتید !

سياوش رادمنش
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 15:55
-2
موافقم مخالفم
 

بهداد بازيگر خوبيه و محبوب كه اميدوارم هر روز پيشرفت كنه و البته به نقدهاي بيغرض توجه كنه كه اين نقدهاي اين چندوقته اصلا بي غرض نبودند و كاملا معلومه يه روند تخريب توشونه


چهارشنبه 15 مهر 1388 - 21:44
8
موافقم مخالفم
 

آیا واقعا ما اخلاقا مجازیم تا این اندازه درباره یک آدم دیگر حرف بزنیم و شخصیت او را در ملاعام تحلیل کنیم ؟

soosan
چهارشنبه 15 مهر 1388 - 21:53
-25
موافقم مخالفم
 

ای کاش آقای گلمکانی در مجله فیلم روابط و بده‌بستان‌هاي خود با عوامل سينما را نديده بگيرند به خصوص با خانواده کوثری و مخملباف

میشا
پنجشنبه 16 مهر 1388 - 7:46
-1
موافقم مخالفم
 

ما از آدم مغرور بدمون میاد

از آدمی که از خودش تعریف کنه بدمون میاد

از آدمی که فکر کنه کس مهمیه بدمون میاد

آدم هرچقدر هم که بالا باشه باز هم آدمه و یک موجود پر از عیب و نقصه

می خواد اون آدم براندو ، آل پاچینو یا حامد بهداد باشه........

خلاصه اینکه غرور یکی از بدترین صفات انسانیه

علیرضا
پنجشنبه 16 مهر 1388 - 8:57
7
موافقم مخالفم
 
مایلی کهن سینما : گلمکانی

خواستی با این کار اظهار وجود کنی آقای گلمکانی؟؟ آره؟؟

خواستی بیای تو چشم؟؟؟ خب اومدی دیگه... باریکلا... خوشحال باش.

اگه از کسی خوشت نمی آد بکشش کنار بهش بگو ازت خوشم نمی آد. نه اینکه بیانیه بدی عین مایلی کهن

Aynaz
پنجشنبه 16 مهر 1388 - 9:16
69
موافقم مخالفم
 

فرض كنيم تمام حرفها درست باشه و حامد بهداد زيادي غلو مي كنه و غير عاديه و ...

اما اينها دليل نميشه تربيت خانوادگي ايشون رو زير سوال ببريد!

نمي دونم ما ايراني ها چرا عادت كرديم اسم توهين و تحقير رو نقد بذاريم و ادعا كنيم اين جور نقد سازنده هم هست و طرف بايد حتما به حرف ماگوش كنه و خودش رو تغيير بده !

خدا وكيلي يك بار ديگر فيلم روز سوم رو ببينيد و بگيد كي مي تونست مثل حامد بهداد نقش فواد رو بازي كنه ؟

همين فيلم دلخون (كه به نظرم موضوع بكرش به سادگي از دست رفته!) نگاه كنيد ... صحنه اي كه شخصيت اصلي داستان با خواهرزنش صحبت مي كنه تا راضيش كنه قلب اونو قبول كنه ... صداي هق هق حامد بهداد دل مي لرزونه ...

از سايت سينماي ما انتظار نداريم كه اينقدر يك طرفه به قاضي بره! دائم نقد پشت نقد از حامدبهداد !

چرا زماني كه حامد بعنوان داور جشنواره فيلم هاي كوتاه ايراني در كانادا انتخاب شد چيزي ننوشتيد؟

چرا وقتي حامد نقش سختي مثل سياوش كسرايي در فيلم شبانه روز به اون زيبايي ايفا كرد و هيئت داوران جشنواره اون بازي قشنگ رو نديدن چيزي ننوشتيد؟

بياييد اگر قراره نقدي صورت بگيره ، كمي منصفانه قضاوت كنيم !


پنجشنبه 16 مهر 1388 - 9:16
-4
موافقم مخالفم
 

اتفاقا من وقتی آن مطلب را در مجله فیلم خواندم لذت بردم که بالاخره این مجله شهامت به نقد کشیدن فردی که خود را اسطوره بازیگری می داند، دارد. ضمنا نویسنده این مطلب ؛ آقای سیامک رحمانی در کجاها می نوسید؟ !! متاسفانه به عنوان یک منتقد ایشان را نمی شناختم.


جمعه 17 مهر 1388 - 6:46
-19
موافقم مخالفم
 

اقای سیمک رحمانی خیییییییییییییییلی مخلصیم دمتون گرم دست مریزاد همه کسانیکه از بهداد خوششون نمیاد خب نیاد هههههههیچ اشکالی نداره ولی وجدانا این درسته که ادم از هرکس خوشش نیومد بزنه لهش کنه؟؟؟؟؟؟؟؟ هرچی دلش خواست و از دهنش دراومد نثارش کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه شخصیت و غرور وجهه اجتماعی طرف رو نادیده بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با طعنه زدن و گوشه کنایه به اسم نقد!!!!!!!!!!! تحقیرش کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای منتقد بی نام که گفتید اقای رحمانی را نمی شناسید!!!!!!! ایشان از نویسندگان جوان خوش قلم و متعهد روزگار ما هستند که سابقا در هفته نامه وزین همشهری جوان قلم می زدند و بس از ان هم در ماهنامه زندگی ایده ال خواننده بیگیر نوشته هایشان بودم خصوصا بخش مصاحبه و گفتگو ها ( محض اطلاعتان ایشان سال گذشته در همین ماهنامه یک مصاحبه توب و درجه یک با حامد عزیز ما داشته اند و به گمانم خیلی بیشتر و بهتر از شما حامد بهداد را می شناسند و به دلیل همین شناخت درست و حرفه ای است که قضاوتشان نسبت به این ماجرا منصفانه است ) در ضمن باید بگویم که قاعدتا اقای سیامک رحمانی در نشریات وزین دیگری هم قلم زده اند که متاسفانه بنده از ان بی اطلاعم

فرشاد باقي
جمعه 17 مهر 1388 - 11:52
3
موافقم مخالفم
 

نقد نسبتا خوبي بود

حامد بهداد بازيگر خوبيه و اميدوارم اگر نقد منصفانه اي بشه براي پيشرفتش به آن توجه كنه كه البته نوشته مطصفي جلالي فخر كاملا غرض ورزانه و بي ادب بود

در ضمن آن كسي كه نوشته سيامك رحماني كجا مينويسه بهش بگم كه نويسنده خوبيه و در روزنامه اعتماد و جاهاي ديگه مي نويسه


جمعه 17 مهر 1388 - 13:32
0
موافقم مخالفم
 

siteton kheili moghrezane va 1tarafast, yekam monsef bashid, har commenti ke dost darido mizarid baghieh ham hazf mishan.


جمعه 17 مهر 1388 - 13:33
-6
موافقم مخالفم
 

hamed behdad honarpisheh fogholadeh ba estedadie, bazish tu botik mahshar bod.

نازنين(اسطوره ي بازيگري ...حامد بهداد)
جمعه 17 مهر 1388 - 13:46
-5
موافقم مخالفم
 

من از روي تعصب بيجا نميگم

كاري هم به اين نقدهاي يك طرفه ي شما ندارم

ولي واقعا سينماي ايران چه بازيگري رو خوب ميدونه

محمدرضا گلزار كه لقب تك سوپر استار رو بهش دادن

اگه يه بازيگر خوبي هم تو سينما مون داريم سعي كيم هواشو

داشته باشيم نه اينكه خوردش كنيم.

علیرضا
جمعه 17 مهر 1388 - 19:13
10
موافقم مخالفم
 

آیناز راست میگه.

والا به خدا من عاشق بازی حامد بهداد نیستم. من می گم این بچه بازی هارو بذارید کنار آقایون به اصطلاح منتقد. آخه طرف اگه افتضاح هم باشه که اینجوری لجن مالش نمی کنن که... من می گم از سر عقده و خصومت های شخصی چیزی ننویسین.

ريحانه
جمعه 17 مهر 1388 - 22:14
0
موافقم مخالفم
 

من هم موافقم كه جاي نقد بازيگري خيلي خاليه ، به خاطر خود بازيگرا و پيشرفت سينماي ايران لازمه اهالي سينما و مطبوعات قدم در راه نقد واقعي بردارند اينكه رضا كيانيان در مورد نقاط ضعف و قوت بازي همكاران جوانش اظهار نظر مي كنه جالبه ولي اهالي نقد و مطبوعات در اين زمينه به حقيقت كوتاهي، تعارف و محافظه كاري كردند كه حالا بايد شاهد افت عجيب بسياري از بازيگران با استعداد و مطرح باشيم منتقدان ما اگر سينما را واقعاً دوست داشتند و قدر استعداد ها و توانمنديها را مي دانستند در نقد بازيگري به چند جمله ( آن هم تعريف و بيان نقاط قوت) بسنده نمي كردند


شنبه 18 مهر 1388 - 8:54
2
موافقم مخالفم
 

آقای گلمکانی بخواد ابراز وجود کنه ؟ ایشون خیلی بیشتر از امثال حامد بهداد ارزش و اعتبار داره توی سینما ! احتیجاجی به این کارها که شما می فرمایید هم نداره...

س.ک
شنبه 18 مهر 1388 - 10:53
2
موافقم مخالفم
 

جناب رحمانی بعید میدونم دایره این انتقاد له کننده به دیگران دست اندرکاران عالم سینما برسد؟؟؟!؟

وقتی اون متنو یا به قولی نقدرو خوندم مثل اینکه طرف خیلی دلش از حامد بهداد پر بوده...

من که چشمم آب نمیخوره....


شنبه 18 مهر 1388 - 20:21
3
موافقم مخالفم
 

این آقای رحمانی کی هست؟!!! خوبه یکی راجع به بهداد یه نظری داد، امثال رحمانی هم معروف شدن!!!!

حامد
يکشنبه 19 مهر 1388 - 11:6
-3
موافقم مخالفم
 

(رابرت دنیرو : استعداد در انتخابها جلوه می کند .)

....

...

..

....... حامد جان انتخاب هات کلیشه شدن .


يکشنبه 19 مهر 1388 - 15:25
6
موافقم مخالفم
 

آیناز و علیرضا راست می گن ......اصلا طرف بد ترین ادم روزگار این جوری ر**ن بهش در ملا عام چه از نظر شرعی (شما ای که این قدر ادعا دارید) و چه اخلاقی کار درستی نیست .......یه بار خودتونو بزاذید جای طرف مقابل.....

امیر رضا
دوشنبه 20 مهر 1388 - 20:41
4
موافقم مخالفم
 

حامد بهداد یکی از استعدادهای کم نظیر این سینماست و بر خلاف نظر دشمنانش ( بعضی از منتقدین !!!!!!!! مغرض و افراد ظاهربین ) مورد تایید بسیاری از بزرگان و سینماگران حرفه ایه ماست بزرگانی چون ( بهمن فرمان ارا مسعود کیمیایی بهمن قبادی ** استاد محبوبش حمید سمندریان ** عباس کیارستمی و بسیاری دیگر از اهالی جدی سینما) حامد بهداد به معنای حقیقی کلمه بازیگره ( بازیگر درجه یک و بسیییییییییار خوش اتیه ) و صد البته که در میان خیل عظیم مدلهای عکاسی و مانکنهای خوش چهره و خوش تیب ) متفاوت و متمایز هستش محبوبیتش هم در بین طرفدارانش ( تعدادشان بسییییییییییییییییار زیاده ) بی نظیر و چشمگیره خلاصه که ...... کارش خیلی درسته ...... در ضمن شما مسئو لین سایت اگر واقعا با حامد عزیز ما بدرکشتگی ندارین !!!!!!!!!!!!!!! ( خیلی بعیده) و اگر یک جو فققققققققققط یک جووووووووووو مردانگی و انصاف !!!!!!!!!!!!!!! داشته باشید این نوشته رو بی کم و کاست تایید میکنید!!!!!!!!!( خیلی بعیده) نه اینکه مثل ده تا ( دقیقا ده تا ) نوشته هاییکه روز 5 شنبه ** 16 مهر ( کلی زحمت کشیدم و وقت صرفشون کردم واقعاااااااااااااا حیف ) براتون فرستادم ( البته برای یک تیتر دیگه ** جواز لمبنیسم !!!!!!!!!!!! با متفاوت نمایی !!!!!!!!!!!**) و شماها با نهایت .......... با نهاییییییییییت بی رحمی بی وجدانی بی انصافی و ................. ) محض رضای خدااااااااااااااااا حتی یکییییییییی فقققققققققققققط ییییییییییکی از اون نوشته ها رو هم نمایش ننننننننننندادین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( طفلک حامد بهداد و ما هواداراش که انگار اصلااااااااااااا ادم نیستیم هههههههههههیچ کدوم از شما ها مسئولین !!!!!!!!!! این سایت اصلااااااااا و ابدااااااااااااااا برای ماها ( حامیان و مدافعین بهداد یک ذره !!!!!!!! یک نوک سوزن هم ارزش !!!!!!!!!! و احترام !!!!!!!!!!!!!! قائل نیستین ) حییییییییییییف واقعا دلم برای خودم می سوزه چققققققققققققدرررررررررررررررر ساده و احمق و خوش باور !!!!!!!!!!!!!!!!! بودم که فکر می کردم شماها مسئولین این سایت واقعاااااااااااااااااا بی طرفید !!!!!!!!!!!!!!!!!!! چقققققققققققدرررررررررررررررررر احمق بودم که به شماها اعتماد !!!!!!!!!!!!!!!!! کردم چقدرررررررررررررررر ............. احساس صرف اون نوشته ها کردم که به سادگی اب خوردن ** هههههههههههمشون رو ( حذف سانسور و قلع و قم کردین ) ** اخه ادم به شماها !!!!!!!!!! چی بگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعاااااااااااااا موندم توش اخه ادم به شماها چی بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چقققققققققققدر من اخه احمق و خوش باورم !!!!!!!!!!!!!!!! اخه چقدرررررررررررررررررر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! ( ایمان دارم که صد در صد این نوشته تایید ننننننننننننننمیشه مطمئنم )

احسان
سه‌شنبه 21 مهر 1388 - 19:45
-2
موافقم مخالفم
 

آقاي بهداد بازيگر خوبي هستند .من با كوبيدن ايشان موافق نيستم اما نقاط ضعفي دارند كه بايد مطرح شود. آقاي بهداد مدام خود را در اثر هاي مختلف تكرار مي كنند.


پنجشنبه 23 مهر 1388 - 1:10
-4
موافقم مخالفم
 

,واقعا بعضی از این نظرات خنده دارند و باعث بهجت خاطر می شن! مشخصه بعضی از این دوستان در عمرشان لای یک مجله یا کتاب را هم باز نکرده اند! این کامنت:"مایلی کهن سینما : گلمکانی

خواستی با این کار اظهار وجود کنی آقای گلمکانی؟؟ آره؟؟

خواستی بیای تو چشم؟؟؟ خب اومدی دیگه... باریکلا... خوشحال باش.

اگه از کسی خوشت نمی آد بکشش کنار بهش بگو ازت خوشم نمی آد. نه اینکه بیانیه بدی عین مایلی کهن"

واقعا بی نظیر بود!!!!!!!! کلی خندیدیم همراه دوستان!

از تصور این که بنده خدا/ هوشنگ گلمکانی محترم با اون چهره موقر/ نشسته و داره نقشه می کشه چه جوری بهداد ابر اسطوره رو کله با کنه و " بیاد تو چشم!!!" واقعا قه قهه خنده م به اسمون می ره!!!! برادر من! بحث سر زمین کرج و بوی دهن نیست که طرف رو بکشن کنار و زیر گوشش نصیحت کنن...!

وای خدا مردم از خنده!

بمیرم برای این منتقدا!

علی
يکشنبه 26 مهر 1388 - 13:4
3
موافقم مخالفم
 

اگه به حرف گلمکانی باشه پس اقای کیارستمی آبروی خودش رو برده !

"حامد بهداد" بهترین بازیگر جشنواره ابوظبی

جايزه‌ بهترين فيلم جشنواره‌ خاورميانه شب گذشته به كارگردان فلسطيني اعطا شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چهارمين جشنواره‌ بين‌المللي فيلم خاورميانه شب گذشته در ابوظبي امارات پايان يافت و هيات‌داوران به رياست «عباس كيارستمي» جايزه‌ بهترين فيلم جشنواره در منطقه‌ خاورميانه را به نماينده‌ي فلسطين اعطا كرد.

فيلم «زماني كه مي‌ماند» ساخته‌ «اليا سليمان» كه زندگي مضحك اعراب اسرائيلي در شهر نازارث را به‌تصوير كشيد، جايزه 100 هزار دلاري «الماس سياه» را كسب كرد.

به گزارش فرانس‌پرس، جايزه‌ بهترين فيلم جشنواره خاورميانه به «Hipsters» از روسيه به كارگرداني «والري تودوروفسكي» اعطا شد. اين فيلم زندگي جوانان شوروي سابق را كه از موسيقي آمريكايي به‌عنوان ابزاري براي مبارزه با رژيم استبدادي استفاده مي‌كنند، نشان مي‌دهد.

فيلم «كسي از گربه‌هاي ايراني خبر ندارد» ساخته «بهمن قبادي» علاوه‌بر كسب جايزه بهترين فيلم از نگاه تماشاگران، جايزه بهترين بازيگر مرد را براي «حامد بهداد» به ‌همراه آورد.

جايزه بهترين كارگرداني به ارزش 50 هزار دلار به «پلين اسمر» براي فيلم «10 تا 11» اعطا شد. امسال 18 فيلم در بخش رقابتي جشنواره خاورميانه حضور داشتند.


يکشنبه 26 مهر 1388 - 18:11
-5
موافقم مخالفم
 

سيامك رحماني دمت گرم. دو تا مثه تو اگه تو مطبوعات سينمايي بودن دور نمي افتاد دست امثال گلمكاني و مجله فيلم كه با مجله شون فقط فكر بده بستون و كاسبي باشن. كاش منتقدهاي سينمايي مون هم به جاي رفيق بازي و قربون صدقه رفتن واسه بازيگرا و كارگردانا يه كم جرات داشتن و حرف دلشون رو ميزدن. شما اون هفته نامه تماشاگران رو چيكار كردين؟ يعني ممكنه يه روز دوباره منتشر شه تا ما دوباره با خوندن اين مطلباي شلاقي تون كيف كنيم؟


پنجشنبه 30 مهر 1388 - 10:8
5
موافقم مخالفم
 

جان؟!!!! اگه سیامک رحمانی بود مطبوعات سینمایی نمی افتاد دست گلمکانی و مجله فیلم؟!!!!!! بابا مردم بالا ان! شما به قیمت رو جلد مجله فیلم نگاه کن و مقایسه ش کن با نشریات دیگه بعد بگو کی اهل کاسبی یه! بعدش هم خود آقای رحمانی به گلمکانی گفته استاد. حتما شما خود جیم جارموش هستی که اینا رو قبول نداری.

شکیبا
دوشنبه 19 بهمن 1388 - 22:57
0
موافقم مخالفم
 

به معنای واقعی حامد بهداد بهترین بازیگر ایران واقعا حال می کنم مردم بهداد را مثل من دوست دارن

جیگر
دوشنبه 19 بهمن 1388 - 23:26
1
موافقم مخالفم
 

اقای گلمکانی فکر کردید سن بلو غ تون تمام شده که این قدر اظهار وجود می کنید حامد بهداد انقدر طرفدار دارد که شما نتونی خرابش کنی قربون هر چی عشق حامدی برم

بابک
پنجشنبه 6 اسفند 1388 - 19:28
0
موافقم مخالفم
 

سلام

من همشهری حامد بهداد هستم ... تا حدودی مشناسمش ... میخوام بگم اجازه بدید حامد همینی که هست با همین سبک و سیاق باشه ... چرا میخوایم همه رو شبیه همون چیزی که میخوایم در بیاریم.... مثل حامد نداشتیم . نه به این معنی که بهترینه ... فقط مثل اون نداشتیم.... همونطور که مثل اکبر عبدی هم نخواهیم داشت ... حتی مثل نادره ، مثل .... هرکسی که یه چیز جدید میاره تو بازی ارزش منده .... حامد بهداد به نظر من داره انی ارزش رو نشون میده و همین مقاله خودش دال بر همین موضوعه ... چیزی که به جرات میتونم بگم تو یه بازیگری مثل فروتن خیلی سخت پیدا میشه ، و در بازی بهرام رادان ببخشید ولی اصلا دیده نمیشه مگر به دست یک استادی مثل داریوش ارجمند.

ممنون

كيميا
جمعه 21 خرداد 1389 - 2:24
-3
موافقم مخالفم
 
به استاد هوشنگ گلمكاني درباره حامد بهداد

سلام

با احترام و ارض پوزش.:.

اخر اين چرنديات چيست كه به جناب حامد بهداد اسطوره سينماي ايران نسبت داده ايد؟ با شمام كسايي كه رنگو بوي هنر را نميشناسيد و چون با سلايقه تان جور نيست به سخره ميگيريد.... اگر كسي كه سر رشتهاي از كارتان ندارد شما را به باد انتقاد بگيرد خوب است...من كارگرداني ميخونم...و اصلآ منكر اينكه نقد مفيد است نميشوم...چرا كه اگر نقدي نبود پيشرفتي نبود.....اما قبل از هر چيز به ياد داشته ياشيم كه ما ايا صاحب نقديم؟ و چون چيزي با سلايق و باورهايمان يكي نبود سري قضاوت كنيم؟ ايا اين مهم را بر خود ميپسندي؟

در هنر فرق هركس است كه او را از ديگري متمايز ميكند و انتخاب اين نوع فرق فقط فقط به خود شخص مربوط است.........هرگز چيزي را كه بر خود نميپسندي بر ديگران نپسند!..............

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




mobile view
...ǐ� �� ���� ����� ������� �?���?�


cinemaema web awards



Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

 




close cinemaema.com ژ� ��� �?��� ��� ���?���