سه‌شنبه 25 اسفند 1388 - 21:43











-

I تبلیغات متنی I
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------



                       



نشست رسانه‌ایی و جلسه پرسش و پاسخ فیلم «چراغ قرمز» برگزار شد؛
در مورد هم بد قضاوت نکنید

سینمای ما- همابذرافشان: نشست رسانه ایی و جلسه پرسش و پاسخ فیلم"چراغ قرمز"در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد . در این نشست طهماسب صلح جو(مدیر جلسه)، علی غفاری(کارگردان)، سعید شرفی کیا(تهیه کننده)، کاوه ایمانی(تدوینگر)، سعید آهنگرانی(طراح صحنه)، الناز شاکردوست ، مجید یاسر، مریم جلالی (بازیگران) حضور داتند . گزیده ایی از این نشست را می خوانیم.

ساختار شکنی یا جلب گیشه
به عنوان اولین سوال از غفاری پرسیده شد؟ چرا پوریا پورسرخ را انتخاب کردید، آیا به خاطر گیشه بود؟ غفاری گفت: به نظر من پورسرخ خوب باز کرده و اگر فکر می کنید برای نقشم می توانستم از بازیگرانی استفاده کنم که جلوه ی کمدی بیشتری دارند، می گویم شما به بازی پوریا در این ژانر عادت ندارید واگرنه پوریا خوش درخشید. از طرفی من می خواستم ساختار شکنی کنم. مثل نقش شفیعی جم که در نقش یک آدم جدی و بد بین ایفا نقش می کند . در واقع می خواستم با این کارم جلوی پیش داوری بینندگان را بگیرم . من به دنبال ساخت یک فیلم گیشه ایی نبودم . شما شاهد هستید فیلمهایی در قالب طنز ساخته می شود که شما نمی توانید با خانواده ان را ببینید. اگر سینمای طنز جدی گرفته نشود ما شاهد ساخت فیلم های بد هستیم. من تلاشم این بود تا فیلم شریف طنز بسازم.

بازیگری در دو نقش
الناز شاکر دوست بازیگر "چراغ قرمز" گفت: از ابتدا قرار نبود من دو نقش بازی کنم . وقتی سناریو را خواندم این پیشنهاد را به آقای غفاری دادم . در ابتدا همه به من خندیدند . اما کم کم شکل جدی به خود گرفت. برای من خیلی سخت بود که بتوانم وجه کمدی هر دو شخصیت را حفظ کنم. تلاشم را هم کردم تا این دو شخصیت شبیه هم نباشند .
وقتی ایده ی دو نقش را دادم، آقای بابایی چهره پرداز شروع به تست زدن کردند . من حاضر بودم دست به هر کاری بزنم تا متفاوت باشم. من لنز گذاشتم . لنزهایی که رنگ شده بود و چون سخت بود پشت پلکم را زخم کرد . دو تا لوله ی پروتز در بینی هایم گذاشتم که تمام جداره های بینی را زخم کرد و حرف زدنم هم که معلوم بود . من برای بدست اوردن دو کاراکتر متفاوت بسیار تلاش کردم .
غفاری نیز گفت: شاکردوست فوق العاده بازی کرد. من با بازیگران بسیاری کار کردم . او از بهم ریختن چهره و زیبایی شان اصلا ناراحت نمی شدند. حتی بعضی اوقات خودشان پیشنهاد می دادند .
شاکردوست در جواب به این سوال که چرا بعد از بازی در فیلمی مثل "فاصله "حاضر شدید در چنین فیلمی بازی کنید؟ گفت: جنس بازی در فاصله با خط قرمز فرق دارد . ما باید هرکدام از شخصیت ها را همان طور که هست باور کنیم. در چراغ قرمز بر اساس تکنیک کار کردم اما فاصله اثرث دلی و هنری بود . شاید به همین دلیل است که بیشتر به دل بیننده می نشیند. اما در کل بازی در ژانر طنز به مراتب سخت تر از درام و جدی است .

هدف از ساخت فیلم
هدف از ساخت فیلم چه بود؟ غفاری در جواب گفت: من سعی کردم نکات اخلاقی را در فیلمم جوری مطرح کنم که گل درشت نباشد . به نظرم موفق هم بودم . در تفسیر آیه ی 12 سوره ی حجرات گفته شده: در مورد هم بد قضاوت نکنید .
در این باره ی سخن بالا گرفت و یکی از خبرنگاران به اعتراض گفت: این فیلم کپی برداری از فیلم های دهه ی شصت است که کارگردانان آن هم برای توجیه فیلم شان برداشت های اخلاقی از کارشان می کردند. از آنجا که سخن بالا گرفت طهماسب صلح جو گفت: فیلمی که ادعایی ندارد که کائنات را عوض می کند خیلی بهتر از فیلمی است که با ادعا تخریب می کند . که نمونه هایش را در فیلمهای این دوره جشنواره دیده ایم. این فیلم یک اثر سرگرم کننده است. من فیلم را تایید نمی کنم اما می گویم اگر ان فیلم ها و این ژانر جدی گرفته نشود فیلم‌های بدتر هم خواهیم دید.
مریم امیر جلالی نیز در این راستا گفت: این فیلم مال مردم است. مردمی که دوست دارند ساعتی را در سینما خوش بگذرانند . ما این کار را برای مردم کردیم. من کاری به تکنیک ندارم. تنها می دانم مردم خنده را بیشتر از تاثر دوست دارند. ما هم تلاش کردیم تا خنده را به روی لب های بیننده بیاوریم.
کاوه ایمانی تدوینگر کار گفت: این فیلم برای گیشه و مردم است. برای مردمی که افسرده اند. من تلاشم را کردم تا حس طنز به خوبی در فیلم دیده شود و از ریتم نیفتد. او در جواب به این سوال که تدوین فیلم کمدی با تراژدی فرق می کند؟ گفت: حتما همین طور است. در کمدی باید سر لحظه و سر ضرب پلان ها کات شود. در تراژدی یا درام نقطه برش ها فرق می کند . پلان های کمدی زمانش بسیار کوتاه است. بعضی اوقات با کات لحظه ی طنز شکل می گیرد.

اشک هنری
بر سر مجید یاسر چه آمده که بعد از بازی در " روز سوم" باید او را در "چراغ قرمز" ببینیم که با دیدن فیلم اشک در چشمان بیننده حلقه می زند؟
این سوالی بود که از مجید یاسر پرسیده شد . یاسر گفت: من نقشم در روز سوم را دوست داشتم. اما باید بدانید من بازیگرم و باید تواناییم را قبل از اینکه نشان دهم به خودم ثابت کنم. در "چراغ قرمز " من نقش آدم چند وجهی را دارم . نقش قابل تاملی بود. اگر باز هم فیلمی مثل چراغ قرمز به من پیشنهاد شود بازی می کنم .



به روز شده در : يکشنبه 11 بهمن 1388 - 20:14

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

زهرا
يکشنبه 11 بهمن 1388 - 22:7
2
موافقم مخالفم
 

جان مادرت درستش كن "خط قرمز" نه !

"چراغ قرمز"

فقط ا گه استاد كيميايي بفهمه!!!!

عارف
يکشنبه 11 بهمن 1388 - 22:30
-1
موافقم مخالفم
 

باز هم خانم شاکردوست هنرمندی میکند.

با آرزوی موفقیت بیشتر خانم الناز شاکردوست یک هنرمند واقعی.

آفتاب
يکشنبه 11 بهمن 1388 - 23:46
-1
موافقم مخالفم
 

بالاخره خط قرمز يا باغ قرمز يا چراغ قرمز ... سينماي ما تكليف خودتو با اين فيلم روشن كن !!!


دوشنبه 12 بهمن 1388 - 0:9
0
موافقم مخالفم
 

اين حرفها رو سر مجردها هم زده بود.فكر مي كنه كار مهمي مي كنه.

محمد
دوشنبه 12 بهمن 1388 - 0:41
-1
موافقم مخالفم
 

بالاخره ما که نفهمیدیم اسم این فیلم چیه؟باغ قرمز ،خط قرمز یا چراغ قرمز

مهر/مهرداد
دوشنبه 12 بهمن 1388 - 9:10
1
موافقم مخالفم
 

تیتر گزارش هست باغ قرمز اواسط نوشته از قول الناز شاکردوست آوردین: خط قرمز....آخر هم که چراغ قرمز رو نوشتین! اسم این فیلم چیه بالاخره؟تو رو خدا دقت کنین...

خط قرمز که سریال قاسم جعفری بود زرد هم بود.

باغ قرمز محصول امساله ساخته امیرسماواتی با امین تارخ و شقایق فراهانی.

چراغ قرمز همین فیلم مورد اشاره بالاست.پورسرخ و شاکردوست.

قرمز هم که مال فریدون جیرانیه با هدیه تهرانی و فروتن!یه کلاغ قرمز هم داریم که ساخته محمد رسول اف کارگردان گاگومان و جزیره آهنی.برا ثبت تو تاریخ این کامنتو بذارید!مرسی!

فلاح
دوشنبه 12 بهمن 1388 - 13:34
-2
موافقم مخالفم
 

درود بر شما خانم شاکردوست.

اسم این فیلم چراغ قرمزه

محمود
دوشنبه 12 بهمن 1388 - 21:22
2
موافقم مخالفم
 

نابازيگري به نام الناز شاكردوست در مورد فيلمي بي محتوا صحبت مي كند كه گويا آنرا آلخاندرو گنزالز ايناريتو ساخته


دوشنبه 12 بهمن 1388 - 23:24
-3
موافقم مخالفم
 

به حال سینمایی که فیلمش چراغ قرمز باشه و بازیگرش شاکردوست باید گریست

پیمان
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 14:21
-3
موافقم مخالفم
 

به حال آدمای ابله و بی هنر باید گریست که چشمای کورشونو باز نمی کنند تا بازی فوق العاده ی خانم شاکردوست را بدانند

لیاقت شما همان بازیگران.....آمریکایی هست.

خلیل
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 14:44
-2
موافقم مخالفم
 

برای آدمای کوته فکری مثل شما متاسفم که قدر بازی بی نظیر خانم شاکردوست رو نمی دونید.اما شما که آدم به حساب نمیاین مهم کارگردانان هستند که قدر ایشونو میدونن اما در فیلم هایی مثل باره ی الی رو بهش پیشنهاد نمیدن.اما نه به خاطر این که ایشون نمی توانند خوب بازی کنند بلکه به خاطر این که قیافه ی شلخته ای مثل گلشیفته نیاز دارند و نه زیبایی خانم شاکردوست.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       











  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 2.23614597321 seconds.