شنبه 8 خرداد 1389 - 14:44















-

I تبلیغات متنی I
موسسه سینمایی پاسارگاد
به تعدادی آقا و خانم جهت بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال نیازمندیم
09121468447
----------------------------
روزنامه تفاهم
اولین روزنامه کارآفرینی ایران
----------------------------
پارسيس
مشاوره،طراحي و برنامه نويسي  پورتال‌های اینترنتی
----------------------------

موسسه سینمایی پاسارگاد
ارائه هنرور و بازیگر به پروژه‌ها
09121468447


                       



با موفقيت فيلم‌هاي ايراني «به‌رنگ‌ارغوان»، «ملك سليمان»، «طلاومس» و «عصر روز دهم»؛
بخش بين‌المللي جشنواره فيلم فجر به كار خود پايان داد

سینمای ما - با موفقيت فيلم‌هاي ايراني به‌رنگ‌ارغوان، ملك سليمان، طلاومس و عصر روز دهم بخش بين‌المللي جشنواره فيلم فجر به كار خود پايان داد.اين مراسم از ساعت 19:20 ديشب با حضور ميهمانان خارجي و جمعي از هنرمندان سينما در سالن اصلي مركز همايش‌هاي برج ميلاد، با تلاوت قرآن كريم و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

جواد شمقدري معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مهدي مسعودشاهي دبير جشنواره، دكتر مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، عليرضا سجادپور مديركل اداره نظارت ارزشيابي، سيداحمد ميرعلائي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، حسن نجاريان قائم مقام بنياد سينمايي فارابي به همراه داوران بخش‌هاي بين‌الملل جشنواره اعم از جام جهان نما، جلوه گاه شرق و در جستجوي حقيقت و عدالت و ميهمانان بازار فيلم و ده نفر از سفراي كشورهاي عضو اتحاديه اكو در اين مراسم حضور داشتند.

در ابتداي مراسم، با پخش تيزر جشنواره، قطار جشنواره بصورت نمادين در مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل به حركت درآمد و با مرور فيلم‌هاي مهم سالهاي گذشته جشنواره در ايستگاه بيست و هشتم متوقف شد و مسافراني را با خود به همراه آورد.

يكي از اين مسافران، "سودابه آقاجانيان " مجري مراسم بود. وي ضمن خوشامد گويي به مخاطبان به ذكر ويژگي‌هاي تاثيرگذار هنر سينما پرداخت. آقاجانيان با اشاره به ايام پيروزي انقلاب اسلامي و ورود امام خميني (ره) افزود: اميدوارم جشنواره فيلم فجر رضايت مخاطبان را برآورده كرده باشد.

در ادامه مراسم مهدي مسعودشاهي دبير جشنواره با اين قطعه شعر صحبت‌هاي خود را آغاز كرد: سلامي چو بوي خوش آشنايي/بدان ديدة مردم روشنايي وي افزود: 28 جشنواره، 28 اختتاميه، 28 تجربه همدلي. همراهي، با هم بودن، با هم نفس كشيدن.مگر نفرمود: حُسنت به اتفاق مَلاحت جهان گرفت/آري به اتفاق جهان مي‌توان گرفتدر آستانه اربعين سالار شهيدان جهاني‌ترين انديشه‌اي هستيم كه مي‌تواند الهام بخش همه آزادي‌خواهان و عدالت دوستان جهان قرار گيرد و مي‌تواند زمزمه همه دلهاي عاشق قرار گيرد كه فرمود: كونوا احراراً.
مسعودشاهي در پايان گفت: خير مقدم عرض مي‌كنم خدمت همه ميهمانان عزيز خصوصاً ميهمانان گرانقدر از كشورهاي جهان كه در اين مجلس حضور دارند، و گرمابخش جشن بزرگ خانوادة سينماي ايران گرديدند اميدوارم كه در ايران عزيز بر آنان خوش‌ بگذرد.
دست همه كساني كه در برپايي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر اين بنده حقير را ياري دادند مي‌فشارم و از خداي حسين(ع) برايشان عزت و سلامتي مسئلت دارم.
خدايا چنان كن سرانجام كار/تو خشنود باشي و ما رستگار
در ادامه مراسم كليپي در خصوص ويژگي هاي فرهنگي، ملي كشور پخش شد تا به استقبال بخش اهداي جوايز بين الملل برويم.
اجراي موسيقي زنده سنتي از ديگر بخش هاي مراسم اختتاميه است كه با طراحي هاي پشت صحنه و دكور از جذابيت خاصي براي مخاطبان برخوردار است.

* اهداي جوايز "سوپراستار " در داكا به جاي جايزه ققنوس
در ادامه مراسم پاياني بخش بين‌المللي جشنواره بيست وهشتم، امير اسفندياري مدير امور بين الملل جشنواره به روي صحنه آمد و توضيح داد: سه جايزه راه فيروزه، بيرق طلايي و ققنوس زرين جوايزي است كه سال گذشته تبليغات زيادي براي آن انجام داديم اما ققنوس زرين قرار بود با مشاركت مجمع مجالس آسيايي اهداء شود اما متاسفانه اين دوستان نتوانستند در اهداء اين جايزه ما را ياري كنند.
وي در ادامه از احمدجمال مصطفي دبير جشنواره داكا و تهمينه ميلاني كارگردان سينماي ايران براي اهداء جوايز دعوت بعمل آورد.
در اين بخش جايزه جشنواره داكا كه قبلا اهداء شده بود توسط دبير اين جشنواره به بازيگر نوجوان فيلم سوپر استار (فتانه ملك محمدي) و فيلمبردار اين فيلم (عليرضا زرين دست) اهداء شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين مراسم مراسم هيات انتخاب بخش مسابقه بين الملل شامل: امير اسفندياري، دكتر حسن عباسي، محمدرضا اسلاملو، مجيد شاه حسيني، جهانگير الماسي معرفي شدند و با تشويق مخاطبان روبرو شدند.

* جايزه راه فيروزه براي سه فيلم
جايزه راه فيروزه با حضور دكتر مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات، دكتر ابطحي و سفير آذربايجان و معاون سازمان اكو به فيلم تسبيح اشتباهي به كارگرداني محمود فاضل كاسكن از تركيه اهداء شد. وي در سالن حضور داشت و جايزه خود را دريافت كرد.
جايزه بعدي اكو به فيلم نيمروز راستين ساخته نصير سعيدف از كشور تاجيكستان اهداء شد. وي در سالن حضور داشت و جايزه خود را دريافت كرد.
جايزه سوم اكو به فيلم بدرود گلساري ساخته آرداك امير كولوف از كشور قزاقستان اهداء شد.
جوايز نقدي اين بخش طي مراسم ويژه اي به برگزيدگان اهداء خواهد شد.
ابطحي قائم مقام سازمان اكو در ادامه مراسم به روي صحنه آمد و در سخنراني خود ضمن اشاره به مشاهير ادب و فرهنگ اين سرزمين، افزود: امروز ما افتخار داريم كه همچنان مخاطب آن انديشمندان هستيم و در اين جغرافياي وسيع كه اكو ناميده مي شود هنوز به هويت فرهنگ و تمدن خود مي باليم.
امروز فرزندان اين سرزمين با استفاده از هنر تصوير مي كوشند بخشي از انديشه مشاهير هنر و ادب اين سرزمين را نمايش دهند.
در بخش اكو 17 فيلم از كشورهاي عضو اكو ارائه شد و داوري شد. خوشحاليم در اين جشنواره كه آغازيست براي جريان سازي فرهنگي در كشور به خوبي برگزار شد.
وي در ادامه از برگزار كنندگان جشنواره و معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكر كرد. سلام رئيس موسسه فرهنگي اقتصادي اكو را به اين جمع عزيز از هنرمندان كشور تقديم مي‌كنم.

* جايزه بيرق طلايي براي "ملك سليمان "
جايزه مصطفي عقاد به عنوان بيرق طلايي با حضور بهمن حبشي مدير دفتر جشنواره هاي معاونت سينمايي و احمد ميرعلائي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي به فيلم ملك سليمان ساخته شهريار بحرامي اهداء شد.
شهريار بحراني در اين مراسم گفت: چقدر خوشحالم كه نشان ويژه مصطفي عقاد را دريافت كردم براي فيلمي كه حاصل تلاش بيش از هزار و دويست هنرمند است كه من به نمايندگي از آنها اين جايزه را دريافت كردم.

* جايزه راه انبياء براي "طلا و مس "
در ادامه مراسم جايزه راه انبياء با حضور جليل عرفان منش داور ايراني و مارگاريت ايوانويچ و جيمز مك كان داوران خارجي اين بخش به فيلم طلا و مس ساخته همايون اسعديان به خاطر آشكار ساختن باورهاي عميق ديني و تجلي آن در جامعه اهداء شد.
يكي از بازيگران اين فيلم در سالن نمايش حضور داشت و جايزه راه انبياء را دريافت كرد. وي گفت: تهيه كننده و كارگردان فيلم به دليل سفر به مشهد مقدس نتوانستند در اين مراسم حضور يابند.

* جوايز بخش جلوه گاه شرق - مسابقه سينماي آسيا
در ادامه مراسم جوايز بخش جلوه گاه شرق - مسابقه سينماي آسيا به برگزيدگان اهداء شد.
هيات داوران اين بخش از جشنواره شامل: رامش سيپي از كشور هند، خامس مرادوف از آذربايجان، ريري رضا از اندونزي و علي معلم از ايران. جوايز خود را به شرح زير اهداء كردند:
تقدير هيات داوران از فيلم جرمال ساخته راوي بهارواني از كشور اندونزي. فيلمنامه نويس فيلم جرمال اين جايزه را دريافت كرد.
جايزه ويژه هيات داوران فيلم بدرود گلساري ساخته آرداك امر كولوف از كشور قزاقستان. نماينده كشور اندونزي جايزه را دريافت كرد.
سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به كائو بائوپينك براي فيلم معادله عشق و مرگ از كشور چين.
سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني به ناصر سعيدوف براي فيلم نيمروز راستين از كشور تاجيكستان.
سيمرغ بلورين بهترين فيلم به فيلم نيمروز راستين به تهيه كنندگي رستمي جوني از كشور تاجيكستان.
سعيدوف با حضور بر روي صحنه جوايز خود را دريافت كرد.

* جوايز بخش در جستجوي حقيقت و عدالت
در ادامه مراسم جوايز بخش در جستجوي حقيقت و عدالت به برگزيدگان اهداء شد.
احمدرضا معتمدي، احسان قابيل، ايزابل پيسانو، نوآم كليمن جوايز خود را به برگزيدگان به اين شرح اعلام كردند.
معتمدي گفت: جايزه بهترين فيلمنامه براي گسترش درخشان پيرنگ داستاني به شيوه اي ميني مال به فيلم توماس ساخته ميكا سويني از فنلاند اهداء مي شود.
سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به فيلم بينش ساخته مارگارت فون تروتا از آلمان
سيمرغ بلورين ويژه هيات داوران براي ارائه كمدي فلسفي متقاعد كننده درباره امكان روابط بشري به فيلم تبعيدي در ماه ساخته لي هي جون از كره جنوبي اهداء شد.
سيمرغ بلورين بهترين فيلم براي تصوير ترغيب كننده مردي تنها كه هر روز معجزه مي كند به فيلم نامه هايي به پدر يعقوب ساخته كلاس هارو از كشور فنلاند.
معتمدي ادامه داد: اميدواريم فرصتي براي نمايش اين آثار در جستجوي حقيقت فراهم شود.

* برندگان بخش جام‌جهان نما
در ادامه مراسم داوران بخش جام جهان نما - مسابقه سينماي بين‌الملل به روي صحنه آمدند و جوايز خود را به اين شرح اعلام كردند:
جايزه بهترين انيميشن كوتاه به فيلمهاي مرد جوان و خياط حيله گر ساخته راشين خيريه و گرگ و ميش ساخته محمدعلي سليمان زاده از ايران.
سيمرغ بلورين بهترين فيلم كوتاه داستاني به فيلم باغ احمد به كارگرداني آرون ويلسن از استراليا. ويلسن به روي صحنه آمد و جايزه خود را دريافت كرد.
سيمرغ بلورين بهترين دستاور فني و هنري به فيلم رنج به كارگرداني جمال سان به خاطر كارگرداني فيلمبرداري و مديريت هنري از كشور تركيه.
سيمرغ بلورين بهترين بازيگر به ولاديمير ايلين براي فيلم اتاق شماره 6 از كشور روسيه.
سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به ابراهيم حاتمي كيا براي فيلم به رنگ ارغوان.
حاتمي كيا جايزه خود را از هيات داوران اين بخش دريافت كرد.
حاتمي كيا در هنگام دريافت جايزه خود گفت: من تشكر مي كنم از داوران محترم، وزن اين سيمرغ پنج سال طول كشيد.
فرصت نمايش اين فيلم را عزيزمان آقاي شمقدري ايجاد كرد و من از ايشان تشكر مي‌كنم. نگرش و تلقي من و شمقدري نسبت به اين فيلم يكسان بود.
سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني به آدريان بي ني يس به خاطر فيلم غول به تهيه كنندگي مشترك اروگوئه، آلمان، آرژانتين و اسپانيا اهداء شد.
سيمرغ بلورين ويژه هيات داوران نيز به فيلم جهان گسترده در رستگاري در خم كوچه است به كارگرداني استپان كوماندارف به تهيه كنندگي مشترك بلغارستان، آلمان، اسلووني و مجارستان اهداء شد.
در پايان نيز سيمرغ بلورين بهترين فيلم به فيلم اتاق شماره 6 به تهيه كنندگي كارن شاخنازاروف از كشور روسيه اهداء شد.

* بخش مردمي
در ادامه مراسم سيمرغ بلورين ويژه تماشاگران بخش بين الملل جشنواره اهداء شد.
به گزارش روابط عمومي جشنواره، مهدي مسعودشاهي دبير جشنواره اين سيمرغ را به عصر روز دهم به كارگرداني مجتبي راعي و به تهيه كنندگي منوچهر محمدي اهداء كرد.
حسن نجاريان قائم مقام بنياد سينمايي فارابي نيز در هنگام اهداء اين جايزه حضور داشت و گفت: من اين جايزه را به احترام كساني كه اين فيلم را كار كرده‌اند، دريافت مي‌كنم اما (با شوخي) اين جايزه را به راعي نمي‌دهم!



به روز شده در : سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 10:26

چاپ این مطلب |ارسال این مطلب |


Bookmark and Share

اخبار مرتبط

نظرات

baharnowruz
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 13:34
8
موافقم مخالفم
 

با بخش بخش کردن جشنواره ، جشنواره بزرگ نمی شود بلکه باعث سردرگمی مخاطب می شود ودیگر سیمرغ هم بی ارزش می شود.کیفیت رابالا ببرید نه کمیت را.

مهر/مهرداد
سه‌شنبه 13 بهمن 1388 - 14:49
2
موافقم مخالفم
 

بازی هانیه توسلی در عصرروز دهم خیلی درجه یک بود.چرا کاریش نکردن چرا تقدیری مرغی سیمرغی ندادن بهش؟ مگه جز اینه که آزیتا حاجیان و مژده شمسایی تو همین بخش جایزه بازیگری گرفتن

عبدالسلام
چهارشنبه 14 بهمن 1388 - 12:11
4
موافقم مخالفم
 

درود بر ابراهیم حاتمی کیا

كورش
چهارشنبه 14 بهمن 1388 - 14:14
-3
موافقم مخالفم
 

چه سياست جالبي !!

چه فيلمسازاي باهوشي !!

خب قربونت برم 6 ساله به فيلمت مجوز اكران ندادند براي همين روزها ديگه !!!

خوشحال باش جانم ... جايزه چيز خوبيه !!


پنجشنبه 15 بهمن 1388 - 0:31
0
موافقم مخالفم
 

تبریک به حاتمی کیای بزرگ

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       
















  سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما   سینمای ما      

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2010, cinemaema.com
Page created in 2.10683917999 seconds.